فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴بالا بردن #پرچم امام #حسین(ع) توسّط زوج #اروپایی در بلندترین نقطه اقیانوس منجمد شمالی.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌چرا محمدبن #حنفیه در #کربلا نبود؟
📢پاسخ:
محمدبن حنفیه برادر ناتنی امام #حسین(ع) است. مادرش، #خوله دختری از نسل مسلمه حنفیه یمنی است. لذا او را ابن حنفیه می نامند.
📍علل عدم حضور در کربلا:
1⃣برخی براین باورند که محمد در زمان قیام کربلا #بیمار بوده است.
اما در هیچ منبع کهنی، به این مطلب اشاره نشده است، جز متنی با عنوان #حکایه_المختار_فی_اخذ_الثار# که به #لهوف ضمیمه شده و مال #سیدبن_طاووس نیست.
مرحوم #مامقانی نیز بیمار بودن ابن حنفیه را در زمان قیام صحیح نمی داند.
در گفت وگوی امام حسین(ع) با محمدبن حنفیه نیز سخنی از #بیماری نیست.
2⃣برخی علت نیامدن ابن حنفیه را #ماموریت_اطلاعاتی وی از طرف امام حسین(ع) در مدینه می دانند.
تنها منبع این خبر #ابن_اعثم است.
◀️اما چرا هیچ شاهدی بر اطلاع رسانی او به امام وجود ندارد؟
به عقیده و تحقیق برخی مورخان معاصر ازجمله استاد #رجبی_دوانی، این روایت برای دفاع از محمد توسط ابن اعثم جعل شده است.
◀️برفرض پذیرش روایت، محمد تمایلی به همراهی با امام حسین(ع) نشان نمی دهد و امام نیز او را مجبور نمی کند.
📌در برخی منابع آمده است که امام حسین عليه السلام خطاب به ابن حنفیه نوشت:
از حسین بن علی(ع) به محمدبن حنفیه و هرکسی که از #بنی_هاشم نزد او هست. هرکس به من بپیوندد به #شهادت می رسد و هرکس روی گرداند به #پیروزی دست نیابد. بنابراین، خطاب امام شامل وی هم می گردد.
📌محمدبن حنفیه هنگام حرکت امام حسین(ع) از #مدینه به #مکه نیز، همراه امام نبود.
📌در #جمع بندی می توان گفت:
محمدبن حنفیه اگرچه حرکت امام را مشروع می دانست، اما در این قیام روحیه #خطرپذیری و تفکر #انقلابی نداشت.
📚صفار، بصائرالدرجات، ص۶؛
📚ابن قولویه، کامل الزیارت، ص۱۵۷؛
📚مجلسی، بحارالانوار، ج۴۵، ص۱۵۷؛
📚مامقانی، تنقیح المقال، ج۳، ص۱۱۱-۱۱۲؛
📚ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ص۲۱.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌شبهه:
دلیل #قتل امام #حسین(ع) توسط یزید، دعوای آن دو در #ازدواج با زنی زیبا به نام #اُرینب است.
در اين داستان، #يزيد به زني به نام «اُرَيْنَبْ» همسر «عبدالله بن سلام» علاقمند شده و امام حسين(ع) مانع شهوتراني يزيد گرديد.
لذا امام حسین(ع) ارینب را به #عقد درآورد تا با #یزید ازدواج نکرده و بعد طلاق داد تا به عبدالله بن سلام شوهر قبلی خود برسد.
و این داستان، آغاز #كينه_توزي و دشمني يزيد با امام حسين(ع) و منشأ واقعه #كربلا بوده است.
📚دینوری الامامه والسياسه، ج۱، ص۱۶۷؛
📌#پاسخ:
◀️تنها منبع این خبر، #ابن_قتيبه است.
◀️ابن قتیبه بدون هيچ اشارهاي به ناقل و راوي اين داستان حكايت را از شخص سومی نقل ميكند كه براي ما آن شخص شناخته شده نيست؛ پس داستان از نظر سندي داری مشکل است؛
◀️در این داستان ساختگی، امام #حسین(ع) در زمان #معاویه ساکن #عراق بوده است و حال آنکه امام حسین(ع) در این زمان ساکن #مدینه بوده است.
◀️اشكال مهم ديگري كه در اين داستان وجود دارد، اين است كه امام حسين (ع) در يك مجلس اورینب را #سه_طلاقه ميكند و حال آن كه بر اساس #فقه #شيعه سه طلاق در يك مجلس جايز نميباشد. و #سه_طلاقه از احکام #اهل_تسنن است.
◀️گذشته از بطلان قطعي روايت فوق، امام حسین(ع) بارها علت قیام خود را ظلم، فساد و بدعت در دین توسط یزید بیان کرده است.
◀️بنابراین، این داستان در نظر دارد تا #هدف_قیام حسین(ع) که افشای #جنایات #یزید و مبارزه با حاکم #ظالم و کسی که #دین خدا را تغییر داده، فراموش گردد.
👇 👇
🌻 @ahlebait110
📌حمله به کاروان حسینی قبل از #کربلا
مورّخان نوشته اند:
[پيش از منزل #تنعيم] گروهي از #مأموران عمرو بن سعيد، حاکم اموی #مکّه به فرماندهي برادرش، به منظور جلوگيري از حرکت امام #حسین(ع) به سوي #عراق، با آن حضرت روبرو شده و خواستند مانع پيشروي او و همراهانش شوند،
امّا آنان به شدّت مقاومت کردند و طرفين باهمديگر درگیر شده و سرانجام اردوي حسيني به راه خود ادامه داد.
📚طبري، تاريخ الامم و الملوک، ج5، ص385؛
📚بَلاذُري، انسابالاشراف، ج 3، ص375؛
📚ابوحنيفه دِيْنَوَري، الاخبار الطِّوَال، ص362.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 #حسین، #عرفان_کامل...
علامه #طباطبایی:
برای رسیدن به "عرفان کامل" دو راه و دو مکان بیشتر وجود ندارد:
#حرم #سیدالشهداء(ع)
مجلس #روضه سیدالشهداء(ع)
👇👇
🌻 @ahlebait110
🏴قمر بنی هاشم
امام #صادق(ع):
عمویم #عباس بصیرتى نافذ و ایمانى محكم داشت. همراه برادرش #حسین(ع) #جهاد كرد، به خوبى از بوته آزمایش بیرون آمد و شهید از دنیا رفت.
👇 👇
🌻 @ahlebait110
📌 #عاشورا
السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ
وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
👇👇
🌻 @ahlebait110
🏴 #تاسوعا
امام #سجاد علیه السّلام فرمود:
خدا #عباس را رحمت کند!
حقاً که #حسین(ع) را بر خویشتن مقدم داشت و جان خود را فدای ایشان نمود تا اینکه دستهای مبارکش قطع شد. خدای مهربان در عوض دستهای عباس دو بال به وی عطا کرد تا بوسیله آنها در #بهشت با #ملائکه پرواز نماید.
عبّاس را نزد خداوند منزلتی است که در روز 'قیامت همه #شهیدان بر آن رشک میبرند.
📚صدوق، امالی، ص۴۶۲؛
📚صدوق، خصال، ص۶۸؛
📚مجلسی، بحارالانوار، ج ۲۲، ص ۲۷۴.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 #روضه سیدالشهدا روز عاشورا....
بخشی از مصائب بزرگ #سیدالشهدا، #اهانتها و دشنامهایی است که در روز #عاشورا از سوی انسانهای پست و #جاهل به آن حجت خدا و امام معصوم داده شد.
◀️عبدالله بن حُصین صدا زد:
ای #حسين[ع] نمیبینی #آب چطور موج میزند؟! قطرهای از آن نمیچشی تا از تشنگی #مرگ را دریابی.
◀️عبدالله بن حوزه برابر آن حضرت آمد و صدا زد:
ای حسین[ع] تو را بشارت باد به #دوزخ! امام فرمود: چنین نیست؛ بلکه به سوی پروردگار مهربان میروم.
هنگامی که امام نیزار پشت #خیمهها را #آتش زد تا از پشت سر محفوظ باشد، شمر صدا زد ای حسین[ع] به سوی آتش شتاب کردهای!
◀️سیدالشهدا در هر حال به یاد خدا بود. #عطش بر امام شدت آورد و خواست آبی بنوشد که حصین بن تمیم تیری رها کرد که بر دهان امام نشست و امام خون را از دهانش پاک و به آسمان پرتاب کرد.
◀️عطش الحسين(ع) حتى اشتد عليه فدنا ليشرب من الماء، فرماه حصين بن تميم بسهم فوقع في فمه فجعل يتلقى الدم من فمه و يرمى به الى السماء ثم حمد الله و اثنى عليه.
و سیدالشهدا جز به #خدا شکوه نبرد.
◀️یکی از صحنههای اندوه بار #کربلا این است که حضرت #زينب سلامالله علیها ناظر کشته شدن برادرش بود و هر چه ندای استغاثه سر داد کسی به او توجه نکرد. سپس،
زینب از #خیمه بیرون آمد و فرمود:
ای عمر بن سعد؛ آیا اباعبدالله کشته می شود و تو نظاره می کنی؟
عمر بن سعد روی از زینب برگرداند. زینب فرمود:
آیا میان شما مسلمانی نیست؟ کسی پاسخ او را نداد.
خَرَجَتْ أُخْتُهُ زَيْنَبُ إِلَى بَابِ الْفُسْطَاطِ فَنَادَتْ:
عُمَرَ بْنَ سَعْدِ وَيْحَكَ أَ يُقْتَلُ أَبُوعَبْدِاللَّهِ وَ أَنْتَ تَنْظُرُ إِلَيْهِ!؟ فَلَمْ يُجِبْهَا بِشَيْءٍ فَنَادَتْ وَيْحَكُمْ أَ مَا فِيكُمْ مُسْلِمٌ فَلَمْ يُجِبْهَا أَحَدٌ بِشَيْءٍ.
صلی الله علیک یا اباعبدالله.
📚طبری، تاریخ، ج۵، ص۴۴۹، ۴۲۴، ۳۹۲؛
📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۳، ص۴۰۷.
https://eitaa.com/eiscahistory
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌هیهات من الذله...
#تحریم ها حتی
به #آب خوردن رسید،
لشکر #محاصره شد،
ولی در اردوگاه #حسین(ع)
حرفی از #سازش نبود ...
🏴 #الحسین_یجمعنا
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌السلام علیک یا اباعبدالله
امام #حسین(ع) و یارانش در #کربلا #اسلحه از کجا آوردند؟
از #مکه به #کوفه به منظور #حکومت رفت، آیا تجهیزاتی به همراه برد؟
آیا قصد #جنگ و #شهادت، نیازمند #تجهیزات قوی است؟
در #عاشورا چه جنگ افزارهائی به کار رفت؟
پاسخ این پرسشها در مقاله زیر قابل دستیابی است.
📚نویسنده:
حجت الاسلام دکتر مصطفی صادقی
👇👇
https://hii.alzahra.ac.ir/article_4122.html
👇👇
🌻 @ahlebait110
🏴 بدن امام حسین(ع) کی #دفن گردید؟
بیشتر #مداحان نقل می کنند که بدن امام #حسین علیه السلام بعد از شهادت،
#سه شبانه روز زیر #آفتاب سوزان #کربلا بود.
اما،
طبق گزارش تمامی منابع کهن و #مقاتل، بدن مطهر امام یک روز بعد از #عاشورا(یوم بعد عاشورا) توسط امام #سجاد(ع) و یاری بنی اسد #کفن و #دفن گردید.
لذا گزارش #سه_روز سندی ندارد.
👇👇
🌻 @ahlebait110
🏴 #روضه بعدازظهر #عاشورا
🏴 #آتش_زدن #خیمه_ها
سپاه #دشمن بعد از #غارت خیمه ها به دستور #شمر، تصمیم گرفتند خیمه ها را آتش بزنند.
در این هنگام، #زنان- و #کودکان- با پای برهنه، در حالیکه #گریه و شیون می کردند بیرون آمدند و پا به فرار گذاشند.
آنان حتی قصد کشتن امام #سجاد(ع) داشتند، اما #بیماری حضرت مانع اقدام آنان گردید.
طبق بررسی اخبار، #عمربنسعد موافق حمله به خیام بود؛
زیرا وی #جنایات زیادی را در کربلا مرتکب گردید و طبق برخی اخبار وی دستور آتش زدن خیام را داده است.
📚ابن اعثم، الفتوح، ج5، ص120
📚ابن طاوس، لهوف، ص180،
📚ابن نما حلی، مثیرالاحزان، ص77
📚صدوق، الامالی، ص190.
👇👇
🌻 @ahlebait110
گسترش تشیع.doc
39.9K
تحلیل و بررسی تاریخی نقش شهادت امام #حسین(ع) در گسترش #تشیع
نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی
👇👇
🌻 @ahlebait110
عقیده اصحاب امام حسین.doc
33.8K
#کربلا، صحنه اظهار عقیده توحیدی و نفی #سازش با #دشمن
نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدجواد #یاوری سرتختی
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون تحریفات عاشورا
#بخش(۱)
📚نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمد رضا #جباری:
بسمه تعالی
در خصوص مجموعه ادعاهایی که در کلیپ سخنرانی فردی به نام دکتر ضیائی مطرح شده، نکاتی شایان تذکر است:
۱. این سخنرانی مشتمل بر مجموعه ای از ادعاهای #صحیح و #سقیم و راست و ناراست است که باید از یکدیگر تفکیک شوند.
۲. بخش اول مورد اشاره ایشان در گونه های تحریف، #تحریف در جزئیات واقعه کربلا است که البته با کمی #مبالغه همراه است.
۳. مثالهای مورد اشاره ایشان قابل تامل و بعضا نادرست است. مثلا:
*جمله هل من ناصر ینصرنی با تعبیر اما من مغیث یغیثنا لوجه الله؟
*اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ 📚الفتوح ابن اعثم کوفی، ج۵، ص۱۰۱
📚سیدبن طاوس،لهوف ص۶۱ آمده.
و با تعبیر هل من ناصر ینصرنی در
📚المنتخب طریحی ص ۳۷۹ آمده است.
هرچند منتخب طریحی، منبعی متاخر و ضعیف است، اما وجود جملات یادشده در لهوف و الفتوح که در معنا و مضمون شبیه هل من ناصر هستند، استناد این جمله به حضرت را ممکن می سازد و صدور این جمله از امام حسین(ع) _برخلاف تصور جناب ضیائی و برخی دیگر، هیچ منافاتی با هدف قیام و جایگاه عزت مندانه حضرت ندارد؛ چرا که دعوت مثل امام #حسین(ع) به نصرت، صرفا دعوت شخصی نیست بلکه دعوت به #نصرت مکتب است.
*در خصوص حضرت رقیه نیز اختلاف دیدگاه وجود دارد؛ اما بیش از آن که اختلاف مربوط به اصل وجود تاریخی باشد در پیرایه ها است.
۴. هرچند کتاب روضه الشهداء در ترویج برخی مطالب ضعیف نقش آفرین بوده اما به لحاظ نثر ادبی، در استمرار و رونق مجالس حسینی نیز نقش داشته است. بدین لحاظ، به کار بردن تعبیر #شارلاتان در باره مولف آن، دور از انصاف است. با این وجود، منابع تاریخی و #مقاتل کهن در دست است و امکان اعتبار سنجی مطالب این کتاب، ممکن.
چنان که این اقدام در آثاری مانند کتاب مقتل جامع سید الشهدا صورت گرفته است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف #عاشورا
بخش(۲)
📚 نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری:
۵. جهت استحضار جناب ضیائی باید گفت:
کتاب #اخبارالزینبات، تالیف مرحوم آیت الله مرعشی نجفی نیست و نسخه خطی این کتاب توسط یکی از دوستان سید حسن محمد قاسم #مصری در #حلب یافت شده و او نیز متن کاملش را در کتاب سیده #زینب(س) می آورد.
لذا برای اولین بار در سال ۱۳۳۳ ق چاپ می شود. سپس آقای محمد جواد مرعشی آن را استخراج کرده و جداگانه، با مقدمه مرحوم آیت الله #مرعشی نجفی چاپ می کند.
کتاب اخبار الزینبات منسوب به یحیی بن حسن بن جعفر عبیدلی نسابه (متوفای ۲۷۷ق) است و در این کتاب روایاتی دال بر رحلت حضرت زینب(س) در #مصر وجود دارد. که یکی از سه دیدگاه در باره مرقد حضرت زینب است(مدینه، شام یا مصر)
گفتنی است این کتاب در مقاله ای علمی، توسط آقای سید حسن فاطمی تحت عنوان بررسی اعتبار کتاب اخبار الزینبات مورد نقد قرار گرفته است. و بر اساس این نقد، پذیرش وجود مرقد حضرت زینب در مصر دشوار است و با توجه به عدم دلیل برای دفن حضرت در #مدینه و #بقیع، قول به #شام فعلا دارای ترجیح است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف #عاشورا
بخش(۳)
📚نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری:
۶. همواره تحلیل گران واقعه عاشورا در تبیین ماجرا، زمینه های تاریخی آنرا بررسی کرده اند و منابر به ویژه ایام #محرم، با قوت و ضعف، در صدد تبیین این واقعیات تاریخی هستند.
گو این که ممکن است کاستی ها و کوتاهی هایی باشد، اما نه در حد تعمیمهای جناب ضیائی.
ضمن آن که در تعابیر ایشان، بی مهری ها و درشت گوئیهای تاسف باری نسبت به #مادحان #سیدالشهداء دیده می شود.
۷. یادکرد حادثه #کربلا بدون یادکرد از #خشونتها و #جنایات حاکمیت #اموی ممکن نیست؛ اما طبعا نباید در این، متوقف شد و فلسفه و هدف #قیام را از نظر نباید دور داشت.
۸. انکار قیام بودن حرکت حضرت و تقلیل آن در حد حفظ جان و دنبال #امنیت گشتن، جفائیست بس عظیم که منحصر به جناب ضیائی نیست.
عجیب آن که جناب ایشان در همین سخنرانی به طور مکرر بر هدف تبیین شده توسط خود حضرت، یعنی امر به #معروف و نهی از #منکر تاکید می کند، اما حرکت حضرت را عملا در حد تلاش برای کشته نشدن تنزل می دهد!
غافل از این که امر به معروف و نهی از منکری به بزرگی حکومت #یزید، با دست خالی ممکن نیست و نیاز به ابزارهایی دارد و نیروی انسانی و قدرت و حکومت، یکی از مهمترین این ابزارهاست.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف #عاشورا
#بخش(۳)
📚 نویسنده
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری
۹. امام #حسین(ع) همچون جد مطهر و پدرش، الگوی #صلح بود اما نه به معنای اجتناب از #جنگ آنگاه که چاره ای جز آن نباشد.
جناب ضیائی باید مشخص کند چه کس یا کسانی، امام حسین(ع) را #نماد #خشونت قرار داده اند؟
جنگ بر حضرت تحمیل شد و همواره تلاش بر آن بوده که این تحمیل تبیین گردد.
۱۰. جمله "فان الله قد شاء ان یراک قتیلا" در #لهوف ابن طاووس صفحه ۴۰ آمده؛ لذا تعبیر ایشان که این جمله در هیچ منبع معتبری نیامده، دقیق نیست؛
چرا که هرچند این جمله در منابع کهن دیده نمی شود، اما دلیلی بر تکذیب آن نیز نداریم و لا اقل، محتمل الصدق است.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌 نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف_عاشورا
بخش(۴)
📚نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری
۱۱. در خصوص #زیارت_عاشورا سخن ایشان غیر دقیق است. آنچه به علامه #عسکری نسبت داده می شود، واقعیتی است در خصوص این زیارت؛ و آن این که فقره "اللهم خص انت اول ظالم" در نقل #کامل_الزیارات با بیان دیگری آمده و در نقل مصباح المتهجد شیخ #طوسی با همین بیان معروف که در مفاتیح نیز آمده.
اما هر یک از این دو نقل باشد، به هیچ وجه موید موضع عجیب جناب ضیائی در دفاع از #خلفاء و همسر خاص #پیامبر(ص) نیست.
گو این که سیره #ائمه(ع) و عالمان #شیعه بر #تقیه و #وحدت بوده، اما نباید این مواضع را به مفهوم #تبرئه دشمنان اهل بیت(ع) گرفت.
لذا در بیان ائمه(ع) نیز گاه با ذکر نام، در محافل خصوصی، حتی #لعن صورت گرفته اما نه به طور عمومی.
متاسفانه مشی روشنفکر نمایان نادیده گرفتن واقعیات تاریخی و حدیثی، و نگاه های یکسویه است.
۱۲. سخن ایشان در خصوص اختلاف #امیرالمومنین(ع) با #عایشه و این که اگر #اختلافی نیز بوده باید واگذار به قیامت کرد، این کلام انسان را به یاد سخن #مرجئه می اندازد.
یعنی در خصوص خطاهای افراد به ویژه #اصحاب_پیامبر(ص) هیچ قضاوتی نباید کرد و کار را به خدا واگذار کنیم! این سخن به هیچ وجه با مشی و سیره معصومان(ع) سازگار نیست.
#معصومان(ع) به شیعیانشان ارائه مبنا کردند تا در تشخیص اشتباه نکنند.
گو این که مفهوم این سخن، اهانت به مقدسات #اهل_تسنن نیست، اما رفتارهای غلط صحابه حتما باید نقد و تبیین شود.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف_عاشورا
بخش(۵)
📚نویسنده:
حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری
۱۳. جمله ای که ایشان به امام #باقر(ع) نسبت می دهد نادرست است؛ چرا که مادر امام باقر(ع) نسب به #ابوبکر نمی برد.
گویا مراد ایشان، جمله منسوب به امام #صادق(ع) است که "ولدنی ابوبکر مرتین" که سند ضعیفی دارد و جالب آن که جناب ضیائی که دغدغه سند دارد، در اینجا متعرض سند نمی شود!!
۱۴. نگاه امثال #مولوی به #شهادت امام #حسین(ع) که مورد تاکید و تایید جناب ضیائی است نگاهی یکسویه به حادثه کربلاست.
چرا که در نگاه واقع بینانه به این واقعه، هم باید امام حسین(ع) و اصحابش را فائز به #فوز عظیم و واصل به خداوند دید؛ و هم بر عظمت این مصیبت گریست؛
گریه ای که نه صرفا بر بعد ظاهری فجایع #کربلا است؛ بلکه بر عظمت فاجعه است؛ چرا که به درجه عظمت اباعبدالله(ع)، عظمت فاجعه افزون می شود.
و بعد دیگر #گریه، شوق وصال به درجاتی است که یاران امام حسین(ع) به آن رسیدند.
👇👇
🌻 @ahlebait110
AUD-20200902-WA0000.mp3
9.27M
📌 سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف_عاشورا.
این سخنرانی خود دارای تحریف و گاهی #توهین به ارزش ها است که #نقد آن توسط حجت الاسلام دکتر محمدرضا #جباری صورت گرفت.
👇👇
🌻 @ahlebait110
📌نقدی دیگر بر سخنرانی دکتر عبدالحمید #ضیایی پیرامون #تحریف #عاشورا
۱. این جنله که #تحریفات این قدر زیاده که اگر امام #حسین(ع) زنده بشه نمی دونه ما راجع به کی داریم حرف می زنیم، سخن گزافی است.
زیرا حجم مطالب قابل استناد هم فراوان است خصوصا در منابع ۵ قرن اول.
۲. این جمله آقای ضیایی که تا صد سال کتابتی نبود، باطل است و #شیعه از زمان #امیرمومنان علی(ع) به نگارش اهتمام داشتند و به فرمان عمر کاری نداشتند. چنانکه #ابورافع، جابر، میثم و... صاحب دفاتر حدیثی و تفسیری بودند.
۳. قطعا #عاشورا قیام بوده و حتی زمان معاویه هم مردم را آماده #قیام می کردند و باید گفت: این جمله که امام حسین(ع) امام #صلح است، خودش یک #تحریف است.
۴. باید گفت، گاهی #روضه و #گریه بر #سیدالشهدا همانند یا بالاتر از #مناجات است. زیرا گریه، پاک کننده گناه است.
۵. این که امام #حسین(ع) افضل از رسول خدا(ص) و امیر المومنین(ع) نیست، سخن درستی است، اما قطعا امام #حسین(ع) افضل از حضرت #ابراهیم(ع) است.
۶. #غصب_خلافت اصلا شوخی نیست
بلکه #عاشورا هم نتیجه همان #سقیفه است.
۷. #مولوی سنی اصلا درکی از جایگاه #عزاداری در مکتب اهل بیت(ع) نداشته است
۸. آنچه #قتل امام حسین(ع) را نسبت به سایر فجایع تاریخ خاص می کند، کشته شدن #حجت_خدا با این کیفیت است که برای کسی روی نداده.
👇👇
🌻 @ahlebait110