eitaa logo
شبکه ادیان
9.9هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
43 فایل
اولین و تأثیر گذارترین کانال ادیان نقد عرفان های کاذب پاسخ به شبهات
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ذکر و #سماع دراویش طریقت قادریه حضور در خانقاه از لسان مبارک آیت الله گلپایگانی کسي از آقاي گلپايگاني (ره) پرسید چند ماهيست شبهاي جمعه براي دعا و انابه به درگاه خدا به خانقاه میروم. چون جز قرائت قرآن و دعاء و ثناء و يک ذکري هم براي مولي چيزي ديگري در آنجا انجام نمي دهند: حالا رفتن من در آنجا ثواب دارد؟ ایشان فرمودند: معبد مسلمانان مسجد است و رفتن به خانقاه اگر براي اين باشد که گمان کنيد آنجا خصوصيت و شرافتي بر ساير امکنه دارد بدعت و حرامست و علاوه اين تشکيلات، موجب تفرقه مسلمين و اختلاف و ضعف آنها مي شود و ذکرهايي که در آنجا خوانده مي شود اگر مدرک و سند معتبري نداشته باشد خواندنش به قصد ورود جايز نيست و اگر عبادات آن با عقايد حقّه موافق نباشد خواندش مطلقا حرامست.❌ ✅در وظايف خود به رساله ها و در اذکار و ادعيه به کتاب هاي دعا مثل مفاتيح الجنان رجوع نمائيد. و نيز در پاسخ به اين سئوال که رفتن به خانقاه دراويش جهت استماع مرثيه و سوگواري ائمه و اقامه فاتحه مردانه و زنانه و شرکت نمودن در اجتماع آنان در اعياد و غيره و منبر رفتن جهت ختم فواتح و کمک به ساختمان خانقاه جايز است يا نه؟ مي فرمايد: امور مذکوره، ترويج باطلست❌ و جايز نيست.. و باز در پاسخ سوال ديگري که اشخاص به خانقاه مي روند و جهت رياضت از دستورات آنها پيروي مي کنند صحيح است؟ مي فرمايد: براي عبادت به مسجد برويد و براي رياضت مطابق رساله، واجبات و مستحبات را عمل نمائيد و محرمات و مکروهات را ترک کنيد، که بهترين رياضتست و از متابعت غير از قرآن و اخبار ائمه اجتناب کنيد که خطر دارد. #نقد_تصوف #نقد_دراویش 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شبکه ادیان
#احکام_عجیب_طلاق_در_مسیحیت هرکه زن خود را طلاق دهد و دیگری را نکاح کند زانی بُوَد. #مسیحیت 🌐 @ady
❔آیا بهتر نبود که مانند مسیحیت اسلام نیز طلاق گرفتن را ممنوع و حرام اعلام می کرد❗️❗️ 👇 👌در کنونی حکم شدیدی درباره طلاق دیده می شود که نه شباهتی به احکام آسمانی و نه به قوانین حساب شده بشری دارد و با هیچ منطقی تطبیق نمی کند و آن حکم ممنوعیت مطلق طلاق است. 🔶در انجیل لوقا می خوانیم: « هر کس زن خود را طلاق دهد و دیگری را نکاح کند زانی می باشد و هر کس زن مطلقه مردی را به نکاح خویش در آورد زنا کرده است » 📚انجیل لوقا باب 16 جمله 18 👌نظیر همین حکم در انجیل مرقس و انجیل متی نیز آمده است؛ 📚انجیل مرقس باب 10 جمله 11 📚انجیل متی باب 5 جمله 33 ❗️اما باید توجه کرد: 🔶بی تردید پیمان زنا شویی پیمان مقدسی است و باید کوشید که تا پایان عمر ادامه یابد اما بی شک ضرورت هایی پیش می آید که ادامه این پیمان قابل تحمل نیست و تولید انوع مفاسد یا ناراحتی های طرفین می کند؛ ❕ما هرگز نمی توانیم اصرار کنیم که این پیمان در این موارد ادامه یابد هر چند تولید ناراحتی و مفسده کند به عنوان نمونه چند مورد رایاد آور می شویم: 1⃣در موارد ناسازگاری قطعی که روحیه زن و مرد به عللی چنان با هم اختلاف دارند که هیچ گونه امیدی به سازش آنها نیست و اگر علی رغم این عدم توافق آنها را به حکم اجبار وادار به زندگی زناشویی کنیم ممکن است اقدام به خود کشی یا فرار از خانه نمایند یا بیم آن برود که یکدیگر را نابود کنند . ❓آیا در چنین فرضی که وقوع آن هیچ بعید نیست معقول است که آنها را به ادامه زناشویی مجبور کنیم اگر چه منتهی به این امور شود؟ آیا صحیح است که حق طلاق را در این موارد مطلقا از مرد سلب نماییم❗️ 2⃣در موارد اضطرار مانند اینکه مرد و زن هر دو به علت عدم قدرت بر زندگی در یک محل ( به این ترتیب که مثلا مزاج یکی ایجاب می کند در منطقه گرم و خشک و دیگری در منطقه سرد و مرطوب زندگی کند ) یا شغل مرد به گونه ای است که جز در مناطقی که با وضع زن سازگار نیست نمی تواند بماند آیا در چنین مواردی می توان گفت زن و مرد مجبورند تا پایان عمر بر همان ازدواج سابق بمانند و اگر مرد اقدام به طلاق و ازدواج جدید کند زنا کرده است❗️ 3⃣در مواردی که امراض غیر قابل علاج یا دیوانگی و جنون برای یکی از طرفین یا بیماری هایی که مانع هر گونه عمل جنسی است یا مفقود الاثر شدن یکی از زوجین پیش آید آیا می توان طرف دیگر را به حکم اجبار در زندان این ازدواج تا ابد محبوس کرد .ازدواجی که هیچ سودی ندارد و جز ضرر نتیجه ای از آن عاید نمی شود . ❗️اصولا اصرار بر ادامه زوجیت در این گونه موارد اغلب منجر به ارتکاب زنا می شود همان عملی که ترس از آن باعث جعل چنین حکمی شده زیرا بدیهی است کمتر کسی حاضر می شود یک عمر در چنین حالی به سر برد. ❗️امروزه نیز بسیاری از ملل مسیحی به حکم ضرورت زندگی این قانون را شکسته و در کشور خود طلاق را قانونی ساخته اند. 📚مسیحیت در دنیای کنونی ، ایت الله مکارم شیرازی ص51 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅
📢 🗣 تأسیس شعبه سیگار معروف در دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات: 🔹با وجود ممانعت‌هایی که کردیم اما به تازگی سیگار برند «فیلیپ موریس» به عنوان برند معروف اسرائیلی در ایران شعبه خود را تاسیس کرده است. 🔹امروز در کشور با تامین دارو مشکل داریم اما دولت سیگار را در ردیف پنجم اولویت‌های ارزی قرار داده که قابل پذیرش نیست. 🔹 ۳۲ میلیون دلار سیگار آمریکایی در ۲ سال گذشته وارد شده است؛این در حالی است که هر شرکت و یا کشوری بیش از ۵ میلیون دلار با ایران مبادله داشته باشد، توسط آمریکا تحریم می‌شود. 🔹تنها در این‌ سال‌ها واردات سیگار به ایران تحریم نشده است! fna.ir/bqak3v 🌐 @adyan8
تحلیل (کارشناس سابق BBC فارسی) از حرکت 1) درازهی نماینده سراوان به یک کارمند توهین میکند. 2) یک شهروند وقتی میفهمد هتاک نماینده مجلس است بیرونش میکند. 3) این صحنه باشکوه، این جسارت و شجاعت شهروند عادی محصول مستقیم تبدیل از رعیت به شهروند در انقلاب اسلامی است که در کسی جرات تخیل چنین صحنه‌ای را هم نداشت. 🌐 @adyan8
⭕️ در حوزه یعنی چی ؟ ⁉️ آیا میدونستید مسعود بهنود یکی از کارشناسان اصلی شبکه BBC فارسی در جوانی بوده و در فیضیه قم حضور داشته؟ 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتراف تکان دهنده کارشناس شبکه‌های ماهواره‌ای به درایت و عقلانیت رهبری معظم انقلاب! اگر جمهوری اسلامی با امریکا رابطه برقرار کرده بود الان وجود نداشت!! 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بی خانمانهای بفرستید برای غرب پرستانی که از آنجا بهشت ساخته اند. 🌐 @adyan8
حدود يک‌سال پيش شركت airbnb (بزرگترين شرکت كسب و كار توريستی) اين عكس رو در صفحه اينستاگرامش با این توضیح منتشر كرد: اگر پاريس شهر عشق باشد، ايران كشور عشق است. 🌐 @adyan8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 آیا درخواست کردن نوعی است؟ ✅پاسخ 👇 🔸 «عبادت»، نهایت ذلت و خضوع، در برابر كسى است كه اعتقاد به الوهیت او داشته باشیم و یا او را فاعل استقلالى و غیر وابسته بدانیم. بنابراین، عبادت دو ركن دارد: 1️⃣ نهایت ذلت و خضوع. 2️⃣ اعتقاد به الوهیت یا فاعلیت استقلالى و ناوابسته. 🔸هرگاه یكى از این دو ركن نباشد، دیگر مفهوم عبادت و پرستش صدق نمى كند. خداوند خود به فرشتگان فرمان داده است كه در مقابل آدم سجده كنند؛ «و یاد كن آنگاه كه فرشتگان را گفتیم: آدم را سجده كنید» بقره، آیه 34. و یا فرزندان را به نهایت خضوع و تذلل در برابر والدین دستور داده است؛ «و بالهاى ذلت و خوارى را از روى مهربانى براى آن دو (پدر و مادر) بگستران» اسراء، آیه 24. بدیهى است كه این اعمال، عبادت و پرستش غیر خدا محسوب نمىشوند؛ وگرنه، خدا امر به آنها نمى كرد. 🔸در ، گاهى حاجت خود را از خدا مىخواهیم و هنگام دعا، او را به حق اولیایش قسم مىدهیم كه حاجت ما را برآورده سازد. این روش را پیامبر اكرمصلى الله علیه وآله تعلیم فرمود و خود نیز بدان عمل مىكرد. متقى هندى، كنزالعمال، ج 12، ص 148، ح 34425؛ مسند، احمد بن حنبل، ج 4، ص 138. در چنین روشى، هیچگونه احتمال شرك وجود ندارد. 🔸در نوع دوم توسّل، خداوند را حاجت دهنده مى دانیم و از اولیاى الهى مىخواهیم بر آمدن حاجت ما از درگاه الهى درخواست كنند. درخواست دعا، نه تنها به معنای موثر دانستن غیر خدا نیست، بلكه اعتراف به این مطلب است كه تنها حاجت دهنده و موثر در عالم هستى، اوست. بنابراین، توسّل و حاجت خواستن از اولیاى الهى، تمسّك به رابطه هاى فیض الهى و اسبابى است كه فاعل بودن آنان وابسته به قدرت و اراده خداوند است و در نتیجه، این حاجت خواستن، شرك در ربوبیت نیست؛ همچنان كه تمسّك به سایر اسباب (مثل پزشك و دارو)، شرك در ربوبیت نیست. 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅