eitaa logo
افسر جنگ نرم
98 دنبال‌کننده
1هزار عکس
701 ویدیو
9 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
در اصلی ترین مذاکرات در تاریخ جمهوری اسلامی، نام یک نفر ثبت است که هر سه چیزی جز به بار نیاورده آیا این اتفاقی است؟ @afsar13 👈
📿 چنان که عالمان بزرگ شیعی خود اعتراف کرده اند، بخشی از رشد علمی و معنوی خود را وامدار توسل به علیها السلام و زیارت مزار شریف آن حضرت بوده اند. شناخت بالای این بزرگان از آن حضرت موجب شد که آنها در مقایسه با دیگران، فیض و برکت بیشتری از آن بزرگوار دریافت نمایند. ازاین رو یکی از سیره های دائم آنها، شتافتن به زیارت آن بانو بوده است. @afsar13 1⃣ زمانی که خمینی (ره) در صحن بزرگ حضرت معصومه علیها السلام تدریس می فرمودند، هر روز بعد از درس به حرم مطهر حضرت معصومه علیها السلام مشرف می شدند. 2⃣ فرزند آیت الله (ره) درباره اهتمام ایشان به زیارت حرم حضرت معصومه علیها السلام می گوید: ایشان از وقتی که به قم مشرف شدند، هر روز حرم می رفت حتی وقتی منزلشان از حرم دور بود، از آنجا ایشان می آمد برای حرم و درس. ایشان به زیارت حرم حضرت معصومه علیها السلام مقید بود، و بیشتر از یک ساعت و نیم در حرم حضرت معصومه به سر می برد، و زیارت جامعه و زیارت امین الله را می خواند 3⃣ روزی جمعی از علما در محضر آیت الله (ره) بودند که دو نفر از فرستادگان پادشاه به خدمت ایشان رسیدند و هدایایی به همراه داشتند که میان آنها قطعه ای از پرده خانه خدا بود. ایشان از میان هدایا، پرده کعبه را برداشت و به چشم کشید و فرمود: «بقیه را برگردانید.» آنان گفتند: «پادشاه عربستان، وقت ملاقات می خواهد.» فرمود: «فعلا وقت ملاقات ندارم.» علمای اطراف به آیت الله بروجردی گفتند: «آقا! خوب بود وقت ملاقات می دادید. چرا که چه بسا اگر چنین اجازه ای بدهید، موجب شود که قبور چهار امام که غریبانه در قبرستان بقیع جای دارند، تبدیل به بارگاه شود.» آیت الله بروجردی در پاسخ فرمود: «علت نپذیرفتن من این است که از عمه ام حضرت معصومه علیها السلام خجالت کشیدم؛ چرا که او وقتی در این شهر به دیدنم می آمد، می بایست ابتدا به زیارت عمه ام فاطمه معصومه علیها السلام می رفت. 4⃣ از آیت الله نجفی (ره) نقل است که فرمود: شب زمستانی بود که من دچار بی خوابی شده بودم. خواستم به حرم بروم، دیدم بی موقع است؛ آمدم خوابیدم. در عالم خواب دیدم خانمی وارد اتاق شد و به من فرمود: «سید شهاب! بلند شو و به حرم برو؛ عده ای از زوار من در پشت درب حرم، دارند از سرما هلاک می شوند؛ برو آنها را نجات بده» من به طرف حرم به راه افتادم. وقتی پشت درب شمالی حرم رسیدم، دیدم در میدان آستانه، عده ای از زوار پاکستانی یا هندی، با لباس های مخصوص خودشان، از شدت سرما می لرزند. درب حرم را زدم؛ حاج آقا حبیب که جزو خدام حرم بود، با اصرار من در را باز کرد و ابتدا من، و آنها پشت سرم وارد حرم شدند». ایشان درباره اهتمام خود به زیارت حرم حضرت معصومه علیها السلام گفته اند: «شصت سال است که هر روز من اولین زائر آن حضرت هستم.» 🗓 ۲۳ ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم 🔴 عضو شوید:👇👇👇 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📱تلگرام👇 Telegram.me/afsar13 📱ایتا👇 eitaa.com/afsar13 🔺🔺🔺🔺🔺 🔺🔺🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحنه ای که برای کل تاریخ عبرت است اما های پرست در برابر فهمیدن مقاومت میکنند 🔻وقتی هیچ کدام از سران G20 خود را آدم حساب نمیکنند... @afsar13 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برجام و #پاریس و #FATF و ... دسته گل های نو به نو از نفوذی ها #خیانت_محض @afsar13 👈
4_5773898130000971154.mp3
2.2M
🎙راه علاج ۱۲ آذر ۵۸، سالروز تصویب @afsar13 👈
لایحه 1398 در دولت در حالی تصویب شده است که علی‌رغم توصیه‌ها و هشدارهای لازم اخبار خوشایند و مناسبی از وضعیت بودجه دفاعی شنیده نمی‌شود و این موضوع به یک نگرانی جدی برای ما تبدیل شده است. کاهش سهم در بودجه سال آینده، مغایر با سیاست‌های کلی نظام و برنامه ششم توسعه است آقایان و مسئولان محترم بهتر است به نقاط صفر مرزی بروند و ببینند که مرزبانان ما برای دفاع از حریم مرزی و امنیت کشور بعضا حتی از حداقل امکانات لازم برخوردار نیستند. 📚 فلاحت‌‌پیشه رئیس کمیسیون ملی و سیاست خارجه مجلس @afsar13 👈
شکست را بپذیرید… @afsar13 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این مرد تنها مروری بر زندگی #میرزا_کوچک‌خان_جنگلی و ماجراهای #نهضت_جنگل در مبارزه با دو قدرت بزرگ روس‌ها و انگلیس @afsar13 👈
🔴 خیانتکارانی که هیچگاه محاکمه نشدند و هنوز هم طلبکارند @afsar13 اینکه را عامل مرض معرفی کرد در مقایسه با حملات گسترده به مقدسات و مبانی اعتقادی در دوران و امری عادی است! مهمتر از آن اینکه در آن زمان در موضوع هسته ای به نظام تهمت زدند و زمینه برای تحریم و فشار ۱۲ ساله بر کشور را فراهم کردند در دوران ۸۸ نظام را به متهم کردند و امروز در دوران و ، نظام را به ۳۸ سال متهم نمود! ، برچسب گسترده را به نظام چسباند! ، ایران بدون را خطرناک خواند! اینها چهل سال است نان نظام را میخورند و بر علیه نظام اقدام میکنند اما نه تنها هیچگاه محاکمه نشده اند بلکه هر روز طلبکار تر و وقیح تر از دیروز اند. 🔴 عضو شوید:👇👇👇 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📱تلگرام👇 Telegram.me/afsar13 📱ایتا👇 eitaa.com/afsar13 🔺🔺🔺🔺🔺 🔺🔺🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات مهم درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان ➕ برخورد کریمانه معظم له با طلبه ای که داد زده بود @afsar13
افسر جنگ نرم
#برجام و #پاریس و #FATF و ... دسته گل های نو به نو از نفوذی ها #خیانت_محض @afsar13 👈
🔴 و ۲۰۳۰ را امضا نکردند 🔻رحیم پور‌ : 🔹دنباله‌روی از غرب کشور را به پیشرفت نمی‌رساند. 🔸برخی فکر می‌کنند با شرافت‌فروشی و وطن‌فروشی می‌توان پیشرفت کرد. 🔹اوایل دهه هفتاد به سمت اقتصادی و رفتیم. 🔸برخی 40 سال پس از انقلاب دیدگاه دوران قاجار را دارند. 🔹رئیس‌جمهور از امضای کنوانسیون اسلامی حقوق کودک و ابلاغ حقوق کودک سازمان ملل امتناع کرد. 🔸2030 به شکل دیگری در حوزه کودک در حال اجرا است. 🔹آمریکا خودش کنوانسیون حقوق کودک را امضا نکرده است. @afsar13 👈
افسر جنگ نرم
#برجام و #پاریس و #FATF و ... دسته گل های نو به نو از نفوذی ها #خیانت_محض @afsar13 👈
🔴 می‌خواهند با حاشیه‌سازی ماجرای فراموش شود @afsar13 🔻سید یاسر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، پیرامون ادعای رئیس سابق سازمان حفاظت در مورد شکایت از وی: 🔹️درباره مسائلی که در برنامه مطرح شد خانم ابتکار دست روی یک حاشیه گذاشتند و در حال دامن زدن به آن هستند. البته تکلیف این حاشیه هم مشخص است و در محاکم قضائی در صورت نیاز مسئله روشن خواهد شد، اما نباید این حاشیه بر متن غلبه کند. 🔸مسئله اصلی این است که دولت برخلاف قانون اساسی از آبان 1394 در حال اجرای پیوست است، در حالی که روند حقوقی این موافقتنامه در شورای اسلامی و شورای نگهبان طی نشده است. 🔹️مسئله مهم بعدی این است که علی‌رغم تصریح مرکز پژوهش‌های مجلس و مبنی بر اینکه باید الحاقیه موافقتنامه پاریس برای بررسی به مجلس بیاید، خانم ابتکار خرداد ماه 96 در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی وجود این الحاقیه را منکر شده‌اند و کمیسیون به استناد نظر خانم ابتکار، ایراد شورای نهگبان را رفع نکرده است. این الحاقیه، همان الحاقیه‌ای است که مورد اشاره بندهای مختلف موافقتنامه پاریس از جمله بند ۸ است، همان الحاقیه‌ای است که هیئت دولت بر خلاف قانون اساسی از آبان ۹۴ آن را به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است، همان است که خانم ابتکار به دست خودشان در آبان ماه 94 در دبیرخانه کنوانسیون تغییرات آب و هوا به عنوان تعهدات مدنظر ایران در موافقتنامه پاریس به ثبت رسانده‌اند. 🔸خانم ابتکار در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خلاف گفته‌اند و باید دستگاه‌های نظارتی بابت این خلاف‌گویی حتما از ایشان سؤال کند. موافقتنامه پاریس یک موافقتنامه کاملا تهدیدزا برای اقتصاد و صنعت در ایران است و این خطر جدی وجود دارد که ما را از صادر کننده انرژی به وارد کننده انرژی تبدیل کند. 🔹️آقایان با ادعاهایی نظیر حل شدن مسئله آب خوردن مردم از طریق مذاکرات هسته‌ای، توانستند خسارت بار را به کشور تحمیل کنند. نباید اجازه داد یک دیگر تحت عنوان محیط زیست به کشور تحمیل شود و بخش‌های مختلف صنعتی ما را تحت تاثیر قرار دهد. 🔸این موافقتنامه خلاف سیاست‌های کلی است و بعید می‌دانم مورد تایید دستگاه‌های مسئول قرار گیرد. اما مسئله این است که در حال حاضر دو تخلف در مورد این موافقتنامه فارغ از محتوای آن در دولت شکل گرفته است. http://fna.ir/bq74t7 @afsar13 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای انقلابیِ حجت الاسلام سید ابطحی #امام_جمعه ایرانشهر : اون کسی که بینی امریکا را به خاک میمالد تو ودولت تونیست... #دولت_دروغ #دروغ_محض #رأی_حرام @afsar13 👈
📝 پیام پیام به بیست و هفتمین اجلاس سراسری @afsar213 بسم الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین اجلاس سالانه‌ی نماز از سوئی نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه‌ئی است که میتواند بر همه‌ی اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حقِّ این هدیه‌ی الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری میکنند. نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلاء میبخشد. بخش مهمی از گرفتاریها و آلودگیهای ما براثر نپرداختن به این حقیقت هشدار دهنده است. از این رو ترویج نماز با همه‌ی شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دست‌اندرکاران این اجلاس بویژه عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقای بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید. میتواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد. مدارس را مزین کنید به نمازخوانی ؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه است. والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته سیدعلی خامنه‌ای ۱۳۹۷/۹/۱۴ @afsar13 👈
📝 مساله ی بازنشستگی @afsar13 ✍ مساله ی و منع به کارگیری آنان موضوعی است که هر از چندی مطرح میشود. در این نوشتار مساله ی را از سه منظر شرع، عقل و عرف مورد بررسی قرار خواهیم داد 1⃣ بازنشستگی از منظر شرع 🔸 با بررسی منابع دینی و آموزه های اسلامی به راحتی میتوان دریافت که اساسا در چیزی به نام بازنشستگی وجود ندارد 🔹اسلام تاکید زیادی بر تامین معاش نموده و هیچ گاه محدوده ی سنی برای کار معین نکرده. در تمام ادوار تاریخ اسلام از گذشته تا قرون متاخر نیز رویه ی متداول میان اقشار مختلف همین گونه بوده است و اساسا چیزی به نام در آن دیده نمیشود 🔸با مرور وقایع تاریخی مختلف میخوانیم که در نمونه های زیادی افرادی که به مناصب حکومتی گماشته شده اند و یا حتی در جنگ ها شرکت کرده اند سنی بیش از 80 یا حتی 90 سال دارند 🔻 در سنی بیش از 100 سالگی به حکومت مدائن میرسد 🔻 یاسر در سن حدودا بیش از 70 سال به حکومت کوفه میرسد وی در جنگ حدودا 93 ساله بوده است 🔻 در سال 39 هجری در سن 72 سالگی به عنوان کارگزار مصر؛ 🔻 سلیمان بن صرد خزاعی در سال 36 یا 37 هجری در سن 64 سالگی به عنوان حاکم منطقه جَبُّل؛ 🔻 بن قیس در سال 36 هجری در سن 61 سالگی به عنوان کارگزار حُلوان؛ از طرف امیرالمومنین (ع) منصوب میشوند 💠 حضرت آیت الله از فقهای برجسته و مراجع تقلید می گوید: "اگر کسی فارغ التحصیل شد معنایش این نیست که از علم فاصله بگیرد، به خاطر اینکه در اسلام بحث و فارغ التحصیلی راه ندارد" 💠 آیت الله شیخ حسین از اساتید برجسته حوزه ی علمیه در سخنانی می گوید: "زمان رسول خدا(ص) پیرمردی خودش را بازنشسته کرده بود و دیگه مغازه اش را باز نمی کرد. رسول خدا(ص) تا فهمید توبیخش کرد و فرمود تعطیلی در اسلام نداریم. تا توان داریم باید فعالیت داشته باشیم" @afsar13 💠 حجت الاسلام و المسلمین نیز درباره ی مساله ی می گوید: "ما در اسلام نداريم. اينكه شما را بازنشسته می‌كنند، به خاطر قرارداد است، مثل اينكه قرار می‌گذارند مثلاً می‌گويند: شما شب منزل ما بيا. يا شب من منزل شما می‌آيم. ما به حسب قرارداد تعهد می‌كنيم. بايد به تعهد عمل كنيم. شما قول دادی. دولت می‌گويد: ماهی اينقدر از پولت برمی‌دارم، بعد از سی سال به عنوان به تو می‌دهم. چون دولت در طول سال، پولمان را از حقوقمان كم كرده، حالا بعد از سی سال به ما می‌دهد، اين قرارداد است. وگرنه در اسلام نه فارغ التحصيل داريم، فقط زن حامله فارغ می‌شود. تحصيل چيزی نيست كه آدم از آن فارغ شود. در اسلام نه فارغ التحصيل داريم نه . قرآن يك كلمه‌ی «فراغ» دارد، می‌گويد: «فَإِذا فَرَغْتَ فَانْصَبْ» (شرح/۷) يك كار جديد، دست به يك كار جديد بزن. منتهی كار جديد هم جهت‌دار باشد. هدفمند باشد" 💠 گوید: "همه باید تلاش کنیم، شما یک‌جور تلاش میکنید، من یک‌جور تلاش میکنم. خب الحمدلله شما جوان هستید، تلاشتان هم آسان‌تر و هم موفق‌تر است. ما دیگر سنین پیری و در واقع به‌طور متعارف سنین است. منتها ما نداریم؛ ما تا آن دم آخر باید حرکت کنیم. لکن کار خودمان را میکنیم" ❌ ادامه مطلب را در کانال بخوانید👇 @afsar13
2⃣ بازنشستگی از منظر عقل @afsar13 🔸فرض کنیم فردی از 18 سالگی به کار مشغول شده است حال بعد از 30 سال در سن 48 سالگی باید به او گفته شود شما پیر و فرتوت هستی! کنار برو تا جوان تر ها سرکار آیند!! اگرچه در چندسال اخیر با تغییراتی که در برخی قوانین داده شده سعی شده این مشکلات رفع شود اما هنوز تا حصول نتیجه ی مطلوب فاصله ی جدی وجود دارد 🔹 وضعیت فعلی یک وضعیت غیرعقلایی است در بسیاری از امور افراد تازه بعد از بیست تا سی سال کار و تلاش به تجربه ی لازم برای کاکرد بهتر در آن عرصه میرسد اما به طور کاملا احمقانه به نام او از کار برکنار میشود و فرد دیگری جای او می آید تا همان چرخه را تکرار کند و این رویه ی معیوب همین طور ادامه دارد 🔸یک ورزشکار تا چندسال پیشرفت میکند و اوج میگیرد اما از یک سنی به بعد رو به سراشیبی میگذارد و بازدهی خود را از دست میدهد اما در مقابل عرصه ی مربیگری کاملا برعکس است. هرچه زمان میگذرد و فرد مربی تجربه ی بیشتری می اندوزد بیشتر در کار خود پیشرفت میکند 👈 یعنی در نظر نگرفتن این تفاوت های عقلایی بین عرصه های مختلف 🔹بررسی های جامعه شناسی و روان شناسی درباره ی مساله ی نیز نشان میدهد امر غلطی است دانشمندان دریافته اند که افراد مسن باید به کار ادامه دهند و سن خطاست، زیرا بیماریهای پیری به شکل گسترده ای دربین کسانی که پس از سن مشخصی دست از کار کشیده اند شایع شده است ❌ ادامه مطلب را در کانال بخوانید👇 @afsar13
3⃣ آیا با عدم به کارگیری افراد بازنشسته میتوان مشکل جوانان را برطرف نمود؟ @afsar13 🔸ظاهرا حرف خوبی است اما واقعیت با این توهمات تفاوت جدی دارد! مطابق با آمار تعداد بازنشستگان حدود 6 میلیون نفر است که از این تعداد تنها حدود 5 درصد پس از رسیدن به سن مجددا مشغول به کار شده اند وعمدتا افراد یا خانه نشینی را انتخاب کردند و یا به مشاغل آزاد یا فعالیت های داوطلبانه روی آورده اند این یعنی تعداد کل بازنشستگانی که در کشور مشغول به کار هستند در حدود 300 هزار نفر است 🔸از طرف دیگر آمار بیکاران رقمی نزدیک به 6 میلیون نفر (بیکاری مطلق و بیکاری ناقص) را نشان میدهد و این یعنی حتی اگر تمام بازنشستگان مشغول به کار هم از کار کنار بروند تنها حدود 5 درصد از مشکل حل میشود! و هرکس با اندک بهره ای از عقل میداند که این رقم آن چنان نیست که این همه نسبت به آن تبلیغ میشود @afsar13 4⃣ واقعیتهای جامعه 🔸 تنها مربوط به این مقام و آن مسئول نیست بلکه شامل حال فلان خویشاوند یا بهمان همسایه ی او نیز میشود که اگر از کار بیکار شود و تنها بخواهد به حقوق اکتفا کند قادر به تامین مایحتاج خود و خانواده اش نخواهد بود 🔹افراد وقتی به سن میرسند به مرور با پا گذاشتن به دوران پیری، عموما درگیر بیماری میشوند و نیاز به هزینه های بیشتری برای درمان دارند 🔸از طرف دیگر هنگامی که فرد به سن میرسد مخارج خانوادگی او نیز افزایش می یابد چرا که در این سنین است که معمولا فرزندان فرد به سن ازدواج رسیده اند و این مساله مخارجی را بر دوش خانواده میگذارد. اگر هم فرزندان قبلا ازدواج کرده باشند این به معنای افزایش جمعیت خانواده نسبت به قبل و بالاتر رفتن مخارج است ❓آیا بازنشستگان را آن قدر تامین کرده ایم که نیازی به کار پس از رسیدن به دوران نداشته باشند؟ ❌ ادامه مطلب را در کانال بخوانید👇 @afsar13
5⃣ سخنان اخیر مقام معظم رهبری @afsar13 🔸با دقت در بیانات ایشان می بینیم که ایشان قانون را قانون خوبی میدانند اما نه فی نفسه، بلکه از آن جهت که حلقه ی بسته ی مدیریتی را باز میکند 🔹واضحست که باز شدن حلقه ی مدیریتی تلازمی با بیکار کردن بازنشستگان کل کشور ندارد چرا که حلقه ی مدیریتی بسته مفهومی است که در سطوحی خاص از مشاغل معنا دارد نه در تمام موارد شغلی سرتاسر کشور 🔸در واقع آنچه مدنظر حضرت آقا است صرف به کارگرفتن یا به کار نگرفتن بازنشستگان نیست بلکه باز شدن حلقه های بسته ی مدیریتی کشور است از کلام ایشان واضحست که اصل و نفس منع به کارگیری بازنشستگان موضوعیت ندارد بلکه نتیجه ی حاصل از آن یعنی باز شدن حلقه های بسته های مدیریتی است که مطلوب نظر ایشان است در وضعیت فعلی که افراد بازنشسته اقوام خود را به جای خود سر کار میگذارند باز هم فرجی حاصل نمیشود و اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم بی فایده است 🔹ضمنا ایشان نیز به صراحت اطلاق قانون را غلط بر می شمارد و میگوید: " بعضی از افراد هستند بله، مثلاً سی سال هم خدمت کرده‌اند، بازنشسته هم شده‌اند، فرض کنید که بیست‌ساله بوده، هجده‌ساله بوده استخدام شده، حالا هم یک مردی چهل‌وهشت‌ساله، پنجاه‌ساله است، وقت کارش است و تجربه‌ی خوبی هم پیدا کرده، جایگزین هم ندارد؛ این است دیگر؛ قانون این را هم شامل میشود؛ اما شمول قانون نسبت به این‌جور آدمهایی که کم‌وبیش پیدا میشوند، ممکن است زیاد هم نباشند، درست نیست" 🔸این مطلب، یک نکته ی منطقی و البته ساده است که فهم آن به آسانی ممکن خواهد بود اما با کمال تعجب و تاسف می بینیم که قانون بدون توجه به این نکته ی ساده ی منطقی وضع شده است یعنی عموم کسانی که این قانون را وضع کردند شعورشان به این نکته ی ساده نرسیده است!!! از دو حال خارج نیست یا واقعا نفهمیدند و یا خود را به نفهمی زدند که در هر دو حال باید گفت بدا به حال مملکت که نفهم ها و نفهم نماها برای آن قانون می نویسند! ❌ ادامه مطلب را در کانال بخوانید👇 @afsar13
6⃣ نگاه درست به مساله @afsar13 🔸همان طور که گفته شد در مفاهیم دینی چیزی به نام نداریم اساسا یک مفهوم غربی است که از دوران صنعتی شدن در اروپا به وجود آمد در اسلام، بیکاری و مفتخوری به شدت تقبیح شده است 🔹اسلام با نگاهی منطقی نسبت به نیازهای انسان و واقعیات جامعه، مفهومی به نام "" را در مقابل مفهوم غربی "" مطرح میکند به این ترتیب مساله ی پرداخت مقرری به افراد تلازمی با سالهای کار او ندارد 🔸ممکنست فردی در سنین جوانی بر اثر حادثه یا بیماری دچار نقص عضو شده و توان کار کردن نداشته باشد در اینجا ، حکومت را موظف میداند که از بیت المال او را تامین نماید 🔹در مقابل ممکنست فردی حتی با گذار از سن 50 سال و 60 سال هم همچنان توان کار کردن داشته باشد 👈اسلام بیکاری او را مذموم میداند 🔸با بررسی در روایات مربوط به مساله ی خواهیم دید که هرجا سخن از رسیدگی به فردی و پرداخت مقرری از بیت المال به او شده است ناظر به موردی بوده است که به دلیل کهولت سن و یا جنگ و بیماری و... قادر به کار و امرار معاش نبوده است و هرگز مزخرفات غربی همچون در اسلام جایی ندارد @afsar13 🔹همان طور که گفته شد (حداقل به شکلی که امروزه متداول است) وجه عقلایی ندارد 🔸از منظر عقلایی مشکلات کار و مربوط به کارگیری یا عدم کارگیری بازنشستگان نیست بلکه مربوط به عدم به کارگیری صحیح افراد در جایگاه مناسب است 🔹واضحست که مشاغل و مناصب و مسئولیت های مختلف یک جامعه شرایط و نیازهای گوناگونی دارند 🔻گاه یک شغل و یک منصب نیاز به جوانی تازه نفس و با نیرو و اراده ی تازه و قوی دارد 🔻و گاه یک شغل و منصب دیگر نیاز به فردی مجرب و کارآزموده دارد 🔻گاه یک مسئولیت، جسارت جوان و خلاقیت ذهنی نو را میطلبد 🔻و گاه مسئولیت دیگری نیاز به حزم و دوراندیشی پیر خردمند دارد 👈تقابلی که میان اشتغال جوانان و پیران به وجود می آورند تقابل غلطی است 🔹مشکل اصل اشتغال بازنشستگان نیست. بلکه مشکل آنجایی پدید می آید که در منصبی که مناسب جوان است پیر به کار گمارده شود و برعکس در مسئولیتی که مناسب پیر است جوان به کار گرفته شود در این صورت است که امور به درستی پیش نمی رود کارهایی که نیاز به قوای جوانی دارد به دلیل ضعف پیران معطل می ماند و کارهایی که نیاز به حزم و تجربه دارد به سبب خامی جوان ضایع میگردد 👈به کارگیری درست توامان نیروهای جوان و پیر در جامعه هردو لازم و ضروری است و پیشرفت کشور نیازمند کار و فعالیت هر دو گروه جوانان و پیران است 🔸پس اگر بخواهیم عقلایی به مساله ی نگاه کنیم لازم است بررسی های تخصصی و کارشناسی برای تفکیک میان مشاغل و مناصب مختلف صورت گیرد و در هر زمینه ی متناسب با همان شرایط قانون وضع شود نه اینکه احمقانه، قانونی را برای همه ی مردم در تمام مشاغل مورد اطلاق قرار دهند!!! 🔹اگرچه امر غلطی است اما مفهومی به نام وجود دارد که ضرورت هر جامعه ای است لذا لازم است تا ساز و کار درستی ترتیب داده شود تا کسانی که به هر دلیل قادر به تامین معاش خود و خانواده نیستند به سختی و زحمت نیفتند 🔴 عضو شوید:👇👇👇 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📱تلگرام👇 Telegram.me/afsar13 📱ایتا👇 eitaa.com/afsar13 🔺🔺🔺🔺🔺 🔺🔺🔺
افسر جنگ نرم
بیانات مهم #امام_خامنه_ای درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان ➕ برخورد کریمانه معظم له با طلبه ا
❗️این متن برای انتشار در نوشته شده!! @afsar13 جان به جان جنس ایرانی کنی ، نا مرغوب است. نمونه اش همین رژیم آخوندی! این چه است که در مرکز حکومتش درس می دهد و در کلاسش به روی همه باز است؟ این چه دیکتاتوری است که کلاس درسش نرده ندارد و شاگردانش بعد از درس ، به او هجوم می آورند؟ این چه دیکتاتوری است که شاگردش جسارت سوال ، بل داد و فریاد دارد؟ این چه دیکتاتوری است که بادیگاردهایش فریادگر را در نمی کنند؟ این چه دیکتاتوری است که فریاد شاگردی همسال فرزندش را با فریاد و تهدید نمی دهد؟ این چه دیکتاتوری است که از شاگرد فریادگر ، در میان جمع شاگردان و بادیگاردها ، بابت تلخی در رفتار ، عذرخواهی می کند؟ رژیم آخوندی ، عرضه دیکتاتوری هم ندارد! أه…! مرسی! 🔴 عضو شوید:👇👇👇 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📱تلگرام👇 Telegram.me/afsar13 📱ایتا👇 eitaa.com/afsar13 🔺🔺🔺🔺🔺 🔺🔺🔺
📝 ‌کالبد شکافی رسانه ای یک رویداد @afsar13 🔸 روز سه شنبه در درس خارج فقه موضوعی را روایت کردند که درس‌های اموزنده‌ای دارد و می‌تواند تراز حکمرانی را در جامعه نبوی ترسیم کند. رویدادی که در آن، امام در باره یک موضوع بظاهر ساده از یک فرد جامعه معذرت خواهی می‌کند. آقا فراتر از با بیان ادله مستحکم ، به شفاف‌سازی در موضوع مورد انتقاد هم می پردازد. 🔹 این سیره حکمرانی نه فقط فرسنگ‌ها پیشروتر از منش مدعیان اندیشه لیبرال‌دمکراسی در قرن بیست و یکم است بلکه در جامعه اسلامی هم کم نظیر است. 🔸 کالبد شکافی این رخداد در ابعاد رسانه ای در عصر آلودگی اطلاعاتی و دستکاری تصاویر ، نماد روشنی از نحوه تعامل عملی امام و امت است . کنکاش این سیره از منظر اخلاقی ، شهروندی و ... هم عبرت آموز است: 1️⃣ رهبر معظم انقلاب رویداد را بدون مجامله با در نظر گرفتن عناصر ششگانه خبری روایت کردند. زمان، مکان، چه کسی، چگونه، چه چیزی و چرایی. 2️⃣ روشنگری در نخستین زمان ممکن یعنی در نخستین جلسه مشابه پس از جلسه‌ای که رویداد در آن اتفاق افتاده است، صورت گرفت. 3️⃣ نحوه بیان طلبه معترض "داد کشیدن سر رهبری" با آنکه نه منطبق با شئونات و مأمومی و نه حتی همخوان با منش معلم و شاگردی بوده است. رهبری انقلاب با این همه صرفاً بخاطر آنکه "یک قدری تند گفتم آقا چرا داد می‌کشید" معذرت‌خواهی می‌کند. 4️⃣ موضوع در جلسه‌ای با همان افرادی که بگو مگو در آن روی داده است رمزگشایی می‌شود زیرا اگر در جای دیگری روشنگری می‌شد ممکن بود برخی از افرادی که در جلسه نخست شاهد ماجرا بودند از آن مطلع نشوند و حقی ضایع شود. 5️⃣ برداشت‌های فرا واقعیت از یک موضوع بعضاً سبب ایجاد کدورت یا خطای در تحلیل می‌شود که البته بایستی مورد بازنگری قرار داد. آقا با ظرافت این نکته را یادآور می‌شوند که "برادرمان نسبت به اینکه یک چیزی را به ما نسبت می‌دهند که ایشان نمی‌پسندد، ناراحت" شده‌اند. 6️⃣ بیان نرم و لحن پدرانه توأم با تبسم در روایت آن واقعه سبب شد تا افرادی که ممکن بود پس از دیدن یا شنیدن ماجرا ، تصویری نادرست از فرد منتقد در ذهنشان شکل بگیرد ، اصلاح شود. 7️⃣ رهبر انقلاب اسلامی که همواره گفتار و رفتار حتی بظاهر نرم سردمداران نظام سلطه را با بدبینی می‌نگرند و آن را "دست چدنی در زیر دستکش مخملی" می‌دانند ، گفتار و رفتاری در این‌سو را ولو آنکه با "اوقات تلخی" بیان شده است حمل بر "محبت" تلقی می‌کنند. 8️⃣ رهبر انقلاب اسلامی در این موضوع نه‌فقط به جمع طلبه ها بلکه به مسئولان و مردم الگویی عملی از حکمرانی مبتنی بر ارزش‌های دینی در حوزه فردی و اجتماعی را آموزش دادند. 9️⃣ رهبری انقلاب اسلامی منطق در گفتار، استدلال در کلام و آرامش در بحث را در پیچیده‌ترین مباحث راهبردی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی مد نظر قرار می‌دهند. آقا در این زمینه هم صرفاً به بیان رویداد نمی‌پردازد و بصورت کارشناسانه در مقام پاسخگویی و اقناع منتقد بر می‌آیند. 🔟 رهبر انقلاب اسلامی در چرایی این تصمیم به جنبه‌های مثبت و منفی قانونی می‌پردازد و اتفاقاً با جنبه‌های ایجابی آن شروع می‌کنند. آقا قانون بازنشستگان را "یک قانون بسیار خوب" که "به آن احتیاج داشتیم" می‌دانند . این قانون "حلقه‌ی مدیریتی بسته را باز می کند "و "راه را برای جوانها می‌گشاید که بتوانند خودشان را برسانند به مراکز مدیریتی" ، "منتها اطلاق قانون، اطلاق درستی نیست یعنی اینکه هر بازنشسته‌ای باید به کار گرفته نشود، این اطلاق" را درست نمی‌دانند. 1️⃣1️⃣ آقا در این موضوع از اختیار ولی فقیه استفاده می‌کنند تا مدیریت کشور با چالش مواجه نشود اما در عین حال تصریح می‌کنند که "بهترش هم همین است که خود نمایندگان محترم قانون را جوری ترتیب بدهند و اصلاح کنند که دیگر این اشکالات پیش نیاید، مجبور نشوند که به اجازه‌ی رهبری متوسل بشوند." ✍ حسن‌عابدینی 🔴 عضو شوید:👇👇👇 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📱تلگرام👇 Telegram.me/afsar13 📱ایتا👇 eitaa.com/afsar13 🔺🔺🔺🔺🔺 🔺🔺🔺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه #دمشق امروز و #پاریس امروز! 💥 وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرين @afsar13 👈َ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار ویدئویی تکان دهنده که نشان می‌دهد نیروهای #پلیس #فرانسه به صورت دسته جمعی یکی از معترضان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند، موجب خشم کاربران فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی شده است. @afsar13 👈
نسل کشی در ادامه دارد… @afsar13 👈