eitaa logo
احوال حوزه
2.3هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
20 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰سیاست قرمز و آبی ✍ بار دیگر موسم انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و مردم در آستانه آزمون بزرگ دیگری قرار گرفته اند و آن، تعیین سرنوشت چهارساله بلکه هشت ساله کشوری است که با چالش ها، مشکلات، تهدیدها و فرصت های متعدد و متنوعی روبروست. رئیس جمهوری که قرار است مردم انتخابش کنند نقش بسیار مهمی در حرکت کشور به سمت پیشرفت و عدالت و همچنین مرتفع کردن مشکلات کشور دارد. نوع جهان بینی رئیس جمهور و تیم همراهش و نظام اولویت بندی مسائل آنها در برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین توان مدیریتی و اجرایی در کنار روحیه جهادی و عملگرایی و میزان اعتقاد آنها به عدالت اجتماعی و توانمندی های بومی در انتخابی شایسته و بایسته بسیار موثر است چرا که موتور پیشران قوه اجرایی کشور رئیس جمهور است که اگر انرژی، ایمان و اراده کافی در مدیریت مسائل کشور نداشته باشد نخواهد توانست کشتی بر گل نشسته اقتصاد و معیشت مردم را به ساحل نجات برساند . البته از برخی گروه ها و جریان های خاص سیاسی که سودایی جز ماندن در قدرت ندارند و به دنبال استمرار وضع موجود هستند توقعی نیست که به فکر مشکلات اساسی کشور و نیازهای واقعی مردم باشند اما دلسوزان کشور و مخصوصا خود مردم باید در این زمینه با چشمانی باز و حواسی جمع کاندیداهای ریاست جمهوری و اطرافیان آنها را رصد کنند و برنامه محور بودن آنها را در مسیر حل مشکلات واقعی کشور بیازمایند. عرصه سیاست بازی فوتبال نیست که با رنگ بندی های قرمز و آبی و بنفش و ایجاد دو قطبی های کاذب، موج احساسات به راه بیندازند و عده ای را بدون استدلالی خاص طرفدار این تیم و گروهی را طرفدار آن تیم کنند و مقدرات چند ساله کشور را با راه انداختن موج های احساسی رقم بزنند، همانگونه که در غالب انتخابات های دو دهه اخیر شاهد آن بوده ایم. 📣انتخاب رئیس جمهور نیاز به گفتگوهای کارشناسانه و استدلالهای عالمانه دارد تا مردم مسیر انتخاب صحیح را بپیمایند و کشور را اسیر لجاجت های کودکانه قرمز و آبی نکنند. ✅و امسال که لیلة القدر انقلاب است انتخاب خوب مردم است که می تواند در ابتدای گام دوم انقلاب کشور عزیزمان را در مسیر پیشرفت و عدالت، اخلاق و معنویت، علم و پژوهش و استقلال و عزت شتابی دوباره ببخشد . 🔸نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد 🔸عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد 🔸ارغوان جام عقیقی به سمن خواهد داد 🔸چشم نرگس به شقایق نگران خواهد شد 📝 محمد استوار میمندی http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
حال خوب یک عکس اساسا خضوع یک روحانی و عالم در برابر یک جوان ورزشکار حال خوبی دارد. کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
دستگیر شد ! فردی که اقدام به کتک زدن خانمی در برازجان کرده بود، با اقدام به موقع قاضی شهرستان، دستگیر شد. کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی (رحمه الله علیه): چند روز دیگر مساله‌ی انتخاب رئیس جمهور است... آن اشخاصی که در حوزه ها هستند باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند توی شهرها و دهات و روستاها و اون جاهای دورافتاده و کمک کنند مردم را دعوت کنند به دخالت در امور به انتخاب یک رئیس جمهور صحیح... کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
روایت اعدام‌های سال شصت و هفت؛ بررسی چند سند و گزارش ما می‌توانیم هر نظری در هر موضوعی داشته باشیم، اما عاقلانه‌تر این است که اگر موضعی داریم، بر اساس واقعیات کامل باشد؛ نه بر اساس دروغ، فریب یا جلوه‌گری‌های رسانه‌ای، اطلاعات ناقص گزینشی و... که متاسفانه با رشد رسانه‌های مجازی، شدیدتر و گسترده‌تر شده است.
روایت اعدام‌های سال شصت و هفت؛ بررسی چند سند و گزارش ما می‌توانیم هر نظری در هر موضوعی داشته باشیم، اما عاقلانه‌تر این است که اگر موضعی داریم، بر اساس واقعیات کامل باشد؛ نه بر اساس دروغ، فریب یا جلوه‌گری‌های رسانه‌ای، اطلاعات ناقص گزینشی و... که متاسفانه با رشد رسانه‌های مجازی، شدیدتر و گسترده‌تر شده است. فارغ از هیاهوها، هیجانات و عواطفی که موضوع کار بسیاری از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های مجازی است، تلاش کرده‌ام ماجرای اعدام‌های سال شصت و هفت را بر اساس گزارش‌ها و اسناد موافقین و مخالفین و با حذف هیجانات و بخش‌های عاطفی آن، کشف کنم. تا اکنون به این جمع‌بندی که در زیر می‌آید، رسیده‌ام. این یادداشت، یک یادداشت تبلیغاتی نیست؛ بلکه مرور چند سند و گزارش است. ضمنا اگر کسی سندی دارد که این روایت مرا نقض می‌کند، ممنون می‌شوم مرا مطلع کند؛ لذا این پست ممکن است اصلاح شود. اما فعلا ؛ یک. بر اساس اسناد و گزارش‌های مورد اتفاق، در تاریخ سوم مرداد شصت و هفت، سازمان مجاهدین خلق با پشتیبانی هوایی ارتش عراق، با هدف فتح تهران، از خاک عراق به خاک ایران حمله می‌کنند (عملیات «فروغ جاویدان» یا مرصاد»). دو. مسعود رجوی در تاریخ سی و یک تیر شصت و هفت در پایگاه اشرف در نشست توجیهی این عملیات خطاب به اعضای سازمان اعلام می‌کند که زندانیانی در ایران، آماده‌ی پیوستن به ارتش ما هستند و دستورالعمل‌هایی مبنی بر آزاد و مسلح کردن آن‌ها می‌دهد. مریم رجوی نیز در همین مراسم خبر از هماهنگی کامل امور می‌دهد. (متن کامل صحبت‌های این نشست در سایت‌های موافق و مخالف سازمان قابل دسترسی است.) سه. گزارش مقامات ایرانی حاکی از شورش زندانیان سیاسی در زندان، همزمان با این فرمان مسعود رجوی است. البته در خاطرات بازماندگان نیز این مطلب دیده می‌شود. از جمله ایرج مصداقی در مصاحبه با رادیو فردا یا «رفیق محمد» در گفت‌وگو با «پیام فدایی» که در سایت «سیاهکل» (سایت چریک‌های فدایی خلق ایران) منتشر شده که می‌گوید: «ما بیست و چهار ساعته در یک زندان با اونها [ماموران زندان] در حال مقابله بودیم... در تمام زندانهای ایران، یک تشکیلات نامرئی وجود داشت با شکل های مختلف... شما مبارزه ات را تنظیم می کردی». و موارد دیگر. چهار. همدستی با دشمن و ابراز وفاداری و همراهی با او، در عرف بشر و قوانین حقوقی کشورها، خیانت به کشور و جرمی مستقل تلقی می‌شود. مجازات خیانت نظامی نیز در کشورهای مختلف از حبس طولانی‌مدت تا اعدام است. در ایران نیز، به حسب مورد از حبس طولانی‌مدت تا اعدام است. (می‌توانید به قوانین حقوقی کشورها مراجعه نمایید.) پنج. در نامه‌ای منسوب به امام خمینی در تاریخ شش مرداد شصت و هفت آمده: «کسانی که در زندان های سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری می کنند، محکوم به اعدام می‌باشند.». مقامات جمهوری اسلامی نیز ادعا می‌کنند که از این زندانیان می‌خواستند که نسبت خود با سازمان را مشخص کنند؛ در صورت ابراز پشیمانی یا عدم وفاداری به سازمان، جرم آن‌ها بخشوده و در غیر این صورت حکم اعدام اجرا می‌شد. امیرهوشنگ اطیابی در گفت‌وگو با «دویچه وله» که در تاریخ بیست و هشتم آگوست دوهزار و هجده در سایت این خبرگزاری منتشر شده، به عنوان شاهد، درباره‌ی دادگاه‌های مذکور می‌گوید: «می‌پرسیدند سر موضع هستید یا نه.». البته بازماندگان این حوادث، از این بازجویی‌ها به عنوان «تفتیش عقاید» و از این اعدام‌ها به عنوان«قتل عام زندانیان سیاسی» به جرم داشتن «عقیده‌ی مخالف رژیم» یاد می‌کنند. T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
لیست تایید شده ی فعلی ، قطعا عجیب ترین و پرحاشیه ترین لیست نامزدهای ریاست جمهوری در طول تمام این سالهاست اما... ملاک هیچ فرقی با قبل نکرده است "اصلح” در طول سال های گذشته همه مردم از این جمله سخن میگفتند که: ما به فرد رای نمی دهیم، بلکه به تفکر افراد رای میدهیم اگر تاکنون براساس تفکر افراد به آنها رای داده اید باید بگویم: هنوز هم از نظر اندیشه و جهت گیری،هم‌احمدی نژاد و هم لاریجانی و هم جهانگیری،در میان کاندیداها نمایندگانی دارند مثال هایش با شما... ارسالی از طرف مرتضی علیشاهی کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. . انتخاب مردم مدیری قوی و کارآمد آیا میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ ، پایین است؟ راهکار به صحنه آوردن مردم برای مشارکت بالا چیست؟ عامه ی مردم به دنبال چه کاندیدی هستند؟!! کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
هشت پیشنهاد ساده برای دعوت به رای
یکم : فریاد بزنید
دوم : آدرس شوید
سوم : افشاگر باشید
چهارم : غیرتی باشید
پنجم : یادآور گذشته باشید
ششم : تفاوت ها را نشان دهید
هفتم : آرای خاکستری را بیایید
هشتم : جانفدا بسازید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه : همه ی شما، همه ی ما زن و مرد، هر مکلف همانطور که باید نماز بخواند همانطور باید سرنوشت خودش را تعیین کند ما یک سیلی خوردیم از اشتباه ما همه ی این نابسامانی هایی که الان داریم برای اینکه اشتباه کردیم نباید اشتباه تکرار شود دنبال این باشید که یک نفر صد در صد مکتبی اسلامی ، در خط اسلام برای ریاست جمهوری انتخاب شود کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
نفاق، از ریشه‌های انحراف امت (قسمت اول) نقل است که پیامبر(ص) در غدیر خم از ابلاغ پیام وحی مبنی بر اعلام جانشینی حضرت امیر(ع) نگرانی‌هایی داشت و دلیلش را فرمود: «لقِلّة المؤمنین و کثرة المنافقین» (کمی مؤمنان و زیاد بودن منافقان).
نفاق، از ریشه‌های انحراف امت (قسمت اول) (ارسالی از طرف رضا طبیب زاده) نقل است که پیامبر(ص) در غدیر خم از ابلاغ پیام وحی مبنی بر اعلام جانشینی حضرت امیر(ع) نگرانی‌هایی داشت و دلیلش را فرمود: «لقِلّة المؤمنین و کثرة المنافقین» (کمی مؤمنان و زیاد بودن منافقان). نفاق، ریشه در میل به قدرت یا منزلت دارد. انسان منافق به تعبیر ، «بی رو» است. اصلا رو ندارد؛ شکل ندارد؛ برای همین به شکل محیط در می‌آید؛ محیطی که قدرتمند است. به آن شکل در می‌آید تا قدرتمند شود. قدرت، گاه قدرت سیاسی است و گاه قدرت اجتماعی؛ اساسا جماعت قدرت دارد. برای همین، انسان بی رو و بی شکل، هم‌رنگ جماعت می‌شود. برای همین، در تاریخ صدر اسلام، بعد از هجرت به مدینه و شکل‌گیری حکومت و جامعه‌ی اسلامی است که نفاق، تبدیل به مسأله‌ای مهم و اساسی می‌شود. هرچه جامعه ظاهربین‌تر باشد، نفاق گسترده‌تر و عمیق‌تر و کاربردی‌تر می‌شود؛ چون جامعه به شکل اهمیت می‌دهد، نه محتوا. لذا با هر محتوا و ذات و اعتقاد و شخصیت و اخلاقی، همین‌که به شکل جماعت یا حکومت در بیایی، مورد احترام خواهی بود. در چنین جامعه‌ای، کسی برچسب «مذهبی» می‌خورد که ظاهر مذهبی داشته باشد. آن‌وقت هر کار خلاف مذهب هم که بکند، تا زمانی که ظاهرش مذهبی است، به او می‌گویند «مذهبی»! در چنین جامعه‌ای به کسی برای مسؤولیت‌ها اعتماد می‌شود که شعار بدهد؛ شعارهای باب میل جماعت؛ باب میل قدرت. عمل مهم نیست، عقیده مهم نیست، حق و حقیقت مهم نیست؛ شعار مهم است. چون شعار، ظاهرانه‌ترین چيزهاست. چنین جامعه‌ای مطالبه‌اش ظاهرسازی است؛ مطالبه‌اش نفاق است! چنین جامعه‌ای رشد نمی‌کند، پیشرفت نمی‌کند؛ از درون تهی است و جز پوسته‌ای باد کرده نخواهد شد. جامعه‌ی ظاهربین، از همه چیز فقط ظاهرش را می‌خواهد؛ رشد ظاهری، رفاه ظاهری، دین ظاهری،... . جامعه‌ای که شکل ندارد، مسیر و آینده‌ای هم ندارد؛ چون برنامه‌ای ندارد و تابع شرایط است؛ تابع باد است؛ «از هر طرف که باد بیاید...». چنین جامعه‌ای را فقط اقتدارگرایان می‌توانند ظاهرا سر پا نگه دارند؛ همان کاری که خلفا و بنی امیه و بنی عباس کردند. چون هرچه قدرت بگوید و اِعمال کند، مهم است؛ نه حق و حقیقت. لذا علی(ع) به درد چنین جامعه‌ای نمی‌خورد و جامعه با علی(ع) همراه نمی‌شود؛ او هم نمی‌خواهد به روش دیگران عمل کند؛ چون رشد را برای مردم می‌خواهد، نه صرفا ظاهرِ رشد را. علی(ع) به درد چنین جامعه‌ای نمی‌خورد چون این جامعه دردش ظواهر است؛ حتی در خواستنِ دنیا هم به سطحی‌ترین و ظاهربینانه‌ترین شکل عمل می‌کند. اما علی(ع) برای انسان، حقیقتِ کمال را می‌خواهد - چه مادی، چه معنوی- نه فقط ظاهر آن را. پیامبر(ص) نگران کثرت منافقین بود در امت... T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
اصلاح طلبان میدانند که مردم از برند آنها در ۸ سال گذشته،بیزار شده اند حال از هیچکدام از دو اصلاح طلب شناسنامه دارشان در انتخابات حمایت نمی کنند و حتی اجازه ارائه برنامه ی آنها را در جمع اصلاح طلبان هم نمیدهند... آنها میخواهند از اقبال مردم به سمت کاندیدای مستقل استفاده کنند-در واقع هم مهرعلیزاده و هم همتی، اصلاح طلبانی در قالب مستقل ند،چیزی که هر ۴ کاندیدای انقلابی در ذهن مردم،از آن محروم ند رییس ستاد انتخاباتی آقای رییسی:یک اصولگراست و همچنین اکثریت روسای ستادهای انتخاباتی ایشان در شهرستان ها نیز از اصولگرایان سنتی هستند آقایان زاکانی و رضایی هم سالها به عنوان یک اصولگرا شناخته شده اند-هر چند که امروز مدعی ند که مستقل ند و تنها آقای جلیلی ست که تاکنون به صورت مستقل بوده و هیچ تلاشی برای دریافت حمایت از هیچکدام از دوجریان مرسوم کشور نداشته است به نظر میرسد که روزهای آینده،اقبال به سمت گزینه های مستقل و کسانی از افرادی جدید در تیم های شان استفاده میکنند بیشتر باشد 👈مطلب ارسالی از رضا مطلوب 👈(این مطلب صرفا یک پیش بینی ست و موضع رسمی این کانال نیست) کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
نفاق، از ریشه های انحراف امت (قسمت دوم)
نفاق، از ریشه‌های انحراف امت (قسمت دوم) ؛ جامعه‌ی ظاهربین، بستر اصلیِ نفاق است. هرچه ظاهربینی در جامعه کمتر باشد، نفاق و منافق هم مجال کمتری برای عرض اندام دارند. ‌حضرت زهرا(س) در خطبه‌ی فدکیه، مردمی را که پیامبر(ص) از کثرت منافقین در آن‌ها بیمناک بود، این‌گونه توصیف می‌کند: آن‌گاه که علی(ع) خود را در راه خدا فرسوده می‌ساخت و تمام تلاش کوشش خود را در سختی‌ها و رنج‌هایی که در راه اسلام و مسلمین پیش می‌آمد، صرف مسیر حق و الهی می‌کرد و از هیچ رنج و ملامتی، ابایی نداشت، شما در گوشه‌ای به آسودگی و رفاه خود مشغول بودید و شاد و خرم و برکنار از هر رنجی روزگار می‌گذراندید و منتظر بودید که چه زمانی منفعتی می‌رسد و چه زمانی رنجی در کار است؛ گوش به زنگ بودید تا از منافع بهره‌مند و از رنج‌ها برکنار باشید. قرآن به ما می‌آموزد که منافقان هرگاه دستور جهاد و تلاش می‌آید و رنجی در پیش است، از پیامبر(ص) اذن می‌خواهند که معافشان کند (توبه، ٨۶). در انتظار نشسته‌اند که اگر فتح و پیروزی به مسلمین رسید، خود را جزء آنان بدانند و چون بهره‌ای به کافرین رسید، بگویند که صرفا ظاهرشان با مؤمنین بوده (نساء، ١۴١). منافق، سهم‌خواه است. هرجا بهره و نصیبی باشد، خود را آن‌جا جا می‌کند و هرجا رنج و تلاش و سختی باشد، خود را کنار می‌کشد. در رنج‌ها دیگران را جلو می‌اندازند و در گشایش‌ها، خود جلودار می‌شوند. منافقین دل و زبانشان دوتاست (آل عمران، ١۶٧). آیات اول تا هشتم سوره‌ی منافقون، آن‌ها را به این ویژگی‌ها توصیف می‌کند: به راحتی دروغ می‌گویند و برای حفاظت از خود و منافعشان، سوگندهای دروغ می‌خورند. آن‌چنان در ظاهرسازی ماهرند که حتی اگر از باطنشان خبر داشته باشی هم، وقتی می‌بینی‌شان، شگفت‌زده می‌شوی از این همه ظاهرالصلاحی‌شان. منافقین،خود را عزیز می‌دانند و دیگران را ذلیل؛ خود را بزرگ می‌دارند و دیگران را کوچک. برای ظاهر عزت‌مندانه‌ی خود، حاضرند به هر شکلی هر کسی را در جامعه ذلیل و کوچک جلوه دهند. آن‌ها برای ارضای توهم عزت‌طلبانه‌ی خود، هر صدا و حرکتی را به ضرر خود می‌پندارند و تلاش برای سرکوب آن دارند. اگر خود را مذهبی جا زده باشند، هرکسی که با آن‌ها همراه نباشد را بی‌دین می‌نامند؛ و اگر خود را با بی‌دینان همراه کرده باشند، هرکسی که کوچک‌ترین اختلافی با آن‌ها داشته باشد را مذهبی می‌نامند. منافقین به هیچ چیزی جز منافعشان مومن نیستند. اگر ایمان دینی برایشان منفعت داشته باشد، خود را مومن جلوه می‌دهند و هرگاه کفر برایشان بیارزد، خود را کافر جلوه می‌دهند. اینان قائل به حق و حقیقت نیستند و در اعتقاد و عمل، مبنایی جز منافع ظاهری شخصی ندارند و هر چیزی را فدای آن می‌کنند. T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
تعریض آقا به شکاف هایی ست که به واسطه عدم پاسخگویی مسئولان سبب شائبه و شایعه در خصوص افراد در فضای جامعه میشود کمترین توقع از شورای نگهبان این بود، که با مکانیزم های پاسخگویی و اقناعی مناسب،از ایجاد شایعه های مختلف و تهمت های پس از آن در فضای جامعه جلوگیری میکرد مردم در برابر تصمیمات شاذ که در انتخاب آنها تاثیرمستقیم دارد،حداقل یک جواب روشن و قانع کننده از مسئولین شورای نگهبان میخواستند وگرنه اختیارات شورا،سرجای خود محفوظ است. ارسالی از سوی سجاد ایام کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze