eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
641 ویدیو
42 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
پایگاه اطلاع‌رسانی مجلس با توهین به شعور مخاطبان به گران کردن ارز میگوید «تصمیم ضدتورمی».. بعد نقد کارشناسی متخصصین دلسوز که بارها هشدارها و پیش‌بینی‌های دقیق درباره این تصمیمات داده‌اند میشود هجمه فعالین مجازی! آن‌وقت گزارش مرکز پژوهش مجلس با آن کارنامه فاجعه میشود علمی! همین مرکز پژوهش‌هایی که گفته بود حذف ۴۲۰۰ تورم ندارد! در گزارش اخیر هم گفته است علت مشکلات مسکن، ساخت مسکن ملی توسط دولت هست!! آقای قالیباف! مرزهای وقاحت جابجا شد.. این رسمش نیست.. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از رادیو سداد
پرفسور درخشان - فریب بزرگ 1.mp3
17.05M
🎙برنامه فریب بزرگ|قسمت اول موضوع: ریاضیات، علم اقتصاد و فریب بزرگ کارشناس: پرفسور مسعود درخشان جلسه اول تدریس کتاب "فریب بزرگ" دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 sedad سِدای‌اقتصاد
انرژی گران قیمت در زمستان گذشته بیشتر از کووید-19 اروپایی ها را کشته است! اکونومیست تخمین می زند که قیمت های بالای انرژی جان 68000 نفر را گرفته است. اکونومیست در این گزارش میگوید که اگر دولت‌ها در بازارهای انرژی مداخله نمی‌کردند، مرگ و میر در اروپا ممکن بود بیشتر می‌شد. این گزارش نشان میدهد در 23 کشور این یارانه ها جان 26600 نفر را نجات داده است. با کاهش قیمت عمده فروشی انرژی و افزایش دما، تهدید فوری ممکن است پایان یابد. منبع ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
پول چیست؟ پول، طلا نیست. پول، کاغذ نیست. پول، وسیله نیست. لطفا اشتباه نگیرید. پول یک موجودیت اقتصاد سیاسی است. پول تبلور قدرت در عرصه مبادله است. پول محصول دیکتاتوری، دموکراسی یا ولایت است. در دنیای دیکتاتوری، پول محصول استثمار و پذیرش استثمار است. از این روست که دولت‌های سلطه‌گر، با استثمار مردم خود و سایر دولت‌های سلطه‌طلب، پول خود را ارزشمند می‌کنند و قدرت خرید آن را حفظ می‌کنند. اگر جایی از دنیا، دموکراسی را یافتید (که بعید می‌دانم بیابید) پول در این کشورها، محصول توافق همگانی است. ارزش آن نیز به قدرت این توافق بستگی دارد. لذا بسته به گونه حاکمیت سیاسی، پول مناشی قدرت متفاوتی را دارد. اما در نظام ولایت فقیه ماجرا چگونه است؟ در نظام ولایت فقیه، قدرت پول، محصول عهد تاریخی جامعه و امام است. هرچه که این عهد پرقدرت تر شود، ارزش پول بالاتر می‌رود و با کاهش قدرت این عهد، ارزش آن کاهش می‌یابد. اما یک مسئله: آیا کاهش ارزش ریال در ایران، به معنای کاهش عهد میان امام و امت است؟ پاسخ واضح است. اگر صاحبان پول در ایران را مرور کنیم، دسته‌ای از این صاحبان، سرمایه‌سالاران بزرگ و بانک‌های خصوصی هستند که بخش عمده‌ای از پول در دستان این‌هاست. تعدادی اندک اما بسیار پرقدرت. که طبعا این‌ افراد نه‌تنها در نظام تولی و ولایت اجتماعی امام گام بر نمی‌دارند که با ورود به عرصه سفته‌بازی پول، با کاهش ارزش آن کاسبی می‌کنند. لذا مادامی که پول در دست این‌ها گردش کند، عهد امام و امت در موضوع پول کم قدرت می‌شود. اما عموم مردم! بله عموم مردم در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی عهد بسیار پرقدرتی را با امام جامعه برقرار کرده‌اند. اما سوال اینجاست که آیا این عموم مردم، بهره‌مندی متوازنی از پول دارند؟ آیا عهد این مردم در پول اشراب شده است؟‌ واضح است که خیر. زمانی که ۶۰ درصد از تسهیلات کشور در دست بانک‌های خصوصی است، عموم مردم بهره چندانی از آن نمی‌برند. و در همین حین، آکادمی‌های تخت سیطره سرمایه‌سالاران فریاد می‌زنند که حاکمیت به عنوان نماینده مردم، حق خلق پول ندارد. لذا قدرت حاکمیت و مردم در پول، اساسا شکل نمی‌گیرد. بنابراین، آن‌چه در ایران شاهد آن هستیم، بدعهدی صاحبان پول با امام است. از این روست که باید بانک‌های خصوصی تعطیل شوند و شرکت‌های بزرگ خصولتی به حاکمیت امام یا مردم درآیند. از این روست که راه حل اصلی مالکیت را باید در تعاونی یا انفال جستجو کرد. ارزش پول، عصاره اطاعت فعالان اقتصادی از از امام است و این‌که فریاد امام جامعه در حوزه اقتصاد مقاومتی اطاعت نمی‌شود را باید عامل کاهش ارزش پول دانست. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
بی‌حجاب‌های آماده حجاب! مشاهده نشان میدهد که عمده بانوانی که قوانین پوشش را رعایت نمیکنند، ابزار اجرای قانون یعنی شال و روسری را همراه خود داشته و از پوشش نسبتا مناسبی برخوردارند. یعنی آنها آمادگی دارند تا با ضوابط قانونی در صورت یادآوری همراه گردند اما خودباختگی ضابطین اجرایی و ترس سیاستگذاران باعث افزایش ولنگاری و ترویج بی‌قانونی میگردد. دیگر حتی حساسیتی درباره مسیر برهنگی نیز وجود ندارد و در عین حال نیروی انتظامی در رخوت و بی‌اهمیت‌انگاری مسائل بی‌حجابی عمل کرده و نهادهای موظف اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و.. عمل از زیر این مسئولیت شانه خالی کرده‌اند. انباشت فحشا در خیابان محصول ترس و بی‌تحرکی است! ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحیم‌پور ازغدی : با ته‌ریش که اقتصاد، اسلامی نمی‌شود دروس علوم انسانی در دانشگاه تدریس می‌شود که به نگاه انقلابی و اسلامی می‌گوید بی‌سوادی! شعار اقتصاداسلامی می‌دهیم ولی در دانشگاه‌ها سکولاریسم و لیبرالیسم تدریس می‌کنیم! اسم جمهوری اسلامی داریم اما ذات جمهوری اسلامی را جاری نکردیم... 🔴 👇 @bidariymelat
جلسه هم‌اندیشی درباره وضعیت خودرو ⭕️ "انحصار، واردات یا راه سوم" با حضور: 👤 مهندس رزاق بلوری افشار استاد بازنشسته دانشگاه و سازنده خودرو قاصدک نصیر 👤 سید امیرحسین حسینی پژوهشگر اقتصادی و عضو اندیشکده قصد 🗓 یکشنبه ۷ خرداد | ساعت ۱۳ 📍دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
دولت محترم تسهیلات حمایتی خوبی را برای اقشار کم‌درآمد با سود ۲درصد و اقساط ۱۵ساله در نظر گرفته است. پرواضح است که سود ۲درصد برای ۱۵سال رقم ناچیزی میگردد اما نمیدانم چرا دولت آن را دریافت میکند! قرض‌الحسنه واقعا چه ایرادی دارد که آن را شبهه‌ناک میکنید؟! ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
جلسه هم‌اندیشی درباره وضعیت خودرو ⭕️ "انحصار، واردات یا راه سوم" با حضور: 👤 مهندس رزاق بلوری افشار
امروز با حضور در دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه‌نصیر و هم اندیشی چندین ساعته با استاد دانشمند مهندس افشار سازنده خودروی برقی «قاصدک» و نخبگان این دانشکده به این نتیجه قطعی رسیدیم که تمام امکانات فنی و دانشی برای آزادسازی تولید خودروی باکیفیت داخلی وجود دارد و فقط باید موانع قانونی برداشته شود. هم از ابعاد اقتصادی و هم از ابعاد فنی میتوان گفت راه سوم یعنی آزادسازی تولید نسخه مشکل‌گشای تولید و ایجاد نشاط و تکاپو و بالندگی و رشد علمی در دانشگاه‌های مهندسی خواهد بود. ✍سید امیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
امروز با حضور در دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه‌نصیر و هم اندیشی چندین ساعته با استاد دانشمند مهندس اف
عده‌ای فقط با شنیدن«تمام امکانات فنی و دانشی برای آزادسازی تولید خودروی باکیفیت داخلی وجود دارد و فقط باید موانع قانونی برطرف شود» احساس تکلیف به هجمه و تخریب کرده‌اند. فقط خواستم جامعه نخبگانی مهندسی بداند که مدعیان چطور در کمین توانمندی آنان نشستند و دوست و دشمن خود را بشناسند. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
نخبگان و مهندسین عزیز کشور خوب دقت کنید که رسانه و پول پرپشتوانه وارداتچی‌ها چگونه با دستاوردهای شما برخورد میکند و چطور به خاطر حمایت از تولید ملی شروع به ترور شخصیتی و بی‌آبرویی میکند.. دوست و دشمن را بشناسید و از این هجمه‌های مجازی نترسید و با همت به راه روشنی که در پیش دارید ادامه دهید. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از دکتر محمد شربتی
وارداتی که در سفره قشر محروم جامعه تاثیری نداشته باشه و سفره مردم رو هم کوچکتر کنه و وابستگی رو بیشتر کنه هیچ ارزشی نداره . به فکر اصلاح ساختار داخلی باشیم تا وابستگی خارجی https://eitaa.com/drmsharbati
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
علت بالارفتن قیمت خودرو، تولید نشدن پراید است نه ممنوعیت واردات! هم‌اکنون بیشترین تقاضا و مصرف خودرو مربوط است به پراید.فشار تقاضای بالای پراید قیمت آن را بالامی‌برد و به‌تبع آن قیمت سایر خودروها بالامی‌رود! باواردات، قیمت پراید پایین نمی‌آید چون تقاضای آن متناسب با قدرت خرید طبقات پایین است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از پونز
📍 سیزده سال از تولید خودروی ملی جلوگیری کردند و حال که درباره برداشتن منع قانونی تولید این خودرو سخنانی به میان آمده، رسانه‌های اصلاح طلب چطور به تخریب خودروی بومی می‌پردازند، این چرخ‌های پنجر نماد تدبیر و امیدی است که هشت سال از دل جوانان‌مان پرکشید. 📌 @ponezs
هدایت شده از حاصلِ جمع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاصل جمع "گفتگو نور حرکت " 🔹زمان پخش : شنبه ها ساعت ۲۲ 🔹بازپخش:دوشنبه ها ساعت ۱۱ 🔹پنج شنبه ها ساعت ۱۸ 📺 از شبکه آبادان ┄┄┄┄┄❅✾❅┄┄┄┄┄ @haselejam_tv 🆔 eitaa.com/abadan_irib
هدایت شده از اندیشکده قصد
📌 همایش: تحریف ظالمانه بازکاوی پدیده تحریف امام 💢 موضوع نشست: اندیشه اقتصادی امام خمینی (ره) ارائه دهندگان: 🔸 حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید رضا رضی 🔸 حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان 🏢 مکان: اندیشکده قصد (خیابان عطاران، روبروی کوچه 25) ⏰ زمان: پنجشنبه: ساعت 10-12 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
هدایت شده از احمد نبویان
🔻آیا رهبری طرفدار به معنای لیبرالی آن است؟ 🔻آیا مخالفت رهبری با تصدی‌گری دولت در اقتصاد، به معنی حمایت ایشان از رهاسازی بازار و ولنگاری اقتصادی است؟ 🔰«دولت تصدی‌گری را بایستی کم کند، نظارت را باید زیاد کند؛ دخالت را کم کند، نظارت را زیاد کند؛ مراقبت کنند. یکی از عیوب بزرگ اقتصاد ما، شاید بزرگ‌ترین عیب اقتصاد ما این است.» ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ اخیراً شاهد هستیم که طرفداران ایده‌های نئولیبرال، با تقطیع کلام رهبری و بازنشر بخشی از کلام ایشان در باب لزوم کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، سعی در القای این امر به مخاطب عوام دارند که رهبری هم موافق اندیشه‌های نئولیبرالیستی در اقتصاد است! اما مرور مواضع رهبری در مقاطع مختلف نشان می‌دهد ایشان همچنانکه بطور جد مطالبه کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد(یعنی اداره بنگاه‌های اقتصادی توسط دولت و رقابت دولت با بخش خصوصی) را دارند، اما به همان میزان بر لزوم نظارت و کنترل جدی و قاطع دولت در مدیریت بازار و اقتصاد کشور تأکید دارند! که البته این بخش دوم بطور عامدانه و ناجوانمردانه، از خروجی رسانه‌های لیبرال حذف می‌گردد! آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه در پانزدهم آبان ۱۳۶۶ که دوران اوج منازعه‌ی فکری ایشان با حامیان اقتصاد دولتی بود، می‌بینیم که ایشان در اوج حمایت از اقتصاد آزاد، می‌آیند در خطبه‌های نماز جمعه می‌فرمایند: 🔰«همانقدر که نظر اسلام در باب آزادی فعالیت اقتصادی با نظر کمونیستها و مارکسیستها اختلاف دارد، شاید بشود گفت به همان اندازه هم با نظر مکتب سرمایه‌داری که در غرب حاکم و مورد عمل هست، اختلاف دارد... برای جلوگیری از فساد، جلوگیری از اشرافی‌گری، جلوگیری از تُرف در جامعه، که در قرآن به آن مکرراً تصریح شده و انواع فسادهای مالی، لازم است که بر این فعالیت آزاد کنترل و نظارتی وجود داشته باشد که آن کنترل از طرف دولت و حکومت اسلامی است و حاکم اسلامی حق دارد که نظارت خود و کنترل خود و حسابرسی خود بر کیفیت استفاده از سرمایه و پول و مال و مصرف آن را حفظ کند و این تکلیف دولت اسلامی است». و در همان ایام در جای دیگر می‌فرمایند: 🔰«اگر آزادی فعالیت‌های اقتصادی را این‌جور معنا کنیم که آن‌کسانی که قدرت فعالیت و مانور اقتصادی دارند، این‌ها آزادند هر چه خواستند تولید کنند، هر جور خواستند عرضه کنند، هر وقت خواستند توزیع کنند، هر جور خواستند بفروشند، هر جور خواستند مصرف کنند، این یقیناً نظر اسلام نیست» ۱۳۶۶/۰۷/۲۴ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ تجلّی این نگاه رهبر انقلاب به نقش دولت در اقتصاد است. باید در این سیاست‌ها دقیق شد تا این رویکرد جدید و متفاوت از رویکردهای کمونیسم و نئولیبرالیسم را درک کرد. فلسفه‌ی ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ نه حذف حاکمیت از اقتصاد و تقلیلش به ناظر -آن جور که نئولیبرال‌ها تفسیر می‌کنند- که تغییر نقش دولت از متصدی به حامی، هادی و ناظر بود. هدف چه بود؟ هدف این بود که ما از انگیزه‌ی خلق ثروت بخش خصوصی که کمونیسم این انگیزه را می‌کشد و نئولیبرالیسم از هر قیدی رهایش می‌کند، برای تأمین منافع ملی و پیشرفت کشور استفاده کنیم. ما می‌خواستیم بین پیگیری منافع خصوصی و تأمین منافع عمومی پیوند برقرار کنیم. ولی متأسفانه این سیاست‌ها به خصوصی‌سازیِ صرف تقلیل پیدا کرد. ایشان سال‌هاست بر این نگاه تأکید دارند، بارها هم فرمودند که سیاست‌های کلی اصل ۴۴ درست اجرا نشد. از نحوه‌ی اجرا انتقاد کرده‌اند، در همین سخنرانی نوروزی ۱۴۰۲ از بعضی واگذاری‌ها انتقاد کردند، قبلاً از عدم نظارت پس از واگذاری به‌شدت انتقاد کرده‌اند، از تراشیدن کارخانه و فروش زمین آن انتقاد کرده‌اند. این‌ها خلأها و نقایص اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ است که باید برطرف شود؛ طبق یک ارزیابی راهبردی که انجام شده، متأسفانه ۷۵ درصد از سیاست‌های کلی اصل ۴۴ علی‌الخصوص مفاد ناظر به نقش هدایتی و نظارتی دولت به‌درستی تبدیل به قانون و مقررات نشده است. 💠 احمد نبویان 🔗@ahmad_nabavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
می‌توانی یک مسجد کوچک در یک محله کوچک از یک شهرستان کوچک ساحلی باشی اما با فعالیت‌های کارآمد و حساب شده چند برابرِ مساجد پرزرق و برق و بزرگ در شهرهای بزرگ؛ کودکان و نوجوانان را با خودت همراه کنی و به میدان بیاوری.. دیشب توفیق داشتم در شب مبارک میلاد امام رضا(ع) در مسجد صاحب‌الزمان فقیه‌محله شهرستان جویبار باشم و از دیدن این صحنه شادی و همراهی این تعداد از بچه‌ها لذت ببرم. آقایان! مسجد فقط نمازخانه نیست؛ خانه خداست.. مکانی برای رجوع تمام نیازهای مسلمین است. هروقت مسجد را به جایگاهش برگردانید مشکلاتتان هم حل خواهد شد. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ▫️این زمین کج است! 🔹امروز وقتی از فقه گفته می‌شود منظورشان فقه قبل از امام خمینی است و این یعنی ارتجاع به گذشته. فقه قبل از امام، تفاوتش به این نیست که این مکتب آقای خویی است یا مکتب امام خمینی؟! دعوا سر این زمین کجی است که باید صاف شود. 🔸این زمین کج است که سرمایه‌داران، ثروتمندتر و فقرا، فقیرتر می‌شوند. فقه امام خمینی(ره) آمده بود تا این زمین را صاف کند. امام(ره)، انقلاب کرد که این زمین کج را صاف کند؛ چون منافع محرومان مهم است. ✅ ششمین محفل گفتگومحور فکرت، به «بازخوانی ایده‌ی سیاسی و فرهنگی امام(ره) در مواجهه با تحجر و تجدد» 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان؛ استاد حوزه و دانشگاه 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت