eitaa logo
احمد صابری تولایی
3.8هزار دنبال‌کننده
707 عکس
209 ویدیو
45 فایل
پایگاه رسمی حجت الاسلام صابری تولایی (آثار، دیدگاه ها، اطلاع رسانی جلسات) . تلگرام و اینستاگرام @ahmad_saberi110 . ارتباط با ادمین @Admin_bsmalakut . #موسسه_تبلیغی_به_سوی_ملکوت @bsmalakut
مشاهده در ایتا
دانلود
🔳▪️دوره توانمند سازی مبلغین فاطمیه همراه با ارائه گواهی پایان دوره 🔰عناوین دوره: ✨محتواسازی و ارائه محتوای فاطمی ✨آموزش احکام ✨تمرین منبر و بیان نکات کلیدی منبر ✨روش‌ مرثیه و روضه ✨کنشگری فاطمی ⬅️اساتید دوره: 🔸حجه الاسلام حقیرالسادات 🔹حجه الاسلام صابری تولایی 🔸حجه الاسلام صالح پرور 🔹حجه الاسلام صاحب قرانی 🔸حجه الاسلام برسلانی 🔹حجه الاسلام واعظ شهیدی 🗓زمان: ۱۸و ۱۹ و۲۰آذر(شنبه _یکشنبه_دوشنبه) 🕰ساعت ۱۳ الی ۱۶ 🔸همراه با ارائه محتوای فاطمی کتاب زیر سایه مادر 🕌مکان: خیابان امام رضا ع ۱۸ کوچه اول سمت راست مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج) ✅جهت ثبت نام از طریق لینک زیر اقدام نمایید: 💠پورتال طلاب(سامانه طلوع)سایر/سامانه آموزش مجازی مبلغان 🌐https://tabliqkh.lms2.hozehkh.com/course/27003 مهلت ثبت نام:۱۷ آذرماه 📞تلفن راهنما: 09156221650_38590100 ❇️معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان (مدیریت تبلیغ) ❇️ واحد تربیتی و تبلیغی مدرسه علمیه حضرت بقیه الله(عج)
پاسخ به سوالات (سوگواره نگین شکسته )_1.mp3
16.43M
📣صوت جدید پیرامون سوگواره نگین شکسته پاسخ به سوالات مبلغین فاطمیه پیرامون هیئت آل یاسین (سوگواره نگین شکسته) توسط: حجت الاسلام صابری تولایی ⁉️چرا به هیچ یک ازهیئات غیر انقلابی نقد نمیکنید و فقط به همین هیئت پرداختید ؟! ⁉️چرا هیچکس غیر از شما اعلام موضع نمیکند ؟ فقط شما دغدغه دین دارید و انقلابی هستید و بقیه نیستند ؟! ⁉️چرا مجموعه های حاکمیتی با اینها برخورد نمی‌کنند و اجازه فعالیت میدن ؟! ⁉️امسال هم مثل سال گذشته در سوگواره عکس رهبری ، امام ، شهید سلیمانی ، و کلیپ دارند و گفتند این مجموعه منتسب به آقای شرعی است که پدر شهید و انقلابی است ،چرا باز هم مخالفند ؟! ⁉️آیا حضور اینهمه شخصیتهای انقلابی در سوگواره ،مانند آیت الله شب زنده دار ، صدیقی،بوشهری و... انقلابی گری آنها را ثابت نمیکند ؟! ⁉️ما امر به ظاهریم ، ظاهر رو هم که رعایت میکنند آیا همین کافی نیست که اعتماد کنیم ؟! ⁉️پیشنهاد شما برای اصلاح این مجموعه وجریان چیه ؟ 🙏جهت افزایش بصیرت دیگران لطفا فایل رو در گروههایی که شبهاتی دارند منتشر بفرمایید 🔹در کانال به سوی ملکوت میزبان شما هستیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
49.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢خط محتوایی برای سخنرانان ایده محتوایی حجت الاسلام صابری‌تولایی در جمع سخنرانان کشور با موضوع : تبیین قرائتهای مختلف از فاطمیه قرائت انفعالی ✅قرائت انقلابی ❌قرائت التقاطی ارائه شده دریازدهمین نشست رسالات، آبان ۱۴۰۰ 🔹در کانال به سوی ملکوت میزبان شما هستیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
47.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای اولین بار ... رصد و تحلیل فعالیتهای چندین ساله هیئت آل یاسین 📣قابل استفاده برای همه کسانی که با حضور چند شخص ، دچار انحراف در تحلیل میشوند 📣قابل استفاده برای کسانی که با احساسات برانگیخته و روضه و اشک ، عقلانیتشان به تلاطم می افتد 📣قابل استفاده برای کسانی که مرعوب عظمت و شلوغی جمعیت شده عوامانه نور می‌بینند و ⁉️انجمن حجتیه یک تشکل رسمی یا یک تفکر سمی! تاسیس هیئت محرم ۱۳۸۲ 📣تلگرام تاسیس کانال سال ۱۳۹۵ تعداد پست : ۱۲۸۵۵ در مدت ۷سال (هر ماه ۱۵۰پست) تعداد عکس : ۲۸۵۵ تعداد ویدیو:۲۷۰۰ تعداد سخنران: ۲۷نفر تعداد مداح: ۱۰نفر 📣اینستاگرام: تعداد پست ۱۹۱۵ عدد تعداد هایلایت ۴۴ عدد ⁉️آیا این مجموعه انقلابی است یا انجمنی؟ ⁉️آیا مدیریت این مجموعه با شخصیتهای انقلابی است ؟ ⁉️آیا عملکرد این هیئت و سوگواره به نفع مکتب است یا به ضرر ؟ ✅برای دیدن تحلیل «شاخص محور» این مجموعه وارد کانال «به سوی ملکوت» شوید 👇 https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
❇️تحلیل محتوایی هیئت آل یاسین و سنجش با شاخص‌های انقلابیگری تاسیس هیئت محرم ۱۳۸۲ 📣تلگرام تاسیس کانال سال ۱۳۹۵ تعداد پست : ۱۲۸۵۵ در مدت ۷سال (هر ماه ۱۵۰پست) تعداد عکس : ۲۸۵۵ تعداد ویدیو:۲۷۰۰ تعداد سخنران: ۲۷نفر تعداد مداح: ۱۰نفر 📣اینستاگرام: تعداد پست ۱۹۱۵ عدد تعداد هایلایت ۴۴ عدد تعداد پست درباره انقلاب ۶ عدد در سه سال اخیر تعداد پست درباره موضوعات اسلام ناب 0 پست 🟢سطوح انقلابیگری : 🔘سطح اول : پرداختن به سیره سیاسی ، اجتماعی ائمه معصومین و تحلیل به روز آن حکومت سازی در سیره نبوی ، مصلحت اندیشی در سیره امام علی ، وحدت در سیره اهل بیت ، شایسته سالاری در سیره فاطمی ،ظلم ستیزی در سیره حسینی و... 🔘سطح دوم : پرداختن به موضوعات بصیرتی قرآن مانند طاغوت ستیزی، مقاومت ، دشمن شناسی ،یهود شناسی، عدالت ،بصیرت، 🔘سطح سوم : پرداختن به کلان مسأله های نظام مانند دفاع مقدس، ولایت فقیه، شخصیت امام، مشروعیت انقلاب، دستاوردهای انقلاب، دشمنان انقلاب، پهلوی شناسی، حمایت از مظلوم و... 🔘سطح چهارم : پرداختن به گفتمان رهبری ، جهاد تبیین ، جمعیت، الگوی مصرف ، و... 🔘سطح پنجم: پرداختن به اتفاقات جاری در کشور اغتشاشات، انتخابات ، مذاکرات، جنگ غزه و... ♻️بر اساس رصد محتوایی فعالیتهای هیئت آل یاسین نتایج زیر حاصل شد : ◀️در تمام دوران فعالیت به هیچ یک از اتفاقات جاری در کشور نمی‌پردازد نه آنچه موجب قوام انقلاب شده نه تهدیدهایی که علیه نظام رخ داده ◀️به گفتمان رهبری هیچ توجهی نمیکند و گاه در تقابل با گفتمان نیز قرار میگیرد ◀️به هیچ یک از مسأله های کلان نظام نمی‌پردازد و در حقیقت هیچ اعتنایی حتی به کلان مسأله های نظام ندارد ◀️هیچ یک از موضوعات بصیرتی ، سیاسی، اجتماعی در قرآن و روایات را مورد توجه قرار نمی‌دهد و یک دین کاملا سکولار ، منفعل و ذلت پذیر را به مخاطب معرفی میکند ◀️سیره اهل بیت کاملا فردی ، اخلاقی و اعتقادی تبیین میشود گویا اهل بیت علیهم السلام هرگز مقوله ای مانند حکومت ، سیاست ، وحدت و... را مد نظر نداشته اند و با این رویکرد یک معرفت کاریکاتوری و ناقص از اهل بیت به مخاطب میدهد که خیلی خطرناک است ❌آنچه از تحلیل محتوا به دست می آید این است که تغییر رویکرد فعالیتهای محدود و ظاهری این مجموعه آن هم فقط در مراسم سوگواره ، نه همه فعالیتها، محدود به سه سال اخیر میشود (حضور شخصیتهای انقلابی، عکس رهبری، امام و... ) که آن هم به سفارش و نظارت دستگاههای امنیتی بوده . 🚫معمای بزرگ !!! ⁉️چگونه ممکن است شخصیتی انقلابی ، ولایی، با سواد مانند آیت الله شرعی و آیت الله شب زنده دار مدیریت این مجموعه را در دست داشته باشند ولی فعالیتهای این هیئت هیچ بویی از انقلاب نبرده باشد ؟ ⁉️آیا هیئت مطلوب این بزرگواران همین هیئت است ؟!! که اگر پاسخ مثبت باشد وعلی الاسلام السلام ⁉️آیا این ادعا که مجموعه آل یاسین توسط انقلابیون مدیریت میشود کذب محض است و مجموعه توسط چند تن غیر انقلابی اداره میشود ؟! اگر پاسخ مثبت باشد که شخصیتهای انقلابی نباید اجازه دهند از آنها سوء استفاده شود . 🏡برای این جماعت «خمینی» صرفا یک آدرس خیابان است 😔«مظلوم» فقط امام علی است نه شیعیان امام ، نه مسلمانان ونه هیچ کس 💧«فاطمه» فقط یک تراژدی اشک آور است نه یک بانوی جریان ساز و بزرگ پاسدار ولایت و شهیده راه حق ☠«دشمن» محدود به اولی و دومی است و گویا «آخر تابع له علی ذالک» را نخوانده اند . 📎این مجموعه از نظر فکری و عملی کاملا مانند انجمن حجتیه رفتار میکند حتی اگر از نظر تشکیلاتی ادعای عدم وابستگی نماید ⬅️البته باید گفت: امروز انجمن حجتیه یک تشکل رسمی نیست بلکه یک تفکر سمی است برای شناخت انجمن، نباید دنبال تابلو، کارت عضویت و اعتراف به انجمنی بودن بود بلکه باید از تفکر یک فرد یا مجموعه فهمید که آیا تعلقی به انجمن دارد یا نه ⬅️طبق اساسنامه انجمن حجتیه ، دخالت در سیاست ممنوع است ،اگر چه در عمل این سیاست موفق عمل نکرده ❌ چرا که در دوران رژیم پهلوی فعالیتها کاملا موافق با سیاستهای رژیم بوده و از دعا برای شاه تا همکاری با ساواک را در پرونده خود داشته است ❌و بعد از انقلاب از مخالفت با انقلاب ، فعالیت علیه انقلاب و نظام در پرونده انجمن مشهود است. 🔹در کانال به سوی ملکوت میزبان شما هستیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
نقدی بر نظر برادر انقلابی خودم آقای زکریایی درباره "نگین شکسته" (بخش اول) 🚫متن ایشون: خدا رو شکر دیشب برای خانوم بچه‌ها توفیق شد و رفتن نمایش نگین شکسته رو دیدند. چه قدر اثرگذار بوده الحمدلله. بچه‌ها ها با یه ذوقی تعریف میکردن اتفاقات رو. با بغض دشمنان اهل بیت بار میان. وقتی پسرم شمشیر اسباب بازیش رو برمیداره و میگه کاش مدینه بودم از حضرت زهرا دفاع میکردم، اشک توی چشمام حلقه میزنه. ✅نقد من۱: برادر عزیز نقد اصلی ما به این سوگواره همینه که بغض راکد در مخاطب ایجاد می‌کنه نه بغض جاری ، آیا بچه های شما بغض از ظالمین امروز به اهل بیت و جبهه حق رو از این سوگواره یاد گرفتند؟ آیا دفاع از مظلومین زمان رو یاد گرفت ؟ ✅نقد من۲: بغض به دشمنان اهل بیت باید در خانواده و توسط والدین در فرزندان ایجاد و نهادینه بشه ،اگر تا قبل از نمایش بچه های شما برائت نداشتند یحتمل شما کم کاری کردید . ❌متن ایشون : این نمایش نور داره. ✅نقد من : شما دقیقا با چه ابزاری این نور رو تشخیص دادید ؟ نور سنج دارید ؟ احتمالا با ابزار احساسات تشخیص دادید که این مجلس نور داره میتونید این ملاک رو به همه جوانان توصیه کنید و بگید هر جا تشخیص دادید نور داره حتما بر حقه ؟! اخوی ، اونایی که مجالس قمه زنی و عزاداریهای حرام شرکت میکنند حالی بهشون دست میده که وصف ناشدنی است و به قول شما میگن اون مجالس خیلی نور داره و دقیقا با همین ملاک مجالس انقلابی رو‌میگن نور ندارد . تمام کسانی که به سمت عرفان های کاذب کشیده میشن همینو میگن که اون محافل نور داره .. چرا ملاک عامیانه ای رو مطرح میکنید که مبنای عقلی و شرعی نداره؟ ❌متن ایشون: توی کار حضرت زهرا مانع نندازیم که عاقبت به خیری توش نیست. ✅نقد من: ⬅️با منطق شما امام خمینی در کار امام زمان مانع انداخت که نگذاشت انجمن حجتیه جشن نیمه شعبان بگیرند! ⬅️با این منطق شما حضرت آقا در کار امام حسین مانع انداخت که جلو مجالس قمه زنی رو ممنوع کرد!! ⬅️بالاتر از اینها پیامبر در کار خدا مانع انداخت که دستور داد مسجد ضرار رو تخریب کنند !!! مطمئنید کسانی که برای حضرت زهرا ئی کار میکنند که هیچ اعتنائی به هزاران شهید انقلاب، به صدها مسأله مهم جبهه حق، به ظلمهای جبهه باطل به بشریت و... عاقبت بخیر میشن ؟ ❌متن ایشون: خیلی از تماشاچیا اصلا از این بحثهای امثال این گروه هیچ خبری ندارن و به عشق حضرت زهرا میان و با حب و بغض مقدس میرن بیرون. نسل بعدی نیاز داره به این هیجانات مقدس و شور و شعور فاطمی. ✅نقد من: اینکه مردم خبر ندارند از واقعیتها به خاطر کم کاری امثال من و شماست و باید با بیدار سازی خواص ، کم کم نسبت به عوام هم روشنگری کنیم تا با چشم باز انتخاب کنند نسل بعدی ما بیش از نیاز به هیجانات ،نیاز به معنویت و بصیرت داره ، که این سوگواره هیچ کدوم رو منتقل نمیکنه ❌متن ایشون: خودمون هیچ کاری نکردیم لااقل از کارهای انجام شده حمایت کنیم. ✅نقد من : انقلاب خیلی کارها کرده، بستر سازی برای برگزاری این مجالس دستاورد انقلابی است که این جریان در موردش بی مهری می‌کنه ، انقلاب نبود این جماعت میتونست اینجور آزادانه و با تمام امکانات مجلس بگیره ؟ یا باید از ساواک اجازه می‌گرفت ؟!! تالیف هزاران جلد کتاب ، ساخت چندین فیلم و انیمیشن و برگزاری هزاران روضه و حتی ساخت تئاترهای عالی توسط بچه انقلابیها انجام شده اما افسوس که پشت سر این بچه ها هلدینگهای اقتصادی بزرگ نیست تا قدرت شوآف داشته باشند ... ❌متن ایشون: پیشنهاد میکنم با خانواده تشریف ببرید و غرق نور بشید. خدا رو شکر میکنم که به حجتم عمل کردم و باعث شدم بچه هام، با دشمنی با دشمنان اهل بیت بار بیان. ✅نقد من: حضرتعالی به خاطر ساده انگاری که دارید ، بدون هیچ تحقیقی در مورد این جریان و صرفا با دیدن یک نمایش به حجت رسیدید، حجیت با اطلاعات ناقص و غلط تحقق پیدا نمیکنه شما میدونید چه محتوایی در این هیئت به مخاطب تزریق میشه ؟ شما از خروجی‌های این جریان باخبرید؟ شما از عقبه و سابقه این هیئت غیر از کلیپی که اول سوگواره براتون پخش کردند چی میدونید ؟ شما از جریان شناسی فکری بعد از انقلاب در مشهد چی میدونید ؟ با این همه بی اطلاعی به حجت رسیدید؟!!! ⬅️ادامه دارد... 👌مابیش از اینکه نیاز به داشته باشیم به نیاز داریم 🔹در کانال به سوی ملکوت میزبان شما هستیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
✅عزیزانی که دغدغه تبیین معارف فاطمی ، تبیین تاریخ صحیح با رویکردی انقلابی ، نه انفعالی را دارند این تئاتر رو که حاصل تلاش ❇️یک عده جوان مومن و متدین ❇️ اون هم با دست خالی ❇️بدون وابستگی به هلدینگهای کذایی ❇️بدون داشتن اسپانسرهای کذایی ❇️بدون اشتهار به تفکرات کذایی حتما ببینند . ⁉️آیا علما ، منبریها، مادحین، هیئتیها از این نمایش دیدن خواهند کرد ؟ ⁉️آیا کسانی که رسانه دارند و چندین بار سوگواره کذایی را تبلیغ و حمایت کردند ، این نمایش را تبلیغ خواهند کرد ؟! ⁉️دغدغه ما تبلیغ حضرت زهرا سلام الله علیها است یا تبلیغ یک جریان خاص ؟ ✅به دوستان برگزار کننده سفارش میکنم حتما کارت دعوت خصوصی برای علمای شهر و خصوصا آیت الله شب زنده دار بفرستید چرا که ایشان سفارش اکید به استفاده از هنر برای انتقال معارف فاطمی را داشته و به همگان توصیه حمایت از اینگونه برنامه ها را داشته اند. 📣منتظر حضور اعزه در جمع بچه های زحمتکش گروه ماهو هستیم . ______________________________________ گروه فرهنگی هنری ماهو برگزار میکند: 🎭تئاتر «گرگ و میش» 🗓️ از ۲۲ آذرماه۱۴۰۲ ⏲️ ۱۷:۴۵ و ۱۹:۴۵ 📍مشهد بلوار معلم سالن اصلی تئاتر شهر 🌐 ثبت نام و رزرو رایگان از طریق سایت http://mahogroup.ir و یا ارتباط با شماره تلفن : ۰۹۹۳۴۱۴۱۵۷۰ @mahogroup 🔹در کانال به سوی ملکوت میزبان شما هستیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
دررابطه با هیئت آل یس و نمایش نگین شکسته صحبتی رو با شما خوبان دارم. ◀️بنده این هیئت رو نمیشناسم براهمین نمیتونم برچسب انجمن حجتیه رو بهشون بزنم و از طرفی به شنیده ها اعتمادی ندارم به همین دلیل فرض رو میذارم بر حرف آیت الله شب زنده دارو دیگر بزرگواران انقلابی معتمد که از هیئت آل یس حمایت کردند. ◀️اما اون چیزی که مورد نقد منه خود نمایش نگین شکسته هست امام صادق عزیزمون هم روایتی دارند که می فرمایند:" به من قال توجه نکنید به ما قال توجه کنید." ◀️ببینید ما با یک روضه صرف طرف نیستیم ما بایک نمایش طرفیم چه بسا اگه روضه صرف بود این همه سرش قیل و قال نمیشد . اما چون یک نمایش آیینی است، هم استقبال ازش زیاده و هم درباره اش بحث و نظر. پس اون رو یک روضه و نقد اون رو مقابله با روضه اهل بیت علیهم السلام ندونید. ◀️به شخصه بعد از تماشای نمایش و بررسی ای که کردم نمایش نگین شکسته رو حاوی پیام‌هایی می دونم که درواقع ارائه دهنده بخشی از تفکرات انجمن حجتیه است . ❌انجمنی که به خاطر منحرف شدنش از مسیر درست، امام خمینی رحمت الله علیه، اون رو یک خطر جدی برای اسلام و مسلمین قلمداد و دستور انحلالش رو صادر کردند و منحل هم شد؛ ولی این تفکر با انحلال انجمن از بین نرفت بلکه هنوز هم در بعضی از افراد جامعه مذهبی ما به ویژه در مشهد عزیزمون دیده میشه . ⬅️نکته مهم : حالا باز نگید خب چون نمایش ارائه دهنده تفکر انجمن حجتیه هست پس سازندگان نمایش نگین شکسته انجمن حجتیه اند به نظر من حتی اگه انقلابی بدونیم سازندگان نمایش رو ،محصولی که تولید کردند محصول برآمده از یک فکر انقلابی نیست واین نشون میده بر گفتمان انقلاب یا همان اندیشه امام و حضرت آقا مسلط نیستند و طبیعیه چنین نتیجه ای ازش به وجود بیاد که به جای اینکه خدمتی به جامعه و در سطح کلان امت اسلامی بکنه بیشتر زمینه رو برای تفرقه افکنی دشمنان فراهم‌می کنه. واما به چنددلیل میگم این نمایش ترویج دهنده افکار انجمن حجتیه هستش: ⚔دلیل اول: حقد و غضب شدیدی که نسبت به غاصبان خلافت باید باشد رو چون خلفا در قید حیات نیستند به پیروان و دوستداران آن ها منتقل میکنند (به جای برائت از خلفاء برائت از اهل سنت را تبلیغ می‌کند ) واین موجب میشه به مرور رشته محبت و دوستی و وحدت بین شیعیان واهل سنتی که محب اهل بیت ع هستند از بین بره و زمینه برای تفرقه بین شیعه و سنی آماده بشه ودرنهایت حکومت اسلامی تضعیف شه. ⛔️کاری که انجمن حجتیه همیشه به دنبال آن بوده است؛بابرگزاری عیدالزهرا و لعن و توهین علنی به شخصیت های مورد احترام اهل سنت و درکل عمل نکردن به اصول وحدت بین شیعه و سنی بااین توضیح باید پرسید، چه کسی در جهان از اختلاف بین شیعه و سنی نفع می برند ؟ قطعا دشمنان آمریکا و اسرائیل مستکبر وهم پیمانانشون ⚔دلیل دوم : نمایش،فیلم ،داستان وهراثر هنری دیگه ای به فرموده قرآن،کلام اهل بیتمون و امامین انقلابمون باید امید رو به جامعه مومنان القا کنند. درحالی که این نمایش ناامیدی رو به جامعه شیعه تزریق می کنه حالا چه جامعه ای جامعه ای که خودش به اعتراف فعالان رسانه ای جهان( که علاقه مندند به جمهوری اسلامی) ایران،منشا امید جهانیان است چه مسلمانان و چه غیر مسلمانان چون جلوی استکبار و استعمار یک عده چپاول گر خودخواه و خود محور و البته سفاک و خون ریز رو گرفته است. ⚔دلیل سوم : هرنمایشی در انتها لازمه بعد از بیان آسیب ها و مشکلات و...یک یا چندین راه چاره بیان ویا گره گشایی بکنه برای مخاطب و به نوعی رسالتش رو بهش یادآور بشه که نقش و رسالتش به عنوان یک شیعه مسلمان ایران در موقعیت کنونی در ایران و جهان اسلام چیه ؟ اما نگین شکسته هیچ راهکاری رو برای حل مشکلات جامعه شیعی و مسلمین مبتنی بر زندگی و سخنان گهربار اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها که بسیار به جا بود چنین کاری وحقیقتا نیاز زندگی شیعیان و حتی مسلمان و آزادی خواهان جهان هست رو، ارائه نمی کنه و صرفا به بیان مصیبت های اهل بیت علیهم السلام اکتفا کرده است به گونه ای که انگار روضه خوانی می کند در حالیکه گفتیم نمایش نگین شکسته قرار است یک نمایش باشد نه روضه . ⬅️در پایان باید گفت عدم اعتقاد به وحدت بین شیعه و سنی و دامن زدن به اختلاف بین آن ها،پمپاژ ناامیدی به جامعه شیعی وانتظار برای فراگیر شدن گناه و ظلم و...برای نزدیک شدن به ظهور حضرت حجت (ع) وبی توجهی به جهان اسلام مسائلی است که سال ها انجمن حجتیه آن ها را در گفتار و اعمال خود بروز داده است ونمایش نگین شکسته اکنون در حال بازنمایی این مسائل است. نویسنده نقد: فاطمه سادات نصری 📣رسانه ما آمادگی خود را برای انتشار نظرات مخاطبین عزیز اعلام مینماید . 🔹در کانال به سوی ملکوت میزبان شما هستیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅فاطمه مبارز یا فاطمیه منفعل ⚔بریده باد زبانی که حضرت فاطمه سلام الله علیها را از «حماسه خوانی» به «نوحه خوانی» تنزل دهد . ⬅️ببینید کدام هیئت، مسجد، سخنران، مداح ، نمایش و...فاطمه اصیل را به شما معرفی میکند و کدام مجموعه فاطمه را در قفس روضه ها زندانی میکند . 🔹در کانال به سوی ملکوت میزبان شما هستیم 👇 https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
⛔️مشکل ما در ترویج هیئات منفعل ، عموم مردم نیستند ، بلکه مسئولینی هستند که به هر دلیل ، با حضور و تایید این مجموعه ها باعث ترویج تفکر آنها میشوند 📣ده شب در مسجدی که جناب آقای موحدیان ریاست آن را برعهده داشتند منبر رفتم ✅متواضعانه هر شب پای منبر نشستند و گوش دادند ،گفتم که نسبت به «حق» چهار وظیفه داریم 📎شناخت حق 📎تبیین حق 📎دفاع از حق 📎توسعه حق ◀️یکی از عواملی که باعث میشه نتونیم حق رو درست بشناسیم « نظام تحلیل غلط» است و یکی از مهمترین عوامل انحراف نظام تحلیل «شخص محوری » است در حالی که باید با «شاخص محوری» برای شناخت حق اقدام کنیم ◀️و گفتم یکی از شاخص‌های مجالس طراز مجالسی است که اهداف حضرت زهرا سلام الله علیها را تبیین و ترویج می‌کند ◀️همه میدانیم که مهمترین موضعگیری حضرت زهرا سلام الله علیها موضعگیری در برابر ظلم بود و اگر مجلسی ظلم ستیزی را به مخاطب منتقل نکند ، مجلس مطلوبی نیست ⛔️محدود کردن حضرت ،به «نوحه خوانی» ظلم به حضرت است 🚫و شکی نیست که هیچ توجهی به انقلاب به عنوان نماد مدافع مکتب اهل بیت و به دشمنان مکتب اهل بیت مانند مستکبرین ، ندارد 🦻با این وجود این بزرگوار یا حرفها را گوش نمی‌کرده ،یا قبول نداشته و اجتهاد شخصی خود را دارد ،یا قبول داشته ولی عوامل خارجی ایشان را به این مجموعه کشانده ✅معتقدم که نمازگزارن اون مسجد با بصیرت کامل از این مجموعه انتقاد داشتند و شهادت میدادند که این هیئت انحرافات واضحی دارد اما این بزرگوار که توقع داریم بصیرتی بیش از عموم مردم داشته باشد ، از قافله عقب مانده است https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
📎نقد محتوایی سوگواره نگین شکسته نویسنده : نوید سراداردر سوگ اسلام، صرفا بگریید! چند سالی است که در مشهد سوگواره‌ای به نام «نگین شکسته» در ایام شهادت حضرت زهرا(س) به نمایش در می‌آید. این رخداد که با حمایت برخی مسئولان شهری همراه است حال تبدیل به برندی مشهور در میان مردم مشهد گشته؛ به گونه‌ای که در نزدیکی این ایام حرف آن بر سر زبان‌ها می‌آید که امسال قرار است بساط این سوگواره در کجای شهر پهن شود؟ این همه‌گیری خودش جای بررسی دارد که چه شد در طی چند سال، سوگواره‌ای کذایی جای خودش را در میان مردم شهر امام رضا(ع) باز کرد! اما در این چند سطر صرفا قصد توصیفی از یک شب حضور در این مراسم را دارم. از همان ابتدای بلوار، نمای کاخی در منطقه رخ می‌نماید و اگر چشم تیز کنی نخل‌های پای کاخ را هم خواهی دید. در ورودی مراسم میله‌هایی آهنی مخاطبان را به جای رفتن به سمت سالن نمایش وارد چادری دیگر می‌کند. افرادی که برای راهنمایی مردم ایستاده‌اند نیز با هدایت دست، تماشاگران سوگواره را به آن فضا هدایت می‌کنند. به این معنا که گریزی نیست دوستان، اگر می‌خواهید به دیدن سوگواره بروید باید در ابتدا وارد این فضای حاشیه‌ای شوید و در آن دور بزنید. باکی نیست. مردم یک به یک وارد می‌شوند. گرمای دلنشینی که به صورت می‌خورد ابتدا دیده‌ها را متوجه بخاری‌های غول پیکری که برای گرم کردن فضا از سقف چادر آویزان شده‌اند می‌کند. دیده را که پایین می‌آوری میزهایی چیده شده‌اند برای عرضه کتاب. مخاطبان باید از کنار آن‌ها بگذرند و فضای ساخته شده را برای ورود دور بزنند. چه کار نابی. الحق که ترویج مطالعه چقدر زیباست. عناوین کتاب‌های ابتدایی در مورد شهادت حضرت زهرا‌(س)، ماجرای سقیفه و خطبه فدکیه است. دور میزها که قدم برمی‌داری موضوع دیگری دیده نمی‌شود و عناوین گویی متمرکز بر حوادث ماه‌های ابتدایی بعد از رحلت حضرت رسول(ص) هستند. انگار تاریخ در همان سال‌ها مانده است. اسم کتاب‌ها را که تا انتها می‌روی نمی‌توان سراغی از فرزندان امروز حضرت زهرا(س) گرفت. فضا اجازه فکر کردن به عناوین روز را نمی‌دهد. بعد از عبور از میزهای پوشیده از کتاب بالاخره می‌توانی به سمت ورودی سالن نمایش بروی. نخل‌های رشید یک به یک کنار هم سر بلند کرده‌اند. با شکوه و ته رنگی سبز. سازه‌ای با رنگ خاک برای دادن چای ساخته شده است و مردم هر یک که می‌رسند در سرمای زمستانی مشهد گلویی گرم می‌کنند. قبل از فضای اصلی سوگواره فضای بزرگ دیگری تدارک دیده شده است پر از صندلی. در نگاه اول می‌توان حدس زد صندلی‌ها منتظر افرادی هستند که در بین این جمعیت دیر می‌رسند و باید منتظر نوبت بعدی اجرا بمانند. سالن اجرای سوگواره با میله‌هایی آهنین و در هم تنیده ساخته شده است. سقف، ارتفاع قابل توجهی دارد. بخاری‌های برقی هر چند متر کار گذاشته شده‌اند و تا چشم کار می‌کند صندلی است. صندلی‌هایی که به هم چسبیدند. بغل به بغل. سوال اولی که هنگام ورود به ذهن خطور می‌کند این است که قرار به پر شدن چه میزان از این صندلی‌ها هست که اینگونه چفت یکدیگر چیده شده‌اند؛ آن هم در فضایی به این وسعت زیاد! جواب را بعد از نشستن می‌گیری. مردم، گروه گروه وارد می‌شوند و در عرض چند دقیقه، فضایی که تا چشم کار می‌کند صندلی چیده شده است پر می‌شود. در این میان چند باری برق‌ها خاموش می‌شود و انتظار این می‌رود که سوگواره آغاز شود اما صدای بلند مردمی که هنوز دوان دوان دارند وارد می‌شوند برق‌ها را روشن می‌کند تا اندک صندلی‌های باقی مانده در میان جمعیت پر شود. افراد برای جاگیر شدن روی صندلی‌های به هم چسبیده خود را جمع می‌کنند. در همان ابتدا کلیپی شروع به پخش می‌شود از تاریخچه گروه متولی سوگواره و بعد از آن فردی که تنها صدایش پخش می‌شود شروع به تبلیغ و معرفی چند کتاب پیرامون شهادت حضرت زهرا(س) و ماجرای سقیفه می‌کند و می‌گوید علم‌مان را از رادیو و تلویزیون که نمی‌توانیم بگیریم! بعد از شنیدن این جمله، ذهن راهی برخی خیابان‌های سطح شهر مشهد می‌شود و تبلیغات گسترده‌ای که برای سوگواره شده است. اتفاقی که برای دیگر اجراهای فاطمی مشهد به چشم نمی‌آید. ادامه👇
اجرا شروع می‌شود. از همان آغاز، موضوعی که در ذوق می‌زند ضبطی بودن صداهاست. ابتدایی‌ترین خلاقیت در اجرای یک نمایش که نبودش کار را به شدت سطحی می‌کند. بازیگران دست‌ها را بالا و پایین می‌بردند و دهان‌هایشان را تکان می‌دهند در حالیکه مشخص است صدا هیچ ارتباطی با آن‌ها ندارد! به یاد مکالمه دو نفر قبل از شروع نمایش می‌افتم. یکی از مخاطبان چند صندلی آن طرف‌تر به دوستش می‌گفت: دنبال بررسی و نقد نباش. اینها خودشان حرفی از اینکه دارند نمایشی را اجرا می‌کنند نمی‌زنند. یعنی چنین داعیه‌ای ندارند. دوستش که به دکور آماده کار چشم دوخته بود جواب داد: باشد. هر چه اسمش را می‌گذارند. بالاخره در قبال وقتی که از مردم می‌گیرند محتوا و فرمی را عرضه می‌کنند. همین خودش قابل بررسی است. ضمن اینکه کسی از اسم‌ها و عناوینی مثل نمایش فرار می‌کند که عرضه‌ای سطحی داشته باشد! داستان سوگواره سرتاسر پیرامون غصب خلافت است و از زبان سلمان فارسی روایت می‌شود. روایتی که شخصیت‌ها در آن به ساده‌لوح‌ترین شکل ممکن نشان داده می‌شوند. این ساده‌لوحی و بی‌دست و پا بودن جدای از اصالت تاریخی، گویی مظلومیت خاندان اهل بیت(ع) در آن برهه را هم دچار تنزل می‌کند؛ نمود واضح این گزاره را در نمایش خلیفه اول با قدی کوتاه، چهره‌ای مضحک و دیالوگ‌هایی ابلهانه می‌توان دید. سلمان به نمایش درآمده روایت خود را در بازار مدائن و بعد از مرخص کردن بازاریان، تنها به یک جوانک تاجر می‌گوید! اوج روایت سلمان صحنه به آتش کشیدن در خانه امیرالمومنین(ع) و شهادت حضرت زهرا(س) است. صحنه‌ای جانسوز که اشک مخاطبان را در می‌آورد. روایت مظلومیت اهل بیت(ع) در صحنه پایانی به سوال فردی که سلمان در حال روایت وقایع برایش است می‌رسد و آن اینکه آیا این همه ظلم و این میزان مظلومیت تا ابد ادامه خواهد داشت و ما در قبال آن باید چه کنیم؟ و پاسخ سلمان گویی همه آن چیزی است که نگین شکسته می‌خواهد بگوید. سلمان دستانش را بالا و پایین می‌برد و صدای ضبط شده در سالن می‌پیچد که ما باید برای ظهور آن حضرت دعا کنیم. «دعا» کلید واژه‌ای است که هیچ افزونه دیگری ندارد. این جملات برای نحوه مواجهه شیعیان با طواغیت زمان در طول تاریخ آن هم از زبان سلمان فارسی که در هنگام روایت، خود در بطن سیاست و والی مدائن است پارادوکسی را ایجاد می‌کند. بعد از اتمام اجرای سوگواره، صدایی ضبط شده برای طول عمر رهبر معظم انقلاب دعا می‌کند. بعد از دعای فرج، افراد به سمت درهای خروجی می‌روند. ازدحام جمعیت حرکت را کند می‌کند. گویی افراد در حال راهپیمایی هستند. جمع بودن مردم این اندیشه را به ذهن می‌آورد که چند ساعت صرف شده در این محل چه خط مشی را برای مسلمان امروز رقم می‌زند؟ آموزه‌ای که از مظلومیت بی بی دو عالم به ما رسیده چیست؟ حرکت مردم در کنار یکدیگر بدون هیچ سر و صدایی و شنیده شدن نام کتاب‌هایی که قبل از مراسم نیز معرفی شده بود فکر را گرم این نیز می‌کند که در روزها و شب‌هایی که تمامی جوامع مسلمان و آزاده در مواجهه با قتل عام زنان و کودکان مظلوم غزه عَلَم مبارزه با طاغوت زمان را در دست گرفته‌اند چه درسی از تاریخ به ما داده می‌شود؟ آیا شهادت حضرت زهرا(س) و عاشورا فقط یک حادثه تاریخی است؟ عکس قاب شده امام خمینی(ره) در قسمتی از فضا جملات ایشان در مورد حضرت زهرا(س) و بیش از پیش نمایشی بودن وجود این ظواهر را به میان می‌آورد: «پیروان علی و فاطمه و اولاد روحانی و جسمانی آن بزرگواران همواره با احکام جائر مقابله کردند. ... اولاد فاطمه (سلام االله علیها) در طول تاریخ اسلام همیشه در برابـر دسـتگاه‌هـای ظـالم و جائر ایستادند و از اسلام دفاع کردند ... اکنون بحمداالله اولاد فاطمـه زنـده انـد، در قـم اولاد فاطمـه هستند، در مشهد اولاد فاطمه هستند، در نجـف اولاد فا طمـه هـستند، در سـایر بـلاد اولاد فاطمـه هستند، اینها نمی‌نشینند تا دولت‌ها هر خیانتی که خواستند بکنند و احکام قرآن را پایمال کنند؛ تا اولاد فاطمه زنده اند، اجازه نمی دهند که دشمنان به مقدسات اسلام تجاوز کنند و مقدرات مسلمین را به دست یهود و اسرائیل بسپرند. ای فاطمیین! به داد اسلام برسید.» هنگام خروج درست‌ترین جانمایی مراسم چشم‌نوازی می‌کند. دکور بیرونی کار که نمایی از یک قلعه و کاخ است. کاخی که برای نمایش مشی و مرام حضرت زهرا(س) که خود کوخ نشین بوده‌اند برپا گشته! گویی از محتوای این اجرا تنها می‌تواند دکوری با نمای کاخ بر‌خیزد! همانند آنچه طواغیت کاخ نشین در طول تاریخ از یک مسلمان انتظار داشته‌اند. دعای بدون حرکت.