🔘شاید جالب باشد بدانیم:
در دین مسیح بیشتر از یهود و در دین یهود بیشتر از اسلام به حفظ حجاب توسط زنان و حتی مردان سخت گیری شده است !
🔹حدود حجاب مشخص شده در تورات:
در تورات از چادر، برقع و روبنده ای که زنان با آن سر و صورت و اندام خویش را می پوشاندند به طور صریح نام برده شده است؛ تا جایی که حتی وجه و کفین (صورت و دست ها) هم پوشیده می شد حتی گاهی سخن از پنهان کردن زن ها در جامعه مطرح می شده است!
در کتاب تورات به کسانی که به این حکم عمل نکنند وعده ی عذاب داده شده است: و خداوند میگوید از این جهت که دختران صهیون متکبرند و با گردن افراشته و غمزات چشم، راه می روند.. و در آن روز، خداوند زینت خلخال ها و پیشانی بند ها و هلال ها را دور خواهد کرد و …..و واقع می شود که به عوض عطریات، عفونت خواهد شد و به عوض زیبایی، سوختگی خواهد بود.
🔹حدود حجاب در انجیل:
در انجیل نیز بسیار سختگیرانه تر با این امر برخورد کرده و در آیاتی صراحتا به بیان لزوم عفت و خانه نشینی، آراستگی زن به حیا، پرهیز از آرایش با زیور آلات سخن به میان آمده است.
دکتر حکیم الهی عقاید دو مرجع بزرگ مسیحیت” کلمنت” و “ترتولیان” را درباره ی حجاب چنین بیان میکند:
” زن باید کاملا در حجاب پوشیده باشد، الا آنکه در خانه ی خود باشد؛ زیرا فقط لباسی که او را می پوشاند، می تواند از خیره شدن چشم ها به سوی او مانع گردد. زن نباید صورت خود را عریان ارائه دهد تا دیگری را با نگاه کردن به صورتش وادار به گناه نماید.
لذا می توان گفت همینها، که خود را مدعی آزادی میدانند و منتقد حجابند در متون دینی خودشان به شدت در مورد حجاب سختگیری شده است.
@ahadithenabe
🔘 بعد از نماز عجله نکنیم...
✅حَفْصِ بْنِ اَلْبَخْتَرِيِّ وَ غَيْرِهِمَا عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِنَّ اَلْعَبْدَ إِذَا عَجَّلَ فَقَامَ لِحَاجَتِهِ يَقُولُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَمَا يَعْلَمُ عَبْدِي أَنِّي أَنَا اَللَّهُ اَلَّذِي أَقْضِي اَلْحَوَائِجَ.
✅امام صادق عليه السّلام فرمود:
بهراستى وقتى بنده اى براى حاجت خود نمازش را باعجله بخواند و بلافاصله برخيزد،خداى تبارك و تعالى مىفرمايد:آيا بندهام نمىداند كه منم آن خدائى كه حاجتها را برآورده مىكنم.
📚 الكافي ج ٢ ص ٤٧٤
@ahadithenabe
🔘بهتر از تمام دنیا...!
عن الباقر عليه السلام :
و اللّه ِ لَحَديثٌ تُصيبُهُ مِن صادِقٍ في حَلالٍ و حَرامٍ ، خَيرٌ لكَ مِمّا طَلَعتْ علَيهِ الشَّمْسُ حتّى تَغْرُبَ .
امام باقر عليه السلام :به خدا سوگند، اگر يك حديث درباره حلال و حرام از فردى راستگو بياموزى، براى تو بهتر است از آنچه خورشيد بر آن طلوع و غروب مى كند.
📚المحاسن ج ۱ ص ۴۷
@ahadithenabe
با سلام خدمت اعضای محترم کانال
با توجه به حدیث فوق و اهمیت احکام به عنوان یکی از سه بخش اساسی دین مبین اسلام (عقاید ؛ احکام ؛ اخلاق )
قصد داریم هر روز یک مسأله شرعی را در کانال به اشتراک بگذاریم،
در این زمینه از اساتید برجسته احکام آقایان فلاح زاده ؛ وحید پور ؛ محمدی و دیگر اساتید بهره مند خواهیم شد.
منبع مورد نظر ما کانال رسمی (ستاد ترویج احکام) با آدرس http://C88.ir/ahkm خواهد بود
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥حکم خرید و فروش ترقه و مواد انفجاری💣
استفاده از ترقه و مواد قابل انفجار، ساخت، خرید و فروش آنها،اعم از اینکه موجب اذیت و آزار بشوند یا خیر چه حکمی دارد؟
💠 #استاد_وحیدپور
🔰لینک کانال: http://C88.ir/ahkm
🌐آدرس سایت: ahkam.org
@ahadithenabe
May 11
🔘 و اینگونه فقیرتر میشود...
امیرالمؤمنین عليه السلام:
إظهارُ الغِنى مِن الشُّكرِ، إظهارُ التَّباؤسِ يَجلِبُ الفَقرَ
اظهار توانگرى گونه اى شكر است. فقير نشان دادن خود، فقر مى آورد.
📚ميزان الحكمه ج ۸ ص ۵۳۳ و غرر الحكم ۱۱۴۰ و ۱۱۴۱
-----------------------
✍🏼 افرادی که از اظهار فقر و نداری در برابر دیگران هیچ ابایی ندارند و همیشه در رفتار و سخن از تهی دستی خود گله می کنند به فقر بیشتری مبتلا می شوند.
چه خوب است که به داشته هایمان نگاه کنیم و نیمه پر لیوان را در نظر داشته باشیم.
@ahadithenabe
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘مهم ترین سبب برکت در زندگی
👌🏼بسیار شنیدنی
🔰حجت الاسلام #عالی
@ahadithenabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘حکم کسی که روزه های قضایش را تا ماه رمضان سال آینده به تأخیر اندازد چیست؟
🔰#استاد_وحیدپور
#احکام_قضای_روزه
ستاد ترویج احکام: http://C88.ir/ahkm
____________
✍🏼در روزهای باقیمانده تا ماه رمضان اگر روزه قضا داریم حتما بجا بیاوریم..
@ahadithenabe
🔘 قدر دو نعمت را بدانیم...
پیامبر خدا صلی الله علیه وآله:
يَا أَبَا ذَرٍّ ، نِعْمَتَانِ مَغْبُونٌ فِيهِمَا كَثِيرٌ مِنَ اَلنَّاسِ: اَلصِّحَّةُ، وَ اَلْفَرَاغُ
ای اباذر دو نعمت است که اکثر مردم در آن زیانکارند؛ سلامت و فراغت.
📚امالی طوسی ج۱ ص ۵۲۶
@ahadithenabe