eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
83.9هزار عکس
46.8هزار ویدیو
4.1هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از بیداری ملت
اگر فکر میکنید زندگی با بچه سخته حتماااا عضو کانال خانم صادقی بشید ببینید که با ۹تا بچه هم میشه زندگی شاد و سالمی داشته باشید
هدایت شده از عاملی
هدایت شده از عاملی
🔴ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی و ایجاد کارناوال شادی در عاشورا توسط رضا قلدر 🔹حمله رضاخان به مذهب و ممنوع ساختن مراسم عزاداری از سال 1309 شروع و در سال 1311 اوج گرفت و برگزاری هرگونه مراسم عزاداری امام حسین (ع) ممنوع اعلام شد.رضاخان تنها به جلوگیری و ممنوع کردن مراسم عزاداری عاشورا را بسنده نکرد بلکه در این روزها دسته های موزیک راه می انداخت و کار به جایی رسید که در شب عاشورا همزمان با تولد رضاخان کارناوال شادی به راه انداختند.(1) 🔹مکی با اشاره به گذشته رضاخان در برگزاری و تظاهرات عوامفریبانه مذهبی او می نویسد:رفته رفته هر سال نسبت به سال قبل برگزاری مجالس عزاداری سخت می گردید و از سال 1315 ، 16 در ماه محرم از طرف دولت از سران اصناف و بنگاه ها اجبارا خواسته می شد که کارناوال راه بیندازند و سال 1319 روز کارناوال مصادف با دهه اول ماه محرم (عاشورا) بود و شب قبل کارناوال مفصلی به راه انداختند که در کامیون ها عده ای عمله طرب و فواحش را جمع کرده بودند که در کامیونها به رقص و پایکوبی می پرداختند.!!! (2) 🔹پ ن:نباید فراموش کرد که برگزاری مراسمات عزاداری را بعد از خدا و امام حسین (ع) مدیون امام خمینی و رهبر انقلاب هستیم. 📚منابع: 1.اطلاعات در یک ربع قرن ، ص146 / 2. مکی، حسین ، تاریخ بیست ساله ایران ، جلد 1 ، ص 452 ✅کانال تاریخ پهلوی👇 https://eitaa.com/joinchat/4153737506C363110af5c
هدایت شده از عاملی
چند ماه او به کما برود و حتی نیمی از بدنش فلج شود. حتی بعد از پیروزی انقلاب، همسرم به علت شدت شکنجه‌‌ها، چند ماهی در بیمارستان بستری بود.  وی افزود: تنها چیزی که موجب نگرانی من بود، بچه‌هایم بودند. دخترم پیش عمه‌اش، پسر کوچکم پیش خاله‌اش و پسر بزرگم پیش عمویش بود. من تا ۹ ماه هیچ خبری از بچه‌ها نداشتم. گاهی می‌گفتند: آن‌ها را اینجا می‌آوریم و شما را روبه‌روی آن‌‌ها کتک می‌زنیم تا به حرف بیایید. درباره این ۲ مبارز سیاسی انقلاب بیش‌تر بدانید طاهره سجادی در ۱۳۲۱ در تهران (حوالی محله سرچشمه) و در خانواده‌ای فرهنگی و متدین به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه سعدی (حوالی چهارراه سرچشمه) به‌ پایان رساند و تحصیلات متوسطه را پس از ازدواج، تا سطح دیپلم ادامه داد. بعد از انقلاب در رشته اللهیات فارغ‌التحصیل شد. او در ۱۳۳۸ با مهدی غیوران، یکی از مبارزان انقلاب، ازدواج کرد و حاصل این ازدواج چهار فرزند است که یکی از آن‌ها (حسن) در جنگ تحمیلی به شهادت رسید. طاهره سجادی پس از ازدواج در مسائل سیاسی وارد شد و به عنوان یکی از مبارزین نهضت امام خمینی(ره) به همراه همسرش در ۱۳۵۴ به دلیل ارتباط با پرونده ترور آمریکایی‌ها در ایران دستگیر و تحت شکنجه‌های سخت قرار گرفت. او در آذر ۱۳۵۷ در اوج مبارزات انقلابیون به رهبری حضرت امام خمینی(ره) از زندان آزاد شد و تا پیروزی انقلاب اسلامی به همراه مردم به مبارزات خود ادامه داد.
هدایت شده از عاملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👤معمار نخبه ایرانی ساکن آمریکا، خانه‌ای ضد زلزله و ضد آتش، بدون هیچگونه میخ و میلگرد و تیرآهن و پیچ و مهره، در مدت فقط سه ماه ساخته که تاکنون هیچ فردی در هیچ کجای جهان موفق به انجام آن نشده است! این معمار نخبه به عشق میهن، به ایران بازگشته تا این خانه ها رو در ایران بسازه و شیوه ساخت رو به مهندسان آموزش دهد!
هدایت شده از عاملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما ببینید 🔎 🔷لطفا خیلی فوری و در سطح وسیع برای همه و در همه گروه ها و برای تک تک دوستان ارسال کنید .
🔎عــطیــه رو می‌شـناسـید⁉️ 💡 جالب است بدانید اسم عطیه را مولا امیرالمومنین علیه السلام برایش انتخاب فرمودند عطیه‌ عوفی یکی از دوستداران حضرت علی علیه السلام، دانشمند، مفسر و اسلام‌شناس عصر خودش بود جوری که حتی اهل سنت هم او رو مورد اعتماد میدونستن و تاییدش میکردن اون تفسیر قران رو در پنج جلد نوشته و از شاگردان ابن عباس بود خطبه فدک رو برای پسر امام حسن علیه السلام نقل کرده و در زیارت اربعین با جابر‌ عبدالله انصاری بود و اولین زائر اربعین محسوب میشه ⛔️ زمانی که حَجاج ابن یوسف به فرمانروایی رسید، دستور داد عطیه رو دستگیر کنن و به نزدش بیارن حجاج رو به عطیه کرد و ➕ گفت: میدونی در زمان حکومت من، بردن اسم علی(علیه‌السلام ) جرمه؟ ➖ گفت: میدونم ➕ میدونی در زمان من کسی پسربچه دنیا بیاره و اسم بچه‌‌شو علی یا از مشتقات علی بذاره جرمه؟ ➖ گفت: میدونم ➕ میدونستی کسی اگه حتی تو چاردیواری خونه‌ش فضائل علی رو برای خانواده‌ش بگه، من اون خونه رو بر سرش خراب میکنم؟ ➖ گفت: میدونم حجاج با چکمه لگد زد تو صورت عطیه و گفت: پس تو غلط میکنی تو این فضا، فضایل علی رو میگی... صورت عطیه پرخون شد و دماغش شکست حجاج گفت: الان میدم صورت و سرتو بتراشن و گردنتو بزنن. عطیه هیچی نگفت... یه کم که حجاج آروم‌تر شد، گفت: اما اگه یه کاری بکنی از خونت می‌گذرم. عطیه گفت: چه کاری؟ حجاج گفت: روز جمعه، تو شلوغی مسجد، قبل از خطبه‌های نمازجمعه، بری بالای منبر جلوی همه مردم علی رو لعن کنی. عطیه گفت: باشه این کارو انجام میدم. حجاج گفت واقعا؟ عطیه گفت: بله بالاخره حفظ جون واجبه. 📣 حَجاج دستور داد جارچی‌ها جار بزنن همه جمعه بیان نمازجمعه، که عطیه میخواد علی رو لعن کنه.... 📜تاریخ نوشته: اون روز خونه‌ها خالی از سکنه شده بود و همه اومده بودن نمازجمعه. وقتی عطیه از پله‌های منبر میرفت بالا، مردم جیغ میزدن. گریه میکردن که عطیه نکن این کارو. ما حاضریم به جای تو جون بدیم، تیکه تیکه بشیم ولی تــو این کارو نکنی عطیه گفت واستین تماشا کنین. رفت بالای منبر... بعد از حمد و ثنای خدا، فریاد زد و گفت: پیغمبر فرمود خودم در عرش از خدا شنیدم گفت: عــلیٌ خــیر بــشر من ابا فقد کفر... علی بهترین بشره، هرکس ابا کنه کافره... و هیچ کس در این جمع مصداق این روایت نیس جز این ملعون، حجاج‌ابن‌یوسف... این کافره... با این سخن عطیه، همه تکبیر گفتند و ذکر علی گرفتند.... اما... حجاج دستور داد عطیه رو از منبر کشیدن پایین. موهای سر و محاسنش رو تراشیدن، زبون عطیه رو از پشت سر بیرون کشیدن... سرش رو بریدن و کنار منبر آویزون کردن... 🩸تا یه ماه جارچی‌ها جار میزدن، این پاداش کسیه که در زمان حجاج، بگه: عــلی خیر بشر... ✅ اینطور پای امامشون ایستادند... ⚠️چقدر راحت به عنوان شیعه وارد این دنیا شدیم و چقدر راحت میتونیم در اعتلای نام مولای غریبمون فعالیت کنیم و اسم ایشون رو بر سر زبان ها بندازیم کسی هم سرمون رو نمیبُره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚یک وقت نفس دهان باز میکند . . . ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ لینک ویدئوی کامل این جلسه: 👇👇👇 https://www.aparat.com/v/w0elz ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ دانلود اپلیکیشن کتاب‌های آیت الله احدی در سایت زیر https://tqk.ir ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ پایگاه حفظ و نشر آثار آیت‌الله احدی (مدظله) 🌐 @Ahadi_ir
هدایت شده از از حاج قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•°﷽°• سلام به یارانِ امیدوار. صبحتون بخیر و سلامتی و نشاط . به سه‌شنبه 25 بهمن‌ماه خوش آمدید ان شاء الله روزی پر از شکر و سلامتی روزیتون باشه. امروز متعلق است به ائمه بقیع، امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم، هدیه به پیشگاه شان و تعجیل در فرج، صلوات. اللَّهُمَّ صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم این مقطع از تلاوت زیبای سوره علق توسط استاد عبدالرحمن الخولی، برای شروع امروزمون. #⃣ #⃣ #⃣ 🆔 @az_hajqasem
هدایت شده از کانال خبری مازنیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بومی‌سازی نسل جدید سامانه پهپادی برای افزایش بهره‌وری مزارع کشاورزی، تحلیل وجود آفات و مدیریت منابع http://eitaa.com/maznews_ir
هدایت شده از Ahmad Motameni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فرمایش آقا رو توجه کنید؛ چقدر زیبا و دلنشین صحبت میکنن، به دل میشینه: ‌🟣اگر تیغ عالم بجنبد ز جای نبرد رگی تا نخواهد خدای 🔵 از خدا بخواه تغییر را
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
💠 روز 💠 💎 توصیه‌ای برای مبلغان 🔻 امام علي عليه‌السلام: من نَصَبَ نَفسَهُ لِلنّاسِ إماما فعَلَيهِ أن يَبدَأ بِتَعليمِ نَفسِهِ قَبلَ تَعليمِ غَيرِهِ، و ليَكُن تَأديبُهُ بِسيرَتِهِ قَبلَ تَأديبِهِ بِلِسانِهِ ✳️ هر کسی كه خود را پيشواى مردم قرار دهد، بايد پيش از آموزش ديگران به آموزش خود بپردازد و پيش از آن كه به زبان تربيت كند، باید با كردار و رفتارش تربيت نمايد. 📚 بحارالأنوار: ۲/۵۶/۳۳ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
هدایت شده از احمد اباذری
🔻 طلبگی و نظم🔻 🔸 نامه ی جالب امام خمینی (ره) به فرزندشان مرحوم سید احمد: ‌ بسمه تعالی ‌احمد عزیزم مرقوم بی تاریخ شما رسید. من نمی دانم چرا به این زودی از «آخوندهای بی بندوبار» ‌شدی؟! پس از این، اول فوق نامه را تاریخ بگذار، بعد شروع کن ...
هدایت شده از اخبار تهران20:20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک زن بعد یک هفته زنده از زیر آوار زلزله ترکیه بیرون آمد 🔹امدادگران در شهر «انطاکیه» ترکیه یک زن را با گذشت ۱۷۷ ساعت از زلزله، زنده از زیر آوار نجات دادند. 🎴به کانال بپیوندید 👇 http://eitaa.com/joinchat/2853175299Cb2c5125cdc
آنانکه زمستان را از پشت پنجره‌‌ دیده‌اند و گرسنگی را هم فقط در کتابها‌ ‌خواندند ، نخواهند توانست که نمایندگانی شایسته برای دفاع از حقوق مردم باشند... @mm_rahroshan
هدایت شده از کانال خبری مازنیوز
نوری قزلجه، نماینده مجلس: مصونیت نظارتی و قضایی را حتی در قانون اساسی برای رهبری نگذاشتند، بعد برای هیئت هفت نفره مولدسازی می‌گذارند! 🔹 مجلس در حوزه نظارتی خود را خلع سلاح کرده است 🔹 امروز نتیجه رفاقت سیاسی مجلس و دولت و یکدست شدن را می‌بینیم 🔹 قیمت دارو چند برابر شده و کمیاب و نایاب می‌شود، کیفیت پایین می‌آید و صدایی از مجلس در نمی‌آید و همه سکوت می‌کنند 🔹غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس به جماران گفت: تا دیروز سران سه قوه بود اما به یک‌باره شعبه‌ای به نام هیئت هفت نفره از آن تولید می‌شود؛ این دیگر از سران قوا فراتر رفته است. 🔹از طرفی اصل این موضوع و اختیاراتی که به آن دادند خود ابهام بسیار دارد. مصونیت نظارتی و قضایی داشتن اختیار بسیار بالایی است که حتی در قانون اساسی این اختیار را برای رهبری نگذاشته اند، اما برای هیئت هفت نفره این اختیارا را می‌گذاریم./ جماران http://eitaa.com/maznews_ir
هدایت شده از صدای طلبه
*⃣ تهدیدهای فیفا جواب داد/ علما هیچ وقت پیش‌قدم نبودند/ حسن مدرس: خداوند در زنان لیاقت انتخاب قرار نداده. 🔹گویا سرانجام ورود زنان را به ورزشگاه‌ها برای دیدن بازی‌ها اجازه داده‌اند؛ اجازه‌ای از سر ناگزیری و بر اثر فشارهای بین‌المللی و پس از تهدیدهای فیفا. تغییرات در فقه و فتاوای شرعی یا سنت‌های دینی، همیشه همین‌گونه بوده است؛ یعنی هیچ تغییری درون‌زا نبوده و فقهای ما در تغییر هیچ فتوایی قدم پیش نگذاشته‌اند. نخست جامعه و عرف تغییر کرده و سپس فقه و دستگاه استنباطات شرعی، اندک‌ اندک وضع جدید را پذیرفته و حتی برای آن وجه شرعی یافته است؛ البته پس از سال‌ها ایستادگی و سرسختی و . 🔸نمونه‌های مشهور آن، دوش حمام، رادیو، بلندگو، بیمه، بیع معاطاتی و حضور زنان در انتخابات است که سال‌ها جزء منکرات و اقبح قبایح بود. آنچه امروز نزد اهل شرع و فقهای حوزه در ایران، حجاب کامل و مطلوب زن، محسوب می‌شود، صد سال پیش به هیچ وجه پذیرفتنی نبود. 🔹در عصر مشروطه، شیخ فضل‌الله نوری، قانون‌نویسی را در مجلس شورا، اعلان جنگ با خدا و رسول خدا می‌دانست اما امروز پیروان همو برای رفتن به مجلس سر و دست می‌شکنند. تا سال ۱۳۵۰، مطبوعات دینی سرشار بود از مقالاتی که ورود زنان را به انتخابات حرام قطعی می‌شمردند. سخنان مرحوم سید حسن مدرس در مجلس شورا (جلسۀ روز هشتم شعبان ۱۳۲۹ق) مشهور است که گفت: برهان این است که امروز ما هر چه تأمل می‌کنیم می‌بینیم خداوند قابلیت در اینها (زنان) قرار نداده است که لیاقت حق انتخاب را داشته باشند. عقول آنها استعداد ندارد و گذشته از اینکه در حقیقت نسوان در مذهب اسلام ما در تحت قیومت رجال‌اند: الرجال قوامون علی النساء. ابداً حق انتخاب نخواهند داشت. دیگران باید حفظ حقوق زن‌ها را بکنند که خداوند هم در قرآن می‌فرماید در تحت قیومیت‌اند و حق انتخاب نخواهند داشت؛ هم دینی هم دنیوی. این مسئله‌ای بود که اجمالاً عرض شد. 🔸پس از این نیز داستان همین گونه خواهد بود؛ یعنی بیشتر تغییرات همچنان از بیرون بر فقه تحمیل می‌شود. اگر امروز دو هزار دلیل عقلی، عرفی و حتی از متون دینی برای جواز دوچرخه‌سواری زنان بیاوری، به اندازۀ آنچه در کوچه‌ها و خیابان‌ها می‌گذرد، در درازمدت در فتوای مجتهدان اثر ندارد. نواندیشان دینی و جامعۀ روشنفکری می‌کوشند از رهگذر مباحث نظری و علمی، برخی احکام فقهی را تغییر دهند؛ اما گویا تغییر از این راه چندان آسان یا مقرون‌ به‌ صرفه نیست. تغییر همیشه و تقریبا بدون استثنا از راه بیرون بوده است. 🖊رضا بابایی 🆔@sedaye_talabeh
هدایت شده از #
را نمی‌شد تصویب کرد. او افزود: توقع می‌رود از کتابخامه مجلس، کتابخانه ملی و مراکز پژوهشی بتوانند بیش از پیش فعال باشند و آثاری را تولید کنند که در آنها روایت درست‌تری از تاریخ به ویژه تاریخ حساس مشروطه ارائه دهند. کد مطلب : ۳۲۴۳۶۵ https://www.ibna.ir/vdcaiynem49nue1.k5k4.html
هدایت شده از #
سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری با عنوان «شیخ شهید» سه‌شنبه 11 مرداد در تالار جلسات موزه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار شد. در این برنامه قاسم تبریزی، پژوهشگر تاریخ معاصر درباره «شیخ فضل‌الله و مشروطه مشروعه» و سعید طاووسی مسرور، پژوهشگر تاریخ و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، درباره «چرایی نگاه انتقادی شیخ فضل‌الله به مشروطه» سخنرانی خواهند کرد.   قاسم تبریزی گفت: شیخ فضل‌الله نوری وقتی متوجه حضور پررنگ جریان‌های ماسونری، بابی‌ها، سوسیالیست‌ها و نهلیست‌ها در مجلس مشروطه شد، این سخن را مطرح کرد که مشروطه باید مشروعه باشد. چون آن مشروطه که اینان قانونش را تنظیم کردند؛ مشروطه غربی شده بود. شیخ این قید مشروعه را گذاشت و لذا گفت ما الان که انقلاب کردیم، می‌توانیم قوانینی تبیین و تدوین کنیم که مستقیم از قرآن و فقه اسلامی و سیره اهل بیت الهام بگیرد. این نگاه درست بود متاسفانه موضوع مشروطه مشروعه به درستی تحلیل و تبیین نمی‌شود. در حالی که مشروطه مشروعه در برابر مشروطه غربی است که جریان فراماسونی با نفاق و حیله، درصدد بود آن را از مسیرش منحرف کند. او افزود: در قضیه انحراف مشروطه از ویژگی‌های شیخ این بود که جایگاه رهبری داشت؛ قدرت، توان، موقعیت و به اصطلاح از روش رهبری برخوردار بود. چنان‌که شاگردان برجسته بسیاری تربیت کرد از جمله شیخ عبدالکریم حائری شاگرد او بود. از طرفی علما و مراجع بلاد هم او را قبول داشتند. ویژگی دیگر شیخ، دارای مبانی فکری بود. این دو ویژگی در سید محمد طباطبایی و سید عبدالله بهبهانی ضعیف بود. لذا با مبانی فکری که شیخ داشت مسائل را به درستی می‌فهمید. چنان‌که کسروی در «تاریخ مشروطیت» به تمسخر می‌گوید شیخ فضل‌الله نوری می‌خواهد قرآن را قانون کند و در این مملکت حکومت کند. چون خودش ضد اسلام بود و با صراحت می‌گوید اما امثال تقی‌زاده که حیله‌گر است در هاله‌ای از ابهام چنین سخنانی را مطرح می‌کرد.   این پژوهشگر تاریخ معاصر عنوان کرد: شیخ برای خودش مبانی فکری داشت که ابتدا مشروطه را فهمید و بعد با آن مشکل پیدا کرد. زیرا با نفوذ جریان‌های غربگرا در آن مشکل داشت. لذا نسبت به مقتضیات زمان آگاه بود و آن بینش و نگرش را نسبت به جریان‌های استعماری داشت و استعمار را به خوبی می‌شناخت. در آن بیانیه که پیرامون تحریم تنباکو داد، می‌گوید عجیب است که دولت ایران متوجه نیست که انگلستان با یک ساختمان گرفتن در هندوستان تمام شبه جزیره را بلعید. آیا انگلستان با قرارداد تنباکو همه ایران را به تسخیر خودش درنمی‌آورد؟  تبریزی گفت: این بیانیه پیرامون تحریم تنباکو نشان می‌دهد که شیخ آن نگاه عمیق ضد استعماری را داشت که متاسفانه این نگاه ضداستعماری در علمای نجف به این حد نبود. وقتی کتاب «تنبیه الامه و تنزیه المله» مرحوم میرزا حسین نائینی را که می‌خوانید با این که فقیه بزرگی است و مراجع بسیاری زیر دست او تربیت شد اما در کتابش تنها استبداد را دیده است و به استعمار توجهی ندارد. او تاکید می‌کند شجره فاسده استبدادیه را باید از بین برد. این سخن درست است اما وقتی استعمار مملکت را تسخیر می‌کند باید ابتدا استعمار را از بین برد. حال به تعبیر امام خمینی(ره) باید با هر دو آنها مبارزه کرد. او ادامه داد: شیخ فضل‌الله برخلاف میرزای نائینی و آخوند خراسانی در نزدیک ماجرای مشروطه قرار دارد و مشاهده می‌کند که چه طور قانون اساسی را از روی قوانین غربی استخراج می‌کنند و اینجاست که بر مشروطه مشروعه تاکید می‌کند و خواهان تطابق قوانین با شرع اسلام می‌شود. لذا از این نقطه به بعد شیخ در برابر جریان غربگرا و تجددگرا قرار می‌گیرد. اگرچه او اصل مشروطه را نفی نمی‌کند. چون خودش در ابتدا در صف نخست حامیان آن قرار داشت، اما هشدار می‌دهد که مشروطه غربی نمی‌خواهیم، اینجا پارلمان انگلستان و لندن نیست که قوانین غربی به اجرا دربیاید. اینجا کشور اسلامی است و باید قوانین پارلمان آن بر اساس اسلام باشد. این پژوهشگر تاریخ معاصر بیان کرد: به نظرم مشروطیت به نحوی که پیروز شد، پیروزی انگلستان بر ایران بود. چنان‌که جلال ال احمد می‌گوید من نعش شیخ را بر بالای بام این مملکت پس از 200 سال استیلای استعمار انگلیس می‌بینم که غربزده‌ها بر آن مسلط شدند. در طرحی که تصویب شد پنج مجتهد بر مصوبات مجلس نظارت داشتند تا خلاف اسلام نباشد اما غربگرایان حتی یک دوره اجازه ندادند که این امر انجام شود.    تبریزی در پایان سخنانش گفت: امروز وظیفه داریم که تاریخ خودمان را بنویسیم و آنچه را نمی‌دانیم از منابع دیگر تکرار نکنیم. از طرفی درباره تاریخ انقلاب اسلامی کوتاهی نکنیم هر چند که خارج از کشور بیکار ننشستند و دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و افراد مختلفی دست به کار شدند و منابع زیادی را درباره تاریخ ما تولید کردند. اما ما باید با تکیه بر آنچه از سند و مدرک داریم تاریخ را روایت کنیم. ما باید تا
هدایت شده از #
ریخ مجلس را مرور کنیم و با تکیه بر اسناد تاریخ مجلس را بنویسم. امروز باید تاریخ مجلس شورای اسلامی را منعکس کنیم تا خارج از ایران امثال یرواند آبراهاميان و میلانی و ... آن را برایمان ننویسند. از نقاط ضعف مجلس هم غافل نشویم تا عبرتی برای آینده باشد. قرار نیست در تاریخی که تالیف می‌کنیم همه‌اش تعریف و تمجید باشد. سعید طاووسی مسرور در ادامه این برنامه با اشاره به نقص کتاب‌های درسی تاریخ  گفت: خیلی از مسائل مهم تاریخ را یا کلا غلط به ما گفتند یا ناقص در ابعاد مختلف. من اشاره می‌کنم به یکی از آخرین دستورات امام خمینی(ره) زمانی که بیماری قلبی داشتند و یکی دو ماه آخر حیاتشان که قضیه مرحوم منتظری پیش آمد و مرحوم حاج احمدآقا می‌گوید در آن مدت دیگر کسی امام را خندان ندید. خیلی دوره سختی بود. تصور می‌کنید در آن موقع دغدغه امام چه بوده است؟ امام در نامه‌ای به رهبری فعلی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نامه‌ای می‌نویسد که در صحیفه امام موجود است و تعابیر عجیبی در آن به کار می‌برد. ایشان در این نامه می‌نویسد این کتاب‌های درسی تاریخ چیست که به دست بچه‌های این مملکت دادید. این چیست که درباره مشروطه نوشتید؟ بعد اشاره کردند کسروی از شما بهتر نوشته است. این سخن حرف خیلی سنگینی است! پس از آن خواهان اصلاح کتاب‌های تاریخ می‌شوند و گزارش آن را می‌خواهند. چندی بعد امام رحلت کرد و این موضوع باقی ماند. او افزود: حال وقتی امروز تاریخ مشروطه را نگاه می‌کنیم مطالبی که به ما منتقل شده فقط موضوع انتقال نادرست مطالب درباره شیخ فضل‌الله نیست بلکه حتی محتوای منتقل شده در رابطه با محمدعلی شاه نیز تحریف شده است. ضمن این‌که نسبت علما با سلاطین قاجار بعضا به منزله استبدادخواهی بیان می‌شود. در اینجا باز هم اشاره می‌کنم به تعابیر امام راحل، ایشان یکبار بیشتر از سید جمال‌الدین اسدآبادی نام نبردند. ضمنا از او بد گفتند و ذکر خیری از او در میان نیست. اشکال ایشان این بود که متکی به علما و روحانیون نبود. این عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار کرد: شیخ فضل‌الله تربیت شده مرحوم میرزای شیرازی است که در جنبش تنباکو هم استادش را همراهی می‌کند. همین میرزای شیرازی هیچ وقت سید جمال‌الدین اسدآبادی را به حضور نپذیرفت. او گفت برای شاه شیعه خواب دیده است. یک سلطان شیعه داریم به چه حقی او را تضعیف کنیم؟ به نظرم در درک یک موضوع باید شرایط تاریخی را ببینیم. شرایط این دوره، شرایط دوره انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) نیست. طاووسی مسرور گفت: همه علما و روحانیون گفتند از مهم‌ترین محرمات فقهی، اخلال در نظام است. حذف سلطان قاجار در شرایطی که کار به دست دشمنان دین و مذهب می‌افتد و غرب و جریان روشنفکری مسلط می‌شود. آیا اخلال در نظام نیست؟ اگر شیخ فضل‌الله از اصل سلطنت محمدعلی‌شاه قاجار حمایت کرده باشد، اشکالش در چیست؟ این‌که استبدادخواهی نیست زیرا علما خودشان بزرگ‌ترین منتقدان استبداد بودند. امروز مجلس با نام شهید مدرس گره خورده است و او نطقی دارد که می‌گوید شرعا حفظ چند چیز واجب است؛ اسلام، ایران و احمدشاه قاجار. مستندات این نطق در اینجا وجود دارد. منظور مدرس از این نطق چیست؟ او ادامه داد: اگر احمدشاه قاجار ساقط می‌شد، به جایش رضاشاه می‌آمد. آیا خوب بود؟ آیا خوب شد؟ پس ما باید رفتار علما را در ظرف زمینه و زمانه‌اش بسنجیم. اشاره کردم به این موضوع که حتی محمدعلی‌شاه قاجار برای ما تحریف شده است! چه کسی تحریف کرد؟ همین جریان غربگرا. وقتی جوان‌تر بودم و کتاب‌های تاریخ را می‌خواندم تصور می‌کردم چه قدر محمدعلی شاه خبیث و پست بوده است! او در همین مجلس در ابتدای یک قرآن نفیس خطی تعهد به مجلس را نوشته و امضاء کرده است و قسم خورده به مشروطه وفادار بماند، اما بعدا مجلس را به توپ بست.      این پژوهشگر تاریخ عنوان کرد: من در ذهن خودم فکر می‌کردم این موضوع چه توجیحی دارد؟ بعدها که مطالعه کردم متوجه مسائلی شدم هر چند نمی‌خواهم با این مطالب رفتار محمدعلی شاه را توجیه کنم که قطعا آن رفتار درست نبوده است. اما همین آقایان غربگرا در مطبوعات آن زمان رکیک‌ترین فحش‌های ناموسی را به شخص شاه دادند و رسما به مادرش توهین کردند. خوب شاه هم انسان بود و خشمگین می‌شد و بعد درصدد برمی‌آید که مجلس را به توپ بندد. قدری مردد است اما بعد از این‌که استخاره می‌کند و اتفاقا خوب می‌آید. طاووسی مسرور گفت: یکی از دلایل عمده مخالفت شیخ فضل‌الله با مجلس آن دوره از لحاظ غرب‌گرایی همین مطبوعاتی بود که هر چه به قلم‌شان می‌آمد می‌نوشتند. البته شیخ بر چند مساله دست می‌گذارد یکی از آن مسائل آزادی مطبوعات است که مطالب سخیفی در آنها به چاپ می‌رسد که نه برای اسلام نه شاه قاجار ارزشی قائل نیستند. یکی دیگر از مسائلی که مخالف شرع می‌دانست برابری همه شهروندان ایران در برابر همه چیز است. این در حالی است که ما اهل ذمه داریم و مسلم و احکام شرع است. چنین چیزی
هدایت شده از محمد هادی
سیدمحمد: عباسعلی فتاحی بچه دولت آباد اصفهان بود. سال شصت به شش زبان زنده ی دنیا تسلط داشت. تک فرزند خانواده هم بود. زمان جنگ اومد و گفت: مامان میخوام برم جبهه. مادر گفت: عباسم! تو عصای دستمی، کجا میخوای بری؟ عباسعلی گفت: امام گفته. مادرش گفت: اگه امام گفته برو عزیزم… عباس اومد جبهه. خیلی ها می شناختنش. گفتند بذاریدش پرسنلی یا جای بی خطر تا اتفاقی براش نیفته. اما خودش گفت: اسم منو بنویس میخوام برم گردان تخریب. فکر کردند نمی دونه تخریب کجاست. گفتند: آقای عباسعلی فتاحی! تخریب حساس ترین جای جبهه است و کوچکترین اشتباه ، بزرگترین اشتباهه…. بالاخره عباسعلی با اصرار رفت تخریب و مدتها توی اونجا موند. یه روز شهیدخرازی گفت:چند نفر میخوام که برن پل چهل دهنه روی رودخونه دوویرج رو منفجر کنن. پل کیلومترها پشت سر عراقیها بود… پنج نفر داوطلب شدند که اولینشون عباسعلی فتاحی بود. قبل از رفتن حاج حسین خرازی خواستشون و گفت: ” به هیچوقت با عراقیها درگیر نمیشید. فقط پل رو منفجر کنید و برگردید. اگر هم عراقیها فهمیدند و درگیر شدید حق اسیر شدن ندارین که عملیات لو بره… و تخریبچی ها رفتند… یه مدت بعد خبر رسید تخریبچی ها برگشتند و پل هم منفجر نشده ، یکی شونم برنگشته… اونایی که برگشته بودند گفتند: نزدیک پل بودیم که عراقیها فهمیدن و درگیر شدیم. تیر خورد به پای عباسعلی و اسیر شد… زمزمه لغو عملیات مطرح شد. گفتند ممکنه عباسعلی فتاحی توی شکنجه ها لو بده. پسر عموی عباسعلی اومد و گفت: حسین! عباسعلی سنش کمه اما خیلی مرده ، سرش بره زبونش باز نمیشه. برید عملیات کنید… عملیات فتح المبین انجام شد و پیروز شدیم. رسیدیم رودخانه دوویرج و زیر پل یه جنازه دیدیم که نه پلاک داشت و نه کارت شناسایی. سر هم نداشت. پسر عموی عباسعلی اومد و گفت: این عباسعلیه. گفتم سرش بره زبونش باز نمیشه… اسرای عراقی میگفتند: روی پل هر چه عباسعلی رو شکنجه کردند چیزی نگفته. اونا هم زنده زنده سرش رو بریدند…. جنازه اش رو آوردند اصفهان تحویل مادرش بدهند. گفتند به مادرش نگید سر نداره. وقت تشییع مادر گفت:صبر کنین این بچه یکی یه دونه من بوده ، تا نبینمش نمیذارم دفنش کنین. گفتن مادر بیخیال. نمیشه… مادر گفت: بخدا قسم نمیذارم. گفتند: باشه ! ولی فقط ….. یهو مادر گفت: نکنه میخواین بگین عباسم سر نداره؟ گفتند:مادر! عراقی ها سر عباست رو بریدند. مادر گفت: پس میخوام عباسمو ببینم… مادر اومد و کفن رو باز کرد. شروع کرد جای جای بدن عباس رو بوسیدن تا رسید به گردن. پنبه هایی که گذاشته بودن روی گلو رو کنار زد و خم شد رگهای عباس رو بوسید. و مادر شهید عباسعلی فتاحی بعد از اون بوسه دیگه حرف نزد…