eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
83.9هزار عکس
46.7هزار ویدیو
4.1هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
👆چه خاطره شیرین و دیرینی است برایم دو سال در معاونت ایشان در دهه ۷۰✍ @qavami
 وزارت خارجه آمریکا فرزند سیدجواد طباطبایی- روشنفکر واستاد دانشگاه ایرانی- را به عنوان مشاور ارشد در معاونت کنترل تسلیحاتی و امور امنیت بین‌المللی وزارت خارجه منصوب کرده است(اقتصاد نیوز)
همیشه در تعجبم که در ماجرای تبریز انقلابی چگونه در حد مرجعیت به امام راحل حسادت و عداوت ورزیده میشد اعاذنا الله من شرور أنفسنا. ✍ @qavami
اولین شهید محراب تبریزی است منظورم قاضی طباطبایی قهرمان است ✍ @qavami
دشمن از همیشه نا امید تر است ✍️ @Qavami
از جوائز و رغائب امشب بی بهره نشویم ✍️ @Qavami
فرصت ها مثل ابر میگذرند فرصت طلایی و اعلایی امشب و نماز ویژه آن را غنیمت بشماریم و کوله خود را پر کنیم تا از برزخ به راحتی عبور نموده و دچار دوزخ نشویم لیلة الرغائب را میگویم ✍️ @Qavami
شورای روابط خارجی اروپا در مطلبی نوشته است: در هفته های آینده، ایالات متحده و تروئیکای اروپایی باید برای اسرائیل روشن کنند که احیای توافق هسته‌ای اصلی ایران هنوز بهترین روش برای رفع نگرانی‌های امنیتی و فوریتی آن‌هاست
نماز امشب به سان فردی خوشرو ، خوشبو و خوشگو در آمده و در بزنگاههای حساس آخرت حامی ما میشود امشب اورا خلق کنیم✍️ @Qavami
قالیباف نیز باید چنین👆 موضعی را اعلان کند ✍ @qavami
✳️ هرکسی که فردا را جزو مهلت عمر خود بداند، مرگ را نشناخته❗️   عَنِ الصّادِقِ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ عَلَیهِمَا السَّلامُ عَن اَبیهِ عَن آبائِهِ عَلَیهِمُ السَّلامُ قالَ، قالَ عَلىٌّ علیه‌‌السّلام: مَا اَنزَلَ المَوتَ حَقَّ مَنزِلَتِهِ مَن عَدَّ غَدا مِن اَجَلِه هرکسى که فردا را جزو مهلت عمر خود بداند، مرگ را درست نشناخته و آن را در جایگاه حقیقى خود قرار نداده است. (امالی صدوق، ص ۱۰۸) مَا اَنزَلَ المَوتَ حَقَّ مَنزِلَتِهِ مَن عَدَّ غَدا مِن اَجَلِه ✅ تعبیر کوتاه و بسیار گویا و عبرت‌‌انگیزى است. میفرماید هر کسى که فردا را -مثلاً امروز روز یک‌شنبه است و فردا دوشنبه است- جزو مهلت عمر خود و زندگى خود بداند، مرگ را درست نشناخته؛ مرگ را در جاى حقیقى خود قرار نداده؛ 🔵👈 اینکه ما خیال کنیم که حالا ما یک چند سال دیگر هستیم، از جمله‌‌ى چیزهایى است که در روایات متعدّد، در دعاهاى مختلف مأثور با این نگرش عامیانه‌‌ى ابلهانه مبارزه شده که شما خیال کنید که ما حالا که هستیم؛ حالا فردا مثلاً یا یک‌سال دیگر. میفرماید که [چنین شخصی] مرگ را در جایگاه حقیقى خود قرار نداده است، یعنی کسى که فردا را جزو اجل خود یعنى جزو مهلت خود و فرصت خود بداند مرگ را درست نشناخته است. ممکن است همین امروز، امشب، تا قبل از فردا ما نباشیم کمااینکه نظائرش را فراوان دیده‌‌ایم. در دعاى صحیفه‌‌ى سجّادیّه تعبیر عجیبى است؛ میفرماید که پروردگارا! به من آن روحیّه را عطا کن، آن فهم را عطا کن که من امید رسیدن نفَس بعدى را به این نفَس نداشته باشم: [حَتّى لانُؤَمِّلَ ...] وَلاَاتِّصالَ نَفَسٍ بِنَفَسٍ، وَ لاَ لُحوقَ قَدَمٍ بِقَدَمٍ؛(۱) 🔻 داریم راه میرویم، اینکه قدم بعدى حتما از سوى ما برداشته خواهد شد را ما خاطرجمع نباشیم؛ ممکن است برویم. خب این حالت ترقّب(۲) موت در انسان خیلى برکات دارد: کار را انسان عقب نمی‌اندازد؛ کارهاى لازمى را که باید انجام بدهد، انجام میدهد؛ منافاتى هم ندارد با اینکه انسان با توجّه به اینکه با همین احتمال که ممکن است تا یک ساعت دیگر، تا یک روز دیگر نباشد، کارهاى بلندمدّت را هم شروع کند؛ با هم منافاتى ندارد. 🔵👈چون سود کارهاى بلندمدّت حتما به شخص ما که نخواهد رسید؛ به دیگران هم که برسد به این تعبیر بگوییم سودش به ما رسیده است. بنابراین «اعمَل لِدُنیَاکَ کَاَنَّکَ تَعیشُ اَبدًا»؛ کار آبادى دنیا، سامان دادن به امور زندگى دنیا را جورى انجام بده که گویا تا ابد بنا است زنده بمانى، یعنى حتما با استحکام انجام بده امّا «وَاعمَل لاِخِرَتِکَ کَاَنَّکَ تَموتُ غَدا»؛(۳) 🔵👈 کار آخرت را هم این‌جورى انجام بده. معناى این این است که هر دو را درست انجام بده؛ کار دنیا را درست انجام بده مثل کسى که تا ابد زنده خواهد بود، کار آخرت را هم درست انجام بده مثل کسى که فردا خواهد مُرد و دیگر فرصتى برایش باقى نیست. ۱) صحیفه‌‌ى سجّادیّه، دعاى چهلم ۲) انتظار ۳) من لایحضره الفقیه، ج ۳، ص ۱۵۶ 📖 شرح حدیث از حضرت آیت الله امام خامنه ای (حفظه الله) 🗓 ۱۳۹۳/۱۰/۰۷ ❤️ ❤️
🌷بسم رب الشهدا و الصدیقین 🌷   🌷قرار عاشقی🌷 ✨شهیدان را نیازی به گفتن و نوشتن نیست ، آنان نانوشته دیدنی و خواندنی هستند... ☁️ باز هم ساعت 🕖به وقت  قرار تپش قلبهاست ❤️ برای شنیدن عاشقانه هایی که شهیدان 🌷 خلق کردند‌... امشب میزبان شهید مدافع‌حرم شهیدمحمدرضا دهقان‌امیری هستیم.. 🌷
🍃اَلا اے ڪه نادیده دل میبَرے 🍃تو را هر ڪه خواند به جان میخرے 🍂 شد و پر زدم سوے تو 🍂شدم زائر ،ڪوے تو 🍃گرفتم به تسبیح و سجّاده خو 🍃ز آبـــ دو دیده گرفتم وضو 🍂منم ڪه ز هر سوے درمانده ام 🍂نماز امام زمان(عج) خوانده ام 🍃خدایـا رسان مُنجـے و یار ما 🍃شِفـا یابد این قلبــــ بیمار ما
┄━═✿♡﷽♡✿═━┄ 🔅امام رضا(علیه‌ السلام): ✍️ منْ طَلَبَ الأمْرَ مِنْ وَجْهِهِ لَمْ یَزَلَّ، فَإنْ زَلَّ لَمْ تَخْذُلْهُ الحیلةُ. 🔴 هر که اهدافش را از راه درست دنبال کند نخواهد لغزید، اگر هم بلغزد راه چاره بر او بسته نمی‌شود. 📚 بحار الأنوار/ج۶۸‌ ص۳۴۰
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 💠 دعای حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) ﷽ 🔆إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ 🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🔅 🔆أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ 🔆فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ 🔅يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ🔅 🔆اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ 🔆يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ🙏 بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌷 💐💐💐
🌸سوره مبارکهء فاتحه؛ آیه ۳ 🔅الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ🔅 🔹 (خداوندی که) بخشنده و بخشایشگر است (و رحمت عامّ و خاصّش همگان را فرا گرفته). 🌻💫🌻💫🌻💫🌻💫🌻 (آيه ٣) - «خداوندى كه بخشنده و بخشايشگر است» و رحمت عامّ و خاصّش همه را رسيده. (الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ) . معنى «رحمن» و «رحيم» و همچنين تفاوت ميان اين دو كلمه را در تفسير «بسم اللّه» خوانديم. نكته‌اى كه بايد اضافه كنيم اين است كه اين دو صفت در نمازهاى روزانۀ ما حدّاقل ٣٠ بار تكرار مى‌شوند (در هر يك از دو ركعت اول نماز دوازده بار) و به اين ترتيب ٦٠ مرتبه خدا را به صفت رحمتش مى‌ستائيم. و اين درسى است براى همه انسانها كه خود را در زندگى بيش از هر چيز به اين اخلاق الهى متخلّق كنند. به علاوه اشاره‌اى است به اين واقعيّت كه اگر ما خود را عبد و بندۀ خدا مى‌دانيم مبادا رفتار مالكان بى‌رحم نسبت به بردگانشان در نظرها تداعى شود. نكتۀ ديگر اينكه «رحمان و رحيم» بعد از «رَبِّ الْعالَمِينَ» اشاره به اين است كه ما« خداوند»در عين قدرت نسبت به بندگان خويش، با مهربانى و لطف رفتار مى‌كنيم. 🌻💫🌻💫🌻💫🌻💫 👇👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جهنم جایی دارد برای رئیس‌جمهورها‼️ 🔹سکانس جالب سریال «دادِستان» با جمله ماندگار شهید رجایی🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 🌸سوره مبارکه: آیه شماره: ۴ 🔅مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ🔅 (خداوندی که) مالک روز جزاست. 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 🌸 آيه ٤) -دوّمين اصل مهمّ اسلام يعنى قيامت و رستاخيز: 🌸 «خداوندى كه مالك روز جزاست» (مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ) . در اينجا تعبير به «مالكيّت خداوند» شده است، كه نهايت سِيطَره و نفوذ او را بر همه چيز و همه كس در آن روز مشخص مى‌كند، روزى كه همۀ انسانها در آن دادگاه بزرگ براى حساب حاضر مى‌شوند و در برابر مالك حقيقى خود قرار مى‌گيرند، تمام گفته‌ها و كارها و حتى انديشه‌هاى خود را حاضر مى‌بينند، هيچ چيز حتّى به اندازۀ سر سوزنى نابود نشده و به دست فراموشى نيفتاده است، و اكنون اين انسان است كه بايد بار همۀ مسئوليّتهاى اعمال خود را بردوش كشد! حتّى در آنجا كه بنيانگزار سنّت و برنامه‌اى است، باز بايد سهم خويش را از مسئوليّت بپذيرد! 🌸 بدون شكّ مالكيّت خداوند نسبت به جهان هستى مالكيّت حقيقى است نه مالكيّت اعتبارى. نظير مالكيّت ما نسبت به آنچه در اين جهان ملك ما است. و به تعبير ديگر اين مالكيّت نتيجۀ خالقيّت و ربوبيّت است، آنكس كه موجودات را آفريده و لحظه به لحظه فيض وجود هستى به آنها مى‌بخشد، مالك حقيقى موجودات است. و در پاسخ اين سؤال كه مگر خداوند مالك تمام اين جهان نيست كه ما از او تعبير به «مالك روز جزاء» مى‌كنيم؟ بايد بگوئيم: مالكيّت خداوند گر چه شامل «هر دو جهان» مى‌باشد، اما بروز و ظهور اين مالكيّت در قيامت بيشتر است، چرا كه در آن روز همۀ پيوندهاى مادّى و مالكيّتهاى اعتبارى بريده مى‌شود، و هيچ كس در آنجا چيزى از خود ندارد، حتّى اگر شفاعتى صورت گيرد باز به فرمان خداست. 🌸 اعتقاد به روز رستاخيز، اثر فوق العاده نيرومندى در كنترل انسان در برابر اعمال نادرست و ناشايست دارد و يكى از علل جلوگيرى كردن نماز از فحشاء و منكرات همين است كه نماز انسان را هم به ياد مبدئى مى‌اندازد كه از همه كار او با خبر است و هم به ياد دادگاه بزرگ عدل خدا. 🌸 در حديثى از امام سجّاد عليه السّلام مى‌خوانيم: هنگامى كه به آيۀ «مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ» مى‌رسيد، آنقدر آن را تكرار مى‌كرد كه نزديك بود روح از بدنش پرواز كند. امّا كلمۀ «يَوْمِ الدِّينِ» : 🌸 در قرآن در تمام موارد به معنى قيامت آمده است، و اينكه چرا آن روز، روز دين معرفى شده؟ به خاطر اين است كه آن روز روز جزا است و «دين» در لغت به معنى «جزا» مى‌باشد، و روشنترين برنامه‌اى كه در قيامت اجرا مى‌شود همين برنامۀ جزا و كيفر و پاداش است. 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 پایان آیه۴🌷
🔅شفاعت، پاداش 🔸پیامبر (صلوات الله علیه و آله): 🔹انَّ الله وعد ان یدخل الجنة ثلاثة نفور بغیرحساب و یشفع کل واحد منهم فی ثمانین الفا، المؤذن و الامام ، و رجل یتوضا ثم یدخل المسجد فیصلی فی  الجماعة ✍همانا خداوند به سه گروه وعده داده که بدون حساب واردبهشت شوند و هر یک از این سه گروه (روز قیامت ) میتوانند هشتاد هزار نفر را کنند: 1- مؤذّن 2- امام جماعت 3- کسی که وضو بگیرد،سپس داخل مسجد شود و نماز را به جماعت به جا آورد.  📚مستدرک الوسائل/ج۱ ص۴۸۸
حدیث عاشقی ⭐ٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ "علیه السلام "قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) : قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَةِ إِنِّي أُحِبُّكِ☺ لَایَذْهَبُ مِنْ قَلْبِهَا أَبَداً. 🦋از وجود نازنین امام صادق" علیه السلام "نقل شده است که پیامبر"صلی الله علیه و آله" فرمودند: مردی که به همسر خود می گوید دوستت دارم این دارم از قلب❤ همسرش بیرون نمی رود هیچ وقت (منظور این است ک باعث ایجاد محبت زیادی میشود 😊) 📚كافي (ط - الإسلامية)، ج‏۵، ص: ۵۶۹ 💫 💐💫 💫💐💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا