eitaa logo
احکام آنلاین✔️
23.4هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
7 فایل
تبلیغات👇 @tabligh810 انتقاد،پیشنهاد👇 @mahmode110 احکام 👇 @rezaiimoghadam66 مشاور خانواده 👇 @mrrm1395 کانال زیر نظر خیریه حضرت زینب (س)میباشد
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️اطاعت از مادر 🔹سؤال:👇 بنده مجرد هستم و با مادر زندگی می کنم؛ آیا برای هر نوع سفر مثل اربعین یا بیرون رفتن از منزل و از این قبیل مسائل، باید رضایت مادر را داشته باشم؟ ✅ پاسخ:👇 گرچه در موارد مذکور، اذن مادر لازم نیست؛ ولی سعی کنید همراه با رضایت ایشان باشد و البته باید از هر عملی که موجب ناراحتی و اذیت قابل توجّه ایشان می شود، اجتناب کنید. ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯
7.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸ناراحتی بعد از گناه مبارک است سوال: با این که از کبیره‌ای  کردم و روزی هزار بار از خدا عذرخواهی می‌کنم باز آرامش قلب ندارم چه‌کار‌ کنم آرام بشوم؟ ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯
💠چهار نكته درباره محرميت زن و شوهر 🔹 1. براى محرميت زن و شوهر است با شرايط لازم، عقد خوانده‏شود. 🔹 2. محرميت زن وشوهر با قهر كردن و متاركه زن و شوهر از بين نمى‏رود. 🔹 3. محرميت با فوت يكى و ازدواج ديگرى از بين نمى‏رود. (1) 🔹 4. محرميت بعد از از بين مى‏رود و زن و شوهر نمى‏توانند به و فيلم برهنه يكديگر نگاه كنند. (2) 📚پی‌نوشت: 1. احكام بانوان، آية الله مكارم، ص 190. 2. استفتاء از دفتر مراجع ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯
💬 قسم خوردن از روی عصبانیت
💠 حدود اطاعت از والدین 💬سوال: اطاعت از پدر و مادر در چه حدی لازم است؟ ✅ پاسخ: اگر امر پدر و مادر نسبت به کاری باشد که از نظر شرعی ممنوع نیست، سزاوار است امر ایشان اطاعت شود مگر اینکه اطاعت نکردن موجب اذیت قابل توجه آنها شود که در این صورت نباید با امر آنها مخالفت شود. 📚 سایت آیت الله خامنه ای/ کانال فقه و احکام ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯
❤️هرکس پیشانی مادر خود را ببوسد از آتش جهنم دور می‌ماند🌹 ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯
‏🔴این مرد بزرگ با انقلابش دنیا رو تکون داد 🔷 اما در جواب عروسشون که میگه خوش بحال شما کارهای بزرگی برای اسلام کردید... ✅میگن: من حاضرم همه اون کارهای بزرگ رو بدم به شما در عوض ثواب دو ساعت بچه داریتو بدی به من... ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯
▪️محارم،نامحرم نما 🔹محارمی هستند كه برخى از مردم آنان را نامحرم مى‏پندارند. ما به چند نمونه از آنها اشاره می کنيم:👇 ۱- داماد به مادر زن ولو بعد از جدايى، چه در ازدواج موقت و چه دائم. ۲- نوه‏هاى مادر رضاعى بر فرزند رضاعى. ۳- فرزندان شوهر و نوه‏هاى پسرى و دخترى او نسبت به زن و متقابلًا فرزندان زن نسبت به شوهر. ۴- شوهر دختر رضاعى بر زنى كه او را شير داده. ۵- عمه و خاله تنى پدر و مادر به نوه‏هاى پدر ولو با فاصله. ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯
💬پرسش حکم به نماز عادت دادن بچه ای که خوب و بد را میفهمد چیست؟ ✅پاسخ مستحب است بچه ممیز را یعنی بچه ای که خوب و بد را می فهمد - به نماز خواندن و عبادت های دیگر عادت دهند ، بلکه مستحب است او را به قضای نمازها هم وادار نمایند؛ ولی این کار به گونه ای انجام شود که موجب ناراحتی و بیزاری او از نماز یا عبادات دیگر نگردد. 📚 پی نوشت: توضیح المسائل جامع مسئله ۱۶۶۲. العروة الوثقی کتاب الصلاة، فصل فی الصلاة القضاء مسئله ۳۵. ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ﷽ 🍃🍂🌺🍃 🌺 ❗️بعضی از مردم فکر می‌کنن که چون پیر یا ناتوان یا بیمار هستن، حق دارن نماز رو از اول نشسته بخونن. 📛 درحالی.که این درست نیست. ✍️ هر مقدار از نماز رو که می‌تونین، باید ایستاده بخونین و بعد که نتونستین، بشینین؛ یعنی حتی اگه اندازه تکبیرةالاحرام اول نماز هم توان ایستادن دارین، باید اون رو بگین و بعد بشینین. 👈 حتی بالاتر، اگه با تکیه‌زدن به دیوار و عصا و امثال اون بتونین نماز رو ایستاده بخونین، باید همین کار رو کنین. ❓ آخه این دیگه چه وضعشه؟ طرف تا مسجد رو راحت اومده یا تو خونه داره راست‌راست می‌گرده، اون وقت موقع نماز که می‌شه، کل نماز رو نشسته می‌خونه. 🔺توضیح‌المسائل مراجع، م970 _ 974. ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯
5.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💬 قبل ازدواج، برای آشنایی با طرف مقابل میشه با موبایل چت کرد؟ صحبت قبل ازدواج، هیچوقت توی موبایل نباشه... ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯
💠 اجیر شدن برای تولید لباس مختص حرام یا لباس مشترک 💬1. اجیرشدن برای تولید لباسی که عرفا در امر حرام استفاده می گردد: 🔹آیـت الله خامنـه ای: کسـب درآمـد از طریـق اجیـر شـدن بـرای دوخـت لباسـی کـه منفعـت معمولـی آن لبـاس اسـتفاده در امـور حـرام اسـت؛ حـلال نیسـت. 🔹آیـت الله سیسـتانی: اجـاره بـرای انجـام عمـل حـرام صحیـح نیسـت. بنابرایـن، اگـر فـردی بـرای نواختـن موسـیقی حـرام یـا انجـام معامـات حـرام مثـل ربـا یـا انتشـار فحشـاء و امـور مبتـذل یـا هتـک آبـروی مؤمـن یـا غیبـت در مـوارد غیـر مشـروع یـا سـاختن وسـیله ای بـا مـال غصبـی اجیـر شـود، اجـاره حـرام و باطـل می باشـد. همیـن طـور،اجیـر شـدن بـرای انجـام کاری کـه بنابـر احتیـاط واجـب حرام اسـت -مثل تراشـیدن ریش، سـاخت مجسـمۀ انسـان و حیوانات- محل اشـکال اسـت و احتیـاط واجـب در تـرک آن می باشـد. 💬2. اجیرشدن برای تولید لباسی که عرفا هم استفاده حلال دارند و هم حرام(لباس مشترک) 🔹آیــت الله خامنــه ای: اگــر خیــاط می دانــد زنــی بــا لباســی کــه پوشــش مناســبی نـدارد؛ خـود را در معـرض دیـد نامحـرم قـرار می دهـد؛ دوخـت آن لباس فی نفسـه و اجـرت گرفتـن در برابـر آن اشـکال نـدارد بـه شـرطی کـه بـه منظور نشـان دادن به نامحـرم و کمـک بـه گنـاه آن لبـاس را نـدوزد. 🔹آیـت الله سیسـتانی: اگر فرد برای تعمیر یا ساخت چیزی که استفادۀ حلال و حرام دارد اجیر شود و بداند که مستأجر آن را در جهت حرام بکار خواهد گرفت، اجاره به خودی خود صحیح و جایز است؛ امّا چنانچه امر حرامی همچون ترویج فساد یا ترک نهی از منکر واجب بر کار اجیر مترتّب گردد، فرد حقّ ندارد برای انجام چنین کاری اجیر شود، پس اگر مثلاً فرد احتمال عقلایی دهد چنانچه وی اقدام به تهیّه یا تعمیر وسیلۀ مذکور ننماید، طرف مقابل مرتکب حرام نمی‌شود مثل اینکه کسی غیر از آن اجیر، توانایی تعمیر یا تهیّۀ آن را ندارد و مستأجر نیز توانایی یا تمایل به تهیّۀ وسیلۀ مشابه را ندارد، یا با وجود امکان تعمیر یا ساخت آن توسط فرد دیگر، چنانچه وی اقدام به تعمیر نکند، طرف مقابل از تعمیر آن یا تهیّۀ وسیلۀ مشابه منصرف می‌شود– از باب نهی از منکر با وجود سایر شرایط آن – جایز نیست برای انجام این کار اجیر شود. شایان ذکر است، این مسأله در موارد مشابه نیز جاری است؛ همچون اجیر شدن آرایشگر برای آرایش چهرۀ زنی‌ که می‌داند چهرۀ آرایش شدۀ خود را در معرض دید نامحرم قرار خواهد داد. 🔹آیـت الله مـکارم شیرازی: اگـر شـرط اسـتفاده از لبـاس در امـر حـرام نیسـت و خیـاط قصد کمـک بـه گنـاه را نـدارد و فقـط می داند زنی با لباسـی که پوشـش مناسـبی ندارد؛ خــود را در معــرض دیــد نامحــرم قــرار می دهــد؛ دوخــت آن لبــاس فــی نفســه و اجـرت گرفتـن در برابـر آن اشـکال نـدارد. 📚پی‌نوشت: 1_ سـوالات سـامانه جامع معاملات و شـغلها،سـوال 1493248 و 1470853 و 1303851؛ توضیح المسائل جامع، ج3، مسئله543، 2_سـایت لیـدر،احـکام صنفـی احـکام آرایشـگران،س7؛ توضیح المسائل جامع،ج3،مسئله548 ؛ مکارم،احکام بانوان،ص239،س864 ✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾ احکام آنلاین📚 ╭┅────────┅╮ @ahkam_onlinee ╰┅────────┅╯