هدایت شده از باسواد رسانهای
✋
درباره اغتشاش در دانشگاهها!
🔹من چندین سال درگیر بیمارستانها بودم. در منزل، بیماری داشتیم که بخش زیادی از سال در بیمارستان بود و مابقی سال را هم در خانه مشغول تیمار بودیم.
🔹از آنجایی که ذهنم همیشه در حال تشخیص و تحلیل فرآیندها بود و هست از گردش کار اکثر بیمارستانها تعجب میکردم. اکثر باگها و خطاها را میشد با کارهای کوچک برطرف کرد.
🔹این موضوع گذشت تا اینکه طی دو سال درمان را در یک بیمارستان دیگر ادامه دادیم و دیدم گردش کار اینجا بسیار بهتر و روتینتر است. پیگیر شدم و دیدم، رئیس این بیمارستان پزشک نیست! فردی است که دکترای مدیریت اجرایی دارد و سابقه اجرایی قابل توجهی نیز در فضاهای دیگر داشته. برای اداره بیمارستان شورایی از پزشکان وجود داشت ولی مدیریت و مسئولیت با فرد دیگری بود.
🔹در اکثر بیمارستانهای دیگر یک پزشک رئیس بیمارستان بود، که البته خود این موضوع نقص محسوب نمیشد اما اینکه اکثراً دانش و تجربه لازم برای مدیریت وجود نداشت، موجب نقص کار بود.
این را عرض کردم که چه بگویم؟!
🔸در اکثر دانشگاههای خوب کشور یک فرد اندیشمند و بعضاً نخبه در یک رشته علمی به ریاست دانشگاه منصوب شده. این فرد در فضای علمی و آرام دانشگاه، شاید خطاهای عملکردیاش مشاهده نمیشد اما این روزها ...
اتفاقاتی که این روزها در اکثر دانشگاهها مشاهده میکنیم واقعاً تعجبآور است. شاید یک صدم اینها را اگر در دانشگاهی در یک کشور درجه دو آفریقایی یا آسیایی میدیدیم، مدیریت آن را شماتت میکردیم ولی اینجا رئیس دانشگاه از ابزارها و اختیارات قانونی خود استفاده نمیکند. یا جسارت این کار را ندارد یا فهمی از شرایط ندارد، چون صرفاً شخصی علمی است!
🔸وقتی دانشجو در بدو ورود به دانشگاه قوانینی را پذیرفته و زیر آن را امضا کرده، وقتی دانشگاه حراست دارد، وقتی کمیته انضباطی دارد، وقتی امکان برخورد انضباطی تا حد اخراج را دارد، دیگر چه معنی میدهد که فضای دانشگاهها به این سمت برود که به اهل بیت توهین بشود، به صدر تا ذیل نظام توهین بشود، خیلی راحت و علنی کشف حجاب بشود، به پرچم کشور و شهدا توهین بشود، امکانات دانشگاه تخریب بشود، بچههای مذهبی کتک بخورند، اساتید فحش بخورند و ...
🔸مشاهده این صحنهها خصوصاً در دانشگاههایی که ما سالیان سال بود خیال میکردیم چارچوب خاصی در پذیرش افراد دارند، عجیبتر بود.
🔸 اسم نمیآورم که متهم به سیاسیکاری نشوم ولی خودتان قدری فکر کنید متوجه میشوید ... مشاهده این صحنهها چیزی جز بیعرضگی و عدم مدیریت ریاست دانشگاهها نیست.
✍حمید کثیری
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانهای
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
هدایت شده از سماح مرکز مشاوره اسلامی حوزه قم
❗️توجه ❗️توجه
🔶 محصول جدید مرکز مشاوره سماح
🔸 «امیددرمانی با رویکرد اسلامی» منتشر شد.
📝 نویسندگان: محمد فرهوش - احمد انتصاری
✍معرفی کتاب
🌸 امید، به افرادی که در موقعیتهای سخت قرار دارند، انرژی لازم را برای مقابله با سختی ها برای رسیدن به هدف و سازگاری با شرایط میدهد.
🌼 اگرچه امیددرمانی کلاسیک در افزایش شادکامی و کیفیت زندگی نقش دارد، همچنین امید درمانی اسلامی با تأکید بر اهمیت رشد معنوی، به زندگی، معنا و هدف می دهد و فرد احساس معنا و هدفمندی می کند و تحمل مشکلات
در زندگی را آسان تر می نماید
💠 اگر دنبال این هستید که از ناامیدی دست بردارید و احساس رضایت خوبی را تجربه کنید، این کتاب را مطالعه کنید.
♦️لینک_محصولات
♦️آیدی_فروش
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐 #سماح (مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه)
سایت | ایتا | کارگاهها | آپارات
هدایت شده از 🇵🇸دختران انقلاب 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌امر به معروف دختر کشف حجاب سیگار به دست در روز گذشته در تهران
📢یادتون نره این روزها که کشف حجاب ها زیاد شده بی تفاوت از کنارشون عبور نکنید و با شیوه های #دختران_انقلاب امر به معروف کنید.....
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#زن_عفت_افتخار
📢فیلم های امر به معروف دختران انقلاب را در کانال زیر دنبال کنید
✅@sedaye_dokhtarane_enghelab
هدایت شده از سلمان محمدی
جناب آقای مولوی عبدالحمید دامة افاضاته
سلام علیکم
در کتب صحاح سته اهل سنت و خصوصا احادیث منقول از حضرت عمر رضی الله عنه تصریح شده که:
خروج علیه حاکم (به هر صورتی که به قدرت رسیده باشد) حرام است؛ حتی اگر آن حاکم عادل نباشد. و حتی اگر به شما دستوری بدهند که بر خلاف حکم قرآن، سنت و خلیفه قبلی باشد!
و استدلال این فتوا را حفظ وحدت در حکومت اسلامی و پیشگیری از هرج و مرج ، جنگ و خون ریزی در جوامع اسلامی برشمرده اند.
و هرکس از این حکم خروج نماید مجازات او اعدام است.
سوال ما از آن مرجع معظم این است که اگر قائل به چنین حکمی هستید، خروج علیه حاکمت اسلامی چه معنایی دارد و آیا رفتار و سخنان جنابعالی که باعث تفرقه و خونریزی در جامعه اسلامی شده است، معنای خروج از حکومت اسلامی را تداعی نمی کند؟!
لطفاً پاسخ سوال مذکور را بصورت مشروح و مستند برای تنویر افکار عمومی اعلام نمایید.
با تشکر . جوانان مسلمان ایران اسلامی
دوستان منتشر نمایید که بدست ایشان برسد.
هدایت شده از رسام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #انتشار_حداکثری؛ تیرخلاص
🔹توجه شما رو به صوت و تصویر درست از مسیح علینژاد دعوت میکنیم.
🔹پ.ن: پلیس در هر کشوری در مقابل آشوبگران مقاومت و برخورد میکند/مثل لندن و فرانسه که اخیرا دیدید.
♻️#عملیات_مجازی
♻️#واحد_هنر_و_رسانه
♻️#معاونت_تبلیغ_استان_همدان
https://eitaa.com/hozerasam
هدایت شده از Ebrahim Sh.zd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️خودباوری جوانان ایرانی همه را متعجب کرد !
🔹 تعمیر موتوری که سه برابر قد یک انسان ارتفاع دارد
هدایت شده از ذکرعلی علیه السلام عبادة
السلامعلیکیااباعبداللهالحسین(ع)
اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ
هدایت شده از ذاکر
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
بسم الله الرحمن الرحیم
امروزثواب تلاوت روزانه مان را به پیشگاه منور و ملکوتی حضرت امام مهدی ارواحنا فداه تقدیم می کنیم ص ۳۷۴ س شعراء
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
«١٨١» ﺃَﻭْﻓُﻮﺍْ ﺍﻟْﻜَﻴْﻞَ ﻭَﻟَﺎ ﺗَﻜُﻮﻧُﻮﺍْ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﻤُﺨْﺴِﺮِﻳﻦَ «١٨٢» ﻭَ ﺯِﻧُﻮﺍْ ﺑِﺎﻟْﻘِﺴْﻄَﺎﺱِ ﺍﻟْﻤُﺴْﺘَﻘِﻴﻢِ
ﺣﻖّ ﭘﻴﻤﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺍﺩﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻛﻢ ﻓﺮﻭﺷﺎﻥ ﻧﺒﺎﺷﻴﺪ. ﻭ ﺑﺎ ﺗﺮﺍﺯﻭﻱ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺴﻨﺠﻴﺪ.
«١٨٣» ﻭَﻟَﺎ ﺗَﺒْﺨَﺴُﻮﺍْ ﺍﻟﻨَّﺎﺱَ ﺃَﺷْﻴَﺂءَﻫُﻢْ ﻭَﻟَﺎ ﺗَﻌْﺜَﻮْﺍْ ﻓِﻲ ﺍﻟْﺄَﺭْﺽِ ﻣُﻔْﺴِﺪِﻳﻦَ
ﻭ ﺍﺟﻨﺎﺱ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﻛﻢ ﻧﺪﻫﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﻓﺴﺎﺩ ﻭ ﺗﺒﻬﻜﺎﺭﻱ ﻧﻜﻮﺷﻴﺪ.
ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:
ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﻛﻴﻞ»، ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎﻳﻌﺎﺕ ﻭ ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﻗِﺴﻄﺎﺱ»، ﺑﺮﺍﻱ ﻭﺯﻥ ﻫﺎ ﻭ ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺍﺷﻴﺎﺋﻬﻢ»، ﺑﺮﺍﻱ ﭼﻴﺰﻫﺎﻱ ﻋﺪﺩﻱ ﻭ ﻏﻴﺮﻩ ﺑﻜﺎﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﺩﻭ ﺍﻣﺮ ﻭ ﺩﻭ ﻧﻬﻲ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﻲ ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﻣﻜﻤّﻞ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮﻧﺪ. «ﺍَﻭﻓﻮﺍ - ﻭ ﻟﺎﺗﻜﻮﻧﻮﺍ» ﻭ «ﺯﻧﻮﺍ - ﻟﺎﺗﺒﺨﺴﻮﺍ»
ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻋﻴﺐ ﺟﻨﺲ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﻱ ﻧﮕﻮﻳﻨﺪ، ﻓﺮﺷﺘﮕﺎﻥ، ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻣﻜﺮ ﻭﺣﻴﻠﻪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﻳﺐ ﺩﻫﻨﺪ، ﺑﺪﺗﺮﻳﻦ ﻣﺮﺩم ﻫﺴﺘﻨﺪ.(٤٢٣)
ﻛﻢ ﻓﺮﻭﺷﻲ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﻨﻜﺮﺍﺕ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻪ ﺁﻓﺎﺕ ﻟﻘﻤﻪ ﺣﺮﺍم ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺩﺍﺭﺩ. ﻛﻢ ﻓﺮﻭﺷﻲ، ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺳﺘﺪ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﺩﺭ ﺗﺪﺭﻳﺲ، ﻃﺒﺎﺑﺖ، ﻧﻈﺎﺭﺕ، ﻣﻬﻨﺪﺳﻲ ﻭ ﺷﺌﻮﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻧﻴﺰ ﻛﻢ ﻓﺮﻭﺷﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺣﻖّ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺍﺩﺍ ﻧﻜﻨﻨﺪ.
ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﭘﻴﻤﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﺮﺍﺯﻭ، ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻭ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﺑﺲ ﻃﻮﻟﺎﻧﻲ ﺩﺍﺭﺩ. «ﺍَﻭﻓﻮﺍ ﺍﻟﻜَﻴﻞ»
٢- ﻛﻢ ﻓﺮﻭﺷﻲ، ﺣﺮﺍم ﻭ ﻣﺮﺍﻋﺎﺕ ﺣﻖّ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﻭﺍﺟﺐ ﺍﺳﺖ. «ﺍَﻭﻓﻮﺍ ﺍﻟﻜَﻴﻞ ...»
٣- ﺍﻧﺒﻴﺎ، ﺑﺮ ﺳﻠﺎﻣﺖ ﻧﻈﺎم ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ. «ﺍَﻭﻓﻮﺍ ﺍﻟﻜَﻴﻞ»
٤- ﺍﺩﻳﺎﻥ ﺁﺳﻤﺎﻧﻲ ﺑﺮ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺩﺍﺭﻧﺪ. «ﺍَﻭﻓﻮﺍ - ﻭَ ﺯِﻧﻮﺍ»
٥ - ﻣﻴﺰﺍﻥ ﺳﻨﺠﺶ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺍﻣﺮﻱ ﺑﺎﻳﺪ ﻋﺎﺩﻟﺎﻧﻪ ﻭ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ. «ﺍﻟﻘِﺴﻄﺎﺱ ﺍﻟﻤﺴﺘﻘﻴﻢ»
٦- ﻣﺮﺍﻋﺎﺕ ﺣﻘﻮﻕ ﻫﻤﻪ ﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ. «ﻟﺎﺗﺒﺨﺴﻮﺍ ﺍﻟﻨّﺎﺱ»
٧- ﻛﻢ ﻓﺮﻭﺷﻲ، ﺩﺭ ﻫﺮ ﭼﻴﺰﻱ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﭘﻴﻤﺎﻧﻪ ﻭ ﺗﺮﺍﺯﻭ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻟﺎﺗﺒﺨﺴﻮﺍ ﺍﻟﻨّﺎﺱ ﺍﺷﻴﺎﺋﻬﻢ»
٨ - ﻛﻢ ﻓﺮﻭﺷﻲ، ﻧﻮﻋﻲ ﻓﺴﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺿﺮﺑﻪ ﻱ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﻣﻲ ﺯﻧﻨﺪ ﻣﻔﺴﺪ ﻓﻲ ﺍﻟﺎﺭﺽ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺯﻳﺮﺍ ﻧﺎﺑﺴﺎﻣﺎﻧﻲ ﻫﺎﻱ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ، ﺳﺮﭼﺸﻤﻪ ﻱ ﺍﺯ ﻫﻢ ﭘﺎﺷﻴﺪﮔﻲ ﻧﻈﺎم ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻟﺎ ﺗَﻌﺜﻮﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﺎﺭﺽ ﻣﻔﺴﺪﻳﻦ»
٩- ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺍﻧﺤﺮﺍﻓﺎﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﮔﺎم ﺍﻭّﻝ ﺩﺭ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺳﺖ. (ﺗﻤﺎم ﺁﻳﺎﺕ)
««تفسیر نور»»
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
هدایت شده از اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَيْنِ
👌👌👌امام علی را نه فقط با شعر و شعار در مدحش، بلکه با اشارات علمی اش بشناسیم!!!
امیر مؤمنان على(ع) در تفسیر آیه
«إِذَا السَّماءُ انْشَقَّتْ» مى فرمایند: إِنَّها تَنْشَقُّ مِنَ الْمَجَرَّةِ»
«آسمان ها از کهکشان جدا مى شود»،
(نفحات القرآن ج6 ص21)
ناسا: "آیا جهان ختم به "شکاف بزرگ" ميشود؟"
"رشد فراگیر انرژي دافعه مرموز که بطور واقعي همهچیز را از هم خواهد شکافت."
اسرارآفرینش _ ثریا
🔹سروش . ایتا . هورسا 👈🏻کپی آزاد
@asrarafarinesh
هدایت شده از تولدی دوباره
37.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازخوانی سرود رفیق شهیدم در رسای شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ "علیه السلام
منم یه آرشامم...
منم علی اصغر...
#رفیق_شهیدم ۲
🎤ابوذر روحی
@allamedahr
هدایت شده از تولدی دوباره
از امام باقر علیهالسلام روایت شده است:
خداى عزوجل از میان بندگان مؤمنش آن بندۀ بسیار دعاکننده را دوست دارد؛ پس بر شما باد دعا از هنگام سحر تا طلوع آفتاب
زیرا این فاصله، هنگامى است که درهاى آسمان در آن باز شده، و روزیها در آن تقسیم میشود، و حاجتهاى بزرگ برآورده میگردد.
📚 بهجتالدعاء
هدایت شده از فعالین مهدویت
🔴❓🔴امام زمان غریب است؟!
⬅️"ﻧﺎﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺑﻮﺩﻥ" ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﻧﯽ ﺭﺍﯾﺞ ﻏﺮﺑﺖ ﺍﺳﺖ. ﺍﮔﺮ ﻣﻌﺮﻓﺘﯽ ﮐﻪ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﻭ ﺑﺎﯾﺴﺘﻪﯼ ﺷﺨﺼﯽ ﺍﺳﺖ، ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺍﻭ ﺭﺍ ﻣﯽﺗﻮﺍﻥ «ﻏﺮﯾﺐ» ﺩﺍﻧﺴﺖ.
⬅️ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﺜﺎﻝ، ﺍﮔﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺎﻫﺮﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﻭﻟﯽ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻪ ﻭ ﺑﻪ ﮐﻤﺎﻻﺕ ﻭ ﺗﺨﺼﺺ ﻭ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻭ ﺩﻟﺴﻮﺯﯼ ﺍﻭ ﺁﮔﺎﻩ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻣﺜﻞ ﯾﮏ ﻓﺮﺩ ﺑﯽﺳﻮﺍﺩ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﮐﻨﻨﺪ، ﺍﺻﻄﻼﺣﺎً ﺑﻪ ﺁﻥ ﭘﺰﺷﮏ، «ﻏﺮﯾﺐ» ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ.
⬅️ﺍﺯ ﻃﺮﻓﯽ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺗﺨﺼﺺ ﻭ ﺗﻌﻬﺪ ﺍﻭ ﺁﮔﺎﻩ ﺷﻮﻧﺪ، ﻭﻟﯽ ﻗﺪﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻧﺸﻨﺎﺳﻨﺪ، ﻭ ﻗﻠﺒﺎً ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺗﻌﻬﺪ ﻭ ﺗﺨﺼﺺ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺍﻋﺘﻤﺎﺩ ﮐﻨﻨﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺎﺯ ﻫﻢ ﺍﯾﻦ ﭘﺰﺷﮏ "ﻏﺮﯾﺐ" ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ.
⬅️ﮔﺎﻫﯽ "ﻏﺮﯾﺐ" ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺍﺯ ﯾﺎﺩ ﺭﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ، ﯾﻌﻨﯽ ﺁﻥﭼﻨﺎﻥ ﮐﻪ ﺷﺎﯾﺴﺘﻪ ﺍﻭﺳﺖ، ﺍﺯ ﺍﻭ ﯾﺎﺩ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ. ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎ ﺍﺯ ﻏﺮﺑﺖ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ((ﺫﮐﺮ)) ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﻗﻠﺒﯽ ﻭ ﮔﺎﻩ، ﺯﺑﺎﻧﯽ ﺍﺳﺖ.
#غربت_امام
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
هدایت شده از آرشیوی از موضوعات امربمعروف ونهی از منکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️❌تذکراثردارد،نه فورا،اماحتما،باور میکنید
تذکرآقایان موثرتره؟چون اون خانم برای جلب توجه مردهاخودشوبه نمایش میذاره ووقتی ازهمون مردها تذکربشنوه خیلی موثرترهست، انجام گناه علنی مثل اتشی هست که دامن همه رومیگیره،
اگرواقعامیخواین نبینیدواین گناه هاعلنی نباشه تذکربدید!
❌⚠️یک تذکر ساده،بگیدوبرید
#شیراز #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
هدایت شده از سربازان رهبری
💢 بومی سازی تجهیزاتی که فقط در انحصار آمریکا بود
🔹 آمریکا همیشه در مسیر اعمال تحریم و ایران در مسیر خنثی سازی تحریم بوده است و تقریباً صنعتی در ایران نمانده است که طعم تحریم ها را نچشیده باشد اما در صنعت نفت حساسیت موضوع بالاتر بوده تا جایی که وزارت نفت لیست ۱۰ قلم از کالاهایی که نبودشان باعث زمین گیر شدن این صنعت می شود را منتشر کرد تا دانش بنیان ها آنها را بسازند.
🔹 تجهیزات سرچاهی(ولهد) با فشار کاری ۱۵ هزار psi توسط مهندسان ایرانی بومی سازی شده است. این تجهیزات ۴۲ سال بود که وارد ایران می شد چون انحصار تولید و نصب آن تنها در اختیار چند شرکت آمریکایی بود.
🔹 با وجود این تجهیزات ما می توانیم از چاه هایی که بر روی لایه خامی میادین نفتی حفر میشوند و حدود ۵ هزار متر عمق و فشاری بین ۱۰ تا ۱۵ هزار psi دارند بهره برداری کنیم. اکنون تنها ایران است که در کنار آمریکا از این توانمندی برخوردار است.
🔴به پویش #سربازان_رهبری بپیوندید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/538181826C023db549b8
هدایت شده از پیروان اهل بیت علیهم السلام
نام ذوالکفل نیز در دو سوره از سوره های قرآن کریم ذکر شده است. یکی در سوره انبیاء و دیگری سوره ص .
خداوند در سوره انبیاء می فرماید: «و إسمعیل و إدریس و ذا الکفل کل من الصبرین»:واسماعیل و ادریس و ذو الکفل را (یاد کن) که همه از صابران بودند.
" ذا الکفل" مشهور این است که از پیامبران بوده است. هر چند بعضی معتقدند که او یکی از صالحان بود، ظاهر آیات قرآن که او را در ردیف پیامبران بزرگ می شمرد نیز این است که او از انبیاء است و بیشتر به نظر می رسد که او از پیامبران بنی اسرائیل بوده است. در علت نامگذاری او به این نام با توجه به اینکه" کفل" (بر وزن فکر) هم به معنی نصیب و هم به معنی کفالت و عهده داری آمده است، احتمالات متعددی داده اند، بعضی گفته اند چون خداوند نصیب وافری از ثواب و رحمتش در برابر اعمال و عبادات فراوانی که انجام می داد به او مرحمت فرمود ذا الکفل نامیده شد (یعنی صاحب بهره وافی)و بعضی گفته اند چون تعهد کرده بود شبها را به عبادت برخیزد و روزها روزه بدارد، و هنگام قضاوت هرگز خشم نگیرد و تا آخر به وعده خود وفا کرد،" ذا الکفل" نامیده شد. بعضی نیز معتقدند که ذا الکفل لقب " الیاس " است، همانگونه که " اسرائیل" لقب " یعقوب"، و " مسیح" لقب " عیسی"، و " ذا النون" لقب " یونس" می باشد.
.
همچنین در سوره ص درباره این پیامبر خداوند می فرماید: «و اذکر إسماعیل و الیسع و ذا الکفل و کل من الأخیار»و یاد کن اسماعیل و یسع و ذو الکفل را (که) همه از نیکان بودند (ص، ۴۸). " ذا الکفل" همانطور که گفته شد، مشهور این است که از پیامبران بوده، و ذکر نام او در ردیف نام پیامبران در سوره انبیاء آیه ۸۵ بعد از نام اسماعیل و ادریس گواه بر این معنی است. بعضی معتقدند که او از پیامبران بنی اسرائیل است، وی را فرزند ایوب می دانند که اسم اصلیش" بشر " یا" بشیر " یا" شرف" بوده است و بعضی او را همان" حزقیل" می دانند که ذا الکفل به عنوان لقب او انتخاب شده است.
اختلاف در مورد نامگذاری ذوالکفل
درباره آن حضرت و هم چنین سبب نام گذاری او به ذوالکفل، اختلاف زیادی وجود دارد. ذوالکفل پیغمبر نبود، بلکه مرد صالحی بود که از طرف یکی از پیغمبران مأمور شد که روزها را روزه بدارد و شب ها را به بیداری و شب زنده داری بگذراند، خشم نکند و به حق عمل نماید و چون به وعده خود عمل کرد، از این رو خدای تعالی نامش را در ردیف پیمبران در قرآن کریم ذکر فرمود. طبرسی از ابوموسی ، قتاده و مجاهد نقل کرده که گفته اند:او پیغمبر بوداسمش ذوالکفل. ابن عباس گفته است که او الیاس پیغمبر بود، ولی جبائی گفته که او یکی از پیغمبران الهی بود که چون ثواب اعمال او دوچندان بود، بدین سبب ذوالکفل نامیده شد.(تفسیر مجمع البیان، ج ۷، ص ۱۰۷ ) برخی گویند: وی سیع بن اخطوب بوده و این سیع، غیر از آن یسع است که اگر توبه کند، داخل بهشت گردد و در این باره نامه ای هم نوشت و به او داد و همین سبب شد که پادشاه مزبور که نامش کنعان بود، توبه کند. بیضاوی در تفسیر خود ذوالکفل را الیاس پیغمبر دانسته و از برخی نقل کرده اند که یوشع بوده است و در روایت دیگر هم نقل شده که ذوالکفل زکریای پیغمبر بوده است.
به هر حال در اینکه چرا او " ذا الکفل" نامیده شده، با توجه به اینکه " کفل" هم به معنی نصیب آمده و هم به معنی کفالت و عهده داری، احتمالات مختلفی داده اند:
گاه گفته اند: چون خداوند نصیب وافری از ثواب و رحمتش به او مرحمت فرمود " ذا الکفل" یعنی" صاحب بهره وافی" نامیده شد.
و گاه گفته اند چون تعهد کرده بود که شبها را به عبادت برخیزد، و روزها را روزه دارد، و هنگام قضاوت هرگز خشم نگیرد، و بر سر این عهد و پیمان باقیماند این لقب به او داده شد.
و گاه گفته اند چون گروهی از انبیاء بنی اسرائیل را کفالت کرد و جان آنها را در برابر پادشاه جبار زمان حفظ نمود او را به این اسم نامیدند.به هر حال همین مقدار از زندگی او که امروز در دست ماست دلیلی بر استقامت او در طریق اطاعت و بندگی خدا و مقاومت در برابر جباران است و سرمشقی است برای امروز و فردای ما، هر چند در باره جزئیات زندگی آنها بر اثر بعد زمان نمی توان قضاوت دقیقی کرد.
ذوالکفل در روایات
علامه طباطبایی می فرماید: خدای سبحان نام این بزرگوار را در کلام مجیدش برده، و او را از انبیا شمرده، و بر او ثنا خوانده، و وی را از اخیار معرفی فرموده است. و ذو الکفل را از صابران شمرده است. در روایات هم نامی از این دو پیغمبر دیده می شود.
در کتاب بحار الانوار روایتی از رسول خدا(ص) نقل شده که خلاصه اش آن است چون عمر یسع به پایان رسید، در صدد بر آمد کسی را به جانشینی خود منصوب دارد، از این رو مردم را جمع کرد و گفت: هر یک از شما که تعهد کند سه کار را انجام دهد من او را جانشین خود گردانم. روزها را روزه بدارد، شب ها را بیدار باشد و خشم نکند. جوانی که نامش عوید یابن ادریم بود و د
هدایت شده از پیروان اهل بیت علیهم السلام
ر نظر مردم خوار می آمد، برخاست و گفت: من این تعهد را می پذیرم. یسع آن جوان را باز گرداند و روز دیگر همان سخن را تکرار کرد و همان جوان برخاست و تعهد را پذیرفت و یسع او را به جانشینی خود منصوب داشت تا این که از دنیا رفت و خدای تعالی آن جوان را که همان ذوالکفل بود به نبوت برگزید. شیطان که از ماجرا مطلع شد، در صدد بر آمد تا ذوالکفل را خشمگین سازد و او را بر خلاف تعهدی که کرده بود به خشم وادارد، از این رو به پیروانش گفت: کیست که این مأموریت را انجام دهد؟ یکی از آن ها که نامش ابیض بود گفت: من این کار را انجام می دهم. شیطان بدو گفت: نزدش برو، شاید خشمگینش کنی. ذوالکفل شب ها نمی خوابید و شب زنده داری می کرد و نیمه روز مقداری می خوابید. ابیض صبر کرد تا چون ذوالکفل به خواب رفت بیامد و فریاد زد: به من ستم شده و من مظلوم هستم (حق مرا از کسی که به من ستم کرده بگیر). ذوالکفل به او گفت: برو و او را نزد من آر. ابیض گفت: من از این جا نمی روم. ذوالکفل انگشتر مخصوص خود را به او داد و گفت: این انگشتر را بگیر و به نزد آن شخصی که به تو ستم کرده ببر و او را نزد من آر.ابیض آن انگشتر را گرفت و چون فردا همان وقت شد بیامد و فریاد زد: من مظلوم هستم و طرف من که به من ظلم کرده، به انگشتر توجهی نکرد و به همراه من نیامد. دربان ذوالکفل بدو گفت: بگذار بخوابد که او نه دیروز خوابیده و نه دیشب.ابیض گفت: هرگز نمی گذارم بخوابد، زیرا به من ستم شده و باید حق مرا از ظالم بگیرد.حاجب وارد خانه شد و ماجرا را به ذوالکفل گفت. ذوالکفل نامه ای برای او نوشت و تا مهر خود آن را مهر کرد و به ابیض داد. وی برفت تا چون روز سوم شد، همان وقت یعنی هنگامی که ذوالکفل تازه به خواب رفته بود، بیامد و فریاد زد که شخص ستم کار به هیچ یک از این ها وقعی نگذارد پیوسته فریاد زد تا ذوالکفل از بستر خود برخاست و دست ابیض را گرفت و برای دادخواهی از ستم کار به راه افتاد. گرمای آن ساعت به حدی بود که اگر گوشت را در برابر آفتاب می گذاشتند، پخته می شد. مقداری راه رفتند ولی ابیض دید به هیچ ترتیب نمی تواند ذوالکفل را به خشم درآورد و در مأموریت خود شکست خورد، پس دست خود را از دست ذوالکفل بیرون کشید و فرار کرد.خدای تعالی نام او را در قرآ کریم ذکر کرده و داستان او را به پیغمبرش یادآوری می کند تا در برابر آزار مردم صبر کند، چنان که پیمبران بر بلا صبر کردند. در حدیث دیگری از قصص الانبیاء نقل شده که صدوق ، از دقاق ، از اسدی ، از سهل ، از حضرت عبدالعظیم حسنی روایت کرده اند که فرمود: به امام جواد(ع) نامه ای نوشتم و در آن نامه پرسیدم: نام ذوالکفل چه بود؟ و آیا وی از پیامبران مرسل بوده است؟ حضرت در جواب نوشت: خدای تعالی ۱۲۴ هزار پیغمبر فرستاد که ۳۱۳ نفر آن ها مرسل بوده اند و ذوالکفل از آن هاست و پس از سلیمان بن داود بوده است. او مانند داود میان مردم قضاوت می کرد و جز در راه خدا خشم نمی کرد و نامش عویدیا بود و هم اوست که خدای تعالی نامش را در قرآن ذکر کرده و فرموده است: «و اذکر إسماعیل و الیسع و ذا الکفل و کل من الأخیار»
منبع:
دائرةالمعارف طهور
هدایت شده از بر پا
کتک زدن طلبه ها توسط اراذل و جهال جالبه.
به دو دلیل:
اول اینکه یک عده بودند دائم میگفتن طلاب و حوزویان یک مشت آدمهای منزوی و بیفایده اند که هیچ اثر اجتماعی ندارن. به هیچ درد هیچ جایی نمیخورن.
من سوالم اینه که اگر این جماعت اینقدر توی کشور بی تاثیرند، چرا میزنندشون؟
نیروی نظامی و انتظامی و بسیجی و غیره خوب دلیلش روشنه، اینها میآیند به خاطر امنیت در شهرها و کل کشور با این جماعت رو در رو میشوند. اما طلاب را چرا میزنند؟
اگر قبول کنیم کل ماجرا از طرف طاغوت جهانی رهبری میشه، سوال اینه که این هویت و این لباس و این جماعت دقیقا مگه چه اتفاقی رو دارند در دنیا رقم میزنند که هدف دشمن شده اند؟
بعضی ها میگن نزنید اینها اگر مسوولیتی داشتن دستتون بهشون نمیرسید. اینها خودشون بیش از همه زیر فشار اقتصادی اند، اینها چه گناهی دارند؟ اینها که اهل خدمت به سیل زده و زلزله زده اند و اهل خدمت در بیمارستانها و... واقعیت اینه که اصلا متوجه نیستند طلبه ها دقیقا به همین دلیل رو مخ دشمنند. چون اهل خاکند، اهل خدمتند، اهل دردند و مظلومیت و البته اهل ظهور عقاید دینی و الهی مردمند. به همین دلیل جلودارند چون جلودارند باید نباشند باید بمیرند باید بسوزند. مرور کنید ببینید این چند ساله چند طلبه فقط به جرم طلبه و ملبس بودن کشته شده اند. این مایه افتخار این صنف است که دشمن میزندشان و نشان دهنده حیات و زنده بودن حوزویان است. آنهایی که در دل حوزه هستند و تلاش جماعت زیادی از آخوندهای احمق یا وابسته را برای انزوا یا مرگ حوزه میبینند این نکته برایشان بسیار امید بخش است. این یعنی شکست همه این جریانها. شکستی سهمگین.
اما نکته دوم که بانمک تر هم هست این است که اراذل و اوباش و جهال و امثالهم نمیپرسند تو چه جور آخوندی هستی؟ رفیق محقق داماد و علوی بروجردی و مرتضی جوادی و مهدی نصیری و صادق شیرازی و کوفت و زهر مار هستی یا اهل حکومت و انقلاب و نظام اسلامی و خط خمینی کبیر هستی. برایشان فرقی ندارد همین که آخوندی باید کتک بخوری. معنایش این است که چهره غالب حوزویان انقلابی بودن و اهل نظام و حکومت اسلامی بودن است و این هم ارزش و افتخار دیگری است برای حوزه و نمایشگر شکست این جریانات منحرف و جاهل حوزوی است.
اینها را میخواستیم برای خیلی ها که ذهنیتشان را به دست فضای مجازی طاغوتی داده اند، توضیح دهیم، به راحتی قبول نمیکردند اما به نظرم طرحهای دشمن بدجوری در حوزه شکست خورده است.
این افتخار حوزه است که خون آرمان دهه هشتادی که واضح کننده حق و باطل شد، خون یک طلبه بود که به زمین ریخت. این افتخار حوزه است که مظهر اقتدار و مظلومیت ایران شد. مثل همیشه پیشرو و جلودار.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از (✌️تاظهور✌️)
🔴 طرف امامش کل مدینه رو کتک زده تا باهاش بیعت کنند بعد میگه رفراندوم برگزار کنید.
✅ آیا بر ابوبکر اجماع بود؟
✍🏻 طبری در تاریخ خود، ماوردی شافعی در الحاوی الکبیر و عبدالوهاب نویری در نهایة الارب، مینویسند: «و اقبلت اسلم بجماعتها حتی تضایقت بهم السکک فبایعوه، فکان عمر یقول: ما هو الا ان رایت اسلم فایقنت بالنصر؛ یعنی قبیله اسلم همگی در مدینه گردآمدند تا با ابوبکر بیعت کنند، آنقدر جمعیت زیاد بود که حتی بازارها نیز گنجایش ایشان را نداشت. عمر گفت: قبیله اسلم را که دیدم یقین به پیروزی پیدا کردم.»
📚 منبع: الطبری، ابی جعفر محمد بن جریر (متوفای۳۱۰)، تاریخ الطبری، ج۲، ص۴۵۸.
الماوردی البصری الشافعی، علی بن محمد بن حبیب (متوفای۴۵۰ه)، الحاوی الکبیر فی فقه مذهب الامام الشافعی و هو شرح مختصر المزنی، ج۱۴، ص۹۹، تحقیق الشیخ علی محمد معوض - الشیخ عادل احمد عبد الموجود، ناشر:دار الکتب العلمیة - بیروت - لبنان، الطبعة الاولی، ۱۴۱۹ ه -۱۹۹۹ م.
النویری، شهاب الدین احمد بن عبد الوهاب (متوفای۷۳۳ه)، نهایة الارب فی فنون الادب، ج۱۹، ص۳۶.
✅ حالا نقش قبیله اسلم از نگاه ابن ابی الحدید معتزلی:
✍🏻 ابن ابی الحدید معتزلی گوید: «و اذاً قائل آخر یقول: قد بویع أبوبکر فلم ألبث وإذاً أنا بأبی بکر قد أقبل و معه عمر و أبو عبیدة و جماعة من أصحاب السقیفة وهم محتجزون بالأزر الصنعانیّة لایمرّون بأحد إلّا خبطوه و قدّموه فمدّوا یده فمسحوها على ید أبی بکر یبایعه شاء ذلک أو أبى، یعنی از براء بن عازب یکى از اصحاب رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم ، نقل شده که پس از سقیفه ، أبوبکر و عمر و ابو عبیده جراح و گروهی چماق به دست را دیدم که ژست حمله و تهاجم بخود گرفته و به هر کس مىرسیدند وى را کتک مىزدند و به زور دست او را گرفته ، بعنوان بیعت ، چه بخواهد و چه نخواهد ، بر روى دست ابوبکر مىکشیدند.».
📚 منبع: شرح نهج البلاغ ابن أبی الحدید : ج 1 ، ص 219 . طبع دار الکتب العلمیّة به تحقیق محمد أبو الفضل ابراهیم
✅ الجمل، شیخ مفید ، ص 43 ؛ زبیر بن بکار در کتاب موفقیات خود ، به روایت ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه آورده است که:
✍🏻 فبایعت – بنی اسلم - فقوی بهم جانب ابی بکر، یعنی با بنی اسلم جانب ابوبکر قوی شد!
📚 منبع: (ج 2 ، ص 40 ، قم : مکتبه آیت الله مرعشی، 1404 قمری).
✅ در الکامل ابن اثیر آمده است:
✍🏻 و جاءت اسلم فبایعت فقوی جانب ابوبکر بهم و بایع الناس بعد، یعنی بنی اسلم آمد و بیعت کردند و جانب ابوبکر قوی شد بعد مردم بیعت کردند!
📚 منبع: (ج 2 ص 331 ، بیروت : دار صادر ، 1965 میلادی).
✅ سوال چرا از منافقین کمک گرفته شد؟ وجواب:
✍🏻 عن عمر قال: نستعین بقوة المنافق وإثمه علیه، یعنی ما از قوت منافقین کمک گرفتیم گناهش گردن خودش!!
📚 منبع: (ابن أبى شیبة ، والبیهقى) أخرجه ابن أبى شیبة (6/200 ، رقم 30653) ، والبیهقى (9/36 ، رقم 17652)
#بنی_اسلم
#بیعت_ابوبکر
#مولوی_عبدالحمید
👤 شیخ مهدی دهبان
#پایان_مماشات
#شمارش_معکوس_حمله @noori82325 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
هدایت شده از M...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆این دختر در نا آرامی ایران لیدر بوده ، حالا به کردستان عراق برگشته و زیر نظر سنتکام است و میگوید به زودی برای جنگ با ایران بر میگردم ... / یگان زنانی که مامور عملیات در ایران اند را ببینید / این دختران برای جنایت به ایران اعظام میشوند / با دقت ببینید
🔹اینها دخترانی هستند که سنتکام آنها را آموزش میدهد تا به ایران آمده و پس از آن ماموریت های مختلف را انجام دهند...
با دقت ببینید و به دیده شدنش کمک کنید.
🔸برخی تصور میکنند همه چیز همان قدر ساده و فانتزی است که تصور میکنند ، زیر کوچک ترین اتفاقات در ایران ، هزار لایه برنامه وجود دارد...
شک دارید ؟ این ویدئو یک نمونه اش ، خودتان ببینید...
هدایت شده از حق پیروزاست🇵🇸🇮🇷