eitaa logo
اهداف و آداب طلبگی-حجت الاسلام قائمی
101 دنبال‌کننده
22 عکس
72 ویدیو
12 فایل
سلسله سخنرانیهای استاد حاج شیخ اصغر قائمی موضوع:اهداف و آداب طلبگی ارتباط با مدیر کانال: @hoze230 https://eitaa.com/joinchat/1237254201C3af4e31f2a
مشاهده در ایتا
دانلود
؛ دعای میلیاردی در نماز 🤲 🎙 حجت الاسلام و المسلمین قرائتی آقا نماز شب مي‌خواند مي‌گويد: «اللهم اغفر لسيد حسن نصر الله» يک کلمه اضافه بگو: «و من احبّه» وقتي گفتي: «من احبِّه» صدها ميليون اضافه شد. «اللهم اغفر لفلاني و من احبّه» خدايا ايشان را بيامرز و هرکس هم ايشان را دوست دارد بيامرز. طرفدارانش هم بيامرز. در نماز هم همينطور است، شما نمي‌گويي: «السلام علينا و علي ايراني‌ها» عباد الله الصالحين! محدوديت ندارد. «سمع الله لحمدي» تو يک نفر هستي حمد خدا را مي‌کني. بگو: «سمع الله لمن حمده»، «من حمده» ميلياردي شد. چند ميليارد فرشته و جن و انس حمد خدا را مي‌کنند؟ بگو: «سمع الله لمن حمده» نگو: «اياک اعبد، اياک نعبد» اعبد يکي و نعبد... ما در نيت محدوديت نداريم. الآن درس که مي‌خوانيم، من درس مي‌خوانم براي نجات بشريت، نه اينکه مدرک بگيرم و شغلي انتخاب کنم و تشکيل زندگي بدهم. تشکيل زندگي يک نفر هستي ولي نجات بشر، نيت است. ما در نيت سرمان کلاه مي‌رود، خيلي وقت‌ها نيت‌هاي ميلياردي مي‌توانيم بکنيم اما غافل هستيم. 📺برنامه سمت خدا 03- 10-1396 🔅🔅🔅🔅🔅 🆔 @namazmt
ﻣﺮﺩﯼ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﻣﺎﺩﺭ، ﻫﻤﺴﺮ ﻭ فرزندش ﺭﺍ ﺑﺮﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺷﺖ، ﻭ ﻧﺰﺩ اربابی ﮐﺎﺭ ﻣﯽ ﮐﺮﺩ، وی ﺩﺭ ﮐﺎﺭﺵ ﺍﺧﻼﺹ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ کارها ﺭﺍ ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺷﮑﻞ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯽﺩﺍﺩ، یک ﺭﻭﺯﯼ ﺍﻭ ﺳﺮ ﮐﺎﺭ ﻧﺮﻓﺖ. ﺑه همین ﻋﻠﺖ ﺍﺭﺑﺎﺑﺶ ﺑﺎ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺖ: ﺑﺎﯾﺪ ﻣﻦ ﯾﮏ ﺩﯾﻨﺎﺭ ﺯﯾﺎﺩﺗﺮ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﺪﻫﻢ ﺗﺎ ﺍﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻏﯿﺒﺖ ﻧﮑﻨﺪ . ﺯﯾﺮﺍ ﺣﺘﻤﺎ ﺑه خاﻃﺮ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺩﺳﺘﻤﺰﺩﺵ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ . ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ در روز بعد ﺳﺮﮐﺎﺭﺵ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﺪ ارباب ﺣﻘﻮﻗﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺩﯾﻨﺎﺭﯼ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩ. ﮐﺎﺭﮔﺮ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﮕﻔﺖ ﻭ ﺍﺯ ﺍﺭﺑﺎﺑﺶ تشکر کرد و ﺩﻟﯿﻞ ﺯﯾﺎﺩ ﺷﺪﻥ ﺭﺍ ﻧﭙﺮﺳﯿﺪ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﮐﺎﺭﮔﺮ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺮﺩ. ﺍﺭﺑﺎﺑﺶ ﺑه شدت ﺧﺸﻤﮕﯿﻦ ﺷﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﺩﯾﻨﺎﺭﯼ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯾﺶ ﺍﺿﺎﻓﻪ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻡ ﮐﻢ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﻢ ﮐﺮﺩ... ﻭ ﮐﺎﺭﮔﺮ باز هم ﭼﯿﺰﯼ ﻧﮕﻔﺖ و علت این کار را ﺍﺯ ﺍﻭ نپرسید. ﭘﺲ ﺍﺭﺑﺎﺑﺶ ﺍﺯ ﻋﮑﺲ ﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﻭ ﺗﻌﺠﺐ ﮐﺮﺩ به همین ﻋﻠﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺣﻘﻮﻗﺖ ﺭﺍ ﺯﯾﺎﺩ ﮐﺮﺩﻡ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﮕﻔﺘﯽ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﮐﻢ ﮐﺮﺩﻡ ﺑﺎﺯ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﮕﻔﺘﯽ! ﮐﺎﺭﮔﺮ ﮔﻔﺖ: ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﺭ ﺍﻭﻝ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﺧﺪﺍ ﻓﺮﺯﻧﺪﯼ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿﻦ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺣﻘﻮﻕ ﺑﻪ ﻣﻦ ﭘﺎﺩﺍﺵ ﺩﺍﺩﯼ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﯼ ﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﮐﻪ برای ﺑﺎﺭ ﺩﻭﻡ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﻣﺮﺩ ﻭ ﭼﻮﻥ ﮐﻪ ﺩﯾﻨﺎﺭ از حقوقم ﮐﻢ ﺷﺪ ﮔﻔﺘﻢ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺯﯾﺶ ﺑﻮﺩﻩ، ﮐﻪ ﺑﺎ ﺭﻓﺘﻨﺶ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﭼﻪ ﺯﯾﺒﺎﯾﻨﺪ ﺭﻭح هاﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺨﺸﯿﺪﻩ ﻗﺎﻧﻊ ﻭ ﺭاضی اند ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻭ ﮐﺎﻫﺶ ﺭﻭﺯﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎن ها ﻧﺴﺒﺖ ﻧﻤﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﺧﺪﺍﯾﺎ! ﺑﺎ ﺭﻭﺯﯼ ﺣﻼﻝ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺣﺮﺍﻡ ﺩﻭﺭ ﺳﺎﺯ ﻭ ﺑﺎ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺭﺣﻤﺘﺖ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﯽ ﻧﯿﺎﺯ ﮐﻦ.الهی امین 👳 @mollanasreddin 👳
🌺پنجاه خصلت از خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه واله وسلم) ♦️بي‌شک تأسي به سيره و سنت آن حضرت براساس آيه‌‌کريمه «و لکم في رسول‌الله اسوه حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشاي مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود. ۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت ۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد. ۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود. ۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت. ۵-وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد. ۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است. ۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد. ۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد. ۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو. ۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود. ۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد. ۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست. ۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خاست. ۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خاست مگر با ياد خدا. ۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن. ۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد. ۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد. ۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود. ۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت. ۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد. ۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد. ۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد. ۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد. ۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود. ۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟» ۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد. ۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت. ۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود. ۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد. ۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد. ۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد. ۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر مي‌گفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند. ۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد. ۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد. ۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند. ۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد. ۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد. ۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود. ۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت. ۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد. ۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود. ۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد. ۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد. ۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود. ۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است. ۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد. ۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود. ۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد. ۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد. ۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد. 📚کتاب سنن النبی تالیف مرحوم علامه طباطبایی 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi https://splus.ir/asatid_enghelabi
🌷 آیت الله بهجت (ره) : 7 توصیه از آیت الله بهجت برای دفع شّر و و همین طور برای جلوگیری از و دستورات عامی فرموده اند که به این شرح است : 1⃣ هنگام اذان در جایی که زندگی میکند ، با صوت جهر و آشکار (صدای بلند مثل نماز صبح) ، اذان بگوید . 2⃣ پس از نماز صبح 50 آیه از قرآن را به صوت جهر و آشکار (صدای بلند) تلاوت نماید. 3⃣ دو سوره ی معوذتین (فلق و ناس ) را بخواند. 4⃣ پیش از خواب 4 قل (یعنی سوره های کافرون ، توحید ، ناس و فلق ) را بخواند . 5⃣ همراه خود ( مثلاً در جیبش ) قرآن داشته باشد. 6⃣ را فراوان بخواند و آن را نوشته و در خانه نصب کند . { آیة_الکرسی 3 آیه است تا فیها خالدون } 👌 دستورفوق بخصوص برای کسی که سحر شده و کسی که مبتلا به چشم زخم است نیز راه گشاست. 7⃣ وی در دستور دیگری فرموده اند که برای دفع چشم زخم و طلسم ، دهید و تکرار و تکرار لاحول ولاقوةالابالله را انجام دهید . 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢روایتی عجیب و شنیدنی درباره صلوات 🎙استاد عالی ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹گزیده ای از سخنان حجت الاسلام و المسلین استاد قائمی-جلسه اخلاق مورخه ۱۴۰۲/۷/۱۹ 🔻آخرش چی؟! 📌کانال اطلاع رسانی حوزه علمیه امام حسین علیه السلام: @tabligh14 📌
🛑امیرالمومنین علیه السلام : نیکوترین برطرف کننده اندوه ، تکیه بر تقدیر [الهی ]است نِعمَ الطّارِدُ لِلهَمِّ الاِتِّکالُ عَلَی القَدَرِ عیون الحکم والمواعظ ص 493 🕌 @Qomonline
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور  ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ 📌با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! ↙️این‌قدر ظرفیّت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود. 💠اولویت امر تبلیغ در حوزه‌های علمیه 🏷درباره اهمیت تبلیغ به عنوان ابزار رسیدن به اهداف دین ❎امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیّه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوّم قرار دارد. ✅ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبه‌ی اوّل است. ☝️چرا این را میگوییم؟ ⁉️برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟ 📍هدف نهایی: ♦️ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد 📍هدفهای میانی و ابتدائی: 🔹اقامه‌ی قسط 🔸تشکیل نظام اسلامی 🔹اقامه‌ و اشاعه معروف 🔸ازاله‌ منکر 🔹ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح ⏫هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود. 👈قرآن کریم، پیغمبران را مسئول تبلیغ میداند ♦️شما [علما] هم که ورثه‌ی انبیا هستید، اُسّ و اساس وظیفه‌ی شما عبارت است از تبلیغ 🔉باید پیام دین را، پیام خدا را به دلها و گوشها برسانید. 🏷درباره استمرار سنّت تبلیغ در میان علما از زمان گذشته ✅در حوزه‌های علمیّه از اوّل، از هزار سال پیش، سنّت تبلیغ وجود داشت 🏷درباره اهمّیّت مضاعف تبلیغ در دوران کنونی 💎اولویّت حوزه‌ها تبلیغ است. در همه‌ی دوره‌ها این‌جور بوده امّا در دوره‌ی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است؛ برای اینکه در دوره‌ی ما یک اتّفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتّفاقی نیفتاده بود؛ و آن حاکمیّت اسلام بود. تشکیل سازمانِ سیاسیِ مدیریّتِ کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد. وقتی که یک‌ چنین وضعی هست، طبعاً دشمنی‌های با اسلام شدّت پیدا میکند 📍تبلیغ در دوره‌ی ما اهمّیّت مضاعف پیدا میکند؛ از دو جهت: ↙️در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود. ↙️امروز، هم سخت‌افزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، هم نرم‌افزارها. 🚨اگر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. 💠چند نکته کاربردی در مسئله تبلیغ: 1️⃣ شناخت مخاطب 🔍باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحله‌ی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم. ⚠️در این آشفته‌بازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانه‌ای که وجود دارد، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است. 📱سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است. ☝️این مخاطب را بشناسید. 2️⃣ داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل ✅تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست... طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛ 🌐اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمه‌اش شناخت صحنه است. ⭕️جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آن‌وقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید. 3️⃣داشتن روحیه‌ جهادی ❎اگر روحیه‌ی جهادی نباشد: 📌انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند 📌 گاهی در رفتار غلط عمل میکند. 👌روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است. ❇️وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمین‌شده است. 4️⃣ توجّه ویژه به نسل جوان و نوجوان ✔️در بخشهای مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود 👈لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ ♦️فردای کشور مال اینها است، ☑️ایمانشان باید محکم باشد ☑️ذهنشان باید خالی از شبهه باشد 📍ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است؛ برخی از این جاذبه‌ها: ❇️مسجد ❇️هیئت ❇️موعظه 💠نکته پایانی: لزوم ایجاد کانونهای عظیم حوزوی برای تربیت مبلغین اثرگذار با پشتوانه فکری، تحقیقی و علمی 📌اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازه‌ی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی. 📌احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی علمیّه‌ی قم است. ⭕️تشکیل کانونی با مأ‌موریّتِ: 1️⃣تهیّه‌ی موادّ تبلیغیِ به‌روز 2️⃣تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی 3️⃣تربیت مبلّغ 🍀سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام(ره).
37.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | موضوعات پیشنهادی فاطمیه 🎙حجت الاسلام استاد 🔻بیست و هفتمین نشست هم‌اندیشی سخنـرانـان مرتبط با هیـات رزمندگـان اسلام #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ #⃣ 🔻ارتباط و پاسخگویی:👇 📩معاونت آموزش هیات رزمندگان ☎️ 02536621990 📲 09126908546 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻کانال👇 📩سخنرانان مرتبط با هیات رزمندگان https://eitaa.com/joinchat/1354563618Ca79a3442d2
۹۲ همسایه: (هركي نخونه از دستش رفته ، واقعا از دستش رفته) روزی پیامبر اکرم به خانه حضرت زهرا آمدند . حضرت علی و حسنین (صلوات الله علیهم اجمعین) هم در خانه حضور داشتند . پیامبر خطاب به اهل بیت خود فرمودند : چه میوه ای از میوه های بهشتی میل دارید بمن بگوئید تا به جبرائیل بگویم از بهشت برایتان بیاورد. امام حسین که در آن روزگار در سنین کودکی بودند از بقیه اهل خانواده سبقت گرفتند. رفتند در دامن رسول خدا نشستند و عرضه داشتند : پدر جان به جبرائیل بگوئید از خرماهای بهشتی برای ما بیاورد . و حضرت رسول اکرم هم به خواسته حسین خود جامه عمل پوشانیدند و به جبرئیل دستور دادند یک طبق از خرماهای بهشتی برای اهل بیت بیاورد. مدتی نگذشت که جبرائیل یک طبق خرمای بهشتی را آورده و در حجره حضرت زهرا سلام الله عليها گذاشت. پیامبر خطاب به دختر خود فرمودند : فاطمه جان یک طبق خرمای بهشتی در حجره تو نهاده شده است ، آنرا نزد من بیاور . حضرت زهرا آن طبق را آوردند و نزد پدر گذاشتند. پیامبر خرمای اول از درون ظرف برداشتند و در دهان سرور جوانان اهل بهشت امام حسین نهادند و فرمودند « حسین جان نوش جانت ، گوارای وجودت » سپس خرمای دوم را از درون ظرف برداشتند و در دهان دیگر سرور جوانان اهل بهشت امام حسن نهادند و باز فرمودند «حسن جان نوش جانت ، گوارای وجودت ». خرمای سوم را در دهان جگر گوشه خود حضرت زهرا نهادند و همان جمله را هم خطاب به حضرت زهرا بیان کردند. خرمای چهارم را هم در دهان حضرت علی نهادند و فرمودند « علی جان نوش جانت‌، گوارای وجودت » خرمای پنجم را از درون ظرف برداشتند و باز دوباره در دهان حضرت علی نهادند و همان جمله را تکرار نمودند . خرمای ششم را برداشتند، ایستادند و در دهان حضرت علی گذاشتند و باز همان جمله را تکرار کردند. در این هنگام حضرت زهرا فرمودند : پدر جان به هر کدام از ما یک خرما دادید اما به علی سه خرما و در مرتبه سوم هم ایستادید و خرما در دهان علی گذاشتید . چرا بین ما اینگونه رفتار کردید ؟ رسول اکرم خطاب به دختر خود فرمودند:فاطمه جان وقتی خرما در دهان حسین نهادم ، دیدم و شنیدم که جبرائیل و مکائیل از روی عرش ندا بر آورده اند که : «حسین جان نوش جانت ، گوارای وجودت » من هم به تبع آنها این جمله را تکرار کردم وقتی خرما در دهان حسن نهادم باز جبرائیل و مکائیل همان جمله را تکرار کردند و من هم به تبع آنها آن جمله را گفتم که « حسن جان نوش جانت ». فاطمه جان وقتی خرما در دهان تو نهادم دیدم حوری های بهشتی سر از غرفه ها در آورده اند . و می گویند « فاطمه جان نوش جانت ، گوارای وجودت » من هم به پیروی از آنها این جمله را تکرار کردم.اما وقتی خرما در دهان علی نهادم شنیدم که خداوند از روی عرش صدا می زند « علی جان نوش جانت ، گوارای وجودت » . به اشتیاق شنیدن صوت حق خرمای دوم در دهان علی نهادم باز هم خداوند از روی عرش ندا زد که «هنیأ مرئیاً لک یا علی » نوش جانت ، گوارای وجودت علی جان.به احترام صوت حق از جا برخاستم و خرمای سوم در دهان علی نهادم ، شنیدم که باز خداوند همان جمله را تکرار کرد و سپس به من فرمود:« یامحمد ، بعزّت و جلالم قسم اگر تا صبح قیامت خرما در دهان علی بگذاری من خدا هم تا قیامت می گویم علی جان نوش جانت ، گوارای وجودت». خداوندا به حق علی علیه السلام گره از کار ما بگشا جلاءالعیون علامه مجلسی هر کی این مطلب را خوند و به دلش نشست اگه دوست داشت به عشق 14معصوم واسه گروهاي ديگه بفرسته خدایا:هر کی این پست راکپی کرد حاجت روا بفرما اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد. اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد. اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد. اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد. اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد. میدونی اگه کپی کنی تا آخرامشب چند هزار تا صلوات فرستاده میشه؟ اگه خسیس نیستی به همه ی گروها بفرست به نیت شادی دل آقا امام زمان عج‌التماس‌دعا
🔸 یمن را دریاب ... ! 🔸 📝 دکتر علی حائری شیرازی (فرزند مرحوم آیت الله حائری شیرازی) از پدر پدر داشت روزهای پایانی را می‌گذراند. دکترها برایش اصطلاحِ «سپسیس عفونی» را بکار می‌بردند. «سپسیس» یک بیماری خطرناک و مرگبار است که بر اثر واکنش شدید سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت شدید ایجاد می شود. «سپسیس شدید» منجر به «شوک سپتیک» می شود. این شوک، فشار خون پدر را کمتر از ۷ کرده بود. بوسيله دارویی که دائم و به‌تدریج به بدن تزریق می‌شد، سعی در جلوگيری از اُفت شدید فشار داشتند. این حالات، پدر را در خوابی عمیق و متفاوت فرو می‌برد؛ حالتی اغماء گونه ... از شب، نوبت حضور من بالای سرشان است. حالتی رفت و برگشت دارند. بی‌هوش و هوشیار در نیمه‌های شب نگاهی به من کردند. «علی بیا !». بعد بلافاصله گفتند: «از یمن چه خبر؟!». متعجب نگاه می‌کنم. «با موشک کجا را زده؟». گویی نظاره‌گر واقعه‌‎ای بوده که من از آن بی خبرم. می‌گویم: «خواب دیدید؛ ما الآن در بیمارستان نمازی هستیم». رویش را برمی‌گرداند. «نه، خواب نبود! یمن را دریاب. اخبار یمن را پیگیر باش. آخرالزمان از یمن آغاز می‌شود. از شلیک اولین موشک‌ها !» بعد سکوتی طولانی کرد. دوباره می‌گوید «علی بیا!». اشاره می‌کند که «سرت را جلو بیار». سرم را می‌چسبانم به دهانش. باصدای بی‌جوهره‌ای می‌گوید: «ان شاء الله تو ظهور را درک میکنی!» مو به تنم سیخ می‌شود. می‌گویم «ان شاء الله» و در دل، همۀ این فضا را حمل بر حال اغماگونه او می‌کنم و عبور میکنم ... تا این‌روزها که اولین موشک‌ها با جسارتی وصف‌ناشدنی از یمن به سمت تمام منافع اسرائیل و آمریکا شلیک میشود ... و تنگه‌ای که لقب مهمترین آبراهۀ جهان را یدک می‌کشد برای همه کشتی‌های اسرائیل و آمریکا ناایمن شده. یمن یک تنه دارد صف‌آرایی و آبروداری می‌کند. باز صدای پدر را می‌شنوم: «یمن را دریاب ...!» @haerishirazi
هدایت شده از متن روضه و منبر
📚 دانلود ۲۲ کتاب رایگان درباره حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها ۱. عبور از تاریکی 👈 دانلود ۲. شخصیت شناسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر پایه کتاب و سنت 👈 دانلود ۳.شهادت مادرم زهرا افسانه نیست 👈 دانلود ۴. آموزه های تربیتی در زندگی حضرت فاطمه 👈 دانلود ۵. فاطمة الزهراء من المهد إلى اللحد 👈 دانلود ۶. فاطمه زهرا (س) از ولادت تا شهادت 👈 دانلود ۷. دانستنی های فاطمی 👈 دانلود ۸. زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها 👈 دانلود ۹. فاطمه سلام الله علیها در آینه وحی 👈 دانلود ۱۰. دانشنامه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) 👈 دانلود ۱۱. ترجمه بیت الأحزان شیخ عباس قمی 👈 دانلود ۱۲. متن و ترجمه خطبه فدکیه 👈 دانلود ۱۳. تجلی توحید در زندگانی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 👈 دانلود ۱۴. اسرار فضائل فاطمه سلام الله علیها 👈 دانلود ۱۵. الفریدة في لوعة الشهيدة 👈 دانلود ۱۶. حضرت محسن اولین شهید امامت 👈 دانلود ۱۷. الصحیح فی کشف بیت فاطمه س 👈 دانلود ۱۸. بنور فاطمة اهتديت 👈 دانلود ۱۹. با نور فاطمه هدایت شدم 👈 دانلود ۲۰. بندگی، راز آفرینش (شرح خطبه فدکیه)👈 دانلود ۲۱. کشتی پهلو گرفته 👈 دانلود ۲۲. هذه فاطمه 👈دانلود 🔹لطفا نشر دهید تا اهل کتاب و قلم و علم و مذهب از آن بهره‌برداری کنند 🌸🍃🌼🍃🌸🍃 🔳🔳🔳 با ما همراه باشید در کانال ... متن منبر و روضه👇👇 https://eitaa.com/roze230 🔳🔳🔳
طلبگی چی چرا و چگونه؟.pdf
1.08M
🔰طلبگی؛ چی، چرا و چگونه؟ ✍️حجة الاسلام سیدمرتضی خلیلی مدیر مدرسه علمیه (کرمان) 🔸در این نوشته بعد از تعریف جامع طلبه تراز و توضیح مفصل هر کدام از قیود تعریف، به بخشی از برنامه های پیشنهادی در راستای تحقق تعریف طلبه تراز پرداخته شده است. 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
🟣 برنامه‌ریزی برای باز کردن شبانه روزی مساجد در گام اول با توجه به اینکه هزار تا شهر داریم ، هزار امام جمعه و هزار مسجد که امام جمعه که نماینده ولی فقیه است باید برای دائمی باز بودن مساجداز نیروی انتظامی وصدها هزار نیروی مقاومت بسیج و ده ها هزار روحانی حوزه‌های علمیه کمک بگیرد. در گام دوم مساجدی که در مسیر زائران و گردشگران هست بایدبه صورت شبانه روزی باز باشد در گام سوم مساجدمعروف محله‌ها و مساجدی که درآمد اقتصادی دارند. ۱- نگهبان مومن و معتقد به ارزشهای انقلاب اسلامی در قسمت ورودی مسجد ۲-تشویق مردم به خادم افتخاری مسجد شدن ۳-حذف کلیه اشیاء قیمتی از مسجد ۴-برگزاری تمامی مجالس مذهبی در مسجد بصورت رایگان ۵-تشکیل دارالقرآن و تمامی امور قرآنی فقط در مساجد ۶-برگزاری مراسم احیاء هر شب جمعه در مسجدتاصبح ۷-حضور مسئولین شهر هر شب در مسجد و پاسخگویی به مردم ۸-تشکیل مسابقه کتاب خوانی در فضای مسجد ویژه نوجوانان و جوانان و بزرگسالان ۹-پذیرایی چایی از مومنین بصورت دائمی ۱۰-دادن قدرت خدمت به تمامی مومنین در مسجد ۱۱-مشورت دائمی امام جماعت با همه مومنین ۱۲-استقبال از حضور افراد معتاد و کارتن خواب و کسانی که به هر دلیل از خانه فرار کرده اند وبه مسجد پناه آورده اند و داشتن برنامه برای آنها با هماهنگی بهزیستی ۱۳-مسجد شبانه روزی یعنی مسجدی که به سلاح روز مجهز است برای مقابله با تهاجم فرهنگی برای مقابله با مشکلات اقتصادی خانوادگی اجتماعی ۱۴-تعامل شبانه روزی مساجد بادیگر مساجد شهرو دعوت از یکدیگر برای حضور در مسجد دیگری واشنایی بیشتر مومنین خصوصا جوانان و نوجوانان بایکدیگردر مباحث قرآنی ۱۵-حضور علمای بزرگ و قاریان معروف قرآن و مداحان معروف و موذنین مشهور کشور در تمامی مساجد ۱۶-تشکیل ستاد مرکزی مساجد شبانه روزی در هر شهر توسط امام جمعه جهت انتقال تجارب ۱۷-حضور شبانه روزی امام جمعه در مساجد شهر و روستا ۱۸-سخنرانی دایمی در تمامی سال وتمامی مساجد در مورد فضایل مسجد ۱۹-سخنرانی امام جمعه در خطبه های نماز جمعه هر هفته ۷ دقیقه در مورد اهمیت مساجد شبانه روزی ۲۰سخنرانی تمام مبلغین ماه محرم فاطمیه و ماه رمضان در مورد مساجد شبانه روزی ۲۱-برگزاری بزرگترین مسابقه حفظ آیات و احادیث مسجد در سراسر کشور(همانطور که مسابقات بین المللی قرآنی هر سال برگزار میگردد) ۲۲-نصب احادیث مسجد درسطح شهر و تمامی ادارات و اماکن عمومی و مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه
۴-جابر گفت: از پيامبر اكرم شنيدم ميفرمود: روز قيامت سه چيز بشكايت مى‌آيند قرآن و مسجد و عترت. قرآن ميگويد: خدايا مرا تحريف نمودند و پاره پاره‌ام كردند. مسجد ميگويد: خدايا مرا تعطيل كردند و ضايع نمودند. عترت ميگويد: خدايا ما را كشتند و تبعيد نمودند و طرد كردند من بدو زانو مى‌نشينم براى دادخواهى خداوند ميفرمايد من شايسته اين كارم. تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۵، ص ۲۰۲ عَنْ جَابِرٍ عَنِ اَلنَّبِيِّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ: يَجِيءُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ ثَلاَثَةٌ يَشْكُونَ اَلْمُصْحَفُ وَ اَلْمَسْجِدُ وَ اَلْعِتْرَةُ يَقُولُ اَلْمُصْحَفُ ، يَا رَبِّ حَرَّفُونِي وَ مَزَّقُونِي وَ يَقُولُ اَلْمَسْجِدُ يَا رَبِّ عَطَّلُونِي وَ ضَيَّعُونِي وَ تَقُولُ اَلْعِتْرَةُ يَا رَبِّ قَتَلُونَا وَ طَرَدُونَا وَ شَرَّدُونَا فَأَجْثُو لِلرُّكْبَتَيْنِ فِي اَلْخُصُومَةِ فَيَقُولُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِي أَنَا أَوْلَى بِذَلِكَ مِنْكَ. در این روایت نورانی هم بدترین ظلم و جنایتی که در حق مساجد میشود که باعث می‌شود مسجد در روز قیامت به پیشگاه خدای متعال شکایت کند تعطیل کردن و ضایع کردن مسجد است ،بستن و قفل کردن درب مسجد باعث تعطیلی مسجد است و این تعطیلی مثل به قتل رساندن عترت پیامبر کاری بسیار زشت و جنایتی هولناک است که خداوند در روز قیامت به آن رسیدگی خواهد کرد اهلبیت علیهم السلام در تمام شبانه روز به مسجد رفت و آمد داشتند ۵- امام صادق علیه السلام مي فرمايند: خدمتکار علی بن الحسین (زین‌العابدین) علیه السلام، ایشان را در شبی سرد، ملاقات کرد، در حالی که جامه و ردا و عمامه‌ای از خَز پوشیده و خود را با عطری، خوش‌بو کرده بود. گفت: فدایت شوم! در چنین ساعتی و با این وضع، رهسپار کجایی؟ امام علیه السلام فرمود: به مسجد جدّم پیامبر خدا می‌روم تا از خدای عز و جل حوریان را خواستگاری کنم. متن حدیث: الإمام الصادق علیه السلام: إنَّ عَلِیَّ بنَ الحُسَینِ علیه السلام استَقبَلَهُ مَولیً لَهُ فی لَیلَهٍ بارِدَهٍ، وعَلَیهِ جُبَّهُ خَزٍّ ومِطرَفُ خَزٍّ وعِمامَهُ خَزٍّ وهُوَ مُتَغَلِّفٌ بِالغالِیَهِ، فَقالَ لَهُ: جُعِلتُ فِداکَ، فی مِثلِ هذِهِ السّاعَهِ عَلی هذِهِ الهَیئَهِ إلی أینَ؟ قالَ: فَقالَ: إلی مَسجِدِ جَدّی رَسولِ اللّه‌ِ صلی الله علیه و آله، أخطُبُ الحورَ العینَ إلَی اللّه‌ِ عَزَّوجَلّ در این روایت نورانی هم رفتن به مسجد در شب سرد مورد توجه است پس مساجد باید شبانه روز به روی مومنین باز باشد تا مومنین همچون اهلبیت بتوانند در هر ساعتی به خانه خدای متعال و مسجد مشرف شود. 🟣 رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی هم به عنوان ولی فقیه و حاکم شرع تاکید دارند که مساجد باید محل رفت و آمد دائمی مردم باشد که ما وظیفه داریم از ایشان اطاعت کنیم هم در باز نگه داشتن شبانه روزی و دائمی مساجد و هم رفت و آمد به آنجا 🚨آباد کردن مساجد، زنده نگه داشتن مساجد، یکی از کارهای واجب است. البتّه ما در سطح کشور نسبت به جمعیّت، مسجد که کم داریم امّا همانی هم که داریم، بعضی‌هایش یا شاید بسیاری‌اش، معمور نیست، آباد نیست. حدّاکثر [این است که] وقت نماز باز میکنند، نماز آنجا خوانده میشود، بعد درِ مسجد بسته میشود! این[طور] نمیشود. مسجد بایستی محلّ رفت ‌و آمد دائمی مردم باشد. امام خامنه ای ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ 🟣اگر مسجد شبانه روز باز نباشد چه تبعات منفی دارد: ۱-بی‌اعتنایی و بی تفاوتی به عبادت خدای متعال در تمامی ساعات شبانه روز،که اثرات خطرناکی در زندگی معنوی و نورانی مومنین ایجاد میکند خداوند در قرآن می‌فرماید وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ و هر كس از ذکر من [كه سبب تحقق سعادت دنیا و آخرت است‌] روی بگرداند، برای او زندگی تنگ [و سختی‌] خواهد بود، و روز قیامت او را نابینا محشور می‌كنیم. طه - 124 ۲- انگیزه مومنین برای ساخت مسجد کم کم از بین می‌رود چرا که هزینه میلیاردی برای ساخت مکانی که چند ساعت یا چند دقیقه بیشتر باز نیست عاقلانه نخواهد بود. ۳-ایجاد محدودیت زمانی برای مردم در مسجدزمینه تفکر،خلاقیت ،تعالی روحی ،علمی،تربیتی و اخلاقی جامعه را ازبین میبردواستبداد، زورگویی و ناامیدی و مشکلات روحی را به دنبال دارد. ۴-با توجه به اینکه شارع مقدس محدودیت‌هایی برای برخی از مومنین در هنگام جنابت یا حیض برای توقف در مسجد قرارداده است ایجاد کردن محدودیت‌های جدید توسط انسان‌ها نوعی بدعت و مخالفت با سیره اهل بیت علیهم السلام و کاری زشت و منکرو خواسته شیطان است. ۵-بستن درب مساجد هرچند به مدت نیم ساعت کم کم موجب بسته شدن همیشگی مساجد خواهد شد. ۶- بستن و خاموش کردن چراغ مسجد از شب تا صبح تحقیر مسجد هست چرا که پارک‌ها و بوستان‌ها و قبرستان‌ها شب تا صبح با صدها چراغ روشن است و مردم به راحتی به آنجا تردد دارند
خلوت ساده‌ی لذت‌بخش.mp3
10.85M
من نمی‌تونم نماز شب بخونم، نمی‌تونم از سحر استفاده کنم و لذت ببرم، چکار باید بکنم؟ | ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ ✳️ به کانال نماز شب بپیوندید⇩⇩⇩ 🆔 @namaz_shab ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
✅ کجای قرآن از علی(علیه السلام) گفته است!!! ♦️روزی معاویه «لعنة‌الله‌علیه» واردمکه شد، گروهی برمعاویه واردشدند وگفتند: آیامی دانی که ابن عباس تفسیرقرآن می کند؟ ♦️معاویه گفت: خب ابن عباس پسر عموی پیغمبر بوده، او ازهاشمیان است! اگر او نکندکه تفسیرکند؟! ♦️گفتند: آیات رابه نفع علی بن ابیطالب تفسیرمیکند وما ازاین قضیه شاکی هستیم! ♦️معاویه گفت: خودم رسماوارد مجلس می شوم وجمع شان را برهم می زنم. ♦️معاویه واردمجلس تفسیر ابن عباس می شود،ابن عباس باچنان کیفیتی تفسیرآیات میکردکه معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید! بعد ازمجلس معاویه رو به ابن عباس کرد وگفت: ♦️ابن عباس تو تفسیر آیات می کنی یا فضائل علی بن ابیطالب را بازگو می کنی؟! 🌺 ابن عباس گفت : معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال می کنم جواب می دهی؟ "انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد" این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است! ولی ابن عباس حتما باید این آیه را بخوانی؟! 🌺 ابن عباس گفت : "اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا" بگو این آیه برای کیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است، درست! ولی حتما باید این را بخوانی؟ 🌺 ابن عباس گفت : "اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسولُه وَالَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم راکِعون" معاویه این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد، قبول دارم! ولی حتما این را باید بخوانی؟ 🌺ابن عباس گفت : "عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم" معاویه بگو این آیه در حق کیست؟ معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش می پرسند و هم من از علی خواهم پرسید، ولی ابن عباس حتما باید این را بخوانی؟ ابن عباس گفت : "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا" بگو ببینم این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : پیغمبر فرمود ؛ حبل الله علی بن ابیطالب است دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید. ولی باید همین را تفسیر کنی؟ 🌺ابن عباس گفت : "کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم" این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این قصه، قصه ی عِلم علی بن ابیطالب است که خدا همه ی عِلم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند، ولی لازم است حتما این را بخوانی؟ 🌺ابن عباس گفت : "قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ" بگو به من که این آیه برای کیست؟ معاویه گفت : این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند، ولی برای مردم حتما باید همین را بخوانی؟ 🌺ابن عباس گفت : "ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع" این آیه برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود ، شخص رو به پیغمبر کرد و گفت ؛ به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم ! آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟ 🌺ابن عباس گفت : "یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک" این آیه دیگر برای چیست معاویه؟ معاویه گفت : این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم! ولی این را حتما باید بازگو کنی؟ 🌺ابن عباس گفت : "اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم" معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟ معاویه گفت : این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است ولی آیه ای دیگر بخوان نه این را ! 🌺 ابن عباس از جا بلند شد و گفت: معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟! معاویه گفت : اصلا ابن عباس بخوان "اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها ابن عباس: این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است! معاویه گفت : علی در این آیه دگر چه می کند ابن عباس؟! 🌺ابن عباس گفت : نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود: زمین ! ابوتراب بر تو امر می کند آرام گیر! معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت:ابن عباس راحت بگو تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود... 📚بحار الانوار ج ۴۴ ص ۱۲۵ نشر مطالب صدقه جاریه است ان شاءالله                             ╭══━⊰🍃🌺🌺🌺🍃⊱━══╮      https://eitaa.com/fazaelamiralmomenin0 ╰══━⊰🍃🌺🌺🌺🍃⊱━══╯
مولا حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام تقدیم به 🌷 جهت انتخاب برای مقاله 🌷جهت انتخاب برای سخنرانی 🌷 جهت انتخاب برای نوشتن پیام های کوتاه 🌷 و جهت با زندگی فردی و اجتماعی 1⃣ علی و عبودیت ۲_ علی و مناجات ۳_ علی و دعا ۴_ علی و نماز ۵_علی و رکوع ۶_ علی و زکوه ۷_ علی و انفاق ۸_ علی و ایثار۹_علی و سجده ۱۰_ علی و تولد ۱۱_ علی و شهادت ۱۲ _علی و جهاد ۱۳ _ علی و اخلاق ۱۴_ علی و کرامت ۱۵_ علی و صبر ۱۶_ علی و عدالت ۱۷_ علی و حلم ۱۸_ علی و وصیت ۱۹_ علی و خانواده ۲۰_علی و مهریه ۲۱- علی و دفاع از اسلام ۲۲_ علی و نگاه علی به ۲۳_ علی و اطاعت از پیامبر ۲۴_ علی و شب زنده داری ۲۵_ علی و موقوفات ۲۶_علی و تلاش علی ۲۷_ علی و قناعت علی ۲۸_ علی و شجاعت او ۲۹_ علی و رسیدگی به مستمندان و یتیمان و محرومان ۳۰_ علی و ثروت علی ۳۱_ علی و بخشش علی۳۲_ علی و تولد ۳۳_ علی و مظلومیتش ۳۴_ علی و جامعه معاصر او ۳۵_ علی و دوستان او ۳۶_ علی و شیعیان او ۳۷_ علی و دشمنان علی ۳۸_ علی و نظر دانشمندان در باره علی ۳۹_ علی و قرآن ۴۰_ علی و تفسیر قرآن ۴۱_ علی و خلافت ۴۲_ علی و ولایت ۴۳_ علی و غدیر ۴۵_ علی و برخورد علی با سقیفه ۴۶_ علی و سکوت علی در خصوص غصب خلافت ۴۷_ علی و صلاحدید علی در مورد غصب خلافت در ۲۵ سال ۴۸_ علی و انجام واجبات ۴۹_ علی و انجام مستحبات ۵۰_ علی و قضاوت های علی ۵۱_ علی و برخورد علی با نزدیکانش هنگام خلافت ۵۲_ علی و همراهی او با پیامبر در جنگها ۵۳_ علی و ایمان علی ۵۴_ علی و جوانی علی ۵۵_ علی و کعبه ۵۶_ علی و معراج ۵۷_ علی و برخورد او با دشمنان ۵۸_ علی و دلسوزیش برای اسلام ۵۹_ علی و کلام علی ۶۰_ علی و البلاغه ۶۱_ علی و های علی ۶۲_ علی و نامه های علی ۶۳_ علی و حکمتهای علی ۶۴_ علی و معجزات علی ۶۵_ علی و قضاوت های علی ۶۶_ علی و اصحاب علی ۶۷_ علی و و دل های علی ۶۸_ علی و خوراک علی ۶۹_ علی و خواب علی ۷۰_ علی و افکار علی ۷۱_ علی و رفتارعلی ۷۲_ علی و دیانت علی ۷۳_ علی و حلم علی ۷۴_ علی انتخاب خداوند ۷۵_ علی و عرش خدا ۷۶_ کلام خداوند در مورد علی ۷۷_ کلام انبیاء در مورد علی ۷۸_ علی و علم غیب او ۷۹_ علی و ساده زیستی ۸۰_ علی و قرض علی ۸۱_ علی و نحوه شهادت او ۸۲_ علی و طرح نقشه ترور او ۸۳_ علی و منافقین ۸۴_ علی و خوارج ۸۵_ علی و ناکثین ۸۶_ علی و کمیل ۸۷_ علی و مالک اشتر ۸۸_ علی و سلمان ۸۹_ علی و ابوذر ۹۰_ علی و فاطمه ۹۱_ علی و تربیت فرزند ۹۲_ علی و حسنین۹۳_ علی و ذوالفقار ۹۴_ علی و جنگهای او ۹۵_ علت مخالفت با علی ۹۶_ چرا علی را دوست داریم ؟ ۹۷_ از علی ۹۸_ علی و میزان ۹۹_ علی و قسیم نار و الجنه ۱۰۰_ ما از علی۱۰۱_ وری ما از نهج البلاغه ۱۰۲_ مطالعه ما از البلاغه ۱۰۳_ خدا پرستی علی ۱۰۴_ توحید علی ۱۰۵_ خلوص علی ۱۰۶_ و دافعه علی ۱۰۷_ علی ۱۰۸_ زندگی علی ۱۰۹_ خانه علی ۱۱۰_ لباس علی 👌 اگر علی اعمال است و اعمال مربوط به دنیا رفتار خود را با این .🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ✍ حسین باقری 🌹☘🌹☘🌹☘ ☘کانال کلام برتر ╭━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╮ @kalamebartar1 ╰━═━⊰   🍃🌸🍃   ⊱━═━╯
❇️ جرداق مسیحی عاشق حقانیت علی علیه السلام 🔺 به جرج جرداق گفتند: شما یک مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی، چه شد که در مورد حضرت علی (ع) کتاب نوشتی؟ 🔺 به گریه افتاد و گفت مرحوم علامه امینی هنگامی که کتاب الغدیر را نوشت چند جلد از کتاب را برای من فرستاد. یک نامه هم نوشت و گفت آقای جرد جرداق شما یک حقوقدان و وکیل دادگستری هستی، نه شیعه هستی و نه سنی که بگوییم طرفداری می‌کنی، کار تو دفاع از مظلوم است. ما با اهل سنت بر سر علی (ع) دعوا داریم ما می‌گوییم حق با علی است آنها می گویند نه. حالا این چند جلد کتاب الغدیر را به عنوان پرونده مطالعه کنید. تمام مدارک هم از اهل سنت است. من از شیعه چیزی در آن ننوشته‌ام. شما هم در حد یک وکیل دادگستری قضاوت خود را برای من بنویسید. 👈 جرداق می گوید: من دیدم وقتی انسانی مرا به عنوان یک وکیل دادگستری مخاطب قرار داده و از من کمک خواسته بی‌انصافی است اگر کمک نکنم بنابراین پذیرفتم. وقتی کتاب‌ها را دقیق خواندم دیدم در تاریخ از علی(ع) مظلوم‌تر نمی‌شناسم و لذا تصمیم گرفتم به اقتضای شغلم که وکیل دادگستری است، از این مظلوم دفاع کنم و کتاب «الامام علی صوة العدالة الانسانیة» را نوشتم. 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش
🌹ویژگی های حضرت زینب سلام الله علیها ✅ مقدمه : حضرت زینب سلام الله علیها مادر دو شهید،دختر دو معصوم،خواهر،،وعمه دو امام معصوم هستند ایشان توفیق درک هفت معصوم را داشته اند و تحت تربیت و ولایت آنها رشد یافته است لذا داری ویژگی های برجسته ای هست که از دیگر امام زاده ها متفاوت است 1⃣ عقیلة کسی که بسیار عاقلانه عمل می کند (اضافه شدن تاء در آخر عقیل،مبالغه در صفت عقل است یعنی شخص بسیار عاقل) 2⃣ عالمة غیر معلمة کسی که بدون معلم عالم بود یعنی تربیت یافته بیت وحی بوده وهیچ غیر معصومی او را تعلیم نداده است 3⃣ صابرة(الگوی صبر) صبر بر شهادت والدین، برادران، فرزندان و إسارت (لذا اُمّ المصائب لقب گرفت) 4⃣ عابدة کسی که نماز شبش حتی نشسته در بدترین شرایط سخت مصیبتها، ترک نمی شود 5⃣ زینة أب کسی که زینت پدرش است یعنی چنان زندگی کرد که گوشه ای از زیبائی های امیرالمومنین علیه السلام را با رفتار و گفتار خود، نمایش داد 6⃣ شجاعة خطابه و دفاع از امام در مقابل ابن زیاد و یزید ملعون 7⃣ عارفه کسی که با این همه مصائب می‌گوید ما رأیت إلا جمیلا یعنی انسان به مرحله ای از معرفت برسد که همه سختی ها، مشکلات و مصائب برای او زیبا باشد چون رضایت خدا را می بیند و عمل به وظيفه بندگی 8⃣ مُبلّغه کسی که صحیح وکامل، دین وفرهنگ عاشورا راتبلیغ کرد وبه معنای واقعی جهاد تبیین داشت 9⃣ عفیفه و حیاء تا قبل از عاشورا کسی قامت او را ندید و صدای او را نشنید تا آنکه بر اساس ضرورت و اسارت در میان نامحرمان ظاهر شد 🔟 مُحب، عاشق و شیعه حقیقی امام معصوم 1⃣1⃣ مفسر قرآن او به هنگام حضور امیرالمؤمنین (علیه السّلام ) در کوفه به زنان تفسیر قرآن آموزش می‌داد 2⃣1⃣ فهیمه امام سجاد عليه السلام فرمود فهمة غیر مفهمه یعنی عمه ام زینب سلام الله علیها، اهل فهم و بصیرت عمیق، بدون آنکه از کسی به او چیزی فهمانده باشد 3⃣1⃣ درک هفت معصوم و تحت تربیت و ولایت آنان(از پیامبر اعظم تا امام باقر عليهم السلام) 4⃣1⃣ ولایت پذیر و مطیع محض امام مانند حضرت عباس علیه السلام (المطیع لله و للرسول و لأمیر المؤمنين والحسن و الحسین) رزقنا الله زیارتها و شفاعتها اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام الله علیها ✍حمید اکبری 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش https://eitaa.com/asatid_enghelabi https://splus.ir/asatid_enghelabi
بسم الله الرحمن الرحیم موضوع : کُد گذاری حروف زینب سلام الله علیها ✍ زاء یعنی : 1⃣ زینت اميرالمؤمنين 2⃣ زن نمونه فداکار 3⃣ زمان شناس 4⃣زبان فصیح و بلیغ 5⃣ زندگی حسینی ✍ یاء یعنی : 1⃣ یاور دین و إمام حسین 2⃣ یاد خدا(نماز شب) 3⃣ یورش خطابی 4⃣ یم(دریای) صبر 5⃣ یل( دلیر،مبارز،دلاور) ✍ نون یعنی : 1⃣ نگاه زیبا ( إلّا جمیلا) 2⃣ نماد صبر و مقاومت 3⃣ نگهبان اُسرا و حرم 4⃣ نور،نیکوکار،نام آشنا 5⃣ نترس و شجاع ✍ باء یعنی : 1⃣ بانوی عفّت و عزّت 2⃣ بیمارداری،و پرستاری 3⃣ بذل دو فرزند شهید 4⃣ بصیر، و بلیغ 5⃣ بهترین عملکرد اللّهم صلّ علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلام الله علیها ✍حمید اکبری 🇮🇷 کانال اساتید انقلابی و نخبگان علمی @asatid_enghelabi ایتا و سروش