eitaa logo
بصیرت افزای سید اهل قلم
1.8هزار دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
17.7هزار ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین @GOLNARGESS402
مشاهده در ایتا
دانلود
ابطال مستمر یا پاسخ نقطه‌ای ✍ جعفرعلیان‌نژادی 🔸یکی از موضوعاتی که ممکن است موجب کاهش انگیزه نیروهای تبیین‌گر در مقابله با شبهات و سوألات ظالمانه جریانات معارض، شود، عزم جدی نیروهای شبهه‌ساز بر تولید ادبیات پرحجم و بی‌وقفه، ولو تکراری و سطحی است. 🔺ممکن است در ذهن عنصر تبیین‌گر این پندار ایجاد شده باشد که او یکبار برای همیشه و به بهترین شکل ممکن پاسخ فلان شبهه را داده و یا نوشته‌ای ایجابی تولید کرده که مخاطب می‌تواند با رجوع به آن پاسخ شبهه جدید را پیدا کرد. 🔺پندار دیگری که ممکن است در ذهن تبیین‌گر وجود داشته باشد آن است که فلان شبهه پرداز به قدری در کار خود مصر و جدی است که روزانه شبهه‌سازی کرده و دست بردار هم نیست. او اگر بخواهد به هر شبهه این فرد جواب بدهد، دچار دور باطل و بی‌حاصلی می‌شود. 🔺پندار دیگر ممکن است آن باشد که اگر فلان شبهه‌ساز را رها کنیم، خودش به تدریج خودش را خراب می‌کند، اما اگر ما به او بپردازیم موجب اعتبار و اهمیت آن فرد شده‌ایم و جلوی زوال تدریجی او را می‌گیریم.‌ 🔺پندار دیگر ممکن است آن باشد که شبهات این شبهه‌ساز مگر چقدر بازتاب و بازنمایی دارد، یا دیده می‌شود. مگر چند درصد از جامعه به‌ این شبهات توجه می‌کنند.‌ دخالت ما ممکن است موجب بیشتر دیده شدن آن شبهه شود. بنابراین سیاست بایکوت و بی‌توجهی به او بهترین راه ممکن است. 🔸برای ابطال هر کدام از این پندارها و مفروضات، دلایل محکم بسیار است و ذکر آن چیز جدید به مخاطب و عنصر تبیین گر اضافه نمی‌کند. اما شاید بهترین دلیل اثبات کننده این پندارهای نه‌چندان صحیح و توجیهات غلط، «عدم کاهش انگیزه شبهه‌سازان»، «مصمم‌تر شدن آنان» و «پرحجم‌تر شدن این دست از محتواسازی‌ها»، «شبکه‌ و عُصبه‌شدن آن‌ها»، «حمایت‌گری همزمان شبهه‌سازان و پوشش‌دهی به‌لحظه آنان از یکدیگر» و در نهایت «تبعیت آنان از منطق فعالیت جبهه‌ای» باشد. 🔺به‌نظرم تالی تلو پندارهای غلط برخی عناصر تبیین‌گر، کردارهای پرحجم عناصر شبهه‌ساز است. ما نیاز به اتخاذ نوعی راهبرد با هدف کاهش انگیزه این طیف و بی‌اثرسازی گفتارهای آنان داریم. 🔺دوست مبرز و مجاهدم «مهدی‌جمشیدی» در این زمینه ایده جالب توجهی را مطرح کرد که می‌تواند اولا دوای درد آن پندارهای غلط باشد، ثانیاً محرک و انگیزه‌بخش تبیین‌گران در همه عرصه‌های تبیینی شود، ثالثاً به کاهش انگیزه‌های جبهه معارض و خنثی‌سازی اثرات سوء آن گفتارها بینجامد و رابعاً امکان هم‌جبهگی و تبدیل نقاط پراکنده(نه لزوماً کم، منظور جداجدا بودن است) به یک خط و جبهه قوی ایجاد شود. 🔺«ابطال‌مستمرِ» شبهات (ولو پرحجم و تکراری)، عنوان این ایده خوب است، هم ایده است هم نوعی کارگفت عملیاتی. به زعم او باید از خط به خط این شبهات سم‌زدایی شود و به تعبیر زیبای ایشان زین پس باید تمام «سطورشان را سوگوار پاسخ نماییم». https://eitaa.com/ahlghalam
📍ادعای عجیب علی ربیعی درباره انقلاب اسلامی 🔸علی ربیعی، فعال اصلاح‌طلب و سخنگوی دولت اصلاحات به تازگی در یادداشتی نوشته است: "در طول تاریخ یک صد ساله اخیر در خاورمیانه و جهان سوم، همواره انقلاب به عنوان مجوزی جهت عبور از حقوق شهروندی، حقوق بشر و دموکراسی به کار رفته است. " 🔺ملاحظه می‌شود که واژه "انقلاب" در یادداشت ربیعی هیچ قیدی ندارد فلذا باید نتیجه گرفت که از نظر ربیعی، انقلاب اسلامی هم جزو همین انقلاباتی است که مجوز عبور از حقوق شهروندی و دموکراسی و ... را صادر کرده‌اند! 🔺ما قضاوت درباره این طعنه‌زنی‌های بیجا و بی‌سند به انقلاب اسلامی مردم ایران را بر عهده مخاطبان وامی‌گذاریم و البته این نکته را هم بیان می‌کنیم که مدعیان از بین رفتن حقوق بشر و یا در خطر بودن آن در ساحت انقلاب اسلامی مثل مدعیان وجود "فساد سیستماتیک در نظام اسلامی" هستند که البته هیچیک راه به جایی نبردند و حتی یک سند هم برای ادعای فراگیرشان ارائه نکردند! 🔺جالب است که آقای ربیعی درباره انقلابی این ادعای سخیف و غلط را رواداری کرده است که رهبرانش همواره بر رعایت حقوق انسان‌ها تأکید داشته‌اند و شنیده‌ایم که چگونه امام خمینی از ورود به بخش خصوصی زندگی یک جاسوس عصبانی شده‌اند و چگونه آیت‌ا... خامنه‌ای دستور آزادی یک شرور مسلح را صادر کردند به این دلیل که در شرایطی ناجوانمردانه دستگیر شده بود. 🔺قضیه البته جالب‌تر هم می‌شود وقتی که بدانیم کسانی این قبیل ادعاهای غلط و بی‌مبنا را علیه انقلاب اسلامی و مردمی ایران روا می‌دارند که یک روز در ستاد فتنه ۸۸ فعال‌اند و روز دیگر و پس از اغتشاشات فتنه اقتصادی آبان ۹۸ یادداشت می‌نویسند و می‌گویند: حکایت همچنان باقیست... 🔺علی ربیعی با این جهان تناقضات نمی‌تواند به جنگ واقعیت و تحلیل‌های صحیح برود. ▪️مشرق https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺نکته ای از زیارت آل یس :🌺 🍂وَمَوَدَّتي نوُرَ الْمُوالاةِ لِمُحَمَّد وَآلِهِ عَلَيْهِمُ السَّلامُ، خدایا مؤدّتم را با نور دوستي محمّد و خاندانش(درود بر ايشان) پر کن. 🔴 خدایا قلبهایمان را چنان از نور محبت اهل بیت علیهم السلام پر کن که به زندگیمان جهت ببخشد و معیاری برای حب و بغض هایمان شود. 🍃تا هرکس و هرچه را که همسو با مسیر اهل بیت بود، دوست بدارم و هرچه را که ضد این مسیر بود، دشمن بدارم. ⭐️همان طور که در زیارت عاشورا هم می گوئیم: اِنّی سِلمٌ لِمَن سالَمَکُم وَ حَربٌ لِمَن حارَبَکُم https://eitaa.com/ahlghalam
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 مطیع خدا و رسول باشید. 🍂 🔶وَمَن يُطِعِ اللّهَ وَالرَّسُولَ فَأُوْلَـئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَـئِكَ رَفِيقاً (نساء/۶٩) ⚡️ ترجمه : و هر كس كه از خدا و پيامبر اطاعت كند، پس آنان (در قيامت) با كسانى همدم خواهند بود كه خداوند بر آنان نعمت داده است، مانند پيامبران، صدّيقان، شهيدان و صالحان و اينان چه همدم هاى خوبى هستند. 🍁یکى از صحابه پیامبر(صلى الله علیه وآله) به نام «ثوبان» که نسبت به آن حضرت محبت و علاقه شدیدى داشت،❤️ روزى با حال پریشان خدمتش رسید. ✨پیامبر(صلى الله علیه وآله) از سبب ناراحتى او سؤال نمود، در جواب عرض کرد: زمانى که از شما دور مى شوم و شما را نمى بینم ناراحت مى شوم😔 امروز در این فکر فرو رفته بودم که فرداى قیامت اگر من اهل بهشت باشم، مسلماً در مقام و جایگاه شما نخواهم بود، و بنابراین شما را هرگز نخواهم دید. و اگر اهل بهشت نباشم، که تکلیفم روشن است، بنابراین در هر حال از درک حضور شما محروم خواهم شد، با این حال چرا افسرده نباشم؟!😭 🍃آیه فوق نازل شد و به این گونه اشخاص بشارت داد که افراد مطیع پروردگار در بهشت نیز، همنشین پیامبران و برگزیدگان خدا خواهند بود.🌺 🍂 فَاَسئَلُ الله...... أن یَجعَلَنی مَعَکُم فِي الدُّنْيا وَ الآخِرة https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️ تأملی در نماهنگ‌های موسيقی محورِ مذهبی 🔰 در مورد نماهنگ های موسیقی محور مذهبی (همان استراتژی حلال تدریجی): ‼️ ۱- مطلوب شرعی چیست؟ ‼️ ۲- آثار اجتماعی این حجم از تولید موسیقی چیست؟ 🔹 در پاسخ به پرسش : موسیقی چه به نحو مطلق حرام باشد و چه تنها برخی از انواع آن، هیچگاه مورد تجویز فقهای شیعه نبوده است. فقیهی یافت نمی‌شود که موسیقی را خصوصا برای تبلیغ دین تجویز کرده باشد. موسیقی حلال هم باشد در نظر فقها مقرِّب( قرب دهنده به سوی خدا) نیست. بسیاری از فقها آن را در ردیف مُبعِّدهایی( دور کننده از خدا) دانسته اند که نهایتا حرام نیست. شاهد هم فرمایش حضرت امام خمینی است که: موسیقی از اموری است که انسان را از جدّ بیرون می‌برد به یک مطلب هزل. (صحیفه، ج9 ص201) حال: آنچه مقرب نیست و حتی در ردیف مبعدین است آیا می‌تواند نقش انتقال مفاهیم دینی را داشته باشد؟ پاسخ مثبت نیست. آثار ایجاد شده در این موسیقی ها خیال معنویت است و یا معنویت دینی؟ حال خواندن این موسیقی ها میان ده‌ها دختر تازه بالغ شده و یا نوجوان را به آن اضافه کنیم. 🔸 پاسخ به پرسش : این موسیقی‌ها چه وظیفه ای دارند؟ پاسخ احتمالی: «انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید». این نسل اگر در خانواده مذهبی است که تا چندی پیش این خانواده موسیقی محور نبود و کار انتقال مفاهیم را نیز بدون موسیقی انجام می‌داد، اما اکنون با حجم زیاد تولیدات نماهنگ‌های مذهبی، موسیقی محور شده است. پس برای این خانواده‌ها، نتیجه این تولیدات جایگزین شدن موسیقی به جای مداحی است. در نتیجه نسل بعد هیئت را محور فعالیت فرهنگی نخواهد دانست بلکه جایی محور است که با موسیقی بتواند جشن بگیرد و یا حتی عزاداری کند. اگر دو دهه بعد متدینین جمع شوند و در یک کنسرت و همخوانی با موسیقی بر سیدالشهداء عزاداری کنند تعجب نکنیم، آن موقع هیئت‌های امروز تنها برای محاسن سفیدها خواهد بود. و اگر مخاطب خانواده‌های غیر مذهبی است که اصلا مشکل ایشان در دریافت پیام های مذهبی با موسیقی حل نخواهد شد. این تولیدات تنها خانواده های مذهبی را نسبت به این مقوله غیر مقرب سست می‌کند. در پایان: این مسیر قدم گذاشتن در راه استراتژی حلال تدریجی است. 🔺 ✍️ به قلم: دکتر سید محمد صادق کاظمی 💠 عضو هیئت علمی دانشگاه https://eitaa.com/ahlghalam
‼️ پیش آمدن مشکلی که حکمش را نمی‌داند 🔷هرگاه برای مکلف در اثنای نماز مسأله‌یی پیش بیاید که حکم آن را نمی‌داند، جایز است به یکی از دو طرفی که احتمال آن را می‌دهد عمل کند و نماز را به آخر برساند، ولی پس از نماز باید مسأله را بپرسد و اگر آنچه عمل کرده موجب بطلان نمازش شده باشد، نماز را دوباره بخواند. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای https://eitaa.com/ahlghalam
🕊 *زیارتنامه ی شهدا*🕊 🌹🌱🌹🌱 *اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ* ، *اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ* ، *السَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ* *، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ* ، *اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ* ، *اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ* ، *اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ* ، *اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ* ، *بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا* *فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم**. 🌹🌱🌹🌱 ==================== https://eitaa.com/ahlghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔🌱 🚦 و تلنگر؛ ✈ در پرواز فردی که خدا را قبول نداشت کنار دختر بچه ای نشسته بود ،،، ⚡رو به دختر بچه کرد که مشغول کتاب خواندن بود  و گفت: بیا با هم صحبت کنیم تا پرواز سریع تر بگذره موافقی؟ دختر بچه مکثی کرد و رو به غریبه گفت باشه خوبه ...در چه موردی؟ مرد گفت: چطوره راجع به  اینکه خدا وجود نداره یا بهشت ، جهنم و زندگی بعد از مرگ که وجود ندارند حرف بزنیم و لبخندی مسخره آمیز زد... ⚡ ☘ دختر بچه که داشت کتابش رو میخوند ، رو کرد به مرد و گفت: اینها میتونه موضوعات جالبی باشه ولی اول من از شما یه سوال می پرسم؛ یک اسب ، یک گاو و یک آهو یک چیز مشترک میخورن ، علف... اما آهو مدفوعش گلوله ای هست ، مدفوع گاو صاف مثل یک پتی واسب مدفوعش توده ای و چسبیده بهم ،،، 🤔🤔 فکر میکنی چرا؟؟!! 🦴 مرد آتئیست نگاهی به دختر باهوش کرد و گفت ، نمیدونم هیچ نظری ندارم. ☘ دختر در جواب گفت؛ تو جدا" فکر میکنی لیاقت پاسخگویی در مورد وجود خدا ، بهشت ، جهنم و زندگی پس از مرگ رو داری ، وقتی حتی در مورد مدفوع حیوانات هیچ اطلاعی نداری؟؟؟؟!!!!!! 🚥🚥🚥 https://eitaa.com/ahlghalam
✳️ رسم دنیا درهمین است آنکه آمد رفتنی ست، بعدِ رفتن نام نیکت بر زبانها ماندنی ست* 📌تا توانی خلق را ازخود مرنجان با سخن، آنکه بالاتر نشیند ، آخرش افتادنی ست* ⏳⌛️عمر و جانت گرچه عمر نوح هم باشد ولی، شیشه ی عمر گران هم عاقبت بشکستنی ست* 💥ثروتت بند است بر شب... "شهرتت" با یک تبی، عاقبت ثروت به دست وارثان بسپردنی ست* 💚دل مبند بر مال دنیا ، مالِ دنیا بی وفاست، خرقه ی زر هم بپوشی سیم و زر نابردنی ست*