eitaa logo
آگاه سازی
1.5هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
882 ویدیو
108 فایل
ارتباط با مدیریت کانال: @yamahdi2731
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 جنگ رسانه‌ای آمریکا علیه ایران؛ کارشناس اینترنشنال: رسانه‌های آمریکایی افراد جدیدی را برای پوشش اخبار ایران به‌کار گرفته‌اند 🔹امید معماریان، فعال رسانه‌ای در گفتگو با ایران اینترنشنال: نحوه پوشش اعتراضات ایران در رسانه‌های بین‌المللی به‌خصوص رسانه‌های آمریکا خیلی قدرتمند بوده است. 🔹 پیش‌ازاین رسانه‌های آمریکایی مثل سی‌بی‌اس و سی‌ان‌ان یک خبرنگار برای پوشش اخبار ایران و چند کشور دیگر داشتند اما در طی چند هفته گذشته علاوه بر اینکه افرادی به‌طور مشخص به موضوع ایران می‌پردازند، تیم‌های جدیدی نیز تشکیل‌شده و افراد جدید به این تیم‌ها ملحق شده‌اند. 🔹 یکی از نکات قابل‌توجه پرداختن مهم‌ترین برنامه‌های خبری آمریکا به مسائل ایران است. @baseeratt
🔴 گسترش فعالیت مجازی ایرانی‌ها در پیام‌رسان‌های بومی در پی ایجاد محدودیت دسترسی کاربران به برنامه‌های آمریکایی چون اینستاگرام و واتساپ، برنامه‌های کاربردی ایرانی با استقبال همراه شده است؛ برنامه‌هایی که می‌تواند تجربه زیست مجازی جدید و متفاوتی را به کاربران اعطا کند. 🔹 در حال حاضر پیام‌رسان ایتا با بیش از ۱۰ میلیون نصب فعال در بازار و ۴ میلیون نصب در مایکت در حال ارائه خدمت است. 🔹همچنین برنامه روبیکا که اخیراً نیز از امکان فروشگاهی آن رونمایی شده، به ۲۶ میلیون نصب رسیده است. 🔹علیرغم تبلیغ منسجم شبکه‌های خارجی برای ارائه تصویر بدنام از برنامه‌های ایرانی، حضور فعال کاربران در این برنامه‌ها حکایت از لزوم توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر بر روی زیرساخت‌های داخلی دارد. @baseeratt
احسان کرمی، مجری سابق تلویزیون باحضور خود در استودیو یکی از برنامه‌های شبکه من و تو به این شبکه ضدانقلاب و ضدخانواده پیوست. @baseeratt
🔻آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری 🔹️نمیشود جوان را از سرِ صبح تا بعدازظهر درمقابل علم و عقلانیت غربی تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربیها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایش غربی بد باشد؟ مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی و این نوع پوشش را ایجاد کرده است؟ 🔹️«نکته‌ای را سالها قبل در جلساتی باحضور دبیران عرض کردم؛ جلسه‌ای بود راجع به اینکه برای اخلاق جوانها چکار کنیم؟ ناچارشدم عرض کنم که شما از اول صبح تا بعدازظهر که سر کلاس هستید، دانشجوهایتان را درمقابل غرب تحقیر میکنید، هر معادلۀ علمی که میگویید با زبان غرب میگویید؛ یعنی گاهی زبانتان زبانِ فارسی نیست و اصطلاحاتتان اصطلاحاتِ غربی است. نام دانشمندان غربی را هم تجلیل میکنید و بالاسر آن می‌گذارید! 🔹️بعد به چه جرأتی به جوان میگویید موهایت را مثل آنها نزن و مدل لباست مثل او نباشد و سبک پوشاکت را عوض بکن؟! او سبک آرایشش را چرا عوض بکند؟! مگر همان دانش و عقلانیت نیست که این سبک زندگی غربی را ایجاد کرده است؟! چرا من جوان را از سر صبح تا بعدازظهر درمقابل غرب تحقیرش بکنم، بعد با یک درس اخلاق، توقع داشته باشم مثل غربیها لباس نپوشد! چرا نپوشد؟ به چه دلیل، شیوۀ آرایشش بد باشد؟ اگر بنیانِ تمدن جدید بر اومانیزم است چرا وقتی به سبک زندگی و به شیوۀ آرایش که میرسد پوچی و نیهیلیزم و فوکولیزم را شما بد میدانید؟ چرا بد میدانید؟ چرا وقتی به شیوۀ آرایش که میرسد، میگوئید بد است؟ (معنای این شیوه‌های جدید آرایش این است که زیبایی اصلاً هیچ معنای مطلقی ندارد. دیده‌اید: هرروز، یک قیافه‌های عجیب‌وغریبی درست میکنند که انسان وقتی نگاهش می‌افتد متنفر میشود. اما بعد از یک‌مدتی، در خیابان جوانهای زبادی همان قیافه را به خودشان می‌گیرند!) 🔹️به جوان می‌گویم آقا در سبک پوشاکت از او تبعیت نکن! چرا تبعیت نکند؟ چرا الگوی خوراکش را از آنها برداشت نکند؟ چرا فستفودها شلوغ نشود؟ اگر واقعاً دانشگاههای ما، همۀ دانشش وارداتی است و همۀ عقلانیتی که آنها آوردند عقلانیت حقی است و دانش است و علم است و محترم است و مبارک است، چرا این سبک زندگی مبارک نباشد؟ چرا مدل شهرسازیشان و مدل معماریشان، بد باشد؟ چرا سبک خوراک و پوشاکشان بد باشد؟ 🔹️چه کسی مأموریت دارد که نسل جوان را با این نقطه‌ضعفهای تمدنی آشنا کند و از منحل شدن در این تمدن باز بدارد؟ جز شما اساتید چه کسی هست؟ و جز با اینکه نسبت به این تمدن، واقعاً افشاگری کنید و این تمدن را عریان نشان بدهید و نشان بدهید که این تمدن، یک مجموعۀ به‌هم‌پیوسته است و براحتی نمیشود خوب و بدش کرد و بلکه باید استحاله‌اش کرد. من نمیخواهم بگویم ۱۰۰٪ فاسد است و نقاط مثبت در آن وجود ندارد و نمیشود استفاده کرد، اما میگویم جهتِ حاکم بر او، جهت حقّی نیست. و الاّ در کاخ فرعون هم، موسی کلیم رشد میکند؛ یا آسیه همسر فرعون و مؤمن آل فرعون در کاخ فرعون هست. بنابراین نمیخواهیم بگوییم که در تمدن غرب اصلاً عنصر خوب پیدا نمیشود. 🔹️ولی ببینید این جریان، یک جریان به هم پیوسته است. نمیشود براحتی غربِ خوب و بد کرد. نمیشود براحتی ژاپن را اسلامی درست کرد. ژاپن ایدئولوژی خودش را با خودش بهمراه دارد و اثر میگذارد. این غربِِ به هم پیوسته، لایه‌هایی دارد. ظاهرش محصولاتِ مدرن است. ظاهرش نظم خیابانی و کارخانه و شهر و فستفود و ماشین بنز است. این ظاهر آن است. باطنش عقلانیت است و سرّش ایدئولوژی غرب است. این مجموعه را شما باید به نسل جوان معرفی بکنید و بخصوص اینکار را بشکل عالمانه و تخصصی در حوزۀ دانشی خودتان انجام بدهید. یعنی نشان بدهید که این دانش با فلسفه‌اش با ایدئولوژی‌اش یک پیوستارِ بهم پیوسته‌اند. نمیشود بگویید من دانش اقتصاد غربی را قبول میکنم، ولی ایدئولوژی غرب را قبول ندارم، نمیشود. 🔹️نمی‌شود بگویید من علوم انسانی آن را لااقل قبول میکنم ولی ایدئولوژی‌اش را قبول نمیکنم! اصلاً ایدئولوژیِ تجسّد‌یافته در حوزۀ عقلانیت، تبدیل به دانش میشود و ایدئولوژیِ تجسد‌یافته در حوزۀ عینیت تبدیل به مظاهر تمدنی میشود. شهر و جاده و خیابان و کارخانه و برق و همۀ اینها تجسّد آن میشود. ایدئولوژی در عقلانیت تجسد می‌یابد. ساختارها و علوم و فناوریها و رسانه‌های غربی، فرهنگ غربی را بهمراه خود می‌آورد. 🔹️البته این تمدن را نمیشود کنار گذاشت؛ باید به قله‌های علمِ مدرن دست یافت و حتی مرزشکنی کرد. مقدمهٔ عبور از تمدن غربی و منحل کردن آن در تمدن اسلامی، تسلّطِ به قله‌های علمی موجود و استحاله آن در جهاز هاضمه تمدن اسلامی است، اما این «تسلّط» به‌معنای «مسخّرشُدن» نیست.» (۱۳۹۰) @baseeratt
آنهاییکه دربرابر خطرهاییکه متوجه اسلام شده است قیام نکنند، مقابله نکنند و به دفاع برنخیزند، آنها در اعداد مردگانند. (ره) صحیفه امام، جلد ١، ص١۵٨ @baseeratt
اولین پیروزی بزرگ در گام دوم انقلاب، محو رژم صهیونیستی خواهد بود @baseeratt
و سلام بر او که میگفت: «این انقلاب، آنقدر تلاطم و سختی دارد که یک روزی شهدا آرزو میکنند زنده شوند و برای دفاع از این انقلاب دوباره شهید شوند» شهید @baseeratt
میلاد پیامبراکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) مبارکباد @baseeratt
🔻شعارنویسهای مسلح دونیروی مدافع امنیت را به شهادت رساندند 🔹یک گروه شعارنویسی با الفاظ رکیک و مسلح به اسلحه کمری که براساس گزارشهای اولیه لیدر آنها یک زن بوده است! پس از تذکر نیروهای مدافع امنیت با شلیک گلوله موجب شهادت دونفر از مدافعان امنیت شدند. 🔹این اقدام تروریستی توسط گروه شعارنویسی مسلح نیمه شب در لارستان بوقوع پیوست و طی آن دومدافع امنیت نورالدین جنگجو و هادی عرفانی‌نیا به شهادت رسیدند. @baseeratt
🔻رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران قوا، مسئولین نظام و میهمانان شرکت‌کننده در سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی: 🔸️عیدگرفتن امروز برای الگو قراردادن رسول‌الله است 🔹شخصیت رسول اکرم شخصیت منحصر به فردی در همه‌ عالم وجود است. نشانه‌های عظمت حق تعالی را در همه‌ی دوران زندگی آن بزرگوار می‌شود دید، حتی در هنگام ولادت. 🔹از داخل کعبه که بت‌ها در آنجا سرنگون می‌شوند تا برخورد با بت‌های طاغوتی، طاغوت‌های بزرگ بشری آن روز، فلان دریاچه‌ی مقدس خشک می‌شود. فلان آتشکده‌ به اصطلاح مقدس خاموش می‌شود. کنگره‌های طاق کسری فرو می‌ریزد. لذا روز ولادت یک روز معمولی نیست 🔹ما این روز را عید می‌گیریم به این مناسبت. نکته‌ اساسی این است که عیدگرفتن فقط جشن و ماندگاری و یادبود و این چیزها نیست. عیدگرفتن برای درس گرفتن است. برای الگو قرار دادن پیغمبر اکرم است. 🔸️رنج‌های امت اسلامی در زمان کنونی ناشی از باهم نبودن است 🔹یکی از درس‌های زندگی و ولادت پیامبر(ص) این است که فرمود: «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُم بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ» من روی این مسئله‌ی عزیزٌ علیه ما عنتم می‌خواهم تکیه کنم. شما که رنج می‌کشید، پیغمبر رنج می‌کشد. بلاشک این مخصوص به مسلمان معاصر پیغمبر نیست، خطاب به عموم مؤمنین در طول تاریخ است. 🔹یعنی اگر امروز مسلمان‌ها در فلسطین و میانمار و... رنج می‌کشند، بدانند این رنج روح مطهّر پیغمبر را به رنج و زحمت در می‌آورد؛ در نقطه‌ مقابل، وضع دشمنان است که از رنج شما خوشحال می‌‍‍‌شوند. طبعاً وقتی یک چنین حالتی دارد آن جبهه سعی می‌کند شما را به سمت سختی و بدبختی پیش ببرد. وقتی که متفرّق هستیم وقتی خیرخواه هم نیستیم، وقتی گاهی حتی بدخواه همدیگر هستیم؛ خب نتیجه همین است. 🔹اینجا هم باز قرآن صریح است؛ وقتی تنازع کردید فشل بوجود می‌آید. فشل یعنی سستی. اختلاف که پیدا کردید قهراً خاک‌‌نشین و ذلیل می‌شوید و قهراً وسیله‌ تسلط دیگران بر خودتان را فراهم می‌کنید. 🔸️مراد از وحدت اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار است 🔹باید برویم به سمت عملی‌شدن هفته وحدت. حالا وحدت یعنی چه؟ مراد از وحدت قطعاً وحدت مذهبی نیست؛ یعنی اینکه این به مذهب آن دربیاید، آن به مذهب این دربیاید؛ نه، این قطعاً مراد نیست. 🔹وحدت جغرافیایی هم نیست. مثل آن چیزی که در دهه‌های شصت میلادی و هفتاد میلادی، بعضی کشورهای عربی با هم اتّحاد پیدا کردند و اعلام کردند که یکی هستند، که نشد و نمی‌‌شود و امکان هم ندارد. 🔹مراد از وحدت، وحدت در حفظِ منافعِ امّتِ اسلامی است. اوّل تشخیص بدهیم منافع امّت اسلامی کجاست و در چیست؛ بعد در این زمینه ملّت‌ها با هم توافق کنند، ببینند امّت اسلامی امروز به چه احتیاج دارد، با که باید دشمنی کرد، با که باید دوستی کرد و چه جوری دوستی کرد، این جهت‌گیری‌ها را در ضمن گفتگوها و مذاکرات، به توافق برسند، در این جهت حرکت کنند. مراد این است: اشتراک عمل در برابر نقشه‌های استکبار. 🔸️نقشه سیاسی دنیا درحال تغییر است 🔹امروز روزبه‌روز بیشتر واضح می‌شود که نقشه‌ی سیاسی دنیا در حال تغییر است. آن مسئله‌ی یک قطبی بودن و زورگویی کردن یک قدرت یا دو قدرت بر کشورها و ملت‌ها مشروعیت خودش را از دست داده، یعنی ملت‌ها بیدار شدند. نظام تک‌قطبی مطرود شده است، به تدریج دارد مطرودتر می‌شود. 🔹نظام تک قطبی یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلاً فرض کنید آمریکا بنشیند برای عراق یا برای سوریه یا برای ایران یا برای لبنان یا برای فلان طراحی کند: «باید این کار را بکنید، باید این بشود، باید این نشود» گاهی بگوید، گاهی هم نگوید، اما عمل کند. امروز این جوری است. طراحی میکنند برای کشورها و بسیج میکنند نیروهایشان را. خب نقشه دارند. تدریجاً این حالت تسلطی که استکبار جهانی بر کشورها و بر ملتها و بر مناطق گوناگون داشته، دارد تغییر می‌کند. 🔹خب امت اسلامی در این دنیای جدید جایگاهش کجاست؟ ما امّت اسلامی، ما کشورهای اسلامی و ملّت‌های اسلامی می‌توانیم در دنیای جدیدی که دارد به‌تدریج شکل می‌گیرد، می‌توانیم جایگاه رفیعی داشته باشیم، می‌توانیم به‌عنوان یک الگو مطرح بشویم، می‌توانیم به‌عنوان پیشرو مطرح بشویم، امّا به یک شرط. شرطش چیست؟ اتّحاد، نداشتن تفرقه، خلاص شدن از شرّ وسوسه‌های دشمن، وسوسه‌های آمریکا، وسوسه‌های صهیونیست‌ها، وسوسه‌های کمپانی‌ها، از شرّ وسوسه‌های اینها؛ که گاهی این وسوسه‌ها از زبان خودی‌ها شنیده می‌شود. اگر این شرط را بتوانیم عملی بکنیم، بلاشک خواهیم توانست امّت اسلامی را در جایگاه رفیعی در دنیای آینده و شکل آینده‌ی جغرافیای سیاسیِ جهان قرار بدهیم. @baseeratt
🔻رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران قوا، مسئولین نظام و میهمانان شرکت‌کننده در سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی: 🔸️غلط می‌کند کسی فکر کندن درخت تناور جمهوری اسلامی را بکند 🔹اتّفاق و اتّحاد بین ملّت‌های اسلامی ممکن است. منتها کار لازم دارد. ما حالا از سیاستمداران و زمامداران و حکمرانان کشورهای اسلامی هم ناامید نیستیم امّا بیشترین امیدمان به خواص دنیای اسلام است؛ به علمای دین، روشنفکران، اساتید دانشگاه، جوانان روشن‌بین، فرزانگان، ادبا، شعرا، نویسندگان و گردانندگان مطبوعات. وقتی خواص در یک راهی وارد شدند، افکار عمومی را به آن سمت حرکت می‌دهند. وقتی افکار عمومی در یک کشوری شکل گرفت، سیاست‌های اداره‌ کشور هم به‌طور قهری به آن سمت حرکت می‌کند. 🔹نمونه‌ی کوچکش ما هستیم، جمهوری اسلامی. ما درمقابل قدرتهای بزرگ ایستادیم. یک روزی این دنیا دست دو قدرت بزرگ بود: قدرت آمریکا و قدرت شوروی سابق. هر دو قدرت که در ده‌ها مسئله با هم اختلاف داشتند. در یک مسئله متّفق بودند و آن، ضدیت با جمهوری اسلامی بود. خیال می‌کردند این نهال را می‌توانند از ریشه بکنند. این نهال امروز تبدیل شده به یک درخت تناور. غلط می‌کند فکر کندن آن را هم کسی بکند. ایستادیم و پیش رفتیم. 🔸️به دروغ تبلیغ کردند که شیعه انگلیسی یعنی شیعه‌ ساکن انگلیس 🔹آن چیزی که امروز بیش از همه باید روی آن تکیه کنیم مسئله‌ مذهبی است؛ شیعه و سنّی. نباید بگذاریم اختلاف عقیده و اختلاف مذهبی به تنازع کشیده بشود. یک چیزهایی است که تنازع ایجاد میکند، باید به طور جدّ مانع بشویم. حالا سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی هم در محافل خودشان وارد بحث شیعه و سنّی شدند، این خیلی چیز خطرناکی است. 🔹این‌هایی که ضدّ اسلامند؛ نه با شیعه خوبند نه با سنّی. اینها وارد بحث شدند. بنده یک وقت گفتم شیعه‌ انگلیسی و سنّی آمریکایی؛ بعضی خیال کردند که ما که می‌‍‌گوییم شیعه‌ انگلیسی، یعنی اینجور تبلیغ کردند به دروغ که شیعه‌ انگلیسی یعنی شیعه‌ای که ساکن انگلیس است، نه؛ شیعه‌ انگلیسی ممکن است در خود کشور اسلامی باشد. منظور الهام‌گیری از انگلیس است؛ یعنی شیعه‌ دعوا درست‌کن، سنّی دعوا درست‌کن. مثل داعش و مثل وهّابی‌ها و امثال اینها که دعوا درست می‌کنند. مثل تکفیری‌ها؛ اینها اسم‌شان مسلمان است، ممکن است متعبّد هم باشند به احکام فردی اسلامی اما در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. اینکه اختلاف ایجاد می‌کند در خدمت دشمن است. 🔹ما با کسانی که به‌عنوان طرفداری از تشیّع احساسات برادران اهل تسنّن را برانگیخته می‌کردند برخورد جدّی کردیم. این باید همه‌گیر بشود. باید اتّفاق نظر به‌وجود بیاید. البته در هر دو طرف تندروانی وجود دارند. 🔸️عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی یکی از بزرگترین خیانت‌هایی است که دارد به اسلام و مسلمین می‌شود 🔹ما باید روی مسئله‌ اتحاد بین مسلمین فکر کنیم. امروز دشمن درست نقطه‌ی مقابل این را می‌خواهد. یک بذرِ فاسدِ سلولِ سرطانی‌ای را در این منطقه به‌وجود آوردند به نام رژیم صهیونیستی که اینجا پایگاهِ غربِ دشمنِ اسلام باشد. 🔹این پایگاه همین فلسطین مظلوم بود که این صهیونیست‌های خبیث و فاسد و قاتل و بی‌رحم را اینجا مستقر کردند. یک حکومت جعلی تشکیل دادند و یک ملّت جعلی درست کردند برای این کار. خب، مسلمان‌ها هم متوجه بودند، حالا دارند کاری می‌کنند که این وجود مضرّ و این سلول سرطانیِ رشد یافته از عنوان دشمنی خارج بشود و بیشتر بین کشورهای منطقه را اختلاف بیندازد. این عادی‌سازی‌ها یکی از بزرگترین خیانت‌هایی است که به اسلام و مسلمین دارد می‌شود. 🔸️تندروی تندروان را موجب اتهام اصل مذهب ندانیم 🔹ما با کسانی که به‌عنوان طرفداری از تشیع، احساسات برادران اهل تسنن را برانگیخته می‌کردند برخورد جدّی کردیم. این باید همه‌گیر بشود. باید اتفاق نظر بوجود بیاید. البته در هر دو طرف شیعه و سنی تندروانی وجود دارند. ما این تندرویِ تندروان را موجب این ندانیم که اصلِ اهلِ مذهب را متّهم کنیم. 🔹 ما دیدیم وهّابی‌ها، از ۲۰۰ سال قبل قبور ائمّه را ویران کردند. رفتند کربلا قبر سیدالشّهدا(ع) را ویران کردند و ضریح چوبی را سوزاندند. در داخل حرم آتش درست کردند، قهوه درست کردند، قهوه خوردند، این اتّفاق افتاد. رفتند کوفه، مسجد کوفه و شیعه بودند آنها، آنها را قتل‌عام کردند، افراد زیادی را کشتند. این موجب نشد که علمای و بزرگان شیعه، اهل‌سنّت را متّهم کنند. 🔹در زمان خود ما، داعش؛ به مدرسه‌ بچّه‌ها هم رحم نمی‌کنند. مدرسه‌ دخترانه و پسرانه منفجر می‌کنند. این کارها را می‌کنند، امّا ما به هیچ وجه اهل‌سنّت را متّهم نمی‌کنیم. اینها یک تندروانی هستند. این طرف هم باید همین‌جور باشد. کسانی ممکن است تندروی کنند امّا نبایستی جامعه‌ی تشیّع را متّهم کرد به‌خاطر تندروی. @baseeratt
🔻حضور در خیابان به ازای دریافت ! 🔹فرمانده یگان‌های ویژه فراجا: اگر به جریان‌سازی شبکه‌های معاند نگاه کنید آنکه آن سوی مرزها در یک استودیو نشسته می‌گوید «بروید»؛ خودش آنجا نشسته و به واسطه پول‌هایی که خرج می‌کند، دستور می‌دهد که بروید؛ برای همین است که دستگیرشدگان فقط به ازای آن پولی که گرفته‌اند می‌گویند خدمت کرده‌اند. 🔹مثلاً یکی از دستگیرشدگان گفت که به ازای دریافت گوشی برایشان خدمت کرد، یک روز در خیابان و اغتشاشات بود و دیگر هم کاری به کارشان و شرکت در اغتشاشات نداشت. 🔹افرادی که روبه‌رویمان قرار داشتند با تجربه بودند چرا که آموزش تظاهرات برق‌آسا و بزن‌دررو را دیده بودند؛ تیم‌های سه تا ۴ نفره موتوری، مجهز به سلاح سرد و گرم؛ جایی که تراکم جمعیت زیاد می‌شد می‌آمدند و شعار داده و تحریک کرده و سریع جابه‌جا می‌شدند. 🔹آتش‌زدن ماشین و موتور پلیس، تخریب کیوسک پلیس، حمله به مأمور پلیس،‌ زخمی کردن، و شعارنویسی هر کدام برای خود قیمتی دارد و جالب است افراد دستگیرشده اعتراف کردند که پولشان را گرفته و کار را انجام داده و رها کردند و نکته مهم‌تر اینکه اکثراً جزو اراذل شناسنامه‌دار بودند. 🔹ما اسلحه جنگی نداریم؛ اسلحه‌ای که در کف خیابان و ناآرامی‌ها به دست گرفته‌ایم پینت‌بال است و اسلحه ساچمه‌زن که پلاستیکی است تا کم‌ترین صدمه را به افراد برساند. 🔹تعداد در سخت‌ترین وضعیتی که در تهران وجود داشت به ۲ هزار نفر هم نمی‌رسید؛ اگرچه عمده آن‌ها هم افرادی سابقه‌دار بودند. @baseeratt