🇱🇧 ابنسبیل|محسن آقایی 🇮🇷
فردا آزمایشگاه بی نظیری برای جامعه شناسان و مردم شناسان و اندیشکده ها و دغدغه مندان فرهنگی است، تقار
ای کاش هوشمندان و فضلایی بودند چنین فرصتهای بی نظیری در فهم جامعهی ایرانی را درک می کردند و مشاهده گرانی آموزش دیده، پرسشگران، و هر نوع ابزار رصدی لازم اعم از دوربینهای شهری و ترددهای جاده ای و ... را به کار می گرفتند تا چیستی ایرانی امروزی را دقیق تر بفهمیم.
چه خانواده هایی با چه خودرویی با چه پوششی با چه تفریحات و خوراکیهایی به دل طبیعت زده اند...
آیا روزه داری موضوعیتی در برابر سیزده بدر دارد؟
جوجه کباب دور همی علنی یا حرمت ماه رمضان؟
چه بخشی از جامعه سیاه پوشند چه بخشی اطلاع دارند از مناسبت شهادت چه بخشی ندارند و ده ها پرسش دیگر.
نکته مهم در اهمیت مشاهدات میدانی این روز که آن را متمایز از افکارسنجیهای مرسوم می کند، تکیه بر واقعیات محقق شده است، نه بر خود اظهاری هایی که از طریق پرسشنامه تهیه شده و ممکن است به هر دو سمت نفی یا اثبات انگاره های ملی یا مذهبی سو گیری غیر واقعی داشته باشد.
این داده ها چنانچه روایی و پایایی لازم را داشته باشند برای هر نوع برنامه ریزی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی بسیار ذی قیمتند...
اگر فرصت کردید یا گذری از بوستانی تفرج گاهی عبور کردید، لحظاتی تامل کنید و مشاهدتون رو با منم به اشتراک بگذارید، من قصد دارم خودم در اطراف سرکی بکشم اما ممکنه وقت نکنم.
پارک ها و بوستان های درون شهری از این منظر خیلی مهم ترند، چون متغیر مسافر بودن را تا حد زیادی منتفی می کنند.
@aghaeimohsen
🔴 این تصاویر توسط خبرگزاری دولت از سنندج و یزد و بیرجند و تهران از پارک ها و تفرجگاه ها منتشر شده است که در روز طبیعت به دلیل حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت حضرت علی(ع)_ ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ خلوت است.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
🇱🇧 ابنسبیل|محسن آقایی 🇮🇷
من خودمم رفتم دوتا از پارک های محل خودمون، خیلی سوت و کور تر از همیشه بود، حتی تعداد بچه هایی که تو قسمت وسایل بازی بودند هم از معمول خیلی کمتر بود، فقط سه تا دختر مکشفه دیدم که نشسته بودن و تخمه ای چیزی می خوردند که نمی دونم به قصد سیزده به در اومده بودن یا نه اصلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظام آباد خیابان حیدری