eitaa logo
بصیرت افزای سید اهل قلم
1.8هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
17.6هزار ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین @GOLNARGESS402
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفاوت 👇👇👇 دو شلوار پاره گشته از دو تا مرد به دست دشمنان پستِ نامرد یکی در جنگ سخت و پای خاکریز دگر در جنگ نرم و شهر تبریز تفاوت چیست میان این دو شلوار؟ که یک اسطوره گردیده دگر خوار حکیمی گفت تفاوت در نبرد ست چرا که هر دو پاچه مالِ مرد ست یکی افتاده در جنگ روی زانو دگر زانو زده بر ایکس و یاهو یکی جنگیده با دشمن به میدان دگر گشته اسیرِ دامِ شیطان چه زیبا گفت حکیمِ پارگی ها روا نیست پارگی بر پاچه ی ما میان ماه من تا ماه گردان تفاوت مثل اینست ای پسر جان عاشق خراسانی😢 https://eitaa.com/ahlghalam
7.07M
♦️توضیحات دکتر حمیدرضا 🔻ترور شهیدان رازینی و مقیسه 🔻ارتباط ترور با تحولات رژیم صهیونیستی و اوراسیا 🔻اهداف ترور در این برهه از زمان و مکان 🔻قسمت:چهل و پنجم(بخش دوم) 🔻تاریخ : ۱۴۰۳/۱۰/۳۰ https://eitaa.com/ahlghalam
9.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام علیکم دعای خیر پدر در حق جامعه هفته ی خوبی را پیش رو داشته باشید.ان شاء الله التماس دعا
مقاومت تشکل هل مذهبی (۳) جمعیت مذهب جعفری این جمعیت از دیگر سازمان‌های ضد بهاییت دهه 1320 به شمار می‌رود. در نامه سرگشاده‌ای از طرف این جمعیت، سید مرتضی خلخالی و عبدالحسین معتضدی در پرچم اسلام(بهمن 1326) خبر از نفوذ روزافزون بهاییان دادند. «امروزه در تمام وزارتخانه‌ها و ادارات، بهایی‌ها به شغل‌های مهم و موثری اشتغال و با مذهب پوشالی خود، در تمام شئونات دینی و ملی ما وارد شده، رفته رفته کار را به جایی رسانیده‌اند که در بعضی جاها برخلاف نص صریح قوانین موضوعه کشوری اشخاصی که هم مسلک آنان باشند توصیه استخدام کرده و بدینوسیله مشغول تبلیغات سوء خود می‌باشند. در این نامه جمعیت مذهب جعفری از «پیشگاه مقدس و مبارک» شاهنشاه تقاضا کردند که «بهایی‌ها را از ادارات و وزارتخانه‌ها اخراج نموده و جلوگیری از تظاهرات آنان بنمایند.» (مرتضی خلخالی و عبدالحسین معتضدی«ملت ایران بیدار شوید بهاییان [...] ناموس شما را از بین می‌برند»، دنیای اسلام، 2: 62(24 بهمن 1326)ص 1 و 3) دو ماه پس از نامه سرگشاده مرتضی خلخالی و سیدعبدالحسین معتضدی، در تاریخ 21 فروردین 1327 فردی با عنوان «یک نفر مسلمان» اطلاعیه‌ای صادر و ضمن هشدار در مورد گسترش بهاییت از مجلس خواست اقدام لازم به عمل آورند و الا ملت مسلمان ایران حساب خود را با دشمنان اسلام تصفیه خواهد نمود. در ادامه به «آقایان روحانیون» می‌گوید که «آقایان محترم هر شهرستان باید کوشا باشد که تبلیغات زهرآگین بهایی‌ها کوچکترین اثری در روحیه مردم[...] ننماید، باید با ایجاد دستگاه تبلیغاتی که متکی به مبادی عالیه مذهبی بوده و ایمان افراد را در انجام وظایف اخلاقی و رشد اجتماع و ترقی خواهی راسخ نماید مردم را روشن نموده تا هر فردی از افراد مسلمان قادر باشد که با منطق قوی و نشان دادن قدرت اسلام مشت محکم به دهان مخالفین اسلام بکوبد.» (یک نفر مسلمان، «بهایی‌ها چه می‌گویند»، دنیای اسلام، 2: 68(21 فروردین 1327)صص1و4) جمعیت هیآت مروجین مذهب جعفری این جمعیت از سازمانهای دیگری بود که از ائتلاف 60 الی 70 هیات دینی تهران – از جمله هیات محمدی، هیات متوسلین، هیات مرتضویّین، هیات انصار دینی، هیات پیرعطاء، در سال 1326 به وجود آمده بود. (جمعیت هیات مروجین مذهب جعفری، پرچم اسلام، 79(آذر 1326)، ص 2 و همچنین جمعیت مروجین مذهب جعفری، پرچم اسلام، 80(19 آذر 1326)ص3) شیخ مهدی شریعتمدار در مجمع این تشکل «اثبات نمود که از وظایف حتمیه ملت و دولت ایران قیام بر علیه اقدامات ضددین و مذهب جعفری است با تصریحی که قانون اساسی به این مطلب نموده است.»(مجمع مروجین هیآت... پرچم اسلام 2: 34(3 دی 1326)ص1) جمعیت هیآت مروجین مذهب جعفری که فعالیت‌های چشمگیری داشت، در بیانیه‌ای در بهمن 1326 اعلام کرد: «به جز دین اسلام مخصوصا مذهب حقه جعفری اگر اسمی از دین و مذهب در جهان می‌شنوید مطمئن باشید که صرف ایمان و عقیده نیست بلکه ریشه آن یک تشکیلات سیاسی و دسته‌بندی‌های مرموزی است که ... بازیگران سیاسی در لباس آیین جلوه‌گری می‌کند.» این بیانیه خواستار آن بود که فرزندان خود را همچون امام جعفر صادق، «به نیروی علم و دانش» مجهز سازند. جمعیت مزبور مانند دیگر هیات‌های اسلامی که در منازل و محله‌های سراسر ایران تشکیل می‌شدند، آموزش اسلامی را برنامه‌ای هدفمند و آینده‌ساز برای پیشگیری از پیشرفت بهاییان و «عقاید گوناگون» دانستند. رضایی دوشنبه ۲۴ دیماه ۱۴۰۳ https://eitaa.com/ahlghalam
علما سنگر مقاومت (۵) ادامه مقاومت روحانیت تاثیر تلاش های روشنگر عالمان دین از یک سو و معتقدات دینی ملت چنان موثر بود که گردانندگان فرقه بهائی به روشنی می‌دانستند که مسلمانان ایران از فرقه رویگردان و بیزارند و اطمینان داشتند که فقط عده معدودی به فرقه خواهند گروید، از اینرو در مورد دشواری جذب مسلمانان به بهائیگری چنین نوشته اند: «اول و اهم و اقدم وظیفه ستایندگان اسم اعظم آن است که به تمام قوی جمیع استعدادات مادیه و معنویه خویش را بدوا صرف تحکیم مبانی نظم بدیع ... فرمایند . به تشیید موسسات روحانی پردازند و بعدا بقیه قوا و اوقات و استعدادات خود را مصروف امور ممدوحه ثانوی دیگر نمایند و همواره بخاطر آورند که از جمله جمهور خلایق، فقط معدودی از نفوس‌اند که به نعمت هدایت مخصوص و در زمره اهل ایمان محسوب [می‌شوند]» (اخبار امری، دوره جدید، ش 10، دیماه 1343، ص 256) باری در دهه 20 که با افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی بهاییان مقارن بود، از اینرو هیات‌های اسلامی بسیاری در سراسر ایران برای مقابله با بهاییان به چاپ و نشر آرای خود پرداختند. در این بسیج همگانی روحانیت شیعه هم تشکیلات گسترده ای را پی ریخت و هم گفتمان سیاسی را نشر داد که زمینه ی کسب اقتدار سیاسی در آستانه ی "انقلاب اسلامی" را فراهم آوردند.[...] این گفتمان هر گونه دینی را نقشه ای استعماری برای شکستن "وحدت ملت مسلمان" شناساند و [بهائیان] را غیرخودی و دست نشانده خارجیان برنمود" (بهایی ستیزی و اسلام گرایی در ایران محمد توکلی طرقی، ایران نامه، زمستان 1379بهار1390 شماره 73و74 :81) رنگ سیاسی مبارزه با بهاییت از سال 1323به بعد این مبارزه را به نوعی به مبارزه با حکومت و اجزای آن بدل ساخت، چرا که برخی از چهره‌های حکومت، متهم به داشتن گرایش‌های بهایی‌گری بودند.(جریان‌ها و سازمان‌های سیاسی ایران، رسول جعفریان:28) تاثیر دیگر مبارزه با بهاییت آن بود که به یکی از عوامل مهم تقویت و اتحاد نیروهای مذهبی بدل گردید. این مبارزه افزون بر آنکه مذهبی‌ها را متشکل‌تر می‌کرد، روی ادبیات دینی این دوره نیز تاثیر داشت. (جریان‌ها و سازمانهای مذهبی – سیاسی ایران، رسول جعفریان، چا ششم 1385: 154.) به هر ترتیب تکاپوهای روحانیون این دوره آن اندازه نافذ می نمود که توجه و حساسیت عموم طلبه ها را نیز برانگیزد. این تاثیر از دید برخی نویسندگان پنهان نمانده و آورده اند که « این گزاره که بهائیان، مادیگرایان و کسروی و هوادارانش در صدد نابودی اسلام هستند، در نگرش طلابی که در دهه 1320 در حوزه های علمیه مشغول تحصیل بودند تاثیر زیاد و بسزایی داشت. آنها [...] هرگونه باور دینی خارج از مدار اسلام و تشیع را ساخته استعمار برای تضعیف اسلام می پنداشتند. بدین سان این نسل از طلاب مبارزه در راه اسلام را مبارزه با «استعمار» و مقابله با دگردینی می پنداشتند. این نسل که از نزدیک شاهد فعالیتهای تبلیغاتی و آموزشی بهائیان، حزب توده و کسروی و هوادارانش بود، نهادها و برنامه های تعلیماتی گسترده ای را برای مقابله با آنها بنا کرد. [...] آنها ایمان به مذهبی بجز تشیع را نقشه ای استعماری برای تجزیه ایران و تضعیف اسلام می پنداشتند. در مقابله [...] با دگردینان و دگراندیشان، طلاب این نسل آینده ای را پی افکندند که معرّف حال اکنون ایران است.» (بهایی ستیزی و ..... ، محمد توکلی طرقی، ایران نامه همان : 98) البته کنش های جریانها و جمعیت های مسلمان متکی به ذهنیات نبود بلکه به مشاهدات عینی تکیه داشت چون در سال‌های 1326 – 1320 محفل ملی بهاییان ایران برنامه‌ی خود را برای گسترش بهایی‌گری به مرحله اجرا نهاد. لذا وقتی دامنه وسیع تبلیغات و شدت فعالیت بهاییان، آشکار گردید، اعتراض شدید علما و روحانیون، انجمن‌ها و مجامع مذهبی نیز برخاست. (اسناد فعالیت بهاییان در دوره محمدرضا شاه، ثریا شهسواری مرکز اسناد انقلاب، چ اول، 1378: 60.) از اینرو می توان گفت بالا گرفتن فعالیت بهاییان در شعله‌ور کردن انگیزه‌های دینی در جامعه ایران تاثیری استوار داشت. رضایی جمعه ۲۱ دیماه ۱۴۰۳ @rezashahed https://eitaa.com/ahlghalam
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مایک والتز، نماینده کنگره آمریکا و مشاور ارشد ترامپ در پاسخ به یک سوال درباره اینکه "آیا توافق آتش بس به معنای پایان جنگ است؟" می‌گوید: «هدف غیرنظامی کردن کامل غزه و نابودی حماس است. زمانی که اسرای اسرائیلی-آمریکایی از غزه بیرون بیایند، این اهداف هم محقق خواهند شد.» به عبارت دیگر والتز اذعان می‌کند که «توافق آتش بس» حربه‌ای برای بیرون کشاندن اسرای اسرائیلی و آمریکایی از چنگ مقاومت است و به محض اینکه این امر محقق شود، جنگ برای نابودی حماس و غزه دوباره از سرگرفته خواهد شد! علاوه بر این، اسرائیل در روزهای گذشته نیز برای تمدید یکماهه روند اجرای توافق آتش بس در جنوب لبنان نیز تلاش می‌کرد. این امر بی شک برای تجدید قوا و هماهنگی با دولت جدید آمریکا برای برنامه های آتی و به نظر می‌رسد موافقت لبنانی‌ها را برای تمدید حضور در خاک لبنان کسب کرده‌اند. مشخصا این دست توافقات موقت و فرصتی برای اجرای فاز بعدی جنگ افروزی آنهاست و اگر محاسبات سران گروه‌های مقاومت اینگونه باشد که با این توافقها جنگ به طور کامل متوقف می‌شود، مشکلات و ضربات بزرگی در آینده گریبان‌گیر منطقه خواهد شد. https://eitaa.com/ahlghalam 👇👇👇
🔴 اسرائیل زندانی عمار الزابن، یکی از رهبران شاخه نظامی جنبش حماس را که مسئول یک سری عملیات طولانی مدت بود که در آن 27 اسرائیلی کشته شدند و به 27 بار حبس ابد محکوم شد، آزاد خواهد کرد. از دل ازادی این اسیرها سنوارهای دیگه به وجود میاد. https://eitaa.com/ahlghalam
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 روایتی از واکنش پوتین به سقوط هلیکوپتر مرحوم رئیسی https://eitaa.com/ahlghalam
❌ترورهای سه گانه شهید رازینی! 1⃣ شهید رازینی که پیش از این ۲ بار مورد ناموفق قرار گرفته بود، صبح امروز به رسید. 2⃣ اولین ترور در سال ۱۳۷۷ رخ داد؛ هنگام خروج شهید رازینی از محل کارش با نصب بمب آهن ربایی به خودروی حامل وی توسط موتورسواران مورد سوءقصد قرار گرفت اما جان به سلامت برد. 3⃣ پس از دستگیر شدن افرادی که در ترورش دست داشتند، با ارسال دست نوشته‌ای به مقام معظم رهبری از ایشان درخواست عفو مهاجمان را کرد که مورد تایید رهبر انقلاب قرار گرفت. 4⃣ عامل ترور حجت الاسلام رازینی به زندان منتقل شد و در طول تحمل حبس هنگامی که به مرخصی آمده بود از کشور گریخت. 5⃣ مرحوم رازینی بار دیگر مورد سو قصد قرار گرفت و این بار خانمی که خود را خبرنگار معرفی کرده بود و بارها درخواست مصاحبه با وی را داشت، سرانجام فرصتی پیدا کرد تا نیت شوم خود را عملی کند. 6⃣ او که از طرف گروهک مامور به انجام این ترور شده بود، هنگامی که آماده مصاحبه می‌شد، دست خود را به مدت طولانی درون کیف خود نگاه داشته بود که همین موضوع مرحوم رازینی را به این فرد می‌کند. مرحوم رازینی هنگامی که به سمت این زن می‌رود، می بیند که نارنجکی را در دست دارد که سعی در مخفی نگه داشتن آن دارد و همین موجب هشیاری شهید و خنثی سازی ترور میشود. اما دیروز سومین ترور روی داد و فرجامی خونین رقم زد... https://eitaa.com/ahlghalam
18.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مــهــــــــــــم بی زحمـت شمـا همون لال بمون، خیلی بهتره... 🤐😶🤭🤫😌😉 https://eitaa.com/ahlghalam