💢 مرجعیت عرف در تطبیق مفاهیم بر مصادیق
✔️ یکی از بنیادیترین مباحث پیرامون عرف، مرجعیت عرف در تطبیق مفاهیم عرفی بر مصادیق است؛ مبحثی که در برخی تحقیقات بین آن و موضوع مرجعیت عرف در تعیین مفاهیم فرق گذاشته نشده است.
استاد ابوالقاسم علیدوست در این مقاله تلاش کرده است با بحث پیرامون کارایی و کاربرد عرف در انطباق مفاهیم بر مصادیق، حوزه علمی آن را از کاربرد عرف در تعیین مفاهیم جدا کند و منشأ اختلاف اندیشمندان در این بحث در دو عرصه عمل و نظر را بررسی نماید.
👈 در «شبکه اجتهاد» بخوانید: https://b2n.ir/m14176
🆔 @ijtihad
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺
🗓 امروز چهارشنبه:
21 مهر ماه 1400
6 ربیع الاول 1443
#حدیث_روز: عملی محبوبتر از اعتکاف در مسجد رسول الله (ص)
🔻پيامبر خدا صلیاللهعلیهوآله:
«جُلُوسُ الْمَرْءِ عِنْدَ عِيالِهِ أحَبُّ اِلى اللَّهِ تَعالى مِنْ اعْتِكافٍ في مسجدي هذا».
🌸 در پيشگاه خداوند تعالى، نشستن مرد در كنار همسر خود از اعتكاف در مسجد من محبوبتر است.
📚 تنبيه الخواطر، ج۲، ص۱۲۲
🔺نشست تخصصی بررسی «سقط جنین در ایران»
🎙با حضور:
🔹دکتر محسن رضایی آدریانی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم
🔸حجتالاسلام سیدمحسن مرتضوی، نویسنده هفت جلد کتاب مجموعه مسائل مستحدثه پزشکی
⏰زمان و مکان: پنجشنبه، بیستودوم مهرماه، ساعت ۹ صبح در محل خبرگزاری حوزه
🆔 @ijtihad
🔴 "دیدی گفتــم" ممـــنوع!
💠 وقتی همسرتان اشتباه میکند بلافاصله به او نگویید: دیدی گفتم؟ اگر از اشتباه كردن در حضور شما هراس داشته باشد شک نكنيد به تدريج از شما دورتر می شود و به مرور، احساس آرامش و لذتِ با شما بودن برایش کمرنگ میشود.
💠 این هراس، زمینهی از بین رفتن اقتدار و اعتماد بهنفس همسر، مخفیکاری، دروغگویی و کم شدن ارتباط کلامی او با شما شده و به مرور باعث اختلاف و ســرد شدن رابطهتان خواهـــد شـــد.
💠 تغافل و یا توجیه خطای همسر در نزد دیگران، هم زمینهی اصلاح همسرتان را فراهم میکند و هم شما را در نزد او محبوب میسازد.
💠 درخطاهای بزرگ و ریشهدار که از همسرتان سر میزند اگر استمرار پیدا کرد حتماً با مشاور در میان بگذارید.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _
با ما در کانال ❣️ همسرداری موفق ❣️ همراه باشید👇
http://eitaa.com/joinchat/3037855775C4bb9ff97a8
🔔 برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی از یکم تا دهم آبان در قم
🔻 معاون آموزش حوزههای علمیه امروز در نشست خبری:
◻️نمایشگاه دستاوردهای علمی حوزههای علمیه برای اولین بار برگزار میشود.
◻️ انتقال تجارب و ابتکارات مراکز تخصصی حوزوی و تشخیص آنچه به آن رسیده ایم و آنچه باید به آن برسیم از انگیزه های برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی است که یکم آبان در قم برگزار میشود.
◻️ معرفی توانمندیها و ظرفیتهای واحدهای آموزشی تخصصی حوزوی، توجیه و تبیین برنامه های تدوین شده برای توسعه علمی با محوریت واحدهای آموزشی مانند: درختواره و نقشه اجرایی آن برای پنج سال آینده را از اهداف برپایی این نمایشگاه است.
◻️ انتخاب سال ۱۴۰۰ برای برگزاری این نمایشگاه، سال اجرای رسمی رشته ها در حوزه های علمیه است؛ این برنامه از ۴ سال پیش در حال طراحی بوده و در ظرف این چهار سال با مشارکت چهره های حوزوی و دانشگاهی در ۴۰۶ رشته و گرایش تدوین شده است.
◻️ امسال اولین سال اجرای رسمی بیش از ۸۰ رشته از ۴۰۶ رشته و گرایش میباشد.
◻️ مجموعه ۴۹ غرفه در این نمایشگاه تعبیه شده است.
این نمایشگاه از ۱ الی ۱۰ آبان از ساعت ۷ صبح تا اذان مغرب دایر خواهد شد.
📌نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز تخصصی حوزوی در مسجدجمکران، سالن امام حسن عسکری علیهالسلام برگزار میگردد.
بیشتر بخوانید:👇
hawzahnews.com/xbnjQ
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺
🗓 امروز پنجشنبه:
22 مهر ماه 1400
7 ربیع الاول 1443
#حدیث_روز: ثمرات نیت خوب
🔅 #امام_علی_علیه_السلام:
🔹 «مَن حَسُنَت نِيَّتُهُ كَثُرَت مَثوبَتُهُ و طابَت عيشَتُهُ و وَجَبَت مَوَدَّتُهُ».
🔸 هر كس نيّتش نيكو باشد، پاداشش فراوان و زندگیاش خوش مىشود و دوست داشتنش [بر ديگران] لازم مىآيد.
📚 غررالحكم : ح ٩٠٩٤
پول توجیبی کودکان چه قدر و از چه سنی؟
🔰پول توجیبی کودکان باید از چه زمانی آغاز شود؟
🔰در هر سن ،کودک به چه میزان پول تو جیبی نیاز داره و بهترین اندازه پول توجیبی کودک در سنین مختلف چقدره؟
🌱🌱🌱🌿
🌷پول توجیبی کودکان بستگی به سن و موقعیت متفاوته
🌷اما بایستی بدانید که با راهی شدن کودک به مدرسه و قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی، کودک نیاز به داشتن قدرت برنامه ریزی داره 💥
🔰 پول توجیبی کودکان باید از چه زمانی آغاز شود؟
🔰در هر سن کودک به چه میزان پول تو جیبی نیاز داره و بهترین اندازه پول توجیبی کودک در سنین مختلف چقدره؟
🌷وقتی کودک شما بزرگ تر می شه و راهی مدرسه، شرایط تربیتی اون وارد مرحله جدیدی می شه.
🌷مرحله ای که تا حدود زیادی بعد اجتماعی نیز پیدا می کنه و ملزومات رفتاری خاصی را نیز اقتضا می کنه.
🌷یکی از مواردی که در این زمان پیش می آید، مربوط به مسائل مالی است.
🍎پول،
🍎 نحوه دریافت و برنامه ریزی برای هزینه
🍎وپس انداز آن، در همین ایام به کودک باید یاد داده بشه و پایه رفتارهای اقتصادی اون برای آینده رو پی ریزی میکنه.
🍐🍎 بنابراین درخصوص پول توجیبی چند نکته را باید در نظر داشت. با ما همراه باشید... 🍊🍊
🛑 ۸۰ سال است ورزش را ترک نکردهام
🔹آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار امروز با وزیر ورزش گفت: بنده ۹۶ سال سن دارم و از ۸۰ سال قبل ورزش را ترک نکرده ام و امروز هر چیزی که دارم از استمرار در ورزش است.
🔹بنده بدلیل پایبندی بر ورزش، هم اکنون از نظر فشارهای قلبی و عروقی نشاط یک جوان ۴۰ ساله را در خود احساس میکنم و پزشکان نیز اخیرا بر این مساله صحه گذاشته اند.
🔹بنده در برخی امور مانند کوهنوردی حاضر هستم با برخی جوانان امروزی مسابقه بگذارم.
🔹ورزش اگر مستمر و مداوم باشد سبب قدرت جسمانی انسان میشود و اگر استمرار در آن نباشد سبب خسارت و سستی بدن می شود.
همه چیز اینجا🔰مهم است
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
🕌 اولین و بزرگترین کانال قمیها
#شهادت_امام_حسن_عسکری
🏴 آجرک الله یا صاحب الزمان
شهادت حضرت امام حسن عسکری (علیهالسلام) بر محبان حضرتش تسلیت و تعزیت باد.
@sotohaali
#سوال_تاریخی
📗برگرفته از کتاب رهنمای طریق اثر آیت الله جاودان حفظه الله
💢ابولؤلؤ که خلیفه دوم را به قتل رسانید کیست؟ آیا مسلمان بود؟!
✅جواب: فیروز ایرانی که نزد ما به ابولؤلؤ مشهور است طبق نظر مورخان مشهور، مسیحی یا یهودی یا مجوسی بوده است وظاهرا به خاطر غضب شکست و اسارت ایرانیان خلیفه دوم را به قتل رساند و بعدا با همان خنجر که عمر را مضروب ساخته بود خودکشی کرد بنابراین قبر منسوب به او در کاشان مشکوک است.از طرفی روز نهم ربیع نیز روز قتل عمر بن سعد (از قاتلان اهل بیت در کربلا) است و عمر بن خطاب در بیست و ششم ماه ذی الحجة مضروب شده و در بیست هشتم همان ماه از دنیا رفته است.
📦 جهت سفارش این کتاب👇🏻
@Aghayabnalhasan
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
#صلوات
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💠 #حدیث_روز 💠
💎 دو خصلت کلیدی از نگاه امام حسن عسکری (ع)
🔻امام عسكرى عليهالسلام:
خَصلَتانِ لَيسَ فَوقَهُما شَى ءٌ: الإيمانُ بِاللّه ِو نَفعُ الإخوانِ
❇️ دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست:
ايمان به خدا و
سود رساندن به برادران.
📚 بحارالأنوار، ج ۷۸، ص ۳۷۴