eitaa logo
امامت و امارت
182 دنبال‌کننده
83.9هزار عکس
46.8هزار ویدیو
4.1هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍۱۳دی۱۳۶۷ - ابلاغ پیام امام روح‌الله خمینی به میخائیل گورباچف رهبر شوروی شامل پیش‌بینی فروپاشی کمونیسم. @qavami
✍حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین‌المللی بغداد با نام عملیاتی آذرخش کبود[۱] حمله‌ای بود که در ساعت ۱:۰۷ بامداد (به وقت ایران)[۲] ۳ ژانویه ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ دی ۱۳۹۸ به دستور دونالد ترامپ،[۳] رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، برای کشتن قاسم سلیمانی[۴] فرمانده وقت سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی توسط ارتش آمریکا انجام شد. طی این حمله کاروان خودروهایی که از فرودگاه بین‌المللی بغداد برای انجام دیدار با نخست‌وزیر عراق خارج شده بودند،[۵][۶] هدف راکت قرار گرفتند و چندین نفر دیگر از جمله ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی و فرماندهٔ میدانی حشد شعبی، کشته شدند. به گفتهٔ حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین عراق، پهپادهایی که خودروهای حامل قاسم سلیمانی را هدف گرفتند، «مجوز عراق را داشتند».(ویکی پدیا) @qavami
✍۱۳دی۱۳۶۷ - ابلاغ پیام امام روح‌الله خمینی به میخائیل گورباچف رهبر شوروی شامل پیش‌بینی فروپاشی کمونیسم. @qavami
✍حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین‌المللی بغداد با نام عملیاتی آذرخش کبود[۱] حمله‌ای بود که در ساعت ۱:۰۷ بامداد (به وقت ایران)[۲] ۳ ژانویه ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ دی ۱۳۹۸ به دستور دونالد ترامپ،[۳] رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا، برای کشتن قاسم سلیمانی[۴] فرمانده وقت سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی توسط ارتش آمریکا انجام شد. طی این حمله کاروان خودروهایی که از فرودگاه بین‌المللی بغداد برای انجام دیدار با نخست‌وزیر عراق خارج شده بودند،[۵][۶] هدف راکت قرار گرفتند و چندین نفر دیگر از جمله ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی و فرماندهٔ میدانی حشد شعبی، کشته شدند. به گفتهٔ حیدر العبادی، نخست‌وزیر پیشین عراق، پهپادهایی که خودروهای حامل قاسم سلیمانی را هدف گرفتند، «مجوز عراق را داشتند».(ویکی پدیا) @qavami
هدایت شده از عبد العزیز
[تحقيقى در باره دعاهای مأثور در سجده] ✍سید محمد جواد شبیری اول ربیع الاول المولود ۱۴۳۵ آیت الله والد _مد ظله_ به حقیر امر فرمودند که دعاهای مأثوره را که مناسب است در سجده نماز خوانده‌ شود از کتب حدیثی استخراج کنم. این یادداشت کوتاه در امتثال امر معظم له نگارش یافت. یکی از رسم های شایع در میان مومنان دعا کردن در سجده آخر نماز، به ویژه در نماز جماعت است، در این سجده، دعاهای چندی مرسوم است، از جمله: «یا ولی العافیة نسألک العافیة، عافیة الدنیا و الآخرة» و «یا لطیف ارحم عبدک الضعیف» «یا من له الدنیا و الآخرة ارحم من لیس له الدنیا و الآخرة» هیچ یک از این دعاها مأثور نیست[۱]، نه در خصوص سجده و نه در جای دیگر. لذا پیشنهاد می‌شود به جای این دعاها در سجده، دعاهای وارد شده در احادیث، به ویژه در احادیث معتبر خوانده‌ شود. پاره ای از دعاهای مأثور درسجود ما در اینجا دو دعا را که در خصوص سجده نماز واجب و در سجده به طور کلی وارد شده نقل می‌کنیم. 🌸 دعای اول: با سند صحیح از زید شحام _ثقة_ عن ابی جعفر علیه‌السلام قال: ادع فی طلب الرزق فی المکتوبة و انت ساجد: «یَا خیرَ المسؤولین و یا خیرَ المُعطِین اُرزقُنی و ارزُق عِیالی مِن فضلک فانک ذوالفضل العظیم.» گفتنی است که در چاپ دارالکتب الاسلامیه از کافی ج۲ ص۵۵۱ ح۴، این دعا با افزودن کلمه «الواسع» بعد از «من فضلک» نقل شده است. ولی در پنج نسخه خطی معتبر کافی[۲] و مصادر حدیثی و فقهی بسیار، این واژه ذکر نشده است[۳]. و نیز این دعا در مصباح المتهجد بدون این کلمه نقل شده است[۴]. به نظر می‌رسد که انس ذهنی برخی از ناسخان کافی با تعبیر «فضلک الواسع»[۵] سبب افزوده شدن سهوی این واژه شده است. بویژه با عنایت به این که در حدیث آغاز این باب کافی، که اندکی قبل از حدیث مورد بحث قرار گرفته دو بار این تعبیر تکرار شده است: «اللهم ارزقنی من فضلک الواسع الحلال الطیب … الا سعة من فضلک الواسع[۶]». 🌸 دعای دوم: «اللهم اِنّی اَسألکَ الراحَة عِندَ المَوتِ و العَفوَ عِندَ الحِسَاب» این دعا را که به نقل راوندی در دعوات، امام کاظم علیه السلام آن را در سجده خود بسیار می خوانده اند[۷]. مرحوم کلینی درباب السجود و التسبیح و الدعاء فیه فی الفرائض والنوافل و مایقال بین السجدتین با سند صحیح از ابو جریر رواسی نقل کرده است. قال: سمعت ابا الحسن موس علیه السلام و هو یقول: … یرددها[۸]. در این بابِ کافی، دعاهای چندی آورده شده که در سجده خوانده می شود.
هدایت شده از عبد العزیز
[ منابع و تعلیقات ] [۱] البته تعبیر «یا ولیّ العافیة» در منابعی همچون تهذیب ج۳، ص۷۲، ح۲۳۲ و ص۹۵، ح۲۵۷ وارد شده و نیز دعا برای عافیت دنیا و آخرة نیز در کتب حدیثی فراوان ذکر شده است. از جمله: صحیفه سجادیه، دعاء۲۳، مصباح المتهجد ص۶۳، اقبال ص۵۵۱. ولی تعبیر فوق در جایی یافت نشد. [۲] ر.ک. کافی، چاپ دارالحدیث، ج۴، ص۴۸۶، حاشیه ۱. [۳] وسائل ج۶، ص۳۷۲، ح۸۲۱۲ و ج۷، ص۱۲۱، ح۸۹۰۲ و وافی ج۹ ص ۱۶۰۸، ح۸۸۲۹ و حدائق ج۸، ص۲۹۹ و کشف الغطاء ج۳، ص ۲۰۷ (و مقایسه کنید با ص ۵۰۶)، مستند الشیعه ج۵، ص۲۹۳ و العروة الوثقی(المحشی) ج۲، ص۲۴۷ و منهاج الصالحین للسید الحکیم ج۲، ص۵۷۴ و منهاج الصالحین للسید الخوئی ج۱، ص۱۷۶ و وسیلة النجاة ج۱، ص۱۶۰ و تحریر الوسیلة ج۱، ص۱۷۶ و توضیح المسائل محشی ج۱، ص۵۹۱. [۴] مصباح المتهجد ص۱۹۹: یستحب ان یقول فی سجود الفرض لطلب الرزق: یا خیر المسؤولین … (به نقل از آن در مصباح کفعمی، ص۱۷۰) [۵] این تعبیر در دعاهای بسیاری دیده می‌شود. از جمله: صحیفه سجادیه، دعاء ۲۵، کافی ج۳، ص۴۷۴، ح۱. فقیه ج۲، ص۵۲۶ و ج۳، ص۴۱۶. مزار شیخ مفید، ص۱۳۱ و تهذیب ج۳، ص۳۱۲، ح۹۶۷ و ج۵، ص۲۷۷، ح۹۴۶ و ج۶، ص۶۹ و مصباح المتهجد ج۱، ص۹۰ و ۱۴۸ و ۱۵۰ و ۱۸۱ و ۲۰۷ و ۲۵۹ و ج۲، ص۵۹۵ و ۶۰۱ و ۷۰۶ و ۷۲۹ و … [۶] کافی ج۲، ص۵۵۰، ح۱. [۷] دعوات راوندی، ص۱۷۹، ونیز ر.ک. مصباح المتهجد، ج۲، ص۸۵۱ و مزار کبیر ص۴۱۳ و اقبال ج۱، ص۴۴. [۸] کافی ج۳، ص۳۲۳، ح۱۰ و نیز تهذیب ج۲، ص۳۰۰، ح۱۲۰۹. گفتنی است که در متن روایت کافی از خواندن دعا در سجده ذکری به میان نیامده است، ولی از عنوان باب کافی برمی‌آید که دعا را مربوط به حالت سجده دانسته‌اند. شاید در اصل مصدر حدیث قرینه‌ای بر این امر بوده و یا مرحوم کلینی به نقل دیگر حدیث مشابه نقل راوندی برخورده است که تصریح به سجده در آن شده باشد. نیز ر.ک. منتهی المطلب ج۵، ص۱۵۰. در بحار ج۸۶، ص۲۱۶، ح۳۱ آمده است: جامع بزنطی، نقلا من خط بعض الأفاضل عن جمیل عن الحسن بن زیاد، قال سمعت اباعبدالله علیه‌السلام یقول وهو ساجد: «اللهم انی اسألک الراحة عند الموت و الراحة عند الحساب»، قال اسماعیل فی حدیثه: و الامن عند الحساب. در مـرآة العقول ۱۵: ۱۳۱ این حدیث را از خط شیخنا البهائی نقل کرده‌است که ظاهرا ایشان، مراد از بعض الافاضل است. https://mfeb.ir/home/zkrhadis16-3/
هدایت شده از عبد العزیز
✍️ نامه منتشرنشده مرحوم علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی به رهبر عزیز و معظم انقلاب سلام علیکم به گواراترین زندگی و کاملترین عافیت ها پاینده باشید. آرزوی بهروری از تمتعات الهیه و دوری از هر ناخوشی و ناراحتی را برای شما دارم ، حمد آن خدایی را که غم و غصه را از ما برداشت همانا که پروردگار ما بسیار آمرزنده و سپاسگزار است. مشهد مقدس ، سیدمحمدحسین حسینی طهرانی 🌾🌱🌾🌱🌾🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃🌾🍃 ✍️ پاسخ رهبر معظم انقلاب: بعد السّلام والتّحیّة مرقومهٔ شریف حامل التفات وتوجّه وادعیّهٔ زاکیّه آنجناب زیارت شد.ضمن عرض تشکّر وافر به همراه شوقِ زیارت و استفاضه از صحبت نورانی آن نَفسِ زکیّه دوامِ توفیقاتتان واجابت دعواتتان را ازخداوند متعال مسألت مینمایم. سیّدعلی خامنه ای ۱۳۷۰/۰۳/۲۶ ____ 🔍«عرفان و سیاست» @erfanVAsiasat
هدایت شده از عبد العزیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ ❤«یک شعر عاشقانه و دیگر هیچ؛ در محضر رهبر عزیز انقلاب». ☑️ @ostad_vakili
هدایت شده از عبد العزیز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎💎جرعه ای از زلالِ چشمه وحی💎💎 🌹🌹 إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا. 🌷🌷خداوند فقط می‌خواهد پلیدی را از شما اهل بیت دور کند و کاملاً شما را پاک سازد. 🌷🌷 سوره احزاب /۳۳
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
به این توئیت احمقانه علی کریمی به اندازه کافی پاسخ داده شده، اما یه سوال ساده هم من می‌پرسم: بی‌انصاف! چه زمانی شهید گمنام تشییع شده؟ امسال که چهارصد تا بیشتر نبودند، پارسال هم ۲۵۰ شهید بیشتر نبود؛ نود وشش، ۱۳۹ شهید نود و پنج ۲۲۴ شهید نود و چهار ۱۱۱ شهید و.... کی ما در سال هزاران شهید تشییع کردیم؟ 🔻 پی‌نوشت‌ در دوران دفاع مقدس حدود ۱۳ هزار شهید مفقودالاثر داشتیم که در طول ۲۷ سال تفحص، حدود ۱۰۵۰۰ شهید کشف شده (به طور متوسط هر سال تقریباً ۳۹۰ شهید) و حدود ۲۵۰۰ شهید دیگه باقی مانده. 🆔 @shobhe_shenasi 🌏 ghorbanimoghadam.ir
هدایت شده از از حاج قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام به یارانِ باوفا. صبحتون بخیر و سلامتی و عزم. به سه‌شنبه 13دی‌ماه رسیدیم، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی عرض تسلیت به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر حکیم و فرزانه، و شما همراهان عزیز . امروز متعلق است به ائمه بقیع، امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم، هدیه به پیشگاه شان، تسلی و تعجیل در فرج، صلوات. اللَّهُمَّ صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. این مقطع از تلاوت حزین استاد عبدالباسط عبدالصمد، توشه‌ای، برای شروع امروزمون. #⃣ #⃣ #⃣ 🆔 @az_hajqasem
هدایت شده از تمدن نوین اسلامی
مدل‏‏ های مفهومی شبکه نظام چندفاعلی ارتباط سه گانه ولایت-مردم-دولت مبتنی بر دستگاه فکری/دانشنامه @raveshetamadoni
هدایت شده از تمدن نوین اسلامی
کلان راهبرد ایران در راستای تحقق ایران در مراحل چهارگانه عملیاتی نظارت، دسترسی، کاربردی سازی و حفاظت؛ و بر اساس مراحل پنجگانه دستگاه فکری شامل تفقه، فلسفه، علم، مهندسی و کاربرد و از طریق نظامات اجتماعی (اقتصادی، فرهنگی...)، سامانه فضایی و محیط زیست زمینی&فضایی و با ذهنیتی کل گرایانه قابل دستیابی است. @raveshetamadoni
هدایت شده از تمدن نوین اسلامی
به نظر شما بزرگترین چالش بشریت از نگاه قرآن چه چیزی هست؟ چالش های فرهنگی؟دینی؟اقتصادی؟ادم تعقل، تفکر تدبر...؟چالش فناوری؟چالش زیست محیطی؟...این مسئله را به قرآن عرضه کنیم ببینیم چه پاسخی می دهد. از این پاسخ برای فهم ایجاد تمدن در کنار دیگر چالش های ادراک شده توسط انسان استفاده کنیم. از کسانی که امکان پاسخگویی به این مسئله را دارند درخواست دارم جواب خود را به خصوصی بنده ارسال کنند آیدی بنده:@nanosatellite @raveshetamadoni
هدایت شده از تمدن نوین اسلامی
در مسیر تحقق / مشارکت‌ و همکاری بین دو نهاد دولتی، نهاد دولتی&مردم و یا نهادهای دولتی&خصوصی...، متناسب با مأموریت ها و چشم انداز آن ها برای ایجاد ظرفیت داخلی در آن سازمان رخ می دهد. در حال حاضر، گل سرسبد این ابتکارات عمدتاً با درک سیستماتیک محدود از گزینه‌های طراحی موجود و سبک و سنگین کردن آن ها(توجه به بهره وری، بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد...) انجام می‌شود. با استفاده از ذهنیت کل گرایانه می توان نشان داد که چگونه در هر نهاد؛ اهداف، فعالیت‌ها، و زمینه‌های سیاسی و نهادی متمایز بمنظور ظرفیت‌سازی منجر به معماری‌های مختلف در مشارکت و همکاری می شوند. در تمام این فرآیندها می بایست از نگاه دست به انتخاب معماری ها زده و به دنبال ایجاد بالاترین ارزش ایجاد شده باشیم. می بایست بررسی نمائیم که نوع معماری نهادها به صورت ذاتی نیز دارای بار ارزش محور هست یا خیر؟ از بعدی دیگر اگر به مسئله نگاه کنیم باید به قرآن مراجعه نمائیم و به دنبال کشف معماری هایی بگردیم که نظام ولایت با دیگر نظامات برقرار نموده است. @raveshetamadoni
هدایت شده از تمدن نوین اسلامی
شمایی کلی از نحوه تغییر نظامات در طول زمان @raveshetamadoni
هدایت شده از تمدن نوین اسلامی
(سیستمها)_تمدنی طراحی، تحلیل، معماری، اجراء و ارزیابی نظامات تمدنی بمنظور استخراج الزامات سیاستی، تنظیم گری و تسهیل گری از طریق مشخصه های ذاتی حاکم بر نظامات بنحویکه تمام مراحل منطبق بر قیود(احکام) باشند. @raveshetamadoni
هدایت شده از سید حمید فتاحی
لینک کانال برای دعوت و عضو کردن دیگران @seyyedfattahi