eitaa logo
احوال حوزه
2.9هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
21 فایل
ارتباط با آدمین : @Mojir_h
مشاهده در ایتا
دانلود
8.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نظر صاف و ساده امام خمینی راجع به بی حجابی ،ای قربون اون ساده گویی ولهجه شیرنش . شادی روحشان صلوات🕋 کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze⛑
📸 تصاویر/ راهپیمایی امت رسول الله(ص) شیراز https://hawzahnews.com/xbTqQ کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
12.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا گشت ارشاد موفق بوده؟ ⭕️ دکتر رحیم‌پور ازغدی: اگر گشت ارشاد با همه نواقصش وجود نداشت امروز شرایط به مراتب بدتر می‌شد. کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔰 بررسی چارچوب های نظری درباره مواضع جریانهای حوزوی نسبت به انقلاب(قسمت نهم) ✅سایر منابع خارجی، جریانهای حوزوی را در دو جریان عمده تقسیم بندی کردند. 🔻«هیرو» جریان اول را که دخالت در سیاست را وظیفه علما نمی دانست، «میانه رو» می نامد و فرد شاخص آن را شریعتمداری معرفی می کند؛ 🔻او جریان دوم را «روحانیون انقلابی» با محوریت حضرت امام میداند که به دخالت روحانیت در سیاست معتقد بود. (هیرو، ۱۳۸۶: ۱۷۶) ✅ «دفرونزو» نیز روحانیان را به دو گروه تقسیم می کند: 🔻گروه «علمای سنتی» که غیر سیاسی و شامل اکثریت روحانیان بود و آیت الله شریعتمداری نماینده آن به شمار می رفت؛ 🔻گروه دوم، «علمای بنیادگرا» که اقلیتی چشمگیر و معتقد به دخالت اسلام و روحانیان در سیاست بود و جدایی دین از دولت را برداشتی غیـر اسلامی و راهبرد امپریالیسم بیگانه علیه جوامع اسلامی با هدف نابودی این جوامع از نظر فرهنگی، اقتصـادی و سیاسی، تلقی می کرد. (دفرونزو، ۱۳۷۹: ۵۲) ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
🔰 بررسی چارچوب های نظری درباره مواضع جریانهای حوزوی نسبت به انقلاب(قسمت دهم) ✅ «معدل» نیز دو جریان کلی را مطرح می کند: 🔻جریان اول، گفتمان انقلابی را دنبال می کند که در نظریه سیاسی شیعه ریشه ندارد؛ بلکه ایده سرنگونی انقلابی دولت و تأسیس حکومت اسلامی، از ابداعات امام خمینی است که می کوشد بین نظریه های خود و نظریه سیاسی شیعه نوعی سازگاری و ارتباط برقرار کند. معدل، دلیل تلاش امام را بی سابقه بودن ایدئولوژیکی برای توجیه حاکمیت مستقیم علما در جامعه و مخالفت بسیاری از آیت الله های بزرگ با نظریات سیاسی امام خمینی تلقی کرده است؛ (معدل، ۱۳۸۲: ۱۶۹ - ۱۶۷ و ۱۷۹) 🔻 جریان دوم، با دخالت مستقیم علما در سیاست موافق نیست و ازاین رو، با گفتمان انقلابی همراهی نمی کند. ایـن جریان، شامل بسیاری از فقهای بزرگ و به طور خاص آیت الله خویی است. (همان) ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze
✅ حوزه علمیه-حجاب و امنیت (قسمت پنجم) 🔰همه می گویند که چون روی حجاب فشار گذاشتید ، جامعه نسبت به حجاب حساس شده است و اگر حجاب برداشته شود خیلی از حساسیت های بی جهت برداشته می شود. ⛔️ این صحبت شاید از نظر بخشی از روانشناسان تجربی درست باشد اما در مقیاس بزرگتر چیزی که جوامعی بدون حجاب در حال تجربه هستند نکته ی دیگری را نشان می دهد. جامعه اماراتی که تا چند سال پیش مسلمانان معتقدی داشت امروز پر از کاباره ها و خانه های فساد است . 🔻 رفاه و بی حجابی در هر جامعه ای مسائل جدیدی ایجاد می کند . اما این گزاره ها و تجربه های سایر ملت ها را مردم چگونه بایستی مطالعه کنند؟ ادامه دارد ... کانال را دنبال کنید 📌https://eitaa.com/joinchat/3720216672Cd1fa9b2082 📌https://www.instagram.com/ahvaalehowze