eitaa logo
انقلاب علمی
1.5هزار دنبال‌کننده
123 عکس
36 ویدیو
8 فایل
🔸️نو آوری در علوم قرآنی 🔸️تولیدات دانش بنیان بر مبنای قرآن راه ارتباطی ما @hora1366
مشاهده در ایتا
دانلود
▪آیا اجتهاد امری ممکن است❓❗❓❗ اگر ممکن است چرا نظامهای آموزشی تا بالاترین سطح آن تقلیدی عمل می کنند؟!؟! 🔴 برفرض که امکان داشته باشد (هدفی که در نظام آموزشی کنونی، تعریف کرده اند)، آیا باید زمان طولانی را سپری کرد؟!؟! ⭕ برای اجتهاد در ادبیات باید چه مسیری را طی نمود؟! آیا روش فعلی موجود می تواند دانش پژوه را به این مطلوب برساند؟! آیا اصلا اجتهاد در ادبیات لازم است؟! 🆔 @adabiatfeghahat_ir
آیا اصلا اجتهاد در ادبیات لازم است؟ اجتهاد در ادبیات به معنای اجتهاد متجزی یا مطلق است؟. یعنی همه مسایل ادبیات را اجتهادی می کنیم یا برخی از آن را؟ اجتهاد در ادبیات چه رابطه ای با اجتهاد فقهی اصولی دارد؟ موسسه ادبیات و فقاهت مجموعه ای است که ادبیات را به صورت روشمند و اجتهادی آموزش میدهد ... . 🆔 @adabiatfeghahat_ir
💐💐💐 ادبیات شیمی 💐💐💐 ▪ادبیات در استنباط مسایل علم شیمی از قرآن و روایات حرف اول را می زند. ❗ قرآن "تبیانا لکل شیء" است.؛ بیانگر هر چیزی است؛ بنابراین درباره مسایل علم شیمی نیز سخن گفته است. استنباط مسایل علمی شیمی از قرآن به وسیله ادبیات صورت می گیرد. ⭕ در واقع ادبیات شیمی ذیل مجموعه ادبیات کاربردی است؛ و نقش ادبیات در استنباط علم شیمی را نشان میدهد. با خواندن این ادبیات، آنگاه متوجه جایگاه ادبیات در میان علوم خواهیم شد؛ ادبیاتی که به "ضرب ضربا" ختم می شود❗❓❗❓ یا ادبیاتی که "اتم، هسته اتم و مسایل علم شیمی" را استنباط می کند❗❓❗❓ 🆔 @adabiatfeghahat_ir
💐 عرف عام می تواند تمام قواعد ادبیات را استنباط کند. ▪عرف عام به معنای قواعد معروف و شناخته شده است که بین مردم رواج دارد و مردم بر اساس آن سخن می گویند. قواعدی که عموم مردم آن را پذیرفته و میشناسند . 🆔 @adabiatfeghahat_ir
❓سوال❓ عام چه مقدار از قواعد ادبیات را می فهمند؟ عرف عام همه قواعد را می شناسد؛ در غیر این صورت تفهیم و تفاهم صورت نمی گرفت. بنابراین تحقق تفهیم و تفاهم دلیل بر فهم قواعد و معانی است. ❓سوال❓ نیز می تواند در استنباط ادبیات نقش افرینی کند؟❗❗❗ 👈 بله، در اکثر مسایل ادبی می تواند ... . عرف عام حتی عرف فارس زبان نیز، ظرفیت عظیمی در استنباط و شناخت ادبیات دارد که متاسفانه امروز هیچ استفاده ای از آن نمی شود و مبنایی ناشناخته است ... . 💐 با ما همراه باشید ... . 👇👇 واحد پزشکی موسسه 👇👇 🆔 @physician_af 🆔 @adabiatfeghahat_ir
کانال ادبیات و فقاهت، مرجع رسمی اطلاع رسانی و آموزش موسسه ادبیات و فقاهت؛ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/1348010001Ca7116ed3ed کانال "پزشکی قرآنی"، مرجع طلاع رسانی و آموزش واحد پزشکی موسسه ادبیات و فقاهت؛ 🆔 http://eitaa.com/joinchat/3743875090C179ed0119f فروشگاه و نمایشگاه آثار و تالیفات حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جمالی؛ 🆔 https://ble.im/adabiatfeghahat_ir
_ادبیات روش استخراج ادبیات را به ما نشان می دهد و مرکز فرماندهی تمامی مباحث ادبیات است. مباحثی که در ... ▪کتاب های اصولی ادبیات، مثل الاقتراح سیوطی آمده است. ▪مباحث ادبی فقهای خودمان که در فقه، اصول و تفسیر نظر هایی داده اند و بر اساس یکسری دلیل هایی ارائه شده است. ▪یک روش مورد بحث ما، که همان مباحث را به نحو کامل، دقیق و منظم بازیابی و ارائه کرده است و از برخی جهات می شود روش سوم. 📚 درس نامه خارج اصول ادبیات جلد اول مجموعه 👤 مولف؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جمالی 📇 انتشارات دارالعلم 🆔 @adabiatfeghahat
⭕ کار علما هدایت مردم است تا مردم معارف اسلامی را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند ... . 👈 در امور ، ، ، ، ، ، و باید در دستور کار روحانیت باشد، 🔴 👈 شناختن معارف دینی در همه ابعاد و انتقال آن به جامعه لازم است. 👉 🔴 ایشان ادامه دادند: مدیریت اسلامی جامعه هیچگاه نباید تعطیل شود و 👈 خداوند متعال که برای هر امر جزئی وظیفه ای تعیین می کند 👉 مگر می شود برای جامعه بزرگ انسانی در بحث مدیریت و حکومت تعیین تکلیف نکند، جهاد برای ارزش های اسلامی و جامه عمل پوشاندن به آن باید در دستور کار روحانیت باشد. ✔ آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که در حوزه ها باید افراد متبحر و متخصص تربیت شوند، ابراز داشتند: 🔸 دنیا از حوزه می خواهد که راه حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را بر اساس دستورات دینی ارائه کند و وظیفه حوزه در این زمینه سنگین است. 📆 ۲۲ فروردین ۱۳۹۸ 🎫 پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی 🆔 @adabiatfeghahat_ir
قواعدی که در ادبیات ذکر شده است، معمولا بیانگر همان روابط خارجی بین معانی است. 🆔 @adabiatfeghahat_ir
👈❓ادبیات؛ مفاهیم ذهنی؟ یا اوصاف خارجی ؟ ▫قواعدی که در ادبیات به کار می روند، چه سنخی از قواعد هستند؟ ▫چگونه پیدا می شودند؟ ▫ذهن ادیب از چه راهی با آن ها آشنا می گردد؟ ▫چگونه ادیب پی می برد که مثلا جار و مجرور نیاز به متعلق دارد؟ ⬅ آیا آنچه ادیبان ذکر می نمایند همچون مفهوم «کلیت»، وصف مفاهیم ذهنی اند، یا مانند مفهوم «علیت»، اوصاف و ویژگی اشیاء خارجی را بیان می کنند یا اینکه این قواعد هیچ ربطی به واقعیات و امور عینی نداشته و صرفا حاکی از احساسات درونی و اعتبارات ادیب و یا طرز تلقی او نسبت به یک استعمال هستند؟ 🆔 @adabiatfeghahat_ir
❗❗ تو نمی توانی در ادبیات نظر بدهی❗❗ 🔸 بسیاری از کلماتی که بشر وضع می نماید، برای معانی است که در خارج وجود دارد. مثلا علم لغت اینگونه است؛ کلماتی که لغوی آن را معنا می کند دارای واقعیت خارج هستند و می توان از آن نیز استفاده نمود. مانند اینکه لفظ اسد به معنای شیر است و در خارج نیز شیر وجود دارد و می توان با رجوع به آن به معنای واقعی شیر نیز پی برد. بنابراین لغوی نمی تواند ادعا نماید که معانی لغوی اعتباری هستند و کسی نمی تواند درباره آن اظهار نظر نماید. 🆔 @adabiatfeghahat_ir
انقلاب علمی
❗❗ تو نمی توانی در ادبیات نظر بدهی❗❗ 🔸 بسیاری از کلماتی که بشر وضع می نماید، برای معانی است که در
▫مثلا حقیقت فعل، فاعل، مفعول و مانند آن، آیا در خارج وجود ندارد؟❓ ▫ آیا فعل،فاعل و مفعول که ادیب و اهل لسان آن را به کار می برد، چیزی غیر از آن خارج است یا برای حکایت همان واقع خارجی آمده است؟❓ 👈 شما در خارج مشاهده می کنید که زید بکر را می زند؛ که دارای و یک است، یک فعل نیز بین این ها وجود دارد. همینها نیز در لفظ ظاهر می شود. ⬅ لفظ نمی تواند حیثیت صدوری و وقوعی فعل را تغییر دهد. 🔸 در واقع اعتبار ادیب و اهل لسان چنین توانایی را ندارد. در غیر این صورت اصلا با که حکایت از واقع خارجی است مخالفت نموده اند. 🆔 @adabiatfeghahat_ir