eitaa logo
نوشته‌ها ☫
3.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
52 فایل
اینجا به یاری خدا از خانواده، زنان، سیاست، مبانی تمدن غرب و نقد اندیشه‌ها می‌نویسم. «اللهم اجْعَلنی مُجَدِّد دینک و مُحییَ شَریعَتِک» مریم اردویی طلبه سطح ۳، رشته مطالعات اسلامی زنان @ma_3461 ایتا اینستاگرام @maryam_ordouei
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰حقّ به شخصيتها شناخته نمى‌شود اخیرا بحث جدیدی به راه افتاده که در دوگانه‌ی جلیلی قالیباف قابل تعریف است. عده‌ای که قاعدتاً در دسته‌ی طرفداران مذاکره قرار دارند این موضوع را سر دست گرفته‌اند تا با استناد به حرف آقای جلیلی اثبات کنند اصل مذاکره با آمریکا از منظر امام جامعه بلا اشکال است. فارغ از اینکه این صحبت‌ها صحت داشته باشد یا نه (چون رسانه منتسب به آقای جلیلی موضوع را تکذیب کرده است.) می‌خواهم بگویم ما باید از دوگانه جلیلی قالیباف عبور کنیم. برای ما باید محکمات حرف ولی مهم باشد نه نقل فلانی و بهمانی. از نظر من حتی اگر جلیلی هم گفته باشد آقا با اصل مذاکره موافق بودند، نخواهم پذیرفت. چون شاخص برای من این حرف امام شهید است: «مذاکره ابزار رفع دشمنی با آمریکا نیست بلکه آمریکا از ابزار مذاکره برای اعمال دشمنی استفاده می‌کند. و این از قواعد حتمی و کلی است» یا این بیان«روی اینها (نقاط قوت)میگویند مذاکره کنیم.خب بنابراین اصل مذاکره غلط است.» امام رشید هم علی‌الاصول تابع همین اصول است. چراکه در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) مردم را ارجاع دادند به میراث ۳۶ ساله از بیانات و مکتوبات امام شهید. وقتی امام شهید مذاکره با آمریکا را ابزار اعمال دشمنی به عنوان یک اصل کلی می‌دانند فلذا وقتی پسر می‌فرمایند «علی‌الاصول نظر دیگری داشتم» یعنی دارند ما را به اصل ارجاع می‌دهند. البته توجه دارید اجازه با رضایت فرق دارد. امیرالمومنین علی علیه‌السلام:«إنّ الحقَّ لا يُعرَفُ بالرِّجالِ، اعْرِفِ الحقَّ تَعرِفْ أهلَهُ...حقّ به شخصيتها شناخته نمى شود ؛ خودِ حقّ را بشناس تا پيروان آن را بشناسى» @aghletarif
+می‌دونستی با این تفاهم‌نامه پیشرفت می‌کنیم؟ -یعنی چطوری؟ + از این بعد به جای ذرت مکزیکی، ذرت آمریکایی می‌خوریم @aghletarif
نوشته‌ها ☫
🔰حقّ به شخصيتها شناخته نمى‌شود اخیرا بحث جدیدی به راه افتاده که در دوگانه‌ی جلیلی قالیباف قابل تعری
چند نفر از دوستان پیام دادند که کانال منتسب به دکتر جلیلی تکذیب کرده این نقل رو. بله من هم می‌دونم و اتفاقا این متن را بعد از دیدن تکذیبیه نوشتم و در متن هم اشاره کردم. اما هدفم توجه دادن به اصول بود. @aghletarif
این ویراستی آقای محمد مهدی زاهدی را بخوانید. نکته‌ای دارم که در ادامه عرض می‌کنم. از وقتی امام رشیدمان پرده را کنار زدند و با صراحت فرمودند:«علی‌الاصول بنده نظر دیگری داشتم» و آنچه پشت پرده در جریان بود از پرده درافتاد، جریان قوی رسانه‌ای که تا قبل از آن بخشی از بدنه‌ی انقلابی را هم دچار خطای محاسباتی کرده و با خود همراه کرده بود، این بار شروع کرد به جمع کردن آبروی ریخته شده‌ی مسوولانی که امر امام را زمین زده بودند و برای تحقق این هدف، به زدن اصل ولایت‌پذیری و شل کردن این مبنا اقدام کرد با ارائه‌ی تحلیل‌هایی از این دست که اشکالی ندارد نظر تخصصی کسی با ولی متفاوت باشد، این نشان دهنده‌ی هماهنگی بین مسوولان است و الی آخر. این مدل تحلیل‌ها بسیار خطرناکند، چراکه این خط تحلیلی رسانه‌ای در حال عادیسازی عبور از امر ولی آن هم توسط مسوولانی است که باید التزام عملی نسبت به امر ولی داشته باشند. امام جامعه نخ تسبیح جامعه است، فلذا باید مراقب بود اگر عبور از امر امام عادی شود یعنی حرکت در مسیر تحقق سکولاریسم سیاسی؛ اتفاقی که در سقیفه رخ داد. ولی را دوست معنا کردند تا تبعیت نکنند. @aghletarif
به ویژه الان که به صورت بی سابقه و پشت بلندگو این سرپیچی از امر ولی اعلام شده است.
.﷽ صلی‌الله‌علیك‌یا‌اباعبدالله‌الحسین [`🇮🇷] ________ [ خیابان با ما! تا کِی؟! تا آخرش...✊🌿] سلام خدا بر ملتِ مبعوث🕊 این محتوا ویژه آماده شده. هر کدوم از شما دوستان میتونید این عکس ها رو چاپ کنید و به مردم محله تون هدیه بدین💌 تا نورِ مقاومت و حضور مردمی محله شما، روشن تر از همیشه باشه🌟 | نسخه باکیفیت عکس ها برای چاپ | (بزنید رو متن☝️)