🇺🇸پرچمی که با پنکه در اهتزاز است!
🔻 #امریکا اوایل جنگ #سوریه به کمتر از سقوط اسد راضی نمی شد!
#امریکا_رو_به_زوال_است
@afsar13 👈
❗️سوپر منِ باد شده با تلنبه!
در مهمترین مذاکره منطقه ای، #امریکا جایی ندارد! و این ایران است که حضورش ضروری است!
#امریکا_رو_به_زوال_است
@afsar13 👈
پیمان های پولی دوجانبه بین کشورها و #حذف_دلار در حال افزایش است. درحالیکه #دلار یکی از مهم ترین ارکان قدرت اقتصادی آمریکاست
#امریکا_رو_به_زوال_است
@afsar13 👈
🔴 نگاهی به دهه ساختگی #محسنیه 🔴
@afsar13
🔸احتمالا در چندسال اخیر به طور جدی تری با مسائلی همچون دهه محسنیه که ظاهرا به مناسبت شهادت حضرت محسن (ع) برگزار میشود مواجه شدید
🔹در مورد مساله شهادت ایشان و وقایع مربوط به آن قطعا اندک تردیدی نیست و این مساله نه تنها در منابع شیعی که در کتب اهل سنت نیز آمده
🔸در این که بزرگداشت ذکر اهل بیت پیامبر(عهم) نیز عملی مطلوب و البته لازم است شکی نیست
🔹اما میخواهیم نگاهی دقیق تر و عمیق تر به مساله برگزاری دهه محسنیه داشته باشیم و از ظواهری که عده ای مقاصد خود را پشت آن پنهان کردند تا از احساسات دینی مردم سوءاستفاده کنند، فاصله بگیریم:
❌ حتما این مطلب را دنبال کنید 👇👇👇
@afsar13
❌❌❌ ادامه 👆👆👆
@afsar13
🔹یک عده که گویا از پایان ایام عزاداری اهل بیت (عهم) ناراحت میشدند اقدام به برپایی و ترویج مراسماتی تحت عنوان دهه محسنیه کردند!
🔹عده ای دیگر هم که از نیت شوم آنان خبر نداشتند، این مراسمات را به منزله عرض ارادت به اهل بیت (عهم) دانسته و با آنان همراهی نمودند
🔸استدلال ایشان برای برپایی دهه محسنیه آن است که ایام بعد از شهادت پیامبر (ص)، مصادف با اتفاقات مهمی چون سقیفه و فاجعه هجوم به منزل اهل بیت (عهم) است
🔸مطابق ادعای ایشان، در ایام بعد از 28 صفر، ظلمهای بسیاری بر اهل بیت (عهم) رفته و از جمله شهادت حضرت محسن (ع) نیز در این ایام اتفاق افتاده
@afsar13
🔹این عده در حالی از ایام #محسنیه به عنوان ایام هتک حرمت به خانه امیرالمومنین علی(ع) سخن میگویند که در هیچ منبعی ایام دقیق آن مشخص نشده و این افراد با تخیلات خودشان، آن را چند روز بعد از شهادت پیامبر(ص) در نظر میگیرند!
🔹واضحست که چنین چیزی (دهه محسنیه) هیچ سابقه ای ندارد و یک امر ابداعی است
این مساله نه در زمان امامان رایج بوده و نه علمای متقدم چنین مراسمی میگرفتند!
🔸بد نیست یک بررسی نسبت به تاریخ حمله به خانه حضرت فاطمه (س) داشته باشیم:
❌❌❌ ادامه را دنبال کنید 👇👇👇
@afsar13
❌❌❌ ادامه 👆👆👆
1⃣ ماجرای بریده بن حصیب اسلمی
@afsar13
🔹حمله به خانه ی فاطمه (س) بعد از برگشتن سپاه اسامه اتفاق افتاده. رسول خدا (ص) در اواخر عمر دستور به اعزام سپاه اسامه را با تأکید صادر کرد. قصد پیامبر (ص) از آماده سازی سپاه اسامه، دور نمودن مخالفین از مرکز حکومت بود
📚المسترشد،ص۴۱۱-۴۱۲
🔹ولی این خواسته پیامبر (ص) با تمرد برخی اصحاب مواجه شد
🔸شیخ مفید در این باره گوید:
سپس اسامه را به فرماندهی انتخاب کرد و پرچم را به نام او بست و به او دستور داد که به سوی سرزمین روم حرکت کنند، نظر حضرت این بود که مهاجران و انصار اوّلیه را از مدینه بیرون بفرستد تا در هنگام وفاتش کسی از اینها در مدینه نمانده باشد که در ریاست بر مردم طمع کنند و به منازعه با جانشین وصی او بپردازند و بخواهد حقّ او را پایمال گرداند، برای همین اسامه را به فرماندهی افرادی که ذکر کردیم منصوب کرد و تلاش نمود که هر چه سریع تر آنان از مدینه بیرون روند
📚الارشاد ج۱
@afsar13
🔸نکته ای که باید به آن توجه کرد اینست که شخصی به نام بریده بن حصیب اسلمی از قبیله ی بنی اسلم، از کسانی است که به مدینه آمده و بعد از مسلمان شدن، در مدینه مانده. حضور و نقش بریده در سپاه اسامه می تواند به روشن شدن تاریخ هجوم به خانه حضرت فاطمه (س) کمک کند. پرچمی که پیامبر (ص) برای اسامه بن زید منعقد کرد به این شخص دادند. در آن زمان، رسم بر این بود که پرچم را گره می بستند تا به مقصد برسند، چون ضرورتی نداشت تا پرچم در راه باز باشد، باد و باران و آفتاب بخورد. از این پرچم با عنوان «عقد اللواء» یا «عقدالرایه» تعبیر می کردند.
این پرچم را حضرت در همان حال بیماری به دست بریده دادند تا پرچم دار اسامه باشد
❓خب مسیر مدینه تا موته چقدر بوده؟
👈 واقدی در کتاب مغازی، آن را 20 روز میداند
🔹اسامه تا زمانی که پیامبر (ص) در قید حیات بودند به علّت کارشکنی گروهی از بزرگان، به بهانه ی جوانی او به موته نرفت، ولی بعد از درگذشت پیامبر (ص) و بیعت گیری از مردم برای ابوبکر , به دستور ابوبکر به سمت موته حرکت کرد، چون ابوبکر می گفت حال که خلیفه پیامبر (ص) است، باید آخرین چیزی که پیامبر (ص) به آن اهتمام ویژه داشت، انجام دهد
🔹تاریخ دقیق حرکت این سپاه از مدینه مشخص نشده، امّا در همان روزهای اوّل ، ابوبکر پیگیر آماده سازی مجدّد جیش اسامه بود و آن سپاه به فرماندهی اسامه و پرچم داری بریده بن حصیب اسلمی به سمت موته حرکت کردند
ظاهرا اگر بیست روز طول کشید تا رفتند، یک روز هم درگیری داشتند و چند روزی هم در راه بر گشت بودند ، بنابراین حداقل 35 تا 40 روز زمان می برده
@afsar13
🔸حال بماند که در برخی نقل ها تا 70 روز هم این زمان را گفته اند
🔸با احتساب گذشتن چند روز از شهادت پیامبر (ص) و سپس اعزام سپاه اسامه، و نیز چند روز بعد از بازگشت اسامه و رفتن بریده به قبیله اش و آمدن آنان به مدینه میتوان فهمید که هجوم به خانه امیرالمومنین (ع) لااقل بیش از 50 روز بعد از شهادت پیامبر (ص) بوده و البته طبق نقل های دیگر، حدودا بیش از 75 روز بعد از شهادت پیامبر(ص)
❌ ❌❌ ادامه را دنبال کنید👇👇👇
@afsar13
❌❌❌ ادامه 👆👆👆
@afsar13
❓خب چه ارتباطی میان هجوم به خانه حضرت زهرا(س) و بازگشت سپاه اسامه است؟
🔹بریده بن حصیب بعد از برگشت از موته، پرچمی را که پیامبر (ص) بسته بود و به دست او داده بود، برد و در میان قبیله ی خودش بنی اسلم زد.
🔹حال باید برگردیم سر این مطلب که بنی اسلم تصادفا بدون اینکه خبری از شهادت پیامبر (ص) داشته باشد، روز رحلت ایشان به مدینه رسیده و قصد داشتند آذوقه خود را از بازار مدینه بخرند و به منطقه خودشان برگردند.
دومی! موقعیت را غنیمت شمرد و بنی اسلم را تطمیع کرد که شما چه می خواهید؟ اگر آرد و خرما می خواهید ما این دو را برای شما تضمین می کنیم، شما فقط بیایید به جای اینکه در ایام شهادت پیامبر (ص) در بازار در پی کسی باشید که آرد و خرمای شما را تأمین نماید، بیایید کار ما را انجام دهید و همراه ما، در کوچه و بازار همراه ابوبکر راه برویم، هر کسی را دیدید، برای بیعت با ابوبکر بگیرید و در صورت مخالفت، او را بکشید
@afsar13
🔸قدیمی ترین منبعی که این خبر را ذکر کرده، ابواسحاق ابراهیم بن محمبد ثقفی کوفی شیعی اصفهانی است
وی به غیر از کتاب الغارات که شامل شبیخون های نظامیان معاویه در قلمرو حکومت امیر مومنان(ع) است، کتاب دیگری به نام المعرفه دارد که در آن به حوادث سقیفه و خلافت اوّلیه پرداخته است
هرچند این کتاب موجود نیست اما قسمت هایی از آن در لابه لای برخی از منابع نقل شده، از جمله مرحوم سیّد مرتضی علم الهدی در کتاب شافی قضیه بریده و بنی اسلم را از آن نقل کرده و در تلخیص شافی شیخ طوسی هم آمده
🔸بریده وقتی می بیند قومش مورد سوءاستفاده علیه امام علی (ع) قرار گرفته، میان قومش میرود و شعار میدهد: لا أبايع حتي يبايع عليبن ابي طالب
🔹به هر حال، پس از اقدام بریده، هشتاد نفر از قومش از او تبعیت کرده و او با هشتاد نفر شعارگویان وارد مدینه میشوند
📚تلخیص شافی،ج۳
🔹همین مسئله موجب میشود دستگاه خلافت برای گرفتن بیعت از علی (ع) بر ایشان فشار بیاورند
❌❌❌ ادامه را دنبال کنید👇👇👇
@afsar13
❌❌❌ ادامه 👆👆👆
@afsar13
2⃣ ماجرای خطبه فدکیه
🔹مساله دیگری که میتواند به بررسی تاریخ هجوم به خانه حضرت فاطمه (س) کمک کند, ماجرای خطبه فدکیه است
🔹بنابر نقل ابن ابی الحدید از کتاب سقیفه و فدک ابوبکر جوهری( شرح نهج البلاغه ج۱۶) ده روز پس از رحلت رسول خدا (ص) ابوبکر با تحریک عمر فدک را غصب کرد
در توصیف چگونگی آمدن حضرت فاطمه (س) به مسجد برای ایراد خطبه ی فدکیه آمده که آن حضرت با پوشش کامل در میان جمعی از زنان در حالی که چادرش بر اثر بلندی به زیر پاهایش می رفت و همچون رسول خدا (ص) راه می رفت، به مسجد آمد...
با توجّه به این تعبیر که راه رفتنش تفاوتی با راه رفتن رسول خدا (ص) نداشت، می توان چنین نتیجه گرفت: که تا هنگام ایراد خطبه، هنوز هجمه ای به خانه حضرت فاطمه (س) صورت نگرفته بود
🔻اتمام حجت با مهاجرین و انصار
@afsar13
🔹پس از غصب خلافت و فدک، امیر مومنان (ع) همراه حضرت فاطمه (س) و حسنین(ع) شب هنگام به در خانه مهاجران و انصار رفته و آنان را به همراهی برای بازپس گیری حقّ خویش فراخواندند
🔹از آنجا که بنابر روایت سلمان، پس از حمله مهاجمان به خانه حضرت فاطمه (س) و واقعه ی سقط جنین، آن حضرت به طور مداوم و پیوسته بستری بود تا به شهادت رسید
📚کتاب اسرار آل محمد
🔸می توان چنین نتیجه گرفت که تا زمان ملاقاتهای شبانه آن حضرت با مهاجر و انصار، هنوز حمله ای به خانه او صورت نگرفته بود؛ زیرا در صورت وقوع حمله، آن حضرت دیگر توان رفتن به در خانه تعداد زیادی از مهاجران و انصار را نداشت
🔸از تواریخ و منابع معتبر اعم از شیعه و اهل سنّت (شیعه مانند کتاب سلیم و اهل سنّت مانند الامامه و السیاسه ابن قتیبه دینوری) برداشت میشود خلیفه افرادی را سه بار به منزل امیرالمومنین (ع) فرستاد و درخواست بیعت کرد. بار اوّل امیر مومنان(ع) آنان را برگرداند. بار دوم نیز آنان را برگرداند و به احتمال قوی تمام اتّفاقات بین بار دوم و سوم بوده. یعنی زمان بازگشت جیش اسامه و همچنین رفتن بریده نزد قومش، و آمدن ان هشتاد نفر در فاصله بار دوم و سوم واقع شده
🔹از این رو بار سوم به شدّت عمل کردند و منتهی به آن حوادث تلخ شد
🔹ابن عبدربّه و صاحب ریاض النضره از علمای اهل سنّت، افرادی که در خانه حضرت فاطمه (س) تحصّن کرده و از بیعت سرپیچی نمودند را اینگونه نام می برند:
۱ علی (ع) ۲٫ زبیر ۳٫ عبّاس بن عبدالمطّلب ۴٫ عتبه بن ابی لهب ۵٫ سلمان فارسی ۶٫ ابوذر ۷٫ عمار ۸٫ مقداد ۹٫ براء بن عازب ۱۰٫ ابی بن کعب ۱۱٫ سعد بن ابی وقّاص ۱۲٫ طلحه بن عبیدالله
📚عقدالفرید،ج۳ - ریاض النضره،ج۱
❌❌❌ ادامه را دنبال کنید👇👇👇
@afsar13
❌❌❌ ادامه 👆👆👆
@afsar13
🔹واقعه هجوم به خانه حضرت زهرا(س) مساله ای مستند در منابع اهل سنت است، برخلاف جهالت های یک عده، این مساله نه تنها نباید موجب اختلاف باشد بلکه باید باعث هدایت غیر شعیان شود. اما به دلیل خودمحوری ها و عدم تطابق رفتار با احکام و اخلاق شرعی، این مساله موجب تشدید اختلافات مذهبی میشود
🔹بی شک اگر این مساله به درستی تبیین شود, فطرت حق جوی افراد بسیاری به سوی ولایت اهل بیت (عهم) کشیده میشود
🔸در دهه های موسوم به فاطمیه، به مساله حمله به خانه امیرالمومنین (ع) و فجایع مرتبط با آن , و از جمله شهادت حضرت محسن (ع) پرداخته میشود پس این بهانه که دهه محسنیه بزرگداشت فرزند شهید حضرت زهرا(س) است یک بهانه باطل است
🔸وقتی در زمان درست و مناسب (دهه فاطمیه) به این مهم پرداخته میشود، عقلا هیچ دلیلی ندارد که در یک زمان جعلی و دروغین، مراسمی تحت عنوان دهه محسنیه برپا شود
و اگر برپا شود قطعا از اهل ایمان نیست چراکه مبتنی بر دروغ است و کاری که مبتنی بر دروغ باشد کار مومن نیست
@afsar13
🔹از طرف دیگر، هیچ دلیلی وجود ندارد وقتی برای اکثریت امامان معصوم (عهم) نهایتا یک روز مراسم عزا برپا میشود، برای شهادت حضرت محسن (ع) یک دهه گرفته شود!!!
🔹اما قصد اصلی دشمن از این دهه سازی آن هم در نزدیکی ایام هفته وحدت، ایجاد نفاق بین مسلمین است
در اینجا قصد تبیین لزوم وحدت را نداریم که ضرورت آن را هر مومن عاقلی درک میکند و اگر کسی نمیفهمد یا در ایمانش شک کند یا در عقلش (البته به صلاح است که در هردوتا شک کند)
ولی به هر شکل، واضحست که هدف دشمن، ضربه زدن به این وحدت است
🔸مساله دیگری که دشمن دنبال میکند، ترویج باورهای غلط و خرافه گرایی است
🔸قطعا با گسترش دهه های جعلی، کار داستان سازی های باطل هم راحت تر است (خصوصا برای مخاطبی که اهل تحقیق نیست که اگر اهل تحقیق بود دنبال دهه های جعلی نمی رفت)
🔹با این کار، دشمن به چند هدف میرسد،
👈 اولا عده ای را از دین و شعائر دینی زده میکند
👈 ثانیا با افزایش بی محتوای دهه های عزاداری باعث رنگ باختن تاثیرگذاری آن میشود، مساله ای که امروزه با آن مواجه هستیم، حال و هوایی که محرم های چند دهه قبل داشت اکنون تقریبا از بین رفته
یک زمانی، قمه کش محله، همه خلاف های خود را به حرمت ایام عزای حسینی تعطیل میکرد اما متاسفانه امروزه هیات رفتن به امری عادی بدل گشته و قبح شکنی های بسیاری صورت میگیرد
👈 ثالثا با گذر زمان و با لو رفتن جعلی بودن دهه های دروغین، ممکنست عده ای نسبت به اصل و اساس این برنامه ها هم تردید کنند
@afsar13
🔹بدون شک، پاسداشت مراسم منتسب به اهل بیت (عهم) لازم و مطلوب است اما از طرف دیگر به همان میزان هم لازمست در مسیر مدنظر دشمنان اسلام حرکت نکرد و به فرموده امام خامنه ای، پازل دشمن را کامل نکرد
🔹ترس از مقابله با مراسمات جعلی، یک ترس غلط است
ماجرای مسجد ضرار در صدر اسلام نشان داد که ادعاهای مقدس گونه نباید موجب شود تا فریب ظواهر خورده شود
🔸پنهان شدن پشت عناوینی چون هیات و مراسم عزای اهل بیت (عهم) مانع از مقابله با جعلیات و نفوذ دشمن نیست
🔸قرار نیست هرکس ادعا کرد مجلسی به نام اهل بیت (عهم) برپا میکند ادعایش درست و در آن صادق باشد
(معاویه هم به عنوان خلیفه مسلمین خطبه میخواند!!!)
⛔️ گاه لازمست هیاتی که صحنه گردان آن عمله سرویس های جاسوسی بیگانه هستند تعطیل شود. همان طور که مسجد ضرار تخریب شد⛔️
🔴 عضو شوید:👇👇👇
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📱تلگرام👇
Telegram.me/afsar13
📱ایتا👇
eitaa.com/afsar13
🔺🔺🔺🔺🔺 🔺🔺🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موشک باران شهرک صهیونیست ها توسط نیروهای مقاومت #عزه رو ببینید!
نابودی #اسرائیل برای جمهوری اسلامی چند دقیقه طول میکشه؟!
@afsar13 👈
پاسخ کوبنده نیروهای مقاومت #غزه به حملات هوایی #اسرائيل و شلیک صدها موشک به مناطق اشغالی، سبب درخواست آتش بس فوری از سوی اسرائيل شد!
این یک مصداق از نتیجه مثبت نظریه #مقاومت_در_مقابل_دشمن_قوی_پنجه
است
@afsar13 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگم بگم جناب #ظریف_الدوله!
🔻 #ظریف در اظهاراتی وقیحانه و سخیف، منتقدان #FATF را به #پولشویی متهم کرد و با بازی در پازل دشمنان، نظام را در معرض اتهام بزرگی قرار داد
@afsar13 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خیانت_محض #اصلاح_طلبان ، روزی با #شیرزاد و امروز با #ظریف
در اوج مذاکرات هسته ای اتهامات دشمن به نظام را تکرار کردند و امروز در اوج فشار دشمن، اتهام پولشویی به نظام زدند…
#نفوذ
@afsar13 👈