چه قدر این نامه زیبا و دلچسب بود.
خدا پشت و پناه شما باشد.
انشالله خروجی کارهایتان نیز امید را در دل مردم زنده کند و باعث افتخار کشور باشید.
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
حاج آقا رییسی عزیز
بسیار به شما امیدواریم.
این ایام نقدهای بسیار زیادی به سیاست های اقتصادی دولت داشتیم
اما بسیار به حاج اقای #مردمی خود اعتماد داریم.
صحبت های دیشب ایشان بسیار #امیدبخش بود.
براتون دعا میکنیم که موتور پیشران کشور به سوی دستاوردهای تمدنی انقلاب اسلامی باشید.
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
دیشب دکتر عبدلملکی یک حرف جالبی زد
گفت از ۲۰۰۰مدیر سطوح بالای وزارت کار،
۱۰۰۰نفر آنها بناست به دلایلی از جمله فساد!
تغییر کنند که عموما نورچشمی بسیاری از
بزرگان و نمایندگان و مسئولین هستند.
هرکجا عَلَم مبارزه با فساد بلند شود،
نعره ها هم بلند خواهد شد.
هزار تغییر=هزاران نعره
عین همین عبارت را هم در باره ی دکتر خاندوزی شنیدم که مشاورشان می گفت دلیل این هجمه ها،
عزل و نصب هاست..
امید داشت بعد از انتصاب ریاست بیمه مرکزی
هجمه ها بخوابد..
به طور کلی مهمترین دلیل این هجمه ی شدید رسانه ای علیه وزرای جوانِ انقلابیِ کارآمد،
پاکدستی و مبارزه با فسادی است که زخم زیادی به پیکره ی فساد وارد کرده و نعره های فراوانی را برانگیخته است.
به هر صورت مبارزه با فساد هزینه دارد..
اینها میتوانستند به راحتی با مافیا همکاری و
وزارت خود را تضمین کنند
اما خود را در معرض شدیدترین هجمه ها قرار دادند.
خداقوت🙏🌷
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
معیشت جمهور
بررسی بودجه ۱۴۰۱ از منظر تفکر انقلاب اسلامی
دوشنبه بعد از نماز مغرب و هشت
قم. پردیسان. مسجد حضرت زینب (س)
با حضور صاحب نظران اقتصادی...
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی☘
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
این فیلم گفتگوی یکساعته
فریدمن و بکر اساتید اصلی #مکتب_شیکاگو
و از مدعیان اصلی حرف علمی و غیرایدئولوژیک می باشد.
تیتر اما جالب است...
"جایزه نوبل اقتصاد، دستور کار چپ را از بین می برد"
در یک جمله هم اعتبار علمی نوبل را به سخره گرفتند
و هم کانالیزه و ایدئولوژیک بودن خود و جایزه را نشان دادند .
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از بیداری ملت
اتفاقنظر و هشدار اساتید اقتصاداسلامی در قم از ادامه سیاستگذاری بانیان فکری وضع اقتصادی موجود و تصمیمسازی #بچههای_شیکاگو در دولتِ جدید
#بحران_نیلی
@hzamanim
این متن Financial Post هست درباره مکتب شیکاگو
در این قسمت از زبان جورج استیگلر
کسی که همراه فریدمن مکتب اقتصادی شیکاگو را تاسیس کرد صحبت میکنه
میگه اقتصاد دانشگاهی مثل #بازی می مونه.
که در اون به جای شایستگی فکری
استراتژی هست که تعیین میکنه کدام ایده در صدر قرار بگیره..
در ادامه میگه شیکاگو یک نهاد فکریه که زمانی به اوج رسید و اکنون رو به زوال است.
و زمانی که در برابر کینزین ها حرفی برای گفتن نداشتند و کاملا مطرود بودند،
از طریق #فساد خود را بر جایزه نوبل مسلط کردند.
و حرف اساتید شیکاگو شبیه به قوانین علمی شد.این دومین توییت از خود منابع آمریکایی ناظر بر ابتذال #مکتب_شیکاگو و ابتذال جوایز #نوبل و کانالیزه کردن علم در منافع یک جریان خاص می باشد.
در قرآن ناظر به چنین مطالبی آمده است:
فاعتبرو یا اولی الابصار...
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اندیشکده قصد
پژوهشکدۀ مطالعات اسلامی در علوم انسانی با همکاری دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت دانشگاه قم برگزار میکنند:
🔆 نقش تعاون در مردمیسازی اقتصاد
پیشنشست علمی همایش مردمیسازی اقتصاد
با ارائۀ:
🔸 حجتالاسلام یوسفی، مدیر مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی
🔸دکتر زریباف، مدیر مؤسسه مبانی و مدلهای اقتصادی بومی
🔸حجتالاسلام قنبریان، استاد حوزۀ علمیه قم
🔸مهندس مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
شنبه، ۱۶ بهمن
ساعت ۱۵ تا ۱۸
دانشکدۀ اقتصاد و مدیریت دانشگاه قم
🔗 http://vroom.um.ac.ir/iish
🆔 @QasdWay
هدایت شده از حسین زمانی میقان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا آقای رئیسی هرچه کار میکند در کشور حرکت پرسرعتی اتفاق نمیافتد؟!
#بحران_نیلی
@hzamanim
شنبه شب ساعت بیست مهمان دوستانم در طرح مدد دانشگاه خوارزمی هستم.
سعی میکنم مطالبی جدید در حوزه نگاه اسلامی به تعاریف کارآفرینی داشته باشم.
طرح مدد مخفف مهارت و درآمد دانشجویی زیر نظر بنیاد خیرین حامی دانشگاه خوارزمی که یک سال است فعالیت خود را در دانشگاه خوارزمی در دو حوزه مهارتآموزی و توسعه کسب و کارهای ارزان آغاز کردهاست و در این دو حوزه با پرداخت تسهیلات به دانشجویان زمینه تسهیل اشتغال آنان را فراهم میکند.
✅ به افرا بپیوندید:
@afra_eco
حجتالاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی، عضو هیات علمی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
پیشنویس لایحه اصلاح نظام بانکداری طبق نظر اسلام و مراجع عظام تقلید از سوی حوزه علمیه قم تدوین شده و طبق این پیشنویس تغییرات اساسی در نظام بانکداری کشور اتفاق خواهد افتاد.
ما معتقدیم بهطور کلی امکان خلق پول در اختیار بانک مرکزی باشد و این امکان باید از بانکهای خصوصی سلب شود. همچنین طبق این پیشنویس بانکهای خصوصی باید حذف شوند و ضرورتی برای وجود بانکهای خصوصی احساس نمیشود و باید به شکلهای دیگر تحت عناوینی چون: صندوقهای تخصصی و یا صندوقهای سرمایهگذاری باید ادامه فعالیت شوند. درواقع بانکهای خصوصی هیچ نقشی در خلق پول نخواهند داشت و آن دسته از بانکهای خصوصی هم که امکان خلق پول از آنها گرفته شود میتوانند فعالیت کنند.
در روزهای اول، دوم و سوم دی ماه با حضور نمایندگان رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس در مشهد بازنگریهای لازم در پیشنویس لایحه اصلاح نظام بانکداری انجام شد و با کمک خداوند همه ابعاد حاکمیت؛ چون مسلمان و مؤمن هستند همراهی خواهند کرد.
منبع: شبکه اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️تعریف شومپیتری از کارآفرینی، دست انداز بزرگ پیشرفت اقتصادی در کشور است.
⚠️همین تعریف اشتباه، مبنای حاکمیت در قانونگذاری، مبنای تدریس در دانشگاه، مبنای دریافت حمایت و تسهیلات در پارک علم و فناوری و .. است.
⁉️در ادبیات عمومی نیز کارآفرین کسی هست که صدها کارمند و میلیاردها درآمد داشته باشد.
❗️تصویر کارآفرینان معروف جهان، یک تصویر کاریکاتوری و بدون در نظر گرفتن اقتصاد سیاسی حاکم بر رشد آنهاست.
✳️تعریف کارآفرینی مناسب با ادبیات اقتصاد مقاومتی و هدف جهش تولید:
کارآفرین یعنی هر فردی با هر میزان درآمدی با هر تعداد نفری در هر حوزه ای و به هر روشی ، کسب و کاری را به نیت تامین معیشت و رفع نیازی از جامعه راه اندازی نماید .
🔆اگر این مبنای تعریف باشد ، سیاستگذاری چرخشی مثبت به نفع تمام اقشار جامعه و نه صرفا حوزه ی های تک تکنولوژی محور خواهد داشت .
با این مبنا میتوان دستفروشی ، فریلنسری ، کارگاه خیاطی ساده ، فعالیت پژوهشی و ... را نیز کارآفرینی و خوداشتغالی دانسته و آنان را هم به زمین بازی حمایت های دولتی و تسهیلات حامی وارد نمود .
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
🔰 به آیت الله رئیسی بگویید که #آقا_محسن در زمان جنگ به لطف #زین_الدین، #باکری، #همت، #حاج_احمد_متوسلیان و هزاران فرمانده غیور دیگر توانست جنگ را جمع کند. فرماندهانی که گاهی هیچ مشروعیتی برای آقا محسن قائل نبودند. اما امروز در #جنگ_اقتصادی، آقامحسن را با #بحران_نیلی و #بچه_های_ناخلف_شیکاگو تنها نگذارید که قطعا جنگ اقتصادی را واگذار خواهیم کرد.
به نقل از کانال پونز
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
✨ دولت سیزدهم و خسارات خلاء گفتمانی
معمولا دولت ها به گفتمانشان شناخته میشوند. اما رواج عبارت «دولت سیزدهم» در ارجاعات به دولت در رسانهها، نشان میدهد دولت نتوانسته خود را پرچمدار یک گفتمان به جامعه معرفی کند.
یکی از دلایل اینکه این دولت از همین آغاز کار زیر ضرب رفته، همین خلا گفتمانی است.
گفتمان، قدرت نرم ایجاد میکند. دولت فاقد گفتمان، از قدرت نرم محروم است و لذا در عرصه جنگ نرم، اولا توان حمله ندارد، ثانیا در برابر حملات نرم بی سلاح و سپر است.
گفتمان است که در قول و فعل کارگزاران، در رویکرد و عملکرد آنان، انسجام ایجاد میکند. گفتمان، عینک آسیبشناسانهای است که دولت به چشم میزند، مشکلات را از زاویه این گفتمان میبیند و از همین زاویه راهکارش را ارائه میدهد و اجرا میکند.
دولت فاقد گفتمان به شهرداری تقلیل پیدا می کند و این یکی از جدی ترین خطراتی است که دولت سیزدهم را تهدید میکند.
دولتی که ناکارآمدی گفتمانش عیان شود، گرفتار رکود می شود، اما دولت فاقد گفتمان، گرفتار روزمرگی میشود و خسارت این روزمرگی از رکود بیشتر است؛ چه، رکود با یک موفقیت گفتمانی -ولو کوچک- شکسته میشود، اما بدون گفتمان از روزمرگی نمیتوان خلاص شد.
گفتمان یک شاخص برای انتخاب و ارزیابی مدیران نیز هست. در خلاء گفتمان، تیم دولت با بازیکنان قرضی از تیمهای دیگر شکل میگیرد و روشن نیست این تیم، به کدام اصول باید متعهد باشد و بر اساس کدام معیارها ارزیابی میشود.
دولت حتی وقتی پیامی به کشور خارجی میدهید باید محور آن، گفتمانش باشد.
باید این خلا گفتمانی برطرف شود. اگر تلقی این است که «مردمی بودن» گفتمان دولت است، این سوال مطرح است که آیا اساسا مردمی بودن میتواند گفتمان باشد؟ گفتمان، یک دال مرکزی دارد که در حوزه ها و عرصه های مختلف تجلی و امتداد پیدا می کند. بر مبنای گفتمان می شود یک کلان پروژه تعریف کرد و پیش برد و پیشرفتش را سنجید. بر مبنای این کلان پروژه است که در سطوح میانی، پروژههای خردتر تعریف میشود. آیا «مردمی بودن» این ظرفیت را دارد که برای مثال در حوزه مالیات، در سیاست خارجی، در آموزش و پرورش، در بهداشت و درمان، در کشاورزی و... تجلی و امتداد پیدا کند؟ آیا میتوان مسائل این حوزهها را از زاویه «مردمی نبودن» آسیبشناسی کرد و از زاویه «مردمی شدن» برایشان راهکار ارائه داد؟ پاسخ بلاتردید خیر است، چون این مفهوم اساسا چنان عمقی ندارد؛ هرچند میتواند یکی از اجزاء و امتدادهای یک گفتمان باشد.
اما راهکار، تمرکز و تکیه بر روی عدالت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم است که هم واجد مشخصات فوق است و هم با شخصیت آیتالله رئیسی تناسب و همخوانی دارد.
گفتمان عدالت نباید به لفظ عدالت محدود شده و تقلیل یابد. با صرف تکرار کلمه عدالت، گفتمان ایجاد نمی شود. مراکز فکری و دانشگاهی کشور و مشخصا مراکز فکری در دولت باید بسیج شوند و درباره عدالت ادبیات تولید کنند. رئیس جمهور درباره هر موضوعی و در هر زمان و مکانی صحبت و سخنرانی دارد، باید بتواند اولا بیعدالتیهای منجر به وضع موجود را بیان کند، ثانیا وضع مطلوب را از منظر عدالت توصیف کند، ثالثا اقدامات عادلانهای که دولت میخواهد برای گذار از وضع موجود به وضع مطلوب انجام دهد را شرح دهد. این اقدامات، همان پروژههای خُرد هستند که ذیل کلان پروژه عدالت، تعریف میشوند و باید نظام رصد و پایش و ارزیابی و گزارشدهی برایشان ایجاد شود.
هرچقدر ادبیات رئیس جمهور در این سه مرحله، اختصاصی و بدیع و دارای کلیدواژههای منحصر بفرد باشد، موفقتر خواهد بود؛ و البته بزرگترین تهدید برای گفتمان، این است که به ادبیاتهای وام گرفته شده از منابع دیگر، یا به اقدامات معمول و رایج، بخواهیم رنگ گفتمان خودمان را بزنیم.
دولت زمانی توانسته پرچم گفتمان عدالت را بلند کند که مخالفان اقدامات دولت را بتوان مخالفان عدالت توصیف کرد. باید در پایان چهار سال اول دولت، کتاب عدالت آیتالله رئیسی برگرفته از مجموعه سخنرانیهای این چهار سال منتشر شود. همچنین دولت در پایان چهار سال باید بتواند گزارش دهد که چگونه با برقراری عدالت مشکلات را برطرف کرده است.
@syjebraily
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی☘
https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi