eitaa logo
کلاس احکام و عقاید حسین محققی
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
59 فایل
بر اساس فتوای مراجع تقلید با محوریت فتاوای آیت الله خامنه ای (پخش مطالب کانال به هر صورتی مجاز است). ارتباط با استاد برای سوالات شما و مشاوره👇 @Ahkam2
مشاهده در ایتا
دانلود
8.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲🇮🇷 [حالا حالاها براتون دردسر داریم!☺️]
‏براندازان عزیز توجه فرمایید اگر در ایران نمیتونید رژیم چنج کنید، به هند برید اونجا میپرستنتون😂
+شغل شما چیه؟ -هیچی! مردم از دردشون فیلم می‌فرستن برا من، من می‌فروشم به رسانه‌های دنیا؛ اسمش بده، ولی پولش خوبه….👌
وقتی یه عکس خیلی حرف داره👌 خدا با ماست👌❤️
فمنیست‌های برانداز در مواجهه با اسلام🚶‍♂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا (ره) امروز تضعیف رهبری بالاترین گناه و از شرب خمر هم حرام تر است.
📸 هشدار تکان‌دهنده امام صادق علیه‌السلام به صاحبان خانه‌های خالی! هر کس دارای خانه‌ای زائد باشد و ....
امروز نخست‌وزیر جدید ایتالیا اعتراف به زوال اخلاق، سقوط خانواده و اتمام انسانیت در غرب به واسطه سیطره آزادی‌های شیطانی و بردگی بشریت برای سرمایه و سرمایه‌‌دار میکنه اما همین امروز، اینجا، تعدادی در خیابان و تعدادی در رسانه‌ها اون زوال و سقوط رو الگو میدونن و به اون دعوت میکنن!!!
🚨 چرا مخالف اسیر شدن فرزندان خود در جنگ بودند؟ 💠 سردار کوثری آخرین فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در دوران دفاع مقدس نقل می‌کند سید مصطفی فرزند بزرگ رهبر انقلاب و سید مجتبی فرزند دوم ایشان در دفاع مقدّس از بسیجی‌های لشکر بودند که با نام خانوادگی دیگری در جبهه حضور داشتند. به ما پیغام داده بودند که این دو نفر نشوند، ولی اگر شهید یا جانباز شدند، عیبی ندارد. سردار کوثری می‌گوید اتفاقاً چند سال قبل مستقیماً از رهبر انقلاب نسبت به اینکه چرا نباید فرزندانشان اسیر می‌شدند سوال کردیم که فرمودند: اگر اینها شهید می‌شدند، بنده پدر شهید می‌شدم ولی اگر می‌شدند چون فرزند رئیس جمهور بودند، عراق سعی می‌کرد از ایران برای آزادی آنها امتیاز بگیرد و بنده هم امتیاز بده به کسی نیستم. 🌐پایگاه اطلاع رسانی حوزه، سال انتشار ۱۳۹۰
شهید مهدی باکری: بعضی آدمها؛ انگار چوب اند… تا عصبانی می‌شوند، آتش می‌گیرند، و همه جا را دودآلود می‌کنند ، همه جا را تیره و تار می‌کنند ، اشک آدم را جاری می کنند... ولی بعضی‌ها این طور نیستند ؛ مثل عــود اند... وقتی یک حرف میزنی که ناراحت می‌شوند، آتش می‌گیرند، ولی بوی جوانمردی و انصاف می‌دهند ، و هرگز نامردی نمی‌کنند ... این است که می گویند: هر کس را میخواهی بشناسی، در وقت عصبانیت، در وقت خشم بشناس...
❌ شبهه در اروپا و ساير كشورهاي توسعه يافته اگر كسي با دختري ازدواج كند كه سن اين دختر حتي يك روز كمتر از ١٨ سال باشد ان فرد جنايتكار و مجرم شناخته مي شود. با اين استدلال كه اين فرد هنوز به بلوغ عقلي براي تصميم گيري نرسيده و كار شما مصداق فريب و اغفال كودكان است ولي در ايين اسلام پيامبر اسلام با دختر بچه ٧ الي ٨ ساله ازدواج مي كند ( ازدواج با عايشه به نقل از همه منابع موثق تاريخ اسلام) و حتي خميني در كتاب تحريرالوسيله ازدواج با طفل شيرخواره رابا اذن پدر جايز مي داند در قرآن هم وعده دختر بچه داده شده ... (خلاصه شده) 🆔 @Shobhe_ShenaSi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 این شبهه از چند بخش تشکیل شده است: یک: جواز ازدواج با دختر بچه. دو. ازدواج خود پیامبر با دختر 7 ساله (عایشه) سه. وعده ازدواج با دختربچه در قرآن پاسخ بخش اول: همانطور که گذشت عرف یک جامعه را نمی توان ملاک قانونگذاری در سایر جوامع دانست. آنچه مهم است بلوغ فکری، جسمی است انسان است، چه این حقیقت در 18 سالگی اتفاق بیفتد چه کمتر یا بیشتر. بنابراین اگر کسی غرب زده نباشد، ملاک 18 سال را مطرح نمی کند، بلکه در صورت دلسوزی واقعی بر بلوغ تاکید می کند. مضافا اینکه افزایش سن قانونی ازدواج در غرب متاثر از عوامل دیگری مانند رواج تفکر فرد گرایی و دوری از خانوده محوری نیز می باشد. اما بلوغ نیز تنها ملاک ازدواج نیست. عوامل دیگری نیز در این خصوص تاثیرگذار است. مانند مصلحت فردی و اجتماعی. توضیح اینکه در گذشته موسسات رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست وجود نداشته است از این رو رسیدگی به امور یتیمان به شکلی غیر از اشکال امروزی انجام می شده است. از سوی دیگر این امکان وجود داشته که برخی از اطفال (مخصوصا دختران) سرپرست یا سرپرست شایسته ای نداشته باشند. تکلیف آنها چیست؟ شارع اجازه داده تا در صورت وجود مصلحت و عدم مفسده و ضرر، ولیّ قانونی طفل، او را به ازدواج فرد ذی صلاحی درآورد. مجددا تکرار و تاکید می شود همانطور که مفصلا در احکام فقهی آمده است شرط اینکه ولیّ طفل او را به ازدواج کسی درآورد، وجود مصلحت و عدم وجود ضرر و مفسده بوده است. در غیر این صورت این ازدواج جائز نبوده و باطل خواهد بود. همچنین این کار تنها یک راهکار برای مواقع لازم و اضطراری است که با صلاحدید ولی او انجام می شود. بنابراین لازم نیست امثال علی دشتی یا شخص دیگری «دایه دلسوزتر از مادر» شوند و غصه این طفل را بخورند. هم ولیّ طفل (که معمولاً پدر او یا جد اوست) دلسوزی لازم نسبت خیر و صلاح فرزند خود را دارند و هم شارع مقدس صحت عمل آنها را مقید به مصلحت کرده است. 🔹اما قسمت دوم یعنی ازدواج پیامبر با عایشه: در نوشته های قبلی گفته ایم که ازدواج ایشان با عایشه طبق نقل صحیح در حدود 18 سالگی اتفاق افتاده است و شبهه افکن معمولاً نقل های غیرمعتبر را ملاک قرار می دهند. با این وجود بر فرض صحت ازدواج در سن 7-8 سالگی، زناشویی ایشان با عایشه پس از رسیدن به سن بلوغ بوده و همانگونه که قبلاً گفته شد، عرف کنونی که مثلاً دختر 9 ساله را دارای بلوغ لازم نمی داند را نباید ملاک قضاوت درباره عملکرد عرف چندین قرن پیش در منطقه ای متفاوت از جهان قرار داد. (شاهد سخن اینکه در بسیاری از مناطق کنونی دنیا نه تنها چند همسری قبحی ندارد، چه بسا تک همسری ناپسند باشد و خود همسر اول به دنبال پیدا کردن همسر دوم برای مرد خود باشد در حالیکه در جوامعی مانند اکثر نقاط کشور خودمان زنان معمولاً از داشتن هوو ناراضی هستند) 🔹 اما آنچه درباره ازدواج با دختربچه در بهشت گفته می‌شود نیز درست نیست زیرا اولا کلمه‌ای که بدان استناد می‌شود به معنای جوان است نه بچه. ثانیاً اساسا در بهشت ازدواج به معنای دنیوی مطرح نیست. چون جنسیت متفاوت یعنی مذکر و مونث مخصوص دنیا است و انسان در بهشت فارغ از جنسیت و بر اساس انسانیت مشترک بین زن و مرد زندگی میکنند، یعنی زن و مرد در قیامت فقط انسان هستند. بنابراین وعده‌هایی مانند حورالعین که در انتظار بهشتیان است، اولا مشترک بین زن و مرد است، ثانیاً نوعی نعمت برای لذت بردن از زندگی بهشتی است که حقیقت آن بر ما که اسیر ذهن دنیوی هستیم، چندان روشن نیست، فقط از تعبیرات قرآنی میتوان فهمید که شباهتی با لذت نهفته در ازدواج دارد.