eitaa logo
احوال حوزه
2.8هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب دوم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 خلاصه شب دوم - قسمت اول : فهم عمومی انسان‌ها از کار اخلاقی مساوی با کار «خوب» و «خیر» است. همین فهم انسانی، خوبی و خیر را چیزی می‌داند که کمالی ایجاد کند و کمال، مساوی با اضافه شدن و بیشتر شدن است؛ همان‌گونه که نقص، مساوی با کاهش و از دست رفتن است. پس کمال مساوی است با «وجود» و نقص مساوی است با «عدم». پس خوب همان کمال است، کمال همان افزایش است و افزایش مساوی وجود است. پس: خوب و خیر، مساوی وجود است. خوب مطلق، وجود مطلق است و وجود مطلق و مطلق وجود، خداوند است. پس خوب، خداوند است. پس: عملی اخلاقی است که خوب باشد و چون خوب، خداوند است، عملی متصف به «خوب» می‌شود که متصف به خدا شود. در نتیجه، عملی اخلاقی است که متصف به خدا (=خدایی) باشد. بر اساس این سیر استدلال عقلی، اساسا عملی که خدایی نباشد، ذاتا نمی‌تواند اخلاقی باشد. برای اینکه یک عمل و بلکه یک انسان، حقیقتا «اخلاقی» باشد، باید رنگ خدایی به خود بگیرد؛ باید «لِوَجهِ الله» باشد؛ «لِلّه» باشد. قرآن از «صِبغَة الله» می‌گوید و آن را مرادف «نیک» و بلکه «نیک‌ترین» می‌گیرد. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب دوم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 خلاصه شب دوم - قسمت دوم : اما «ادب»، کار خوب را خوب و زیبا انجام دادن است؛ ناظر به چگونگی انجام فعل خوب است. کاری مودبانه است که به زیبایی انجام شود. زیبایی حقیقی، فعل خداست. قرآن می‌گوید خداوند خلقت همه چیز (که ذاتا فعل نیک است) را نیکو و زیبا کرده است. پس کار مودبانه، «به شکلِ» خلقت خداوند است. قرآن نحوه دینداری ما را مطابق «نوع آفرینش انسان» خواسته است که در این صورت زیبا و مودبانه خواهد بود. ویژگی مهم و ذاتی و مبنایی خلقت خداوند این است که به سوی او در حرکت است؛ سیر «الی الله» دارد. پس کاری زیبا و مودبانه است که «الی الله» باشد. نتیجه این‌که، کاری اخلاقی است که رنگ و بوی الهی داشته باشد و کاری مودبانه است که سمت و سوی الهی داشته باشد. جمع این دو می‌شود: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ» که به تعبیر قرآن، راه هدایت‌یافتگی (= سیر به سمت کمال)، قائل بودن به همین است. نقل شده که امام حسین(ع) در آستانه ورود به کربلا که عرصه آخرین مرحله کمال یافتن بود، همین ذکر را بیان و مرور کرد. این‌گونه حماسه‌ای «اخلاقی» و «زیبا» رقم خورد که حضرت زینب(س) درباره‌اش فرمود: «ما رَأیتُ إلّا جَمیلاً». کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
◾️مستبدینی که شیخ را به دار کشیدند و با طناب دار او عکس گرفتند، بعدها در تاریخ ایران ملقب به آزادی خواهان شدند‼️ ▪️١١مرداد سالگرد شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ادعای جنجالی سرتیم اسبق حفاظت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی: «امام خمینی(ره) ترور شده است.» 🔹 «حمیدرضا نقاشیان» محافظ ویژه امام خمینی(ره) و سربازجوی گروه فرقان و از مسئولان امنیتی دهه اول انقلاب در ادعایی جنجالی پس از ۳۳ سال از درگذشت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، ادعا کرد ایشان ترور شده و به شهادت رسیده است. حمیدرضا نقاشیان: 🔹امام(ره) با مشکل قلبی به بیمارستان رفت، ولی در بیمارستان خون‌ریزی معده کرد. 🔹داروهای امام(ره) به واسطه ۳ ۴ رابط که ارتباطات آن‌ها به دست آمد، از داروخانه‌ای در انگلستان تهیه می‌شد که پیش از بیماری امام(ره) آن داروخانه وجود نداشت و پس از شهادت ایشان نیز تعطیل شد. 🔹در این‌باره در وزارت اطلاعات پرونده‌ای موجود است اما هاشمی رفسنجانی مانع انتشار خبر شد. 👈 با توجه به وجود شبهه نفوذ به بیت رهبری، حفاظت از رهبر انقلاب می‌بایست هزار برابر شود کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب چهارم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه سوم (شب چهارم محرم-قسمت اول) : عمل اخلاقی، عمل الهی است و برای الهی شدن عمل، باید بتوان بر آن نام خدا بُرد. یعنی باید بتواند نشانگر و «اسم» برای خدا و بلکه اسماء الله باشد. لازمه و ضابطه چنین کاری، «لِلّه» بودن آن است و برای «لِلّه» بودن کار، باید اولا آن فعل قابلیت اتصال و اتصاف به خدا را داشته باشد. پس لازم است ابتدائا آن کار از طرف خدا مطلوب شمرده شود. لذا برای این‌که بتوانیم اخلاقی زندگی کنیم، باید «حکم الله» را بشناسیم. همچنین برای مطابقت نحوه فعلمان با خلقت خداوند (= زیبایی عمل) باید خلقت که «فعل الله» است را بشناسیم. پس شناخت حکم الله (= احکام نقلی و عقلیِ شرع) و فعل الله (= عالم خلقت و هستی)، لازمه نظریِ زیست اخلاقی است. بعد از آن برای اتصال عمل به خداوند، باید نیت فاعل نیز عمل لِلّه باشد. تفاوت بین نماز ریاکارانه که پوچ و بلکه گناه است، با نماز خالصانه که پر و پرکننده است، در شکل نماز نیست، بلکه در نیت فرد است. آن‌چه عمل را حقیقت و هستی و خیر می‌بخشد، نیت است. پس ضابطه کار اخلاقی (ضمن آن‌که از طرف خداوند رجحان داشته باشد)، داشتن نیت لِلّه است. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب چهارم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه سوم (شب چهارم محرم-قسمت دوم) : انسان، درخواست از مادون خود را، دونِ شأن خود می‌داند و ترجیح می‌دهد از مافوق درخواست کند. مافوق انسان به معنای حقیقی، تنها خداست. پس فرد اخلاقی، عملش را (همان‌گونه که قرآن فرمود) تنها به خاطر رجحان الهی و به انگیزه الهی شدن انجام می‌دهد. لذا در برابر هیچ کاری، توقع درونی از غیر خدا ندارد. آفرینش الهی نیز به انسان عطا می‌کند بی آن که از او چیزی بخواهد. انسان اخلاقی، به همه نفع و خیر می‌رساند بی آن که چیزی از آن‌ها بخواهد. لذا هیچ‌گاه کینه‌ای از کسی نخواهد داشت، چون توقعی از غیر خدا ندارد. البته مطالبه حقوق اعتباری اجتماعی، از حیث احقاق حق، خودش وظیفه شرعی و اخلاقی است. اما انسان اخلاقی در این احقاق حق، متوجه این هست که نعمت را خدا می‌دهد و ضمنا از درون نسبت به دیگران عصبانی و متنفر و کینه‌توز نمی‌شود. لذا آرامش دارد. پیامبران الهی که طبق بینش الهی بیشترین خیر را به بشر رسانده و بیشترین زحمت را برای او کشیده‌اند، حرف مشترکشان این است که: «وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ» (هیچ پاداشی در قبال رسالت از شما انسان‌ها نمی‌خواهم، پاداش من تنها بر پروردگار جهانیان است.) کار اخلاقی لِلّه و إلی اللّه است و بدون چشم‌داشت از غیر خدا. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
15.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 این فیلم پاسخ به کسانی ست که می گویند ؛ چرا امامزاده داود(ع) نتوانست جلوی ورود سیل به حرمش را بگیرد... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
12.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) : شما می دانید که مرحوم شیخ فضل الله نوری را کی محاکمه کرد؟! یک معمم زنجانی! یک ملای زنجانی ! 🔻درکنار علم فقه و فلسفه و امثال اینها حوزه های اخلاقی، حوزه های تهذیب باشد و حوزه های سلوک الی الله تعالی کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب پنجم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه چهارم (شب پنجم محرم-قسمت اول) : نعمت‌بخشی و روزی‌دهی خداوند به بندگانش، ابتدایی است؛ یعنی از ابتدا به آن‌ها نعمت می‌دهد، بی آن که آن‌ها از قبل کاری کرده باشند، یا اساسا بتوانند به خداوند (که خود مبدأ و منشأ تمام خیر است) خیری برسانند. پس اخلاق الهی این است که خیر می‌رساند، بی آن‌که خیری دریافت کند. پس از ضوابط فعل اخلاقی، علاوه بر بی‌چشم‌داشت بودن، این است که در ازا و در پاسخ خیر قبلی طرف مقابل نیست. امام حسین(ع) در تلاش برای هدایت دیگران (که بیشترین خیر است)، حتی سراغ کسانی که به او بدی کرده‌اند هم می‌رود. خداوند رحمت عامی دارد که همه را در بر می‌گیرد. او به تمام مخلوقات به صورت فراگیر روزی و نعمت می‌دهد؛ کافر و مؤمن، سیاه و سپید، زن و مرد، کوچک و بزرگ، از هر نژاد و قومیتی، با هر سلیقه و بینشی، ... . اگر کسی از نعمت و رحمت الهی محروم است، به خاطر موانعی است که خود یا دیگران با اختیار برایش ایجاد کرده‌اند؛ اگر کسی از رحمت خدا بهره کافی نمی‌برد، به خاطر نداشتن قابلیت است؛ و الا خداوند رحمتش را فراگیر نازل می‌کند. انسان اخلاقی، برای خیر رساندن، تبعیض شخصی قائل نمی‌شود؛ به همه خیر می‌رساند؛ گرچه ممکن است خیر رساندن به هر کس، شکلی متفاوت از دیگری داشته باشد. اما در هر صورت کسی را از اصل خیر، محروم نمی‌کند. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
اخلاق توحیدی، آداب عاشورایی 🎙 سخنرانی شب پنجم محرم ۱۴۰۱ - حجه الاسلام طبیب زاده 🏴 🔴 خلاصه جلسه چهارم (شب پنجم محرم- قسمت دوم) : البته در موارد محدودیت منابع، خیر رساندن ما به اندازه همه انسان‌ها نیست؛ این‌جا خداوند اولویت‌هایی برای ما تعریف کرده است. اما در هر صورت، اخلاقی نیست که کسی را بر اساس سلیقه و خوش‌آمد و بدآمد شخصی، سوا کنیم. پس ضابطه دیگر عمل اخلاقی، تبعیض‌آمیز نبودن اصل خیر رساندن است. (عمده مسأله در هر دو ضابطه، نیت فاعل است.) در کاروان امام حسین(ع) و شهدای کربلا، افرادی با سوابق و مراتب و از اقشار گوناگون حضور دارند؛ سابقه عثمانی‌مذهب بودن، مسیحی بودن، برده، آزاد، زن، مرد، کوچک، بزرگ، سیاه، سپید، خانواده‌های برجسته، افراد فرودست اجتماعی، ثروتمند، فقیر، ... ؛ اما همه از قِبَل امام حسین(ع) به بالاترین خیر و کمال می‌رسند و نیز به طور یکسان مورد محبت و عنایت ایشان قرار می‌گیرند. بهره بنی هاشم از دامان مهر اباعبدالله(ع) با بهره غلام سیاه بیگانه، یکسان است. جامعه‌ای که توزیع خیر در آن عادلانه باشد، امت واحده می‌شود؛ مقاومت می‌کند؛ به رشد و سعادت می‌رسد. اما جامعه‌ای که پر از «ما / آن‌ها» بوده و توزیع خیر در آن، چه از طرف مسؤولین (که نقش عمیق‌تر و گسترده‌تری دارند) و چه از طرف توده، نابرابر باشد، پراکنده خواهد بود؛ اهل مقاومت نمی‌شود؛ رو به تباهی حرکت می‌کند؛ باد آن را به هر طرفی می‌برد؛ مثل جامعه کوفه. صوت کامل سخنرانی در 👇🏻 T.me/reza_tabibzade کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082
9.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🎥 به بچه های دهه نودی میگن همین الان گرونترین و بهترین چیزی که میخوای رو برات می‌خریم عوضش امام حسین رو دوست نداشته باش 🔸 واکنش های خاص و جالب بچه ها رو ببینید... 🔸 «عمرا! حاضرم ps۴ خودمو هم بدم ولی امام حسین رو دوست داشته باشم» کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔷 اسلام سیاسی (قسمت اول) ⭕️ گروهی همواره تبلیغ می‌کنند که مراسم عزاداری را به سیاست آلوده نکنید. برخی از طرفداران این تفکر، شامل رسانه‌های معاند ،سکولار و همچنین فرقه شیعه انگلیسی هستند که با آگاهی و هدف روشن در تلاش برای تحریف حقیقتند. 🔸 اما گروهی دیگر از روی جهل و بی‌اطلاعی این مطالب انحرافی را تکرار می‌کنند،لذا روی حرف ما با این عزیزان است. 🔻 اسلام یک دین سیاسی است که تشکیل حکومت توسط پیامبر اسلام و انتخاب جانشین توسط ایشان از بارزترین شاخصه‌های آن است. 🔻مقام معظم رهبری هم می‌فرمایند واقعه‌ی غدیر صرفا بحث سیادت علی‌بن‌ابیطالب نیست بلکه یک امر کاملا سیاسی است، چرا که آنچه ضامن اجرای احکام اسلامی است،تشکیل حکومت اسلامی بر اساس احکام قرآن می‌باشد.که اگر واقعه‌ی غدیر دچار انحراف نمی‌شد،حاکمیت اسلامی هم دچار انحراف و خیانت نمی‌شد که در نهایت به جنایت عظیم عاشورا ختم گردد. ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze