مراقب ادبیاتی که به کار میبریم حتی از سر دلسوزی باشیم. جنگ یک جنگ ترکیبی است.
@aghletarif
22.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#روشنگری
🎥 شوخی با فرمایشات اخیر رهبری خوبه یا بد؟؟؟
#حجتالاسلام_موسویزاده
هدایت شده از منانقلابیام | عباسبابائی
غصهی گلوگیر
تلخترین مطلبی که امامخامنهای(حفظهالله) در دیدار بانوان فرمودند، این جملات است:
«دیروز یک کتابی برای من آوردند که صحبتهایی بود که خود بنده کرده بودم، چاپ شده بود، ندیده بودم؛ نگاه کردم دیدم خیلی از حرفهایی که آماده کرده بودم و میخواستم امروز اینجا بگویم، در آن کتاب هست و قبلاً بارها گفته شده؛ در این زمینهها زیاد صحبت کردهایم.»
تلخی این جملات در مواجهه با سوالات زیر آزاردهندهتر میشود:
-چرا خطر جمعیت ما را تهدید میکند؟
-چرا تحول در آموزش و پرورش اتفاق نمی افتد؟
-چرا تبلیغ اولویت اول حوزه نیست؟
-چرا تحول لازم در حوزه محقق نشده است؟
-چرا کماکان بعضی از نسخههای شکستخوردهی اقتصادلیبرال در حال اجراست؟
-چرا بیحجابی بهعنوان حرام شرعی و سیاسی موردتوجه عدهای از متولیان نیست؟
-چرا بیاخلاقی سیاسی در ایام انتخابات آزاردهنده میشود؟
-چرا مشارکت بالای مردم در انتخابات، اولویت اول عدهای از مدیران نیست؟
-جرا جایگاه قویم مردم در حاکمیت اسلامی کمتر دیده میشود؟
- چرا...
-و چرا عدهی زیادی از ما بعد از شنیدن سخنان متعدد حضرت ایشان از جمله همین سخنرانی، اینقدر ذوقزده شدیم و برایمان تازگی داشت؟!
پاسخ تمام این سوالات تلخ در همان جملهی نخست آقاست؛ متأسفانه از یکطرف کلام ایشان به تمام مخاطبان واقعی نرسیده است و از طرف دیگر عدهای از مخاطبان واقعی که کلام را دریافتهاند، حقش را ادا نکردهاند!
مقصر کیست؟
-دفتر حفظ و نشر آقا؟
-حوزههای علمیه؟
-قوای سهگانه؟
-دستگاههای عریض و طویل فرهنگی؟
-فرهیختگان حوزه و دانشگاه؟
-طلاب و دانشجویان؟
-رسانههای ملی و غیرملی؟
-مردم؟
-یا هرکدام از ایشان به میزانی؟
چاره چیست؟
فقط یک کلام: «رساندن کلام امام جامعه به جامعهی امام و مطالبهی میدانی جهت تحقق آن.» و این مهم محقق نخواهدشد، جز با اقدام جهادی «حلقههای میانی».
امامخامنهای در یکی از مهمترین سخنرانیهای دوران زعامتشان فرمودند:
«این تمرکز، این ایجاد برنامهی کار، پیدا کردن راهکار، ارائهی راهکار، برنامهریزی، به عهدهی چه کسی است؟ این به عهدهی جریانهای حلقههای میانی است. این، نه به عهدهی رهبری است، نه به عهدهی دولت است، نه به عهدهی دستگاههای دیگر است؛ [بلکه] به عهدهی مجموعههایی از خود ملّت است که خوشبختانه امروز ما این را کم هم نداریم. ما نخبههای فکری در زمینههای گوناگونِ مورد نیاز در میان جوانان، در میان مسئولین خودمان داریم. اینها میتوانند بنشینند برنامهریزی کنند و هدایت کنند. تشکّلهای دانشجویی از این قبیلند، مجموعههای باتجربه و فعّال در زمینههای فرهنگی و فکری و مانند اینها از این قبیلند و هر که هم در این زمینهها فعّالتر باشد، مؤثّرتر است؛ یعنی زمام کار دست کسانی است که فعّالیّت کنند؛ تنبلی و بیحالی و کسالت و مانند اینها به درد نمیخورد.»
به این فهرست بیافزایید: اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان رسانهای، محافل قرآنی و مذهبی، هنرمندان متعهد، نویسندگان، هیئات، پایگاههای بسیج، گروههای جهادی و....
هشدار!
کلامِمعجزگون امیرالمؤمنین(علیهالسلام) فقط مربوط به صدر اسلام نیست و امروز نیز خدای نکرده میتواند مصداق بیابد:
«مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِیِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ.»
کسی که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود بخوابد، با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد!
✍عباس بابائی ۸ دیماه ۱۴۰۲
🇮🇷 کانالحجتالاسلامعباسبابائی🇵🇸
( عضویتدرایتا🔻)
https://eitaa.com/abas_babaeii
علیه «تریبون قدرت» زنانه
از حسینیه امام خمینی -ره- که بیرون آمدیم مبهوت بودم. به نظرم جای چیزی یا چیزهایی کم بود که نمیدانستم چیست. فقدانها به خصوص در امور غیرنظاممند کمتر به چشم میآیند. ولی اگر یک قطعه پازل در میان قطعات چیده شده گم شود حتی طرح و ابعادش هم قابل پیشبینی است. حس میکردم در دیدار اقشار بانوان با رهبر انقلاب جای حرفی، نکتهای، زاویه دیدی کم بود. چون اهتمامم بر روایت بود و گرم ثبت جزئیات بودم این افکار را رها کردم تا بتوانم روایت دیدار را تکمیل کنم. حالا که دو روز گذشته، روایتم را نوشتهام و بعضی واکنشها و تحلیلهای دوستان را خواندهام با کیفیت بالاتری میتوانم «نیست»های دیدار را ببینم و برایتان بگویم.
اول اینکه مشخص کنم مشارٌالیه انتقاد من محتوای صحبتهای بانوان سخنگوست، نه بیانات رهبری و نه سازوکار دعوت از حاضرین و سخنرانها. نه که بر آنها نقد و حاشیهای نباشد ولی میخواهم درباره حیطه محدودتری بنویسم. نکته دوم اینکه این کلمات را از زبان یک تحصیلکرده حوزوی و دانشگاهی که همیشه دغدغه «زنان» داشته و دارد بخوانید، نه کارشناس یا خودکارشناسپندار مسائل زنان. کسی که سعی کرده سالهایی از عمر و توانش را صرف فعالیت «برای» زنان کند نه «درباره» زنان.
با مقدمات فوق صحبتهای نمایندگان بانوان را بخواهم در یک کلام تحلیل کنم میگویم «تریبون قدرت» بود. تهرانزدگی، مرکزگرایی، تعمیم مسائل آن چند نفر به همه زنان و نادیده گرفتن اقشار مختلفی از زنان از سر و روی همه صحبتها می بارید. آلودگی هوای تهران و تعطیلی ناگهانی مدارس مسئله چند درصد از زنان ایران است؟ ایران هم نه، چند درصد از زنان تهران؟ چه تعداد از خانمهای تهرانی شاغل هستند، فرزند محصلی دارند و در این موقعیت به چالش میخورند؟ اینها چند درصد از زنان کل کشور را تشکیل میدهند؟ هوش مصنوعی زنانه مشکلات چند درصد از زنان را میکاهد؟ حرف دل زنان تولیدگر روستایی از زبان کدام سخنران شنیده شد؟ زنان سرپرست خانوار در دلشان به کدامیک از سخنرانیها مرحبا گفتند؟ دختران مجرد چه جایی داشتند در میان صحبتهایی که تماما حرف از نقش مادرانه و همسرانه بود؟ اقوام، لهجهها، خردهفرهنگها چرا گم شدند در لابهلای آن همه کلمه؟ حتی زنان میانسال و سالمند هم به نظر نسبتی با موضوع سخنرانیها نداشتند.
حقیقت این است که این سالها صدای قشری از زنان بلندتر از بقیه شده. اسمش را می گذارم «پ.پ.ب» پزشک پنج بچهای مدلی است از زن امروزی تحصیلکرده و خانوادهدوست که پیشران زنان موفق است و زبان ناطق آنها. اینکه خانمهای پ.پ.ب از مسائل ده کیلومتری اطراف خود بگویند مطابق طبیعت انسانی است، اما قرار نیست شخصیتهای الگو و پیشران طبیعی بمانند. طبیعی ماندن یعنی مسائل را فقط با چشم غیرمسلح دیدن، یعنی دنیا را تنها با اولویتهای خودت ارزیابی کنی و اهم و مهم کنی. طبیعی بودن دون شأن زنان پیشران است و تریبون مسئولیتی است و باری بر دوش. اگر قرار باشد تریبون نمایندگان زنان هنوز هم پژواک قدرت باشد پس چه تفاوتی با تریبونهای مردانه دارد؟ اختلاف طبقاتی زنان فرادست و فرودست یعنی تکرار چرخه قدرت و حذف آنها که دستشان از کلانشهرها کوتاه است. «تریبون قدرت» هر آنچه در جغرافیایش نباشد را با ندیدن و نگفتن لگدمال می کند، زن و مرد هم ندارد. از دید من که تا وقتی خودِ زنان، سرکوبگر زنانند عجالتا آقایان تبرئه شدهاند و ظرفها را هم لازم نیست بشویند. خاکریز اول مبارزه با تکصدایی زنانِ پشت تریبون است و رساندن صدای مظلومانِ مضاعف.
✍عطیه کشتکاران
@rahomaah( تلگرام)
هدایت شده از سِرّ نهان| صغری عاشوری
🔰 یادداشت | چرا غرب از زن ایرانی کینه دارد؟
🖋 به قلم خانم صغری عاشوری
🔻 در بخشهایی از متن میخوانیم:
🔸شروع انقلاب جنسی از تغییر سبک لباس زنان کلید خورد و این تغییر سبک پوشش در غرب و شرق عالم بهوقوع پیوست. مرور تاریخ و عکسهای برجایمانده از ملکه الکساندرا، آخرین ملکه تزاری روسیه در ۱۸۹۲ تا اِوا پرون زمامدار آرژانتین که در ۱۹۷۶ درگذشت، تأملپذیر است.
🔹بازار داغ انقلاب جنسی خروجیهای متعددی داشت که عبارت بودند از گسترش روابط نامشروع، افزایش سقط جنین، فیلم و سریالهای خلاف اخلاق انسانی و مغایر با دین و شرع مقدس
🔸اما در ایران زنان مسلمان و آگاه با ایجاد اجتماعات انقلابی، ارتباط با متفکران انقلاب اسلامی همچون آیتالله خامنهای، آیتالله مطهری، آیتالله بهشتی، آیتالله مفتح، آیتالله باهنر، به پیشبرد حرکت انقلاب اسلامی کمک میکردند. که نمونه مهم آن را میتوان در قیام زنانهی هفده دی ماه مشهد علیه قانون کشف حجاب مشاهده کرد.
🔹زن ایرانی توانست الگوی استقامت مقابل جنسیزدگیهای استعمارگران در میادین مختلف شود؛ حضور در میدانهای ورزشی جهانی با حجاب و افتخار آفرینی در این عرصه، قرارگرفتن در میان ۱درصد دانشمندان پراستناد دنیا، کسب مدالهای المپیادهای علمی جهان تنها ورقی از کتاب قطور موفقیتهای زن ایرانی است که تسلیم جنسیزدگی حاکم بر جهان نشدهاند.
متن کامل را از https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=52540 بخوانید.
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
✅ @serrenahan
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ | فتنه تحریمساز
🔹 در این نماهنگ بهمناسبت سالروز حماسه مردمی ۹ دی بخشهایی از کتاب #فتنه_تغلب و تأثیر فتنه ۸۸ در وضع تحریمهای ظالمانه علیه ملت ایران مرور شده است. همچنین بخشهایی از صحبتهای نمایندگان نامزدهای انتخابات۸۸ در دیدار ۱۳۸۸/۳/۲۶ با رهبر انقلاب در این نماهنگ منتشر شده است.
🔹کتاب «فتنه تغلب» شامل پنج خردهروایت از فتنه ۸۸ است که بیانات و مواضع رهبر انقلاب اسلامی دربارهی این موضوع را تلخیص و تنظیم نموده و میتواند راهنمایی برای علاقهمندان به فهم دقیقتر منظومهی فکری و عملکردی حضرت آیتالله خامنهای دربارهی فتنه باشد.
🎙کتاب صوتی فتنه تغلب را میتوانید از اینجا دریافت نمایید
🗓 سالروز حماسه ۹دی۸۸
💻 Farsi.Khamenei.ir
کارسیاسی زنان وظیفه شرعی
ایة الله #مصباح_یزدی:
بر اساس همین نگاه غیر جامع، قبل از انقلاب، هیچ زنی فکر نمی کرد که تظاهرات برای زن ها، یک واجب شرعی باشد، و حتی بالاتر، در بین متدینین عرف بود که نه تنها زنان، بلکه مردان هم نباید در کار سیاسی دخالت کنند، چرا که امری ناپسند و غیر دینی است!
پس از دستگیری امام (ره) در 15 خرداد، در قم اولین حرکت از زنان شروع شد؛ غیرت مردها به وسیله عملکرد همسرانشان تحریک شد و به پا خاستند. اگر مشارکت زنان در این انقلاب نبود، انقلاب به جایی نمی رسید.
@maryamordouei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 انتشار نخستینبار
📹 خاطره روز گذشته رهبر انقلاب از جلسه عجیب با فرماندهان سپاه و نقل قول حاج قاسم از همسرشان برای حضرت آیتالله خامنهای
💻 Farsi.Khamenei.ir
نوشتهها
📣 انتشار نخستینبار 📹 خاطره روز گذشته رهبر انقلاب از جلسه عجیب با فرماندهان سپاه و نقل قول حاج قاسم
یه بیانی حضرت آقا دارند به این مضمون که زن اگر آگاه باشه، شوهر و فرزندان و دیگر اعضای خانواده را با خودش همراه میکنه.
زن آگاه، نسل آگاه، جامعهی آگاه