✨﷽✨
💠 فنای مرگ
▫️ قرآن به ما می گويد انسان! شما _مرگ_را_می _ميرانيد نه بميريد؛ مرگ از پوست به در آمدن است نه پوسيدن. ما هستيم که هستيم که هستيم!
ما يک موجود ابدی هستيم، اگر انسان ابد را خراب بکند، راه برای درمان ندارد!
▫️ تعبير قرآن اين نيست که «کلّ نفس يذوقها الموت»؛ هر کسی را #مرگ می چشد، بلکه فرمود: ﴿كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ﴾؛ هر کسی مرگ را می چشد.
الآن يک استکان چای يا يک ليوان آب برای شما آوردند و شما ميل کرديد، شما ذائق هستيد و آن مذوق، آيا شما آن را هضم کرديد يا آن شما را هضم کرد؟ شما اين آب يا چای را هضم می کنيد؛ هر ذائقی مذوق خود را هضم می کند.
▫️ فرمود شما مرگ را می چشيد و هضم می کنيد؛ مرگ را می ميرانيد. اگر اين آيه را وجود مبارک سيّدالشّهداء (سلام الله عليه) در روز عاشورا معنا کرد، به همين مناسبت است.
در همان بحبوحه تيرهای فراوان، سيد_الشهداء فرمود: «صَبْراً بَنِي الْكِرَامِ»؛ فرمود ياران کريم من! کمی بردبار باشيد، «فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَةٌ»؛
مرگ پلی است زير پای شما؛ مرگ چيزی نيست که شما را خفه کند، شما مرگ را خفه می کنيد.
👈 مگر «الله»، ﴿خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ﴾ نيست؟ آن که مرگ را آفريد به ما فرمود شما مرگ را می ميرانيد؛ فرمود مرگ، مذوق شماست و شما ذائق هستيد.
▫️ سالار شهيدان (سلام الله عليه) در روز عاشورا فرمود:
«صَبْراً بَنِي الْكِرَامِ فَمَا الْمَوْتُ إِلَّا قَنْطَرَةٌ تَعْبُرُ بِكُمْ»؛
مرگ پلی است زير پای شما، شما روی اين مرگ پا می گذاريد و می رويد آن طرف که بهشتِ ابد است.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1396/10/28
8.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 نتیجه ای که فرمانده فاتح و بی ادعای عملیات مرصاد از این نبرد گرفت
🌹خداوند متعال این انقلاب را دوست دارد و در هر زمان طوری مقدر می کند که بسیاری از مشکلات و گرفتاری های ما با یک حالت سرافرازانه منتفی می شود
۵ مرداد ماه سالروز عملیات مرصاد گرامی باد
#شهید_صیاد_شیرازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام به همه بزرگواران
صبح آدینهتون ختم به ظهور 🤲🏻
#آرامشالهی💚
اللهم عجل لولیک الفرج🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس سازمان برنامهوبودجه: تا اوایل هفتۀ آینده ۴۲ هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت میشود
🔹تا الان 53 هزار میلیارد تومان پرداختی داشتیم و تا تدابیر لازم را انجام دادیم تا زمانی که کشاورزان بقیۀ گندمها را تحویل میدهند بدهی آنها را تسویه کنیم.
🖼 اعلام آمادگی دوبارۀ زاکانی برای مناظره با زنگنه
🔹سخنگوی شهرداری تهران: همانطور که بارها اعلام شده آقای زاکانی در هر زمان و در هر مکان و با حضور رسانهها، آمادۀ مناظره با زنگنه دربارۀ پروندۀ کرسنت است و بههیچوجه از این اقدام روشنگرانه برای مبارزه با فساد کوتاه نخواهد آمد.
🔹پیش از این حساب کاربری تلویزیون دانشگاه تهران مدعی شده بود که زاکانی مناظره با زنگنه را رد کرده است.
احرار:
احرار:
سلام علیکم
سعی بران است ان شا ء الله مطالب
قابل استفاده از انجمن حجتیه جهت
اطلاع دوستان بارگزادی شود
امید است گامی کوچک در رو شنگری برداشته باشیم
⚠️1- منظور از انجمن حجتیّه، مدیریّت، سران و بدنه اصلی و هدایت کننده این گروه است، نه همه اعضای رده پایین. چرا که برخی از افرادی که در این گروه بوده و یا هستند، با هدف انجام وظایف و فعّالیّتهای مذهبی به این گروه پیوسته و شناخت کافی نسبت به آن ندارند.
⚠️2- افراد، گروهها و یا جریاناتی وجود دارند که شباهتهای قابل توجّهی به انجمن حجتیّه دارند، امّا نه تنها انجمنی نیستند، بلکه شاید بعضاً شناختی از انجمن هم نداشته باشند که در این کانال از آنها با عنوان #شبه_انجمنی یاد میکنیم. لذا باید مراقب بود که صرفاً به خاطر برخی شباهتها، نسبت عضویّت در انجمن به هر کسی داده نشود. البته مسلّم است که مهم و اولویّت، طرز تفکّر است.
⚠️3- منابع بخش قابل توجّهی از مطالبی که تقدیم میشود، از این قرار است: نرم افزار "خشت کج"، کتاب "درسنامه انجمن حجتیّه"، کتب و اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی، کتب مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، مصاحبه ها و تحقیقات میدانی، و شاید از همه مهمتر کتب و سخنرانیهای سران این گروه.
🔴 احسان طبری: مبارزه علیه حجتیه از طرف روحانیون و یاران امام انجام میگرفت
یڪی از موضوعاتی ڪه انجمن حجتیه سعی دارد تا آن را برجسته نماید، نقش حزب توده در اختلاف افڪنی میان انجمن و انقلاب است. آنان با استناد به خاطرات احسان طبری و ڪیانوری بر این مسئله پافشاری می نمایند.
✅ این در حالی است ڪه سران حزب توده بر سابقه اختلاف میان انجمن و انقلابیون تصریح داشته و فقط به تلاش برای افزایش اختلافات معترفند. به مناسبت سالروز درگذشت احسان طبری، بخشی از خاطرات او را تقدیم مینماییم. وی ڪه ایدئولوگ ارشد و عضو ڪمیته مرڪزی و هیئت سیاسی حزب توده ایران بود، در ڪتاب "ڪژراهه" در دو جای مختلف به موضوع انجمن اشاره ڪرده و می نویسد:
✍️ « نڪته جالب در گزارش سیاسی دبیر اول حزب تقسیم جنبش اسلامی به سه بخش، یعنی بخش قشری، بخش واقع بین و بخش روشن بین است ڪه می بایست محور تبلیغ افتراق آمیز حزب توده در میان مسلمانان پیرو امام شود، ولی در عمل مسلمانان انقلابی به این تقسیم بندی بی اعتنا ماندند و بهانه هایی مانند"اجرای بند ج" اصلاح ارضی و قانون ڪار مصوب وزارت ڪار و تبلیغات تفرقه آمیز دیگر در بنیان مرصوص"وحدت ڪلمه" اسلامی رخنه ای نیافت.
ولی حزب این مسئله را تا پایان دنبال ڪرد و در تحلیل های داخلی و تبلیغ راجع به گروه "حجتیه" نمونه هایی بدست می داد. حقایق نشان داد ڪه جمهوری اسلامی نسبت به ڪار و وظایف خود بمراتب آگاهتر و مسلط تر از تحلیلهای بی رنگ و رمق حزب توده است، ڪه با قصد رخنهگری و تفرق اندازی انجام میگیرد....
حزب توده میڪوشید، در میان مسلمانان انقلابی تفرقه بیندازد. جنبش اسلامی را به سه گرایش تقسیم ڪرد و هرڪدام از روحانیون مبارز و رجال انقلابی اسلامی را در چارچوب تنگ معینی جای داد: یڪی "روشن بین" است، یڪی "واقع بین" است، یڪی "قشری" است. مقصد و معنای این نامگذاریها معلوم بود.
⚡️حزب توده مسئله "حجتیه" را بزرگ ڪرد. با استفاده از چند نطق در افشاء حجتیه ناگهان این مسئله به شدت مطرح شد."وزراء" حجتیه معرفی شدند.
🔸مبارزه علیه حجتیه از همان اوائل پیروزی انقلاب از طرف روحانیون و یاران امام انجام میگرفت، ولی مقصد حزب در واقع مغلطه در مسائل و آلوده ڪردن افراد بعنوان حجتیه بود. جنبش اسلامی علاوه بر تقسیم بندیهای دیگر به عناصر "چپ" و "راست" تقسیم میگردید. معلوم نیست چه ڪسی چپ و با چه ملاڪی چپ است و چه ڪسی راست است و مناط و ملاڪ آن چیست؟ امام در مقابل این تحریڪات مسئله وحدت مسلمانان را ڪه با تڪبیر در انقلاب اسلامی پیروز شدند، برجسته ڪرد و از رخنه و دسیسه ڪاری جلوگیری بعمل آورد. ایشان در عین حال ماهیت واقعی و ابعاد "انجمن حجتیه" را می دانستند.»
📚 منبع: ڪژراهه(خاطراتی از تاریخ حزب توده)،احسان طبری، انتشارات امیرڪبیر، چاپ سوم 1367،صفحات 304 و 311
💠 مقام معظّم رهبری:
وقتى دشمنان نتوانستند عقيده مهدویّت را از مردم بگيرند،مىكوشند آن را در ذهنها خراب كنند. به اين صورت که بگويند امام زمان مىآيد و همه كارها را درست مىكند!
🔴 امام زمان مىآيد انجام مىدهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟
💠 مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله #خامنهای (حفظه الله) :
اعتقاد به مهدويّت و به وجود مقدّس مهدى موعود ارواحنافداه، اميد را در دلها زنده مىكند. هيچوقت انسانى كه معتقد به اين اصل است، نااميد نمىشود. چرا؟ چون مىداند يك پايان روشنِ حتمى وجود دارد؛ برو برگرد ندارد. سعى مىكند كه خودش را به آن برساند.
⚠ البته وقتى [دشمنان] نتوانستند اين عقيده را از مردم بگيرند، مىكوشند آن را در ذهنهاى مردم خراب كنند. خراب كردن چگونه است؟ به اين صورت است كه بگويند امام زمان مىآيد و همه كارها را درست مىكند! اين، خراب كردن عقيده است. اين، تبديل كردن موتور محرّكى به يك چوب لاى چرخ است؛ تبديل كردن يك داروى مقوّى، به يك داروى مخدّر و خوابآور است.
⚡امام زمان مىآيد انجام مىدهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ شما امروز بايد چه بكنى؟
✅ شما بايد زمينه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بيايد و در آن زمينه آماده، اقدام فرمايد. از صفر كه نمىشود شروع كرد! جامعهاى مىتواند پذيراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابليت باشد، والّا مثل انبيا و اولياى طول تاريخ مىشود.
چه علّتى داشت كه بسيارى از انبياى بزرگ اولىالعزم آمدند و نتوانستند دنيا را از بديها پاك و پيراسته كنند؟ چرا؟ چون زمينهها آماده نبود. چرا اميرالمؤمنين علىبنابىطالب عليهالصّلاةوالسّلام در زمان خودش؛ در همان مدّت كوتاه حكومت با آن قدرت الهى، با آن علم متّصل به معدن الهى، با آن نيروى اراده، با آن زيباييها و درخشندگيهايى كه در شخصيت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصيههاى پيامبر اكرم درباره او - نتوانست ريشه بدى را بخشكاند؟
خودِ آن بزرگوار را از سر راه برداشتند! «قتل فى محراب عبادته لشدّة عدله». تاوان عدالت اميرالمؤمنين، جان اميرالمؤمنين بود كه از دست رفت! چرا؟ چون زمينه، زمينه نامساعد بود. زمينه را نامساعد كرده بودند. زمينه را زمينه دنياطلبى كرده بودند! آن كسانى كه در اواخر يا اواسط حكومت علوى مقابل اميرالمؤمنين صفآرايى كردند كسانى بودند كه زمينههاى دينيشان زمينههاى مستحكم و مادّه غليظِ متناسبِ دينى نبود. عدم آمادگى، اينطور فاجعه به بار مىآورد!
آن وقت اگر امام زمان عليهالصّلاةوالسّلام در يك دنياى بدون آمادگى تشريف بياورند، همان خواهد شد! بايد آمادگى باشد. اين آمادگى چگونه است؟ اين، همانى است كه شما نمونههايى از آن را در جامعه خودتان مشاهده مىكنيد. امروز در ايران اسلامى چيزهايى از درخشندگيهاى معنوى وجود دارد كه در هيچجاى دنيا نيست.
.... پس مىشود زمينهها را فراهم كرد. وقتى چنين زمينههايى انشاءاللَّه گسترش پيدا كند، زمينه ظهور حضرت بقيةاللَّه ارواحنافداه نيز پديد مىآيد و مسأله مهدويت - اين آرزوى ديرين بشر و مسلمين - تحقّق مىيابد.
📚 بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم، 76/9/25
https://eitaa.com/joinchat/4044095507Cd5df0a29aa
والسلام بقیه مطالب روزهای اینده
احرار:
حقایقی پیرامون انجمن حجتیه:
🔴 امام زمان مىآيد انجام مىدهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟
💠 مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله #خامنهای (حفظه الله) :
اعتقاد به مهدويّت و به وجود مقدّس مهدى موعود ارواحنافداه، اميد را در دلها زنده مىكند. هيچوقت انسانى كه معتقد به اين اصل است، نااميد نمىشود. چرا؟ چون مىداند يك پايان روشنِ حتمى وجود دارد؛ برو برگرد ندارد. سعى مىكند كه خودش را به آن برساند.
⚠ البته وقتى [دشمنان] نتوانستند اين عقيده را از مردم بگيرند، مىكوشند آن را در ذهنهاى مردم خراب كنند. خراب كردن چگونه است؟ به اين صورت است كه بگويند امام زمان مىآيد و همه كارها را درست مىكند! اين، خراب كردن عقيده است. اين، تبديل كردن موتور محرّكى به يك چوب لاى چرخ است؛ تبديل كردن يك داروى مقوّى، به يك داروى مخدّر و خوابآور است.
⚡امام زمان مىآيد انجام مىدهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ شما امروز بايد چه بكنى؟
✅ شما بايد زمينه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بيايد و در آن زمينه آماده، اقدام فرمايد. از صفر كه نمىشود شروع كرد! جامعهاى مىتواند پذيراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابليت باشد، والّا مثل انبيا و اولياى طول تاريخ مىشود.
چه علّتى داشت كه بسيارى از انبياى بزرگ اولىالعزم آمدند و نتوانستند دنيا را از بديها پاك و پيراسته كنند؟ چرا؟ چون زمينهها آماده نبود. چرا اميرالمؤمنين علىبنابىطالب عليهالصّلاةوالسّلام در زمان خودش؛ در همان مدّت كوتاه حكومت با آن قدرت الهى، با آن علم متّصل به معدن الهى، با آن نيروى اراده، با آن زيباييها و درخشندگيهايى كه در شخصيت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصيههاى پيامبر اكرم درباره او - نتوانست ريشه بدى را بخشكاند؟
خودِ آن بزرگوار را از سر راه برداشتند! «قتل فى محراب عبادته لشدّة عدله». تاوان عدالت اميرالمؤمنين، جان اميرالمؤمنين بود كه از دست رفت! چرا؟ چون زمينه، زمينه نامساعد بود. زمينه را نامساعد كرده بودند. زمينه را زمينه دنياطلبى كرده بودند! آن كسانى كه در اواخر يا اواسط حكومت علوى مقابل اميرالمؤمنين صفآرايى كردند كسانى بودند كه زمينههاى دينيشان زمينههاى مستحكم و مادّه غليظِ متناسبِ دينى نبود.
عدم آمادگى، اينطور فاجعه به بار مىآورد!
آن وقت اگر امام زمان عليهالصّلاةوالسّلام در يك دنياى بدون آمادگى تشريف بياورند، همان خواهد شد! بايد آمادگى باشد. اين آمادگى چگونه است؟ اين، همانى است كه شما نمونههايى از آن را در جامعه خودتان مشاهده مىكنيد. امروز در ايران اسلامى چيزهايى از درخشندگيهاى معنوى وجود دارد كه در هيچجاى دنيا نيست.
.... پس مىشود زمينهها را فراهم كرد. وقتى چنين زمينههايى انشاءاللَّه گسترش پيدا كند، زمينه ظهور حضرت بقيةاللَّه ارواحنافداه نيز پديد مىآيد و مسأله مهدويت - اين آرزوى ديرين بشر و مسلمين - تحقّق مىيابد.
📚 بيانات در ديدار اقشار مختلف مردم، 76/9/25
🔴 مقام معظم رهبری:
☑امام زمان مىآيد انجام مىدهد، يعنى چه؟! امروز تكليف شما چيست؟ شما بايد زمينه را آماده كنى، تا آن بزرگوار بتواند بيايد و اقدام فرمايد. از صفر كه نمىشود
🔴 ای کاش شیخ از استادش میآموخت!
🏴 به مناسبت سالروز رحلت مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی)، خاطرهای را به نقل از دكتر جلال #برنجيان (یکی از شاگردان شیخ محمود #حلبی) تقدیم مینمایم:
✍ ارتباط مرحوم استاد[شیخ محمود حلبی] با حاج شيخ حسنعلى اصفهانى داستان جالب و شنيدنى دارد. يكى از صفاتى كه مرحوم حاج شيخ حسنعلى اصفهانى داشت، اين بود كه ايشان به زيارت قبرهاى نوع بزرگان مى رفت و فاتحه میخواند. اين قبرى كه الآن در مشهد به نام "گنبد سبز" معروف است، يكى از استانداران خراسان به نام پاكروان - كه مشهدى ها به او نجس روان مى گفتند- احيا كرد. پاكروان سیّد بود، منتهى آدم كثيفى بود. استاد مى فرمود:
« پاكروان با آخوندها سخت مخالف بود. وقتى عمامه به سرى را مى ديد، مى گفت: "اينها هنوز زنده اند." او يك مرض بواسير داشت كه مدتها گرفتار بود. روزى فهميده بود كه حاج شيخ حسنعلى به حرم مى روند. او هم عبايى روى دوش انداخته بود و پيش حاج شيخ رفته بود.»
استاد فرمودند: « اين قصه را حاج شيخ حسنعلى خودش برايم نقل كرد. چون ايشان اوّل خانه ى ما آمد، از آن جا به حرم رفت و از حرم دوباره به منزل ما برگشت. در آن جا اين قصه را برايم نقل كرد كه دعايى به پاكروان دادم در جا ناراحتى اش خوب شد. تعجّب كرد! به من گفت: "چه مى خواهى؟" گفتم: "هيچ چيز" گفت: "نه، بگو." گفتم: "قبر شيخ محمّد مؤمن گنبد سبز را دارند خراب مى كنند.
کوران روزحشر در اینجا نیز کورند_ که :” مَن کانَ هذِهِ أعمی فَهُوَ فی الآخرهِ أعمی” _ ونمی بینند. آنان از کجا بدانند که کدام امر عظیم واقع شده است؟
نه آنگاه که امام آمد و نه امروز که رفته است. اگرنه، این ولی خدا برای آنان حجتی میشد تا صدق قصص انبیا را باور کنند و چون سحره فرعون دربرابر این انقلاب به سجده درآیند که ” امنّا بِرَبِّ موسی وَ هرون”
🏴🏴🏴شهید آوینی:
💠 یک بار دیگر این مهدی است که در حجاب غیبت رفته است. دست ما اگر به نخل بلند وجود او نمی رسد، دست خمینی که می رسید. او آمد تا معنای «انتظار» را به این امت بیاموزد، در آینه وجود خود که اسوه مصادیق منتظران بود؛
متن کامل را اینجا بخوانید:
yon.ir/lVZrZ
🏴🏴🏴شهید آوینی:
امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این بزرگترین پیام او بود، و پس از او، اگر باز هم امیدی ما را زنده می دارد همین است که برای ظهور آخرین حجت حق مبارزه کنیم.
متن کامل را اینجا بخوانید:
yon.ir/lVZrZ
شیخ محمود #حلبی: «هم فرد و هم اجتماع، راه را گم کرده است. اگر آن های و هوی ها و شعاردادن ها و مشت گره کردن ها را برای امام زمان(ع)بکنیم،والله که قسم شرعی است، مشکلات ما را حل میکند.»
🔴 خاطره ای از مخالفت شیخ محمود #حلبی (رهبر انجمن حجتیه) با قیام پانزدهم خرداد:
هر دفعه که صدای رگبار از میدان بلند می شد ایشان یک تکانی می خورد و می گفت: “هان حالا بیرونش کن، حالا بیرونش کن، این هم حرف شد که حالا بیرونت می کنم.”
من گفتم “چیه قصه و مگر چه شده است؟”
ایشان گفت: “مگر نمی دانی که آیت الله خمینی در سخنرانی اش گفته است کاری نکن که مثل پدرت بگویم بیرونت کنند؟ و خوب مگر می تواند بیرونش کند، با این تیراندازی و با این مردم کشی مگر می شود بیرونش کند؟“‼️
بگوييد اين قبر را خراب نكنند." گفت: "بسيار خوب" گفتم: "چه مى كنيد؟ دارند خيابان میكشند." گفت: "آن جا را ميدان میكنيم." نواده ى شيخ محمد مؤمن سه روز بعد آمده و گفته بود كه دارند در آن جا پول خرج مى كنند و قبر را تعمير مى نمايند و خيلى خوشحال بود.»
✅ اين گونه كارها را مرحوم حاج شيخ حسنعلى نسبت به سادات میكرد ولو فاسق. چون ايشان به فرموده ى استاد: «فدايى فاطمه ى زهرا عليها السلام بود.»
📚 یاد استاد، ویژه نامه شماره3، خرداد 85، ص 19- تهیّه شده توسط انجمن حجتیّه