eitaa logo
احوال حوزه
2.3هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
20 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
برای هرگونه شفافیت از حوزه علمیه باید شروع کرد... کاری که آقای مهرعلیزاده در مناظره اول انجام داد،استفاده از عدم شفافیت و مجهول بودن مراتب و مسائل درون حوزه علمیه در اذهان مردم بود...
برای هرگونه شفافیت از حوزه علمیه باید شروع کرد... کاری که آقای مهرعلیزاده در مناظره اول انجام داد،استفاده از عدم شفافیت و مجهول بودن مراتب و مسائل درون حوزه علمیه در اذهان مردم بود... زمانی که واکنش جامعه به یک موضوع بسیار ملتهب و عمومی ست،یکی از چیزهایی که سبب حساسیت ناظران سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است-جهت گیری این واکنش هاست و اینکه چه میزان،جامعه به یک کنش، واکنش مثبت یا منفی نشان داده است و یا بهتر بگویم اینکه یک مطلب فارغ از درست بودن یا غلط بودن، چه میزان از نظر محاسبات ذهنی در ذهن مردم، مقبول واقع شده است و یا در همان ابتدای امر مردود شمرده است وقتی یک شایعه به صورت کاملا موهوم در رسانه ها پراکنده میشود که از نظر ناظران جامعه،دروغ بودن آن کاملا مشخص است اما در ذهن مردم،کاملا مقبول و غیربعید قلمداد میشود،یعنی مردم یک جامعه با چیزهایی روبرو هستند-شامل محتوای رسانه ای،محتوای فکری و سایر مسائلی که سبب ورود اطلاعاتی به ذهن میشود که آن اطلاعات بستر مناسبی برای شایعات و مسائل خلافی ست که از نظر نخبگان یک جامعه کاملا درک و فهم دروغ بودن آن ساده است اما مردم آن را درست میدانند این اشکال به دو قسمت برمیگردد: ۱.عدم صداقت در خوراک غالب رسانه های مورد استفاده جامعه ۲.عدم شفافیت نهاد یا فرد یا موضوع مورد شایعه در افکار مردم است در خصوص تهمت ی که آقای مهرعلیزاده به آقای رییسی مطرح کردند اینگونه میتوان گفت که یک بخش ماجرا به بمباران رسانه ای مدت اخیر توسط رسانه های غالب مورد استفاده در جامعه است-این مساله به خوبی نشان میدهد که یک محتوای مطرح شده توسط رسانه ها بایستی لایه های مختلف ذهنی و احساسی و اطلاعاتی را در افراد طی کند تا تبدیل به شناخت و آگاهی و مورد تایید فرد قرار بگیرد-پس از یک جهت اگر مطلبی درهمان ابتدای شنیده شدن مورد پذیرش فرد قرار میگیرد حتما شواهد دیگری هم به کمک آن مطلب شنیده شده آمده است که آن را تایید کرده است -اما جنبه دوم ماجرا عدم شفافیت نهاد روحانیت و ساختار آموزشی و مراتب و افکار و اندیشه های مختلف جاری در آن‌است که این مطلب به خوبی این ضعف شناختی را در جامعه که متولی پاسخگویی به آن حوزه های علمیه هستند را نشان میدهد-در این راستا وظیفه حوزه های علمیه در آشنایی مردم با نهاد روحانیت و جریان های مختلف فکری در این نهاد بسیار حائز اهمیت است. ارسالی از علی میرسیدی کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
تغییر دولت‌ها، چه تغییری در وضع ایران ایجاد کرده است؟ یا، چه فرقی دارد چه کسی رای بیاورد وقتی همه سر و ته یک کرباسند؟!
تغییر دولت‌ها، چه تغییری در وضع ایران ایجاد کرده است؟ یا، چه فرقی دارد چه کسی رای بیاورد وقتی همه سر و ته یک کرباسند؟!
تغییر دولت‌ها، چه تغییری در وضع ایران ایجاد کرده است؟ یا، چه فرقی دارد چه کسی رای بیاورد وقتی همه سر و ته یک کرباسند؟! ؛ وقتی تغییر دولت‌ها را مرور می‌کنیم، ممکن است احساس کنیم هیچ تغییری در زندگی‌مان ایجاد نشده یا فقط بدتر شده است. هیچ‌کس نمی‌تواند به ما بگوید این «احساس» غلط است؛ اما ممکن است این «احساس» با «واقعیت» منطبق باشد یا نباشد. نکته‌ی مهم این است که احساسات ما انسان‌ها، بیش از آن‌که تحت تاثیر «واقعیات» باشد، تحت تاثیر «القائات» است. به همین دلیل است که اگر چند روز متوالی هرکس به ما می‌رسد از زیباییِ ما تعریف کند، واقعا احساس می‌کنیم زیبا هستیم؛ حال اگر طی چند روز بعد از آن هرکس به ما می‌رسد از زیباییِ ما ایراد بگیرد، واقعا احساس می‌کنیم زیبا نیستیم. این‌جا «واقعیت» عوض نشده، بلکه القائات عوض شده و در نتیجه احساس ما نیز عوض شده. با این مقدمه می‌خواهم تلاش کنم فارغ از «احساسات درونی» و «القائات بیرونی»، به بررسی تغییراتِ «واقعیات آماری» در دوره‌ی هریک از چهار رئیس جمهورِ بعد از جنگ بپردازم تا ببینیم در تغییر وضعیت ایران، فرقی با هم داشته‌اند یا نه. توجه داشته باشیم که این چهار نفر و دولت‌هایشان، شعارها، رویکردها و روش‌های متفاوتی داشته‌اند. چهار شاخص که به نظر مهم‌تر، کلان‌تر، ملموس‌تر، کاربردی‌تر و پربحث‌تر هستند را در سایت رسمی بانک جهانی بررسی کرده‌ام؛ شاخص‌های تورم، اختلاف طبقاتی، رشد اقتصادی و بیکاری. اگر اسلایدها را مرور کنید می‌بینید که تورم در دولت آقای هاشمی به بالاترین نرخ خود رسیده و در کل از ابتدا تا انتهای دولت، شیب افزایشی داشته. اما در دولت آقای خاتمی، شیب ملایم کاهشی پیدا کرده. در دولت آقای احمدی‌نژاد با نوسانات زیاد، شیب شدید افزایشی داشته. در دولت آقای روحانی نیز با نوسانات بسیار، گرچه پایین‌ترین نرخ سالانه را نیز ثبت کرده، اما در مجموع شیب افزایشی داشته. اختلاف طبقاتی در دولت آقای هاشمی بالا بود و به مرور افزایش پیدا کرد. در دولت آقای خاتمی کمی کاهش یافت و در دولت آقای احمدی‌نژاد شیب کاهشی آن بسیار زیاد شد و از بالاترین نرخ سالانه به پایین‌ترین نرخ رسید. اما در دولت آقای روحانی با شیب زیادی رو به افزایش گذاشت. رشد اقتصادی در تمام دولت‌ها به جز دولت آقای خاتمی، در مجموع کاهش داشته. در سال‌های پایانی دولت آقای احمدی‌نژاد و آقای روحانی، با نوسانات شدید هم روبه‌رو بوده. نرخ بیکاری در دولت‌های آقای هاشمی شیب نسبتا ممتد کاهشی و در دولت آقای احمدی‌نژاد، شیب پرنوسان کاهشی داشته. اما در دولت آقای خاتمی و آقای روحانی شاهد شیب نوسان‌دار افزایشی بودیم. کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
رؤسای جمهورِ ازپیش‌تعیین‌شده‌ای که رئیس جمهور نشدند! ؛ در هر دوره از ، برخی‌ها معتقد بودند که از پیش معلوم است یا تعیین شده است. اما تا آن‌جا که حافظه‌ام یاری می‌دهد، تا پیش از انتخابات امسال، این مساله در سه دوره بسیار جدی بوده؛ در سال هفتاد و شش هرچه می‌شنیدیم، از راست و چپ، دوست و دشمن، مخالف و موافق، جناح‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی،... همه و همه، چه بر اساس پیش‌بینیِ آرا، چه بر اساس اعتقاد به دخالت حکومت در انتخابات، متفق‌القول بودند که رئیس جمهور بعدی، است؛ اما خب... رئیس جمهور شد. در سال هشتاد و چهار، غالبا معتقد بودند که رئیس جمهور بعدی است و تقریبا کسی امید نداشت که رئیس جمهور شود؛ ولی شد. در سال نود و دو، عده‌ای انتخابات را قابل پیش‌بینی نمی‌دانستند اما بسیاری از آنان که پیش‌بینی می‌کردند، می‌گفتند گزینه‌ی اصلی نظام و رئیس جمهور بعدی است. دست کم کسی گمان نمی‌کرد رئیس جمهور شود؛ ولی خب... شد. بله، البته درسال هشتاد تقریبا همه مطمئن بودند که خاتمی رای می‌آورد و آورد. در سال هشتاد و هشت، طرفداران احمدی‌نژاد معتقد بودند که رای می‌آورد و آورد. در سال نود و شش هم طرفداران روحانی فکر می‌کردند که او رای می‌آورد و آورد. امسال هم عده‌ی زیادی معتقدند در هر صورت رئیس جمهور بعدی، رئیسی است. نمی‌دانم؛ باید دید. کانال را دنبال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌📌بیم و امید انتخابات ریاست جمهوری 🔸ترس امام از چه نوع مسئولینی بود؟ 🔻راهکار حاج قاسم در این موضوع چه بود؟ 🌱🌱 کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
دو استدلال غلط از جانب برخی دوستان «انقلابی» درباره‌ی انتخابات ریاست جمهوری
دو استدلال غلط از جانب برخی دوستان «انقلابی» درباره‌ی انتخابات ریاست جمهوری ؛ اول: از شهید همت نقل می‌کنند که: «هر موقع در مناطق جنگی راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را می‌کوبد همان جبهه خودی است.» و نتیجه می‌گیرند که هرکس را «دشمن» بیشتر می‌کوبد انتخاب کنید. اما در جنگ، اصولا دو جبهه داریم که همدیگر را می‌کوبند؛ در‌حالی‌که در انتخابات و به طور کلی میدان سیاست، بیش از دو جبهه داریم که همدیگر را می‌کوبند. حتی اگر فرض بگیریم فقط و حتما یکی از این جبهه‌ها حق است و مابقی باطل، باز هم نمی‌شود از کوبیده شدنِ یکی توسط «جریان باطل»، نتیجه گرفت که حق است. این مثال‌های نقض واقعی را ببینید: معاویه هم خوارج را می‌کوبید و هم حضرت علی(ع) را. خوارج نیز هم با معاویه دشمن بودند، هم با امام علی(ع). حالا اگر کسی فقط باطل بودن و دشمنیِ معاویه را می‌داند و به دنبال جبهه‌ی خودی است، بر اساس این‌که معاویه (= دشمن) خوارج را می‌کوبد، آیا شما می‌گویید باید نتیجه بگیرد که خوارج حقند و به سمت آن‌ها برود؟! یا مثلا فرض کنید کسی باطل بودن و دشمنیِ خوارج با اسلام ناب را می‌داند، اما در ماجرای جنگ امام حسن(ع) با معاویه، جبهه‌ی حق را تشخیص ندهد. اگر بر اساس این نوع استدلال پیش برود، از این‌که در سپاه امام حسن(ع)، خوارج نیز حاضر شده‌اند و علیه معاویه می‌جنگند، قاعدتا نتیجه می‌گیرد که امام حسن(ع) باطل و معاویه حق است! (العیاذ بالله) یا مثلا در اواخر دوران بنی امیه، با شروع قیام‌های مختلف از جمله از طرف بنی عباس، جهت حملات بنی امیه از سمت ائمه(ع) به سمت بنی عباس چرخید؛ آیا با توجه به این‌که می‌دانیم بنی امیه باطل و دشمن است، باید نتیجه بگیریم که در بین ائمه(ع) و بنی عباس، - نعوذ بالله - بنی عباس اصلح است؟! واقعیت این است که میدان سیاست، بسیار پیچیده‌تر از میدان جنگ است. استدلال دوم: می‌گویند: «شخصی از امام صادق (علیه السلام) پرسید: بین دو حاکم در تردیدم، چه کنم؟ امام فرمودند: عادل، صادق، فقیه و با تقواترین را انتخاب کن. -اگر به تشخیص نرسیدم؟ امام فرمودند: ببین افراد متدین به کدام مایلند؟ و چه کسی دشمنان را بیشتر خشمگین می‌کند.» البته اصل حدیث در منابع روایی هم بسیار طولانی‌تر است و هم شرایط خاصی را توصیف می‌کند و هم تفاوت‌های مضمونی با این نقل دارد؛ اما با فرض صحت همین روایت، اصولا منظور از «حاکم» در روایات، همان «حاکم شرع» یا قاضی است (که از توضیحات راوی در ابتدای روایت اصلی نیز مشخص است). موضوع این روایت، انتخاب کسی برای قضاوت است. این درحالی است که رئیس جمهور اصولا قاضی نیست، بلکه کارگزار و مجری است. دلیلی هم در این روایت برای تعمیم موضوع به «کارگزار» دیده نمی‌شود و برعکس، شواهد حاکی از اختصاص موضوع است. فارغ از این‌که این ویژگی‌ها برای رئیس جمهور هم لازم است یا نه، به هرحال از این روایت نمی‌شود برای انتخاب رئیس جمهور نتیجه‌ای گرفت؛ بلکه باید به استدلال‌های دیگری رجوع کرد. یادمان باشد که حق نداریم با استدلال غلط یا خدای ناکرده با دروغ و فریب، حتی از حق دفاع کنیم. کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌📌شهید مطهری؛ رئیس جمهوری 🌱🌱 در حال حاضر فرد به شهید مطهری کدام یک از نامزدها میباشد؟ 👌این صوت کوتاه شما را به پاسخ صحیح خواهد رساند کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
کدام لیست؟!!!
🔰کدام لیست؟! ✍چند دوره ای است که در انتخابات های مختلف رسم شده احزاب، گروه ها و جریانهای سیاسی از چند ماه قبل از انتخابات، به دنبال بستن لیست می روند و با فرآیندهایی که خود تعریف می کنند افراد همفکر با حزب یا جریان خود را در قالب ائتلافی خاص به مردم معرفی می کنند. نکته ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که لیست های انتخاباتی هیچ اصالت و موضوعیتی ندارند بلکه این لیست هاطریقیت به دو کارکرد دارند که در صورت عدم تحقق این دو کارکرد ارائه لیست، منطقی جز تحمیل گری بر مردم نخواهد داشت. ◀️ کارکرد اول، معرفی کاندیداهای اصلح به جامعه است یعنی برای آن دسته از مردم که نامزدهای شرکت کننده در انتخابات را نمی شناسند این لیست ها می تواند کمک کننده خوبی باشد همانطور که مقام معظم رهبری نیز در یکی از انتخابات ها بیان کردند که «من هم نسبت به کسانی که نمی شناسم به بعضی از لیست ها اعتماد می کنم». ◀️ کارکرد دوم لیست، ایجاد ائتلاف در فضای انتخاباتی بین نیروها و هم افزایی بین آنها و به دنبال آن ایجاد وحدت و انسجام می باشد. این دو کارکرد در بین نیروهای انقلاب از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که کارآمدی و تعهد، از آرمانها و اصول جریان انقلابی در راستای اعتلای کشور است همانطور که عدم وحدت و انسجام میان آنها شرایط را برای پیروزی منفعت طلبان وغیر ارادتمندان به انقلاب فراهم می کند. حال اگر در مواردی این دو کارکرد وجود نداشته باشد در اینصورت ارائه لیست منطق خود را از دست خواهد داد و اصرار بر آن بی مفهوم خواهد بود. 📣آنچه که مردم عزیز ما باید بدانند این است که وظیفه اول آنها در قبال کاندیداهای مختلف این است که سعی کنند با بررسی های مختلف، کاندیداها و توانمندی های آنان را شناسایی کنند تا نسبت به انتخاب آنها حجت شرعی داشته باشند و فقط نسبت به افرادی که شناختی ندارند به لیست ها مراجعه کنند آن هم نه هر لیستی، بلکه لیستی که بر اساس نگاه کارآمدی و با سوابق انقلابی و خدمت رسانی به مردم آماده شده است، همانطور که اگر در شرایط خاصی ارائه لیست به جای وحدت بخشی و الفت در جامعه سبب تفرق و پراکندگی بیشتر شود در اینصورت کارکرد دوم نیز از بین رفته است. ✅وحدت و همدلی بین نیروهای انقلاب امروز ضرورتی است که هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند و در این میان همه دلدادگان به جبهه انقلاب لازم است با حفظ اخلاق، ایثار و بصیرت به وظیفه ملی و دینی خود عمل کنند. ✍ محمد استوار میمندی @ostovarmeymandi http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
دوگانه ی «دیو و دلبر» و مسایل انتخاباتی ارسالی حجه الاسلام طبیب زاده
دوگانه‌ی «دیو و دلبر» و مسائل انتخاباتی ؛ وقتی در تحلیل آدم‌ها، افراد را سیاه و سفید ببینیم؛ افراد را یا کاملا بی‌نقص یا کاملا بی‌حسن بدانیم، درواقع داریم افراد را در دو دسته‌ی «دیو» و «دلبر» تقسیم می‌کنیم. در تبلیغات انتخاباتی و مواجهه با چهره‌های سیاسی، به خاطر تاثیر زیادشان بر زندگی ما، این دوگانه‌سازی هم بیشتر است، هم جدی‌تر. در ناخودآگاه جمعی ما این دوگانه‌سازی، بسیار نقش بسته است. تا آن‌جا که همیشه در انتخابات‌ها برای خیلی از ماها، یک نامزد «دیو» و یک نامزد «دلبر» است. در این مواجهه، اگر روزی از آن «دیو» حسنی ببینیم، هرطور شده انکارش می‌کنیم و اگر نتوانیم، آرام آرام در دیو بودنش شک میکنیم؛ آن‌گاه در دوگانه‌ی پیش‌گفته، گزینه‌ی دیگری برای ما باقی نمی‌ماند جز این‌که او را «دلبر» بدانیم. برعکسش نیز صادق است که اگر در آن «دلبر» عیبی ببینیم، ابتدا انکار می‌کنیم و در نهایت چاره‌ای نمی‌ماند جز این‌که او را «دیو» بپنداریم. یکی از دلایل شخص‌پرستیِ ما که معمولا منجر به زمین زدنِ همان شخص از جانب ما می‌شود، همین دوگانه‌انگاری است. همچنین این موضوع باعث می‌شود که در انتخابات‌ها، همیشه به دنبال یک منجیِ معجزه‌گر باشیم و اگر کسی که به او رای دادیم در عمل منجی و معجزه‌گر نبود، گمان می‌کنیم که تماما ما را فریب داده است و درواقع «دیو» بوده است. اما واقعیت این است که آدم‌ها معمولا و غالبا، سفید مطلق یا سیاه مطلق نیستند. اکثر قریب به اتفاق آدم‌ها، ضعف‌ها و قوت‌هایی را توامان دارند. در انتخابات، مساله نباید پیدا کردنِ سفید مطلق باشد؛ بلکه باید برآیند ویژگی‌های مثبت و منفی هر نامزد و میزان تاثیرگذاری هر یک از آن ویژگی‌ها در امور مرتبط با مسؤولیت پیش روی او را محاسبه کنیم؛ نیز باید ببینیم که جامعه‌ی ما در شرایط کنونی به کدام ویژگی‌ها نیاز بیشتر و فوری‌تری دارد؛ آن‌گاه بهترین فرد ممکن را انتخاب کنیم. لذا «اصلح» بودن نیز همیشه نسبی است. پس اگر از کسی حمایت می‌کنیم، به این معنا نیست که او همه‌چیزتمام است؛ اگر هم با کسی مخالفت می‌کنیم، به این معنا نیست که هیچ ویژگی مثبتی ندارد. T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💦استخر‌ اقتصاد💦 🔸چرا با وجود برنامه در کشور، مشکلات حل نمیشود؟🕳🕳 🔻🔻 کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
پیام کلی : 🔸عزیزان بزرگوار ، شماتت و گلایه می کنند بر اینکه چرا نامزدهای جناح انقلابی همچنان در صحنه باقی مانده و موجب پراکندگی هستند 🔹 اندکی صبر 🌀 پس از سخنرانی امروز امام امت ، منتظر یکی دو شاهکار و رونمائی عملیات روانی انتخاباتی مخصوصأ از سوی آقای زاکانی باشید 🌀 سپس چند خبر منتشر می شود که إن شاءالله گلایه های جناح انقلابی مبدل به امید و نشاط می گردد 🙏 کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
در هر عصری،انسان ها تشنه اصلاحات ند-چون تغییرات عالم دائمی ست و ساختارهای گذشته انسانی در برابر این تغییرات،کهنه و ناکارآمد میگردد.اما بایستی مراقب بود،که چرا امروز انقلابی گری به معنای مقاومت صرف در برابر تغییر ساختارها معنا شده است و ذهن مردم را جماعتی با نام اصلاح طلبی،به این سمت سوق داده اند و امروز این سوءظن را توانسته اند برای عده غالبی از نخبگان و مردم رقم برنند که:" انقلابی ها و مذهبی های معتقد به نظام نه تنها در برابر هرگونه تغییر مقاومت میکنند که خواسته های مردم را نیز مهندسی میکنند؟"
در هر عصری،انسان ها تشنه اصلاحات ند-چون تغییرات عالم دائمی ست و ساختارهای گذشته انسانی در برابر این تغییرات،کهنه و ناکارآمد میگردد.اما بایستی مراقب بود،که چرا امروز انقلابی گری به معنای مقاومت صرف در برابر تغییر ساختارها معنا شده است و ذهن مردم را جماعتی با نام اصلاح طلبی،به این سمت سوق داده اند و امروز این سوءظن را توانسته اند برای عده غالبی از نخبگان و مردم رقم برنند که:" انقلابی ها و مذهبی های معتقد به نظام نه تنها در برابر هرگونه تغییر مقاومت میکنند که خواسته های مردم را نیز مهندسی میکنند؟" همیشه تاریخ مردم طالب جلب نفع بوده اند-و بنا به بستر حاکمیتی گاهی آن نفع،خیر بوده است و گاهی با بسط شرارت های حاکمان،تمایل مردم به سمت انحراف و شر گرایش یافته است اما اگر بخواهیم ریشه این ذهنیت امروز مردم را در افرادی که انقلابی هستند جستجو کنیم،پاسخ این سوال در دوچیز است: ۱.دفاع عوامانه از حرکتی عالمانه ۲.رفتار عوامانه اما گفتار انقلابی در خصوص پاسخ اول باید گفت:نمیشود با منطق ها و مثال هایی که امروزه موارد تناقض آن نیز ثابت شده است توقع داشت که مردم فقط به آن نتیجه ای از حرف و مثال ما برسند که ما رسیدیم و این نیازمند به روزشدن و تقویت همزمان دلایل و ادله ما برای اثبات حرف های به روز و نو دارد-امروز می بینیم که هنوز خیلی ها از دوگانه کفر و ایمان در اثبات حقانیت کاندیدای خود استفاده میکنند و به این شکل مومن ترین مردم را نیز به دلیل انتخابی متفاوت در لیست کافران قرار میدهند-این منطق ها در جامعه ایمانی مردم ما،منطق اشتباهی ست و اینچنین دفاع کردنی بدتر از صد تهمت دشمنان اسلام است و اما در مورد مطلب دوم:مردم ما امروز کمتر به نقل صرف از حدیث و روایت و قرآن اعتنا میکنند-چرا که به نقل قول نیست بلکه به عینیت یافتن آن قول در رفتار و عملکرد فرد است-در هر مکتبی در طول تاریخ،هرکجا که منادیان یک مکتب،در توبیخ مردم از بیان والاترین ارزش های انسانی استفاده کردند اما خودشان از زشت ترین رفتارها در قبال مردم استفاده کردند-مردم آدم ها را با شعارهای شان هرچند شعارهای خوب و عالی و حتی در مقاطع بعدی و قرون بعدی مورد استقبال واقع شده را-همزمان در زباله دان تاریخ ریختند و این اجحاف آن ظالمان به اندیشه ها و تصورات پاک مردم هم عصر خود است. بدانیم که اصلاح طلبی سنگر همیشگی اسلام است،نگذاریم افرادی که هیچ اعتقادی به اصلاح دنیای امروز ندارند جای عالمان و عاملان واقعی به این منش را بگیرند. ارسالی از طرف سجاد ایام کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
هدایت شده از محمد استوار میمندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣سخنی با مردم 🔸مشارکت بالای مردم موجب اقتدار بین المللی و موفقیت داخلی است. 🔸 لیست ها اصالت ندارند بلکه در صورتی که دو کارکرد داشته باشند مطلوبیت پیدا می کنند. 🔸 کارکرد اول معرفی کاندیداهای اصلح به مردم و کارکرد دوم وحدت آفرینی در میان مردم است. 🔸 وظیفه اول مردم است این است که خود اقدام به شناسایی کاندیداهای اصلح کنند ودر صورتی که موفق به آن نشدندبه لیست ها مراجعه نمایند. 🔸 هر لیستی نمی تواند مورد اعتماد باشد بلکه لیست هایی که بر اساس کار کارشناسی و طبق فرایندی عقلایی و با مطالعه چند ماهه شکل گرفته باشد مورد اعتماد هستند. @ostovarmeymandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺توصیه معنادار سیدحسن خمینی به ابراهیم رئیسی سید حسن خمینی گفت: 🔹من به حل مشکلات امیدوارم، اما بیش از آن به خروج از منیت ها که شکاف ها و تلخ‌کامی ها را در جامعه پدید آورده است، امیدوارم. با شناختی که از آقای رییسی دارم، ویژگی بزرگ او این است که انشاالله هیچ منیت و فردمحوری و خودخواهی در دولت جدید نباشد./جماران 🔻🔻 کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
مسئولیت سنگین روحانیت... پس از انتخاب حضرت آیت الله رییسی،فضای شورانگیزی بین مردم شکل گرفته است.مهم ترین علت آن را میشود علاقه و چشم‌انتظاری مردم به عدالت و برپایی حق در جامعه است که در سالهای گذشته توسط دولت ها محقق نشد اما ایشان با برخوردهای مناسب در فضای قوه قضاییه بارقه هایی از امید با در دل مردم ایجاد کردند.اما فارغ از فضا و جو موجود یک نگرانی مهم در این راستا وجود دارد و آن هم این مطلب است که تاکنون هرآنچه که در کشور رخداده است برپایه متد و شیوه های سنتی حکمرانی در کشور بوده است و به گفته کارشناسان بسترهای فسادزا در کشور زمینه هرگونه فسادی است که این بسترها بدلیل فرسودگی سلختارهای کشور رخداده است.لذا بایستی بسترهای نو در عرصه حکمرانی ایجاد کرد که چنین بسترهایی نیز نیاز به طراحی دارد و بدون در نظرگرفتن قواعد و اصول الهی و همچنین تجربه های پیشین چنین مبارزه ای راندمان بالایی نخواهد داشت.از این جهت و از همین امروز،نهاد روحانیت بایستی تمام قد جهت نرم افزارسازی دستگاه حکمرانی نوین جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف پای کار بیاید تا روال های رشددهنده در کشور شکل گرفته و فساد از نقطه شروع کنترل و دفع شود.البته این بدین معنا نیست که فقط نهاد روحانیت متولی چنین تلاشی است اما نقش روحانیت عالم و دلسوز و دارای تجربه ای که توانسته باشد از تجربه های جهان و همچنین ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی،به نرم افزار حکمرانی منطبق با باورهای دینی و الهی مردم ما ایجاد شود،پررنگ است. ارسالی از طرف یعقوب تفرشی کانال را دنبال کنید