هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
🌷کتاب تشنه دانش به چاپ سوم رسید🌷
🌷کتاب تشنه دانش،
«راهنمای دانش پژوهی بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی» است.
🌷در این کتاب با توجه به دغدغه های روز طلاب و دانشجویان و اقتضائات عصر جدید، سنت های اصیل تمدن اسلامی در فرا گرفتن دانش، باز تعریف شده و روحیه هایی که دانش پژوه در سیر تحصیلی خود بدان نیاز دارد، مورد پردازش قرار گرفته است.
🌷این کتاب پُر است از خاطرات شنیدی از سیر تحصیلی علامه حسن زاده آملی که برخی از آنها برای اولین بار نوشته شده است؛ مانند جانبازی علامه حسن زاده...بازدید از کتابخانه سلطنتی....ماجرای پیدا شدن کتاب گم شده ایشان و....
🌷تشنه دانش کتابی جذاب و کاربردی است که راه موفقیت را از زیست نامه بزرگان نشان می دهد، ره چنان رو که رهروان رفتند...
🌷 از اون کتاب هایی که دست بگیری سخته زمینش بگذاری
🌷تشنه دانش به همت نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری در قطع رقعی با جلد گالینگور منتشر شده است.
🌷این کتاب چهل و پنج هزار تومانی را با استفاده از لینک زیر با 10000تومان تخفیف تنها به مبلغ سی و پنج هزار تومان تهیه کنید:
https://basalam.com/ketabeadib/product/103745?ref=O3bN
سفارش تلفنی:
02537749660
09197459063
🌷کتابگاه سایت خرید ارزان با پست رایگان:
@ketabeadib
۱۹ تیر ۱۳۹۸
کلیپ آشنایی با پژوهشکده ادیب فقه جواهری
https://eitaa.com/adab89
۲۹ تیر ۱۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ آشنایی با برخی محصولات پژوهشکده ادیب فقه جواهری
https://eitaa.com/adab89
۲۹ تیر ۱۳۹۸
#رایگان
نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط
نقریر سخنرانی حضرات آیات فاضل لنکرانی، علیدوست، قائینی و ربانی در اولین و دومین سمینار نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط به قلم حسینی کمال آبادی
خرید رایگان از راه لینک ذیل:
https://basalam.com/ketabeadib/product/31601?ref=O3bN
سفارش تلفنی:
09197459063
در کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری عضو شوید:
🆔 https://eitaa.com/adab89
۲۹ تیر ۱۳۹۸
#رایگان
پژوهشکده ادیب فقه جواهری در راستای هدفمند سازی ادبیات عربی در حوزه های علمیه از مجتهدان و صاحبنظران دعوت میکند تا در سمینار نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط حضور پیدا کرده و طلاب و دانشجویان را با میزان نقش علوم ادبی در فهم دین آشنا کنند.
کتاب نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط حاصل برگزاری اولین و دومین سمینار نقش ادبیات عربی است که در آن حضرات آیات فاضل لنکرانی علیدوست قاینی و ربانی بیرجندی به سخنرانی پرداختند.
استاد حسینی کمال آبادی مدیر پژوهشکده ادیب فقه جواهری محتوای این دو نشست را قلمی کرده است.
این اثر به همراه فیلم سمینار توسط پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر شده است.
خرید رایگان از راه لینک ذیل:
https://basalam.com/ketabeadib/product/31601?ref=O3bN
سفارش تلفنی:
09197459063
در کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری عضو شوید:
🆔 https://eitaa.com/adab89
۲۹ تیر ۱۳۹۸
#تازه_نشر
لغتنامه قرآن کریم بر گرفته از دایره المعارف قرآنی نثر طوبی اثر مرحوم علامه میرزا ابوالحسن شعرانی رحمت الله علیه اصلی کاربردی در فرا گرفتن لغات قرآن کریم است ارزش این کتاب زمانی بیشتر دانسته می شود که دانش آموختگان ادبیات عربی با وجود فرا گرفتن دانشهای صرف و نحو و حتی بلاغت در فهم قرآن کریم به ترجمه فارسی آن نیازمند هستند
این آسیب نیست جز بدان علت که از دانش لغت کم بهره مند و ذهن آن از گنجینه واژگان تهی است
کتاب لغتنامه قرآن کریم با تامین این کاستی ها شما را در فهم قرآن کریم مدت شایانی میکند و بهره وری بیشتر از آن کتاب آسمانی را فراهم میآورد
کتاب لغت نامه قرآن کریم در 497 صفحه با جلد سلفون به قیمت 65 هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر شده است.
خرید انلاین با ۱۵۰۰۰تومان تخفیف:
https://basalam.com/ketabeadib/product/142558?ref=O3bN
سفارش تلفنی:
09197459063
در کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری عضو شوید:
🆔 @adab89
۱ شهریور ۱۳۹۸
42.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب تشنه دانش
مدیریت در تحصیل بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی
خرید آنلاین با 10000 تومان تخفیف از کتابگاه:
https://basalam.com/ketabeadib/product/103745
سفارش تلفنی:
02537749660
09197459063
در کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری عضو شوید:
🆔 @adab89
۱ شهریور ۱۳۹۸
📜وضعيت نابسامان زبان عربی در حوزههای علميه
🔻محمدرضا زائری در روزنامه خراسان نوشت:
🔹اساس درك دين يعني فهم قرآن و روايات متوقف بر درك زبان اين متون بنيادين و دريافت و فهم مخاطب جاهلي از آنهاست، پس امروز هم اگر كسي بخواهد مراد و مقصود متون ديني را درك كند ناچار بايد تسلط عميق و كامل بر زبان عربي داشته باشد، اما متأسفانه در نگاهي گذرا درمي يابيم كه وضعيت زبان عربي در حوزه هاي علميه بسيار نامطلوب است. در حالي كه روزگاري روحانيون و فضلاي حوزه علميه قم و مشهد و اصفهان از سرامدان اهل تخصص در ادبيات عربي به شمار مي رفتند و عالمان و اديبان ايراني حوزه هاي علمي مورد مراجعه پرسشگران عرب از مصر و سوريه بودند يا در الأزهر تدريس مي كردند و بسياري از كتابهاي آموزش صرف و نحو و معاني و بيان و لغت زبان عربي به قلم آنان نگارش مي يافت، اما امروز غالب روحانيان ما نه تنها توان گفتگو و سخنراني به زبان عربي را ندارند بلكه متاسفانه از خواندن متون بسياري از كتابهاي عربي عاجزند!
🔹دليل اصلي اين عقب ماندگي - جدا از تنبلي و رخوت عمومي روزگار جديد كه در همه عرصه ها و حوزه ها مشترك است - به تنزل جايگاه اين موضوع در ذهن و فكر روحانيت امروز برمي گردد. برداشت غلط و تفكر ناصوابي كه در دهه هاي اخير ترويج شده اين است كه فهم و يادگيري زبان تنها وسيله اي ابتدايي و سردستي براي قرائت متون فقهي و اصولي و يادگيري اقوال قدماست. وقتي شناخت دين را به فقه محدود كنيم و دايره فقاهت را نيز به نقل و حفظ اقوال محدود سازيم اين برداشت البته طبيعي است! اما اگر دين را مجموعه اي گسترده تر از نقشه خدا براي هدايت انسان و جامعه بدانيم و فقاهت را هم شناخت اقتضاءات عمل به اين نقشه ببينيم، آن وقت براي درك و فهم احكام الهي نياز به درك و فهم متون بنيادين يعني قرآن كريم و روايات داريم و براي فهم زبان قرآن و روايات ناچار هستيم تا فهم مخاطب زمان نزول و صدور را دريابيم.
🔹كساني كه مي گويند قرائت اشعار جاهلي يا تعمق در شواهد امثال تلف كردن وقت است و به جاي آن بهتر است كه مثلا طلاب متون ديني قديم يا برخي تأليفات متاخر را بخوانند، به اين نكته ظريف توجه ندارند كه فهم صحيح همين متون نيازمند تعمق در آن آثار قديم است.اگر پيشينيان ما در حوزه هاي علميه مثلا به حفظ الفيه اصرار داشتند يا سالها براي علوم ادبي عربي وقت مي گذاشتند از اين جهت بود كه مي دانستند بدون درك محيط جاهلي، بدون مطالعه شرايط اجتماعي صدر اسلام، بدون فهم زبان عربي مخاطب وحي الهي در چهارده قرن پيش از اين و ... نمي توان به دريافت درستي از متون ديني رسيد. نمونه هاي متعدد از خطاها در فهم و تحليل مسايل ديني به طور عام و استنباط هاي فقهي به طور خاص وجود دارد كه دقيقا به خاطر ضعف در همين زمينه هاست.
@adab89
۲ شهریور ۱۳۹۸
مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب تشنه دانش
مدیریت در تحصیل بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی
خرید آنلاین از کتابگاه:
https://basalam.com/ketabeadib/product/103745
سفارش تلفنی:
02537749660
09197459063
در کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری عضو شوید:
🆔 @adab89
۵ شهریور ۱۳۹۸
۱۴ شهریور ۱۳۹۸
آیتالله سید هاشم حسینی بوشهری:
طلبه و استاد را دو رکن کلیدی حوزه است و اگر حوزه را بخواهیم ارزیابی کرده و خروجی با نشاط، شاداب و تلاشگر آن بیان کنیم باید میان این دو رکن سرمایه گذاری کنیم.
بررسی حوزه با توجه به بعد اخلاقی و علمی طلاب و اساتید صورت میگیرد، در این بررسی باید توجه داشت که آیا طلاب در کنار درس به اخلاق نیز میپردازند و یا متون درسی را عمیق مورد مطالعه قرار میدهند یا خیر.
اگر طلاب مطالعه عمیقی نسبت به دروس داشته باشند میتوان به آینده حوزه امیدوار شد، در این صورت حوزه میتواند افرادی همانند امام خمینی(ره)، مرحوم آیتالله بروجردی و دیگر بزرگان را تربیت کند.
رشد و بالندگی طلاب در گرو رشد و بالندگی اساتید است، به هر میزان اساتید از نظر علمی غنی بوده و مطالعه عمیقی داشته باشند، شاگردان نیز افرادی ملا، با سواد و با کفایت خواهند بود.
حوزههای علمیه اساسا کتاب و متن محور هستند که ملاک پیشرفت طلاب در گذشته به اتمام رساندن دروس، متون و حواشی بوده است، ولی امروز باید در کنار این مسائل کارهای پژوهشی نیز صورت گیرد.
به هر میزان دایره پژوهش طلبه بیشتر رشد علمی او نیز بیشتر میشود، این نرم افزارهای تولید شده از سوی مرکز کامپیوتری نور زمینه پژوهش درباره قواعد ادبیاتی عربی را فراهم کرده است.
به سبب حجم بالای کتابهای درسی حوزه نمیتوان سرمایه گذاری زیادی نسبت به ادبیات عرب داشت، در حالی که ما در کنار افرادی که فقه و اصول میخوانند به افرادی به عنوان پایه و استوانههای علمی ادبیات عرب در حوزه نیازمندیم.
درباره ادبیات عرب حتی افراد انگشت شماری نداریم که با تولید این نرم افزارها بستر برای تحقیق ادبیات عرب ایجاد شده است.
متون ما در زمینه ادبیات کم است، ولی با این وجود طلاب نیز درباره آن کم سرمایه گذاری میکنند؛ طلاب تنها به ادبیات عربی که در سال اول و دوم و دروسی که در متون کتابها بیان میشود بسنده نکنند و دایره مطالعات خود را گسترش دهند.
تولید نرم افزارهای مختلف را راهکاری برای ایجاد رقابت میان اساتید و طلاب برای مطالعه عمیق است و وقتی طلبهای از کتابها، متون و حواشی مختلف ارائه شده در نرم افزار بهره ببرد اطلاعات علمی او افزایش مییابد که اساتید برای پاسخ به پرسشها و سؤالات شاگردان خود مجبور به مطالعه کتابهای مختلفی شده و به مطالعه چند حواشی بسنده نمیکنند.
در کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری عضو شوید:
🆔 @adab89
۱۴ شهریور ۱۳۹۸
۱۴ شهریور ۱۳۹۸
۱۴ شهریور ۱۳۹۸
۱۵ شهریور ۱۳۹۸
هدایت شده از پژوهشکده ادیب فقه جواهری
42.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسابقه بزرگ کتابخوانی کتاب تشنه دانش
مدیریت در تحصیل بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی
خرید آنلاین با 10000 تومان تخفیف از کتابگاه:
https://basalam.com/ketabeadib/product/103745
سفارش تلفنی:
02537749660
09197459063
در کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری عضو شوید:
🆔 @adab89
۱۷ شهریور ۱۳۹۸
۲۹ شهریور ۱۳۹۸
هدایت شده از حسینی کمال آبادی
بسم الله الرحمن الرحیم
پوششهای پسرفت (ذهنهای شبههپذیر)
شعار «تغییر» و «حرکت خلاف جهت» همیشه طرفداران خود را داشته است. مخالفان شعارها و حرکتهای تغییری را می توان دو قسم دانست، برخی اساساً وضع موجود را میپسندند و به تغییر آن نیازی نمیبینند، برخی با نوع آن تغییر پیشنهادی، مشکل دارند و آن را موجب پیشرفت نمیدانند.
ولی هر دو گروه در جریانهای اجتماعی متهم به پسرفت و طرفدار رکود میشوند و «جریان تغییر» هرچند باطل هم باشد، از این اتهامزنی نهایت بهره را میبرند و جماعتی را تحت تأثیر خود قرار میدهند.
گروهی که تغییر را بر پیشانی خود نوشته و بر طبل آن میکوبد خواهان جلوت، مناظره و دیگر بسترهایی است که در آن به راحتی مشکلات موجود را که طرف مقابل نیز منکر آن نیست را طرفدار یا مسبب آن بداند و از این آب گلآلود ماهی خود را بستاند، در این میان گروهی که ناقد تغییرهای منفی هستند، باید بسیار قوی عمل کنند تا از برچسبها رهایی یابند و به مقصود نائل شوند.
برخی ذهنها، به بهانه پیشرفت به هر رطب و یابسی تن در میدهند، همدرسی داشتم که علاقمند به نقل وقایعی غریب بود که در قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشود و سندی هم ندارد و فایدهای هم بر آن مترتب نبود. باری نصیحتش کردم که عمر گرانمایه را خرج این امور نکند، در پاسخم گفت: باید سراغ مطالبی رفت که تا کنون انگشت اشارهای سمت آن نرفته است تا به پیشرفت رسید، بدو گفتم: برخی جاها که انگشت اشاره و عمر دانشمندان به سمت آن نرفته به علّت بیارزشی و اباطیل بود آنها است نه کشفی نو از جهان دانش.
برخی دیگر از ذهنها به بهانه تغییر یا پیشرفت، شبههپذیر میشوند. آنان که گاه حتی از سر استعداد وافر در تنگنای وضع موجود نمیگنجد ولی همت یا توان ایجاد وضع جدید را هم ندارند، شبهات را با آغوش باز میپذیرند و مدافع آن میشوند بعد با هزار دلیل هم دست از فضای جدید خود ساخته برنمیدارند.
اینکه عرض میکنم که کم همتی یا ناتوانی باعث میشود که نتوانند وضع جدیدی را رقم بزنند، در مقابل پاسخ شبهات هم هست، یعنی او از اینکه شبههای را خوب تقریر میکند، خرسند است ولی همت کشف پاسخ آن و پژوهش در اطراف آن را ندارد و گاه همت پرسش از ویژه دانان را هم از دست میدهد و پیوسته پرسشها و شبهات به دست آمده را برای افرادی فرو مرتبه از خود تقدیر میکند و از اینکه آنان پاسخ در خور فراهم ندارند، بر شبهه خود اصرار میورزد. همدرسی چنین داشتم که هر صباح شبههای را به آغوش میکشید و همت تحقیق را به زیر پا میگذاشت، این روحیه رفته رفته او را از دایره ایمان خارج کرد.
نباید به بهانه تغییر و با پوشش تغییر، تن به امور بیفایده داد همچنین نباید برای دگرگونی وضع موجود هر شبههای را پذیرفت. شاید بتوان ذهن شبههپذیر را تفریط ذهن متعصب دانست. توضیح اینکه ذهن عوام، کمتر مزه شک و تردید را به خود راه می دهد و بر یافتههای آباء و اجدادی خود مصرند به گفته عین القضات همدانی در نامهها:
روزی هزاران جنازه بر گورستان میبرند که یکی مزه شک را نچشیده است.
این گروه در واقع به تردید که دالان یقین است وارد نشده تا به آن منزلگه آرام بگیرند. اگر این گروه را ذهن متعصب و افراط در اصرار بر باور بدانیم، در مقابل ذهنی که تند و تند به دالان تردید وارد میشود ولی آنجا را آرامگاه خود میداند و شبههباوری میکند را میتوان ذهن مفرّط دانست و ذهنی که به پرسشها و تردیدها به دید فرصت مینگرد و چراغ تعقل و تحقیق را بر فراز آن روشن میدارد را ذهن متعادل نامید.
یکی از ویژگیهای ذهنهای شبههپذیر، لفاظی است، آنان بر آنکه شبهه را اوّلا به جان خود و ثانیاً به جان دیگران بخورانند آن را با هزار آب و رنگ تعریف میکنند گویا از متن واقع آمدهاند این زبان بازی و لفاظی هم خود آنان را به باور شک و شبهه میرساند.همچنین پیروانی را به آنان ملحق میکند.
من الناس من یعجبک قوله فی الحیوة الدنیا و ما له فی الآخرة من خلاق؛ نتیجه آنکه هرچند پیشرفت و تغییر از رسالتها است ولی به بهانه و به اسم آن نباید دچار پسرفتها شد.
باید تلاش کرد تا از تغییرهایی که موجب پسرفت هستند جلوگیری کرد.
بُرد شعار پیشرفت و تغییر بالا است و بدین واسطه برچسب زدن برطرف مقابل بسیار آسان میشود، یعنی پسرفت با پوشیدن لباس پیشرفت خود را حق جلوه میدهد و به ناقدان خود برچسب پسرفت میزند
در این میان جریان نافذ باید بسیار قوی عمل کند و ابزار تبلیغی راحتی الامکان از طرف مقابل خلع کند.
ذهنهای باطلگرا و ذهنهای شبههپذیر هر دو از مصادیق پَسرفت هستند.
سید مرتضی حسینی کمال آبادی
20/6/98
مشهد مقدس
@HKAMAL
۴ مهر ۱۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمایه آثار انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری
به منظور تهیه آثار به وبگاه «کتابگاه» مراجعه کنید:
https://basalam.com/ketabeadib
در کانال پژوهشکده عضو شوید:
https://eitaa.com/adab89
۶ مهر ۱۳۹۸
✅کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال
اثر آقای محمد باقر ملکیان
خرید آنلاین:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiV78jM0I_lAhXGxoUKHZ63AdUQFjAAegQIARAB&url=https%3A%2F%2Fbasalam.com%2Fketabeadib%2Fproduct%2F149292&usg=AOvVaw0Ax9l-32gchrk87zltOLv0
خرید حضوری
1. قم. چهار راه شهدا، خیابان حجتیه، کتاب اندیشه 02537749660
2. قم. چهار راه شهدا، پاتوق من و کتاب 02537830318
3. قم. مجتمع ناشران، واحد47 کتاب اندیشه 02537842391
یا به شماره 09197459063 پیامک دهید.
🌷 کتابشناسی الغلو را درکانال پژوهشكده ادیب فقه جواهری مطالعه بفرمایید:
@adibefiqhe
۱۷ مهر ۱۳۹۸
پژوهشکده ادیب فقه جواهری
✅کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال اثر آقای محمد باقر ملکیان خرید آنلاین: https://www.go
✅کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال منتشر شد
🌷مقدمه
کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال اثر محمد باقر ملکیان به زبان عربی در موضوع صحت سنجی انتساب راویان و فرقه به غلو است. نویسنده قریب به یک دهه از عمر خود را بر این موضوع تمرکز داده است که از مجموع انتساب هایی که راویان و فرقه به غلو در کتاب های ملل و نحل و رجال وجود دارد، کدامیک برچسبی بیش نیست و کدامیک واقعی است و کاشف از فکر غالیان است.
🌷ساختار کتاب
ساختار این کتاب در چهار قسمت کلی است، بدین قرار:
1.بحوث تمهیدیة
2.الفرق الغالیة بین الحقیقة و الأوهام
3.الغلو فی مصطلح الرجال
4.الشیعة بین الغلاة و المقصرة
نویسنده در قسمت یکم تحت عنوان بحوث مقدماتی ده مبحث را در 80 صفحه مطرح کرده است به شرح ذیل:
1.غلو در لغت 2. غلو در قرآن 3.آغاز پیدایش غلو در اسلام 4. آغاز پیدایش غلو در شیعة 5. اسباب رشد غلو 6.آثار غلو 7.گروه بندی غالیان 8. دیدگاه معصومان ع با غالیان 9. رویکرد امامیه در رویارویی با غالیان 10. مصطلح غلو در مصادر اهل سنت
در ادامه فصل اول به صحت سنجی فرق های غالی تحت عنوان الفرق الغالیة بین الحقیقة و الأوهام پرداخته شده است. نویسنده در این فصل در بیش از دویست صفحه 110 فرق غالی را مورد ارزیابی و اعتبار سنجی وجودی قرار داده است.
در ادامه در فصل دوم به صحت سنجی انتساب راویان به غلو تحت عنوان الغلو فی مصطلح الرجال پرداخته شده است. نویسنده در این فصل در بیش از دویست صفحه 131 راوی منسوب به غلو مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند.
وی در یکصد صفحه پایانی کتاب به اندیشه های اعتقادی امامیه و که از افراط غالیان و تفریط مقصران است، پرداختی محققانه داشته است.
🌷امتیازهای پژوهش
اصل پرداخت به مساله اعتبار سنجی انتساب های به غلو در میان راویان حدیث و فرقه های منسوب به غلو، مساله ای است که این تحقیق، خاص آن، پژوهشی را در پیشینه ندارد و از این جنبه پژوهشی نو و کارآمد به شمار می رود.
استفاده توأمان از کتاب های فرقه شناسی و رجال نیز عرصه پژوهش را ویژه گردانیده است.
استفاده از منابع دست اول، نیز به این تحقیق مایه ای محققانه داده است.
اعتبار سنجی فرق و راویان بر اساس روایاتی که از آن ها در مصادر روایی موجود است نیز شیوه ای که در عرصه رجال پژوهی کمتر بدان پرداخته شده است، این روش نیز در پژوهش حاضر به کاربسته شده است.
🌷وضعیت کتاب و راه های سفارش
کتاب با جلدی گالینگور در 592 صفحه توسط انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری به قیمت 90هزارتومان منتشر شده است.
علاقه مندان به پژوهش های رجالی می توانند این کتاب را به صورت آنلاین از کتابفروشی اینترنتی کتابگاه و به صورت حضوری از کتابفروشی های ذیل تهیه کنند:
1. قم. چهار راه شهدا، خیابان حجتیه، کتاب اندیشه 02537749660
2. قم. چهار راه شهدا، پاتوق من و کتاب 02537830318
3. قم. مجتمع ناشران، واحد47 کتاب اندیشه 02537842391
یا به شماره 09197459063 پیامک دهید.
🌷کانال پژوهشكده ادیب فقه جواهری:
https://eitaa.com/adab89
۱۷ مهر ۱۳۹۸
۱۷ مهر ۱۳۹۸
✅کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال
اثر آقای محمد باقر ملکیان
خرید آنلاین:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiV78jM0I_lAhXGxoUKHZ63AdUQFjAAegQIARAB&url=https%3A%2F%2Fbasalam.com%2Fketabeadib%2Fproduct%2F149292&usg=AOvVaw0Ax9l-32gchrk87zltOLv0
خرید حضوری
1. قم. چهار راه شهدا، خیابان حجتیه، کتاب اندیشه 02537749660
2. قم. چهار راه شهدا، پاتوق من و کتاب 02537830318
3. قم. مجتمع ناشران، واحد47 کتاب اندیشه 02537842391
یا به شماره 09197459063 پیامک دهید.
🌷 کتابشناسی الغلو را درکانال پژوهشكده ادیب فقه جواهری مطالعه بفرمایید:
https://eitaa.com/adab89
۱۷ مهر ۱۳۹۸
فهرس کتاب الغلو فی مصطلح الملل والنحل والرجال.pdf
3.27M
📚کتاب "الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال" منتشر شد
✔️کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال اثر محمد باقر ملکیان به زبان عربی در موضوع صحت سنجی انتساب راویان و فرقه به غلو منتشر شد.
🔹ساختار این کتاب در چهار قسمت کلی ، بدین قرار است:
1.بحوث تمهیدیة
2.الفرق الغالیة بین الحقیقة و الأوهام
3.الغلو فی مصطلح الرجال
4.الشیعة بین الغلاة و المقصرة
خرید آنلاین از کتابگاه:
https://b2n.ir/90815
🌷کانال پژوهشكده ادیب فقه جواهری:
https://eitaa.com/adab89
۲۱ مهر ۱۳۹۸
خرید آنلاین کتاب الغلو فی مصطلح الملل و النحل و الرجال از کتابگاه:
https://b2n.ir/90815
🌷 کتابشناسی الغلو را درکانال پژوهشكده ادیب فقه جواهری مطالعه بفرمایید:
https://eitaa.com/adab89
۲۱ مهر ۱۳۹۸
مجله فهم نص
(ویژه مطالعات ادبیات عربی و فهم دین)
در هر شماره به زندگینامه و تلاش های علمی ادیبان می پردازد.
در سومین شماره همت بر آن داشته تا از تلاش های علمی آیت الله حجت خراسانی ادیب شهیر حوزه علمیه مشهد سخن بگوید.
لذا از تمامی شاگردان و مطلعین از فعالیت های ادبی استاد حجت خراسانی در خواست می شود که خاطرات، تقریرها از مسائل ادبی و کتابشناسی آثار استاد را به آدرس ذیل ارسال بفرمایند:
s.morteza.hk@gmail.com
🌷کانال پژوهشكده ادیب فقه جواهری:
https://eitaa.com/adab89
۲۱ مهر ۱۳۹۸