eitaa logo
نوشته‌ها ☫
3.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
52 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحییَ شَریعَتِک» مریم اردویی طلبه سطح ۳، رشته مطالعات اسلامی زنان @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
با ذوق زیاد تیتر زدند:«دستاورد بی سابقه تیم مذاکره‌کننده ایران»!!!!! ‌ بعد هم با کمال افتخار نوشتند: «تحریم‌های اولیه و ثانویه نفتی تعلیق شدند؛ تهران می‌تواند برای نخستین بار پول نفت را، آن‌ هم به دلار دریافت کند/انتخاب» عجب! ما در چه خیال و فلک را در چه خیال قرار بود با مروارید تنگه و اخذ عوارض به ریال، ارزش پول ملی را بالا ببریم تا اقتصاد ایران نفس چاق کند حالا با مذاکرات کذایی‌شان، دارند آقایی را به دلار برمی‌گردانند تا اقتصاد آمریکا نفس تازه کند. حاشا به غیرتتان @aghletarif
📝 توضیح درباره گزیده‌متن منتشرشده از پیام ۲۸ خرداد رهبر معظّم انقلاب 🗒 در یکی از گزیده‌های متنیِ منتشرشده در این رسانه از پیام ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ رهبر انقلاب اسلامی درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا، عبارتی در قلاب اضافه شده بود که در متن اصلی نبوده و صرفاً با هدف گویاسازی و تسهیل فهم مخاطب افزوده شده بود که به دلیل امکان ایجاد برداشت نادرست، از خروجی‌های این رسانه حذف می‌شود. ✏️ ضمن پوزش از مخاطبان محترم به اطلاع می‌رساند این توضیح صرفاً ناظر به نحوه تنظیم و انتشار متن است و دلالتی بر تأیید یا رد هرگونه برداشتی درباره اصل موضوع مورد اشاره ندارد. 📲 @rahbar_enghelab_ir
این متن کذایی و تأسف‌آور را که آقای دهبان نوشته بخوانید و بعد پاسخ آقای شمسی را در ادامه: رفتار عجیب برخی ریشه در یک اشتباه معرفتی در کثیری از انقلابیون دارد این است که گمان می کنند اگر کسی تشخیصی به خلاف تشخیص ولی فقیه داشته، باید شرمنده باشد! پس الان هم تقریبا تمام نظامی ها و سیاسی ها باید شرمنده باشند که تشخیصشان با رهبری تفاوت داشته!!! این از تحریف های عجیبی است که در تفکر برخی انقلابیون ریشه دوانده! آقای شهید هیچ وقت از مقاومتی که مقابل نظر مرحوم امام در ماجرای نخست وزیری میرحسین داشتند شرمنده نبودند و اتفاقا وقتی دیدند برخی به آن 99 نفری که در مجلس به میرحسین رای ندادند، حمله می کنند، گفت من نفر صدم آنها هستم! آنچه بر اساس نظریه ولایت فقیه لازم است، تبعیت از احکام حکومتی است نه همنظر بودن با رهبر، نه عدم چانه زنی با رهبر! تاریخ انقلاب پر است از چانه زنی های مسئولینی مانند آقای شهید، شهید بهشتی، موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی با ولی فقیه زمان خود. حتی چانه زنی امام راحل با فقیه مبسوط الید زمان خود(آیت الله بروجردی) در ماجرای نواب این رفتارهای هیجانی امروز نشأت گرفته از همین تحریف های اعتقادی است. ✍️ مهدی دهبان
☝️این متن ناشایست را ببینید!! برای رفوی رفوزگی معشوقه‌های سیاسی شان در امتحان مذاکره، حرف هایی که ۴۰ سال تمام اصلاح‌طلبان تندرو به رهبر شهید می‌زدند را حالا اینها در مورد رهبر رشید تکرار می‌کنند؛ تقلیل ولایت پذیری به صرفاً تبعیت از «احکام حکومتی»‼️ 1️⃣ بله، اختلاف نظر داشتن با رهبری، مشورت دادن به ایشان و حتی چانه‌زنی با ایشان اشکالی ندارد ولی وقتی بعد از همه این‌ها همچنان نظر رهبری تغییر نکرد و دانستیم که نظر ایشان علی الأصول خلاف نظر ماست، باید از نظر ایشان تبعیت کرد. نه که دوباره آن‌قدر چانه بزنیم که بگویند: «مخالفم ولی اجازه میدهم»‼️ در تمام اشاره‌های تاریخی هم که متن آورده، امام و رهبری در برابر ولی فقیه زمان در نهایت از خواست حقیقی او تبعیت کردند. 2️⃣ اختلاف نظر آقایان با رهبری در ماجرای اخیر، یک اختلافِ نظریِ ساده نبود! چهل سال مخالفت‌ صریح و قاطع رهبر شهید با مذاکره زیر سایه تهدید را نادیده گرفتند، دو تجربه اخیر جنگ در وسط مذاکره را نادیده گرفتند، مسیر توافق را برخلاف نظر رهبر شهید پیش گرفته بودند، در رفت و برگشت‌ها نظرات ایشان را تأمین نکردند، هنوز هم حاضر نیستند به نظر مطلوب رهبری برگردند و حتی همین الان هم که بعینه داریم می ببینیم که اصلی ترین بنده‌‌های توافق نقض می شود، باز حاضر به بازگشت از مسیر خطای خود نیستند. چنین خبط و خطاهای بزرگی یک اختلاف نظر ساده است ⁉️
ضمن اینکه امام جامعه علی‌الاصول نظر دیگری داشتند یعنی بر مبنای قرآن و نهج‌البلاغه
این شب‌ها جای تحلیل سیاسی، صحبت از تفاهم و نقد تیم مذاکره‌کننده در تجمع خالیه، مردم فقط میان اونجا مداح براشون روضه می‌خونه، یک هیئت میاد سینه می‌زنه، یه سخنرانی هم کنارش انجام میشه ولی در هیچ کدومش صحبت از اتفاقات این روزها نیست. اینطوری قراره از شروط ولی محافظت کنیم و منتظر تحقق اونها باشیم؟ این شب‌ها تو تجمع کلافه‌ام. تصورم این بود با آمدن ماه محرم حال و هوای تجمعات پرشورتر و عاشورایی‌تر میشه ولی برعکس شده طبق آنچه من در تجمع می‌بینم.🥺 @aghletarif
4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰‌امام خامنه‌ای بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم! 📽 اگر میخواهید معنای علی الاصول را بدانید این دو دقیقه را ببینید @aghletarif
🔰دیپلماسی گدایی به روایت تصویر به سر و وضع آقای همتی که سرتیم اقتصادی هیئت مذاکره‌کننده است نگاه کنید. بدبختی از این سر و ریخت می‌باره. یادتونه زمان برجام ظریف با ویلچر حاضر شد تا مفهوم تحریم‌های فلج کننده را به تصویر بکشد، الان هم آقای همتی با این سر و شکل مفهوم نداریم، بدبختیم، داریم می‌میریم، پنج ماهه یک قطره نفت نفروختیم را به تصویر می‌کشد. @aghletarif
غذا سلاح ژئوپلیتیک نه کالای تجاری! پی‌نوشت: این شب‌ها مردم نیاز دارند به شنیدن این روشنگری ها هم در هیئات و هم در تجمعات. اما دریغ. دیشب سخنران محترم میدان امیرچقماق که از قضا انقلابی هستند و همیشه مواضع خوب و عالی داشتند و محکم صحبت می‌کنند در تریبون، در کمال تعجب از تیم مذاکره‌کننده به خاطر اقدام انقلابی ترک میز مذاکره تشکر کردند. این یعنی خطای محاسباتی چون مذاکرات در قالب تبادل پیام تا ۱۸ ساعت ادامه داشته. الان هم داریم دستاوردهاش را می‌بینیم. کاش سخنران‌های محترم که مردم بهشون امید دارند تا محکم از شروط رهبری دفاع کنند دقیق‌تر اخبار را پیگیری می‌کردند و تحلیلی با مردم سخن می‌گفتند. @aghletarif
🔰با آمریکا فقط می‌توان به جهنم رفت حالا یک عدّه‌ای خیال می‌کنند که اگر با آمریکا تعامل کردیم و اگر آشتی کردیم و رفیق شدیم، اوضاع کشور بهشت برین خواهد شد؛ نه، به قبل از انقلاب نگاه کنید ببینید چه جوری است. به کشورهایی که الان با آمریکا قربان صدقه‌ی هم می‌روند نگاه کنید ببینید وضعشان چه جوری است؛ آن وضع اقتصادی‌شان، آن وضع علمی‌شان. در همین منطقه‌ی خودمان [هم هستند] که من دیگر اسم نمی‌آورم، خودتان می‌دانید. البتّه بعد از آن حادثه‌ی انقلاب بزرگ ما هم، آمریکا دست برنداشت. دنبال استمرار همان سلطه‌ی جهنّمی بر کشور ما است؛ نه فقط بر کشور ما، [بلکه] بر ایران و بر کلّ منطقه. اینکه بعضی می‌پرسند که خب، فرق آمریکا و فلان کشور اروپایی چیست؟ فرق در همین است. آمریکا چون سالها اینجا منتفع بوده و استفاده کرده و جا خوش کرده بود، خودش را هم یک قدرت برتر می‌داند، دائم در صدد بازگشت به همان وضعیّت گذشته است؛ این، آن چیزی است که ملّت ایران را هشیار می‌کند و مراقب می‌کند. البتّه برخی از دولت‌های خائن منطقه هم به او کمک می‌کنند. پی‌نوشت: جالبه حالا همین دولت‌های خائن منطقه از پاکستان تا قطر شدند میانجی این مذاکرات ذلت‌بار. واقعا فاصله گرفتن از ولایت چیزی جز ذلت و خواری ندارد. @aghletarif
🔰 امام شهید انقلاب: از وارد کردن هرگونه کالای مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود آقای عزیز ایران ۲۹ مهر ۱۳۹۴ در نامه ای به رئیس جمهور وقت الزامات ۹ گانه در اجرای برجام را بیان کردند. یکی از مواردی که امام شهید انقلاب، دولت را از آن نهی کردند واردات هرگونه کالای مصرفی از آمریکا بود: مراقبت فرمایید که وضعیّت پس از برداشته شدن تحریمها، به واردات بی‌رویّه نینجامد، و بخصوص از وارد کردن هرگونه مواد مصرفی از آمریکا جدّاً پرهیز شود. بمیرم برای مظلومیت آقای شهید که امام سید مجتبی هم در پیامشون به مناسب چهلم امام فرمودند چه مظلومیت‌های را با اقتدار تحمل کردید. @aghletarif
🔰ادعای عجیب شهباز شریف/ موشک‌های بالستیک هم در دستور مذاکرات آینده قرار گرفت! نخست‌وزیر پاکستان: 🔹پیشرفت مثبت بین دو طرف، نه تنها برای خاورمیانه، بلکه در سطح بین‌المللی نیز یک تحول خوشایند است. 🔹مذاکرات همچنین شامل دارایی‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و دارایی‌های مسدود شده ایران خواهد بود. 🔹ما کاملا امیدواریم که این تفاهم‌نامه طی ۶۰ روز آینده به یک توافق بلندمدت تبدیل شود و منجر به صلح در جهان شود. پی‌نوشت: این ادعا در رسانه‌های داخلی مثل دنیای اقتصاد منتشر شده، ادعای کمی هم نیست. وقتی امام جامعه علی‌الاصول نظر دیگری داشتند، دلیلش اینجا مشخص می‌شود. می‌بینید چقدر امام شهید دقیق آمریکا را شناخته بود:«آمریکایی‌ها به یک بار باج هم قانع نیستند؛ امروز باج بدهیم، فردا می‌آیند یک باج دیگر میخواهند، [باز باید] باج بدهیم؛ پس‌فردا می‌آیند یک باج دیگر میخواهند، [باز باید] باج بدهیم. امروز میگویند هسته‌ای را تعطیل کنید ــ اوّل میگویند بیست درصد را تعطیل کنید، بعد میگویند پنج درصد را تعطیل کنید، بعد میگویند بساط هسته‌ای را برچینید ــ بعد میگویند قانون اساسی را عوض کنید، بعد میگویند شورای نگهبان را بردارید؛ آمریکایی‌ها باج میگیرند. اگر بخواهید مشکلتان با آمریکا حل بشود، باید این کار را بکنید؛ مرتّب باج بدهید. آمریکا اینها را میخواهد: پشت مرزهای خودتان، خودتان را محبوس کنید، دستتان را خالی کنید، صنایع دفاعی‌تان را تعطیل کنید. کدام ایرانی باغیرتی حاضر است که یک چنین باجی بدهد؟» @aghletarif