eitaa logo
رساله عملیه امام خامنه‌ای
727 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
11 فایل
بندگی زیر سایه احکام اخلاقی عبادی طبق فتوای مقام معظم رهبری مد ظله العالی علی عباسی #احکام #پرسش از شما #پاسخ از ما تبادل لینک @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
مشاهده در ایتا
دانلود
💬پرسش: شب قصد روزه گرفتن داشتم، اما سحر بیدار نشدم تا نیّت کنم و نزدیک طلوع آفتاب بیدار شدم؛ آیا روزه صحیح است؟ ✅ پاسخ: همه مراجع تقلید: انسان می تواند درهر شب از ماه رمضان، برای روزه فردای آن نیّت کند. در نتیجه لازم نیست حتماً سحر بیدار شوید و نیّت روزه کنید. 📗 منبع: رساله مصوّر، جلد دو، صفحه ٢٣٨، سؤال ۴۴١ ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
💠 باطل كردن روزه بر اثر جهل به حكم 💬 شخصى که بر اثر جهل به مسأله، عمداً روزه‌‏اش را افطار کرده، چه وظیفه ای دارد؟ آيا فقط قضا بر او واجب است يا اين‌که کفّاره هم بايد بدهد؟ ✅ پاسخ : 🔹آیت الله خامنه ای: اگر به سبب بى‌اطلاعى از حکم شرعى، کارى را انجام دهد که روزه را باطل مى‌‌کند مثل اينکه نمى‌‌دانست خوردن دارو نيز مانند ساير خوردنى‌ها روزه را باطل مى‌‌کند و در روز ماه رمضان دارو خورد، روزه‌اش باطل است و بايد آن را قضا کند ولى کفّاره بر او واجب نيست. 🔹آیت الله مکارم: كارهايى كه روزه را باطل مى‏كند اگر عمداً و با علم و اطّلاع انجام دهد، علاوه بر اين‏كه روزه او باطل مى ‏شود و قضا دارد، كفّاره نيز دارد؛ ولى اگر به خاطر ندانستن مسأله باشد كفّاره ندارد، ولى قضای آن واجب است. 🔺سایت آیات عظام امام خامنه ای، مکارم ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
خجسته میلاد کریم اهل‌ بیت ع حضرت امام حسن مجتبی سلام الله علیه بر شیعیان و محبان آن امام همام مبارک و فرخنده باد. ✍ عباسی کیخنانی‌‌‌ ✅ ایتا_راه بندگی https://eitaa.com/joinchat/1025245316C86164ce799 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
کثیر اسفر من در سال ماموریت های زیادی می روم و گاهی اوقات فاصله بین سفرها بیش از ده روز می شود1-در صورتیکه فاصله سفرها بیش از ده روز باشد حکم نماز و روزه چیست2- در زمانیکه تا رسیدن به محل ماموریت از شهر های دیگری می گذرم یا شب جهت استراحت اسکان می یابیم در صورتیکه نماز در محل ماموریت کامل باشد در مسیر های سفر تا رسیده به مقصد نیز کامل است.3- سفر دوم در صورتی سفر دوم محاسبه می شود که محل زندگی خودم برگردم و سپس مسافرت کنم یا نه اگر از یک شهری که محل ماموریت می باشد به شهر دیگری که آن نیز محل ماموریت است نیز یک سفر دیگر محاسبه می شود4- ساکن تهران هستم در صورتیکه به شهرک صنعتی پرند در اطراف تهران سفر کنم در آنجا نماز شکسته هست یا خیر. با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه عزیز؛ و تشکر به خاطر ارتباطتان با مرکز؛ در صورتی که انسان کثیر السفر باشد، نماز و روزه او در مسافرت و مسیر بین راه تمام و صحیح است. کثیر السفر به کسی می گویند که در بین هر ده روز حداقل یک مسافرت شغلی می رود و این کار او هم دو ماه و یا بیش تر باشد. (1) بنا بر این اگر در بین هر ده روز حداقل یک مسافرت می روید، نماز و روزه شما در محل مسافرت و در بین راه تمام و صحیح است. اگر به صورت اتفاقی بین دو سفر شما بیش تر از ده روز فاصله شد، در مسافرت اول باید نماز خود را شکسته بخوانید و روزه نگیرید، ولی در سفر بعدی دوباره کثیر السفر می شوید . نماز و روزه شما کامل و صحیح است. برای تحقق سفر دوم لازم نیست که به وطن خودتان برگردید ،بلکه آنچه که مهم است، این است که عرفا دو مسافرت به حساب بیاید ،مثلا اگر از وطن خود به شهری که مقصد است، سفر کنید و در آن جا کارتان را انجام بدهید و بعد بدون مراجعت به وطن به مسافرت دیگری بروید ،دو سفر به حساب می آید.(2) در صورتی که بین انتهای شهر تهران و ابتدای شهر جدید پرند به اندازه بیست و دو نیم کیلومتر نباشد، مسافر نیستید؛ پس نماز و روزه شما صحیح است(3) . اگر به مقدار مسافت شرعی باشد، اگر کثیر السفر باشید، باز نماز و روزه شما صحیح است. پی نوشت ها : 1. امام خامنه ای، اجوبه استفتائات، س 642. 2. همان ،649. 3. همان ،م667. ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
💠ایمان قوی راه نجات کشور امروز شرکت من در مجموعه‌ی زائران خاک خونین شلمچه، برای بزرگداشت یاد و نام شهیدان عزیز و مردان بزرگی است که با خون خود، با جهاد و همّت خود، با عزم و اراده‌ی خود، نام شلمچه و خرمشهر و خوزستان و ایران را در تاریخ، بلند کردند. ملت ایران در دوره‌ی معاصر، هر چه عظمت و عزّت در دنیا دارد، به برکت خون رزمندگانی است که در این سرزمین‌های خونین حضور یافتند و جان و سلامت و جوانی خود را برای اسلام، برای ملت و برای میهن‌شان در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم کردند. ایران، امروز هرچه دارد و در آینده هرچه به دست آورد، به برکت خون این شهیدان است. اگر این شهدایی که شلمچه، یادگار آنها و این بیابان‌های خونین، حامل نشانه‌های آنهاست، نبودند، امروز در این کشور، از استقلال ملی، از شرف ملت، از اسلام و از هیچ چیز ایرانی، نشان برجسته‌ای نبود. اینها در مقابل دشمنِ مهاجمی که بدون کمترین ملاحظه‌ای به مرزهای جغرافیایی و مرزهای ملی و مرزهای اعتقادی حمله کرده بود، ایستادند. جوانان عزیز! مردان و زنان! در هر کجا که هستید و این سخن را می‌شنوید، یا بعداً خواهید شنید، بدانید یک کشور و یک ملت، بالاترین سرمایه‌اش همّت و عزم و ایمان جوانان آن کشور و ملت است. ایمانِ همراه با اراده‌ی قوی، ایمانِ همراه با تصمیم، ایمانِ همراه با روشن‌بینی، همان چیزی است که این کشور را یک روز نجات داد. ۱۳۷۸/۰۱/۰۸ ✍ عباسی کیخنانی‌‌‌ ✅ ایتا_راه بندگی https://eitaa.com/joinchat/1025245316C86164ce799 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکم نماز و روزه در سفر شغلی (مقلد مقام معظم رهبری) ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
🔴حرام سیاسی یعنی چی؟ 🔻، یک عبارت نسبتا جدید ولی بسیار ریشه دار و عمیق است که در دیدار رمضانی نیمه فروردین ۱۴۰۲ توسط رهبر حکیم انقلاب استفاده شد و ایشان را یکی از مصادیق حرام سیاسی برشمردند. 🔻برای ارائه یک تعریف کاربردی از حرام سیاسی، ابتدا چند جمله کلیدی از امام خامنه‌ای تقدیم می شود: 🔹۱- سیاست یعنی اداره درستِ جامعه؛ این جزو دین است. (۸۱/۵/۵) 🔹۲- همه چیزهایی که در شرع حرام است، به توانِ دو در کار سیاسی باید مورد توجّه قرار گیرد و معتبر شمرده شود.(۸۰/۶/۵) 🔹۳- دشمنان با عالِم سیاسی، مرجع سیاسی، فقه سیاسی، دین سیاسی و اسلام سیاسی صریحاً میگویند مخالفند، چون حضور اینها، حضور ضدّ استکباری و ضدّ استعماری است(۱۴۰۰/۱۰/۱۹) 🔸پ.ن: بنابراین می توان گفت: 🔻حرام سیاسی، عمل و رفتار نادرستی است که علاوه بر زندگی خود انسان، به فرآیندها و تعاملات محیط اجتماعی خسارت وارد می کند و حتی زمینه سلطه دشمن خارجی را هم فراهم می کند. 🔻هر حرام سیاسی قطعا حرام شرعی هم است بنابراین آسیب و عقوبت آن مضاعف است. 📚منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز و روزه مسافر استاد فلاح زاده ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
سوال یکی از اعضای کانال سلام با آرزوی قبولی طاعات شما. نظر حضرت امام خامنه ای در مورد این که بنده ساکن قم و دانشجوی تهران (هر هفته یک یا دو روز) هستم راجع به روزه چیست؟ شب را در تهران میمانم. جواب 👇👇
🔹🔹🔹حکم دانشجویان و روحانیون ⁉️س ۶۵۲. دانشجویانی که هر هفته حداقل دو روز برای تحصیل مسافرت می کنند و یا کارمندانی که هر هفته برای کارشان سفر می کنند، چه حکمی دارند؟ ✅با توجه به اینکه آنها هر هفته مسافرت می نمایند، ولی امکان دارد به خاطر تعطیلی دانشگاه یا کارشان به مدت یک ماه در وطن اصلی خود بمانند و در خلال آن مدت مسافرتی نمی کنند، آیا بعد از گذشت یک ماه که سفر خود را دوباره آغاز می کنند، نمازشان در سفر اول طبق قاعده شکسته و بعد از آن تمام است؟ اگر پیش از این سفر کاری، سفر شخصی رفته باشد چطور؟ ج. در سفر برای تحصیل علم حکم نماز و روزه مبنی بر احتیاط(۱) است اعم از اینکه سفرشان هفتگی باشد یا روزانه. ولی کسی که برای کار آزاد یا اداری، مسافرت می کند، اگر بین وطن یا محل سکونت و محل کارش هر ده روز حداقل یک مرتبه رفت و آمد نماید، باید نماز خود را تمام بخواند و روزه او هم صحیح است، و اگر بین دو سفری که برای کار کردن می رود، ده روز در وطن یا جای دیگری بماند، در سفر اولی که بعد از اقامت ده روزه می رود، نمازش شکسته است و نمی تواند روزه بگیرد. ولی چنانچه قبل از این سفر کاری، یک سفر شخصی رفته باشد، نماز در سفر شخصی شکسته است و در سفر کاری پس از آن احتیاط به جمع بین قصر و تمام، ترک نشود. ۱_افرادی که چنین وضعیتی دارند، با رعایت شرایط می‌توانند به فتوای مجتهد دیگر رجوع کنند و در صورت عدم رجوع، مقتضای احتیاط جمع بین نماز قصر و تمام است و در ماه رمضان باید احتیاطاً روزه بگیرند و بعداً قضای آن روزه را نیز بگیرند 📚منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
📚 حکم تجسس در امور خصوصی دیگران 💠 سؤال: تجسس در حریم خصوصی دیگران چه حکمی دارد؟ آیا در این قبیل موارد، فرقی بین فضای حقیقی و مجازی وجود دارد؟ ✅ جواب: تجسس در امور شخصی و خصوصی دیگران چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی جایز نیست. 📚منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
🔄 یاد آوری 📚 احکام نموداری روزه / بخش اول ⏺ کليات روزه: 📒 تعریف روزه: عبارت است از: «خودداری از مبطلات روزه، به قصد انجام فرمان خداوند». 📔 نیت روزه: عزم بر خودداری کردن از خوردن و آشاميدن و ساير چيزهای باطل کننده‌ی روزه، بخاطر دستور خداوند و همين که چنين عزمی باشد کافی است و لازم نيست آن را بر زبان بياورد. 📘 زمان روزه داری: از اول فجر (اذان صبح) تا مغرب (اذان مغرب) مي باشد. 🕓 وقت نیت: 📗 روزه ی ماه رمضان و نذر معیّن: همزمان با شروع روزه باید عزم بر روزه داشت، هرچند این نیت قبل از آن انجام شده باشد. 📓 روزه ی غیرمعیّن (روزه ی قضا و نذر مطلق): تا قبل از ظهر 🗂 روزه ی مستحبّی: تا موقعی که به اندازه ی نیّت کردن به مغرب، وقت مانده باشد. 📚منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
📚 تردید در قصد اقامت ده روز 💠 سؤال: کسی که قصد دارد در محلی، ده روز اقامت کند ولی از قصد خود بر می گردد یا دچار تردید می شود؛ نسبت به نماز و روزه چه وظیفه ای دارد؟ ✅ جواب: اگر پیش از خواندن نماز چهار رکعتی ادائی، از قصدش منصرف شده یا مردد شود، باید نماز را شکسته بخواند و اگر روزه بوده است، در صورتی که بعد از اذان ظهر باشد روزۀ آن روز صحیح است، وگرنه صحیح نیست، اگر بعد از خواندن نماز چهار رکعتی منصرف شود، باید تا زمانی که در محل حضور دارد، نماز را کامل بخواند و روزه بگیرد. 📚منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
🔄 یاد آوری 🌙 احکام نموداري روزه/ بخش چهارم 📚 شرايط صحت و وجوب روزه ۱. اسلام و ایمان: روزه کسی که مسلمان و یا مؤمن نيست، صحیح نمي باشد. ۲. عقل: روزه کسي که دیوانه یا بیهوش یا مست می باشد، صحیح نیست. ۳. حائض و نفسا نبودن: روزه زن حائض و نفساء صحيح نيست، اگرچه يك لحظه قبل از مغرب عارض شود يا يك لحظه بعد از سپيده صبح قطع شود. ۴. قدرت داشتن: روزه بر کسی که توانایی روزه گرفتن ندارد، مانند مردان و زنان کهنسالی که توانایی ندارند، واجب نیست. ۵. ضرري نبودن: روزه‌ای که انسان می‌داند یا احتمال عقلائي می‌دهد که ضرر داشته باشد، صحیح نیست. ۶. مسافر نبودن: در مسافرتی که نماز شکسته است، روزه حتی مستحبی، صحیح نیست، مگر در موارد استثنائی که در رساله توضیح المسائل بیان شده است. 📚منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
💠 خوردن سحری بعد از اذان صبح ✅ سوال: اگر شخصی با اعتقاد به اینکه هنوز اذان صبح را نگفته اند، مشغول سحری شود سپس متوجه گردد که وقت اذان صبح گذشته است؛ حکم روزه او چیست؟ ✅ پاسخ: اگر در سحر ماه رمضان بدون این که تحقیق کند صبح شده یا نه، کاری که روزه را باطل می‌کند انجام دهد، سپس معلوم شود که در آن هنگام صبح شده بوده است، باید قضای آن روز را بگیرد، ولی اگر تحقیق کند و بداند که صبح نشده و چیزی بخورد، و بعد معلوم شود که صبح بوده است قضای آن روز بر او واجب نیست. 🔺 رساله آموزشی امام خامنه ای | احکام روزه ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
💠حکم تلاقی غسل جنابت با اذان صبح ✅اگر در ماه رمضان با اعتقاد به اینکه برای غسل جنابت وقت دارد، مشغول غسل شود و در این بین بفهمد که مقداری از غسل با اذان صبح همراه شده، روزه اش صحیح است. 📚رساله مصور ص 265 ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
💠 غذای باقی مانده بین دندان‌های روزه‌دار 💬 سوال در یکی از روزهای ماه رمضان روزه گرفتم ولی دندان‌هایم را مسواک نزدم، و بدون این که باقی‌مانده غذاهای لابلای دندان‌ها را عمداً ببلعم، خودبخود بلعیده شده است. آیا قضای روزه آن روز بر من واجب است؟ ✅ جواب :اگر علم به وجود باقی مانده غذا در بین دندان‌هایتان و یا علم به رسیدن آن به حلق نداشته‌اید و فرو رفتن آن هم عمدی و با التفات نبوده، قضای روزه بر شما واجب نیست. ✍ عباسی کیخنانی‌‌‌ ✅ ایتا_راه بندگی https://eitaa.com/joinchat/1025245316C86164ce799 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا بازی تخته نرد قمار محسوب می شود و حرام است؟ ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
سوال یکی از اعضای محترم کانال پرسش: حکم بازی تخته نرد چیست؟ پاسخ: اگر نرد عرفاً از آلات قمار محسوب شود، بازى با آن مطلقاً حتى بدون شرط بندى حرام است. 📚منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
💬پرسش: چشم من ضعیف است و می ترسم روزه برایم ضرر داشته باشد‌؛ تکلیف من چیست؟ ✅ پاسخ: اگر ترس ضرر عقلایی باشد، روزه بر شما واجب نیست و اگر تا ماه رمضان سال بعد بیماری ادامه یافت، قضا هم ندارد و تنها برای هر روز یک مُدّ طعام به عنوان کفّاره به فقیر بدهد. 📝 فتوای آیات عظام: خامنه ای، سیستانی، مکارم 📗 منبع: رساله مصوّر، جلد دو، صفحه٢۴٣، س ۴۵٢ ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
💠 حکم روزه‌ خواری 💬 سؤال: حکم روزه‌ خواری چیست؟ ✅ پاسخ: 🔹 1-اگر کسی برای روزه نگرفتن عذر شرعی دارد؛ مانند این‌که مسافر است و یا بیماری‌ای دارد که روزه گرفتن به او ضرر می‌رساند، در این صورت اگر چه روزه بر او واجب نیست، اما نباید در انظار عمومی روزه‌خواری کند. 🔸 2- اگر کسی بدون عذر شرعی روزه نگیرد، در حالی‌که بر او روزه واجب است؛ علاوه بر این‌که گناه کرده، قضا و کفاره هم بر او واجب می‌شود و اگر این روزه‌خواری در انظار عمومی باشد، به محاکم قضایی تحویل داده می‌شود. 📚 پی‌نوشت: توضیح المسائل (محشّی)، ج 2، ص 494 – 495، ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
💠 نگاه حرام در حال روزه 💬 سوال: شخص روزه ‏داری در ماه رمضان به صحنه شهوت انگیزی نگاه کرده و جنب شده است. آیا با این کار روزه‏اش باطل می‏شود؟ ✅ پاسخ: اگر نگاه‌ کردن او به قصد انزال بوده و يا مى ‏دانسته که اگر به آن منظره نگاه کند، جنب مى ‏شود و يا عادت او بر اين بوده است و در عين حال عمداً نگاه کرده و جنب شده، حکم جنابت عمدى را دارد يعنى هم قضاء بر عهده او مى‏ باشد و هم کفّاره. 📚 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
امروز همه فساد هایی که عالم را به آتش کشیده، یک جای آن به اسرائیل برمی‌گردد. ۱۳۹۳/۱۱/۰۵ ✍ عباسی کیخنانی‌‌‌ ✅ قرن ظهور http://Eitaa.com/mahdibiya12 @mahdibiya12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti
🔹قصد وطن ⁉️س: بنده از کارکنان نیروی دریایی هستم که سال گذشته از بندرعباس به شمال کشور منتقل شده‌ام و خانواده‌ی خود را در شهر تنکابن مستقر نمودم. آیا خانواده‌ام می‌توانند شهر جدید را به عنوان وطن دوم انتخاب نمایند و بدون قصد ۱۰ روز نماز کامل بخوانند و روزه بگیرند؟ ✅ج: اگر انسان جایی غیر از وطنش را به عنوان محل سکونت انتخاب کرد؛ مثلاً برای کار یا تحصیل رفته است به شهری و می‌خواهد در آنجا زندگی کند یا از آب و هوای آنجا خوشش آمده و می‌خواهد آنجا زندگی کند، به هر حال اگر تصمیم داشته باشد حداقل هفت سال آنجا زندگی کند، آنجا وطن او و خانواده‌اش محسوب می‌شود و نمازشان کامل است و روزه‌شان هم صحیح است. اما اگر نه کمتر از هفت سال می‌خواهند بمانند یا اینکه نمی‌دانند چقدر می‌مانند، آنجا برایشان حکم وطن ندارد و در آنجا مسافر محسوب می‌شوند و هر بار که به آنجا می‌روند، اگر حداقل ۱۰ روز در آنجا بمانند، نمازشان کامل است و اگر کمتر بمانند یا نمی‌دانند چقدر می‌مانند، نمازشان شکسته است و روزه‌شان هم صحیح نیست. 📚منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ✍ عباسی کیخنانی ✅ ایتا_ رساله عملیه امام خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/2600796193C1b58d3a993 ✅آیدی @ahkamaslami12 ارتباط با ادمین https://eitaa.com/rahe_khoshbakhti