#حدیث_:
امام على عليه السلام:
الغَفلَةُ أضَرُّ الأَعداءِ .
غفلت، زيانبارترين دشمن است.
غررالحكم حدیث۴۷۲
📚 ن:m_moballeghan
احکام معاملات:
👈 تفاوت قیمت کالای تحویل نشده❓
💬 سؤال:
✍ ده سال پیش، مصالح ساختمانی به شخصی فروختم که بخشی از آن را تحویل نگرفت و علیرغم چند بار تماس مراجعه نکرد اما اکنون آن را مطالبه می کند؛ تکلیف چیست؟ آیا تفاوت قیمت را می توان از مشتری دریافت کرد؟
✅ جواب:
در صورتی که قیمت و مقدار کالا (مثلا یک تن سیمان) در زمان معامله مشخص شده و تمام پول را گرفته باشید، نمی توانید تفاوت آن را دریافت کنید و باید کالای مذکور را تحویل دهید.
📚 منبع:
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
📚ن: joinchat/667484162C8f6ea6f09c
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 یک آلودگی چطور میتواند
انسان را زمین بزند!!⬆️⬆️
پسمواظب آلودگیها،باشیم.
🎙 حجتالاسلام استاد مسعود عالی
@ن: solok_shieh
شب زنده داری:
#امام_حسن عسكرى عليه السلام:
إنَّ الوُصولَ إلَى اللّهِ عَزَّ و جلَّ سَفَرٌ لا يُدرَكُ إلاّ بامتِطاءِ اللَّيلِ
👈 رسيدن به خداوند عزّ و جلّ سفرى است كه جز با نشستن بر مركب شب، ( وبیداری )پيموده نشود.(وبدست نمی آید)
📚 ميزان الحكمه جلد9 صفحه386
ن: joinchat/667484162C8f6ea6f09c
حکایت !!
آورده اند، گرگی به سبب هوشیاری چوپان نمی توانست به گله بزند و گوسفند شکار کند.
از قضا روزی پوست میشی را یافت.
پس آن را به تَن کرد و به میان گله رفت.
بره ای گرگ را در پوستین میش دید و خیال کرد که مادرش است، او را دنبال نمود.
گرگ بره را به دنبال خود به گوشه ای کشاند و خورد.
او مدت ها گوسفندان را به همین حیلت فریب می داد و دلی از عزا در می آورد.
گرگ این را خوب دانست که اگر میخواهد از چماق چوپان محفوظ باشد و بدون نگرانی از گوسفندان بخورد، باید هم رنگ آنان باشد.
چون بسی ابلیس، آدم روی هست
پس به هر دستی نشاید داد دست
💠 #حدیث:
فقر با انسان چه میکند؟
اميرالمؤمنين علی عليهالسلام:
مَن اُبْتُلِيَ بِالْفَقْرِ فَقَدِ اُبْتُلِيَ بِأَرْبَعِ خِصَالٍ:
بِالضَّعْفِ فِي يَقِينِهِ، وَ اَلنُّقْصَانِ فِي عَقْلِهِ، وَ اَلرِّقَّةِ فِي دِينِهِ، وَ قِلَّةِ اَلْحَيَاءِ فِي وَجْهِهِ،
فنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ اَلْفَقْرِ.
➖كسى كه دچار فقر شود، مبتلا به چهار خصلت مىگردد:
1️⃣ ضعف در يقين،
2️⃣ نقص در عقل،
3️⃣ سستى در دين،
4️⃣ قلّت حياء،
پس از فقر به خدا پناه مىبريم.
📚 جامع الاخبار، ج ۱، ص ۱۱۰
@ن: HawzahNews