eitaa logo
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
3.7هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
640 ویدیو
42 فایل
اقتصاد با طعمی متفاوت یادداشت های تقریبا اقتصادی سید امیرحسین حسینی ارتباط با ادمین: @amirhossein_hosseini_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ وقتی با خوشمزگی به معتقدین به اقتصاد اسلامی،انگ کمونیست میزنی،، ولی توسط دو تا کامنت سوسک میشی.. ✅ اقتصاد بازار آزاد، توهمی بیش نیست در ذهن این جماعت لیبرال مسلک @tahliltamadoni
مستند «عابدان کُهَنز» را ببینید تا اقتصاد فرهنگی ایران را بشناسید. روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمومنین (ع) کُهَنز شهریار از جمله شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» و یاران است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه 88 و فتنه تروریستهای تکفیری در سوریه حضوری فعال داشتند. راهکار پیشرفت اقتصاد ایران و ارتقای رفاه عمومی و افزایش نشاط عمومی و بهتر کردن حال مردم کشور، توجه به این جایگاه و ظرفیت محوری مساجد و هیئات کشور است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این کلیپ راه حل مشکلات مردم در حوزه خودرو را به طور خلاصه بررسی کردیم. در این فیلم بیان میکنیم که قوانین فعلی واردات چطور باعث افزایش مشکلات در حوزه خودرو و ایجاد نارضایتی بیشتر برای مردم خواهد شد؟! همچنین موانع قانونی دسترسی مردم به خودروی باکیفیت کدامند؟ و چگونه سیاست‌های خودرویی مجلس باعث ضربه معیشتی به مردم خواهد شد؟! 🎙سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
کمال انقطاع از پول! بعضی ها تمام روابط و ساختارهای سرمایه داری و طاغوت را پذیرفته اند، و هنگامی که به پول میرسند، ریالی که امضای حکومت اسلامی پای آن قرار گرفته و ماهیتا متفاوت است با تمام پولهایی که در عالم وجود دارد، رگ غیرتشان گل می کند و می گویند باید پول اسلامی را احیا کرد! استدلالشان هم برای اینکه بگویند این پول اسلامی نیست این است که در زمان طاغوت این پول جعل شده است. و از طرفی هم به طلا و نقره پول اسلامی می گویند زیرا روایاتی وجود دارد در باب جعل خداوند در مورد طلا و نقره به عنوان پول. اولا اگر جاعل یک پول علت اسلامی و غیراسلامی بودن آن است که دینار هم توسط رومی ها بنانهاده شده است. واحد پول ایران بر مبنای «دینار» بناشده است. دینار، واحد قدیمی پول روم و بعد از آن امپراتوری روم شرقی بود و «دناریوس» خوانده می‌شد. یک دناریوس روم شرقی برابر با یک سکه نقره بود که وزنش در مواقع مختلف فرق می‌کرد. این واحد پول بعد از فتح اراضی روم شرقی به دست مسلمانان، از طرف آن‌ها به‌عنوان نام واحد پول انتخاب شد و به دیناری که امروزه هم در کشورهای عربی از آن استفاده می‌شود تبدیل شد. پس جاعل نمی تواند ربطی به مشروعیت یک پول داشته باشد. ثانیا اگر امضاء شرع پای یک امر آن را مشروع می کند و ما مکلف می شویم که آن را احیا کنیم که برده داری را هم خداوند در قرآن تایید کرده و مورد امضاء معصومین علیهم السلام بوده، آیا مکلفیم که آن را احیا کنیم! ثالثا آیا شرع مقدس در نظام اقتصادی اسلام آیا فقط طلا و نقره را به عنوان پول جعل کرده است یا اساسا این جعل در راستای هدفی بزرگ تر است. آیا جعل الهی بالاتری در اسلام نیست که بر طلا و نقره سلطه پیدا کند؟ قطعا وجود دارد. تمام احکام اسلام که بر مبنای استعلای معنویت بر مادیات است از این جنس است. همان گونه که آزادکردن برده برای کاهش و از بین بردن این پدیده در جامعه اسلامی بوده است بخشش و انفاق و خمس و زکات و کفاره نیز برای رها ساختن انسان از اسارت پول است. نه اینکه اسلام خواسته طلا و نقره را ارزش دهد. این احکام در حقیقت به ما می گوید طلا و نقره و هر چه در دنیاست فدای یک لحظه عبادت خداوند متعال. وقتی اسلام تاکید دارد بر اینکه روابط بین مومنین باید روابط بر مبنای اخوت باشد چرا اصرار بر احیاء پولی است که مبنای آن مادیت است نه معنویت؟ چرا اعتبارِ جعل شده توسط خدا (انما المومنون اخوه) برای برخی ارزشی ندارد ولی اصرار دارند که جعل خداوند در مورد پول باید تا ابد باقی بماند؟ جعل خداوند در مورد طلا و نقره قطعا در طول و البته پایین تر از جعل خداوند در مورد رابطه اخوت و ولایت است. فلذا می توان پول را به دو بخش تقسیم کرد: 1. پول طاغوتی 2. پول غیرطاغوتی و پول غیرطاغوتی را نیز می توان به دو بخش تقسیم کرد: 1. پول فلزی جعل شده توسط خداوند (طلا و نقره) 2. پول اعتباری جعل شده توسط خداوند (عهد اخوت و ولایت) که دومی قطعا در مرتبه بالاتری نسبت به اولی قرار دارد تا آنجا که عهد اخوت و ولایت سلطه پیدا میکند بر طلا و نقره و مادیات و دنیا و مافیها. در حقیقت دومی در راستای حذف طاغوت پولی است ولی اولی در راستای حذف طاغوت پولی و انسانی است؛ تا آنجا که در حکومت امام عصر ارواحنا فداه یک صلوات بر محمد و آل محمد جای پول را می گیرد و «ارزش»، بطور کلی از مادیات به معنویات منتقل می شود. همان که مقام معظم رهبری در عید غدیر سال 84 فرمودند که در حکومت جهانی معصوم نیازهای انسانها نیازهای لطیف تری خواهد شد و از سطح مادیات عبور خواهند کرد. کاری که امام خمینی رحمت الله علیه با انقلاب اسلامی انجام داد غلبه معنویات بر مادیات بود. یکی از مصادیق بارز آن هم حذف قیمت و ارزش مادی از نیازهای اولیه (آب و برق و مسکن و زمین و آموزش و ...) بود و البته تاکید امام به اینکه «دلخوش به این مقدار نباشید، ما میخواهیم انسان بسازیم» یکی از مصادیق ساخت انسان این است که به طور کامل از دنیا و مافیها قطع تعلق کرده و در نهایت به کمال انقطاع الی الله برسد. اگر دین اسلام را یک دستورالعمل کامل برای کمال انسان و جامعه در نظر بگیریم آنوقت احکام آن را هم ایستا نخواهیم دید و همه را در جهت رسیدن به کمال فهم خواهیم کرد. کمالی که در آن از دیکتاتوری پولی (هر نوع پولی) عبور خواهیم کرد و به اقتصادی بر مبنای فرهنگ و معنویت خواهیم رسید. چارچوب کلانی است که پول خود را دارد و زیربنای اقتصاد فرهنگ است نه برعکس! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از رادیو سداد
خودرو حسینی 01.mp3
9.47M
🎙برنامه | قسمت یازدهم 🗂موضوع: خودرو؛ ترسیم وضعیت و راهکار (1) 🗣 استاد: سیدامیرحسین حسینی 🗓 دانشگاه خواجه نصیر - خرداد ۱۴۰۲ تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 @SEDAAD سِدای‌اقتصاد
هدایت شده از رادیو سداد
نمایندگی اسقاط.mp3
720.4K
🎙 | قسمت هفتم 🗂موضوع: واردات خودرو سید امیرحسین حسینی (ارائه کامل) تهیه‌کننده: رادیوسِداد 📻 @SEDAAD سِدای‌اقتصاد
در ۵سال گذشته به وضوح شاهد به حاشیه رانده شدن و تضعیف پایگاه‌های بسیج در کشور بودیم. این امر در انفعال جدی نهاد مقدس بسیج در سنگر مبارزه با فتنه حیازدایی و ترویج فحشا به اوج رسیده است. یکی از مطالبات جدی برای بهبود وضعیت خانواده و جامعه می‌تواند احیای جایگاه بسیج با تغییرات مثبت مدیریت کلان آن باشد. بسیج می‌تواند اقتصاد، معیشت، فرهنگ، دین، امنیت، آزادی و استقلال ملی را تعالی بخشیده و از مشکلات این عرصه‌ها گره‌گشایی نماید. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
در شهر بگردید! در جلسه ای که چندی پیش در دانشگاه قم خدمت دانشجویان بودم از ایشان پرسیدم که وقتی به فروشگاه می روید کدامیک را انتخاب میکنید: دوغ اکبر، دوغ اصغر یا دوغ عالیس؟ همه گفتند دوغ عالیس! پرسیدم چرا؟! گفتند چون تبلیغ شده است! زمانی که شهید بهشتی بحث از حرمت تبلیغات می کنند نه اشاره ای به فریب و دروغ و اغوا دارند نه به افزایش هزینه تولید و بالارفتن قیمت کالاها، بلکه فقط به این نکته اشاره می کنند که با تبلیغاتِ شرکت های بزرگ، بنگاه های کوچک نابود می شوند. یعنی تبلیغات یکی از شیوه های ایجاد انحصار است. تبلیغات یعنی هر کسی پول بیشتری دارد و میتواند رسانه بیشتری بخرد می تواند رقبای خود را به معنای واقعی کلمه حذف کند. در حقیقت علت اینکه مردم دوغ عالیس را انتخاب میکنند تبلیغ بیشتر نیست! بلکه به این علت است که اساسا دوغ اکبر و اصغر در فروشگاه وجود ندارد و همانطور که شهید بهشتی بیان می کنند نابود شده اند. نکته مهم مساله این است که هیچکدام از لیبرالهای طرفدار «رقابت و آزادی در بازار» را پیدا نمی کنید که به ایجاد چنین انحصاری اعتراض کند. اینجاست که باید گفت: مساله علم اقتصاد حقیقی این است که چرا باید پدیده ای به اسم تبلیغات بازرگانی وجود داشته باشد و مساله اقتصاد علم نما این است که چگونه با وجود این انحصارها سود انحصارگران را بیشتر و تعادل عمومی در بازارهای انحصاری را برقرار کنیم؟! فلذا برای اینکه به خودتان و جامعه تان لطفی کرده باشید «در شهر بگردید» و به جای «سرای ایرانی»ها، به همه ی ایران بروید که همه ی ایران سرای شماست! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 با چه مبنایی باید دارایی هارا اختصاص داد؟ 🔹 آیا فقط باید در فکر سود باشیم؟ 🔹 مبنای دانش اقتصاد مدرن چیست؟ 🔸دکتر علی سعیدی اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه قم 💠 اندیشکده قصد 💡 @qasdway
هدایت شده از اکبر ابدالی
شرکت قم تولیدکننده ماشین لباسشویی با اعتماد به نفس به دنبال داخلی سازی موتور ماشین لباسشویی است. @akbar_abdali
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
انظر الی مادر راسل (و ابن مرجانه‌های اقتصادی) پس از انتشار کتاب فریب بزرگ و به خصوص بعد از مناظره پرفسور درخشان در شبکه افق در جمع‌های متعدد حقیقی و مجازی از افراد مختلفی شنیدم که چرا ایشان به اشخاص و بزرگان لیبرال و خانواده شان کار دارد؟ ما چه کار داریم که آنها که بوده اند و چه کار کرده‌اند؟ ما باید به «ما قال» نگاه کنیم نه «من قال». روایاتی هم وجود دارد که در آنها اشاره شده است به جواز اخذ علم ولو از مشرکین و منافقین و ... . اما چرا اشاره به این روایات در رابطه با علوم انسانی اشتباه است؟ ۱. حرمت خواندن کتب ضاله یکی از مستنداتی است که می توان به آن اشاره کرد که نمی توان به طور کلی به مردم جواز انظر الی ما قال را داد. ۲. عقل حکم می کند به مردم نگوییم که بروید و پای صحبت هر شخص و هر رسانه‌ای بنشینید. کدام عاقلی می‌گوید مردم پای bbc بنشینند و به ماقال نگاه کنند! ۳. اجتهاد عالم غیرشیعه ولو با تمام اصول و ضوابط تفقه باشد و حکم او هم با حکم فقهای شیعه یکسان باشد قابل رجوع نیست و از شرایط مجتهد، مسلمان مومن بودن است. ۴. در قرآن کریم خداوند متعال می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا (ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید) سوال: آیا اگر مومنی خبری آورد تبین و تحقیق نیاز نیست؟ طبیعتا منعی ندارد و شاید هم نیاز به تحقیق داشته باشد. اما تاکید قرآن بر تبیّن در مورد خبر فاسق از این باب است که اصل را بر باطل بودن خبر او بگذارید مگر اینکه خلافش ثابت شود. نه اینکه آثار آنها را ترجمه کنیم بدون یک کلمه نقد! ۵. کسی می تواند به خبر اهل فسق توجه کند که اهل تبیّن باشد و نمی توان به کسانی که توانایی تبیین و تمیز ندارند توصیه کرد که انظر الی ما قال! ۶. در معنای اطلبو العلم ولو بالصین آیت الله بهجت رحمت الله علیه فرمودند: کتابی هست که اگر در چین هم باشد باید برویم و آن را بیابیم و بخوانیم و آن قرآن است. (به نقل از آیت الله میرباقری حفظه الله) در حقیقت معنای این روایت این نیست که علم نزد کفار است و بروید و بگیرید! بلکه می فرماید اگر علم حقیقی (قرآن و سنت) در هر نقطه ای از عالم بود به دنبال آن بروید و در همین زمینه علامه جوادی آملی می فرمایند: الآن شعار رسمی مستضعفان این است «اطلبوا العلم ولو بقم» ۷. علامه جوادی آملی در مورد روایت انظر الی ما قال می فرمایند: چهارچوب‌های علمی اين است كه اگر كسی اهل تحقيق و خردورزی باشد و در حكمت نظری بخواهد كار كند، می‌گويد اُنظُر إلی مَا قال. می‌خواهد فيزيك‌دان باشد يا رياضی‌دان و شيمی‌دان و كيهان‌شناس و غيره، می‌گويد: اين استاد است، چه كار داريم يهودی است يا مسلمان؟ بايد ببينيم فيزيك را خوب درس می‌گويد يا نه. اين اُنظُر إلی مَا قال است. در رياضيات و فيزيك و شيمی و زمين‌شناسی و مانند آن هم همين‌طور است. دين ما اين بخش را امضا كرده است. امّا اگر كسی بخواهد علوم انسانی را فرا بگيرد و انسان بشود و از كرامت انسانی طرفی ببندد و خليفة‌الله شود، ديگر به او نمی‌گويند اُنظُر إلی مَا قالْ؛ می‌گويند: اُنظُر إلَی مَا فَعَلْ. ببينيد اين آقا چه كار می‌كند. در علوم انسانی قرار است اين آدم باتقوا شود، اهل نماز شود، اهل صداقت و فلاح و صلاح و نَجاح بشود. چنين كسی را «فعل» رهبری می‌كند و نه «قول». اُنظُر إلی مَا فَعَلْ، نه اُنظُر إلی مَا قالْ. اُنظُر إلی مَا قالَ مربوط به حكمت نظری و علوم تجربی است، اُنظُر إلی مَا فَعَلَ مربوط به علوم انسانی است. اصرار اقتصاددانان لیبرال بر اینکه اقتصاد هم مثل فیزیک است برای فرار از تمکین به دین اسلام است وگرنه خودشان هم می دانند که مقایسه فیزیک و اقتصاد مضحک است. ۸. امام باقر علیه السلام: قال انه لیس أحد عنده علم شئ الا خرج من عند امیرالمومنین فلیذهب الناس حیث شاء، فو الله لیس الامر الا من ههنا (کافی ج 1 ص 399) ۹. امام صادق علیه السلام: فانظروا علمکم هذا عمّن تأخذونه یعنی بنگرید این دانش خود را از که می گیرید. (بحارالانوار، ج 1، ص 195) ۱۰. امام علی علیه السلام فرمودند: یا کُمَیْلُ! لا تَأْخُذْ اِلاّ عَنّا، تَکُنْ مِنّا؛ اى کمیل! اگر مى خواهى از ما باشى، تمام معارف دینت را از ما بگیر! بحارالانوار، جلد 74، صفحه 412. ۱۱. فرضا که تمام استدلالها و نکات مطرح شده غلط باشند. مگر یک انسان چقدر عمر دارد و چقدر توان دارد که برود و سالها از عمر خود را صرف کند در فراگیری علومی که «من قال» آنها عده ای فاسد و فاجر و بی دین است و «فی الجمله» هم می دانیم که آن علوم خلاف و در مقابل اندیشه اسلامی است. یعنی همان نکاتی که امام و رهبری بارها در مورد علوم انسانی غربی و شرقی بیان کرده اند. ضمن اینکه نتیجه عمل به آن علوم که بی عدالتی گسترده در سطح جهانی بوده را هم به چشم می‌بینیم. ادامه ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
آمار و حقایق سوءاستفاده جنسی از کودکان در فرانسه در سال 2018، بیش از 23500 کودک زیر سن قانونی قربانی خشونت جنسی شدند. در سال 2020، تخمین زده شد که 6.7 میلیون نفر در طول زندگی خود در معرض زنای با محارم قرار گرفته‌اند و 32 درصد فرانسوی‌ها گفته‌اند که قربانیان زنای با محارم در حلقه خود داشته‌اند. تقریباً یک چهارم قربانیان خشونت جنسی در دوران کودکی مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. اگرچه پسران در امان نیستند، اما اکثریت قریب به اتفاق قربانیان را دختران تشکیل می دهند که اکثراً زیر 12 سال سن دارند. در مورد عاملان، 95 درصد مرد هستند. اغلب توسط یک یا چند نفر از اعضای خانواده انجام می شود، این حملات معمولاً در خانه خانواده یا در حلقه گسترده خانواده رخ می دهد. تجاوز جنسی به یک نوجوان توسط یک غریبه در مقایسه با (11 درصد) کمتر اتفاق می افتد. با این حال، با افزایش سن، خشونت جنسی علیه نوجوانان بالای 13 سال در یک محیط جشن رخ می دهد. تقریباً در نیمی از موارد، خشونت جنسی فقط یک بار اتفاق می افتد. با این حال، 23 درصد از قربانیان به مدت یک تا ده سال مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. بیش از نیمی از قربانیان گزارش میدهند که دوره های افسردگی را تجربه کرده اند و از اختلالات اضطرابی رنج میبرند. 22 درصد تلاش کرده اند به زندگی خود پایان دهند. منبع ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منظور از آزادسازی تولید خودرو را در این کلیپ میتوانید ببینید. ساختن آخرین مدل اتوبوس در روستایی در پاکستان ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
پیام مخاطبین خطاب به مسئولان کشاورزی: سلام. ما جنوب فارس کشاورزیم. یه چیزی که واقعا دیگه با روان ما داره بازی میکنه گرونی عجیب و غریب سم و کود هست. اصلا قابل تحمل نیست. شاید تو این کشور شما بتونی یک جنس رو‌ دو بار با یه قیمت ثابت بخری ولی حاضرم قسم بخورم ما هیچ سم و کودی رو دوبار با یک قیمت ندیدیم. اصلا هیچ کاری به دلار و تورم هم نداره. اینکه بابت یک لیتر!! سم معمولی هفتصد هشتصد هزار تومن!!!!!!! پول باید بدی اصلا قابل هضم نیست. کودهای خیلی مهم و بشدت مصرفی مثل کود آهن کیلویی یک میلیون!!!! یا کود npk کیسه ای دو میلیون به بالا!!!! اصلا قابل توجیه نیست!!!! چرا این نوع سم و کودها که بسیار پرمصرف هست در انحصار یه تعداد معدود زالو صفت باشه که هیچوقت از حرامخواری سیر نمیشن؟!!!! چراا؟؟؟ مشکل اصلی بنظر منِ کم اطلاع، فقط و فقط انحصار وارداتچی ها هست. وزیر کشاورزی و رییس جمهور هم بعید میدونم اصلا بدونن تو حوزه کود و سم داره چه اتفاقی میفته. هیییییییییچ نظارتی بر قیمت گذاری سم و کود وجود نداره و این حوزه کاملا در دست وارداتچیها رها شده و تمام. متاسفانه متاسفانه و باز هم متاسفانه،از معدود اقشاری که پای نظام و پای اسلام مانده بودن همین قشر کشاورز بودن که من به عینه دارم میبینم هرروز و هر روز دارن از اسلام و جمهوری اسلامی بیشتر متنفر میشن😔 به داد برسید..... ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
هدایت شده از اقتصاد ما
🔴بهادری‌جهرمی: بسیاری از تورم‌ها نتیجه عملکرد بد برخی بانک‌هاست 🔹سخنگوی دولت:برخی بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی، از دستورات تمکین نمی‌کنند و در حوزه کلان اقتصاد هم بد عمل می‌کنند. بسیاری از تورم‌های ما نتیجه عملکرد بد و تخلفات برخی بانک‌هاست. 🔹دولت برای حل این کارشکنی‌های بانک‌ها برنامه جدی دارد. امسال تدابیری اتخاذ شده تا با چند بانک مخرب خصوصی، برخورد جدی صورت بگیرد که یک مورد از آنها هم اقدام شده است. ✅کانال اقتصاد ما👇 https://eitaa.com/joinchat/1713963010C09dff8f4a4
هدایت شده از حسین زمانی میقان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️فاجعه‌ زیست محیطی در استان یزد! 🔺واگذاری ۴۰ کیلومتر مربع کوهستان ییلاقی در کویر یزد به یک سرمایه‌دار!! 🔸هشت سال دفاع محرومان در روستای هُمیجان از شهرستان بهاباد یزد در مقابل سرمایه داران 🔸استخراج معدن یعنی نابودی یک رشته کوه بزرگ در دل کویر 🔸نابودی بهاباد در ۲۰ ساله آینده حتمی است. 🔸شروع معدن یعنی جولان ریز گردها 🔸آزادی مواد رادیو اکتیو و شیوع بیماریهای های سرطانی 🔸موج مهاجرت 🔸بامنطق ماشین حساب هم، که البته برای محیط زیست غلطه، اگر حساب کنی باز هم ضرر معدن از سود آن بیشتر است. 🔸نابودی مهد یک تمدن باستانی با سنگ نگاره‌های چندهزارساله، قبرهای بیت‌المقدسی و ... 🔸نابودی زیستگاه حیوانات کمیاب در کویر 🔸فاجعه ملی زیست محیطی و اجتماعی 🔸چراغ سبز استانداری 🔺بی‌تعارف، وظیفه داریم ببینیم و ببینانیم و ساکت نباشیم...🔺 @hzamanim
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 دو مطالبه‌ی رهبر انقلاب از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور: 👈 بیست هزار مگاوات از برق کشور باید برق هسته‌ای باشد / روی نیروگاه‌های کم‌ظرفیت کار کنید ✏️ رهبر انقلاب: الان حدود هزار مگاوات ما از برق هسته‌ای داریم استفاده میکنیم و طراحی برای بیشترش هم هست اما هدف بیست هزار مگاوات است؛ از حدود هشتاد نود هزار مگاواتی که کشور در مثلاً آینده‌ی متوسط در میان مدت احتیاج دارد حتماً بیست هزار مگاواتش باید هسته‌ای باشد. هم صرفه‌ی مالی دارد هم صرفه‌ی زیستی دارد هم صرفه‌ی محیطی دارد؛ این را بطور جدّی و به صورت برنامه‌ریزی شده دنبال بکنید. ✏️ روی نیروگاه‌های توان پایین، کم‌ظرفیت کار بشود. شنیدم در دنیا معمول این است که بیشتر روی نیروگاه‌های با ظرفیت پایین کار میکنند، صد مگاوات، دویست مگاوات حتی کمتر از صد مگاوات. ما برای بخشهای مختلف به این ظرفیتها یعنی نیروگاه‌های کم توان و کم ظرفیت احتیاج داریم. ۱۴۰۲/۰۳/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
📩 دو مطالبه‌ی رهبر انقلاب از دانشمندان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای کشور: 👈 بیست هزار
مردمی سازی صنعت برق از طریق ساخت نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس در کنار استفاده از ظرفیت انرژی هسته‌ای؛ راهکار مقام معظم رهبری برای حل مشکلات تامین برق کشور ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
تا بازار خودرو کمی آرام میشود، سر و کله‌ی ذینفعان و گران‌سازان و سفته بازان پیدا می‌شود. بدانید که در شش‌ماهه اول ۱۴۰۱ خودرو ۱۰درصد ارزان شده بود و با شروع عرضه در بورس کالا با جهش‌های قیمتی چندبرابری مواجه شد.. همین سناریو در ۶ماهه ۱۴۰۲ پس از فرایند تثبیت و کاهش قیمت خودرو در حال تکرار است. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
سلام و احترام خدمت مخاطبین گرامی🌹🌻 همانطور که مستحضرید از جمله راهکارهای مهم برای حل مشکلات و نارضایتی های حوزه خودرو؛ تکیه بر توان، دانش و همت جوانان نخبه مهندس ایرانی است که توانایی طراحی و ساخت خودرو را در مقیاس کوچک و کارگاهی داشته باشند. از همین سو از شما بزرگواران خواستاریم اگر از اهالی فن و متخصین هستید یا آنها را میشناسید و راه ارتباطی با آنان دارید، ما را در این مسیر یاری فرمایید🙏 ما به مشورت شما در تهیه طرح دقیق و فنی و قابل اتکا در این حوزه نیازمندیم. 💡لطفا جهت کمک، به آیدی زیر پیام ارسال فرمایید: 💠@amirhossein_hosseini_ir ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
رسانه منحط دنیای اقتصاد در دسته‌گلی جدید در سرمقاله خود، ارزان بودن سیمان و آهن و آجر، توسعه شهرها و تسهیل مجوز ساخت و تلاش برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف را خطای نظام‌مند در سیاستگذاری مسکن دانسته است! همچنین راهکار را ساخت کمتر خانه با هدف گران شدن مسکن میداند که مردم را مجبور به مهاجرت از کلانشهرها نماید!! این وقاحت بی‌انتهای ذینفعان تورم و گرانی و معیشت‌سوزان نباید بدون پاسخ بماند! امنیت روانی مردم در شرایط جنگ اقتصادی توسط این تروریسم علمی-رسانه‌ای مورد هجمه قرار گرفته است اما صدایی از کسی بلند نمیشود و نهادی جلوی آن را نمی‌گیرد. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشـــرفتِ‌ مردم‌پایه، همان عــــدالت است. 🔻پیشـــران‌های توسعه در دنیـــای امــروز، «بخش خصــوصی» است که جایی برای عـــدالت نمی‌گذارد. در بهتـــرین حالت یک «عـــدالت پینه‌دوزانه‌‌ی دولـــت رفاهی» تعریف می‌کنند تا عــــدالت را به آن سنجاق کنند. 🔻مسأله‌ی ما «پیشـــرفت‌ِ همراه‌با عدالت» است که درواقع همان «پیشـــرفتِ‌مـــردم‌پایه» است. یعنی «همه‌ی مـــردم ایـــران» در پیشرفت دخیل باشند که این خود همان عدالت است. 🔻مطالبه‌ی رهبری از شـــورای نگهبان مبنی بر تأسیس «مــــرکز رصـــد عدالت» برای سنجـــش عــــدالت در قوانــــین کشور به‌خصوص برنــــامه‌های توســـعه بر زمین مانده است. 📽 برشی از کارگاه یک روزه آشنایی با اصل ۴۳ و ۴۴ و سیاست‌های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی (معنا) ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 فیلم/ ۴۵ درصد کل جستجوی "دیوار" مربوط به ۴ خودروی پراید، پژو پارس، سمند و تیبا است 👤 سیدامیرحسین حسینی، تحلیلگر مسائل اقتصادی: قدرت خرید ۸۵ درصد ایرانیها برای خرید خودرو ۱۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان است. هر سیاستی که باعث تامین خودروی باکیفیت در این بازه قیمتی نشود مثل واردات خودروی نو و کارکرده، ناکارآمد است./ هم اکنون ۶ میلیون تقاضای انباشته برای خرید خودرو داریم. ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
یکی از دلایل رواج فعالیت‌های سوداگری، دلالی و نامولد؛ تفکر کسبِ درآمدِ سریع، زیاد و بی‌زحمت در میان جوانان است. هر چه این نوع تفکر گسترش یابد، تلاشِ سازنده، خلاقیت و نوآوری کاهش می‌یابد. 🇮🇷یادداشت‌ِ اقتصادی | مجتبی غفاری @MojtabaGhafari