eitaa logo
امامت و امارت
184 دنبال‌کننده
85.3هزار عکس
47.8هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
نیت خالص آیا عمل نیکی که فرد با نیت خالصِ پنهانی آن را به‌جا آورده با آشکار شدن از بین رفته و نیت او بی‌اثر می‌شود؟ اگر او به‌خاطر عملش، مورد تعریف و تمجید دیگران واقع شود، چطور؟ 13980826.01.0001 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️ «توحید تشیّع» را دنبال کنید؛ ایتا | تلگرام | سروش | اینستگرام | توییتر استاد
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایت قابل تامل شبکه ماهواره ای ضدانقلاب "من و تو" از شخص پشت پرده و مغز متفکر اقتصادی سپاه ✅کانال حامیان سعید محمد👇 https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
الآن این مغزهای اقتصادی کجا هستند؟ @hawayetazeh
🔺امام صادق علیه السلام: حضرت به مانند اصحاب کهف است و ایمانش را مخفی نگاه می داشت 📝 امام صادق علیه السلام می فرمایند: مَثَل ابوطالب مَثَل اصحاب کهف است.ایمانشان را مخفی نگاه داشتند و شرک را ظاهر کردند و در نتیجه خداوند دو مرتبه به ایشان پاداش داد. 📚 الکلینی الرازی، أبو جعفر محمد بن یعقوب بن إسحاق (المتوفى328 هـ)،الکافی، ج2، ص462، ح28، الناشر: دار الحدیث‏، قم-ایران، الطبعة الاولى،1429هـ .
کیهان-۲۰ اسفند.pdf
12.88M
بسم الله الرحمن الرحیم تمام صفحات روزنامه کیهان امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۹ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
✊مسئولیت مشترک 🔹شهید بهشتی: می‌گوییم [تشکیلات] توحیدی و نه طاغوتی؛ یعنی چه؟ توحیدی یعنی اینکه اصل در کار جامعه ما و فعلاً در دفاتر ما و حزب ما این است که «کار می‌کنیم»، نه اینکه «کار می‌کنید» یا «نمی‌کنید» یا «نمی‌کنند». 🔹در بسیاری از مراجعات، برادران و خواهران میگویند آقا! چرا فلان جا «کار نمی‌کنند»؟ «نمی‌کنند» یعنی چه؟ «نمی‌کنند» یعنی اینکه شما غیر از او هستید. یا «نمی‌کنید» یعنی چه؟ یعنی من غیر از شما هستم. مبنا «نمی‌کنیم» است. یعنی اگر آن آقا کارش ناقص است، نقص در کار من هم هست. این معنی «نمی‌کنیم» است. اگر مسئولیت مشترک را قبول داریم، باید خودمان را هم مسئول بدانیم. 📔حزب جمهوری اسلامی، صفحه۱۷ ‌╭━━━⊰◇⊱━━━╮ @javan_enghelaabi🇮🇷 ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🚨ما برادریم؟! 🔸شخصی به علیه‌السلام گفت: شیعیانِ شما در فلان جا زیاد هستند، چنین و چنان هستند. حضرت فرمود: اینها که از ایشان تعریف می‌کنی در چه حد هستند؟ گفت: خیلی مثلًا مؤمن‏‌اند خیلی چنان‏‌اند. 🔸فرمود: آیا در این حد هستند که اگر یکی از اینها به پول احتیاج پیدا کند نیازی نباشد از دیگری اجازه بگیرد، برود پول از جیب او بردارد و خرج کند و او هم هیچ ناراحت نشود، مثل این که خودش خرج کرده؟ گفت: نه، در این حد که نیست. فرمود: پس اینها با یکدیگر نیستند. ✏️ شهید استاد مرتضی مطهری 📘 فلسفه تاریخ، جلد۳، صفحه۳۲۳ ╭━━━⊰◇⊱━━━╮ @javan_enghelaabi🇮🇷 ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🔴رسانه عبری گزارش داد؛ قاآنی به دنبال انتقامی پر سر و صدا برای سلیمانی ♦️سایت عبری "والا" گزارش داد که هدف قرار گرفتن کشتی تجاری اسرائیلی در دریای عمان در دو هفته گذشته پاسخی ایرانی بر یک عملیات سری اسرائیلی بوده است. ♦️در همین راستا یک مسؤول امنیتی بلند پایه به سایت "التقدیرات" اعلام کرد که بر خلاف ادعاهای گذشته، انفجار در کشتی اسرائیلی پاسخی به ترور فرمانده سپاه قدس و یا دانشمند هسته‌ای محسن فخری زاده نبوده است. ♦️به گفته سایت عبری "والا" طبق پیشبینی‌های برخی از منابع اطلاعاتی اسرائیل، "سپاه قدس" همچنان به دنبال فرصتی مناسب برای انتقام جویی از اسرائیل بابت ترور مسؤولین ایرانی است. ♦️یک مسؤول بلند پایه نظامی دیگر با مطرح کردن این ادعا که فقدان[شهید] قاسم سلیمانی همچنان بر نیروهای نظامی ایرانی تاثیر منفی گذاشته، تاکید کرده است که سردار قاآنی جزء کسانی است که به شدت به دنبال انتقام گرفتن است، طوری که می‌خواهد این انتقام سر و صدای زیادی داشته باشد ولی موجب هزینه برای ایران نشود. ‌╭━━━⊰◇⊱━━━╮ @javan_enghelaabi🇮🇷 ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
علی مطهری بدون اینکه خنده‌اش بگیره زل زد توی دوربین و گفت: خودم رو اصلح می‌دونم! ‌╭━━━⊰◇⊱━━━╮ @javan_enghelaabi🇮🇷 ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
🚨چرا و در میان خواص انقلابی و بلندگودار لازم و ضروری است؟ بعد از رحلت پیامبر اسلام، به خاطر فضای سیاسی موجود که مشتمل بر تهدید و تطمیع بود، بسیاری از خواص، حق را کتمان کردند. یعنی خودشان! را برای حق هزینه نکردند. کار به جایی رسید که امام جامعه، خود با خانواده‌اش به دنبال مطالبه‌ی حق قیام کردند. انفعال خواص، انفعال عمومی جامعه را در پی داشت. این انفعال و خنثی عمل کردنِ طولانی مدت، آرام آرام منجرّ به تشکیل جریانِ عقلای محافظه‌کار و مصلحت‌اندیش! شد. کار اصلی این قماش، توجیه کردن وقایع اشرافی و ضد عدالت بود. با منطق این آقایانِ به اصطلاح عاقل! امیرالمومنین و عمار و مالک، افراطی محسوب می‌‌شدند. چرا؟ چون مثل بقیه نبودند. چون به مسئولین هشدار می‌دادند. چون از مسئولین مطالبه‌ی تحقق عدالت را داشتند. چون روزمرگی دامان‌شان را نگرفته بود. اما چون مطالبه‌گر شکل نگرفت، ناحق‌ها توانستند کارشان را انجام دهند. این محافظه‌کار شدن خواص، بعد از امیرالمومنین، در واقعه‌ی صلح تحمیلی بر امام حسن(علیه‌السلام) و وترالموتور شدن امام حسین(علیه‌السلام) هم خودش را به وضوح نشان داد. اصلا یک جریان در امت اسلامی شکل گرفت به‌نام خواص آرام و ساکت و توجیه‌گر و سر به سجده و آیه خوان. مگر می‌شد به اینان بگویی بالای چشمَت ابروست! هزار و یک انگ و برچسب آویزانت می‌کردند که کمترینش این بود: تو اصلا می‌فهمی خدا و پیغمبر و دین چیست؟ هیچی، با این گنده‌گویی‌ها طرف را خفه می‌کردند. شما در سیره‌ی سیاسی_اجتماعی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) واکنش‌های صریح و تندی را نسبت به خواص محافظه‌کار قرآن به دست می‌بینید، چرا؟ چون محافظه‌کاری قتلگاه هر حرکت اصلاحی است. امامان معصوم بزرگ‌ترین خطر برای نابودی دیانت و سیاست را، تبدیل شدن خواص به فسیل‌های بی‌خاصیت می‌دانستند. سخنرانی سیدالشهداء (علیه‌السلام) در منا خطاب به خواص را ببینید که چه وظایفی را برای خواص تبیین می‌کنند. هیچ گاه اسلام به اندازه‌ی محافظه‌کاری ضربه ندیده است. در حکومت اسلامی خواص باید بیشتر حواس‌شان به عملکرد مسئولین باشد، اگر مردم احساس کنند که بین دغدغه و دردشان با دغدغه‌ و درد بزرگان‌شان فاصله است، آن‌وقت دیگر بزرگان، بزرگانِ مردم نخواهند بود. در حکومت اسلامی، مسئولین باید پاسخگوی مردم باشند و پاسخگو کردن مسئولین، کار خواص با پشتوانه‌ی مردمی است. البته ناگفته نماند مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی به شکل رابین‌هودی و سطحی که منجرّ به سیاه‌نمایی و ناامیدسازی شود، مطلقاً مردود است. ‌╭━━━⊰◇⊱━━━╮ @javan_enghelaabi🇮🇷 ╰━━━⊰◇⊱━━━╯