eitaa logo
پژوهشکده ادیب فقه جواهری
219 دنبال‌کننده
293 عکس
17 ویدیو
3 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسینی کمال آبادی
بسم الله الرحمن الرحیم مداح اهل بیت علیهم السلام جناب آقای محمود کریمی حفظه الله سلام علیکم با احترام به عرض می رساند که شکرانه وجود شما و پیشرفتی که به همت شما و همکاران محترمتان در عرصه مداحی به وجود آمده، پیوسته جاری است و این نوای ماندگار را به گوش جان می سپاریم. در میان اشعار پر محتوایی که با صدای خود جاودان کرده اید، گاه ابیاتی دیده می شود که با محتوای دین، شریعت و عرفان شیعی ناسازگار است و این کمترین در مواردی به برخی از این ابیات اشاره کرده ام. در ایام فاطمیه سال گذشته، بیتی وجود داشت که اگر به محتوای آن و به وفق مصطلح به کار رفته، معنا شود، ترویج غلو در ذات و کفر است، ظاهرا امسال نیز این شعر را دوباره بازخوانی کردید که نشان از عدم واکنش کارشناسان دینی یا عدم توجه به تذکر آنان در این باره دارد. از این رو مقداری در این باره توضیح می دهم به امید آنکه اگر صحیح است، اصلاح شود؛ آن بیت این است: «فقیر بانویی ام که غنی بالذات است» مصطلح «غنی بالذات» به این معنا است که غنایی که این وجود دارد به سبب ذات خود است و از جایی مورد افاضه قرار نگرفته است، ذات او در بی نیازی کافی است و ذات او عین غنی بودن است. ظاهرا کسی تا به حال نگفته این مصطلح، معنای دیگری داشته باشد، در این صورت، هیچ بانو و آقایی مصداق «غنی بالذات» بودن نیست و فقط ذات مقدس خداوند متعال است که غنی بالذات است، عقل و نقل نیز گواه این مهم هست؛ به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم: يا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ وَ اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ؛ اى مردم، شما به خدا نيازمنديد، و خداست كه بى‌نياز ستوده است. سوره مبارکه فاطر آیه 15. جناب آقای کریمی، هرچند وادی مدح و نجوا، وادی عشق و محبت ویژه است و فضای خود را دارد، اما این هرگز به این معنا نیست که اجازه ورود غلو را به خود دهد، آن هم غلو در ذات که در تاریخ افرادی به دنبال آن بودند که برای خود جایگاهی باز کنند، اهل بیت را خدا کنند که خود را اهل بیت و..... (ر ک: کتاب غالیان نوشته دکتر نعمت الله صفری فروشانی) این در حالی است که در راه خداوند، هر چه انسانی مقرب تر باشد، فقیرتر است، و برترین انسان های عالم، فقیرترین آنان به خداوند متعال هستند بلکه عین فقرند. عاشقان کوی او الفقر فخری می زنند. مداح محترم، شما از بنده بیشتر آگاهید که آنان که دنبال شر افروزی هستند، این اشعار را با زیر نویس از زبان های مختلف دنیا منتشر می کنند تا شیعه امامیه را مصداق غلاة نشان دهند و این در واقع نقض غرضی است که شما عمر خود را بر آن نهادید، چه شیرین فرمود صادق آل محمد صلوات الله علیهم: «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً»؛ یعنی زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما (بحارالانوار، ج ۶۵، ص ۱۵۱). تجربه نشان داده که مداحی به ویژه در این سطح، نیاز به کارشناس یا حلقه کارشناسانی دارد تا از رخنه این آسیب ها در امان باشد. سید مرتضی حسینی کمال آبادی پژوهشکده ادیب فقه جواهری 3/11/1399= 8 ج2/1442 @hkamal
آموزش متن خوانی و متن فهمی عربی
کتاب چیستی و پیوند قرآن، عرفان و برهان اثرحجت الاسلام و المسلمین استاد روح الله سوری اثر شایسته تحسین بیست و دومین دوره کتاب سال حوزه علمیه شد. برای تهیه با 20 هزار تومان تخفیف با کمک لینک زیر به کتابگاه مراجعه بفرمایید: https://basalam.com/ketabeadib/product/195127?ref=O3bN&sh=copy-O3bN-product-referral کانال پژوهشکده ادیب فقه جواهری http://eitaa.com/joinchat/3197632530C351dd0f9f4
مثنوی کنزالحقائق اثر شیخ محمود خوارزمی معروف به جهان پهلوان پوریای ولی به همت انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری به زودی منتشر خواهد شد. این کتاب در بیان اسرار شریعت و عبور دادن انسان از ظاهر دین به باطن آن است. این کتاب به کوشش شیخ یوسف احدی و سید مرتضی حسینی کمال آبادی به زودی منتشر خواهد شد.
امسال کدامیک از آثار را مطالعه کردید: نقش عقل در استنباط مدیریت در تحصیل بر اساس زیست نامه علامه حسن زاده آملی صحت سنجی نسبت غلو به فرق و اشخاص تبیین نسبت ارتباط اثر مرجع شناسی دانش لغت عربی اثر سید مرتضی حسینی کمال آبادی اثر خواجه نصیرالدین طوسی به تصحیح شرح رساله اثر مجموعه آیت الله علیدوست به زبان عربی سروده عرفانی عاشورایی نقش ادبیات عربی بر _دانش_فقه_و_کلام اثر محمد حسن ربانی بیرجندی مجموعه مقدمه های مخطوط علامه حسن زاده بر آثار علمی گرد آوری سید مرتضی حسینی کمال آبادی از دیدگاه کلام فلسفه عرفان و قرآن اثر اندیشه های تقریبی آیت الله علیدوست به تقریر سید مرتضی حسینی کمال آبادی اثر اثر اثر علامه شعرانی به کوشش غیاثی کرمانی کلبه فرشته ها نهج البلاغه برای نوجوانان در به روایت داستان و تصویر الهی نامج الهی نامه علامه حسن زاده آملی به زبان عربی نقش ادبیات عربی در فرآیند استنباط تقریر سید مرتضی حسینی کمال آبادی سلسله مجلات فهم نص سیاست خارجه از نگاه قرآن کریم با بیانات آیت الله خامنه ای اثر امید حسین پور ترجمه و متن دو رساله از ابن سینا به تصحیح شیخ یوسف احدی برای تهیه آثار به دایرکت یا از سایت کتابگاه اقدام فرمایید. 09197459063
کتاب گنجینه الاسرار اثر عمان سامانی مجموعه معنوی و عرفانی در خصوص حادثه عاشورا است این کتاب به خط استاد بزرگ شیخ حبیب الله فضائلی قلمی شده و توسط انتشارات پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر شده است. لینک خرید آنلاین با 20 هزار تومان هدیه برای خرید اولی ها: https://b2n.ir/y89564
هدایت شده از کتابگاه| arabadib.ir
کتابگاه سایت فروش آنلاین کتاب سایت: https://basalam.com/ketabeadib ایتا: https://eitaa.com/ketabgah اینستاگرام: https://www.instagram.com/ketabeadib/ اینستاگرام ویژه آثار علامه حسن زاده آملی https://www.instagram.com/nashrealm/ اینستاگرام ویژه آثار پژوهشکده ادیب فقه جواهری https://www.instagram.com/adibefeqhh/ تلفن تماس: 09197459063
بسم الله 🔵ترجمه «ذهب بـ» در نامه ۲۷ نهج البلاغه أَنَّ الْمُتَّقِينَ ذَهَبُوا بِعَاجِلِ الدُّنْيَا وَ آجِلِ الْآخِرَة در تعبیر «ذهب بـ» باء به معنای تعدیه بالمعنی الأخص است. معنای «ذهب بـ» هم رفتن نیست بلکه بردن است. معنای جمله هم این است که «متقین سود دنیای عاجل و آخرت آجل را بردند» 🔻حالا این ترجمه‌ها را نگاه کنید: ❌ترجمه دشتی: پرهيزكاران از دنياى زودگذر به سلامت گذشتند و آخرت جاودانه را گرفتند! ❌آقامیرزایی: پرهيزگاران رفتند با شتاب از دنيا و از آخرت بهره‏مند شدند! ❌بهشتی: پرهيزكاران با سود اين جهان و بهره آن جهان از جهان بيرون شتافتند! ترجمه فیض الاسلام و برخی دیگر از مترجمان دقیق است: ✔️فیض الاسلام: پرهيزكاران (سود) دنياى گذرنده و (سود) آخرت آينده را بردند. ،‌ شماره 57
هم زمان با ماه مبارک رمضان کتاب ترجمه سه شرح بر دعای سحر به همت نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری به زودی منتشر می شود.. این کتاب ترجمه سه شرح بر دعا سحر است این شروح به قلم حضرات آیات امام خمینی، علامه رفیعی قزوینی و ملاحبیب الله کاشانی است. این سه شرح به قلم آیت الله سید علی حسینی آملی از عربی به فارسی برگردان شده است، مترجم علاوه بر ترجمه به تعلیق و مصدر یابی سخنان نیز اهتمام داشته و در پایان اصطلاحنامه ای را منتشر کرده است. این کتاب در 504 صفحه با جلد سلفون سخت به قیمت 110هزار تومان توسط نشر پژوهشکده ادیب فقه جواهری منتشر می شود. لینک خبر در کتابگاه: https://b2n.ir/j21126
🔔🔰 با انتشارات_پژوهشکده_ادیب_فقه_جواهری همراه باشید در ♨️ ⚜️ هم اکنون برای سفارش این دو اثر ارزشمند اقدام کنید: 📦 ۲۰ درصد تخفیف و ارسال رایگان https://b2n.ir/adib99