eitaa logo
احوال حوزه
2.3هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
20 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺توصیه معنادار سیدحسن خمینی به ابراهیم رئیسی سید حسن خمینی گفت: 🔹من به حل مشکلات امیدوارم، اما بیش از آن به خروج از منیت ها که شکاف ها و تلخ‌کامی ها را در جامعه پدید آورده است، امیدوارم. با شناختی که از آقای رییسی دارم، ویژگی بزرگ او این است که انشاالله هیچ منیت و فردمحوری و خودخواهی در دولت جدید نباشد./جماران 🔻🔻 کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
مسئولیت سنگین روحانیت... پس از انتخاب حضرت آیت الله رییسی،فضای شورانگیزی بین مردم شکل گرفته است.مهم ترین علت آن را میشود علاقه و چشم‌انتظاری مردم به عدالت و برپایی حق در جامعه است که در سالهای گذشته توسط دولت ها محقق نشد اما ایشان با برخوردهای مناسب در فضای قوه قضاییه بارقه هایی از امید با در دل مردم ایجاد کردند.اما فارغ از فضا و جو موجود یک نگرانی مهم در این راستا وجود دارد و آن هم این مطلب است که تاکنون هرآنچه که در کشور رخداده است برپایه متد و شیوه های سنتی حکمرانی در کشور بوده است و به گفته کارشناسان بسترهای فسادزا در کشور زمینه هرگونه فسادی است که این بسترها بدلیل فرسودگی سلختارهای کشور رخداده است.لذا بایستی بسترهای نو در عرصه حکمرانی ایجاد کرد که چنین بسترهایی نیز نیاز به طراحی دارد و بدون در نظرگرفتن قواعد و اصول الهی و همچنین تجربه های پیشین چنین مبارزه ای راندمان بالایی نخواهد داشت.از این جهت و از همین امروز،نهاد روحانیت بایستی تمام قد جهت نرم افزارسازی دستگاه حکمرانی نوین جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف پای کار بیاید تا روال های رشددهنده در کشور شکل گرفته و فساد از نقطه شروع کنترل و دفع شود.البته این بدین معنا نیست که فقط نهاد روحانیت متولی چنین تلاشی است اما نقش روحانیت عالم و دلسوز و دارای تجربه ای که توانسته باشد از تجربه های جهان و همچنین ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی،به نرم افزار حکمرانی منطبق با باورهای دینی و الهی مردم ما ایجاد شود،پررنگ است. ارسالی از طرف یعقوب تفرشی کانال را دنبال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥این فکر همیشه خطرناک بوده است ⚠️در دام آن نیفتیم توهم پیروزی برای ما سستی می آورد 🔻🔻 کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
هشت سال حرف آنها را تکرار کردیم،حالا میخواهیم‌حرف خودمان را بزنیم" مقام معظم رهبری:بنده اصرار دارم که در زمینه‌ی ذکر مبانی اسلامی، آحاد ملّت ایران و مسئولین کشور صریح باشند. همین آیاتی که این جمعِ خوش‌خوان، اخیراً خواندند؛ قَد کانَت لَکُم اُسوَةٌ حَسَنَةٌ فی اِبرٰهیمَ وَ الَّذینَ مَعَهُ اِذ قالوا لِقَومِهِم اِنّا بُرَءٰؤُا مِنکُم وَ مِمّا تَعبُدونَ مِن دونِ اللهِ کَفَرنا بِکُم وَ بَدا بَینَنا وَ بَینَکُمُ العَداوَةِ و البَغضآءُ اَبَدَاً حَتّی تُؤمِنوا بِاللهِ وَحدَه؛(۳) این است دیگر؛ با صراحت [میگوید] «کَفَرنا بِکُم». هیچ منافاتی ندارد؛ حالا بعضی‌ها در فکر این هستند و دغدغه‌ی این را دارند که خب یک حکومت و یک دولت باید ارتباطات جهانی داشته باشد؛ بنده هم کاملاً معتقدم و تأیید میکنم این گرایش را؛ امّا منافاتی ندارد؛ میتوان با صراحت، مبانی خود و اصول خود را گفت و پیش هم رفت، توفیق هم پیدا کرد در همه‌ی مسائل گوناگون زندگی، از جمله ارتباطات بین‌المللی؛ میشود این کارها را کرد. وارد بشوند، قدم در میدان بگذارند، به خدا توکّل کنند، خواهند دید که میشود. تجربه‌ها این است دیگر. ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ 🔻🔻 کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر مطلبی را می توان در سطحی بررسی کرد: گاهی مطلبی را از این جنبه بررسی میکنیم که مردم در میانه کرونا و وضع اسف بار معیشت و رسانه های بیگانه و...تمام این فضا را شکستند و پای صندوق هایی آمدند که شاید تاریخچه دولت گذشته،امیدی برای مردم باقی نگذاشته است. از این جنبه قطعا این میزان مشارکت هم قابل تقدیر و شادباش است . اما گاهی از سطوح مدیران کلان کشوری مساله را بررسی می کنیم و از این جهت که در جایگاه مدیریت جمهوریت می خواهیم از تمام ظرفیت کشور برای پیشبرد و تعالی کشور استفاده و بهره برداری کنیم ، از چنین جنبه ای قطعا عدم مشارکت ۵۰ درصدی، مساله ای جدی و قابل بررسی است و دلخوش بودن به آن حضور؛ جایگاهی ندارد . لذا از همین امروز تمامی دست اندرکاران مخصوصا جامعه روحانیت بایستی به جای راضی بودن و خشنود بودن به این مشارکت، حتما باید به فکر آن درصدی از مردم بود که چرا در انتخابات مشارکت نکرده اند چرا که در صورت تکرار اشکالاتی که سبب دلسردی قشری از مردم شده است می تواند همین میزان مشارکت موجود را نیز در دوره بعدی و در طول این ۴ سال نیز پایین تر آورده و جمهوریت را دچار ایرادات اساسی کند. ارسالی از طرف مهدی اصلان زاده کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
🔰سخنی با انجوی نژاد عزیزمان ✍ انتخابات ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ فصلی دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی را گشود و فضایی جدید را در سال های ابتدایی گام دوم انقلاب بوجود آورد. میزان مشارکت مردم در این انتخابات از یک طرف و تبار شناسی منتخب مردم در جایگاه ریاست جمهوری از طرف دیگر سبب شد تا جریان‌ها و شخصیت‌های مختلف تحلیل‌های متنوعی از این انتخابات داشته باشند. انتخاباتی که شرایط خاص پیرامونش آن را هم برای جبهه انقلاب بااهمیت کرده بود و هم موقعیتی منحصر به فرد برای دشمنان کشور ایجاد نموده بود تا بوسیله آن انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن را دچار چالش‌های بزرگ سیاسی، امنیتی و اقتصادی کنند چرا که از یک سو جامعه همچنان درگیر ویروس کرونا بود و همین سبب کاهش درصد قابل توجهی از مردم می‌شد و از سوی دیگر بی‌تدبیری، ناکارآمدی یا کم کاری بخش‌هایی از دولت که نتیجه آن مشکلات جدی معیشتی و اقتصادی بود، توده‌های مردم را عصبانی و کلافه کرده بود، از این رو دو عامل که هر کدام به تنهایی می‌تواند مشارکت را دچار کاهشی ملموس کند در کنار هم قرار گرفت تا شاید با دمیدن مختصری در آتش زیر خاکستر نارضایتی‌های مردمی، شعله‌های برافروخته آن، دشمن را به آرزوی ۴۳ ساله خود یعنی شکست انقلاب و اراده مردم برساند. از این رو همه عوامل رسانه‌ای و تبلیغاتی نظام سلطه و ضد انقلاب خارج نشین و اتاق جنگ روانی عده‌ای معلوم الحال داخلی، تمرکز خود را بر تحریم انتخابات قرار دادند و امیدشان را به مشارکت زیر ۲۰ درصدی مردم بستند. حال آیا با مقدمه فوق مشارکت نزدیک به ۵۰ درصدی مردم را چیزی جز پیروزی جبهه انقلاب و حماسه مردم ایران می‌توان معرفی کرد؟ حماسه‌ای که راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب، داخل نشین و خارج نشین همه در آن نقش داشتند. آیا نقش بر آب شدن توطئه ضدامنیتی دشمن با مشارکت مردم تبریک و شادباش ندارد؟ آیا باید بابت خوشحالی بر این پیروزی، جبهه انقلاب را ملامت کرد و برخی تعابیر دشمن شاد کن آن هم چند روز بعد از این حماسه تاریخی سر داد؟ علاوه بر اینکه منحصر دانستن پرورش مدیران جمهوری اسلامی در کلان شهرها اشتباهی راهبردی است که ریشه در برخی ذهنیت‌های نادرست توسعه محور دارد چون بسیاری از مدیران کارآمد این کشور روستا نشینانی بوده‌اند که به برکت انقلاب اسلامی استعدادهای سرشار آنها شکوفا شده و در خدمت پیشرفت کشور قرار گرفته‌اند. آنچه که مهم است نخبگان ما _که از برخی آنها بیش از این توقع می‌رود_ در تحلیل‌ها به آن توجه کنند این است که پیروزی و شکست اموری نسبی هستند یعنی نتیجه آوردگاه‌های مبارزه با توجه به مجموعه ابزار و امکانات، نیروی انسانی، موانع و مشکلات باید مورد بررسی قرار گیرند و الا هیچگاه نمی‌توانیم ۸ سال دفاع مقدس را پیروزی ملت ایران بنامیم چون ما به اهدافی چون سرنگونی صدام، تصرف بغداد و آزادسازی کربلا نرسیدیم، در حالیکه دفاع مقدس به قطع یکی از جلوه‌های پیروزی نظام اسلامی است چرا که اجازه نداد بعثی‌های متجاوز حتی به یک هدف از اهداف تعریف شده خود برسند. به طور قطع انتخابات ۲۸ خرداد پیروزی شگفت آوری برای مردم و جبهه انقلاب بود و امید ضد انقلاب را ناامید کرد و انقلاب را در گام دوم وارد مرحله جدیدی از سیاست‌ورزی و جامعه پردازی نمود و البته این به معنای نشنیدن صدای مردم و تلاش برای خدمت رسانی عادلانه به آنها نیست. لذا نخبگان و دلسوزان و تریبون داران دقت کنند در بیانات خود کام مردمی که توطئه دشمن را نقش بر آب کردند و شبانه روز برای ناکام کردن دشمن تلاش نمودند را تلخ نکنند و در کمک به منتخب مردم که به درستی حل مشکلات واقعی کشور را نشانه گرفته است از همه ظرفیت‌های خود بهره گیرند. 📝 محمد استوار میمندی. http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
♨️ آیا شورای شهر تابع بی چون چرای رئیس شورای ائتلاف است⁉️⁉️ رئیس شورای ائتلاف اولین نصایح خود را طی نامه سرگشاده خطاب به اعضای شورای شهر منتشر نمود. محتوای نامه نشان می دهد که شورای شهر رئیس معنوی خود را قبل از تشکیل رسمی شورا برگزیده است. و گویا شورای شهر شیراز یکی از زیر مجموعه های شورای ائتلاف است. از همین رو چند سوال پدیده آمده است که منتخبین شورای شهر باید پاسخ دهند. نصایح رئیس شورای ائتلاف خطاب به چه کسانی است و چرا؟ اگر خطاب به اعضای منتخب شورای شهر است، معنای آن این است که تمامی افراد منتخب زمینه آن تخلفات که امر به اجتناب شده اند، را دارند و الا نیازی به آن نصایح نبود. اما سوال دوم از رئیس شورای ائتلاف است که چرا شورای ائتلاف از افرادی حمایت نمود که زمینه آن همه تخلفات را دارند؟ چرا افرادی را وارد لیست نمودند که نیاز به نصحیت پدر بزرگ و رئيس معنوی و خط دهنده خود دارند؟؟؟ نکته مهم اینکه ایا شورای شهری که به ریاست رئیس شورای ائتلاف تشکیل می گردد و زیر مجموعه آن شورا به حساب می آید، می تواند نماینده سایر گروها و تشکل های مردمی باشد،؟ آیا خود شورای شهر جدید، عامل اختلاف بین مردم و رکود شهر شیراز نخواهد شد؟ و بالاخره ایا شهرداری که توسط رئیس شورای ائتلاف انتخاب می شود، می تواند شهردار شهر شیراز و همه مردم شیراز باشد؟ و یا شهردار اعضای شورای ائتلاف و خانواده و طایفه انان خواهند بود؟؟؟ کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
احوال حوزه
♨️ آیا شورای شهر تابع بی چون چرای رئیس شورای ائتلاف است⁉️⁉️ رئیس شورای ائتلاف اولین نصایح خود را طی
✅ *روزیطلب: منتخبین شورا مراقب آفت‌ها باشند* 🔹رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس خطاب به منتخبین شورای شهر، خواستار پیشگیری از بروز آفت‌هایی شد که ممکن است گریبانگیر جریان انقلاب شود. 🔹به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آینه فارس ، محمدحسین روزیطلب رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس در بیانیه‌ای خطاب به منتخبین شورای اسلامی شهر شیراز (فهرست شانا) اظهار داشت: ۱- با تبلیغات ناقص و کمی که از سوی این گروه در سطح شهر صورت گرفت رای آوردن عزیزان قطعا لطف الهی و نظر شهداء بوده است. ۲- از آفات مشروح زیر که ممکن است به موجب توفیق آن عزیزان گریبان‌گیر جریان نیروهای انقلابی شهر و دوستان شود جلوگیری شود ۲-۱ مغرور شدن خود و اطرافیان ۲-۲ غفلت از نفوذی‌های فرصت طلب و ناباب و فاسد 🔹ادامه متن در لینک زیر: https://ayenefars.ir/?p=11942 کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
در جامعه (قسمت دوم:تاریخچه مساله) نیاز به مرجعیت و تقلید در جامعه و در طی حیات مرجعیت،با قبض و بسط همراه بوده است. گاه این نیاز از حدود خود که تعیین احکام شرعی بر مبنای کتاب و سنت است فراتر رفته و از محدوده ی دینی و شرعی به عرصه سیاسی و اجتماعی بسط یافته است و مقلدان نه فقط احکام شرعی خود را که علاوه بر آن انتخاب های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خود را نیز از عالمان طلب کرده اند. -گرچه ورود مراجع به چنین عرصه هایی یا از باب حکم شرعی مانند امر به معروف و نهی از منکر بوده یا از باب تعیین مصداق حکم- و چنین ورودی بسط دایره تقلید به مسائل غیر از فروع تلقی نمی شده و نشده است و از این باب که این مسائل هم دارای محور دینی هستند نگاه شده است. مانند تجمع مردم در مقابل منزل آقانورالله اصفهانی(از مراجع مشروطه خواه اصفهان) که پس از ابلاغ قانون نظام توسط حکومت رضاشاه صورت گرفت که پس از مهاجرت این عالم و همراهی با علما در تحصن در قم- به شکل مشکوکی درگذشت یا به مانند همین مطلب- رابطه مردم و آیت الله حسینی الهاشمی در شیراز که اقدامات ایشان سبب جلب منافع مردم از حکومت پهلوی شد و دست آخر در دوره حکومت پهلوی به طرز مشکوکی درگذشت. اینها نمونه هایی از گسترش دامنه احکام فقهی مراجع در دوران معاصر است که نتیجه نهایی آن پس از انقلاب اسلامی است. در خصوص این گسترش شعاع احکام مراجع نظرات دیگری نیز وجود دارد که در قسمت های بعد به آن پرداخته خواهد شد. کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
"برای درج در تاریخ..." برداشت من از این جمله امام جمعه محترم،بسیار مناسب وصف حال منتخبین شورای شهر این دوره شهر شیراز و همچنین حرف و حدیث های چند وقت گذشته پیرامون ساز و کار انتخاب لیست شورای ائتلاف بود... ارسال از طرف رضا سرائی کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
در جامعه (قسمت سوم:مرجعیت)
احوال حوزه
#شعاع_ماموریت_روحانیت در جامعه (قسمت سوم:مرجعیت)
در جامعه (قسمت سوم:مرجعیت) یکی از دریچه هایی که ما را به مساله شعاع ماموریت روحانیت سوق میدهد بحث رابطه مقلَّد-مقلِّد است. تا پیش از قرن سیزدهم، رابطه مجتهد با مقلدین به شکل امروزی نبوده است بلکه به صورت ساده تری بوده است و عملا به جای مرجع ،مجتهد مردمان، فردی بوده است که عالم و کارشناس مسائل دینی بوده است که حکم او در مسائلی که در نص روایات و زندگی ساده مردم وجود داشته را بیان میکرده است. اما از پس از قرن سیزدهم و مقارن با دوران شیخ انصاری، و با وجود تحولاتی که رخ داد، واژه مرجعیت به شکل امروز شکل یافت که تمرکز مرجعیت در یک یا چند عالم در هر زمانه ای متمرکز گشت. تمرکز این اجتهاد برابر بود با بسط ید مراجع جهت گسترش شعاع ماموریت روحانیت که به سبب آن در شئون مختلف تقلید از مرجع گسترش یافت. البته که همیشه جریان هایی در میان نهاد روحانیت نیز در مقابل این گسترش ایستاده اند اما به هر صورت به دلیل پیچیده تر شدن مسائل اجتماعی و به طبع آن مقلدین، این خواسته نیز از سوی مردم به سوی مراجع شکل پر رنگ تری یافت و به این ترتیب با افزایش شعاع پرسش های مقلدین در مباحث مختلف، شعاع ‌پاسخگویی مراجع تقلید نیز گسترده تر گشت. البته که منتقدین جایگاه مرجعیت معتقدند که خداوند در اسلام چنین جایگاهی را به این شکل در نظر نگرفته است چرا که وجود چنین جایگاهی به معنای واسطه تراشی بین مقلدین و خداوند است در حالی که چه در صدر اسلام و چه در مبانی اندیشه اسلامی، اساسا اسلام فاقد نظام سلسله مراتبی در رابطه انسان با خداست که از طرفداران این انتقاد دکتر شریعتی و نوایشدان معاصر است اما به هر صورت هم لزوم عقلی و هم‌ وجود آیات و روایت متقن، عدم چنین ماموریتی را برای عالمان زمانه نه تنها رد نمی کند که آن را تکلیف مردمان زمانه نیز می داند که بایستی از میان فقها، افرادی را که از هوای نفس و آلودگی ها مبرا هستند را تقلید نمایند. (مراجعه شود به وسایل الشیعه ج ۱۸ ص ۹۴ و ۹۵) کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
شهیدبهشتی: در مذاکره با دشمن و کشورهای بیگانه باید دیدگاه هایمان را بر اساس معیار انقلاب تنظیم کنیم و با هر کسی که صحبت می کنیم باید با آن ها با قاطعیت حرف بزنیم. 🔹 آن ها باید حس کنند که ما از موضع قدرت با آن ها روبه رو هستیم باید در هر یک از مذاکرات یک پیروزی روانی بدست بیاوریم کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
روحانیون تمدنی، بازوهای تکنوکرات نسل عوض شده است-روحانیونی که قدرت شان را همیشه از مردم گرفته اند-اما حالا بین روحانیت و ادبیات عامه شکاف ایجاد شده است-هم شکاف نسلی و هم شکاف گفتمانی و هم شکاف زندگانی... تا دیروز در میان مردم زندگی می کردند و اما یکباره عده ای دورشان را می گیرند که چشم شان را به روی دریچه های کاذب جدیدی باز می کنند... جریان های سیاسی نیاز دارند به مشروعیت و راه این مشروعیت هم نیازمند کشف علمایی ست که بتوانند از برند علمایی شان استفاده کنند و کم کم آنها را تئوریزه کنند-عالم قبل از آنکه مردمی باشد باید باهوش باشد-ببیند که حلقه اطرافیان او می خواهند با بیان اخبار کاذب چشم شان را به روی چه حقایق دیگری ببندند... در برخی مسئولیت ها نسلی از روحانیت بر روی کار قرار گرفته است که افکار و شخصیتی به مراتب متعالی دارند اما بازوهایی از جنس افکارشان برای تحقق در اختیارشان نیست-منبرها تمدنی و دوراندیشانه اما مجریان طرح های شان تکنوکرات و از جنس سیاست های وضع موجود... عالمان را مردمان زمانه کشف می کنند و بین عالم و مردم که فاصله افتاد-بلندگوها و رسانه ها به طبع مذاق و سلیقه منفعت طلبانه شان انتخاب و کشف می کنند... در این زمانه عالمان گمنام به معنای واقعی هم روحانی و هم عالم کم نداریم اما مردم اسباب کشف را سپرده اند دست عده ای خاص-البته امید است که انقلاب اسلامی بتواند فرایندهای کشف این عالمان را به خوبی مستقر کند. کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
اول چاه را بکن سپس مناره را بدزد اول مجموعه های عریض و طویل ایجاد میکنیم-با برندهای آنچنانی-آنوقت در آنها مسئولیت می گیریم و در آخر برای حفظ آن مسئولیت به دنبال خروجی می گردیم... این شده است وضع امروز خیلی از مجموعه های فرهنگی،تبلیغی،پژوهشی کشور... شرح مسئولیت یک نهاد باید قبل از شروع کار کشف شود اما از آنجا که وضعیت بد اقتصادی و البته بعضا سابقه کار به برخی افراد فشار آورده است-از فضای عدم شفافیت در ذیل نهادهای فرهنگی و پژوهشی استفاده می کنند و به ثبت موسسات و مجموعه های خاصی می پردازند که اساس موجودیت آنها در هر مقطع زمانی زیر سوال است-و بعد برای حفظ آن مجموعه دچار سندروم جلسات و همایش های و گزارش دهی های بیقرار می شوند. نهاد روحانیت نبایستی به این آفت دچار شود،و برای جلوگیری از این آفت بایستی به مسائل اساسی کشور و مردم برگشت،به اینکه چه ماموریت هایی هنوز روی زمین مانده است و نه ایجاد ماموریت های بی فایده جدیدی که خوراکی برای عطش غیرالهی انسان است.تامل در ریشه ها و بنیان ها بسیار کار مهم و ویژه ای ست اما نه آنجا که نیازهای مردم در هر بخشی(اندیشه،اجتماع و...)روی زمین مانده است.روحانیت در برابر خداوند تکلیفی مانند خدمت به خلق را نبایستی رها کند. کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
♨️🟦ظلم خودی ها به فارس با پوشش تکلیف شرعی
احوال حوزه
♨️🟦ظلم خودی ها به فارس با پوشش تکلیف شرعی
♨️🟦ظلم خودی ها به فارس با پوشش تکلیف شرعی🔻♨️ در چهل سال گذشته فارس، چپ و راست در یک نقطه مشترک بوده اند،و آن به انزوا کشاندن نیروهای توانمند و شایسته فارسی بوده است، که از قضا در مرکز نیز جایگاه مقبولی داشته اند. اساسا زبل های سیاسی فارس از چهل سال گذشته دچار ضیق صدر بوده اند، کوچکترین انتقادی و مخالفی را با شخص خود برنمی‌تابند، بلافاصله منتقد و مخالف شخص خود را به جناح مقابل منسوب می‌ کرده اند و می کنند. زبل های اصولگرا احساس تکلیف شرعی می‌کنند که با انواع برچسب‌ها، یا با پوشش حفظ خون شهدا، و اسلام و ولایت، مخالف و منتقد خود را با انواع تخریب‌های حرفه ایی و تهدید و تهمت ها خانه نشین کنند. حتی در این مسیر اگر مقام معظم رهبری نیز منتقد و مخالف آنان بود، به خاطر شهدا و تکلیف شرعی، به ولی فقیه اتهام می زنند که ایشان از خط ولی فقیه خارج شده و التزام عملی به ولایت فقیه ندارد. اما چپ ها و اصلاح طلبها نیز همین کارها را با پوشش عقلانیت انجام داده اند و می‌دهند و کاری به احساس تکلیف شرعی و خون شهدا و ولایت فقیه هم ندارند. از جمله ظلم هایی که به فارس شده است، تخریب نیروهای توانمندی است که در مرکز جایگاهی دارند، به مجرد آنکه شخصی بومی و اهل فارس برای تصدی پستی مطرح می‌گردد، اگر در کارنامه اش انتقادی و مخالفتی با زبل های سیاسی بوده است، تلفن ها از فارس به صدا در می‌آید نامه ها نگاشته می شود، و به صورت حرفه ای وی را از آسمان به زیر زمین می‌کشند، در این آویزان شدن، برخی هیچ رحمی نه به فرد و نه به فارس و نه به جایگاهای مقدس نداشته و نمی‌کنند. برای اختلاف افکنی و تخریب به سهولت بزرگان را هزینه می‌کنند، از خون شهیدان مایه می‌گذارند و چماق می‌سازند، از قول بزرگان و نهادها به راحتی دروغ می‌گویند تا تکلیف شرعی تخریب و بیرون کردن فرد را انجام داده باشند، بعضا در این راه دست به دعا بر می‌دارند و اشک برای امام حسین (ع)هم می ریزند. در واقع برخی از این زبل ها دچار بیماری اند، بیماری اینکه اثبات کنند که خودشان همه مسولین را تعیین و سر کار گذاشتند. بیماری اثبات اینکه هیچ کس نمی‌تواند و فقط من می‌توانم. برخی نیز دچار بت پرستی خفی هستند، می‌خواهند بتشان که در مرکز است قانع کنند که همه چیز در فارس در اختیار آنان است و خود را نزد بتشان در تهران بزرگ کنند، غافل از اینکه این بزرگان در مرکز اگر از این بت پرستی اطلاع پیدا کنند، از این بت پرستها متنفر می‌گردند. البته این نوعی شهوترانی مخفی است که خود فرد نیز بر شهوت خود آگاه نیست. خدا رحمت کند علامه طباطبایی، در جایی فرموده است "بسا اشخاصی یک عمر تحت ولایت شیطان هستند و خود نمی‌دانند و می‌پندارند تحت ولایت خدا هستند" که البته اوهامی بیش نیست، گریه و اشک هم دارند اما نمی‌دانند اشکشان ربطی به خدا ندارد. نتیجه تخریب نیروهای توانمند در پی اش شهوت منیت و جاه و قدرت، به سرکار آمدن افراد غیر بومی یا بومی ضعیف و گوش به حرف بوده است که همواره باید یک گوش خود را به دستورات مرکز و گوش دیگر خود را از ترس و بیم به این نوع اشخاص بسپارند. یعنی ذهن مسئولین در این چهل سال به دو قسمت تقسم شده است: قسمتی از ذهن و انرژی خود را وقف مراقبت اطراف کنند که مبادا دچار خشم این آدمهای سیاسی زبل نشود و قسمت دوم ذهن وقف کارهای استان فارس و شهر کنند، یعنی فضا و جوی که این سیاسیون زبل در این چهل سال در فارس درست کردند، حتی مسولان قوی را به نصف تقلیل داده‌اند و ضعیف ساختند . و این بلایی است که یا با عنوان تکلیف شرعی، حفظ ولایت، شهدا و... انجام شده یا انجام می‌شود و یا با عنوان عقلانیت بر سر فارس آمده و امروز مجددا همین بلا بر فارس نازل شده است. اما تا کی می‌خواهد این بلا بر فارس سایه افکند؟؟؟ کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
خلاءی به اسم تشکیلات در حوزه علمیه در دانشگاه که بودیم-تازه میخواستیم پر و بال بزنیم در فضای اندیشه و فضای سیاست و فرهنگ و مسائل اساسی دانشگاه و کشور و مردم...این بود که به معنای واقعی کلمه در میان اندیشه های مختلف به دنبال دفاع اساسی از سخنان امام و رهبری بودیم-و این دفاع کردن که گاهی منجربه تجربه های شیرینی در کار تشکیلات میشد مثل برگزاری کرسی آزاداندیشی،مناظره،اردوهای سیاسی و تفریحی و چاپ نشریه و...همه و همه سبب رشد و چندجانبه شدن تفکرات ما و مهارت زیست سیاسی و اجتماعی مبتنی بر اندیشه هایی بود که از آرمان های انقلاب میگرفتیم-بالاخره درست یا غلط آزمون و خطا میکردیم و انصافا سعه صدر مسئولین دانشگاه هم بد نبود(هر چند که گاهی خلق شان تنگ میشد ولی کار به جاهای باریک نمیکشید)-اما امروز که وارد فضای حوزه شده ام به فراخور هر مساله ای که هرازگاهی از سمت طلاب جوان بروز میکند و میشود باب دندان شبکه های اجتماعی معاند-به خودم می آیم که چرا طلاب جوان به معنای واقعی کلمه در تشکیلات طلبگی،جوانی نمیکنند تا آزموده شوند؟-واقعیت این است که اساسا تشکلی به شکل دانشگاه موجود نیست که بشود تاملات و ابداعات طلبگی را در آن آزمود-به نظر حقیر آنچه مسئولین حوزه های علمیه بایستی در نظر داشته باشند این است که قبل از رسیدن به مرحله اجتهاد این طلاب مرحله ای دارند به اسم جوانی و این جوانی نیازمند عرصه هایی برای پختگی ست اولا در محیط حوزه و سپس در محیط وسیع اجتماع و فقدان تشکل هایی که طلاب بتوانند حول محور آن،کار کنند و تجربه کنند و بیازمایند ،به چشم میخورد.
♨️🟦بهترین صحنه جهت فهم عمق حدیث پیامبر ص که فرمود: اکثر اهل بهشت عوام الناس هستند امروز است♨️🟦
احوال حوزه
♨️🟦بهترین صحنه جهت فهم عمق حدیث پیامبر ص که فرمود: اکثر اهل بهشت عوام الناس هستند امروز است♨️🟦
♨️🟦بهترین صحنه جهت فهم عمق حدیث پیامبر ص که فرمود: اکثر اهل بهشت عوام الناس هستند امروز است♨️🟦 🔺عوام یک طرف انتخابات🔺 به صف طویل عوام و توده مردم بی ادعا نگاه می‌کنیم. علیرغم خمیده شدن کمرشان از گرانی، تبعیض و وعده‌هایی... بدون هیچ ادعا و طلبی، به عشق رهبری و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و جلوگیری از خوشحالی دشمنان اسلام، با نگاه به عکس شهدا، ساعتها در انتظار صندوق رأی ایستاده اند. ممکن است نقی و غری هم بزند اما می‌مانند تا رای خود را به صندوق بیاندازند . بلاخره رای می‌دهند و مردم سالاری دینی که آرزوی هر نبی و هر ولیی بوده است، به نمایش میگذارند. اساسا امام عصر روحی فداه نیز غایب شد، چون مردم پذیرای آنچنان امام عدل گستری نبودند، به عبارت دیگر غیبت برای تحقق مردم سالاری مهدوی صورت گرفته است توده مردم که در صف رأی ایستاده اند، نه دنبال تبلیغ از تبلیغات و نشان دادن ستاد خود به آیه الله رئیسی بودند و نه در فکر مقام و پستهای پساانتخاباتی میسوختند. ♨️خواص و سیاسیون زبل طرف دیگر ماجرا♨️ اما طرف دیگر ماجرا، خواص قرار دارند، _ همانها که برای گرفتن حکم و تشکیل ستاد و تبلیغ از تبلیغات و برجسته کردن ستاد خود، به هم آویزان شدند و اثبات خود کردند و به نفی دیگران پرداختند._ و در این راه، هم احساس تکلیف شرعی کردند و هم دنبال حفظ خون شهدا بودند و و به توهم خود از مقام عظمای ولایت پاسداری می‌کردند. نگاه این سیاسبون زبل و خواص، غالبا به میزان مشارکت و صندق رای نبود و بسا خودشان نیز برای رای دادن به زحمت نیانداختند و فقط به پساانتخابات و چگونگی تثقیل سهم خود از کباب و مقام و نحوه تقسیم آن بین طایفه نسبی و سببی و حزبی خود بودند. همین خواص پس از انتخابات مجددا احساس تکلیف شرعی نمودند و دچار توهم شدند و خود را وظیفه مند برای دماء شهدا و حفظ مقام عظمای ولایت دیدند. این بار خود را عامل اصلی رأی آوردن آیه الله رئیسی در کشور و استان و کل بلاد معرفی نمودند و چون بینه ای ندارد، به سوگند جلاله روی آوردند و به اماره محاسن شریف و پینه پیشانی و تقرب به شهدا و... تمسک جستند. دوباره آویزان همدیگر شدند، هرکسی که با آنان نیست و یا بچه حرف گوش کنی نیست، و ممکن است محبوبیتی بالاتر از آنان در شهر و استان و کشور به هم بزند و جای آنان را تنگ و یا جای آنان را بگیرد، قربت الی الله با اقسام روش‌های حرفه ای میزنند و تخریب می‌کنند و یکی پس از دیگری دژهای اسرائیل و آمریکا را در شهر و استان خود فتح می‌کنند، تا به قله برسند و پرچم مسولیت و پست کذایی را به دست عشیره و قبیله و طایفه حزبی و نسبی و سببی خود بسپارند. در این صحنه عوام را با این خواص که دائم احساس تکلیف شرعی می‌کنند، میسنجیم و مقایسه میکنیم و فهم جدید و روشنی از حدیث شریف نبوی پیدا میکنیم که اکثر اهل الجنة البله بیشتر اهل بهشت توده (بی ادعای و غیر طلبکار) مردمند کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze
آفت معنویت،اجتماع گریزی و فرار از کار... نماز مستحب از طلوع آفتاب تا اذان ظهر،مکروه است چون این اوقات معنای دیگری دارد-باید در اجتماع بروی و کار کنی-لازم است انسان دست ش را به این دنیا آلوده کند چرا که شکم از تو غذا میخواهد-اگر از حرکت برای معاش استقبال نکردی،شکم با چکش برسر تو زده و تو را وادار به دزدی میکند-اما تو پایه ی ذکر را در خودت روشن کن بعد در بین مردم و در اجتماع برو و کارکن و دوباره بیا و با ذکر روح ت را شستشو کن،اشکالی ندارد... آیت الله حائری شیرازی-کتاب نماز صفحه ۲۱ کانال را دنبال کنید https://eitaa.com/ahvaalehowze