eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
83.8هزار عکس
46.6هزار ویدیو
4.1هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شیخ ناصر
. ⁉️ 💠کدام یک از عالِمان شیعه مورد عنایت امام مهدی(عج) بوده‌اند؟ 🔸پاسخ : از میان عالمان بزرگ شیعه، برخی مورد عنایت خاصّ امام مهدی(ع) قرار گرفته‌اند، از جمله: ۱. شیخ صدوق (کتاب کمال الدین را درباره امام مهدی(ع) تألیف نموده است. ...اكنون تو را امر مى‏كنم كه در باره غيبت، كتابى تأليف كنى و غيبت انبيا را در آن باز گويى). ۲. شیخ مفید (عنايت ویژه ولىّ امر عليه السلام به ایشان در اصلاح فتوا...). ۳. سید ابن طاووس (که خود از شنیدن صدای امام مهدی(ع) در سامرّا به هنگام دعا خبر داده است). ۴. علّامه حلّی (که در راه کربلا امام مهدی(ع) را دیده و با ایشان گفتگو کرده است). ۵. مقدّس اردبیلی (که سؤالاتش را در محراب مسجد کوفه از امام مهدی(ع) پرسیده است). ۶. ملّا محمّدتقی مجلسی (مجلسی اوّل) (که سؤالاتش را در مسجد جامع قدیم اصفهان از امام مهدی(ع) پرسیده است). ۷. شیخ حُرّ عاملی (که بارها معجزاتی از امام مهدی(ع) دیده است). ۸. وحید بهبهانی . ۹. شیخ حسین نجف (از اصحاب خاصّ سید بحر العلوم) (که امام مهدی(ع) را در سفر حج در منزلی دیده است). ۱۰. ملّا محمود عراقی (که در سفری، دچار برف و بوران سخت و از زندگانی خود مأیوس شده بود و به وسیله امام مهدی(ع) نجات یافت). ۱۱. سید بحر العلوم (که امام مهدی(ع) او را در بغل کشیده و به سینه خود چسبانیده است). ۱۲. علّامه شیخ مرتضی انصاری (که گاهی اجازه یافته است به خدمت امام مهدی(ع) شرفیاب شود). ۱۳. میرزای شیرازی . ۱۴. سید محمّد فشارکی (که در بیابانی در اطراف سامرّا امام مهدی(ع) را ملاقات کرده است). ۱۵. شیخ علی یزدی ( که در سال ۱۳۰۵ق در راه نجف و به هنگام یأس از زنده ماندن در رگبار و تگرگ شدید، به وسیله امام مهدی(ع) نجات یافته است. ۱۶. ملّا علی طهرانی . ۱۷. سید عبد الحسین لاری (که در سفر مکّه پاسخ سؤال علمی اش را از امام مهدی(ع) گرفته است). ۱۸. آخوند ملّا عبّاس تربتی (که در هفته پیش از وفاتش، امام مهدی(ع) را دیده و به ایشان سلام کرده است). ۱۹. حاج شیخ عبد الکریم حائری (مؤسّس حوزه علمیه قم). ۲۰. آقا سید ابو الحسن اصفهانی (که شیخ محمّد کوفی از طرف امام مهدی(ع) برای وی پیغام آورده است که: «در دالان [خانه ات] بنشین و حاجت های مردم را برآورده کن. ما تو را یاری می کنیم»). ۲۱. شیخ محمّدتقی آملی (که در مسجد کوفه با امام مهدی(ع) مکالماتی داشته است). ۲۲. حاج آقا حسین بروجردی (...«به سید حسین بروجردی از جانب ما سلام برسانید و بگویید زحمات شما در حفظ آثار، منظور نظر ماست و توفیق شما را از خدا خواسته ایم»). 📚 از امام مهدی(ع) بیشتر بدانیم، ص ۵۷ ـ ۵۹ ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌🔰 @p_eteghadi 🔰
هدایت شده از شیخ ناصر
دیدگاه اسلام در مورد اجیر شدن !!! 🤔 : ❓آیا واقعیت دارد که در روایات شیعه از اجیر شدن منع شده است ? با توجه به آنکه امروز اکثر مشاغل دولتی و خصوصی به صورتی است که افراد به استخدام بخش عمومی یا خصوصی در می آیند آیا این روایات توجیه پذیر است? آیا این نکته این مطلب را ثابت نمی کند که دستورات اسلام برای امروز بشر کاربرد ندارد !!!!! 💠💠 👌اجیر شدن در اسلام نه تنها منعی ندارد بلکه در مواردی که تامین هزینه زندگی متوقف بر اجیر شدن است , ممدوح و پسندیده هم می باشد . ❕خداوند در قرآن تصریح به مشروعیت اجیر شدن کرده و در رابطه با چرایی اختلاف استعداد میان مردمان می فرماید : " تا يكديگر را تسخير و با هم تعاون كنند " " لیتخذ بعضهم بعضا سخریا " ( زخرف 32 ) ❕مفسرین در شرح آیه فوق در مورد اجاره و تسخیر در زندگی اجتماعی انسانها می نویسند : " هر گروهى امكانات و استعدادها و آمادگيهاى خاصى دارند كه در يك رشته از مسائل زندگى مى‏توانند فعاليت كنند، طبعا خدمات آنها در آن رشته در اختيار ديگران قرار مى‏گيرد، همانگونه كه خدمات ديگران در رشته‏هاى ديگر در اختيار آنها قرار مى‏گيرد، خلاصه استخدامى است متقابل، و خدمتى است طرفينى، و به تعبير ديگر هدف تعاون در امر زندگى است و نه چيز ديگر. ❕ناگفته پيداست كه اگر همه انسانها از نظر هوش، و استعداد روحى و جسمى، يكسان باشند هرگز نظامات اجتماعى سامان نمى‏يابد، همانگونه كه اگر سلولهاى تن انسان از نظر ساختمان و ظرافت و مقاومت همه شبيه هم بودند نظام جسم انسان مختل مى‏شد، سلولهاى بسيار محكم استخوان پاشنه پا كجا و سلولهاى ظريف شبكه چشم كجا؟، هر كدام از اين دو ماموريتى دارند كه بر طبق آن ساخته شده‏اند. مثال زنده‏اى كه براى اين موضوع مى‏توان گفت همان استخدام متقابلى است كه در دستگاه تنفس، و گردش خون، و تغذيه، و ساير دستگاههاى بدن انسان است كه مصداق روشن" لِيَتَّخِذَ بَعْضُهُمْ بَعْضاً سُخْرِيًّا" است (منتها در شعاع فعاليتهاى داخلى بدن) آيا چنين تسخيرى مى‏تواند اشكال داشته باشد؟!" 📚تفسير نمونه، ج‏21، ص: 50 👌همینطور مشروعیت اجاره در جریان حضرت موسی و شعیب علیهما السلام مورد بیان خداوند قرار گرفته است : " يكى از آن دو (دختر) گفت: پدرم! او را استخدام كن، چرا كه بهترين كسى را كه استخدام مى‏توانى كنى آن كس است كه قوى و امين باشد - (شعيب) گفت: من مى‏خواهم يكى از اين دو دخترم را به همسرى تو در آورم به اين شرط كه هشت سال براى من كار كنى، و اگر آن را تا ده سال افزايش دهى محبتى از ناحيه تو است، من نمى‏خواهم كار سنگينى بر دوش تو بگذارم و ان شاء اللَّه مرا از صالحان خواهى يافت - (موسى) گفت (مانعى ندارد) اين قراردادى ميان من و تو باشد، البته هر كدام از اين دو مدت را انجام دهم ستمى بر من نخواهد بود (و من در انتخاب آن آزادم) و خدا بر آنچه ما مى‏گوئيم گواه است. " " قالَتْ إِحْداهُما يا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِين‏... " ( قصص 26 تا 28 ) ❕بر همین اساس امام کاظم علیه السلام در پاسخ سؤال محمّد بن سنان در باره اجير شدن فرمود : "خوب است. عيبى ندارد، اگر اندازه توانش را در نظر بگيرد. موسى عليه السلام خودش را اجير كرد و با او شرط شد و [شعيب‏] گفت: «اگر خواستى، هشت [سال‏] و اگر خواستى، ده [سال برايم كار كن‏]». خداوند عز و جل در اين باره فرموده است: « [به اين شرط] كه هشت سال براى من كار كنى، و اگر ده سال را تمام گردانى، اختيار با توست»." "صالِحٌ لا بَأسَ بِهِ إذا نَصَحَ قَدرَ طاقَتِهِ، قَد آجَرَ موسى‏ عليه السلام نَفسَه‏... " 📚الکافی ج 5 ص 90 ▫️ادامه 👇
هدایت شده از شیخ ناصر
💬 سوال: آیا دست دادن به خواهرزن و نگاه به موهای او جایز است؟ ✍🏻 پاسخ: خواهر زن با داماد نامحرم است و حکم سایر افراد نامحرم را دارد. ❇️ خواهر زن به داماد نامحرم است ولی چون خواهر او را براى خود عقد کرده است(دائم یا موقت)، تا وقتى که آن زن در عقد اوست نمى‏تواند با خواهر آن زن ازدواج نماید.[1] 🔶 از آنجایی که خواهر زن به داماد نامحرم است، نگاه کردن جاهایی از بدن او که واجب است پوشانده شود، چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است.[2] ❇️ نکته: در اسلام چیزی به نام نامحرم و نامحرم تر وجود ندارد و اشخاص یا محرمند یا نامحرم و رابطه خویشاوندی سبب کم شدن نامحرمی نیست. ✅ روایت: احمد بن ابی نصر بزنطی (که از اصحاب عالیقدر امام رضا -علیه السلام - است) می گوید ازحضرت امام رضا علیه السلام سؤال کردم آیا برای مرد جایز است که به موی خواهر زنش نگاه کند؟ فرمود خیر. 🔹 گفتم پس خواهر زن و بیگانه یکی است؟ فرمود بله. (وسائل جلد 3، صفحه 25) ------- [1] توضیح المسائل (المحشی للامام الخمینی)، ج2، ص 465، م 2390؛ بهجت، محمد تقی،جامع المسائل، ج 3، ص 454. [2] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج‏2، ص: 485، مسأله 2433. 📚 👇 https://eitaa.com/joinchat/804061385C4d4b905f05
هدایت شده از شیخ ناصر
سلام 💜اسعدالله ایامکم🪴🥀 🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋 💜ﺗﻘﺪﯾﻢ به زنـــان غیرتمند ایران زمین 💚ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻧﺎﺯ ﻫﺴﺘﯽ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ 💚ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﯾﮏ ﻓﺮﺷﺘﻪ ﺩﺭ ﺳﺠﻮﺩ 💚ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﯾﮏ ﺑﻐﻞ ﺁﺳﻮﺩﮔﯽ 💚ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﭘﺎﮐﯽ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﯽ 💚ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻫﺪﯾﻪ ﯼ ﻣﺮﺩ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ 💚ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻫﻤﺪﻡ ﻭ ﯾﮏ ﻫﻢ ﺻﺪﺍ 💛ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻋﺸﻖ ﻭ ﻫﺴﺘﯽ؛ ﺯﻧﺪﮔﯽ 💛ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﯾﮏ ﺟﻬﺎﻥ ﭘﺎﯾﻨﺪﮔﯽ 💛ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻟﻄﯿﻒ؛ ﻓﺼﻞ ﺑﻬﺎﺭ 💛ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﺭ ﻻﻟﻪ ﺯﺍﺭ 💛ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻋﺎﺷﻘﯽ؛ ﺩﻟﺪﺍﺩﮔﯽ 💛ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺭﺍﺳﺘﯽ ﻭ ﺳﺎﺩﮔﯽ ❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻋﺎﻃﻔﻪ؛ ﻣﻬﺮ ﻭ ﻭﻓﺎ ❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻣﻌﺪﻥ ﻧﻮﺭ ﻭ ﺻﻔﺎ ❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺭﺍﺯ؛ ﻣﺤﺮﻡ؛ ﯾﮏ ﺭﻓﯿﻖ ❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﯾﺎﺭ ﯾﮑﺪﻝ؛ ﯾﮏ ﺷﻔﯿﻖ ❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻣﺎﺩﺭ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﻣﺮﺩ ❤️ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻫﻤﺪﻡ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺩﺭﺩ 💙ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺣﺲ ﺧﻮﺵ؛ ﺣﺲ ﻋﺠﯿﺐ 💙ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺑﻮﺳﺘﺎﻧﯽ ﭘﺮ ﻧﺼﯿﺐ 💙ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺑﺎﻏﻬﺎﯼ ﺁﺭﺯﻭ 💙ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻧﻌﻤﺘﯽ ﺩﺭ ﭘﯿﺶ ﺭﻭ 💙ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺑﻨﺪﻩ‌ﯼ ﺧﻮﺏ ﺧﺪﺍ 💙ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺟﺪﺍ 💜ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻫﻤﺴﺮﯼ ﺧﻮﺏ ﻭ ﺷﻔﯿﻖ 💜ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﯾﺎﺭ ﻭ ﺭﻓﯿﻖ 💜ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺍﻧﻔﺠﺎﺭ ﻧﻮﺭﻫﺎ 💜ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻧﻐﻤﻪ‌ﯼ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺭﻭﺍﻥ 💜ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺳﺎﺯ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﺟﺎﻥ 💜ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﻣﺮﻫﻢ ﻫﺮ ﺧﺴﺘﮕﯽ 💜ﺯﻥ ﯾﻌﻨﯽ: ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﻰ 🦋🦋🦋🦋🦋🦋 مبارک باد میلاد نادره‌ی خلقت، کوثر ولایت، حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها، بر شما و خانواده محترمتان🪴🥀 🦋🦋🦋🦋🦋🦋 💚 فاعتبروا یا اولی الابصار🇮🇷 🦋🦋🦋🦋🦋🦋
هدایت شده از #
🔴دوباره افشای جاسوسی اصلاحطلبان هر دم از این باغ بری میرسید. ❌نگرانی‌های شبانه بی‌بی‌سی‌ فارسی از دستگیری یک جاسوس! ♦️اخیرا خبری مبنی بر دستگیری علیرضا اکبری، معاون وزیر دفاع دوره اصلاحات و از افراد نزدیک به علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، منتشر شد. ♦️علیرضا اکبری به اتهام جاسوسی برای سرویس‌های بیگانه ماه‌ها قبل توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد. با این حال اما خبر دستگیری وی مسکوت باقی مانده بود. ♦️بعد از رسانه‌ای شدن این خبر به صورت غیررسمی و تایید ضمنی آن، بی‌بی‌سی فارسی در یک دستپاچگی آشکار نیمه شب گذشته در دو خبر از انتقال اکبری به سلول انفرادی ابراز نگرانی کرده است! ♦️این ابراز نگرانی بی‌بی‌سی برای فردی که یک شهروند عادی دستگیر شده در اغتشاشات نیست، بلکه یک مقام نظامی-امنیتی است‌‌. ♦️بنظر می‌رسد این تلاش‌های رسانه‌ای در جهت حفظ شاه‌مهره جاسوسی انگلیس صورت می‌گیرد.
هدایت شده از خبر فوری
علیرضا اکبری به جرم جاسوسی محکوم به اعدام شد وزارت اطلاعات: 🔹اکبری یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بوده است 🔹علیرضا اکبری به جرم افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق انتقال اطلاعات به اعدام محکوم شد. 🔹علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. 🔹برهمین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار گردید و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم گردید. 🔹وزارت اطلاعات در همین زمینه با انتشار اطلاعیه ای تاکید کرد اکبری یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع‌آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار داده است./میزان @AkhbareFori
💠 نیت نماز را اشتباهی به زبان آوردن 💬 سوال: 🔷 آیا با وجود اشتباه به زبان آوردن نیت، نماز صحیح است؟ ✅ پاسخ: ◀️ هرگاه فردی به نماز ایستاده و نیت قلبی کرده اما در زبان و خیال خود غیر از نیت قلبی داشت، مثلاً هنگام ظهر قصد نماز ظهر را داشت، ولی اشتباها گفت؛ چهار رکعت نماز عشا می خوانم نمازش صحیح است. 🔸برداشت نادرست: بسیاری بر این باورند که نیت باید به زبان آورده شود، در حالی که لازم نیست نیت را به زبان بیاورد، بلکه همین قدر که انگیزه انسان از این کار، نماز خواندن برای خدا باشد کافی است. 📚 العروة الوثقی، فصل فی النیة، مسالة ١٧ 📚 پاسخ به سوالات شرعی👇 https://eitaa.com/joinchat/1100349716C69e8a02865
هدایت شده از خبرگزاری فارس
‏با پیشنهاد اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و موافقت رهبر انقلاب، رئیس‌جمهور عبدالحسین خسروپناه را به دبیری شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد. @Farsna
هدایت شده از شهید ابراهیم هادی
کدام رهبری در جهان به دستان دختر خردسال بوسه می‌زند؟ کجای جهان مقام زن را انقدر گرامی و با ارزش میدانند؟
هدایت شده از محمد علی‌تبار
🔴 ۷ هزار پرستار در نیویورک اعتصاب کردند 🔹 بیش از ۷ هزار پرستار از دو بیمارستان بزرگ نیویورک برای اعتراض به حقوق خود، اعتصاب کردند که این امر حتی باعث لغو عمل‌های جراحی و نوبت‌های معاینه بیماران در یکی از این مراکز درمانی شد. 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
هدایت شده از وام بانک رسالت 🇮🇷
🌹زيارت عجيب مزار حاج قاسم توسط همسرشان ♦️ همسر شهيد حاج قاسم سليماني براي زيارت مزار مطهر اين شهيد بزرگوار به دور از تشريفات در صف ايستاد و سپس مانند مردم عادي قبر را زيارت و محل را ترك مي‌كند و حتي در زماني كه مردم در حاضر در صف از او مي‌خواهند تا به زيارت خود سرعت ببخشد باز هم نمي‌گويد كيست و به زيارت خود خاتمه مي‌دهد؛ ♦️عکس متعلق به اولین سنگ مقبره حاج قاسم سلیمانی است 🌷🌿🌷🌿🌷 @fatemi_women | خانواده فاطمی
🔻کسی که بعد از چهار ماه این‌ها را هنوز نفهمیده باید به عقلش شک کرد 🔸این‌ها همه سیگنال و نشانه است. تهدید اتحادیه اروپا به قراردادن سپاه در لیست تروریستی نشانه است. اروپا و بلوک آتلانتیک به رهبری آمریکا دارد از آمال و آرزوهایش حرف می زند. از برنامه ای که در این چهار ماه خط به خط دنبال کرده و هر لحظه تحلیلش را بر اساس موقعیت داخلی ایران به روز کرده. 🔹بعد از ۱۵ سال فشار اقتصادی زیر تحریم های سنگین و همراه کردن توده ها علیه سیستم و رم دادن اذهان و ریزش بدنه غیرسیاسی با استفاده از رسانه و مدیای جمعی (اینستاگرام، توییتر، غیره) حالا نوبت به تروریستی اعلام کردن سپاه است. 🔸آرزویشان چیست؟ ضعیف کردن ایران تا حدی که توان حمله هوایی به ایران را پیدا کنند. پاسخ محدود ایران به حملات هوایی و بعد درگیر کردن کومله و تجزیه طلب های کرد از غرب و در صورت درگیری با آذربایجان یورش وحوش علیف و خط دهی به سنی ها با محوریت مولوی ها و تروریست های جندالله از جنوب هم زمان با شورش داخلی 🔹خط به خط جلو آمدن در مرزها و تثبیت خطوط تا هر جایی که توانستند. اگر کسی هنوز نفهمیده این جنبش کثافت زن زندگی برای چیست باید به عقلش شک کرد ⚠️ به بپیوندید: 🚨 eitaa.com/joinchat/639434752C60c801636b کانال فاتحان قدس ☝️☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا بلوچستان پاکستان است، جایی که فقر و فلاکت بیداد می‌کند، غذایی برای خوردن نیست و مردمی که سواره دنبال کامیون را افتادند شاید یک گونی آرد به آنها بدهد تا چند روزی بتوانند نان و نمک بخورند. این ویدیو را بزنید و بر دهان آن یاوه‌گوی هتاک بی‌ادبی که آگاهانه بر شاخ نشسته، بن می‌برد و در سیستان و بلوچستان ما فتنه‌گری می‌کند. در حالیکه در پاکستان احزاب در رقابت شدید برای به دست گرفتن قدرت هستند و روز گذشته دستگیری عمران خان و برخی از نزدیکانش صادر شد به نظر نمی‌رسد کسی چندان یادش به بلوچستان، این پهناورترین و کم جمعیت‌ترین ایالت این کشور باشد. جایی که به بمب ساعتی می‌ماند که هر لحظه ممکن است منفجر شود و ترکش‌‌های آن ناخواسته یا از روی عمد و غرض به دلیل سمپاشی‌های آن شیاد وهابی به داخل کشور ما بیاید... ⚠️ به بپیوندید: 🚨 eitaa.com/joinchat/639434752C60c801636b کانال فاتحان قدس ☝️☝️
🔺زابیل محرم اف: آذربایجان (تالش) یک راه دارد و آن هم این است که به دامن مادر برگردد مراسم یادبود درگذشت علی اکرم همت‌زاده سیاستمدار، زندانی سیاسی و فعال حقوق بشر تالشی اهل جمهوری آذربایجان عصر ۱۷ دی در سالن کوثر دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران توسط فعالان اجتماعی انجمن تالشان مقیم تهران برگزار شد. در این مراسم آقای زابیل محرم اف ( رییس بخش شورای رسانه ای تالشستان) گفت: “همه تالشیان بدانند که تالش (آذربایجان) یک راه دارد و باید به سرزمین مادری بازگردد. جمهوری ما، جمهوری اسلامی ایران و کشور ما ایران است. اشک چشم ما امروز در مراسمی که در تهران برگزار شده گریه ناراحتی نیست بلکه اشک شوق است. اشک شوق شبانه روزی است تا هنگامی که (این شهر – تهران) پایتخت سرزمین تالش هم باشد. امروز من به کشور امام زمان و سرزمین خود بازگشته‌ام. سرزمین مادری‌ام ایران مرا را بپذیرد چون من ایران را مانند مادر می‌پذیرم و امید دارم مرا به عنوان فرزند و پسر خود قبول کند.” پرچم بالاست🇮🇷✌️ @mrtahlilgar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 نطق محمدرضا پهلوی قبل از ترک کشور ❄️🌹❄️ 🔻بار دیگر در برابر ملت ایران متعهد میشوم که خطاهای گذشته و بی قانونی و ظلم و فساد دیگر تکرار نشده بلکه خطاها از هر جهت جبران گردد. 🔺بالاخره حرف کیو باور کنیم؟ حرف شاه رو یا حرف سلطنت طلب ها رو که میگن اصلا ظلم و فسادی نبوده و داشتیم ژاپن میشدیم؟! ☀️ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈ 🇮🇷پایگاه بسیج انصارالحسین ع محله کشتلی ما در پیام رسان های داخلی برای همراهی: 🚩نرم‌افزار ایتا eitaa.com/ansarolhosein_gh 🚩نرم‌افزار سروش splus.ir/ansarolhosein_gh 🚩نرم‌افزار روبیکا https://rubika.ir/joing/DBJAIIDH0HCNLHDXHTGUGUKYJEBXPKXM
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
نگاه درست.mp3
8.88M
➖ نگاه شما به آنان که بی‌حجابی و سنت گریزی را ترجیح داده‌اند، چگونه است؟ ➖ چه شد که این اتفاق در بعضی‌ها افتاده؟ ➖ من با این اتفاقِ اجتماعی باید چگونه برخورد کنم؟ @Ostad_Shojae
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
🙏 ★بعد از اینکه به یه شیء ریز خیره میشم؛ چشمام تار میشن و ...من پلک میزنم تا چشمام به دید معمولی برگردند! - بعد از باز کردن پلک‌ها، این اتفاق نمیفته مگر بواسطه‌ی قدرت تنظیم نور و فاصله، که به عنبیه و مردمک چشمان من بخشیدی، ساختاری شبیه یک دوربین عکاسی! - تو به مغزم سپردی تا بر اساس تفاوت چیزی که قبل و بعد پلک زدن میبینم، میزان گشاد شدن و تنگ شدن مردمک چشمم رو تنظیم کنه، تا با تنظیم نور و فاصله، هم اجسام رو در فواصل گوناگون، به وضوح ببینم، هم فاصله ام رو با اونها تنظیم کنم. اگه این مکانیزم قدرتمند رو نداشتم؛ بعد هر پلک زدن، دنیای اطرافم رو سایه دار و متلاطم می‌دیدم و با اجسام مکررا برخورد می‌کردم. ممنونم ازت خدا... 🙏 @Ostad_Shojae
هدایت شده از اکبر خاتمی
♨️ معاون دادستان کل: دادستانی برای برخورد با «کشف حجاب» به پلیس دستور داده است 🔸جرم «کشف حجاب» یکی از جرایم مشهود است و مأموران انتظامی مکلفند در اجرای تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی ۱۳۷۵ و قسمت اخیر ماده ۴۴ قانون آئین دادرسی کیفری مرتکبان جرایم مشهود را دستگیر و جهت اعمال مجازات به مراجع ذیصلاح قضائی معرفی نمایند. اخیراً طی بخشنامه‌ای از سوی دادستانی کل کشور به پلیس دستور داده شده است در سراسر کشور با قاطعیت با جرم کشف حجاب برخورد کند. 🔸در اجرای دستور ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور نیز اعلام شده است که در اجرای ماده ۳۲ قانون آئین دادرسی بر اقدامات ضابطان در زمینه برخورد با جرم کشف حجاب نظارت کرده و در اجرای ماده ۱۱ و بند (پ) ماده ۲۳۵ قانون مذکور از رؤسای دادگاه‌ها بخواهند علاوه بر جزای نقدی مرتکبان جرم کشف حجاب را به مجازات‌های تکمیلی و تبعی نیز محکوم کنند و به رؤسای کل دادگستری سراسر کشور نیز اعلام شده است به قید فوریت برنامه ریزی لازم را برای برخورد جدی و بازدارنده با جرم کشف حجاب به عمل آورند. 🔸مجازات اصلی جرم کشف حجاب به موجب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵، ده روز تا دو ماه حبس است. اما از آنجا که در اجرای سایر مقررات، مجازات حبس کمتر از سه ماه الزاماً باید تبدیل به مجازات جایگزین حبس شود، با در نظر گرفتن مواد ۲۳، ۲۶، ۶۵ و ۸۷ قانون مجازات اسلامی دادگاه‌ها می‌توانند کسانی را که مرتکب جرم کشف حجاب می‌شوند علاوه بر پرداخت جزای نقدی به تحمل یک یا چند مورد از مجازات‌های تبعی و تکمیلی مانند تبعید، منع از اشتغال به حرفه یا کار معین، انفصال از خدمات دولتی و عمومی، منع از خروج از کشور، الزام به انجام خدمات عمومی رایگان، منع از عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی یا اجتماعی، توقیف وسایل دخیل در ارتکاب جرم (مانند بستن محل کسب و توقیف وسیله نقلیه، توقیف رسانه)، الزام به یادگیری حرفه، شغل یا کار معین و… به مدت ۶ ماه محکوم کند. 🔸مجازات جرم کشف حجاب از جمله مجازات‌های درجه ۸ است، بنابراین به موجب مواد ۳۴۰ و ۴۲۷ قانون آئین دادرسی کیفری به این جرم مستقیماً در دادگاه کیفری دو رسیدگی می‌شود و رأی دادگاه قطعی و غیر قابل تجدید نظر است. 🔸مجازات جرم تشویق و ترغیب دیگران به کشف حجاب بسیار سنگین‌تر از جرم کشف حجاب است، چرا که تشویق و ترغیب به کشف حجاب یکی از مصادیق بارز تشویق به فساد محسوب می‌شود و مجازات تشویق به فساد به موجب بند (ب) ماده ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی یک تا ده سال حبس است بنابراین دادگاه‌ها مکلفند کسانی را به هر طریق دیگران را ترغیب به کشف حجاب می‌نمایند به مجازات فوق الذکر محکوم کنند.
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 میلاد سراسر نور و موفور السّرور حجّةُ الحُجج(علیهم السلام)،دُخت و دُردانه نبیِّ اکرم(صلَّی اللهُ علیه وآله وسلم)،أمّ أبيها،کوثرِ علی(علیهماالسلام)،جانِ علی(علیهماالسلام)،أمّ الائمة(علیهم السلام)،حضرتِ مادر،فاطمة،صدیقة،مبارکة،زکیّة،راضیّة،مرضیّة،محدّثة،زهراء،طاهرة،اوّلین مدافع حریم ولایت،حضرت فاطمه زهرا(علیهاالسلام)را مَحضرِ حضرت فرمانده،بقيةُ اللهِ الأعظم(روحی و أرواحُ العالمینَ لِتُرابِ مَقدمِهِ الفداءُ وعجّلَ اللهُ تعالی فرجَهُ الشریفَ)،نائبِ برحقشان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(حفظهُ اللهُ تعالی)عزیز وحکیم وشیعیان ومحبّانِ خاندانِ عِصمت وطهارت(علیهم السلام)،تبریک و تهنیت میگوئیم. 🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 ☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘
هدایت شده از جنگ نرم
فروپاشی خانواده و مرگ آدمیت! راهی که غرب طی ۸۵ سال رفت ... و ما اگر هشیار نباشیم، از آن‌ها سبقت می‌گیریم 🏆 "بپیوندید" ↙️ " JOIN "👇 http://eitaa.com/jangenaarm
هدایت شده از نیکزاد
باسمه تعالی بحثی درباره قطع اصولیون و فقها در باب قطع به احکام شرعی چند چیز را مطرح کرده اند . ۱- وجوب متابعت قطع از لوازم جدا نشدنی قطع است. اما امام خمینی و شهید صدر این امر را منکرند و معتقدند که وجوب متابعت، مربوط به قطع نیست بلکه از آثار واقع مکشوف یعنی حکم شرعی است. شاهدش این است که اولا اگر قطع شخص خطا بود یعنی بیجا قطع به حکم شرعی پیدا کرد، این قطع وجوب متابعت ندارد،در این صورت فرد قاطع توهم می‌کرد که وجوب متابعت در کار است. ثمره این اختلاف نظر این است که طبق نظر اصولیین اگر در این صورت شخص به قطع خود عمل نکند مستحق عقوبت است اما طبق نظر این دو بزرگوار چنین نیست. ثانیا اگر در واقع تکلیف فعلی شرعی در کار بود ولی ما بدان قطع نداشتیم ( و حجت دیگری هم در کار نبود) طبق نظر اصولیین نباید وجوب متابعت در کار باشد درحالی که وجوب متابعت در کار است. زیرا طبق نظر امامیه احکام فعلی واقعی مشترک میان عالم و جاهل است، البته تنجز احکام دائر مدار وصول است. ۲-گفته اند طریقیت و کاشفیت لازمه ذاتی قطع و یا عین ذات قطع است. ظاهر عبارت آخوند قول اول است. و تصریح آقای خویی قول دوم است. اما امام خمینی طریقیت و کاشفیت را نه عین ذات قطع و نه لازمه ذاتی آن می داند، شاهدی که بر این دیدگاه می آورند این است که در مواردی قطع اشتباه در می آید و واقع را به ما نشان نمی دهد، اگر طریقیت و کاشفیت ذاتی قطع بود نمی بایست از آن جدا شود. برخی در پاسخ گفتند که طریقیت برای قطع در نگاه انسانی که قطع پیدا میکند ذاتی و تخلف ناپذیر است. امام در پاسخ می فرمایند ذاتی یک شی، نمی‌تواند به نظر خاصی منوط باشد همین نشان می‌دهد که طریقیت ذاتی خود قطع نیست. آری چنانکه مرحوم مظفر در اصول فقه فرموده است تفاوت ظن و قطع در این است که ظن، به خاطر طریقیت ناقصه خود احتیاج به تتمیم کشف دارد برخلاف قطع که به دلیل اینکه در نظر قاطع طریقیت صد در صدی دارد احتیاج به تتمیم کشف ندارد. ۳-گفته‌اند که قطع ذاتا حجت است. یعنی ذاتاً منجزیت و معذریت دارد. امام و آیت الله بروجردی معذریت را از آثار قطع نمی دانند بلکه از آثار جهل به واقع دانستند. گفته اند جهل به واقع در صورت قصوری بودن ونیز در صورت غفلت و عدم التفات، عقلا باعث عذر است یعنی عقلا مستحق عقوبت نیست. آیت الله بروجردی نکته ظریفی را نیز مطرح می کند می فرماید نسبت دادن هم منجزیت و هم معذریت به قطع جمع میان متهافتین است. زیرا اگر منجزیت مال قطع است معنایش این است که خود احکام واقعی باعث منجزیت نیست بلکه قطع به آن باعث منجزیت است. لازمه این سخن این است که اگر قطع نباشد منجزی در کار نیست به تعبیر دیگر صرف نبودن قطع کافیست برای نبود منجز و وجود معذر ، بنابراین استحقاق عقوبتی در کار نیست. اما وقتی می گوییم قطع به نبود تکلیف باعث معذریت است معنایش این است که خود تکلیف واقعی باعث تنجز است مگر اینکه قطع به عدم آن پیدا کنیم . اما منجزیت برای قطع مورد قبول همگان است هرچند در این که آیا لازمه ذات و ماهیت قطع است و یا لازمه وجود قطع اختلاف نظر است. ظاهر عبارت شیخ و آخوند قول اول است اما امام به صحت قول دوم تصریح می‌کند. همچنین در مدرک این حکم برای قطع اختلاف نظر است که آیا به حکم عقل است و یا به بنای عقلا؟ مرحوم محقق اصفهانی به نظریه دوم گرایش دارد اما امام خمینی و آیت الله خویی نظریه اول را قبول دارند. اما آقای عبدالصاحب حکیم در کتاب منتقی الاصول منجزیت قطع به معنای موجب استحقاق عقوبت اخروی بودن را در صورت مخالفت، منکر است. توجیه ایشان این است که عقل حکم به استحقاق عقوبت اخروی در صورت مخالفت با قطع نمی‌کند زیرا منشأی برای عقوبت اخروی نمی بیند منشا عقوبت یا تشفی خاطر و حس انتقام جویی و یا تادیب مجرم و یا عبرت برای دیگران است که هیچ کدام یک از این عوامل در آخرت مطرح نیست. اگر گفته شود که عقوبت اخروی از باب تجسم اعمال است چنانکه پاره ای از آیات و روایات بر آن دلالت دارد گفته می شود که تجسم اعمال حکم عقل نیست بلکه فرموده شرع است، یعنی عقل حکم به تجسم اعمال ندارد. ( منتقی الاصول، ج ۴ ، ص ۲۹-۲۷) بنابراین نمی توان منجزیت و استحقاق عقوبت در آخرت را از احکام عقلی قطع دانست. شهید مطهری رحمه الله علیه در کتاب عدل الهی نیز تصریح می کند که جز از راه تجسم اعمال نمی‌توان عقوبت اخروی را توجیه کرد. به نظر حقیر این دیدگاه قابل نقد و خدشه است که فعلاً مجال بیان آن نیست. ۴- گفته اند شارع نمی تواند از عمل به قطع منع کند زیرا این کار مستلزم اجتماع ضدین است. اگر مثلا قطع به وجوب شرعی پیدا کند شارع او را از عمل به قطع منع کند معنایش این است که عمل کردن به متعلق قطع هم واجب است و هم حرام است، این اجتماع ضدین است. برخی بر این گفته اشکال کرده اند که همیشه قطع مطابق با واقع نیست بنابراین قطع به وجوب لزوماً به معنای حکم وجوب در واقع نیست پس منع عمل به قطع همیشه مستلزم ا
هدایت شده از نیکزاد
جتماع ضدین نیست. آری می توان گفت که در نگاه قاطع مستلزم همیشه مستلزم اجتماع ضدین است. امام خمینی و آیت الله بروجردی کلاً این سخن را قبول ندارند و می فرمایند احکام شرعی با هم رابطه تضاد ندارند چون امور اعتباری هستند. شاهدش این است که مولای غیر حکیم می تواند هم به چیزی امر کند و هم از چیزی نهی کند و یا مثلاً کسی به چیزی امر کند و کسی دیگر از همان چیز نهی کند اگر اجتماع ضدین بود هیچگاه تحقق پیدا نمی کرد. آری محال است مولای حکیم بما هو حکیم از عمل به قطع منع کند چون مستلزم لغویت است. نیکزاد
هدایت شده از سیدمحمدمیرهاشمی