eitaa logo
امامت و امارت
185 دنبال‌کننده
85.4هزار عکس
47.8هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺یک تاجر معروف اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران شد 🔹سرویس امنیتی داخلی اسرائیل (شین بت) اعلام کرد یک میلیونر عرب اسرائیلی را که با موشه یعلون وزیر دفاع سابق این رژیم مرتبط بوده است به جرم انتقال اطلاعات به سرویس اطلاعات ایران از طریق تماس در لبنان بازداشت کرد. 🔹یعقوب ابو القیان، سیاستمدار سابق و از تاجران ثروتمند و سرمایه گذار بزرگ ساخت و ساز در منطقه نقب در سرزمین‌های اشغالی است و مدتی قبل کاندیدای پارلمان رژیم صهیونیستی شده بود. 🔹شین بت مدعی شده وی مظنون به برقراری ارتباط با یک مرد لبنانی-عراقی و از طریق وی ارتباط با شخصیت های اطلاعاتی ایران است که اطلاعات را به آنها منتقل کرده است. اخبار کانال 12 اسرائیل گزارش داد که وی برخی اطلاعات از جمله جزئیات مربوط به تردد بنی گانتز ، وزیر جنگ اسرائیل را به ایران ارائه کرده است. 🔹به نقل از شین بت، به غیر از اطلاعات جاسوسی بین طرفین، تماس ها همچنین بر فرصت های بالقوه تجاری در کشورهای مختلف عربی منطقه متمرکز بوده و به عنوان بخشی از این تماس‌ها، ابو القیان به روزرسانی هایی را در مورد آنچه در اسرائیل می گذرد به ایران ارائه کرد ☑️ @enghlaabi | انقلابی
🔴شهرداری تهران و ضرورت فردی در تراز ریاست جمهوری 🔹پس از پیروزی لیست شورای ائتلاف اصولگرایان ،لیست چهل نفره گزینه های شهرداری تهران منتشر شده است 🔹علی رغم اینکه همه گزینه ها از افراد انقلابی می‌باشند اما حجم کم کاری شهردار اصلاحات در تهران ،ضرورت انتخاب شهردار در تراز ریاست جمهوری را طلب می کند که بشود عقب ماندگی‌های این چهار ساله را جبران کند 🔹گزینه های مطرح و ملی این لیست از لطف الله فروزنده تا فتاح و زاکانی و فرهاد رهبر و..... نشان می دهد که شورای ائتلاف تصمیم بر انتخاب افراد شاخص گرفته است 🔹هر چند برخی افراد مستمرا و رسماً از عدم برنامه و اراده برای تصدی شهرداری تهران دارند اما گزینه هایی مانند دکتر لطف الله فروزنده و زاکانی و فتاح که سابقه قانونگذاری ،و معاونت ریاست جمهوری و وزارت و.... دارند و یا از اساتید شاخص دانشگاههای بزرگ کشور می باشند می توانند در جهت کاهش عقب ماندگی های شهری و شهروندی تهران کمک کنند ☑️ @enghlaabi | انقلابی
فقه الاداره419و420.docx
24.7K
📒 سیر بحث: فقه الاداره _ فقه نظارت – نظارت بر برنامه – احکام نظارت – ضمان خسارت اصلاح بعد از افساد –ضمانت برنامه ریز 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۴۱۹ و ۴۲۰ 🗓 دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۲۱ ١۶۳ آدرس کانال دروس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 🔻 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386 جلسه برخط خارج فقه الإداره نیم ساعت پس از نماز صبح🔻 https://www.skyroom.online/ch/a32616797/feghh
فقه الاداره419و420.MP3
31.8M
🎙 سیر بحث: فقه الاداره _ فقه نظارت – نظارت بر برنامه – احکام نظارت – ضمان خسارت اصلاح بعد از افساد –ضمانت برنامه ریز 💠 استاد: حضرت آیت الله قوامی دام‌ظله 🔰 جلسه ۴۱۹ و ۴۲۰ 🗓 دوشنبه ۱۴۰۰/۴/۲۱ ١۶۳ آدرس کانال دروس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی 🔻 https://eitaa.com/D_bonyadfeghhi1386
1400.4.17.pdf
399.9K
تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن (1400.4.17). دروس 83 و 84. به نظر می رسد که دروس 81 و 82 باشند.
1400.4.17.docx
275.9K
تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن (1400.4.17). دروس 83 و 84. به نظر می رسد که دروس 81 و 82 باشند.
🔆 👁 تا حالا از این زاویه به زندگی نگاه کرده بودی!؟ 🔹«قارون» هرگز نمی‌دانست که روزی، کارت عابر بانکی که در جیب ما هست از آن کلیدهای خزانه وی که مردهای تنومند عاجز از حمل آن بودند ما را به آسانی مستغنی می‌کند. 🔸و «خسرو» پادشاه ایران نمی‌دانست که مبل سالن خانه ما از تخت حکومت وی راحت‌تر است. 🔹و «قیصر» که بردگان وی با پر شترمرغ وی را باد می‌زدند، کولرها و اسپلیت‌هایی که درون اتاق‌هایمان هست را ندید. 🔸و «هرقل» پادشاه روم که مردم به وی به‌خاطر خوردن آب سرد از ظرف سفالین حسرت می‌خوردند هیچگاه طعم آب سردی را که ما می‌چشیم نچشید ... 🔹و «خلیفه منصور» که بردگان وی آب سرد و گرم را باهم می‌آمیختند تا وی حمام کند، هیچگاه در حمامی که ما به راحتی درجه حرارت آبش را تنظیم می‌کنیم حمام نکرد ... 🔰 به‌ گونه‌ای زندگی می‌کنیم که حتی پادشاهان عصر هم اینگونه نمی‌زیستند اما باز شانس خود را لعنت می‌کنیم! 🔻و هر آنچه دارائیمان زیاد می‌شود تنگدست‌تر می‌شویم! ❇️ خدایا تو را به‌خاطر تمام نعماتت اعم از معنوی و دنیوی که به ما عطا فرمودی سپاس‌گذاریم. خدایا قدرت شکرگذاری در حرف و عمل را به ما عنایت فرما 🤲
ای كاش هیچ یک از دعاهایم در دنیا مستجاب نشده بود 🌼استاد ماندگاری: اگر انسان نیازمند، برای رفع گرفتاری خود دعا کند و استجابت دعای او به مصلحت نباشد، خداوند در قیامت جبران می‌کند و می‌فرماید: اگر دعای تو مستجاب نشد، مصلحت نبود و بعد به گونه‌ای برای او جبران می‌نماید كه آن بنده می‌گوید ای كاش هیچ یک از دعاهایم در دنیا مستجاب نشده بود.
✨در تمام صحنه هاي زندگي فاطمه عليهاسلام، رضايت خدا بر غيرخدا ترجيح داشت. وقتي حضرت علی(ع) به خواستگاري زهراي مرضيه عليها السلام آمدند، پيغمبر خدا(صلي الله عليه وآله وسلم) به ايشان فرمودند: دخترم! علي، به خواستگاريت آمده، حضرت رضاي خداوند را از پدر جويا ميشود. با وجود اينكه خواستگارهاي پولداري نظير عبدالرحمن بن عوف به خانۀ پيغمبر رفت و آمد داشت.طوري كه او پيشنهاد داد كه خانۀ ده هزار درهمي را به نام فاطمه ميكنم چون رضایت خدا در آن ازدواج نبود، حضرت فاطمه قبول نمیکرد. امام هنگامی امام علي عليه السلام براي خواستگاري آمد، نخستين سؤالي كه فاطمه پرسيد اين بود: أرَضِيَ اللهُ؛ آيا خدا از اين ازدواج من راضي است؟ اينكه پول و خانه و... دارد يا ندارد، از ناحيۀ فاطمه مورد پرسش قرار نميگيرد، تنها رضايت خداوند برايش مطرح است. 📗زندگي زهرا، ص۳۵؛ به نقل از مناقب ابن شهر آشوب، ج۳، ص۲۴۵
بسم الله الرحمن الرحیم «وواعدنا موسی ثلاثین لیلة واتممناها بعشر فتم میقات ربه اربعین لیلة وقال موسی لاخیه هارون اخلفنی فی قومی واصلح ولا تتبع سبیل المفسدین» ترجمه و ما با موسی، سی شب وعده گذاشتیم؛ سپس آن را با ده شب (دیگر) تکمیل نمودیم؛ به این ترتیب، میعاد پروردگارش (با او)، چهل شب تمام شد. و موسی به برادرش هارون گفت: «جانشین من در میان قومم باش. و (آنها) را اصلاح کن! و از روش مفسدان، پیروی منما!» سوره مبارکه اعراف آیه 142 ⁉️سوال: درآیه 86 سوره مبارکه طه آمده‌ است: «فرجع موسی الی قومه غضبان اسفا قال یا قوم الم یعدکم ربکم وعدا حسنا افطال علیکم العهد ام اردتم ان یحل علیکم غضب من ربکم فاخلفتم موعدی» "موسی خشمگین و اندوهناک به سوی قوم خود بازگشت و گفت: «ای قوم من! مگر پروردگارتان وعده نیکویی به شما نداد؟! آیا مدّت جدایی من از شما به طول انجامید، یا می‌خواستید غضب پروردگارتان بر شما نازل شود که با وعده من مخالفت کردید؟!»" آیا این دو آیه با هم تعارض دارند یا قابل جمع هستند چون در آیه سوره مبارکه اعراف می فرماید: " ما با موسی، سی شب وعده گذاشتیم؛ سپس آن را با ده شب (دیگر) تکمیل نمودیم" و در آیه سوره مبارکه طه می فرماید وعده طولانی نشده است و مدت جدایی حضرت موسی عليه‌السلام بیش از قرار با بنی اسرائیل نبوده است؟! ✅جواب به نظر می‌رسد که این سی روز و آن ده روز اضافه بین حضرت موسی عليه‌السلام و خداوند سبحان و قبل از رفتن به کوه طور بوده است و آنچه که به بنی‌اسرائیل وعده داده شد همان 40 روز بوده است فلذا در ذیل همین آیه سوره اعراف بعد از اینکه چهل روز مطرح شد حضرت موسی علیه السلام به هارون عليه‌السلام فرمود جانشین من در بین قومم باش: «وقال موسی لاخیه هارون اخلفنی فی قومی واصلح ولا تتبع سبیل المفسدین» و این ترتیب در ذکر نشان آن می‌تواند باشد که در واقع هم به همین صورت بوده است و این سی روز و ده روز اضافه قبل از جانشین کردن هارون و قبل از رفتن به کوه طور بوده است، فلذا در سوره مبارکه بقره، دیگر تفصیل سی روز و ده روز مطرح نیست و وعده خداوند را همان چهل روز بیان می‌کند کانّه مدت وعده الهی از همان اول چهل روز بوده است یعنی وعده‌ی ما حضرت موسی که طبیعتا قبل از رفتن است چهل روز بوده است چون ما یک وعده داریم و یک عمل و وفای به وعده که قاعدتاً بعد از خود وعده است که اینجا عمل به وعده همان رفتن به کوه طور است که قاعدتاً بعد از وعده است پس قبل از رفتن حضرت موسی عليه‌السلام وعده چهل روز داده شده بود: «واذ واعدنا موسی اربعین لیلة ثم اتخذتم العجل من بعده وانتم ظالمون» "و (به یاد آورید) هنگامی را که با موسی چهل شب وعده گذاردیم؛ سپس شما گوساله را بعد از او انتخاب نمودید؛ در حالی که ستمکار بودید." (سوره مبارکه بقره؛ آیه 51) ✳️نتیجه بنابراین جمع بین آیه سوره‌ی مبارکه اعراف و سوره‌ی مبارکه طه اینست: از همان ابتداء قرار بین حضرت موسی علیه السلام و قومش چهل روز بود و همان‌طور که آیه 86 سوره مبارکه طه می‌فرمايد قرار بین‌شان طولانی‌تر نشده بود.
┄━═✿♡﷽♡✿═━┄ 🔅امام محمدباقر علیه السلام: ✍️ ما ضُرِبَ عَبْدٌ بِعُقُوبَةٍ أَعْظَمَ مِنْ قَسْوَةِ اَلْقَلْبِ. 🔸هیچ بنده‌‏اى به کیفرى بزرگ‏تر از عقوبت نشد! 📚 مستدرک الوسائل/ج۱۲ ص۹۳