🟡دعا، هم طلب است و هم مطلوب
🔹قطع نظر از اجر و پاداشى كه براى دعا هست و قطع نظر از اثر استجابتى كه بر دعا مترتب است،
دعا اگر از حد لقلقه زبان بگذرد و دل با زبان هماهنگى كند و روح انسان به اهتزاز درآيد يك روحانيت بسيار عالى دارد.
🔹انسان وقتى كه از غير خدا چيزى مى خواهد احساس مذلت مى كند و وقتى كه از خدا مى خواهد احساس عزت.
لذا دعا، هم طلب است و هم مطلوب، هم وسيله است و هم غايت، هم مقدمه است و هم نتيجه.
🔹اولياى خدا هيچ چيزى را به اندازه دعا خوش نداشتند، همه خواهشها و آرزوهاى دل خود را با محبوب واقعى در ميان مى گذاشتند
و بيش از آن اندازه كه به مطلوبهاى خود اهميت مى دادند به خودِ طلب و راز و نياز اهميت مى دادند، هيچ گونه احساس خستگى و ملالت نمى كردند.
📙مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج23، صص،۷۸۱و۷۸۲
┈••••✾•📚📚📚•✾•••┈
https://eitaa.com/ahlghalam
♦️مردگانی در میان زندگان !
🔸امیرالمومنین علیه السلام مردم را در مقابل منکراتی که در جامعه انجام می شود به چهار دسته تقسیم می فرمایند:
🔻گروه اول کسانی اند که منکر را بادست و زبان وقلب انکار میکنند
🔻 گروه دوم کسانی اند که منکر را با زبان و قلب انکار می کنند
🔻گروه سوم کسانی اند تنها با قلب منکر را انکار می کنند در مورد
🔻گروه چهارم می فرماید :
♦️وَمِنْهُمْ تَارِكٌ لاِِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدِهِ، فَذلِكَ مَيِّتُ الاَْحْيَاءِ
🔻گروهى ديگر نه با زبان نهى از منكر مى كنند و نه با قلب و نه با دست. اين ها (در حقيقت) مردگانى در ميان زندگان هستند.
نهج البلاغه حکمت ۳۷۴
✍ زنده كسى است كه داراى حس و حركت باشد و مؤمن زنده كسى است كه در برابر زشتى ها حركتى از خود نشان دهد. كسى كه هيچ گونه حركتى حتى به صورت تنفر قلبى از خودش در مقابل مظاهر زشت و منكر جامعه نشان نمى دهد واقعاً در صف مردگان قرار گرفته است.
🔸از ديدگاه اسلام گروهى ظاهراً از دنيا رفته اند و در ميان ما نيستند و جسم بى جان آن ها در قبرها نهفته است ولى در واقع زنده اند چراكه آثارشان در همه جا نمايان است. مگر زندگى چيزى جز نشان دادن آثار حيات است؟ همان گونه كه قرآن در سوه آل عمران آیه ۱۶۹ درباره شهدا مى فرماید : وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِى سَبِيلِ اللهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ.
🔸اميرالمومنین عليه السلام درحکمت ۱۴۷ فرمودند : هَلَكَ خُزَّانُ الاَْمْوَالِ وَ هُمْ أَحْياءٌ وَ الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِى الدَّهْر؛ ثروت اندوزان مرده اند ولى علما و دانشمندان تا پايان دنيا زنده اند.
🔸بنابراين، زندگى بى خاصيت، مرگ است، مرگى توأم با آثار حيات مادى.
https://eitaa.com/ahlghalam
1_8179558620.mp3
3.3M
🌠☫﷽☫🌠
🔺فکرمان جهانی است یا جمکرانی؟
🎙 حضرت آیةالله #جوادی_آملی
▫️کسی که "حداکثر فکرش" پیاده روی حرم تا جمکران باشد...!
🔹کسی که نمی داند دکارت چه گفته، هایدگر چه گفته، کانت چه گفته، این فرد چگونه می تواند شاگرد حضرت(عج) باشد؟!
#امام_زمان #جهاد_تبیین
#۲۰
https://eitaa.com/montazarolhojat
‼️ خمس سرمایه و ابزار کار
🔷 س ۸۴۶۷: مقداری پول برای خرید ابزار کار پس انداز کرده ام اما اگر خمس آن را بپردازم، توانایی خرید را از دست خواهم داد؛ تکلیف چیست؟
✅ ج: اگر پول پس انداز شده از درآمد کسب باشد در فرض سوال مشمول خمس است اما اگر قبل از سررسید سال خمسی، ابزار کار را خریداری کنید و مجموع سرمایۀ شما به اندازه ای باشد که اگر خمس آن را بپردازید، درآمد حاصل از باقی مانده سرمایه، برای مخارج زندگی کافی نباشد، سرمایۀ شما خمس ندارد.
#احکام_خمس #خمس_سرمایه
https://eitaa.com/ahlghalam
🕊 *زیارتنامه ی شهدا*🕊
🌹🌱🌹🌱 *اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ* ،
*اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ* ،
*السَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ*
*، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ* ،
*اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ* ،
*اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ*
، *اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی مُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ* ،
*اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبی عَبدِ اللهِ* ،
*بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا*
*فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم**.
🌹🌱🌹🌱
====================
https://eitaa.com/ahlghalam
💢همه مدیون خون شهدا هستیم
شهدای انتظامی ۱۴۰۲
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّـل_لِوَلیِّــکَ_الفَــــرَج
https://eitaa.com/ahlghalam
7.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تو نفسی ❤️❤️❤️
بمان برایم ...
https://eitaa.com/ahlghalam
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
✒️ نیایش صبحگاهی (فرازی از دعای چهل و هفتم صحیفه سجادیه)
💞 پــ♡ـروردگارا
بر محمّد و آلش درود فرست، درودی که درود فرشتگان و پیامبران و رسولان و اهل طاعتت را به رشتۀ نظم درآورد؛ و شامل درود بندگانت، از جنّ و انس و پذیرندگان دعوتت گردد و درود هر که را از انواع آفریدههایت به وجود آوردی و پدید کردی، گرد آورد.
✨ای صاحب جود و کرم✨
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
♻️ یکشنبه
🌀 ۰۳ دی ۱۴۰۲
♻️ ۱۰ جمادیالثانی ۱۴۴۵
🌀 ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
📿ذکر روز یکشنبه
✨یا ذالجلال و الاکرام✨
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
💠 حدیث امروز
✍🏻 امیرالمومنین حضرت امام علی علیه السلام فرمودند:
هر كس دلی را شاد كند، خداوند از آن شادی لطفی برای او قرار دهد كه به هنگام مصيبت چون آب زلالی بر او باريدن گرفته و تلخی مصيبت را بزدايد.
📚 نهج البلاغه، حكمت ۲۵۷
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃
♦️ضربه سپاه به امارات که هیچگاه رسانه ای نشد ...
🔹️از بین شیخ نشین های حاشیه جنوبی خلیج فارس هیچ کشوری به اندازه امارات متحده عربی نسبت به ایران ادعاهای ارضی نداشته است.
🔹️همچنین این کشور کوچک با جمعیت حدود ۲ میلیون بومی ، همواره مواضع متخاصمانه ای نسبت به جمهوری اسلامی داشته و در موارد متعدد خاک خود را از لحاظ سیاسی ، امنیتی و نظامی در اختیار کشورهایی قرار داده که نسبت به جمهوری اسلامی دشمنی ورزیده اند.
🔹️آخرین عمل نامطلوب ابوظبی در رابطه با ایران ، به رسمیت شناختن دولت اسرائیل است که حساسیت بسیار زیادی را در سران تهران برانگیخت.
🔹️میان نیروهای نظامی ۲ کشور نیز بارها در خلیج فارس تنش هایی به وقوع پیوسته که بسیاری از آنها به علت رعایت حسن همجواری هیچگاه رسانه ای نشد.
🔹️در یکی از این موارد نیروی دریایی سپاه پاسداران حدود ۱۰ سال پیش حاکمیت ایران را بر سکوهای نفتی مبارک تثبیت نمود .
🔹️ریشه این اختلاف به سال ۱۹۶۹ برمی گشت که حاکم وقت شارجه مجوز اکتشاف و بهره برداری از منابع نفتی اطراف خود را به کمپانی آمریکایی BUTTES واگذار کرد.
🔹️مدت این قرار داد ۴۰ ساله بود و شرکت نفتی مزبور در ۹ مایلی جزیره بوموسی میدان نفتی جدیدی را کشف کرد که نام مبارک را بر آن نهادند.
🔹️در سال ۱۹۷۱ نیروی دریایی شاهنشاهی ، حاکمیت ایران را بر جزایر ۳ گانه بوموسی ، تنب بزرگ و کوچک تثبیت کرد و از آنجا که طبق قوانین حقوق دریاها تا شعاع ۱۲ مایلی اطراف جزایر ، جزو آبهای سرزمینی ایران بود مناقشه بر سر حاکمیت این میدان آغاز شد .
🔹️در نهایت در مصالحه ای ، ایران از مخالفت خود با برداشت شرکت آمریکایی از این منابع صرفنظر کرد، به شرطی که نیمی از عواید آن بین ایران و امیرنشین شارجه تقسیم گردد.
🔹️این قرار داد ژانویه سال ۲۰۰۹ پایان می یافت اما امارات متحده عربی که از پشتیبانی ایالات متحده برخوردار بود و با ملاحظه به این که کارمندان شرکت های نفتی آمریکایی همچنان بر روی تاسیسات میدان نفتی مبارک کار می کردند به خود این حق را داد تا سکوها را تخلیه نکرده و تولید نفت را از این منابع ادامه دهد.
🔹️سران اماراتی به اخطارهای متعدد ایران بی توجهی کردند تا این که در نهایت نیروی دریایی سپاه پاسداران در یک عمل بسیار سریع و غافلگیر کننده هنگام تعویض شیفت کارکنان سکوها که از طریق شناور انجام می گرفت ، به آنجا حمله کرده و تمام کارگران و کارکنان را سوار شناور مزبور نموده و همراه با نفراتی که قرار بود جایگزین شوند، به ساحل امارات فرستادند و روی سکوهای مبارک مستقر شدند.
🔹️از آنجا که احتمال واکنش متقابل می رفت بلافاصله به تمام واحدها در خلیج فارس آماده باش داده شد اما طرف اماراتی جرات عکس العمل به خود نداد و از آن روز پرچم جمهوری اسلامی بر روی این سکوها به اهتزار درآمد و سیطره ایران بر این منابع نفتی تحکیم شد .
🔻پ ن:
لازم به ذکر است این عملیات تا امروز با توجه به لزوم حفظ رابطه حسنه با همسایگان و اصل حسن همجواری رسانه ای نشده بود .
علیرضا تقوینیا
مشارکت
🔺مدتی است، برخی از انقلابیون، بخشهای مختلف نظام را متهم میکنند به سهل گیری و مماشات با مدیران کم کار و پر ادعای دهه نود. مرادشان این است که این افراد توسط شورای نگهبان کنار گذاشته شوند، توسط قوه قضاییه دادگاهی و محکوم شوند و امثال این.
🔺فارغ از اینکه البته بخشهای مختلف نظام باید وظایف خود را انجام دهند اما اینکه نزدیک انتخابات گفتمان یک جبهه متمرکز شود بر پالایش افراد و جریانها و اتهام به بخشهای مختلف و نه افزایش مشارکت نشانه خوبی نیست.سخنان رهبری این گفتمان به ظاهر انقلابی را نقد کرد. نشان داد جهت آن مسیر گفتمانی خطا است.
🔺رهبری از چه چیز اطمینان دارد که این مسیر را نقد میکند؟ اولا او نسبت به جهتی که اراده عمومی مردم انتخاب میکند اطمینان دارد و نگران انحراف حرکت عمومی مردم نیست. ثانیا او یقین دارد که دایره مدیریت کشور که در بیانیه «گام دوم» تلاش میکرد به نسل جوان مدیران بسپرد، در این جهت ویرایش شده و تغییر نخواهد کرد و حضور نسلهای پخته تر در کنار جوانان این ویرایش کلی را به هم نمیزند.
🔺رهبری چه درسی داد؟ او برای بار هزارم به همه آرمانجویان و انقلابیون و متدینین یاد داد که مردمسالاری که از حاق توحید و ولایت اخذ کرده است، شعار نیست. او از بن دندان معتقد است موتور حرکت کشور و کلید حل همه مشکلات مردمند. کنار گذاشتن دکتر فلان و حجه الاسلام بیسار کار کشور را درست نمیکند، این میرود آن دیگری میآید. باید مردم گام به گام رشیدتر شوند و آن گاه نه تنها افراد بلکه جریان و گفتمان و اندیشه شان توسط مردم کنار گذاشته میشود. اتفاقی که در این چهل و چند سال هم رخ داده.
🔺به خلاف ما که دشمنی هایمان به فلان گروه و جریان در ذهنمان اصالت دارد برای او اصالت با راس طاغوت است. حضور مردم ضربه به این دشمن است. حضور مردم امنیت ساز است. حضور مردم کمک به غزه است. کمک به مقاومت منطقه است. حضور مردم کمک به ایران قوی و آینده منطقه و جهان است. حضور مردم کمک به حرکت است. کمک به تحول است. حضور مردم کمک به خروج از احساس انفعال و انسداد است. قهر مردم از انتخابات باعث ناامنی زندگی خودشان و دیگران خواهد بود.
🔺آری برای این مشارکت باید همه دست به کار شوند نه اینکه رای دهند فقط، بلکه دیگران را مجاب کنند به حضور، جریانهای تبلیغی ، مجازی، امر به معروف و نهی از منکر، در شهر در خانواده در همه جا راه بیفتند. اما
🔺دستگاه های نظارتی حاکمیتی باید توجه کنند که هم به رقابت بیشتر و هم به سلامت و امنیت بیشتر انتخابات کمک کنند. لزوما هر کس وارد دایره انتخابات شود رقابت بالا نمیرود. عده ای مرزهای خود را با دشمن مشخص نمیکنند و پشتیبانی میشوند از جانب دشمن و عملا در فضای رسانه ای مجازی با پشتیبانی انواع روشهای رسانه ای متکی به دشمن، انحصار درست میکنند. کسانی دروغ میگویند، تخریب میکنند، دو قطبی میسازند و عملا رقابت را دچار عدم سلامت و ناامنی میکنند. مراقب قانون هم باید بود که توسط «زورگویان پر ادعا» خراب نشود.
همشهری
علی مهدیان
https://eitaa.com/ahlghalam