هدایت شده از آشتیانی.اذکار.مذهبی
*«بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ»
🕋 امروز شنبه بیست و یکم آبان ماه 👈 و روز هفدهم ماه ربیع الثانی ۱۴۴۴ هجری قمری
🕋 ذکر مخصوص امروز شنبه 👇👇👇
🕋 یا رب العالمین👈 ای پروردگار جهانیان
🕋 ذڪر روز شنبه موجب بے نیازے مے شود. ذڪر روز شنبه به اسم رسول خدا(صلیاللهعلیهوآله) است. روایت شده ڪه در این روز زیارت حضرت رسول الله(صلّىاللهعليهوآله) خوانده شود.
🕋 هر روز خواندن دعای عهد و زیارت عاشورا سفارش شده
🕋🕋🕋🕋🕋🕋
🌸🌸هرروز أنس با قرآن مجید💚
*┄┅ﷻ❀موضوع❀ﷻ┅┄*
✍🏻ﻓﻠﺎﺡ ﻭ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻱ، ﺁﺧﺮﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻱ ﺗﻜﺎﻣﻞ ﺍﺳﺖ 📋
🌸 *«بِسْمِ اَللّٰهِ اَلرَّحْمٰنِ اَلرَّحِيمِ»*🌸
«٧٧» ﻳَﺂ ﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﺁﻣَﻨُﻮﺍْ ﺍﺭْﻛَﻌُﻮﺍْ ﻭَﺍﺳْﺠُﺪُﻭﺍْ ﻭَﺍﻋْﺒُﺪُﻭﺍْ ﺭَﺑَّﻜُﻢْ ﻭَﺍﻓْﻌَﻠُﻮﺍْ ﺍﻟْﺨَﻴْﺮَ ﻟَﻌَﻠَّﻜُﻢْ ﺗُﻔْﻠِﺤُﻮﻥَ
*┄┅🔹❀ حج/٧۷❀🔹┅┄*
ﺍﻱ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ! ﺭﻛﻮﻉ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺳﺠﺪﻩ ﻧﻤﺎﻳﻴﺪ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻛﺎﺭ ﻧﻴﻚ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﻴﺪ، ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭ ﺷﻮﻳﺪ.
📚🌺تفسیرنور🌺📚
🍃🌺✍🏻ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ
ﺑﺎ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺭﻛﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﻮﺩ ﺍﺯ ﻣﺼﺎﺩﻳﻖ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭﻟﻲ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻧﺎم ﺁﻥ ﺩﻭ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ «ﻭﺍﻋﺒﺪﻭﺍ» ﺁﻣﺪﻩ ﻛﻪ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻱ ﺍﻫﻤﻴّﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﺭﻛﻦ ﻧﻤﺎﺯ ﺍﺳﺖ.
ﺑﺮﺍﻱ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎم ﻫﺮ ﺩﻭ ﻧﻮﻉ ﻋﻤﻞ ﺍﺳﺖ: ﺍﻟﻒ: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺭﻛﻮﻉ ﻭﺳﺠﻮﺩ ﻭ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮ. ﺏ: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺘﻐﻴّﺮ ﻭ ﺗﺎﺑﻊ ﺯﻣﺎﻥ ﻭﻣﻜﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻛﺎﺭ ﺧﻴﺮ ﻣﺼﺪﺍﻕ ﺧﺎﺻّﻲ ﺩﺍﺭﺩ. «ﺁﻣﻨﻮﺍﺍﺭﻛﻌﻮﺍ... ﻭﺍﻓﻌﻠﻮﺍﺍﻟﺨﻴﺮ»
🔹🔷 ﭘﻴﺎم ﻫﺎ
١- ﻛﺎﺭ ﺧﻴﺮ (ﻭ ﺍﺑﺘﻜﺎﺭﺍﺕ ﻭ ﺍﺧﺘﺮﺍﻋﺎﺕ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ،) ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻣﺆﺛّﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﻪ ﻱ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺑﻨﺪﮔﻲ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﺪ. «ﺁﻣﻨﻮﺍ ﺍﺭﻛﻌﻮﺍ ... ﻭﺍﻓﻌﻠﻮﺍ ﺍﻟﺨﻴﺮ»
٢- ﺣﺘّﻲ ﺑﺎ ﺭﻛﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﻮﺩ ﻭ ﺗﻌﺒﺪ ﻭ ﻛﺎﺭ ﺧﻴﺮ، ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻗﻄﻌﻲ ﻧﺪﺍﻧﻴﺪ، ﺯﻳﺮﺍ ﺁﻓﺖ ﻏﺮﻭﺭ ﻭ ﺣﺒﻂ ﻋﻤﻞ ﺩﺭ ﻛﺎﺭ ﺍﺳﺖ. «ﻟﻌﻠّﻜﻢ ﺗﻔﻠﺤﻮﻥ»
٣- ﻓﻠﺎﺡ ﻭ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻱ، ﺁﺧﺮﻳﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻱ ﺗﻜﺎﻣﻞ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎم ﻋﺒﺎﺩﺍﺕ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺧﻴﺮ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﻣﻴﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺖ. «ﻟﻌﻠّﻜﻢ ﺗﻔﻠﺤﻮﻥ»
*┄••❀🔹 حدیث روز 🔹❀••┄*
💚امام صادق عليه السلام
كانَ أبي عليه السلام يَقولُ : كانَ عَلِيُّ بنُ الحُسَينِ صَلَواتُ اللّه ِ عَلَيهِما إذا قامَ فِي الصَّلاةِ كَأَنَّهُ ساقُ شَجَرَةٍ ، لا يَتَحَرَّكُ مِنهُ شَيءٌ إلاّ ما حَرَّكَهُ الرّيحُ مِنهُ
🌸🌸🌸
پدرم عليه السلام مى فرمود: على بن الحسين صلوات اللّه عليهما هرگاه به نماز برمى خاست گويى ساقه درختى است، چيزى از آن حركت نمى كرد مگر آن چه كه باد آن را به حركت در آوَرد.
📚✍🏻الكافي : 3 / 300 / 4 ، فلاح السائل : 161 كلاهما عن جهم بن حميد
🌸🌸🌸
🚩✋🏻 هرروزبه رسم ادب🤚🏻🚩
*اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْدِ اللَّهِ وَ عَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائڪَ عَلَیْڪَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِڪُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعلے اولاد الحسين وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
*اَللّهُمَّ صَلِّ عَلے فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُڪَ*
🌸🕋🌸🕋🌸
📆 روزشمار:
▪️17 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
▪️25 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
▪️45 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز)
▪️55 روز تا وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها
▪️62 روز تا ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
________________________________________________
🕋🕋🕋 التماس دعا 🕋🕋 1401/08/21
هدایت شده از تاریخ و سیره اهل بیت(ع)
📌برخورد #امیرمومنان با تجزیه طلبان
#معاویه به طرفداران خود در #عراق که نسبت به امیرمؤمنان #علی(ع) کینه داشتند، پیام فرستاد تا #ناامنی و آشوب به پا کنند.
برخی از طرفداران معاویه به رهبری فردی به نام #سماک بن مخرمه اسدی در نزدیکی #مدائن گردآمده بودند و با #فریب دادن دهقانان و همراه کردن عده ای از #انصار و #مهاجران، ضمن ایجاد #آشوب، قصد پیوستن به معاوه داشتند، اما این #فتنه با تدبیر امیرمؤمنان علی(ع) و شجاعت #مالک_اشتر سرکوب گردید.
📚منقری، وقعه صفین، ص12.
📚بلاذری، انساب الاشراف، ج2، ص471.
📚ثقفی، الغارات، ج1، ص323.
👇👇
🌻 @ahlebait110
هدایت شده از Majid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ بدهکار این انقلابیم...
🌷#شھـیدحسـنباقــری🌷
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁
@masjede_majazi_ma
هدایت شده از Majid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احترام دهه هشتادی ها به لباس مقدس پیامبر (ص)
ماشاءالله به این غیرت
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
@masjede_majazi_ma
هدایت شده از مطالعات امنیت ملی و جنگ نرم
✅جنگ ترکیبی چیست؟
🔹«ابهام، پیچیدگی و چند بعدی بودن؛ اینها مهم ترین ویژگی های مدرن ترین شیوه جنگی است. جنگی که در دنیا به آن Hybrid War و در ایران به آن جنگ ترکیبی می گویند. نقطه عطف تغییر جنگ های کلاسیک جنگ های هیبریدی، جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان در سال 2006 بود. جایی که سید حسن نصرالله اعلام کرد: «مقاومت دیگر قواعد جنگ را رعایت نخواهد کرد و ما این حق را داریم تا در هر زمان، هر مکان و به هر شیوه ای، با دشمن روبرو شویم.» عدم رعایت قواعد جنگ باعث شد الگوی جدیدی در میدان جنگ به نمایش گذاشته شود.
وستانیوز
@amniatemeli
هدایت شده از پیام قرآن و عترت
🌷۵ نفر اعمال مارامی بینند:
🌷خدا و رسول ص وامام ع
وَقُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ... (١٠٥)توبه
🌷رقیب وعتید
مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ (١٨)ق
🌷اعضاء بدن شهادت میدهند:
يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ (٢٤)نور
هدایت شده از بیداری قم
🔴 اسماعیل زهی خواستار آزادی زنان شده؟
🔹 حله!
جناب شما با ۷۵ سال سن دختر ۱۷ ساله رو به عقد خودت در آوردی
بهش آزادی بده باهاش مصاحبه بگیریم ببینیم تو انتخابش آزاد بوده یا نه؟
هشتگ آزادی زنان از خانه
⛔️ کانال رسمی #جنجال_نیوز 👇🏻
@janjalnews_org
هدایت شده از Majid
سرباز رهبر:
💡 یه توضیح در مورد سرعت موشک ساخت ایران:
🔶 اخیرا سردار حاجی زاده گفته موشک هایپرسونیک ساختیم.
🔸 واحد سرعت صوت یعنی ماخ
🔸 هر ماخ ۳۴۳ متر بر ثانیه هست.
🔶 چند نوع سرعت داریم
🔸 سابسونیک یعنی سرعت کمتر از هشت دهم (۰/۸) ماخ
🔸 تِرَنسونیک یعنی سرعت از ۰/۸ تا ۱/۳ ماخ
🔸 سوپرسونیک یعنی سرعت از ۱/۳ تا ۵ ماخ
🔸 هایپرسونیک یعنی سرعت از ۵ تا ۱۰ ماخ
و ایران تونسته موشکی با سرعت هایپرسونیک بسازه.
🔸در سرعت هایپرسونیک چون سرعت موشک خیلی خیلی زیاد هست پس فشار هوا روی بدنه موشک به حدی هست که هوا با بدنه موشک واکنش شیمایی میده و ممکنه موشک رو نابود کنه. ولی ایران تونسته مشکل فشار هوا در اون سرعت خیلی بالا رو حل کنه.
هدایت شده از اخبار فوری
♦️ #چند_خبر_کوتاه
🔹وزیر دفاع اسرائیل: نمیتوانیم به اوکراین پدافند بدهیم، دست خودمان خالی میشود.
🔹مخبر: کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال حل مشکلات ترانزیتی خود از طریق ایران هستند.
🔹اوکراین: روسیه هنوز از خرسون عقبنشینی نکرده است.
✅ کانال اخبار فوری 👇
https://eitaa.com/joinchat/3229614083Cb41ed6037c
هدایت شده از حسن اکبرنژاد
♦️فوری | وزارت اطلاعات : ۶ نفر از سرکردهها و لیدرهای خارج نشین اغتشاشات اخیر در نقاط مختلف جهان دستگير و به ايران منتقل شدهاند.
🚨به لشکر سایبری قدس بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
به نظر میرسد منظور سردار حاجی زاده از موشک بالستیک هایپر سونیک ایرانی که توانایی عبور از سیستمهای پدافندی دشمن را دارد،موشکی مشابه موشک دانگ فنگ ۱۷ چینی باشد
دانگ فنگ ۱۷ یک موشک بالستیک با کلاهک گلایدر با سرعت ۵ ماخ با توانایی مانور دهی بسیار بالا ساخت جمهوری خلق چین میباشد
این موشک بردی بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر دارد
دانگ فنگ ۱۷ خاص مقابله با سیستمهای پدافندی مختلف غربی توسعه داده شده است،بدین صورت که کلاهک این سامانه میتواند به شکل فوق العادهایی مانورهای سنگینی بدهد که پیش از این موشک های نسل پیشین توانایی ایی نداشتهاند.
در صورت اینکه موشک ذکر شده توسط سردار همان موشک مد نظر ما باشد میتوان گفت اسرائیل با یک تهدید بسیاربزرگ رو به رو است.
در یک کلام امید جهود یعنی آرو۳ و تاد به راحتی نمیتوانند با تهدید پیش رو مقابله کنند..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(انیمیشنی در مورد استفاده از هواپیمای C-130در پرتاپ موشکهای هوشمند فراتر از میدان دید)در این روش آمریکا جهت ساده سازی و ارزان سازی پرتاب موشک ، هواپیما های ترابری C-130 را به موشک های JASSM مجهز کرده است . در این روش هواپیما های ترابری به همانند روش بارریزی هوابرد ، محفظه های مجهز به موشک را پرتاب خواهد کرد و زمانی که محفظه ها در موقعیت مناسب قرار بگیرند ، موشک ها را رها خواهد کرد تا به سمت هدف خود بروند.
در این شیوه شاهد پرتاب انبوه و پرتعداد موشک خواهیم بود.
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نقشه شوم آمریکا برای تبدیل ۵۷ کشور اسلامی به ۲۰۰ کشور!
🎤حسین اکبری (سفیر سابق ایران در لیبی):
🧰 نقشه دشمنان این است که کشورهای اسلامی تجزیه شوند تا نتوانند قدرت بازدارندگی داشته باشند؛ اگر قدرتش را داشتند نه تنها ایران، بلکه همه کشورهای اسلامی را تجزیه میکردند.
🔹حتی به دنبال این بودند که ترکیه و عربستان را هم به چند کشور تبدیل کنند.
🔹اگر نیروی مقاومت نبود و طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا اجرایی میشد، امروز کشورهای اسلامی به ۲۰۰ کشور تجزیه شده بودند.
🆔 @difqom
هدایت شده از دفتر ارتباطات فرهنگی
❎تجربه تاریخی در عمامهپرانی
🔹تجربه عمامه قاپی، در ایران،به صد و اندی سال پیش برمی گردد.
🔸روز سیزدهم رجب 1327 قمری یک ساعت و نیم به غروب میدان توپخانه تهران،جمعیت سوت و کف می زدند و یک ریز فحش و دشنام می دادند.فاتحان تهران درحال رسیدن به فتح الفتوح خود بودند.نادر ترین حادثه سیاسی ،اجتماعی ایران در حال شکل گرفتن بود.شیخ فضل الله نوری با راهنمایی یکی از فاتحان وبا پای مجروح خود با صلابت وپرهیبت، راهی چوبه دار شد.کنار چهارپایه که رسید با خدا، مردم وروحانیت خواب آلوده سخن گفت:
«خدايا تو شاهد باش که من آنچه را که بايد بگويم به اين مردم گفتم... خدايا تو خودت شاهد باش که من براي اين مردم به قرآن تو قسم ياد کردم. گفتند: قوطي سيگارش بود...»
🔸در ادامه به خدا گفت که مردم بشنوند:
«خدايا تو خودت شاهد باش که در اين دم آخر هم باز به اين مردم ميگويم که مؤسسين اين اساس لامذهبين هستند که مردم را فريب دادهاند... اين اساس مخالف اسلام است... محاکمه من و شما مردم بماند نزد پيغمبر خدا محمدبن عبدالله...»
🔶هنوز صحبت شیخ شهید،تمام نشده بود که يوسفخان ارمني به طرز خفت باري عمامه از سر شيخ برداشت و به طرف جمعيت پرتاب کرد.این اولین تجربه عمامه قاپی، در ایران بود. طولی نکشید که همه فهمیدند مشکل مشروطه،عمامه شیخ فضل الله نبود وعمامه قاپی شیخ، مقدمه ای برای کلاه پهلوی بود که با خون دل، بر سر شاهدان اهانت به شیخ فضلالله وملت ایران گذاشتند.
🔶حاج شيخ با همان صداي بلند و پر طنين، خطاب به روحانیت کنار آمده با مشروطه و خواب آلود، گفت: «اين عمامه را از سر من برداشتند از سر همه برخواهند داشت».
🔸درست، یک سال بعد از شهادت شیخ،سید عبدالله بهبهانی در خانه ترور شد،سه سال بعد، ثقة الاسلام تبریزی به همراه هفت تن دیگر در روز عاشورای سال ۱۳۳۰ قمری برابر با ۹ دیماه ۱۲۹۰ خورشیدی توسط روس ها بهدار کشیده شدند. این داستان به جایی رسید که نحوست روحانی، بخشی از ادبیات عمومی و فرهنگ عامه شد.(فاعتبروا یا اولی الابصار)
🔶آخرين جمله شيخ، حکايت از بيوفايي و جهالت مردم زمانه و در عین حال، گونهاي پيشبيني تکرار حوادث صدر اسلام در مشروطه و آينده آن بود.در آخرین کلام شیخ فرمود « هذه کوفه الصغيره» بود. پس ازآن، يفرم ارمني، طناب دار را در پایتخت جامعه شیعه و در مقابل چشمان مردم، بر گردن مرجع اول تهران افکند .
🔶شیخ فضلالله، مرجع اول تهران و محبوب مردم بود. یک شخصیت عادی نبود.این مسأله از نگاه بیگانگان، نیز دور نمانده است.ادوارد براون انگلیسی نیز، شیخ فضلالله را در اجتهاد «برتر از دیگران» میداند و در مورد مقام علمی وی مینویسد: «شیخ فضلالله از لحاظ علم و آراستگی به کمال معروف بود ...
مجتهد سرشناس و عالمی متبحر که از لحاظ اجتهاد برتر از دیگران بود».آل احمد درباره شهادت شیخ می نویسد: «من نعش آن بزرگوار را بر سر دار، همچون پرچمى مى دانم که به علامت استیلاى غربزدگى، پس از دویست سال کشمکش بر بام سراى این مملکت افراشته شد و اکنون در لواى این پرچم، ما شبیه به قومى از خود بیگانهایم» ✍️اکنون نیز عمامه قاپی، با آموزش بیگانگان برای گذاشتن کلاهی دیگر، بر سر مردم و مقدمه ای، برای حذف موانع غربی سازی جامعه ایران است.همه آنچه شیخ پای دار گفت را امروز باید شنید تا دوباره، گرفتار تلخی های آن روز نشویم.حادثه ها گفتگو ی خدا با ماست. حجتالاسلام دکترروانبخش 🆔 @difqom
هدایت شده از داود احمدیان
📣 خداوند راه هدایت را در زندگیات قرار داده است
🔹پیرزن مؤمنهای بود که سرکه میگرفت و از آن کسب درآمد میکرد. روزی خاطره عجیبی تعریف کرد.
🔸گفت:
در فصل پاییز انگور و سیب ضایعات را میخریدم و در خمره میریختم تا سرکه شوند و شکر خدا بعد از فوت همسرم، روزیِ مرا خدا از این راه میرساند و به راحتی زندگی میکردیم. حتی سرکه با اینکه زکات واجب ندارد ولی من سهم فقرا را همیشه کنار میگذاشتم.
🔹دخترم ازدواج کرد و برای تهیه جهیزیه او مجبور شدم یک بار زکات سرکه را ندهم و سرکه را گران بفروشم چون سرکههای من در شهر بیهمتا بود و همیشه مشتریها و تقاضاهای زیادی داشتم.
🔸با اینکه سود زیادی کرده بودم ولی همه چیز برخلاف پیشبینی من اتفاق افتاد و برعکس دورههای قبل آنچه کسب کردم هیچ برکتی نداشت.
🔹نوبت بعد که سرکه گذاشتم، تمام سرکههای من تبدیل به شراب شد. بسیار تأسف خوردم و برای من این اتفاق نادر و عجیب بود.
🔸با یکی از مشتریان سرکه که برای تحویل سرکه آمده بود، موضوع را در میان گذاشتم و گفتم:
این بار برای فروش چیزی ندارم.
🔹او کنجکاو شد و برای تأمین ضرر من حاضر بود شراب را به بالاترین قیمت بخرد و بین طالبان مسکر بفروشد. دیدم شیطان مرا در ظلمت دیگر و آزمون دیگری برای نفسم قرار داده است.
🔸بدهکاری جهیزیه دخترم آزارم میداد طوری که اگر تمام شرابها را میفروختم به راحتی بدهیهای خود را میپرداختم.
🔹شیطان دنبال گشودن ظلمت دیگری بر من بر روی ظلمت قبلیام با اغوای خود بود که زکات نداده و گرانفروشی کرده بودم. شیطان قصد داشت روزی مرا از خدا به تمتع از دنیا محدود و دنیا و آخرت مرا ویران سازد.
🔸سحرگاهان که برای نماز بیدار شدم با استعاذه و لعن شیطان به زور توانستم حریف نفس خود شوم.
🔹به مدد الهی همه خمره را در چاه فاضلاب خانه خالی کردم و گفتم:
خدایا! من غلط کنم با فروختن شراب، نافرمانی و معصیت تو بنمایم.
🔸بعد از ریختن شراب به اتاق خود برگشتم و کلی گریه کردم.
🔹نزدیک ظهر مرد جوانی درب خانه مرا زد و گفت:
از تهران آمده است و دنبال سرکهای خوب برای درستکردن سکنجبین برای فشارخون پدرش میگردد.
🔸در خانه شیشهای سرکه برای خودم داشتم که برای رضای خدا به او بخشیدم و هرچه پول خواست بدهد، نگرفتم. چون عادت داشتم سرکه را اگر برای دوا و درمان میخواستند هدیه میکردم.
🔹یک هفته از این داستان گذشت. روزی در خانه بودم که مردی با مبلغ زیادی پول درب منزل را زد و گفت که پدر آن مرد جوان فشار خونش تنظیم شده، طوری که اطبا از طبابت آن عاجز شده بودند و این هدیه از طرف پدر آن مرد است.
🔸با همان مبلغ، بدهی جهیزیه دخترم را دادم و با مدد الهی دوباره از راه حلال به درستکردن سرکه در منزل و کسب معاش پرداختم. و این اغوای شیطان را به توفیق الهی با نوری که از بخشش خود کسب کردم، دفع نمودم.
💠 وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ۚ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ (طلاق:۳)
و كسی كه از خدا بترسد، خدا برايش راه نجاتی از گرفتاريها قرار میدهد. و از مسيری كه خود او هم احتمالش را ندهد رزقش میدهد و كسی كه بر خدا توكل كند، خدا همه كارهاش میشود كه خدا دستور خود را به انجام میرساند و خدا برای هر چيزی اندازهای قرار داده است.
هدایت شده از سید محمد بدر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #زن_زندگی_اگاهی
🔹 حتما ببینید// این روزا ما هم با این حرکات شما انقلابی ها خیلی شاد میشیم 🙏🏻
به این میگن کار انقلابی تمیز
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطر چیزی که هست و چیزی که رسانهها نشون میدن
@BisimchiMedia
هدایت شده از پیروان اهل بیت علیهم السلام
برای حضرت یحیی و حضرت عیسی(علیهماالسلام) شباهت هایی ذکر شده که در این مطلب آنها را ذکر می کنیم:
اول: فارابی در كتاب "الملّة" از دیگران نقل میكند: سبب نامگذاری یحیی به این نام، كه نشانه حیاتبخشی است، آن است كه مایهی حیات و زندگیِ زهدان مادرِ نازا و عقیم شد. راویان خبر چنین آوردهاند: مریم(علیهاالسلام) دختر خالهی یحیی(علیهالسلام) بود، حضرت یحیی شش ماه از حضرت عیسی(علیهالسلام) بزرگتر بود و سبب قتل و شهادت یحیی(علیهالسلام) این شد كه به خواسته پادشاه عصر خود فتوا نداد. وی قبل از رفع حضرت عیسی(علیهالسلام) به آسمان شهید شد. گفته شد: چهار نفر در دوران كودكی به نبوت راه یافتند: یوسف، سلیمان، یحیی و عیسی (علیهمالسلام). (1) البته صحت و سقم چنین گزارشهایی بر عهدهی ناقلان آنهاست و اثبات نبوّت مصطلح برای همه یادشدگان آسان نیست.
دوم: حضرت مسیح و یحیی(علیهماالسلام) دو مولودی بودند كه در اِرهاصْها و كرامتهای بعد از تولّد سهیم و مشارك بودند؛ یعنی هم نحوهی ولادت آنان، هم خود آنان، هم اوصاف برجسته آنها، همتای هم است كه اجمال آن بدین قرار است:
الف: همانگونه كه پدر و مادر یحیی فاقد شرایط عادیِ پدر و مادر شدن بودند، مادر حضرت مسیح نیز واجد شرایط عادی مادر شدن نبود.
ب: همان طور كه فرشتگان از رهگذر غیب مژدهی تولد یحیی را به زكریا(علیهماالسلام) دادهاند و اصلاح امر همسر زكریا(مادر یحیی) را از راه باطن به عهده گرفتند، بشارت میلاد مسیح به مریم (علیهماالسلام) و اصلاح باطنی امر او نیز این چنین بوده است.
ج: همانگونه كه زكریا سه روز از كلام عادی محروم شد و تنها به ذكر و مناجات و تسبیح خداوند بسنده كرد، مریم نیز بعد از تولّد عیسی مأمور به صوم صَمْت شد و یاد و نام خدا تنها انیس وی بود و با كسی سخن نمیگفت.
د: همانطور كه یحیی(علیهالسلام) در دوران كودكی از حُكم خاص الهی برخوردار شد، سخن مسیح (علیهالسلام) در گهواره نیز این بود كه "خداوند به من كتاب داد، و مرا پیامبر كرد."
هـ: چنانكه حضرت یحیی(علیهالسلام) گذشته از اوصاف عمومی نبوّتِ عامّ، ویژگیهای خاص داشت، مانند حَصُور بودن، حَنینِ مخصوص داشتن، به عبادت و نیایش مأمور شدن، به خانواده احترام گذاردن، به جامعه ارج گذاشتن، از عصیان و عقوق مردم برحذر بودن و از سلام خاص در مقاطع سهگانه معهود برخوردار بودن و ...، حضرت مسیح نیز به چنین اوصاف ارزندهای موصوف بوده است.
سوم: گرچه حضرت یحیی(علیهالسلام) به سیادت، موسوم شد و قرآن كریم او را به وصف ممتاز "سَید" ستوده است، لیكن شعاع سیادت وی محدود است، ولی سیادت حضرت خاتمالانبیاء(صلی الله علیه و آله) فراگیر بوده و بر اساس آن كه آن حضرت، سید اولاد آدم و سیدالمرسلین است، دارای سیادت وسیع و گسترده است.
چهارم: بعضی از عرفا نقل كردهاند كه مرگ در قیامت به صورت گوسفندی ظهور میكند و حضرت یحیی آن را ذَبْح میكند. سرّ اختصاص یحیی(علیهالسلام) به ذبح مرگ، در نام آن حضرت نهفته است، زیرا مرگ ضدّ حیات است(1) و هرگز با حیات جایی برای مرگ نیست، چنانكه با مرگ جایی برای حیات نخواهد بود، و هنگامی كه حضرت یحیی، كه مظهر حیات الهی است و این نامِ ویژه را از طرف خداوند دریافت كرد، ظهور كند در صحنهی قیامت كه صحنهی حیات است، جایی برای مرگ نخواهد بود، پس هیچ عاملی برای زوال مرگ غیر از ظهور یحیی(علیهالسلام) نیست. البته عامل مهمّ جریان یاد شده، خصوصیت روز قیامت است كه هرگونه تحوّل و مرگ در آن منتفی است: "و انّ الدار الاخرة لهی الحیوان"(2)، وگرنه حضرت یحیی(علیهالسلام) در دنیا هم ظهور داشت، با این كه همهی افراد محكوم به مرگ بوده و هستند، حتی خود حضرت یحیی: "كل نفسٍ ذائقة الموت(3)، "و ما جعلنا لبشرٍ من قبلك الخلد."(4)
پینوشتها:
1- کتاب الملة، ص 107 .
2- تفسیر ابن عربی، ج3، ص 40 .
3- سوره عنکبوت، آیه 64 .
4- سوره عنکبوت، آیه 57 .
5- سوره انبیاء، آیه 34.
برگرفته از کتاب سیره پیامبران در قرآن، آیة الله جوادی آملی .
گروه دین و اندیشه تبیان، هدهدی.
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
🔰نهادهای فرهنگی، چرخه تربیت اسلامی را به صورت کامل طراحی کنند
🔹بین ایمان و عمل رابطه بسیار قوی برقرار است؛ ایمان انسان را به سوی عمل سوق میدهد و عمل نیز موجب تقویت و عمیقتر شدن ایمان پیشین میشود.
🔸در آیات و روایات علاوه بر ایمان، بر عمل نیز تاکید شده:
۱. عمل نشانه #صداقت و راستگویی فرد در داشتن ایمان است. ایمان فرد زمانی آشکار میشود که از مرتبه #قلب به مرحله #عمل در خارج برسد؛ «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَ جَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَ أَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَٰئِكَ هُمُ #الصَّادِقُونَ» حجرات/ ۱۵
۲. ایمان صرف و بدون هیچ #امتداد_خارجی، فایده چندانی ندارد و حتی گاه مانع هدایت و کمال انسان میشود؛ «أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنكُمْ وَ يَعْلَمَ الصَّابِرِينَ» آل عمران/ ۱۴۲
۳. اقدام و عمل موجب تقویت و عمقبخشیدن به ایمان و اعتقادات میشود؛ «وَ اعْبُدْ رَبَّكَ حَتَّى يَأْتِيَكَ الْيَقِينُ» حجر/ ۹۹
🔹رابطه متقابل ایمان و عمل باید محور سیاستگذاری و برنامهریزیهای فرهنگی و دینی در جامعه قرار گیرد. #نهادهای_فرهنگی باید برای هر دو عرصه برنامه داشته باشند؛
🔹هم برای #تقویت_ایمان در جامعه تلاش کنند و هم عرصههای متعدد تعریف و طراحی کنند تا آحاد جامعه به خصوص جوانان اعتقاد و ایمان خود را ظهور و بروز اجتماعی داده و به مرحله عمل برسانند.
🔹هر کدام از این دو عرصه اگر ضعیف بود، #تربیت_اسلامی و #فرهنگ_دینی در جامعه به طور مطلوب صورت نمیگیرد.
🔹تمدن منحط غرب، برای گسترش فرهنگ و سبک زندگی مادی و الحادی، هم بر روی #باورهای_جامعه خود کار کرد و هم شرایط بیشماری را فراهم آورد تا باورهایی که بر پایه #انسانمحوری و #لیبرالیسم پایهریزی شدهاند، در سطح جامعه به شکل گسترده ظهور و بروز اجتماعی داشته باشند.
🔹اسلام دین #اجتماعی است و موضوع اغلب دستورات و احکام آن، #جامعه میباشد و هدف آن ساخت #جامعه_توحیدی و تعالی آن است.
🔹بنابراین نهادهای متولی که وظیفه تبلیغ ارزشهای اسلامی و تربیت دینی جامعه را به عهده دارند، باید تبلیغ و کار فرهنگی را ناظر به #عینیّتیافتن معارف اسلامی و #تحقق_میدانی آنها انجام دهند
🔹یعنی علاوه بر تبلیغ آموزههای دینی، زمینه ظهور و بروز آنها در سطح جامعه را نیز طراحی کرده و فرآیند تحقق و شرایط آنها را فراهم آورند،
🔹در این صورت است که #چرخه_تربیت_اسلامی به صورت کامل انجام شده و نتیجه مورد نظر بیش از گذشته محقق خواهد شد.
✍️م. رضایی
#حکمرانی_دینی
➡️https://t.me/hokmrani_dini
➡️https://twitter.com/hokmrani_dini
🆔 @hokmrani_dini
هدایت شده از BBCPersian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماینده پارلمان اتریش در پی اعتراض به منع حجاب در مدارس، خودش روسری سرش کرد! نظرش رو بشنوید
هدایت شده از پیروان اهل بیت علیهم السلام
داستان اصحاب اخدود:
داستان اصحاب اخدود در سوره بروج آیات 1 تا 8 چنین آمدهاست :
وَ السَّمَاءِ ذَاتِ الْبرُوجِ، وَ الْیَوْمِ المَوْعُودِ، وَ شَاهِدٍ وَ مَشهُودٍ، قُتِلَ أَصحَابُ الْأُخْدُودِ، النَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِ، إِذْ هُمْ عَلَیهَا قُعُودٌ، وَ هُمْ عَلیَ مَا یَفْعَلُونَ بِالْمُۆْمِنِینَ شهُودٌ، وَ مَا نَقَمُواْ مِنهُمْ إِلَّا أَن یُۆْمِنُواْ بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الحَمِیدِ
ترجمه: سوگند به آسمان داراى برج هاى بسیار، و به روز موعود، و به همه بینندگان آن روز و به خود آن روز که همه شاهد آن می شوند، که ستمگرانى که براى سوزاندن مۆمنین چالههایى پر از آتش مىساختند هلاک شدند، آتشى که براى گرفتنش وسیلهاى درست کرده بودند، در حالى که خودشان براى تماشاى ناله و جان دادن و سوختن مۆمنین بر لبه آن آتش مىنشستند، و خود نظارهگر جنایتى بودند که بر مۆمنین روا مىداشتند، در حالى که هیچ نقطه ضعفى و تقصیرى از مۆمنین سراغ نداشتند بجز اینکه به خدا ایمان آورده بودند.
ذونواس مبارزه شدیدى با دین مسیحیت ، آغاز كرد و براى از بین بردن آن ، به كوشش و فعالیت وسیعی دست زد
ذونواس آخرین پادشاهى است كه از طایفه(حمیر)به سلطنت رسید و رهبری امور مردم را به دست گرفت .
او دین یهود را پذیرفت و آن را دین رسمى ، اعلام كرد در حالیكه یهودیت با آمدن حضرت عیسی(ع)از بین رفت و خط بر آن كشیده شد.
ذونواس مبارزه شدیدى با دین مسیحیت ، آغاز كرد و براى از بین بردن آن ، به كوشش و فعالیت وسیعی دست زد، یهودیان را محترم میشمرد و مسیحیان را بی رحمانه گردن مى زد و نابود مى ساخت.
او تصمیم قطعى گرفته بود كه دین یهود را در سراسر كره زمین، دین رسمى بشر قرار دهد و سایر ادیان را نابود گرداند، و براى انجام این مقصود، از هیچ گونه اقدامى خوددارى نمى كرد، به هر شهر و كشورى كه دینى غیر از دین یهود وجود داشت ، لشكر كشى مى كرد و اهالى آن را مجبور به ترک دین خود و پیروى از دین یهود مى نمود.
روزى به او خبر دادند كه اهالى نجران ، آیین مسیح را پذیرفته اند و جز چند نفر انگشت شمار، همه از یهودیت روى گردانده اند.
این خبر، چنان ذونواس را ناراحت و غضبناک كرد كه خواب و آسایش بر او حرام شد و در همان لحظه آماده جنگ با نجرانیان گردید.
سپاه خود را تجهیز نمود و با ارتش بى شمارى ، به سوى نجران حركت كرد. از شنیدن خبر مسیحى شدن نجران ، عصبانی شد و براى آن مردم بینوا تصمیم هاى خطرناکی گرفت .
كم كم سپاهش ، به نجران نزدیک شد و بیرون آن ساکن شدند. ذونواس مأمورى به نجران فرستاد و مردان و اشراف آن را احضار كرد. وقتی بزرگان به دیدن او آمدند، به آنان چنین گفت :
به من خبر رسیده كه اهالى نجران با گمراه کردن یک مرد مسیحى به نام (دوس ) از آیین یهودیت دست كشیده اند و به دنبال كیش(دین) مسیحیت رفته اند. اینک من با این سپاه مجهز آمده ام تا یک با دیگر دین یهود را در این منطقه برقرار سازم و اساس مسیحیت را از میان براندازم . غرض از احضار شما آن است كه ، شما بزرگان و خردمندان نجران بروید دور هم بنشینید، تبادل نظر كنید و یكى از این دو راهى كه من به شما مى گویم براى خود انتخاب نمایید:
من در درجه اول به شما پیشنهاد مى كنم كه به دین سابق خود یعنى آیین یهودیت برگردید و از این انحراف توبه كنید.
اگر حاضر به پذیرفتن این پیشنهاد نیستید، بدانید كه شما را به سخت ترین وجه ، مجازات مى كنم و یکی از شما را باقى نمى گزارم .
بزرگان نجران ، با روحیه اى قوى و بیانى محكم كه از یک ایمان راسخ حكایت مى كرد در جواب آن مرد سركش چنین گفتند:
ما را احتیاجى به مشورت و تبادل افكار نیست . ما دین حق را یافته ایم و پیروى آن را قبول كرده ایم . در راه دین از هیچ نوع عذابی باک نداریم و جانبازى در راه حق و حقیقت را بهترین افتخار مى شماریم .
ذونواس كه انتظار چنین پاسخى نداشت ؛ دستور داد گودال هایى (اخدود) در زمین كندند. در آن گودالها آتش عظیمى افروختند. آنگاه خود و سپاهیانش در كنار گودال ها به تماشا ایستادند. سپس دستور داد مۆمنین را حاضر كنند. مامورین او در نجران جستجو مى كردند و هر كس به آیین مسیح ایمان آورده بود، مى آوردند و در میان آتش مى افكندند.
جمعى را در آتش سوزانید، گروهى را با شمشیر به قتل رسانید، عده اى را گوش و دست و پا برید و نجران را از مسیحیان خالى كرد.
در این حادثه بیست هزار نفر را ذونواس از بین برد و بار دیگر دین یهودیت را در نجران برقرار ساخت .
یكى از مسیحیان نجران وقتى جریان ذونواس و قتل عام مسیحى ها را دید همان ساعت بر اسب راهوارى نشست و راه روم را در پیش گرفت .
شب و روز راه پیمود. از دشتها و بیابانها گذشت . كوه ها و تپه ها را از زیر پا گذرانید، تا خود را به دربار قیصر، امپراطور روم رسانید و حادثه دلخراش نجران را مو به مو براى قیصر نقل كرد و براى سركوبى از او استمداد نمود.
نجاشى با سپاهش براى جنگ با یمن آماده شد، وقتی به
هدایت شده از پیروان اهل بیت علیهم السلام
حوالى یمن رسید ذونواس با لشگر خود آنها را استقبال كرد و جنگ هاى خونینى میان سپاه یمن و حبشه رخ داد
چون قیصر نصرانى بود، از شنیدن حادثه نجران افسرده شد و به آن مرد گفت : كشور شما با ما خیلى فاصله دارد و لشگر كشى خالى از اشكال نیست ولى من نامه اى به نجاشى پادشاه حبشه مى نویسم و سركوبى ذونواس را به عهده او مى گذارم . زیرا نجاشى هم تابع دین مسیح است و هم با یمن و مركز فرمانروایى ذونواس مجاور است و براى او جنگیدن با ذونواس آسان است .
به این ترتیب قیصر نامه اى به نجاشى نوشت و سركوبى ذونواس و همچنین یارى كردن دین مسیح را از او خواستار شد.
آن مرد نامه قیصر را گرفت و به سوى حبشه سفر كرد. چون به دربار نجاشى رسید، نامه را تقدیم كرد و ضمنا از بى رحمى و وحشیگرى ذونواس و سپاهش مختصری تعریف کرد.
نجاشى با سپاهش براى جنگ با یمن آماده شد، وقتی به حوالى یمن رسید ذونواس با لشگر خود آنها را استقبال كرد و جنگ هاى خونینى میان سپاه یمن و حبشه رخ داد ولى جنگ به نفع نجاشى خاتمه یافت و ذونواس و جمعى از یهودیان را از دم شمشیر گذرانید و یمن را جزء حبشه ساخت .
با كشته شدن ذونواس بازار یهودیت كساد شد و بار دیگر آیین مسیح رواج یافت و دین رسمى اعلام گردید.
منابع:قصه های قرآنی،تفسیر المیزان