eitaa logo
دفتر امام جمعه شهر بهاران
207 دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.3هزار ویدیو
154 فایل
جهت ارتباط با امام جمعه محترم شهر بهاران و ارسال سوالات شرعی و هر گونه سوال ،پیشنهاد و انتقادبا مدیر کانال در ارتباط باشید.... مدیر: @arameshmasir
مشاهده در ایتا
دانلود
آيه شماره 32 از سوره مبارکه فرقان بهانه جویی وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْلَا نُزِّلَ عَلَيْهِ الْقُرْآنُ جُمْلَةً وَاحِدَةً كَذَلِكَ لِنُثَبِّتَ بِهِ فُؤَادَكَ وَرَتَّلْنَاهُ تَرْتِيلًا و کافران گفتند: «چرا قرآن یکجا بر او نازل نمیشود؟!» این بخاطر آن است که قلب تو را بوسیله آن محکم داریم، و (از این رو) آن را به تدریج بر تو خواندیم. رهبر باید قلبى مطمئن، استوار وآرام داشته باشد. «لنثبّت به فؤادك» آموزش و تربیت باید تدریجى باشد. «و رتّلناه ترتیلا»https://eitaa.com/adinebaharan
ولایتعهدی مامون پس از استقرار امام در مرو، مأمون قاصدی به خانه امام رضا فرستاد و به وی پیشنهاد داد که من می‌خواهم خودم را از خلافت خلع کنم و آن را به تو بسپارم ولی امام به شدت با این کار مخالفت کرد. پس از این، مأمون از وی خواست که ولایت عهدی پس از خودش را به او واگذار نماید. باز امام مخالفت شدید کرد. در این هنگام مأمون سخنی با شائبه تهدید به زبان آورد و در این میان گفت: عمر بن خطاب، شورا را در شش نفر قرار داد (ر.ک: شورای شش نفره) که یکی از آنان جد تو امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب بود. عمر شرط کرد هرکدام از آنان مخالفت کرد گردنش زده شود. چاره‌ای نیست جز اینکه آنچه از تو می‌خواهم بپذیری که من گزیری از آن نمی‌یابم. امام (ع) پاسخ داد: پس من می‌پذیرم بدین شرط که نه فرمان دهم و نه بازدارم، نه فتوا دهم و نه قضاوت کنم، نه کسی را به کاری گمارم و نه عزل کنم و نه چیزی را از جایگاهش تغییر دهم. مأمون، شرط او را پذیرفت. مفید، الارشاد، ۱۳۷۲ش، ج۲، ص۲۵۹. https://eitaa.com/adinebaharan
بهترين برادر امام عسكرى علیه السلام خَيرُ إخوانِكَ مَن نَسِىَ ذَنبَكَ و ذَكَرَ إحسانَكَ إلَيهِ بهترين برادر تو كسى است كه خطايت را فراموش كند و احسان تو را به خود ، به ياد آورد . *بحار الأنوار : ج ۷۸ ، ص ۳۷۹ https://eitaa.com/adinebaharan
اگر شخصی خلاف وحدت شیعه و تسنن صحبت کند نسبت به حضور در آن مجلس چه تکلیفی داریم؟ هرگونه گفتار یا کردار و رفتاری که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین گردد شرعاً حرام اکید است و شرکت در آن مجلس اگر تأیید و ترویج آن باشد جایز نیست.https://eitaa.com/adinebaharan
شهيد امير حاج اميني(شهيد دفاع مقدس) تولد 1340 شهرستان زرنديه بخش خرقان .شهادت 10 اسفند 65 شلمچه .جانشين( در برخي منابع بيسيم چي ) گردان انصار الرسول(ص).( برگرفته از وبلاگ بلاگفا522) ای كسانی كه این نوشته را یا بهتر بگویم... این وصیتنامه را می خوانید،اگر من به آرزویم رسیدم و دل از این دنیا كندم،بدانید كه نالایق ترین بنده ها هم می توانند به خواست او به بالاترین درجات دست یابند.البته در این امر شكی نیست،ولی بار دیگر به عینه دیده اید كه یك بنده گنهكار خدا به آرزویش رسیده است. حالا كه به عینه دیدید،شما را به خدا عاجزانه التماس و استدعا می كنم، بیائید و به خاكش بیفتید وزار زار گریه كنید و امیدوار به بخشایش و كرمش باشید. وبا او آشتی كنید،زیرا بیش از حد مهربان و بخشنده است.فقط كافی است یكبار از ته دل صدایش كنید،دیگر مال خودتان نیستید و مال او می شوید و دیگر هر چه میكند او می كند و هر كجا می برد،او می برد.(برگرفته از سايت تبيان) - شهادت: شلمچه 10/12/65 مزار شهید:تهران https://eitaa.com/adinebaharan
کودک و بازي دکتر محمد مجد دي وي دي 1و2 سايت پژواك آرامش http://www.aramesh.net/ كانال پژواك هنر و انديشه https://t.me/pejvake_honar سرفصل ها ديسک اول: اسبابِ بازي ، نه اسباب بازي بازي هاي کودکان ، متناسب با هوش ، فرق دارند ارضاء کنجکاوي خلاقانه در بازي با لوازم مستعمل منزل اسباب بازي براي بروز استعدادهاي ژنتيکي بازي درماني خيال پردازي در کودکان تصوير سازي ذهني ، فانتزي و تففکر معني خنده نوزادان کودکان خيلي آرام اهميت خواب خوب استفاده از اينترنت براي کودکان عوارض بازي هاي کامپيوتري درکودکان هايپراکتيو کودکان پرخاشگر مشاوره کودکان ساکت و منزوي انتخاب کتاب بر اساس علاقه ، هوش ، استعداد خاص و…. سوالات و رفتارهاي کودکان پرتحرک و درمان آنها ليست اسباب بازي هاي ضروري براي بازي کودکان کدام رنگ ها بيشتر براي بچه ها جلب توجه مي کند؟ به سناريوي بازي بچه ها احترام بگذاريم اسباب بازي هاي دخترانه براي دختران ، پسرانه براي پسران اسباب بازي هاي بچه ها را جمع نکنيم و دور نريزيم ، چون….. بازي موجب رشد تفکر کودک ديسک دوم: تمايل به آزادي و استقلال از بدو تولد نياز کودک به توجه و محبت خيال پردازي در کودکان کنترل و چک کردن فرزندان ((بکن نکن)) کافي است! طراحي بازي آيا تمام اسباب بازيهاي کودک را بايد يک جا در اختيارش قرار دهيم يا يک به يک؟ موقعي که اسباب بازي کودک خراب ميشود ، چه کاري بايد انجام داد؟ آيا والدين ميتوانند با اسباب بازي هاي کودکان بازي کنند؟ انجام همزمان چندين فعاليت ( ديدن کارتون ، مشق نوشتن و …) رابطه نوع بازي با سن ، جنس ، استعداد ، پيشرفت جامعه و … دخالت کردن والدين در بازي کودکان کتاب خواني براي کودکان نقش داستان سرا مهمتر از خود داستان سن شروع آموزش موسيقي ، زبان ، ورزش و … زمان دست کشيدن از بازي بازي با پازل بازي با لگو تفکر حل مسئله اي رابطه ناخودآگاه و بازيها https://eitaa.com/adinebaharan
همه‌ی رؤسای دستگاه‌ها، خودشان بهتر از دیگران میتوانند کار خودشان را ارزیابی کنند. ما گاهی ممکن است در مورد آنچه انجام داده‌ایم، در مقام بیان یک چیزی را ادّعا کنیم، [امّا] مراجعه که میکنیم، می‌بینیم خودمان خیلی به آن قانع نیستیم. بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت ۱۳۹۵/۰۶/۰۳https://eitaa.com/adinebaharan
اندیشه گناه، پاکی و صفاي قلب را ازبین میبرد و انسان را به ارتکاب آن وا میدارد. پندهای الهی، آیه الله مصباح یزدی، ص22 https://eitaa.com/adinebaharan
✍امام علی ( علیه السلام) فرموند: اگر سه چیز را در زندگیتان اصلاح کنید خداوند سه چیز دیگر را برای شما اصلاح میکند ۱- باطنت را اصلاح کن خداوند ظاهرت را اصلاح میکند و خوبی ات را سر زبانها می اندازد ۲- رابطه ات را با خدا اصلاح کن،خداوند رابطه ات را با مردم اصلاح میکند و باعث احترام خلق به تو میشود ۳- آخرتت را اصلاح کن خداوند امر دنیای تو را اصلاح میکند. 📚خصال شیخ صدوقhttps://eitaa.com/adinebaharan
4_582493935813787772.mp3
1.44M
🔈روایت صوتی کمتر شنیده شده از شهید مرتضی آوینی #پیشنهاد_دانلود #به_امید_شهادت #در_آرزوی_گمنامی 🆔 @Pelaak
💥 در مواجهه با تمدن غرب، کدام استراتژی را باید دنبال کنیم؟: ‌۱. انزوا (کناره‌گیری از مدرنیته)؛ ۲. مدرنیزاسیون (پذیرشِ کامل مدرنیته)؛ ۳. مدرنیته اسلامی (ترکیبِ اسلام و مدرنیته)؛ ۴. تمدن‌ اسلامی (انحلال مدرنیته در تمدن نوین). 🔵 استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «سؤال این است که استراتژیِ انقلاب اسلامی درمقابلِ تمدّن غرب چه باید باشد؟ با این مدنیت مدرن که پیش روی ماست چه باید کرد؟ جواب‌های متفاوتی به این پرسش داده‌ شده است و رویکردهای مختلفی شکل گرفته است. . 1⃣ رویکرد اول این است که ما باید به‌طورکلی از این تمدن تبرّی بجوییم و سعی کنیم به هیچ وجه آلودهٔ به آن نشویم و انزوای کامل پیدا کنیم. این یک مدل است که طبیعتاً نمی‌تواند نسخهٔ اجتماعی باشد و نسخهٔ مقابلهٔ با آن دستگاه نیست. یعنی، این‌که آدم منزوی بشود و به‌صورت همان زندگی کاملاً سنتیِ قدیم زندگی کند و از مظاهر تمدنی هم مطلقاً استفاده نکند، تقریباً نشدنی است؛ اگر هم بشود، یک الگوی عمومی نیست و برخورد فعال با واقعه نیست. نمونه‌اش مدلِ مقلدهای مرحوم میرزا صادق تبریزی است. 2⃣ رویکرد دوم این است که تمدّن غرب کلاً پدیدهٔ خیلی خوبی است و ما باید آن را بپذیریم و خودمان را با آن تطبیق دهیم، و حَتّی فرهنگ دینی و سنن مذهبی خودمان را به نفع آن تغییر دهیم. این پاسخِ روشنفکرهای سکولار است که تمامیتِ اندیشهٔ غربی را قبول کرده‌اند و معتقد به تمدّن غرب با همه لایه‌های آن هستند؛ یعنی از لایه‌های ایدئولوژیک تا فلسفی‌ و تا لایه‌های علمی و صنعتی و ساختارهای اجتماعیِ آن را به رسمیت می‌شناسند؛ می‌گویند ما باید تمامیت این تمدّن را بپذیریم؛ نمی‌شود اقتصادش را پذیرفت ولی ایدئولوژی آن را نپذیرفت. اقتصادِ لیبرال با فرهنگِ لیبرال و با سیاستِ لیبرال هماهنگ است و این‌ها با لایه‌های عمیق‌ترِ اندیشه‌های فلسفی و با لایه‌های عمیق‌تر ایدئولوژیکی یک مجموعه هستند؛ این مجموعه را به‌تمامه باید بپذیریم و سعی کنیم که خودمان را با همهٔ لایه‌های آن وفق دهیم. من گاهی از این نظریه به «مدرنیزاسیون» و اصلاح تمام ابعاد حیات اجتماعی ازجمله قرائت دینی جامعه تعبیر می‌کنم؛ چون می‌گویند در چالش بین دین‌داری و دنیای مدرن ما باید قرائتِ دینی را در همهٔ عرصه‌ها با دنیای مدرن وفق دهیم. که در دوره‌ای سعی کردند این ادعا را در مقیاس منطق هم تئوریزه‌ کنند. مثلاً نظریهٔ قبض و بسط می‌خواست پذیرش تمدّن غرب را در مقیاس منطق تئوریزه کند؛ این نظریه می‌گفت منطقاً معرفتی صحیح است که در دادوستدِ با علوم مدرن باشد؛ حَتّی می‌گفت معرفت دینی هم باید از علوم مدرن تبعیت کند. به عبارت دیگر، در تعاملِ درونیِ منظومهٔ معرفت، باید متغیر اصلیْ معرفت‌های تجربی و علمی و عقلانی باشد و معرفت دینی تابع باشد. 3⃣ رویکرد سوّم که معمولاً حقیر آن را «مدرنیته اسلامی» یا اسلامی کردن مدرنیته تعبیر می‌کنم، می‌گوید لایه‌ای از مدرنیته باید تغییر کند که آن اخلاق است؛ یعنی لایهٔ معنویت و اخلاق باید احیاء شود و به مناسباتِ دنیای مدرن ضمیمه گردد تا جامعهٔ اسلامی درست بشود. مدل آقای هاشمی همین بود و مدلِ برخی مسئولین کنونی هم همین است. اما باید توجه کرد که مدرن شدن به این نیست که ما فقط محصولات مدرن را مصرف کنیم؛ باید انسانی که در این فضا زندگی می‌کند، انسان مدرن بشود؛ انسان مدرن کسی است که احساسش، عواطفش، عقلانیتش و مهارت‌هایش همه مدرن بشود؛ چون اصل مدرنیته روی دوش انسان‌هایی سوار است که مدرن شده‌اند. لذا به‌نظر من، تحول اساسی در دنیای مدرن، تحول انسانی است. 4⃣ رویکرد چهارم، رویکرد تمدّن اسلامی است؛ یعنی اگر «آرمانِ» ما عصر ظهور است، «افقِ» قابل‌دستیابیِ ما در قبل از ظهور، تمدن‌سازی اسلامی است. این تمدّن چگونه ساخته می‌شود؟ رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند اول باید انقلاب کنیم؛ این انقلاب، چون مبتنی بر یک ارزش‌ها و دنبال تحقق یک ارزش‌هایی است، حتماً با جامعه جهانی درگیر خواهد شد. و این درگیری هم درگیریِ همه‌جانبه‌ای است. در متن این درگیری باید شما به سمت تمدّن اسلامی حرکت کنید. پس باید «انقلاب» کنیم و «نظام» بسازیم. این دو کار را انجام داده‌ایم. در ادامهٔ مسیر باید «دولت» بسازیم، و بعدش «جامعه» بسازیم و بعد «تمدّن» بسازیم. این پنج مرحله‌ای است که باید طی کنیم. در این پنج گام باید با روش «استحاله» با تمدن مدرن مواجه شویم و تلاش کنیم تمدن مدرن را در تمدن اسلامی منحل کنیم (اقلاً در مقیاس منطقه‌ای). ما در مرحلهٔ اصلِ انقلاب اسلامی این کار را کردیم. در مرحلهٔ تدوین قانون اساسی هم این کار را تجربه کردیم. در مرحلهٔ دولت‌سازی اسلامی هم باید همین کار را بکنیم.» (دی ۱۳۹۷) https://eitaa.com/adinebaharan
🍃 کو عمل کننده آقا؟! یک بار طلبه ای خدمت آقا رسید و تقاضای دستور العمل نمود. آقا فرمود: دستورالعمل! کو عمل کننده؟ کو عمل کننده آقا! وی گفت: آقا، نصیحت بفرمایید. دعا کنید عمل کنیم. ایشان فرمود: دعا که می کنیم، دعا که چیزی نیست. که انجام ندهیم، ولی همین کافی نیست، بعضی مطالب دوائی است نه فقط دعایی.  باز وی گفت: حالا دستورالعملی بدهید؟ آقا فرمودند: یک چیزی به شما می گویم هر جا بروید این است و جز این نیست. بروید گناه نکنی 📔 فریادگر توحید، ص۱۳۰