🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸 نسبت بین «عمل» و «ولایت»/ مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود🔸
خروج از ظلمات و رسیدن به نور، بوسیلۀ #ولایت محقق می شود؛ می گوییم: «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور». اول می گوییم «الله ولی الذین آمنوا»، بعد از آن: «یخرجهم من الظلمات الی النور»؛ یعنی اوّل «تحقق ولایت الله» و سپس «خروج از ظلمت به سوی نور».
ولایت کشتی ای است که انسان باید سوار شود و این کشتی حرکت کند و بعد از آن، حرکت از ظلمت به نور انجام می شود. میزان خروج از ظلمت به سوی نور، به اندازۀ مقدار مسیری است که انسان به وسیلة کشتی طی می کند، نه آن مقداری که با پای خودش حرکت میکند.
اوّلین کار، مستقر شدن در کشتی ولایت است، بعد خود کشتی انسان را از ظلمت به سوی نور می برد. مسافت بین ظلمت و نور، با «عمل» انسان طی نمی شود. بلکه با «ولایتی» که انسان در آن قرار دارد، طی می شود؛ به #کاروان ولایتش بستگی دارد.
پس نقش این اعمال و رفتار و نماز و اینها چیست؟! اینها جزء دستورات حضور در کشتی است. میگویند تو اگر نماز نخواندی، اِخراجت میکنیم. پس نماز، روزه، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، جزء مقدمات و #ادب_حضور_در_کشتی است؛ نه راهی برای طی مسیر ظلمت به نور. طی مسافت، فقط به وسیله ولایت است.
یعنی این طور نیست که هر کسی بیشتر نماز خواند، مسافت بیشتری را از ظلمت به سوی نور طی می کند. اصلاً طی مسافت به وسیله عمل انسان انجام نمیشود. اصلاً خود انسان، خودش را خارج نمی کند از ظلمات به سوی نور. آیه میگوید: «الله»، خارجت میکند. «تو» مُخرِج نیستی؛ «خدا» مُخرِج است. خدا با «سازمان ولایت»، این مسأله اخراج را صورت میدهد.
@haerishirazi
✅ نظر علامه طباطبایی درباره رژیم #اسرائیل
🔻آنچه میخوانید نوشتاری است کوتاه به قلم مرحوم علامه طباطبایی که در آن پیرامون مساله فلسطین و ماهیت رژیم جعلی و غاصب اسرائیل سخن گفتهاند.
📝«بخش کوچکی از #فلسطین یک بندر دریایی و پایگاه نظامی برای دول معظمه انگلیس و فرانسه و آمریکا میباشد و دولت پوشالی و دستنشاندهای به نام دولت اسرائیل در آن جا حکومت میکند و در این مدت کوتاه هر چه توانستهاند به تقویت و تجهیزش پرداختهاند و با تمام نیرو نگذاشتهاند که دول اسلامی علیه ایشان متحد شوند. (چنانکه همهی این حقایق را جریانهای چند سال اخیر آفتابی ساخت.)
🔸این فکر غلط که «دولت یهود دولتی است مستقل و مترقّی و علیرغم احادیثی که در اسلام وارد شده و وعده داده که یهود هیچگاه کشور مستقلی نخواهد داشت رشد کرده است» اثر نفوذ سیاست هایی است که در گذشته و هم اکنون میخواهد مردم این قسمت از جهان را در جهل و نفاق و دشمنی و بدبینی به آیین مقدس اسلام نگه دارند، زیرا این فکر مربوط به روایت نیست تا بگوییم مجهول است، بلکه مربوط به قرآن کریم است و آنچه در قرآن کریم است نه به این نحو است که ذکر شده، بلکه به نحوی است که باید یکی از پیشگوییهای قرآن شمرده شود.
🔸خدای متعال پس از شمردن مظالم و جنایتهای یهود و خیانتها و ماجراجوییها و پیمانشکنیهایی که با اسلام و مسلمین کردهاند و پس از آن که مسلمانان را پند میدهد که اتفاق کلمه داشته باشند و قوانین دینی را حفظ کنند و با بیگانگان طرح دوستی نریزند و از ایشان اطاعت نکنند میفرماید: «یهود دچار غضب پروردگار شدهاند و برای همیشه در حقشان خواری و پستی نوشته شد و نخواهد توانست کار قابل توجهی علیه مسلمانان انجام دهند، مگر به واسطه سببی که به مردم و سببی که به خدا پیوند داشته باشند»[1] و در آیه دیگر این سبب مربوط به مردم و مربوط به خدا بیان شده است. میفرماید: «با یهود و نصاری طرح دوستی مریزید و سرسپرده مشوید و کسانی که از شما سرسپرده ایشان شوند از سرسپردگی خدا و جانبداری وی برکنارند و خداوند شما را از خشم خود در صورت تخلف از این امر برحذر می دارد»[2] و نیز میفرماید:
«امروز کفار از این که استقلال دینی شما را از بین برند مأیوس شدند از این پس دیگر از ایشان مترسید و تنها از من بترسید»[3]
🔸چنان که ملاحظه میکنید، خدای متعال پیشرفت اسلام و سرکوبی #یهود را به مسلمانانی وعده میدهد که قوانین اسلام و اتفاق کلمه را حفظ کنند، نه کشورهایی که جز اسم اسلام چیزی در دست ندارند و هم چنین آیات دلالت دارند بر این که اسلام در معرض این قراردارد که روزی با اجانب طرح دوستی بریزند و سرسپرده ایشان شوند و در این صورت معامله خدایی با ایشان معکوس خواهد شد و سلطه و غلبه را از دست خواهند داد و عزّت و سیادتشان نصیب دیگران خواهد گردید.
🔸و اما این که احادیث و اخبار ممکن است در میانشان مجعول و ساخته وجود داشته باشد، این مسئله را علمای اسلام به خوبی میدانند و در ثبوت آن نیازی به این گونه مدرکهای بیاساس نیست، بلکه مسلم است در صدر اسلام عده ای از منافقین و یهود در کسوت مسلمین درآمده و اخبار دروغی جعل و روایت میکردهاند. و از این روی علمای اسلام هر خبری را هر طور باشد اخذ نمیکنند بلکه با به کار انداختن ممیزات فنی خبر قابل وثوق را تشخیص داده، میپذیرند. در پیشبینی همین وضع (چنان که در روایات زیاد است) رسول اکرم صلی الله علیه و آله میفرماید: «پس از من چیزهایی بسیار از من نقل خواهند کرد از آنها آنچه با قرآن مطابق است بپذیرید و آنچه مخالف است رد کنید.»[4]
پ ن:
1.خلاصه آیه 112 آل عمران و قبل از آن
2. آل عمران، آیه 12
3.مائده، آیه 3
4. بررسیهای اسلامی،ج2، ص279
____________________________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
@all_mizan
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
📣 جدی بگیرید و روشنگری کنید
برگهای برنده اصلاح طلبان افراطی و دروغگو برای فریب مجدد ملت در انتخابات ۱۴۰۰ :
۱ _ فضای مجازی : تلگرام و اینستاگرام
۲ _ ظرفیت بزرگ سلبریتی ها
۳ _ شبکه های ماهواره ای خارج نشین فارسی
۴ _ ترور شخصیت کاندیدهای انقلابی
۵ _ ایجاد ترس در دل مردم از آمدن نیروهای انقلابی
۶ _ پول پاشی گسترده و تبلیغات پر حجم .
۷ _ استفاده از شعارهای جذاب برای دهه هفتاد و هشتادی ها ، مثل آزادی .
۸ _ عوامفریبی و دادن آدرسهای غلط به مردم .
۹ _ شیرین کردن دهن مردم ، با پایین آوردن نرخ دلار در ماههای پایانی دولت روحانی و کاهش قیمت اجناس.
۱۰ - بکارگیری تاکتیک های عملیات روانی و بهره گیری از شگردهای غیر اخلاقی مثل: دروغ ، شایعه ، تهمت
و......
⛔ آنها را دست کم نگیرید . آنها بدنه اجتماعی گسترده و فعالی در قشر متوسط جامعه دارند⛔️
🔥گرفتن دولت از آنها کار سختی است. آنها در سال ۸۸ برای گرفتن دولت ، کشور را هشت ماه به آتش کشیدند🔥
👈روشنگری کنید.
👈ذهن مردم را آگاه کنید.
👈تا خرداد ۱۴۰۰ فرصت زیادی نیست
🔵کانال جهادی تعفف👇
https://eitaa.com/joinchat/226164801C370d772fbf
🔴 شورای عالی و مذاکرات وین
✍️ #محمدصادق_کوشکی
🔹 اعضای غیر دولتی شورای امنیت ملی!
🔸 نمی دانیم چقدر در جریان مذاکرات وین هستید اما می دانیم که بعضی ها با دور زدن شورا و گردن کلفتی به دنبال بازگرداندن آمریکا به برجام و زیرپا گذاشتن ابلاغیه صریح رهبری درباره مذاکرات وین هستند!
✅ حتما می دانید شرایط امروز با شرایط زمان تحمیل برجام به نظام بسیار متفاوت است:
🔹 چون جامعه طعم تلخ سیب و گلابی برجام را چشیده و بانیان و حامیان برجام درمیان مردم روسیاه و بی اعتبار شده اند.
🔸 در چنین شرایطی سکوت و تعلل شما در برابر گردن کلفتی متولیان و مدافعان داخلی مذاکرات وین، به معنای همکاری و شراکت شما در «خیانت وین» است و این در حالی است که هیچ کس در وفاداری و تعهد شما به نظام و انقلاب تردید ندارد.
✅ برادران و بزرگواران!
💢 امروز از اختیارات قانونی شورا برای جلوگیری از «خیانت وین» استفاده کنید که فردا برای مقابله با محدودیتها و خسارتهای ناشی از «احیای برجام»،بسیار دیر خواهد بود.
#سیاسی #بین_الملل
➖➖➖➖➖➖➖
📡 بهترین تحلیلهای روز را در خیابان انقلاب بخوانید.👇
@kh_enghelab
*یه پیشنهاد عالی برای زندگی...😳
بیا با شهدا زندگی کن🌷🌷🌷
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
زندگی با زندگی شهدا
@zendagibazendagishohada
لطفا عضو کانال بالا شوید👆👆👆👆
تا حالا جایی رسما دعوت شده اید؟؟؟؟؟
*دعوت نامه رسمی 📩
از شما دعوت می شود با شهدا زندگی کنید🌷
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
زندگی با زندگی شهدا
@zendagibazendagishohada
لطفا عضو کانال بالا شوید👆👆👆👆
👌اهم و مهم
در نگرش امام خمینی(ره) بارزترین و مهم ترین مصداق اهم "حکومت اسلامی" است،لذا از منظر ایشان در تزاحم بین حکومت اسلامی و مصالح آن با دیگر احکام اسلام ،حکومت مقدم است بدین عبارت که:
حکومت .... یکی از احکام اولیه اسلام است ومقدم بر تمام احکام فرعیه حتی نماز و روزه و حج است ...
حکومت می تواند قرارداد های شرعی را که خود با مردم بسته است در موقعی که آن قرارداد مخالف مصالح کشور و اسلام باشد یک جانبه لغو کند...
📚صحیفه امام ج ۲۰ ص ۴۵۲
حضرت امام در این بیان صریح و روشن
حکومت را از مهم ترین احکام اولیه دانسته اند که در مقام تزاحم با دیگر احکام بر آنها مقدم است. اهمیت احکام اسلامی و شدت اهتمام شارع به انجام آنها به خصوص نماز بر کسی پوشیده نیست، اهتمام شرع به این واجب و تکلیف به آن به گونه ای است که در هیچ شرایطی آن را ساقط نمی داند اما با این وجود اگر این واجب مهم در تزاحم با اصل حکومت اسلامی ومصالح آن قرار گیرد بر اساس این قاعده امر أهم که حکومت اسلامی است مقدم است ، لذا حضرت امام حفظ حکومت و جمهوری اسلامی را از اعظم فرائض بر شمرده اند.
ایشان در جای دیگر بیان داشته اند:
حفظ اسلام یک فریضه الهی است بالاتر از تمام فرائض ، یعنی هیچ فریضه ای در اسلام بالاتر از حفظ خود اسلام نیست ، اگر حفظ اسلام جزء فریضه های بزرگ است و بزرگ ترین فریضه است ، بر همه ما و شما و همه ملت و همه روحانیون ، حفظ این جمهوری اسلامی از اعظم فرایض است.
📚صحیفه امام ج ۱۵ ص ۳۲۹
با توجه به موارد فوق می توان گفت :
حضرت امام برای قاعده "اهم و مهم "
در صدور احکام حکومتی و مصالح مسلمین اهمیت ویژه ای قائل است به گونه ای که حتی مصلحت های بسیار مهم را در مقایسه با مصلحت های مهم تر فدا می کند.
📚قواعد فقهی در آثار امام خمینی ص ۳۱۹
🔰🔰🔰
نمونههایی از احكام ثانوی كه متعاقب بروز عنوان ضرورت يا مصلحت حفظ نظام، پديد میآيند:
◽️جواز تجسس از امور خصوصی مردم به منظور شناسایی و كشف دشمنان نظام اسلامي كه بر ضد اسلام و مصالح عمومی مردم فعاليت مخفی میكنند؛ در حالي كه اصولاً تجسس در امور داخلی مردم ـ كه ربطي به حكومت ندارد ـ ممنوع است
📚منتظری، ۱۳۶۹، ج۴، ص۳۸۳
◻️جواز ارتكاب برخی كارهای حرام كه اهميت چندانی در مقابل وجوب حفظ نظام ندارد، از سوی مأموران اطلاعاتی كه ناچار به ارتكاب اين كارها میشوند
📚منتظری۱۳۶۹ ج۴ ص۳۸۷
مثل تظاهر به شرب مسكرات و ترك واجباتی چون روزه و نماز و اختلاط با نامحرمان و...، در صورتی كه راه فراری وجود نداشته باشد.
◻️جواز تعزير كسانی كه اطلاعاتی دارند و به يقين و علم قاضی، اطلاعات آنها برای نظام و جامعه اسلامی و رفع فتنه و فساد و تقويت اسلام مفيد است. در اين صورت، چون بر چنين شخصی ارائه اطلاعات واجب است و شرعاً تعزير كسی كه واجبی را ترك میكند جايز است [پس] میتوان اين شخص را تعزير و مجبور به بيان اطلاعات كرد
📚منتظری ۱۳۶۹ج ۴، ص۳۹۰
◻️ جواز صدور حكم مبنی بر از بين برداشتن مخالفان و معاندان اسلام كه در نظام مسلمين ايجاد فساد و اختلال میكنند و به نفع دشمنان جاسوسی مینمايند؛ هر چند اصل اولی، عدم ولايت بر قتل ديگران است
البته ممكن است گفته شود به حكم اولیِ مربوط به افساد فی الارض، حكم شرعی در مورد اين افراد، ازميان برداشتن آنها است.
◻️جواز يا وجوب تقيه. موارد كاربرد تقيه متعدد و متفاوت است؛ يكی از موارد آن، پيشآمدن موردی است كه ضرورت، ايجاب نمايد برای حفظ نظام دين و نظام اجتماعی اسلام، شخص مؤمن در ظاهر از اعتقاد راستين خود دست كشد و به احكام دين عمل نكند. به اين نوع تقيه، تقيه خوفی گفته میشود كه برخی آن را «تقيه حفظی» نيز ناميدهاند
(صفري، ۱۳۸۱، ص۲۱۲).
از امام صادق(ع) نقل شده است كه فرمود:
«به كاربردن تقيه، به خاطر حفظ دين و برادران است ...»
📚مجلسي، ۱۴۰۴ق، ج۷۲ ص۴۱۵
در توجيه حفظ دين به وسيله تقيه، گفته شده است: رعايت تقيه و عدم افشای اسرار، باعث استحكام دين میشود؛ زيرا بدين وسيله، هم جان رهبران اصلی دين محفوظ می ماند و هم فرصت بيشتری برای ترويج دين در اختيار آنان قرار ميگيرد
📚صفری، ۱۳۸۱، ص۲۱۲
علاوه بر اينكه به وسيله تقيه، می توان در صفوف دشمنان نفوذ كرد و از آنان كسب اطلاعات نمود و توطئههای آنها را بر ضدّ نظام دين و نظام مسلمين و حكومت اسلامی، كشف و خنثی نمود.
◻️جواز كشتن غير نظاميان و مسلمانانی كه دشمن، آنها را سپر خود در مقابل لشگر اسلام قرار داده است كه اصطلاحاً به اين عمل، «تترّس» گفته ميشود. بنا به گفته فقها زمانی كه جنگ برپا باشد، بدون قصد كشتن كساني كه سپر قرار داده شدهاند، میتوان به سمت دشمن تيراندازي كرد و در صورتی كه تيرها به كساني كه جلوی آنها هستند اصابت نمايد، بر قاتل آنها ضمانی ثابت نيست؛ چرا كه در غير اين صورت، جهاد تعطيل و در پي آن، نظام اسلام مختل خواهد شد.
📚سبزواری، ۱۴۱۳ق، ج۱۵، ص۱۲۶
امام خمينی(ره) در اين زمينه می فرماید:
همين اسلامی كه اين قدر راجع به مؤمنين سفارش فرموده است و تحذير از قتل نفس مؤمن كرده، از احكام جهادش اين است كه اگر يك دسته از همين مؤمنين، از همين مسلمين، از همين فقها، از همين ـ عرض بكنم ـ دانشمندان را كفار، جلو قرار دادند و سپر قرار دادند برای خودشان كه بيايند، امر فرموده است كه همه را بكشيد؛ اينها با آنها؛ اينها همه شهيدند و به بهشت ميروند، آنها هم جهنم؛ برای اينكه حفظ ثغور اسلام است؛ حفظ نظام اسلام است؛ حفظ ثغور اسلام است. حفظ ثغور(مرزهای) اسلام، جزءِ فرايضی است كه هيچ فريضه ای بالاتر از آن نيست.
📚صحیفه امام خمينی، ۱۳۷۸، ج۱۶، ص۴۶۵
هدف وسیله را توجیح نمی کند!
🌸شهید علامه مطهری:
دوستان خیر اندیش به حضور علی علیه السلام آمدند و با نهایت خلوص و خیر خواهی تقاضا کردند که به خاطر مصلحت مهمتر، انعطافی در سیاست خود پدید آورد،
(گفتند)، تو فعلا در مقابل دشمنی مانند #معاویه قراردادی که ایالتی زرخیز مانند شام را در اختیار دارد چه مانعی دارد که به خاطر "مصلحت" فعلا موضوع مساوات و برابری را مسکوتٌ عنه بگذاری؟
علی علیه السلام جواب داد:
( لَمَّا عُوتِبَ عَلى التَّسْوِيَةَ فِى الْعَطاءِ)
أَتَأمُرُونِّى أَنْ أَطْلُبَ النَّصْرَ بِالْجَوْرِ فِيمَنْ وُلِّيتُ عَلَيْهِ وَ اللَّهِ لا أَطُورُ بِهِ ما سَمَرَ سَمِيرٌ، وَ ما أَمّ نَجْمٌ فِى السَّماءِ نَجْماً وَ لَوْ كانَ الْمالُ لِى لَسَّوَيْتُ بَيْنَهُمْ فَكَيْفَ وَ إِنَّمَا الْمالُ مالُ اللَّهِ،
آيا به من دستور می دهيد براى پيروزى خود، از جور و ستم درباره امت اسلامى كه بر آنها ولايت دارم، استفاده كنم؟
به خدا سوگند! تا عمر دارم، و شب و روز برقرار است، و ستارگان از پى هم طلوع و غروب می كنند، هرگز چنين كارى نخواهم كرد!
اگر اين اموال از خودم بود به گونه اى مساوى در ميان مردم تقسيم می كردم تا چه رسد كه جزو اموال خداست،
📚خطبه ۱۲۶ نهج البلاغه
📚سیری در نهج البلاغه شهید مطهری ص۱۲۲
🌸امام روح الله :
اجتهاد مصطلح در حوزه ها کافی نمی باشد. بلکه یک فرد اگر اعلم در علوم معهود حوزه ها هم باشد ولی نتواند مصلحت جامعه را تشخیص دهد و یا نتواند افراد صالح و مفید را از افراد ناصالح تشخیص دهد و به طور کلی در زمینه اجتماعی و سیاسی فاقد بینش صحیح و قدرت تصمیم گیری باشد، این فرد در مسائل اجتماعی و حکومتی مجتهد نیست و نمی تواند زمام جامعه را بدست گیرد.
📚صحیفه نور ج۲۱ ص۱۷۷و ۱۷۸
روحانیت تا در همه مسائل و مشکلات حضور فعال نداشته باشد، نمی تواند درک کند که اجتهاد مصطلح برای اداره جامعه کافی نیست.
حوزه ها و روحانیت باید نبض تفکر و نیاز آینده جامعه را همیشه در دست خود داشته باشند و همواره چند قدم جلوتر از حوادث، مهیای عکس العمل مناسب باشند.
📚صحیفه نور ج ۲۱، ص ۲۹۲
زمان و مکان دو عنصر تعیین کننده در اجتهادند، مسئله ای که در قدیم دارای حکمی بوده است به ظاهر همان مسئله در روابط حاکم بر سیاست و اجتماع و اقتصاد یک نظام ممکن است حکم جدیدی پیدا کند.
📚صحیفه نور ،ج ۲۱ ص۲۸۹
حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است، حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است، فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است.
📚صحیفه نور ج۲۱، ص۲۸۹
🔴سعید محمد: اگر اقبال مردمی را نداشته باشم به نفع اصلح کنار می روم
♦️هر وقت آمدن آقای رئیسی قطعی شود آن موقع اعلام نظر میکنم.
ضمن ارادت خدمت جناب سعید محمد(نیروی جوان و با انگیزه و متعهد) و توفیق خدمتگزاری ایشان در نظام مقدس جمهوری اسلامی...
اما نسبت به کلام ایشان نظری داشتیم:
طبق کلام شما، پس اگر مقبولیت مردمی داشتید با وجود اینکه می دانید دیگری اصلح هست، کنار نخواهید رفت؟!! العجب
اگر اصلح باشید باید به میدان وارد شوید و خود را عرضه کنید یا مردم می پذیرند یا نمی پذیرند(مقبولیت یا عدم آن ربطی به تکلیف کاندیدا ندارد )
اگر هم اصلح نیستید که اجازه ورود به میدان را شرعا و عرفا و منطقا ندارید، چون با ورود شما در مسیر انتخاب اصلح توسط مردم خلل و مانع ایجاد می شود.
اگر هم دیگری را اصلح می دانید با قاطعیت باید بفرمایید:
او بیاید من قطعا دیگر داوطلب نخواهم بود، نه اینکه با شک و شبهه بگویید:
آن موقع اعلام نظر می کنم!
✴ فردا در کمیسیون امنیت ملی چه خبر است؟
🔹 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا یکشنبه میزبان وزیر امور خارجه است تا به ۷ سوال اعضا پاسخ بدهد.
🔹«محمدجواد ظریف» قرار است در جلسه این کمیسیون حضور یابد و درباره فایل صوتی منتشر شده از وی به نمایندگان توضیح دهد.
🔹 ظریف همچنین به سوالات نمایندگان در باره مذاکرات وین نیز توضیح خواهد داد.
🔸️شایان ذکر است که عباس عراقچی مسئول مذاکره کننده وزارت خارجه در وین روز گذشته پس از پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام در اظهارنظری که توام با خوشبینی بود گفت: «اخباری که از سمت آمریکاییها به ما منتقل می شود این است که آنها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند، تا الان اعلام آمادگی کردند که بخش بزرگی از تحریم های خود را بردارند. البته از نظر ما هنوز کامل نیست به همین دلیل مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد تا زمانی که ما به همه خواسته های خود در این زمینه برسیم.»
🔸️ بیان اظهاراتی پیرامون جدیت طرف آمریکایی و برداشته شدن بخش بزرگی از تحریمها! که با واقعیتهای موجود عرصه مذاکرات تفاوتی آشکار دارد با هدف درگیر کردن افکار عمومی صورت میگیرد تا فشارهای علیه نظام افزایش یابد و کشور در بن بست قرار گیرد.
🔸️در واقع عراقچی پالسهای غلطی به افکار عمومی میدهد تا صورت مسئله به این شکل شود که وزارت خارجه قصد برداشتن تحریمها و حل مشکلات مردم را دارد اما برخی از مسئولین اجازه آن را نمیدهند.
🔵کانال جهادی تعفف👇
https://eitaa.com/joinchat/226164801C370d772fbf