این چند استوری رو با توجه به روندی که این روزها میبینم خیلی افراد و تریبون دارها و فعالان مجازی در پیش گرفتند، در اینستاگرام منتشر کردم، گفتم اینجا هم به عنوان تلنگر اول به خودم، قرار بدم
https://eitaa.com/zananegiii
13.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬💥بخشی از صحبت های شیخ حسین انصاریان در مراسم شب ۲۳ رمضان پیرامون حجاب
https://eitaa.com/zananegiii
نوشتهها
چند روز پیش که در حال بررسی تفاسیر مختلف ذیل آیه 33 احزاب بودم در تفسیر کنزالدقایق شیخ محمد قمی به ر
سلام
راجع به این متن، لازم دیدم توضیحی بدم، یکی از بزرگواران نقدی به این متن وارد کردند که نقدشون رو در ادامه میتونید بخونید:👇
ضمن تایید اصل بحث شما
و بیان این نکته که در قرآن کریم دو گونه تبرج مطرح شده
تبرج به زینت که همان حرکت خلاف عفاف و حیا در نسبت مستقیم با مشی و پوشش و تکلم (بروزات نشان دهنده جنسیت زنانه در غیر موضع آن) است
تبرج به جاهلیت اولی که همان خروج زنان بر ولی الهی است
مصداقی که برای آن انتخاب شده به دلابل زیر مورد پذیرش نیست
یک. دختر حضرت شعیب که همسر حضرت موسی همان زنی است که در تعبیر قرآن اهل حضرت موسی معرفی شده است (۲۹ قصص) و زنی که به اهلیت رسول رسیده و جزو اهل بیت اوست، مشمول گناه خروج بر ولی نمی شود.
دو. ابن استنتاج تنها با تکیه بر روایتی صورت گرفته که در زمره روایات مصداقی تفسیری است و اصل درباره روایات و استفاده از آنها در تفسیر آیه بنابر قاعده اهل بیت در تفسیر ارجاع روایت به قرآن است. بنابر این اثل روایت لابد به منژومه آیات مرتبط ارائه شود و در صورت عدم تناقض روایت با مجموع آیات می توان از آن در تفسیر آیه بهره برد.
حداقل بنابر نکته اول ابن روایت مورد تأیید آیات قرآن نیست. بنابراین نمی توان از آن بهره تفسیری برد.
سه. مجموع ویژگی های ساختاری که از این بانو در متن آیات ۲۳ تا ۲۷ سوره قصص فهمیده می شود مانع چنین برداشتی است.
در نتیجه همسر حضرت موسی و دختر شعیب مصداق این گونه از تبرج نیست و مصادیق واضح تر چنین تبرجی در میان زنان در قرآن معرفی شده است
خلاصه اینکه یکی از مصادیق تبرج، خروج بر ولی خداست، اما مصداقش صفورا همسر حضرت موسی علیهالسلام نیست
May 11
هدایت شده از عصر زنان
#اختصاصی | #یادداشت
▪️تثبیت شیوارگی زنان به کمک صنعت پورن
♦️ به گزارش خبرگزاری phys.com، پس از حادثهی ۱۱ سپتامبر و گسترش موج اسلامهراسی در آمریکا شاخهای جدید از پورنوگرافی ایجاد شد که در آن بازیگران زن پورن با روسری که به عنوان نماد اسلامی و پوشش شرقی به حساب میآید ظاهر میشوند. پژوهشگرانی چون «مارتین بولانژر» و «جولیان پیداک» که از محققین علم ارتباطات هستند به بررسی این شاخه جدید پورنوگرافی پرداختند. از جمله نتایج پژوهش انجام شدهی ایشان، آن بود که زنان در فیلمهای پورن با روسری و حجاب به یک شکل و به طور یکسان بازنمایی میشوند، تا جایی که به بیننده چنین القا میکنند که تفاوتی میان زنان وجود ندارد. پژوهشگران این بازنمایی را ناشی از «تثبیت انگاره شیواره بودن زنان» میدانند.
🖇 لینک خبر
🔹 در فرهنگ اسلامی حجاب زن عامل به رسمیت شناختهشدن شخصیت او در جامعه به عنوان یک انسان محترم است، انسانی که فاعلیت دارد و به ابژگی مدنظر غرب نه میگوید. لذا «حجاب» برای ایدئولوژی غربی با تاریخ مشخصی که در سلطهگری نسبت به زن روا داشته است قابل پذیرش نیست. بر این اساس با ابزار پورن استارها، برای تخریب مفهوم عفاف و عزتمندی زن در «حجاب» میآید.
🔸 بگذارید صراحتاً بگوییم که بخش قابل توجهی از عزتمندی زن در جهان، تحت تخریب زنان پورناستار است. این زنان با خودفروشی روح و تن خودشان برای کسب منافع مادی و معنوی مثل توجه، احساس ارزشمندی و دوست داشته شدن، درحال لکهدار نمودن هویت و اصالت انسانی زنان هستند. باید گفت تلقی برخی از زن به عنوان ابزار تلذذ مردان، مادامی ادامه پیدا میکند که زنان همچنان از ایفای نقشهای دون شأن انسانی، خصوصاً همکاری با کمپانیهای پورناستاری اجتناب نکنند و به دور باطل جنسیزدگی جامعه پایان ندهد.
🔹 نکتهی دیگر اینکه: تا زمانی که به مفهومسازی اصیل و در تطابق با اسلام، از نمادهای اسلامی همچون «حجاب» در جوامع اسلامی پرداخته نشود، این عناصر توسط جهانبینی مسموم اومانیسم بلعیده میشود!
اگر زنان جهان به طور حقیقی طالب این باشند که به عنوان جنس دوم تلقی نشوند باید این حقیقت را درک نمایند که این انگاره از بطن جهانبینی الحادی متولد شده است، لذا باید برای مقابله با آن به جهانبینی الهی متوسل شوند.
🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان
🌐|@asrezanan_ir|