May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال این روزها برایم حال کودکی است که سرگردان به دنبال آغوش امن پدر است.
کجایی پدر مهربان امت
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@aghletarif
7.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
تلخترین نوروز و تلخترین تبریک نوروز تاریخ
ممنونم دختر قشنگم، نمیدانم الان که تبریکت به ما رسیده تو هنوز زنده ای یا نه؟!
اما یک چیز را خوب میدانم که منطق «لایکلف الله نفسا الا وسعها» به من میگوید خدا تکلیف مالایطاق نمیکند. وسع تو را میبیند و بار بر روی دوشت میگذارد. عزیزکم گویی شانههای نحیف شما کودکان بزرگ خیلی سترگتر و قویتر از توان ما مدعیانی بوده که جز لب و دهان نبودهایم و فقط نشسته ظهور را طلب کردهایم.
دختر گلم شرمندهام که بار بیداری جهان از خواب سنگین و غفلتآمیز شیطان را بر دوش نحیف شما کودکان بیپناه غزه گذاشتهایم و نشسته، خون دل میخوریم.
#عید_را_چگونه_تبریک_بگویم
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#غزه
@aghletarif
رهبر انقلاب
نوروز، یعنی روز نو در روایات ما - بخصوص همان روایت معروف معلی بن خنیس - به این نکته توجه شده است. معلی بن خنیس که یکی از روات برجسته اصحاب است و به نظر ما «ثقه» است جزو شخصیتهای برجسته و صاحب راز خاندان پیغمبر محسوب میشود. او در کنار امام صادق زندگی خود را گذرانده و بعد هم به شهادت رسیده است. معلی بن خنیس خدمت حضرت میرود؛ اتفاقاً روز «نوروز» بوده است - در تعبیرات عربی نوروز را تعریب میکنند و «نیروز» میگویند حضرت به او میفرمایند: «أتدری ما النیروز؟ آیا میدانی نوروز چیست؟
بعضی خیال میکنند که حضرت در این روایت، تاریخ بیان کرده است که در این روز هبوط آدم و قضیه نوح و ولایت
امیرالمؤمنین اتفاق افتاد و چه و چه. برداشت من از این روایت این نیست من این طور میفهمم که حضرت روز نو را معنا میکنند. منظور این است امروز را که مردم «نوروز گذاشتهاند یعنی روز نو! روز نو یعنی چه؟ همه روزهای خدا مثل هم است؛ کدام روز میتواند نو باشد؟ شرط دارد.
روزی که شما در آن بتوانید اتفاق بزرگی را محقق کنید نوروز است بعد خود حضرت مثال میزنند
و میفرمایند آن روزی که جناب آدم و حوا پا بر روی زمین گذاشتند نوروز بود؛ روزی که حضرت نوح - بعد از توفان عالمگیر - کشتی خود را به ساحل نجات رساند، «نوروز» است؛ روز نویی است و داستان تازهای در زندگی بشر آغاز شده است. روزی که قرآن بر پیغمبر نازل شد، روز نویی برای بشریت است روزی هم که امیرالمؤمنين عليه السلام به ولایت انتخاب شد روز نو است!
۱۳۷۷/۱/۱
پینوشت: خدایا میشه روز نو ما را هم روز ظهور حضرت حجت عج و نابودی اسرائیل از کره زمین قرار بدی!
@aghletarif
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع ما از فلسفۀ روزه شروع شد و به ایمان به غیب رسید. قبل از این که ادامۀ بحث رو بخونید خواهش میکنم این مطلب از جلسۀ پنجم رو بخونید تا خیلی زود در جریان خلاصۀ حرفها قرار بگیرید:
https://eitaa.com/abbasivaladi/14916
بر اساس اون احادیثی که در جلسۀ پنجم خونده شد، برامون معلوم شد که بچهها هم فطرت دارند و فطرتشون پاکه و بیآلایشه و مثل ما آلوده نشدند.
حالا یه عدهای که هیچ اعتقادی به حرف خالق ندارند و هیچ اعتقادی به حرف کسی که از طرف خالق حجت بر ماست ندارن، اومدن با استدلالهای به ظاهر علمی، میگن: شما دربارۀ مفاهیم غیبی و ماورائی مثلا تا حدود ده دوازده سالگی و حتی بیشتر از این سن، حرفی نزنید. چون این مفاهیم برای بچهها باورپذیر نیست به همین دلیل چون نمیفهمند و گیج میشن، حتی ممکنه کارشون به انکار کشیده میشه.
یعنی چی؟ معنای دقیق این راهبرد اینه: شما کاری به مفاهیم غیبی و ماورائی نداشته باشید، تا ما با خیال راحت کارمون رو انجام بدیم. بعد که کار ما انجام شد و ذهن بچههاتون پر شد از اراجیفی که ما به نام مفاهیم ماورائی بهشون تزریق کردیم، حالا اگه دلتون خواست دربارۀ مفاهیم غیبی حرف بزنید؛ اما خیلی آروم آروم تا ما کارمون رو تکمیل کنیم.
@abbasivaladi
نوشتهها
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع ما از فلسفۀ روزه شروع شد و به ایمان به غیب رسید. قبل از این که ادامۀ ب
سلام
آقای عباسی ولدی نکات بسیار مهمی رو اخیرا در کانالشون مطرح کردند
اگر دغدغهی تربیت دینی فرزندانتون رو دارید حتما مباحثشون رو بخونید تا یه وقت به دام تفکرات غربزده و پوزیتیویستی در امر تربیت نیفتید.
افرادی که حتی استدلال به آیه و روایت رو هم در برابر نوجوان بیفایده میدونن و میگن باید فقط عقلی صحبت کنیم تا کمتر گارد بگیرن و بپذیرند در حالیکه آیات قرآن و روایات از جنس نورند و کاملا منطبق بر فطرت که اون هم از جنس نوره
و نور هم نور رو جذب میکنه.
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰ثروت هم باید تولی و تبری داشته باشد
معمولا ثروت حضرت خدیجه سلامالله علیها از یک سو تبدیل به دستاویزی برای برخی از فمنیستها شده تا با کجفهمی از آن برای بحث استقلال مالی زن بر مبنای درکی اومانیستی بهرهبرداری کنند. از سوی دیگر تبدیل به ابزاری شده در دستان افرادی چون حجاب استایلها و بلاگرها تا با مبانی لیبرال سرمایهداری، زندگی لاکچری، بلاگری و شوآفهای مجازیشان را توجیه اسلامی کنند. اما یک نکتهی بسیار مهمی که به ما در فهم صحیح از فعالیتهای اقتصادی حضرت خدیجه سلامالله علیها کمک میکند توجه به دو اصلی است که در زیارتنامهی ایشان در همین رابطه ذکر شده است. بر این اساس هر ثروتی که یکی از این دو ویژگی را دارا نباشد قطعا یک ثروت سکولار و غیردینی است و فرد دارای چنین ثروتی هیچ نسبتی با حضرت خدیجه(س) نخواهد داشت.
در ادامه بخوانید👇
@aghletarif
🔰ثروت هم باید تولی و تبری داشته باشد
معمولا ثروت حضرت خدیجه سلامالله علیها از یک سو تبدیل به دستاویزی برای برخی از فمنیستها شده تا با کجفهمی از آن برای بحث استقلال مالی زن بر مبنای درکی اومانیستی بهرهبرداری کنند. از سوی دیگر تبدیل به ابزاری شده در دستان افرادی چون حجاب استایلها و بلاگرها تا با مبانی لیبرال سرمایهداری، زندگی لاکچری، بلاگری و شوآفهای مجازیشان را توجیه اسلامی کنند. اما یک نکتهی بسیار مهمی که به ما در فهم صحیح از فعالیتهای اقتصادی حضرت خدیجه سلامالله علیها کمک میکند توجه به دو اصلی است که در زیارتنامهی ایشان در همین رابطه ذکر شده است. بر این اساس هر ثروتی که یکی از این دو ویژگی را دارا نباشد قطعا یک ثروت سکولار و غیردینی است و فرد دارای چنین ثروتی هیچ نسبتی با حضرت خدیجه(س) نخواهد داشت.
در یکی از فرازهای این زیارت میخوانیم: «َالسَّلامُ عَلَیْک یا مَنْ أَنْفَقَتْ مالَها فِی نُصْرَةِ سَیِّدِ الاْنْبِیاءِ وَ نَصَرَتْهُ مَااسْتَطاعَتْ..سلام بر تو ای آن که دارائیش را در راه یاری سرور انبیا هزینه کرد و تا جایی که توانایی داشت او را یاری کرد.» در این فراز صحبت از تولی است که یکی از فروع بسیار مهم دین است. ثروتی دارای ارزش است که در مسیر یاری ولایت و خدمت به گسترش اسلام خرج شود. در آیهی 34 سوره توبه نیز به این همین ویژگی ثروت اشاره شده است: « الذین یکنزون الذهب و الفضه و لاینفقونها فی سبیلالله فبشرهم بعذاب الیم..کسانی که طلا و نقره را انباشته میکنند و در راه خدا انفاق نمیکنند، به عذابی دردناک بشارتشان ده.»
حضرت آقا در تفسیر این فراز از آیه میفرمایند: « آنچه مذموم است این است که پولدار و صاحب مال، فقط خود را ببیند و پول را به نفع شخصی خود به کار اندازد و دیگران را مطرح نداند و پولش را برای عیاشی و خوشگذرانی خود صرف کند. یا مثلا پولی را جمع کند و بعد به صورت خانههای گرانقیمت و آسمانخراش درآورد و سرمایهی بزرگی از تجارت درست کند و خود تصرف و استفاده کند....اسلام میگوید وقتی شکم را پر کردی حق نداری جیب را هم پر کنی و برای فردا ذخیره کنی..مال، مال خداست» ثروت باید مانند خون در اجتماع جریان پیدا کند و در مسیر تولید و افزایش قدرت اسلام در برابر کفار به کار گرفته شود«و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه»
در مورد ویژگی بعدی مال حضرت خدیجه (س) چنین ذکر شده: «وَدافَعَتْ عَنْهُ الاْعْداءَ.. و دشمنان را از او دور ساخت» این فراز اصلی دیگر و بسیار مهم از فروع دین را بیان میکند؛ یعنی تبری یا برائت. به عبارتی ثروت نیز باید با دشمن مرزبندی داشته باشد. اگر ثروت خرج تجملات، مصرفهای بیجا و ترویج مد و در یک کلام قوام بخشیدن به مصرفگرایی و زندگیهای لوکس و لاکچری و دهان پرکن شود چنین ثروتی اصل برائت را رعایت نکرده است. چراکه تداوم حیات نظام سرمایهداری دامن زدن به مصرف و خلق نیازهای کاذب است که موجب میشود سرمایههای کشور اسلامی خرج واردات بیرویه و کند شدن چرخ تولید شود. به تعبیر حضرت آقا همان طوری که اسلام در رابطه با چگونگی کسب مال نظر دارد، در مورد نحوهی خرج کردن آن هم دارای نظر است.
بنابراین بلاگری در شرایطی که کشور با یک جنگ اقتصادی تمام عیار روبرو است، خیلی نسبتی با کسب و خرج مال در اسلام ندارد؛ چراکه از یک سو به مصرف به عنوان یکی از ارکان اقتصادی غرب دامن می زند و از سوی دیگر جامعه را از تعالی معنوی که با قناعت و پرهیز از دنیا و مصرف کمتر ملازمه دارد؛ دور میکند. بلاگرهایی که تمام صفحاتشان لبریز از انواع و اقسام لوازم گرانقیمت است که با تحریک هوس تنوع طلبانه بشر امروز او را مجاب به خرید کالایی میکنند که اصلا نیازی به آن ندارد. در حالیکه بر اساس روایات انسان مؤمن کم خرج و پرتلاش است. مراقب باشیم با ابزار دین راهمان را از دین جدا نکنند.
@aghletarif
هدایت شده از عصر زنان
#یادداشت | #اختصاصی
🔻مراجعه به تصویر
♦️زن مستقل مرد شده
✍🏻| خانم مهدیه منافی
🔸یک بار کلیپی دیدم که حرف جالبی میزد و میگفت: «مردان وقتی به استقلال مالی میرسند به سمت تشکیل خانواده میروند و زنان برعکس، با استقلال اقتصادی به فکر طلاق میافتند!» حرف درستی که برای اثبات آن کافیست کمی به دور و بر خود نگاه کنیم. زنانی که با شاغل شدن و رسیدن به درآمد، قید ازدواج را زدند و یا مردانی که با درآمد همسر، بار خود را در حمایت مالی زن سبک کردند. ایدهی زن مستقل، ایدهای است که فمینیستهای مسلمان آن را با حضرت خدیجه تعریف میکنند، اما آیا این دیدگاه با سبک زندگی و رویکرد حضرت خدیجه قابل تطبیق است؟ ورود زن به عرصهی اقتصادی به عنوان یکی از عناصر قدرت و حذف مرد به عنوان حامی مالی زن، دو محور مهم در تعریف زن مستقلی است که فمینیستها از آن یاد میکنند. با این تعریف، زنی که تحت حمایت اقتصادی مرد است وابسته و ضعیف تلقی شده و ازهمین روست که خانهداری در این رویکرد امری فاقد ارزش شناخته میشود؛ زیرا زن خانهدار ارزش اقتصادی مادی و قابل محاسبه که در قبال دریافت پول تعریف میشود را تولید نمیکند.
🔹در رویکرد اسلامی اکتساب مال توسط زن مجاز است و برای او انواع حقوق اقتصادی تعریف شده است تا جایی که همپای مردان پرداخت زکات بر آنها واجب شده است که اگر تولید و ورود به عرصهی اقتصادی نبود، نیازی به وجوب پرداخت زکات برای زنان نیز نبود. اما وقتی که یکی از ارکان قوامیت مردان در خانواده بر اساس آیهی ۳۴ سورهی نساء «بما انفقوا» و نقش اقتصادی مرد نسبت به زن است، یعنی یکی از وجوه مهم نقش مرد در خانواده در نسبت با زن، اقتصادی است. تا جایی که برخی از مفسرین از جمله آیت الله جوادی آملی معتقدند مردی که نقش اقتصادیاش در خانواده حذف شده، به قوامیت او خدشه وارد شده است. آنچه در رویکرد «زن مستقل» مشهود است چیزی نیست جز حذف نقش مهم مرد در خانواده و جابهجایی نقشها. تا جایی که جرمی آدام اسمیت از آن در کتاب خود با نام «زنان شاغل، مردان خانهدار» از آن یاد میکند.
🔸موضوعی که برخلاف سیره و مشی رفتاری حضرت خدیجه در نقش خانوادگی خود در نسبت با رسول خدا (ص) است. وجود مقدس ایشان در عین ورود به عرصهی اقتصادی، زنانگی خود را نفی نکرد و قوامیت همسر خود را زیر سؤال نبرد. جالب اینجاست که در روایاتی که وضعیت زنان و مردان را در آخرالزمان وصف کرده است یکی از محورهای مرکزی، مردواره شدن زنان و زنواره شدن مردان است. موضوعی که ما آن را در ظاهر و پوشش خلاصه کردیم اما حقیقت این روایت، در تغییر نقشها و از دست رفتن زنانگی و مردانگی است. تا جایی که در روایتی دیگر گفته شده در آخرالزمان زنان نفقهدهندهی مردان میشوند. امروز که به بهانهی وفات حضرت خدیجه (س) یاد ایشان را گرامی میداریم، بهتر است با مبنای صحیح و اسلامی، وجودشان را از تعاریف مدرنی که در سالهای اخیر به ایشان نسبت داده شده پیراسته کنیم و زن بودن را بما هو زن با مزیتهایی که در نظام آفرینش توسط خالق متعال برای او در نظر گرفته شده بشناسیم؛ نه زنی که از زن بودن تهی شده و خود را مستقل از مردی که در زوجیت تکمیل کنندهی اوست، تعریف میکند.
💠 |@momenaat_ir|
🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|
نوشتهها
#یادداشت | #اختصاصی 🔻مراجعه به تصویر ♦️زن مستقل مرد شده ✍🏻| خانم مهدیه منافی 🔸یک بار کلیپی دیدم
این یادداشت خانم منافی عزیز هم خیلی دقیق تفسیر غلط فمنیسم اسلامی از زن مستقل رو موشکافی و نقد کرده
یه نکته هم بگم خانم منافی مسوول تیم مومنات هستند که یک پایگاه علمی تخصصی در مباحث مربوط به خانواده است. و خوشحالم از اینکه مجدد بعد از یک سال فعالیت این پایگاه علمی تحلیلی شروع شده، افتخار این رو داشتم که فعالیت تخصصیم در حوزه مباحث مربوط به زنان، مردان و خانواده رو با گروه خوب مومنات آغاز کردم که یک نقطه عطف در زندگی علمیام بود. از نقاط مثبتش حلقههای مباحثاتی با اساتیدی بود که سالها سابقهی علمی و پژوهشی داشتند و من شاگردیشون رو کردم و بسیااااار آموختم. اساتید با مبانی محکم دینی که اون رو یک رزق لایحتسب از جانب خدا میدونم و بابتش خیلی شاکرم. آشنایی و همکاری با عصر زنان هم که یک پایگاه تحلیلی تخصصی در همین زمینه هست هم از برکت فعالیت در تیم مومنات بود که بعد از اون شکل گرفت. خلاصه که اولین خبری که در بهار طبیعت و معنویت دلم رو شاد کرد فعالیت مجدد مومنات بود.
اینم آیدی کانال مومنات در ایتا دوست داشتید دنبال کنید.👇
@momenaat_ir