eitaa logo
نوشته‌ها ☫
3.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
52 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحییَ شَریعَتِک» مریم اردویی طلبه سطح ۳، رشته مطالعات اسلامی زنان @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
زنگ بزنیم ۱۶۲ و اعتراض شبیه تقطیع پیام امام خامنه‌ای که مجبور شد صدا و سیما عذرخواهی کنه
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰چرا مسئولین لشکری و کشوری در سطوح عالی کشور نگاهشان با رهبر انقلاب متفاوت است؟ چه کسانی رأیشان متفاوت از رأی امام جامعه بود؟ پی‌نوشت: طبیعتا کارشناسان برنامه به وقت ایران دستشان خیلی باز نیست تا بتوانند صریح‌تر حرف بزنند. اما من می‌خواهم علت این تفاوت افق نگاهی که بین مسوولان لشکری و کشوری با امام جامعه وجود دارد را صریح‌تر بیان کنم. دلیل این اختلاف رأی و عدم تمکین به نظر ولی در ضعف ولایت‌پذیری این مسوولان نهفته است. البته ضعف در ولایت‌پذیری به ضعف در ایمان باز می‌گردد. اجازه دهید از خودم حرف نزنم و بروم سراغ بیانات امام شهید چهل روز قبل از شهادت که در مورد ایمان ابوذرساز می‌گفت:«اسلام، می‌تواند دنیای امروز را از این رو به آن رو کند؛ می‌تواند. ما می‌توانیم ــ ما، نه لزوماً من و شما ــ این طرف‌داران اسلام، معتقدان به اسلام، مؤمنان به اسلام می‌توانند دنیا را از سراشیبی فساد به سمت ارتفاعات صلاح و نجات و شرافت بیرون بکشند؛ می‌توانند از طرف جهنّم بکشند به طرف بهشت؛ امروز هم می‌شود. امروز هم می‌شود منتها یک شرط دارد: وَ لا تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَون؛ «اَنتُمُ الاَعلَون» یعنی همین: می‌توانید دنیا را پشت‌ سر خودتان راه بیندازید؛ امّا کِی؟ «اِن کُنتُم مُؤمِنین»؛ایمان لازم است. خب من و شما یک ایمانی داریم الحمدلله، خدا را شکر، امّا این ایمان، ایمان ابوذر نیست؛ عملمان را باید درست کنیم، کارمان را باید درست کنیم، دلمان را باید درست کنیم.» آنهایی که امروز نگاهشان با ولی متفاوت است چون بر مبنای ریاضیات می جنگند نه الهیات. @aghletarif
سخنگوی وزارت امور خارجه گفته که هیات مذاکره‌کننده ایران تا ساعاتی دیگر به سوئیس سفر می‌کنند. آقای دکتر خانعلی زاده هم دلیل سفر را اینگونه بیان کردند. اگر واقعا به همین دلیل عازم سفر هستند جای بسی نگرانی است. مراقب باشیم با یه بستن تنگه خیال ما را راحت نکنند. @aghletarif
2.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سید رضا نریمانی درباره مذاکره: نظر آقا نیست یعنی تمام؛ وقتی خواص اینجوری عوام رو دور می‌زنند و پشت ولی را خالی می‌کنند... «سکوت بود که قاضی شریح فرمان داد، به قتل شاه شهیدان حسین در میدان» @aghletarif
🔰وقتی خیابان بی‌رمق می‌شود از وقتی ماه محرم شروع شده مسوولیت برگزاری تجمع میدان امیرچقماق به سازمان تبلیغات واگذار شده است. همین جابجایی و تغییر مدیریت اجرایی برنامه‌ها به شدت به کیفیت برنامه‌ها ضربه زده است. سخنرانان آنچنان شور لازم را ندارند، یا محافظه‌کارند و یا هنگام نقد مسوولان دست و پایشان چنان می‌لرزد که مراقبند نقدی نکنند تا نکند به اندازه‌ی بال مگسی گردی به قبای جناب مسوول ولایت‌گریز بنشیند. آقای مداح که مثلا آمده تا از مردم تکبیر و شعار بگیرد و با غم حسین مردم را بگریاند، شعارهایش از مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و چند تکبیر فراتر نمی‌رود؛ نه مطالبه‌ای، نه طلب خونخواهی نه حتی حمایت از کربلای این روزهای لبنان. مثل یک نارنجک خنثی شده می‌رود پشت میکروفن و جوری شعار می‌دهد که نه پر شعار به پر مفاد تفاهم بگیرد و نه دل مسوول بی ولایت بگیرد. امشب که چشممان به دسته گل جدید آقایان روشن شد و دیدیم دوربین‌های صدا و سیما را هم جمع کرده‌اند و گویی کم‌کم بوی جمع کردن تجمعات هم به مشام می‌رسد. این روزها که لبنان در خون بهترین شیعیانش غرق شده و سگ هار دندان انداخته بیخ گلوی عروس خاورمیانه و بند اول تفاهم‌نامه فراتر از نقض شده است، ندیدیم در برنامه‌ی امشب به رگ غیرت کسی برخورده باشد. کمترین توقعی که می‌رفت، دادن چهارتا شعار در حمایت از لبنان بود که آن هم دریغ کردند. نه تنها خودشان شعار ندادند بلکه فرصت شعار دادن به بانوانی که خونشان با خون لبنان به جوش آمده هم ندادند وقتی هم از سر ناچاری زمانی که مجری برای اعلام برنامه روی استیج رفت صدا بلند کردند به شعار دادن تا بگویند«فریاد وامحمدا لبنان شده کرببلا» مورد شماتت دیگرانی قرار گرفتند که شما وحدت‌‌شکنید. آقا فرموده وحدت. شما دارید برنامه را به هم می‌زنید. هیچ کس انگشت مطالبه‌اش را نه سمت مسوول اجرایی برنامه برد که بلد نبوده درست برنامه بچیند و نه حتی سمت سخنران و مداح که از کربلای حسین گفت و کربلای لبنان را درز گرفت. مداح که پایین آمد، پا رکاب کردم سمتش و محترمانه توبیخش کردم. از کربلای امروز پرسیدم و توجه‌اش دادم به جمله‌ی معروف شهید مطهری و شمر زمان. رویش را چرخاندم به سمت سه هزار شهید لبنان و دوازده هزار مجروح و بیش از یک میلیون آواره‌ای که از ۱۱ اسفندماه روی دست حزب‌الله لبنان گذاشته شده فقط به خاطر جنگیدنش برای ایران. گفتم و گفتم و گفتم. وسط گفتن‌هایم گروه دیگری از بانوان هم آمدند و آنها هم گفتند. مداح که پاسخی نداشت برای مطالبات به حق‌مان فقط ایستاد، گوش داد و در تایید درستی حرف‌هایمان سر تکان داد. گویی بنده خدا اصلا توی باغ نبود و این را از چشم مسوولانی می‌بینم که دغدغه‌شان از نوع چینش برنامه‌شان پیداست. نقدهایم به جناب سخنران امشب بماند برای فرصتی دیگر. گویی گرد مسموم وفاق بدجور فضای تجمع را مسموم کرده تا جایی‌که دارد شور و شعور را بدرقه می‌کند و در را هم پشت سرش می‌بندد. خلاصه که همشهری‌های یزدیم به داد تجمع و تریبون ملت مبعوث برسید. دیر بجنبیم به حسابمان می‌رسند. ✍مریم اردویی @aghletarif
این را امشب دوست عزیزی بهم گفت و من بهش حق دادم که در چنین جو غبارآلودی که از مداح و منبری و بزرگان و خواص در حال تخدیر افکار مردمند و با تحلیل‌های محافظه‌کارانه دارند لبه های تیز اصول انقلابی را می‌سابند و انقلابی‌گری را آنقدر گرد می‌کنند که بتوانند امثال ظریف را هم بچپانند در این دایره، عزیزانی چون این دوست خوبم دچار تردید شوند. البته او آنقدر حر و پاک بود که متوجه شد برخی را که همین تحلیل‌ها با خود برده نتیجه‌ی همین دست تحلیل‌های مخدرگونه این شده که امشب وقتی ما مطالبه‌ی حمایت از لبنان را داشتیم و از نقض بند اول تفاهم می‌گفتیم ، خانمی برگشت به من گفت می‌دونید خوارج کیا بودند از امامشان جلو زدند. رهبر انقلاب در پیام آخرش گفت من و شما مردم صبر می‌کنیم😳 بنده خدا کلا پیام امام را نگرفته بود. من یک کلمه جوابش دادم بله می‌دانم خوارج چه کسانی بودند. خوارج آنهایی بودند که فریاد صلح و آتش‌بس سردادند و امام را از دو قدمی خیمه‌ی معاویه برگرداندند. امام نگفت صبر می‌کنیم گفت منتظر تحقق بندهای این تفاهم‌نامه می‌مانیم و ما الان داریم نقض بند اول را فریاد می‌زنیم. @aghletarif
17.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خانعلی‌زاده، عضو همراه تیم مذاکره‌کننده و استاد روابط بین‌الملل: «شعام به رهبری فشار آورد» «ایشان حتی با فرایند مذاکرات هم مخالف بودند، نه فقط با تفاهم‌نامه»!! پی‌نوشت: بیخود نبود امروز که نبویان اسرار هویدا کرد به تیریژ قبای آقایان برخورد و آقایانی که به هر فتنه‌گر و اغتشاش‌گری می‌رسند اسلام رحمانی‌شان گل می‌کند، فی‌الفور دستور تعقیب قانونی برای نماینده کمیسیون امنیت ملی مجلس صادر کردند. اینها همین قدر دیکتاتورند و با همین دست فرمان در مجلس را چهار ماهه تخته کرده‌اند؟ @aghletarif
اجازه بدید در شب ششم ماه محرم حرفم را با شما بزنم. من تا ابد از مسوولانی نمی‌گذرم که خون به دل آقایی کردند که پنج داغ بر دل دارد و هنوز پیکر پدر و امامش را به خاک نسپرده شما روی اصحاب سقیفه را سفید کردید. قیامت یقه‌تان را خواهم گرفت. نگاه به چهره‌ی امام سید مجتبی همیشه دلم را لرزانده🥺 @aghletarif
ظلم به امام سید مجتبی گناهش مضاعفه @aghletarif
🔰ولیجه‌ی شما کیست؟ أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تُتْرَكُوا وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنْكُمْ وَلَمْ يَتَّخِذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَلَا رَسُولِهِ وَلَا الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً ۚ وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ آیا گمان کرده اید که شما را به خود واگذارند [و به بوته آزمایش نیازمایند] در حالی که هنوز کسانی از شما را که جهاد کردند و غیر خدا و پیامبرش و مؤمنان را محرم اسرار خود نگرفتند، از دیگران معلوم و مشخص نکرده است [یقیناً باید آزمایش شوید تا مؤمن از غیر مؤمن معلوم و مشخص شود]؛ و خدا به آنچه انجام می دهید، آگاه است. آیه‌ی ۱۶ سوره‌ی توبه، جزء ۱۰ این آیات داره از سنت تمحیص و خالص‌سازی صحبت می‌کنه که خداوند از طریق آزمایشات سخت دست به غربال می‌زنه و مجاهدان رو از صف کسانی‌که ادعای ایمان دارند جدا می‌کنه. اینقدر غربال می‌کنه تا سره از ناسره جدا بشه و گندم‌های پوک از گندم‌های مرغوب جدا بشن. مطلبی که از این آیه قابل برداشته اینه که رمز عبور باسربلندی از امتحانات، در انتخاب ولیجه است اینکه چه کسانی رو ما به عنوان ولیجه انتخاب کنیم. اما ولیجه چه معنایی داره؟ در کتاب التحقیق ولیجه اینگونه معنا شده :«يراد منها ما يكون نافذا في قلوبهم و مؤثّرا في أفكارهم و ملقّنا فيهم خلاف قول اللّه و رسوله.» ولیجه یعنی کسی‌که در قلب فرد نفوذ می‌کنه، بر افکارش تأثیرگذاره و حتی مطالبی رو به فرد تلقین می‌کنه خلاف قول خدا و رسول‌الله. یعنی یک نفوذ عاطفی و فکری بر فرد داره که بر اثر همین نفوذ، کنش‌ها و رفتارهای فرد رو شکل می‌ده. این آیه می‌گه افرادی که غیر از خدا و رسول و مومنان که همون اهل بیت علیهم‌السلام و شیعیان اونها هستند رو به عنوان ولیجه انتخاب می‌کنند اینها از امتحانات الهی با سربلندی عبور نخواهند کرد. چون تأثیر ولیجه هم بر قلب و دله و هم بر فکر و عمل. ارتباط و نفوذ فکری و روحی هم یک شبه حاصل نمیشه و تدریجی هست. برای همین خیلی مهمه ما با چه کسانی نشست و برخاست داریم. حتی کتاب‌هایی که می‌خونیم، فیلم‌هایی که می‌بینیم، پیج‌ها و کانال‌هایی که دنبال می‌کنیم، تمام اینها در ما اثر مثبت یا منفی به جای می‌گذارند. در نهایت هم یا ما را به ذیل ولایت طاغوت می‌برند یا ولایت الله. در فتنه‌‌های اخیر به وضوح دیدیم تأثیر ولیجه‌ها رو در کنش افراد. افرادی که به جای اینکه ولی فقیه را به عنوان ولیجه بگیرند، بر مبنای حزب و منافع سیاسی اشخاص را محور حق گرفتند و با مغالطاتی که داشتند مردم صاف و ساده زیادی را با خودشون همراه کردند، عده‌ای حر بودند و بعد از روشن شدن حق برگشتند و عده‌ای رفتند که رفتند. خلاصه مراقب ولیجه‌هایی که انتخاب می‌کنیم باشیم تا در کوران فتنه‌ها و امتحانات مهر «رفوزه شد» نخوریم ان‌شاءالله. @aghletarif
هدایت شده از نوشته‌ها ☫
قصد داریم برای ظهور امام زمان عج و دفع بلایا از امام سید مجتبی خامنه‌ای و سلامتی ایشان گوسفندی قربانی کنیم اگر می‌خواهید سهمی در این امر خیر داشته باشید به شماره کارت زیر مبلغ دلخواهتان را واریز کنید: مریم اردویی
5892101480352992
شماره قابل کپی @aghletarif
نوشته‌ها ☫
قصد داریم برای ظهور امام زمان عج و دفع بلایا از امام سید مجتبی خامنه‌ای و سلامتی ایشان گوسفندی قربان
مجدد پخش کنید لطفاً هنوز مقداری پول کم داریم حدود ۲۰ میلیون جمع شده الان تماس گرفتم، بنده خدا گفت یک گوسفند مناسب حدود ۳۰ میلیون میشه 🤷‍♀