eitaa logo
مرکز تخصصی حدیث حوزه
495 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
417 ویدیو
212 فایل
ارتباط با آدمین @fekri_ تلفن مرکز تخصصی علوم حدیث 02532938923 02532923719 ساعت تماس ۱۳ تا ۱۹
مشاهده در ایتا
دانلود
💢دوره تکمیلی مدرسه پاییزه حدیث💢 ✳️ویژه روحانیون حوزه های علمیه سراسر کشور، معلمان، استادان و عموم علاقه مندان 🔶 مهلت ثبت نام : تا سوم مهرماه ✅ با ارائه گواهینامه مشترک از دانشگاه قرآن و حدیث و انجمن حدیث حوزه ⚜️لینک ثبت نام https://yun.ir/1vj22a 📞 کسب اطلاعات بیشتر: 02151292610 🆔@qhuacir
🌺بسم الله الرحمن الرحیم🌺 🗓 امروز پنجشنبه: 25 شهریور ماه 1400 10 صفر 1443 : قرآن و تفسير به رأى!! 🔅 : 🔹 «لا تَخوضوا فِي القُرآنِ ولا تُجادِلوا فيهِ، ولا تَتَكَلَّموا فيهِ بِغَيرِ عِلمٍ ، فَقَد سَمِعتُ جَدّي رَسولَ اللّهِ صلى الله عليه و آله يَقولُ : مَن قالَ فِي القُرآنِ بِغَيرِ عِلمٍ فَليَتَبَوَّأ مَقعَدَهُ مِنَ النّارِ». 🔸 به باطل، در قرآن فرو مرويد و در آن مستيزيد و بدون علم، در باره آن سخن مگوييد كه شنيدم جدّم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله مى فرمايد: «هر كس بدون علم در باره قرآن سخن بگويد، بايد جايگاهش را از آتش [دوزخ] برگيرد. 📚 التوحيد : ص ٩١ ح ٥
به نام خدا با سلام و احترام با تاییدات خداوند متعال و با استعانت از حضرت ولی عصر عج جلسه دفاعیه پایان نامه با عنوان: «اصول و قواعد واکنش اجتماعی از دیدگاه قرآن و عترت علیهم السلام» نویسنده: حجت الاسلام آقای محمدجواد احمدی استاد راهنما: حجت الاسلام و المسلمین آقای حیدر مسجدی استاد داور: حجت الاسلام و المسلمین آقای مرتضی حائری شیرازی در ستاد جمکران در روز دوشنبه 1400/6/22 ساعت 18:30 برگزار گردید. این موفقیت را به نویسنده محترم تبریک عرض کرده و از خداوند متعال توفیقات روز افزون در زمینه دانش و پژوهش مسئلت داریم.
🔔 ثبت نام جذب خاص روحانیون عتبات ◻️ نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برای جذب روحانیون برای عتبات ثبت نام می کند. ◻️ ثبت نام از ۲۷ شهریور آغاز و تا ۳ مهرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد. شرایط ثبت‌نام:👇 https://hawzahnews.com/xbkyC
4_5902304256148373506.apk
11.15M
📲 نرم افزار اندروید کتاب " مستدرکات علم رجال الحدیث " 📌 @ketabemobin114
با هماهنگی به عمل آمده با شرکت ارتباطات سیار (همراه اول)، ترافیک کلیه مشترکین همراه اول به سمت سرورهای مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه رایگان شده است و مخاطبین سامانه‌های آموزش مجازی، کلاس آنلاین، پیام رسان نشاط و سایر سرویس های مرکز فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه می‌توانند به صورت کاملاً رایگان از این خدمات استفاده نمایند. @sotohaali
💠 میزان اعتبار جرح و تعدیل‌های ابن‌غضائری: ✅ مشهور علما معتقدند کلام رجالیون دیگر بر تضعیفات ابن غضائری مقدم می‌شود، اما در مورد دلیل این مطلب اختلاف وجود دارد: 1⃣ برخی: ایشان از حالت متعارف خارج و به دلیل سوء ظن، بسیار جرّاح بوده‌ است. 2⃣ آقابزرگ تهرانی و آیت‌الله : ثابت نیست که کتاب موجود متعلق به ابن غضائری باشد؛ زیرا شیخ طوسی در مقدمه نقل کرده، کتاب‌های ایشان را ورثه از بین برده‌اند. 3⃣ آیت‌الله : طبق نقل مجمع الرجال ابن‌غضائری عمدتا می‌کند؛ یعنی چنین نیست که ایشان از مشایخ خود ثقه بودن یا ثقه نبودن راوی را سوال کرده باشد؛ بلکه ایشان با شمّ حدیث‌شناسی خود در صدد این امر بر آمده‌اند که آیا این حدیث ممکن است از امام معصوم (ع) صادر شده باشد یا روایت جعل است و در نتیجه مؤلف آن هم اعتبار ندارد. 🔸 در باب شهادات گفته‌اند شهادت باید عن یا قریب به حسّ باشد؛ اما این گونه متن‌شناسی ایشان بعید از حسّ است. از این رو کلام ابن غضائری اعتبار ندارد. 🔹 البته ایشان در امور دیگری، همچون تعیین لقب اشخاص، نسبت اشخاص با افراد دیگر، تعیین زمان راویان و… بسیار دقیق النظر و خبره این فنّ بوده‌اند و از این جهت مقدم بر هستند؛ بنابراین حتی اگر ما ندانیم که مؤلف این کتاب ابن غضائری است، اما این نکات روشن می‌سازد که نویسنده آن بسیار خبره بوده و باید به کلام او اخذ شود. 📚 برگرفته از فرمایشات آیت الله در درس خارج اصول (1397/10/28) @rejal_shobeiri