⭕️ یادی کنیم از جناب آقای #حسین_یزدی یکی از بزرگان اپوزوسیون خارج نشین وبویژه یکی از معتمدان خاص فرح دیبا، که بعد از گذشت یکسال از مرگش وبرگزاری مراسم های یادبود متعدد از طرف اپوزوسیون، کاشف به عمل اومده که ایشون سالها با اطلاعات سپاه همکاری میکرده و ارادت خاصی به رهبری داشته😂😂😂
👤 احمد آریا
فیلم پست بعدی در همین زمینه است .😅
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
طور کلی روایات مهدوی تأکید بر این دارد که کار دنیا به سامان صددرصدی در غیبت نخواهد رسید، اما این به معنای انفعال ما نیست و میتوان با توجه به نظریه ولایت فقیه و فقه سیاسی شیعه، مسأله حکومت اسلامی در عصر غیبت را پیگیری کرد.*
*نکته مهم دیگر این است که دو رهبر انقلاب اسلامی هم هیچگاه مدعی این نبودهاند که لزوماً این سیر انقلاب به حداعلی و مطلوب خود خواهد رسید، بلکه این یک تلاش در حد توان برای اجرای صحیح مقاصد اسلامی است.*
*موضوع اسارت و شهادت ائمه به دست حاکمان جور نشانه دیگری است که ائمه رفتارها و فعالیتهایی داشتند که برای ساختار سیاسی خطرناک و نگران کننده بوده و سیستم حاکمیت تصمیم بر محدودیت ایشان و سر آخر حذفشان داشته است. طبیعتاً تا یک کنش مبارزاتی نباشد، چنین واکنشی صورت نخواهد گرفت*
👇👇👇👇👇
*نسبت دادن انقلاب ایران 👈 به قیامهای زیدی و پس از آن خطایی راهبردی بود*
*در تکمیل بحث قبلی که مربوط به فعالیت سیاسی در سیره و مشی مبارزاتی اهلبیت از امام سجاد (علیهالسلام) تا عصر غیبت بود، نکته مهم این است که اهلبیت نه تنها قیام نکردند، بلکه میتوان گفت هیچ قیامی هم مورد تأیید ایشان نبود. دیدگاه بنده این است که قیامهای عصر ائمه (علیهمالسلام) مورد تأیید اهلبیت نبوده و حتی از ایشان هم اذن در این باره گرفته نشده است. یکی از خطاهای راهبردی این بود که ریشههای انقلاب اسلامی سال ۵۷ در بعضی آثار مکتوب، به جای رساندن به قیام عاشورا و حرکت امام حسین (علیهالسلام)، در قیام زید و یحیی و امثالهما پیگیری شد. این کار یک اشتباه بزرگ بود و همانطور که پیش از این تأکید شد، برای انقلاب مستنداتی را باید از اندیشه سیاسی اسلام و فقه سیاسی جستوجو کنیم نه اینکه ریشه آن را به قیامهایی نسبت دهیم که از منظر روایات و گزارشهای معتبر مأذون و مشروع نبودهاند.*
*اساساً ما هیچ مؤیدی برای شرعی بودن و یا مأذون بودن این دست قیامها نداریم و تنها عدهای قیام مختار ثقفی، آنهم به خاطر جنبه انتقامش از قاتلین سیدالشهدا (علیهالسلام) را مأذون دانستهاند، اما باقی قیامهای عصر ائمه هیچ نسبتی با ایشان نداشته است. یکی از شواهد این مدعی این است که نجاشی رجالپژوه نامی و شهیر قرن پنجم هجری در کتاب خودش با عنوان «فهرست اسماء المصنفی الشیعه» به صراحت بیان میکند که هیچ یک از کبار اصحاب امام صادق (علیهالسلام) در قیام زید شرکت نداشتهاند (جزء یک نفر که آنهم امر بر او مشتبه شده بود). طبیعتاً اگر امام صادق (علیهالسلام) حتی به شکل ضمنی هم این قیامها را تأیید میکردند، انتظار می رفت تعدادی از این صحابه ممتاز و تربیت یافته مکتب جعفری در جریان خروج زید شرکت داشته باشند و او را یاری رسانند.*
*قیامهای زیدی،*👇
*با اندیشهٔ مبارزاتی امام خمینی در تعارض است*
روایاتی وجود دارد که در ظاهر اهلبیت (علیهمالسلام) قیامهای زیدی را تأیید کردهاند. تحلیل شما در مورد این قبیل نقلها چیست؟*
*در این بین افرادی که با بیتوجهی، انقلاب اسلامی را در راستای قیامهای سادات زیدی دانستهاند، آثاری را به رشته تحریر درآوردند تا این قیامها را از دید اهل بیت (علیهمالسلام) مأذون و مجاز تلقی کنند. اما به جای استناد به منابع و کتب معتبر و اصیل شیعی، کتب مورد استنادشان از منابع و آثار زیدیه بوده است. کتبی چون «مقاتل الطالبین» از ابوالفرج اصفهانی و یا «الافادة» نوشته ابوطالب هارونی، کتب زیدیمذهبانی است که با جانبداریهای خاص و بعضاً نقل اخبار جعلی، سعی در مشروع بودن و مأذون بودن قیام این دست امامزادگان از سوی ائمه (علیهمالسلام) را داشته اند.اساساً ما هیچ مستندی برای تأیید قیامهای این چنینی از سوی ائمه (علیهمالسلام) در تاریخ و حدیث شیعی نداریم.*
*از طرفی دیگر،👈 فهم انقلاب اسلامی به دنبال قیامهای زیدیه در عصر ائمه (علیهمالسلام)، فارغ از بحثهای تاریخی که بیان شد،👈 اساساً با نظر و اندیشه امام خمینی (رحمةالله علیه) به عنوان رهبر این جریان مخالفت شدیدی دارد.*
*چه طور میشود انقلاب اسلامی را با قیامهای مسلحانهای چون قیام زید، یحیی و حسین بن علی (همنام سیدالشهدا و شهید فخّ) گره زد؛ در حالیکه خود امام خمینی (رحمةالله علیه) به هیچوجه با مشی انقلابی به کمک سلاح و مسلسل موافق نبود؟ چه طور میتوان انقلاب اسلامی و قیام امامزادگان خروج کننده را از یک سرمنشأ دانست؛ در حالیکه منطق اصلی امام (رحمةالله علیه) برای ایجاد حکومت اسلامی مقوله ولایت فقیه و نیابت از امام عصر (عجلالله تعالی) بوده است و در مقابل قیامهای عصر ائمه (علیهمالسلام) اصلاً در فضای ولایت حضرات صورت نگرفت؟ ما باید با توجه به ظرفیت فقه شیعه به خصوص فقه سیاسی، مسأله تشکیل حکومت و تقابل با استکبار را تبیین میکردیم که معالاسف در بعضی مواقع خلاف این اتفاق افتاد.،*
*اهلبیت (علیهمالسلام) شخص را مدح کردند؛ نه منش و روش مبار
15.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*⭕️ ابعاد پنهان ماجرای فوت دختر مسئول شبکه درمان چناران در اثر واکسن آسترازنکا*
*قسمتی از لایو وکیل پایه* *یک دادگستری آقای محمدعلی درریز و وکیل پایه یک دادگستری آقای حمزه شکریان*
*⛔️ آخر ویدیو را از دست ندهید‼️*
*❌ حتماََ حتماََ کامل ببینید*
*#نه_به_واکسن_اجباری*
*#نه به دوز سوم*
*#نه به واکسیناسیون زیر ١٢ سال*
17.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درخت آلوچه ی قرمز در خیابانهای لندن
فقط در کشور ایران میوه نمیشه کاشت
وکرنه تو فیلمهایی که نشون میدن از کشورهای دیگه همش حاشیه خیابان ها پراز میوه ست
💎🇮🇷💎
*سعیدطاووسی:*
*استاد دانشگاه علامهٔ طباطبایی:*👇
*انقلاب اسلامی شبیه قیام زیدیها نیست.*
*استاد مطالعات تاریخ تشیع گفت:*
*یکی از خطاهای راهبردی این بود که ریشههای انقلاب اسلامی در قیام زید و یحیی پیگیری شد. این کار یک اشتباه بزرگ بود. برای انقلاب، مستنداتی را باید از اندیشه سیاسی اسلام و فقه سیاسی جستوجو کرد.*
*نظر ائمه(ع) درباره قیامهای عصر خود*
👇👇👇👇👇
*به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری فارس، نسبت انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) با فعالیتهای سیاسی ائمه ع و موضعگیری حضرات معصوم در برابر برخی جریانات سیاسی و مبارزاتی آن زمان، در چند دهه اخیر کانون بحث و گفتگو های بسیاری شده است. اینکه انقلاب ایران و آن اندیشه سیاسی که سر آخر نتیجهاش واقعه تاریخی سال ۵۷ شد، چه رابطه و نسبتی با قیامهای اواخر عصر بنیامیه و بنیالعباس دارد، سؤال محوری و مهمی است که پاسخ به آن در فهم و درک صحیحی از انقلاب به ما یاری خواهد رساند.*
*با سعید طاووسی،*
*استاد مطالعات تاریخ تشیع و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی دراینباره سخن گفتیم که میتوانید بخشی از گفت و شنود ما را بخوانید.*
*کنشهای سیاسی اهل بیت؛*
*از کادرسازی تا نهاد وکالت*👇
*عده ی زیادی معتقدند ائمه ابن الحسین به بعد، در برابر حاکمیتهای جور آن زمان، منفعل و اهل قعود بودند. آیا این تحلیل در رابطه با سیره عملی و حتی اندیشه نظری اهلالبیت (علیهمالسلام) صحیح است؟*
*برای ورود به این بحث و کنکاش در مورد سیره ی اهلبیت، باید قبل از هرچیز این پیشفرض را اصلاح کنیم که رفتار سیاسی و تقابل با حاکمیت که در بحث حاضر حاکمیت جور خلافت بنیامیه و بنیعباس است، لزوماً به دست گرفتن شمشیر و قیام مسلحانه در برابر حاکمان نیست. اگر چنین تعریفی از تقابل و مبارزه به دست دهیم، طبیعتاً ائمه ما نه تنها اهل چنین مبارزهای در آن زمانه نبودهاند، بلکه با رویکرد مسلحانه اختلافات اساسی داشتند. بنابراین پیش از هر چیز باید به این نکته توجه کنیم که فعالیت سیاسی و مبارزه با طاغوت از سوی اهل بیت با توجه به زمینه و زمانه تاریخی، متفاوت بوده است.*
*با دقت در زندگی ائمه شیعه، شاهدیم که پیگیری برنامههای مهمی چون تربیت نیرو و کادرسازی شیعه به خصوص در عصر امام سجاد و امام باقر (علیهماالسلام) و فرستادن نمایندگانی به اقصی نقاط جهان اسلام که در نهادی چون وکالت که از زمان امام صادق (علیهالسلام) شروع شد و بعد از ایشان در زمان امام کاظم (علیهالسلام) گسترش یافت، همگیشان با رویکردهای سیاسی و مبارزاتی همراه بوده است. همینطور بعضی موضعگیریهای امامان در برابر خلفای بنیالعباس و بنیامیه که در آنها معصومین تأکید بر حق خلافت و زعامت خویش میکردند، نمونه دیگری از تقابل بین ائمه شیعه با حاکمیت آن زمان است. پاسخ امام کاظم (علیهالسلام) به مهدی، خلیفه عباسی که حدود فدک را برای بازگرداندن به بنیهاشم پرسید و امام حدود را از چین تا مغرب و از یمن تا آذربایجان (یعنی جهان اسلام آن زمان) بیان کرد، کاملاً نوعی معارضه با خلافت جور آن زمان است.*
*موضوع اسارت و شهادت ائمه به دست حاکمان جور نشانه دیگری است که ائمه رفتارها و فعالیت هایی داشتند که برای ساختار سیاسی خطرناک و نگران کننده بوده و سیستم حاکمیت تصمیم بر محدودیت ایشان و سر آخر حذفشان داشته است. طبیعتاً تا یک کنش مبارزاتی نباشد، چنین واکنشی صورت نخواهد گرفت. در نتیجه ائمه ما بنا بر حکم امامت و ولایتی منصوص الهی اما با توجه به اقتضائات آن زمان و روشهای مختلف، تقابل و مبارزه با حاکمیت جور را به صورت مستمر پی گرفته بودند.*
*دیدگاههای مختلف،*
*در مورد روایات نهی از قیام*
👇👇👇👇👇
*اشاره داشتید که اهلبیت با قیامهای مسلحانه عصر خویش مخالفت داشتند. آیا روایات نهی از قیام هم مربوط به همین مسأله است؟*
*در مورد روایات نهی از قیام، اول از هر چیزی باید فضای صدور و زمینه تاریخی بیان این احادیث از سوی اهلبیت (علیهمالسلام) مشخص و معین شود تا درک صحیحی از کلام معصوم داشته باشیم. خیلی از این روایات چه از لحاظ محتوایی و چه از لحاظ سندی قابل بحث و ملاحظه هستند و لزوماً همهشان صحیحالسند نیستند. از طرفی به علت حجم گسترده نقل، این روایات همیشه مورد توجه قرار گرفتهاند. در کل، نظرات و دیدگاههای خاصی در مورد این روایات وجود دارد.*
*به طور مثال نگاه امام خمینی (رحمةالله علیه) این بود که این دست روایات در تعارض با آیاتی از قرآن است که ما را به فعالیت و پویایی فرا میخواند و نمیتوان آنها را پذیرفت. در برابر عدهای نگرششان این است که این روایات تخصیص بر عمومات قرآن است و مسأله قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت منتفی است. عدهای دیگر هم معتقدند ائمه نهی از قیام نکردهاند؛ بلکه نظرشان این بوده که این قیامها به نتیجه مطلوب و دلخواه نخواهد رسید. به
@shabahengam•ོ
+ فکر کن تو یه همچین زمان و همچین شبی، چند صد سال پیش، افرادی از خوابشون زدند و پاشدند و با اللّٰـہجآن راز و نیاز کردند... عشق کردند با گریه ها و دعاهای یواشکی تو دل شب... بهش میگن "حسِخوبِبندگی"🌙ಥ⌣ಥ
الآن اونا دیگه نیستند... ولی اون یواشکی های قشنگشون به موقع دستشونو گرفته...
•
فکر کن چندصد سال بعد...
یکی بیاد و اینا رو درباره شما بگه🌱(:
•
امشب همه رو تو نمازت یاد کن...
همه شیعیان و عاشقان امیرامومنین ؏ رو... 🌙
قرارمونیادتنره
به صدا و سیما زنگ بزنید و بخاطر این که در برنامه ثریا به طب سنتی پرداخته بود تشکر کنید
بی تفاوت ها به بهشت نمی روند...
⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️🌹⚡️
🌹
⭕️ #امام_علی (ع) در خطبه ۳۲۷ #نهج_البلاغه، چه راهکاری برای مهار نفس سرکش ارائه می دهند؟
🔷 #امام_علی (ع) در خطبه ۳۲۷ #نهج_البلاغه می فرماید: «امْرُؤٌ أَلْجَمَ نَفْسَهُ بِلِجَامِهَا، وَ زَمَّهَا بِزِمَامِهَا، فَأَمْسَكَهَا بِلِجَامِهَا عَنْ مَعَاصِي اللَّهِ، وَ قَادَهَا بِزِمَامِهَا إِلَى طَاعَةِ اللهِ؛ انسان بايد #نفس_سركش را با لگام [تقوا] مهار كند و #افسار آن را در اختيار گيرد و به وسيله اين لگام او را از #معصيت خدا باز دارد و با اين زمام به سوى #اطاعت_فرمان_حق رهبرى كند». #امیرالمؤمنین (ع) در این جملات، #نفس_انسانى را به #مركب_سركشى تشبيه كرده، كه اگر #لجام_مناسبى نداشته باشد، انسان را به #پرتگاه_هاى_گناه مى كشاند و از مسير طاعت منحرف مى كند.
🔷معمولاً براى مهار كردن مركبهاى سركش از دو وسيله استفاده مى شود: يكى «لجام» كه طناب يا فلزى است كه در دهان حيوان گذارده مى شود و با طنابى بسته شده و در دست كسى كه سوار مركب است قرار مى گيرد و «زمام» آن ريسمانى است كه از سوراخى كه در بينى حيوان است مى گذرانند و به وسيله طنابى به دست سواركار مى دهند و از آنجايى كه هم دهان حيوان و هم بينى حيوان جاى حساسى است، با كشيدن اين مهار مى توان حيوان را از حركت باز داشت و با كشيدن به يك سو مى توان آن را به همان سو هدايت كرد. تعبير به «لجامها» و «زمامها» اشاره به اين است كه بايد #لجام و #زمام_مناسبى در خور #نفس_سركش تهيه شود، كه هم بتوان به وسيله آن او را از #گناهان باز داشت و هم به سوى #طاعت_پروردگار هدايت نمود.
🔷بسيارند كسانى كه #نفس خود را به لجام و زمام نامناسب و سستى مهار مى كنند و به هنگام #هيجان_شهوات اين مهار از دست مى رود و آلوده #انواع_گناهان مى شوند. امّا با چه وسيله اى مى توان #نفس را مهار زد؟ در سخنان ديگرى كه از #امام_علی (ع) در غررالحكم و بحارالانوار نقل شده، پاسخ اين سخن را مى توان يافت. در حديثى، امام #قناعت را #عامل_اصلاح_نفس مى شمرد و مى فرمايد: «اَعْوَنُ شَىْء عَلى صَلاحِ النَّفْسِ الْقَناعَةُ». [۱] در جاى ديگر #سخت_گرفتن بر #نفس را #وسيله_مهار او مى شمرد و مى فرمايد: «إذا صَعِبَتْ عَلَيْكَ نَفْسُكَ فَاصْعَبْ لَها تَذِلُّ لَكَ؛ هنگامى كه #نفس بر تو سخت گيرد تو هم [در طعام و استراحت و...] بر او #سخت_بگير تا رام تو شود». [۲]
پی نوشت:
[۱] غرر الحكم و درر الكلم، تميمى آمدى، عبد الواحد بن محمد، محقق / مصحح: رجائى، سيد مهدى، دار الكتاب الإسلامي، قم، چ دوم، ص ۲۰۴، ح ۳۶۷
[۲] همان، ص ۲۸۸، ح ۱۳۳
📕پيام امام امير المومنين (ع)، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دار الكتب الاسلاميه، تهران، چ اول، ج ۸، ص ۵۷۱
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_علی #امیرالمؤمنین #نهج_البلاغه #نفس #اصلاح_نفس #قناعت #معصيت #گناه
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
عحب 😳😳😳
خدایا ما کجا پناه ببریم ..چرا هیچ چیزی سرجاش نیست ..
چرا هیج مسئولی نظارت نمیکنه ،؟!!
نفوذ تا چه حد😔