eitaa logo
نوشته‌ها
841 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
647 ویدیو
32 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحیِ شَریعَتِک» نقدی داشتید اینجا بهم بگید👇 https://harfeto.timefriend.net/17335852547776 @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
فضای پساانتخاباتی به فضایی تکفیرگونه بدل شده به گونه‌ای که هر گروهی را در ایتا یا استوری را در اینستاگرام باز می‌کنی شاهد نبرد حزب‌اللهیا هستیم که یک گروه مشغول ملامت دیگری و گروه دیگر مشغول مقصریابی این وضعیت هستند، بد نیست هر دو گروه نظری به این بیانات حضرت آقا داشته باشند. «دشمن اميدوار است كه‏ از طريق‏ ايجاد دودستگى و اختلاف، در ميان ما نفوذ كند. اين، كار بسيار ظريف و دقيقى است كه روى آن سرمايه‏‌گذارى مى‏‌كند. اين‏طور نيست كه ما بگوييم دشمن مى‌‏خواهد تفرقه‌‏افكنى كند، ما هم مشتها را گره مى‌‏كنيم و شعار مى‌‏دهيم و نمى‌‏گذاريم دشمن به اهدافش برسد؛ خير، او روش‌ها و مكانيسم‌هاى بسيار حساب‌‏شده و دقيقى را براى اين كار دارد؛ لذا ما بايد هوشيار باشيم. آنجا كه حرفى را از كسى پيش ما مى‌‏آورند، يا شايعه‏‌یى را عليه كسى و مقامى و مديرى و مسئولى درست مى‏‌كنند، يا در ذهن كسى شكل وظيفه‌‏ى شرعى را مجسم مى‌‏كنند و مى‌‏گويند بايد اين حرف را بزنى يا اين موضع را بگيرى، در همه‌‏ى اين موارد، اولين چيزى كه بايد به ذهن بيايد، اين است كه شايد طرح اين موارد را دشمن برنامه‌‏ريزى كرده است، تا به وسيله‌‏ى آن اختلاف ايجاد كند. حفظ وحدت را اصل قرار بدهيم و اگر تكليف شرعى‌‏يى هم احساس كرديم، ولى ديديم عمل به اين تكليف ممكن است مقدارى تشنج به وجود آورد و وحدت را از بين ببرد، قطعاً انجام آنچه كه تصور مى‌‏كرديم تكليف شرعى است، است و حفظ وحدت خواهد بود.» ۶۸/۰۴/۱۲ @aghletarif
چقدر این کتاب مناسب این روزهامونه، عجیب خواندنش دلچسبه و عمیق به جان می‌شینه چون یه تجربه‌ی عینی جلو چشم آدمه بنابراین مطالب کتاب خیلی ملموسه @aghletarif
این دو صفحه رو گفتم با شما شریک بشم. @aghletarif
نوشته‌ها
این صفحه‌ای رو که به اشتراک گذاشتم داره از یک درد صحبت می‌کنه و به قصد آسیب‌شناسی گذاشتم. دوستان یه وقت فکر نکنید خدایی نکرده نگاه بالا به پایین به مردم دارم اصلا و ابدا اینگونه نیست. قصدم اینه که حواسمون باشه اگر جریانی رو شناختیم و دیدیدم داره ضد مردم عمل می‌کنه، مسوولیت ما سنگین‌تر میشه. ما این چند وقت که می‌رفتیم با مردم صحبت می‌کردیم غالبا مردم برای انتخابشون دلیل نداشتند و مثلا می‌گفتن چون شوهرم گفته، هر چی بابا بگه، هرچی خانواده بگن ، به فلانی حس خوبی دارم و امثال این مدل حرفا. احساس می‌کنم باید بیشتر کار کنیم، تبیین کنیم. اینکه آقا چند ساله صحبت از جهاد تبیین می‌کنند برای همینه. بخشی از مردم گفتمان اصلاحات رو نمی‌شناسند. اصلاحات اصلا دنبال رشد دادن فکر مردم نبوده و نیست در قرآن هم داریم که شیوه‌ی فرعون در برخورد با مردم این بوده «فاستخف قومه فاطاعوه» به عبارتی فرعون مانع رشد فکری مردم می‌شد اونها رو خوار می‌کرد تا ازش اطاعت کنند. تمام این حرف‌هایی که زدم از سر دلسوزی برای مردم بود نه قصدم توهین به اونها چون اصلاحات فرعون وار دوست داره مردم رو ابزار به قدرت رسیدن خودش کنه و بعد رهاشون می‌کنه. مردم ما مردم نجیبی هستند خیییلی نجیب و نباید بازیچه اصلاحات بشن. @aghletarif
خط فتنه‌ی جدید فتنه‌ای که این بار اصلاحات از همان بدو امر کلید زده و درست در اولین ساعات انتخاب آقای پزشکیان رسماً آغاز شد، فتنه‌ای است که از همین ابتدا در حال شکل دهی یک باوری در بین توده‌ی مردم است که انتخاب پزشکیان از ب بسم‌الله با خواست، اراده و هدایت رهبر انقلاب بوده است. چراکه اصلاحات به درستی می‌داند جناب پزشکیان کفایت لازم برای نشستن بر این مسند را ندارد و دیر یا زود پوچ بودن دستشان برای مردم عیان خواهد شد. رییس جمهوری که نه تنها برنامه‌ای ندارد بلکه انگیزه و توان کار کردن هم ندارد. علی‌الخصوص بعد از دوره‌ی ناتمام ریاست جمهوری شهید رئیسی که نصاب ریاست جمهوری بسیار بالا رفته است. از همین رو خط حمایت رهبری از پزشکیان را از همین آغاز کلید زده‌اند تا فردا همه چیز را به گردن رهبری بیاندازند. گفتمان اصلاحات از زمان شکل‌گیری به دنبال حذف ولایت فقیه بوده و همواره سودای سکولاریسم را در سر پرورانده است. فلذا هشیار باید بود. @aghletarif
هدایت شده از حریر عادلی ( مارکو)
10.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 پیامبراکرم(ص): هر جامعه ای لایق همان مسئولینی است که دارد❗️ ⬅️ هی نگید حاکمیت فلانه... مدیران فلانن❗️ 🔻اندیشه پژوهان استاد 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 @rahimpoor_azghadi
هدایت شده از عصر زنان
هدایت شده از عصر زنان
| 🔺مراجعه به تصویر ♦️دختر اول ابتکاری دیگر از ابتکار ✍🏻| خانم مریم اردویی 🔸فرست لیدی یا بانوی اول، عنوانی است که معمولا در عالم سیاست در غرب و به ویژه آمریکا به زنان رییس جمهور اطلاق می‌شود. عنوانی که شاید در نظر اول جذاب و قابل توجه باشد. حتی شاید اینگونه تصور شود که قرار گرفتن زن ذیل این عنوان ارج نهادن به شخصیت و هویت زن است. اما اگر بخواهیم قدری عمیق‌تر به این عنوان بنگریم باید نگاهی به الهیات مسیحیت داشته باشیم و نگاهی که بر مبنای چنین باوری در غرب عمق پیدا کرده و ریشه دوانده است. بر مبنای این الهیات زن آفریده شده از دنده‌ی چپ مرد ، تنها طفیلی وجود او است و اگر مرد نباشد، زن نیز هستی و وجودی نخواهد داشت. همان باوری که زن را جنس دوم و فروتر از مرد قلمداد می‌کند. 🔹بر اساس چنین باوری است که در غرب هنگامی‌که زن به ازدواج مرد درمی‌آید، هویت اجتماعی‌اش ذیل هویت مرد معنا پیدا می‌کند. به عنوان مثال هیلاری کلینتون، میشل اوباما و...با نام خانوادگی همسرانشان شناخته و معرفی می‌شوند. عنوان فرست لیدی نیز دقیقا بر همین اساس به زن داده می‌شود. زنی که از خود هویتی مستقل ندارد و با مطرح و مشهور شدن همسرش او نیز مطرح می‌شود. اما وقتی به اسلام و نگاهش به زن رجوع می‌کنیم، درمی‌یابیم که چنین عناوینی به هیچ عنوان محلی از اعراب ندارند. به عنوان مثال آیات ۲۸ تا ۳۲ سوره احزاب که مفادی را در رابطه با همسران پیامبر (ص) بیان می‌کند به وضوح دست رد به چنین اوهام و تصوراتی می‌زند. حتی در این آیات خداوند خطاب به همسران پیامبر (ص) می‌فرماید که اگر ذره‌ای دل در گرو متاع دنیا دارند و یا تصور می‌کنند که قرار است از قبل همسر پیامبر بودن به نان و نوایی برسند، راهشان را از پیامبر جدا کنند و با سراح جمیل که همان طلاق توافقی است از زندگی شخص اول حکومت خارج شوند. 🔸همچنین در تفسیر آیه‌ی ۲۹ احزاب علامه طباطبایی می‌فرماید:« چنين نيست كه صرف همسرى رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) اجر عظيم داشته باشد، و خدا براى هر كس كه همسر آن جناب شود كرامتى و حرمتى قائل باشد، بلكه كرامت و احترام براى همسرى توام با احسان و تقوى است.» در آیه‌ی ۳۲ که خطاب به همسران پیامبر (ص) می‌فرماید:« يانساء النبى لستن كاحد من النساء ان اتقيتن» بعد از آنكه علو مقام، و رفعت منزلت همسران رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) را به خاطر انتسابشان به آن جناب بيان نموده، اين علو مقامشان را مشروط به تقوى نموده، و فرموده كه فضيلت آنان به خاطر اتصالشان به رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم) نيست، بلكه به خاطر تقوى است. 🔹نکته‌ی دیگری که در این آیات به زنان رسول خدا (ص) یادآور می‌شود این است که قرار گرفتن در چنین جایگاهی مسوولیت بیشتری به دنبال دارد و همین مسوولیت این زنان را موظف می‌کند تا نسبت به مراعات تکالیف الهی دقت و تلاش بیشتری داشته باشند، چراکه چنین جایگاهی آنها را در معرض دید و کنترل بیشتر مردم قرار داده است فلذا باید نسبت به اعمال و رفتارشان مراقبت بیشتری به خرج دهند. نتیجه اینکه بر مبنای نگاه اسلام هویت زن ذیل هویت مرد معنا نمی‌شود و این تلاش‌ها و اعمال خود او است که هویت و سرنوشتش را رقم می‌زند و تنها تفاوت چنین زنانی با دیگر زنان جامعه تکلیف سنگین‌تر و مسوولیت بیشتر است که بالتبع این مسوولیت ثواب و عذابشان مضاعف خواهد بود.تمام آنچه گفته شد برای دختر اول بودن که ابتکاری نوین از خانم ابتکار بود نیز قابل تسری دادن است. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
من دأب و منش شیخ انصاریان رو خوب متوجه هستم اما این مطلب باید در بستر خودش که یک بستر تربیتی هست و لوازم خاص خودش رو داره فهم بشه، بستری که فرد سرش پایینه و نسبت به گناهکار بودن خودش شرمساره. اما اگر این حرف در ظرف اباحه گری دنیای مدرن قرار بگیره سبب هتک حرمت مجلس اباعبدالله علیه السلام و ترویج و اشاعه‌ی گناه خواهد شد. @aghletarif
💠 «ماجرای امام صادق و شیعه گنهکار!» 🔻ابوبصیر (از اعظم شاگردان امام صادق) مى‌گوید: من همسایه‌اى داشتم شیعه و از اطرافیان خلیفه عباسی که در خانه‌اش همیشه اسباب و بساط باده گسارى و زنبارگی گسترده بود و چون به او گلایه کردم و تذکارش دادم پاسخ عجیبی به من داد. گفت: «ابابصیر! من مردى هستم گرفتار و تو فردی هستى در عافیت. مرا خدمت امام صادق معرفى کن و بگو که من تسلیم هستم و هرچه شما بفرمایید عمل می‌کنم». [ حاشیه اول: خدا می داند که این تسلیم بودن چه گوهری است!] 🔻ابوبصیر مى گوید: این سخن در دل من اثر کرد، وقتى که خدمت امام صادق (علیه‌السلام) رسیدم، جریان آن مرد را نقل کردم. امام ابتدا به ساکن فرمود: « به او بگو: جعفر بن محمّد به تو سلام رساند!» [ حاشیه دوم: امام معصوم به یک شیعه فاسق سلام می‌رساند!!] سپس فرمود: «به او بگو: اگر تو این کارها را ترک کنى، من در پیشگاه خدا براى تو بهشت را ضمانت مى کنم!».