eitaa logo
امامت و امارت
185 دنبال‌کننده
85.4هزار عکس
47.8هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴دوستانه با آقای قالیباف: بهای «منفعت»، بهای «حقیقت» [1]. نباید در «کمین» ضعف‌های دیگران نشست و نقص‌های‌شان را «شکار» کرد. نباید «پرده‌دری» کرد و از کاه، کوه ساخت. نباید به دروغ‌ها و فریب‌کاری‌ها دامن زد و از تخریب، «لذّت» برد. امّا نباید تیغِ «نهی‌ازمنکر» نسبت به کارگزاران را نیز کُند کرد و «نگفت» و «توجیه کرد» و «نادیده انگاشت». [2]. اهل معنا این‌گونه بوده‌اند که رویدادها را «تعلیلِ معنوی» می‌کرده‌اند؛ یعنی برای حوادثِ ناخوشایند، در پیِ «عللِ معنوی» می‌رفته‌اند و تأمّل می‌کرده‌اند که آنچه رخ داده، بازتاب کدام کردۀ ناصواب‌شان است و چه کرده‌اند که چنین دیده‌اند. نقل است عارفی از کوچه‌ای می‌گذشت که درازگوشی، بی‌جهت به وی لگدی نواخت. او نیز همان‌‌جا در کنار کوچه نشست و در خویش فرورفت که چه کرده‌ام که اکنون باید «چوبِ توبیخِ الهی» در قالب این لگد به من نواخته شود؟ پس در «معادلات معنویِ این عالَم»، حتّی لگد یک درازگوش نیز «بی‌حساب» و «بی‌معنا» و «اتّفاقی» نیست: این جهان، کوه است و فعلِ ما ندا. [3]. چندی پیش، تصوّر قالیباف این بود که چنانچه از «اِعمال مدیریّت بر فضای مجازی» دفاع کند، «اعتبارِ اجتماعی»‌اش مخدوش می‌شود و پاره‌ای از مردم - که اسیر روایت‌سازیِ دروغینِ جریانِ غیرانقلابی شده‌اند - منتقد و مخالف وی خواهند شد و ازاین‌رو، «منزلت سیاسی»‌اش فروکاهیده خواهد شد. تصوّر وی، درست بود؛ در «منطقِ محاسبۀ سیاسی‌کارانه و عمل‌گرایانه»، نباید موضعی را برگرفت که سرمایۀ اجتماعی به خطر افکند و اعتبار و مکانتِ فرد، گزند ببیند. امّا در «منطق محاسبۀ معنوی و اخلاقی»، باید «حقیقت» را بر «منفعت» ترجیح داد و «رضای مردم» را بر «رضای خدا»، حاکم نکرد و به‌جای «منافع شخصی»، «مصالحِ جمعی» را برگرفت. چنین بود که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، در لفافه از «تعارض منافع» سخن گفت و به مجلسیان هشدار داد که در این «موقعیّت» قرار گرفته‌اند و باید برای حقّ و صلاح، از «آبرو و اعتبارِ اجتماعیِ» خویش درگذرند. امّا جریان غالب در مجلس - یا همان شبه‌اصول‌گرایان محافظه‌کار و قدرت‌گُزین – در این «ابتلای معنوی» و «امتحان اخلاقی»، شکست خوردند و برای «فرار از موقعیّتِ تعارضِ منافع»، حربۀ ارجاعِ طرح به شواری عالی فضای مجازی را تدارک دیدند. قالیباف نیز که گویا از تعارض درونی‌اش رنج می‌بُرد، یعنی نه می‌توانست «صدای حسین‌بن‌علی» را بشنود و به کربلا نرود و نه می‌توانست از «دنیای اعتباریِ خویش» درگذرد، از مسیر قافلۀ حسین فاصله گرفت؛ غافل از این‌که از صدای شنیده‌شده گریخته و باید در انتظارِ «عقوبتِ ترکِ فعل» باشد. [4]. قالیباف از «موضع حقّ» گریخت و جانب «خویش» را گرفت. گمان کرد که به واسطۀ دفاع از مدیریّتِ فضای مجازی، «هزینۀ اجتماعی» برای خویش می‌سازد؛ حال‌آن‌که آنچه در حاشیۀ «یک اتّفاق کوچک» رخ داد، داشته‌ها و اندوخته‌هایش را بر باد داد و «منزلت اجتماعی»‌اش را سوزاند. او به عاملِ حسن روحانی، نامه‌نگاری کرد و طرح مدیریّت فضای مجازی را ناکام نهاد. جفای بزرگ، روا داشت، امّا ناگاه، صاعقۀ عقوبت بر سر او فرود آمد و با همان دست‌به‌گریبان شد که از آن می‌گریخت. حال باید با خودش اندیشه کند که آبرو دادن برای «مدیریّت فضای مجازی» – که خواستۀ ولیّ حکیم بود – درخور بود، یا هزینه‌شدن برای «چمدان‌های کالاهای ترکیه‌ای»؟! بهای وجودیِ او، کدام یک بود؟! آری، کسی‌که فدای «حقّ» نشود، گداختۀ «باطل» خواهد شد. بد کرد و بد دید. این است سرنوشت بازیِ سیاسی‌کارانه با «مصالحِ عالیِ انقلاب و جامعه». و مگر پیش از او، سرنوشت حسن روحانی و علی لاریجانی را ندیدیم که چگونه به خاکِ سوختۀ ناکامی نشستند و حیات سیاسی‌شان پایان یافت؟! و پیش از آنها نیز کسان دیگر. [5]. دریغ که قالیباف در طول سال‌های گذشته، اغلب، اسیر توصیه‌های خام‌اندیشانه و عمل‌گرایانۀ اطرافیان و مشاورانش بوده و هر اندازه نیز که طعم شکست را چشیده، باز به خویش نیامده و از این بیراهه، بازنگشته است. آنان، او را در این دام اندختند. کاش مشاورانِ دام‌ساز و ندانم‌کارش را مرخص کند و با خدای خویش، به خلوت بپردازد که آیا این رویّه و منطق، کارساز بوده و محبّتِ وی را در دل و جان مردم افکنده است؟! آیا حاج‌قاسم نیز که با اتهامِ «ترجیحِ سوریه و عراق و لبنان و ... بر ایران» و «برداشتن از سفرۀ معیشت مردم به نفع فتوحات منطقه‌ای خویش» مواجه بود و طعنه‌ها و ملامت‌ها شنید، چنین مسیری در پیش گرفت، یا به واسطۀ «استقامت بر حقّ» و «صبر در برابر ابتلائات»، حتّی در همین دنیا نیز اعتبار و منزلت و قداست یافت ✍مهدی جمشیدی
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ ↩️ ادامه جواب دوم به اهل سنت در عدم تعیین مجری از سوی خداوند : 🔹بنابراین پایان حجت و امام مساوی است با پایان دنیا. پس چطور میشود امامی را خداوند برای اجرای فرامین خود نصب نکرده باشد؟! ▫️نقد دیگری که بر اهل سنت وارد است اینست که چطور می شود ابابکر برای خودش خلیفه و جانشین تعیین کند و به امت واگذار نکند، ▪️ولی پیامبر با اونهمه شأن و منزلت دست به چنین اقدامی نکند. ▫️اگر بگویید او عاقلتر از پیامبر بوده و همه جوانب سنجیده که امت را بدون امام و رهبر نگذارد؟ (96)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹امروز یکی از ساختمان های سایت تحقیقات پدافند هوافضای روسیه در شهر تِوِر دچار آتش سوزی شد که در نتیجه آن یک نفر کشته و حداقل 30 نفر زخمی شدند ، علت سانحه فعلا مشخص نشده و تحقیقات ادامه دارد، اما با توجه به گزارشاتی که اخیرا روسیه از خنثی سازی بمب گذاری‌ و دستگیری گروهی از نیروهای اوکراینی در مسکو منتشر کرده بود ، ممکن است این مورد هم یک بمب گذاری باشد. Maverick @Partisan2015
پاسخ واضح نیست؟ @hzamanim
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجرای یک کمین دیگر توسط نیروهای ویژه روسی علیه نیروهای اکراینی که توسط دوربین دید حرارتی این نیروها ثبت شده است. این چندمین ویدیو این شکلی از عملیات نیروهای ویژه روسی است که جدیدا منتشر می شود و ظاهرا در جبهه های درگیری سعی میکنند پیش از پیش روی قوای اصلی نفوذ کرده و در حد امکان شبانه به پاکسازی نیروهای اکراینی بپردازند. LHA @Partisan2015
Amir Kermanshahi - Cheshmato Beband 1 (128).mp3
4.6M
خیلی دلتنگیم!.... زیبای حاج امیر کرمانشاهی ◼️چشماتو ببند خیال کن با زائرایی! ◼️ چشماتو ببند خیال کن الان کربلایی 🌸یک مربی مرجع محتوایی مربیان ومبلغان.👇 @yekmorabbi برای دوستان خودفورواردکنید🙏 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐ ▪️خب این بی احترامی پیامبر و قطعا عقیده شما چنین چیزی نیست. ▫️اما اگر قائل باشید که پیامبر عاقلتر و حکیم بوده و متصل به وی و هزار بار بیشتر از امثال ابابکر می فهمیده و اشتباه در کارشان نبوده است، ▫️پس چرا قائلید که پیامبر جانشین تعیین نکرده و به امت واگذار کرده است؟!! 🔹پس حرف علمای اهل سنت که می گویند که خداوند از طریق پیامبرش جانشین برای اجرای فرامین الهی در بعد از خودش انتخاب نکرده، ▪️نه با حکمت پیامبر و خداوند و سنت ربوبی تشریعی پروردگار سازگار است، (97)💠@montazeranzohooremamasr ࿐𖠇❄❅☀️᪣⫷⫸᪣❄❅‌‌‌🌙𖠇࿐
4_5969787469497896153.mp3
12.38M
۳ ✖️ من نمی‌دونم چرا نمی‌تونم " قدرِ "خودمو بدونم، ناخواسته وارد بحث‌ها و کارایی می‌شم، که شخصیتم رو لِه می‌کنند! ✖️ من نمی‌دونم چرا شخصیتم وزن نداره، و هر اتفاقی میفته، منو توی دام غم‌ها و اضطراب‌هاش گرفتار می‌کنه! 💥 خطر! شما اول باید یاد بگیری، "قدرِ" خودت رو بدونی، تا بتونی "شب قدر" رو درک کنی❗️ 🌸یک مربی مرجع محتوایی مربیان ومبلغان.👇 @yekmorabbi برای دوستان خودفورواردکنید🙏 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔘احادیث گهربار از مولا علی علیه السلام: ⚠️موعد و زمان فرا رسیدن مرگ هر کس در انتظار و در کمین هر فردی است زیرا هیچ کس نیست جز اینکه به همراه او از طرف خداوند نگهبانانی است که او را از اینکه در چاه بیفتد و یا دیوار بر سرش فرو ریزد و یا درنده ای به او آسیب رساند نگه می دارد و چون موعد مرگش فرا رسد او را در مقابل آن آسیب ها رها سازند. 📓تحف العقول ، ص۲۲۶. ☑️هر یک از شیعیان ما که عملی بر خلاف دستور ما انجام دهند پیش از مرگ بلائی به مال و اولاد یا جانشان برسد که از آن گناه پاکشان سازد تا هنگام لقای پروردگار بی گناه وارد شوند و اگر چیزی از گناهان ایشان مانده باشد که این بلاها آن را پاک نکرده باشد در دم مرگ بر او سخت می گیرند تا آمرزیده وارد آخرت شود. 📓اصول کافی ج۳،ص۱۳۷ ☑️برهرشکری،شکری دیگر واجب است. هر کس توفیق پیدا کند شکر خدای سبحان را به جا آورد، به خاطر این شکر، شکر دیگری بر او واجب می شود. که همان شکر از خداوند به خاطر توفیق یافتن شکر اول است 📓میزان الحکمه ج۵ ص۱۴۵. ☑️" ای مردم! با این لباسی که بر دوش دارم و این مرکبی که بر او سوار هستم، داخل شهر شما شدم. پس اگر من از شهرتان خارج شدم و به غیر از چیزهایی که با آن وارد شدم، چیز دیگری داشتم، پس بدانید من ازخیانتکاران هستم." 📓امیرالمؤمنین علی علیه السلام المناقب ج ۲ ص ۹۸ ☑️هیچ پدری بر فرزندش بخشش و تفضلی بهتر و بالاتر از ادب و تربیت الهی و دینی نکرده است. 📚مستدرک الوسائل علیه السلام 🔥 💚 🕋ألـلَّـھُـمَــ ؏َـجِّـلْ لِوَلـیِـڪْ ألْـفَـرَج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◍⃟🕊🌟 ҉ ‿➹⁀☀️﷽🌙 ◍⃟🕊 📚 سلسله مباحث رشد معنوی - ویژه ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ 📖 تفسیر سوره مبارکه حمد 📙تحت عنوان : 🕋 نماز دریچه ای به سوی آسمان و مهمترین راه ارتباطی با خداوند 🖋نگارنده : شب نگار 🌒 جلسه : 0⃣2⃣ هر شب راس ساعت : 🕓 ۲۰ الی ۲۱🕒 ◍⃟🕊🌟 ҉ ‿➹⁀ ☆ ☀️🌙 ◍⃟🕊