eitaa logo
شبکه ادیان
10هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
43 فایل
اولین و تأثیر گذارترین کانال ادیان نقد عرفان های کاذب پاسخ به شبهات
مشاهده در ایتا
دانلود
شبکه ادیان
🔸🔹 در مارکار برگزار شد 🔸جشن مهرگان با حضور مهندس حسینی، شهردار منطقه‌ی 4 شهرداری تهران و زرتشتیان، سه‌شنبه 10 مهرماه 1397 در مجموعه فرهنگی مارکار تهران‌پارس برگزار شد. 🔸 وی گفت: ما همیشه با مسالمت در کنار هم بودیم. وقف مسجد از سوی زرتشتیان اقدامی ارزشمند است که این کار دید وسیع می‌خواهد. دیدگاه زرتشتیان در مورد وقف نگاه عام است که افزون بر زرتشتیان دیگران نیز از این امکانات بهره بگیرند. دین و فرهنگ زرتشی دین شادی است که ارزشمند است. امیدواریم این شادی به همه‌ی جامعه برگردد. 🔹اسفندیار اختیاری زرتشتیان در نیز ابراز داشت : .فرهنگ ایران با فرهنگ زرتشتیان در آمیخته است و افتخار می‌کنیم در درازای تاریخ و شرایط سخت جشن‌های ایران را پاس داشتیم. بزرگترین پیام جشن مهرگان پیروزی خوبی بر بدی است. /امرداد 🌐 @Feraghvaadyan 🌐 @adyan8
چرا ظهروعصر و مغرب وعشا را باهم میخوانند؟آیا سیره این روش را تایید می کند؟ ✍پاسخ: ✅اصولأ با هم يا جدا خواندن نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء يكي از اختلافات شكلي در نحوه انجام نماز بين شيعه و سني است كه شيعيان معمولا اين دو نماز را با هم مي خوانند و معمولا جداي از هم؛ يعني به طور معمول شيعيان نمازهاي پنجگانه خود را در سه نوبت مي خوانند و اهل سنت در پنج نوبت و در هر حال هر دو عمل صحيح است؛ ما نيز همانند اهل سنت معتقديم كه جدا خواندن نمازهاي فريضه در پنج نوبت عملي بهتر و مطابق سنت پيامبر و امامان است، اما نبايد از ياد برد كه اين امر به معناي ضرورت و لزوم اين عمل نيست. به عبارت روشن تر از نظر شيعه با هم خواندن نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء امري جايز و مستحب - و نه لازم - است و منشا اصلي عملكرد فقهي شيعيان همين منابع روايي قطعي است كه براي شيعيان معتبر است و خود امامان معصوم كه پيشواي ما در انجام امور ديني هستند اين گونه نماز خواندن را تجويز نموده اند، در عين حال اگر فردي امكان و تمايل به جدا خواندن نمازها داشت. بسيار خوب است كه چنين كند همان گونه كه در برخي مساجد شيعه همين گونه عمل مي شود . در عين حال نقلي نشان مي دهد كه جمع بين ظهر و عصر و مغرب و عشا هم در منابع شيعه و هم در اهل سنت آمده است و پيامبر خود نيز در مواردي بدون هيچ ضرورتي نمازها را با هم خوانده است؛ براي نمونه به چند روايت شيعه و سني در اين باره اشاره ميكنيم: روايات شيعه: عبدالله بن سنان از حضرت امام صادق(ع) نقل كرده: پيامبر بدون اين كه عذري در كار باشد، و و نيز مغرب و عشا را با يك و دو اقامه خواند.(۱) اسحاق بن عمار از امام صادق(ع) نقل ميكند: پيامبر بدون اين كه عذري در كار باشد، ظهر و عصر را در يك جا خواند. عمر به آن حضرت گفت: آيا در نماز حكم تازهاي پيدا شده؟ پيامبر گفت: نه حكم تازهاي در باره نماز نيامده، ولي خواستم كار را بر امت خودم راحت‌تر كنم.(۲) عبدالملك قمي ميگويد: به امام صادق(ع) گفتم: ميتوانم بين دو نماز را بدون اين كه عذري داشته باشم، جمع بكنم؟ امام در جواب فرمودند: پيامبر اين كار را انجام داد و خواست كه امت را در آسايش و راحتي قرار دهد.(۳) روايات اهل سنت: جابر بن زيد از ابن عباس نقل كرده كه پيامبر هفت ركعت مغرب و عشا را با هم خواند و هشت ركعت ظهر و عصر را با هم خواند و حضرت در مدينه بود.(۴) ابن عباس ميگويد: پيامبر اسلام در مدينه، بين ظهر و عصر و بين مغرب و عشا را جمع ميكرد، بدون اين كه عذري در كار باشد.(۵) سعيد بن جبير از ابن عباس نقل ميكند: رسول خدا(ص) ظهر و عصر و مغرب و عشا را با هم خواند، بدون اين كه خطر و يا سفري در كار باشد.(۶) عكرمه از ابن عباس نقل ميكند كه در مدينه، بدون اين كه مسافر باشد، مغرب و عشا و نيز ظهر و عصر را با هم خواند.(۷) در نتيجه اكثر شيعيان از اين راه كار جائز و شرعي استفاده كرده و معمولا نمازهاي خود را جمع مي خوانند ، هرچند برخي شيعيان هم مقيدند كه نمازهاي خود را در پنج وقت و با فاصله بخوانند و حتي برخي مساجد شيعه اين گونه عمل مي كند كه براي افرادي كه امكان اين امر را دارند اين شيوه يقينا بهتر است ؛ اما اگر فردي با نخواندن نماز عصر احيانا ديگر نتواند نماز را به جماعت بخواند و يا احيانا نمازش قضا شود ، همان جمع خواندن در اول وقت براي او بهتر است. پي‌نوشت‌ها: ۱. شيخ حر عاملي، وسائل الشيعه،نشر آل البيت ،۱۴۰۹ق، ج ۳، ص ۱۶۰، باب ۳۲، ح۱. ۲ . همان، ص ۱۶۱، ح ۲. ۳. همان، ح۳. ۴ . صحيح بخاري، دار ابن كثير و اليمامه، دمشق و بيروت ۱۴۱۴، ج ۱، ص ۲۰۱، باب تأخيرالظهر الي العصر، ح ۵۱۸. ۵ . صحيح سنن نسائي، باب الجمع بين الصلوتين في الحضر،بي جا، بي تا، ج ۱، ص ۲۰۰، ح ۶۰۱. ۶ . صحيح مسلم، باب الجمع بين الصلوتين في الحضر، دار احياء التراث العربي، ۱۳۷۴ق، بيروت، ج ۱، ص ۴۸۹، ح ۴۹. ۷ . مسند احمد بن حنبل، چاپ شده در ضمن «موسوعه السنه» الكتب السته و شروحها، بي جا، بي تا، ح ۱، ص ۲۲۱، س ۲۷. 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅
#غرب گرایی در #فرهنگ، سیاست، اقتصاد، #خانواده و ... امام صادق (ع) #دروغ می گوید کسی که گمان میکند از شیعیان ماست در حالی که در ابعاد مختلف زندگی به غیر ما تمسک می جوید. 🌐 @adyan8
آیت‌الله موسوی اردبیلی سال 62: در مورد محتکران بدون کوچکترین ترحم و اغماض با اشد مجازات حکم صادر کنید. 🌐 @adyan8
آیت‌الله نوری همدانی: 🔹مبادا FATF مانند برجام شود ، وکلای مردم باید در خانه ملت مراقب باشند. 🔹حوزه علمیه با تمام قوا مخالف FATF است. fna.ir/boztzk 🌐 @adyan8
🔹 #اتمام_حجت با آنان که میخواهند چاهی دیگر بر سر راه انقلاب و مردم قرار دهند ... 🔸مواظب باشید به چاه حماقت سقوط نکنید ، اینبار ملت انقلابی کوتاه نخواهد آمد.. #نه_به_FATF #نه_به_خیانت 🌐 @adyan8
1_28871037.ogg
1.26M
چرا در و را ندارند؟☝️ میشنویم پاسخ کارشناسانه استاد همایون را 🌐 @baharoom 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نه به خریدن #رب_گوجه از #ایران تا #آمریکا محتکر شرف ندارد. داریوش_سجادی " 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
#بازی_کثیف_بهایی تصویر سمت راست #شهنام_گلشنی از معروف ترین مهره ها که به خاطر التهاب آفرینی در بازا
! (بهائی) با تایتل دکترای اقتصاد و استادی دانشگاه پدیده منحصر بفرد بحران اقتصادی اخیر در ایران بود که در مبتذل‌ترین شکل ممکن مردم را تشجیع به خرید و انباشت هر چه بیشتر اقلام خوراکی در پستوی منازل کرد تا بعد از گران شدن بتوانند آن اقلام را بفروشند. همه نبوغ این اندیشمند‌نمای ایرانی بعد از سالها تحصیل و مطالعه و تدریس معادل نبوغ «مش صفر» باغبان ساده و بی‌آلایش ما بود که بدون طی تحصیلات عالیه همواره و در ناملایمات اقتصادی تنها چیزی که به عقلش می‌رسید همان چیزی بود که به عقل جمشید اسدی می رسد و آن خرید و انباشت بُنشن و حبوبات و آرد و روغن بود. لاکن مش صفر آن اقلام را برای مصرف در روز مبادا می‌انباشت نه آنکه به توصیه آن «جمشید اسدی» با انباشته هاش دکان باز کنه! اون وقت به اینها هم میگن فرار مغزها!😒 داریوش سجادی 🌐 @adyan8
شبکه ادیان
🔹 #اتمام_حجت با آنان که میخواهند چاهی دیگر بر سر راه انقلاب و مردم قرار دهند ... 🔸مواظب باشید به چا
برخی به دروغ می‌گویند:«رهبری با FATF در مجلس و پیوستن به آن موافقند!» 🔻بدین بهانه گریزی می‌زنیم به برخی سخنان در این باب: 🔹این معاهدات ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت و پز می شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله ‌و یا ، شکل "به ظاهر بین المللی" می‌گیرد به گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران آنها را قبول نکند او را مورد قرار می‌دهند که مثلا ۱۵۰ کشور پذیرفته‌اند، شما چطور آن را رد می‌کنید؟ 🔸 شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است باید در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی (خودش) قانونگذاری کند. 🌐 @adyan8
آمريكا- ۱۸۸۵ م قتل عام #بوفالوها برای نسل کشی #سرخپوستان! نظامیان آمریکایی دستور داشتند که بوفالوها را بکشند تا سرخپوستها به غذا دسترسی نداشته باشند و تسلیم شوند!! #غرب_وحشی 🌐 @adyan8